abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73658319
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:59 schreef Stansfield het volgende:
En dan de optie automatisch synchroniseren van ipods en iphone voorkomen neem ik aan?

Tnx.
Yup. No problemo.
De problemen qua performance herken ik niet, maar ik draai nog geen SL. Op een 32 bits macbookje heb ik iig geen problemen met leopard. Ja, 1. Ik kan niet inloggen op de rabobank, dan krijg ik een dowload met het inlogscherm ipv dat ik het kan invullen. Erg onhandig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73658370
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:05 schreef no1uknow het volgende:
M'n iMac blijft af en toe rare kuren vertonen, gewoon spontaan blijven hangen, soms wel het strandballetje en soms niet, muis kan ik bewegen maar echt niks reageert meer. Minutenlang wachten, maar helpt niks. Alleen een harde reboot werkt.

Dit is ook willekeurig bij welke situatie dan ook, of ik nou Mail, Agenda, iTunes, Last.FM, Safari, MSN en iPhoto tegelijk aan heb staan, of als ik net m'n Mac opstart, met alleen de Finder aan/open, soms blijft hij gewoon hangen. Vreselijk irritant.

Ik denk en hoop dat het nog door SL komt, dat het met 10.6.2 opgelost is, maar ik zit er aan te denken om gewoon een clean install te doen.

Overigens speelt dit al sinds SL, en was voornamelijk bij iTunes, totdat 9.0.1 uitkwam. Maar hij blijft het na de iTunes update nog doen, als ik zowel iTunes open heb staan of als het afgesloten is.

Daar heb ik geen Mac voor gekocht. Daar verkoop ik ze niet voor.
Iemand een idee?

edit: Overigens doet hij het soms wel, als ik 2 á 3 minuten wacht, maar soms als hij blijft hangen, en ik ga naar beneden ff scheiten en koffie zetten, na 10 minuten, nog niks opgeschoten.
Clean install en wat je niet nodig hebt niet installeren. Ik had ook ellende met kleine prul als last.fm en coversutra maar nu al maanden hiccup-vrij
graag verwijderen
pi_73658420
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:09 schreef fyah het volgende:

[..]

Clean install en wat je niet nodig hebt niet installeren. Ik had ook ellende met kleine prul als last.fm en coversutra maar nu al maanden hiccup-vrij
Ik heb overigens een iMac van de vorige generatie, met de ATI Radeon 2600 HD Pro. Ik heb ooit is gelezen dat SL nog wel is moeite heeft met verschillende grafische kaarten.
pi_73658612
Volgens mij is mijn adapter kapot. Hij wil namelijk mijn batterij niet meer opladen terwijl hij wel signaleert aan het lichtnet te hangen, het indicatie lichtje gaat niet meer branden. Wanneer ik de adapter van huisgenoot gebruik laadt hij wel op.

Ik neem aan dat dit onder de garantie valt, hij is slecht 4 maanden oud.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_73658654
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:10 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik heb overigens een iMac van de vorige generatie, met de ATI Radeon 2600 HD Pro. Ik heb ooit is gelezen dat SL nog wel is moeite heeft met verschillende grafische kaarten.
Hm bij mij is het met SL een stuk "lichter" gaan aanvoelen allemaal. Dingen laden sneller en ik zie dat strandballetje niet meer. April 2009 iMac hier, dus weet niet of het aan de hardware kan liggen..
graag verwijderen
pi_73658702
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Volgens mij is mijn adapter kapot. Hij wil namelijk mijn batterij niet meer opladen terwijl hij wel signaleert aan het lichtnet te hangen, het indicatie lichtje gaat niet meer branden. Wanneer ik de adapter van huisgenoot gebruik laadt hij wel op.

Ja, gewoon even Apple contacteren en je krijgt een nieuwe als je deze opstuurt. Zij betalen ook verzending. Als het gaat zoals bij mij tenminste
graag verwijderen
pi_73658713
quote:

Dat zou ik ook vinden, dus gewoon bellen en er mee terug gaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_73658717
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:16 schreef fyah het volgende:

[..]

Hm bij mij is het met SL een stuk "lichter" gaan aanvoelen allemaal. Dingen laden sneller en ik zie dat strandballetje niet meer. April 2009 iMac hier, dus weet niet of het aan de hardware kan liggen..
Bij mij is het juist begonnen met SL. "Had ik het maar niet geïnstalleerd. "
pi_73658722
quote:

Meteen mee teruggaan
pi_73658767
quote:

Hangt er vanaf wat er mee is gebeurt maar dit klinkt als een gevalletje doorgebrand, ruik je ook maar iets van een brandluchtje bij de adapter? Anders kan het ook kabelbreuk zijn. Maar inderdaad, wat wordt gezegd, je kan 'm naar Apple opsturen, of je gaat langs een APR. Maar je zal nooit meteen een nieuwe meekrijgen bij een APR.
pi_73658827
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:18 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Bij mij is het juist begonnen met SL. "Had ik het maar niet geïnstalleerd. "
Ik zou voor een clean install van SL gaan.. Kost je wel wat tijd voor het herinstalleren en configureren van het een en ander maar verder kan het alleen maar goed doen
graag verwijderen
pi_73658883
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef fyah het volgende:

[..]

Ik zou voor een clean install van SL gaan.. Kost je wel wat tijd voor het herinstalleren en configureren van het een en ander maar verder kan het alleen maar goed doen
Wat dacht je van een Time Machine backupje van alles behalve m'n Programma's.
pi_73658984
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:21 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Wat dacht je van een Time Machine backupje van alles behalve m'n Programma's.
Heb je destijds SL als upgrade over Leopard gedaan? Als je op het moment van die backup nog geen problemen had kan dat natuurlijk ook
graag verwijderen
pi_73659174
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:24 schreef fyah het volgende:

[..]

Heb je destijds SL als upgrade over Leopard gedaan? Als je op het moment van die backup nog geen problemen had kan dat natuurlijk ook
Hmm goeie, maar ik heb laatst m'n backup weggegooid, dus dat wordt lastig.
pi_73659213
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:17 schreef fyah het volgende:

[..]

Ja, gewoon even Apple contacteren en je krijgt een nieuwe als je deze opstuurt. Zij betalen ook verzending. Als het gaat zoals bij mij tenminste
Zal ze morgen eens ff bellen, tot die tijd kan ik wel de adapter van iemand anders gebruiken.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat er mee is gebeurt maar dit klinkt als een gevalletje doorgebrand, ruik je ook maar iets van een brandluchtje bij de adapter? Anders kan het ook kabelbreuk zijn. Maar inderdaad, wat wordt gezegd, je kan 'm naar Apple opsturen, of je gaat langs een APR. Maar je zal nooit meteen een nieuwe meekrijgen bij een APR.
Geen brandlucht, ook geen gekke dingen mee gedaan. Kabelbreuk lijkt me het meest voor de hand liggend door het meezeulen van dat ding in mijn tas.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_73659268
Godverredomme nu deed 'ie het weer 2 keer, maar deze keren maar 5 seconden blijven hangen, allebei op switchen van Spaces dus die ff uitgeschakeld.
pi_73659453
Tiger was qua snelheid gewoon köning.
pi_73659851
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:31 schreef no1uknow het volgende:
Godverredomme nu deed 'ie het weer 2 keer, maar deze keren maar 5 seconden blijven hangen, allebei op switchen van Spaces dus die ff uitgeschakeld.
Na even getest te hebben met Activiteitenweergave aan, merk ik niks raars. Alleen toen ik iCal opstartte, bleef de Mac heel even hangen, (incl. activiteitenweergave) sprong iCal qua CPU gebruik ineens naar 90,1% en een miliseconde later weer naar normaal %. Wat ik wel merk is dat als ik een zware flash website bezoek (eerste wat me te binnen schoot was Q-Base !) dat Safari en de Flash Plugin voor Safari soms wel naar 90%+ (samen opgesteld) schoten.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:55:19 #269
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_73660216
Jongens, zo is het genoeg, bijna drie pagina's gezeik over freezes, strandballen, kapotte adapters. Mag het even in de iDoofpot? Straks leest er een Windowsfanboy mee.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_73660277
Ik hoopte meer op een oplossing
pi_73660802
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:56 schreef no1uknow het volgende:
graag verwijderen
  Redactie Games dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:48:33 #272
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73665283
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:31 schreef no1uknow het volgende:
Windows oplossing: Clean install!!!
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_73666302
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Windows oplossing: Clean install!!!
Dat heb ik ook gedaan met Snow Leopard, maar dat had meer te maken met het feit dat mijn schijfpermissies de afgelopen 2,5 jaar en beetje boel verneukt waren en niet hersteld konden worden.
Door dat, en fragmentatieproblemen kon ik uiteindelijk met ruim 100Gb nog steeds geen 10Gb Bootcamp-partitie aanmaken.

Toen maar besloten om een clean install te doen. Heb wel gewoon de meeste bestanden dmv TimeMachine terug gezet, dus écht een clean install is het ook niet.

Maarja, ik kon nu wel zo een Bootcamp-partitie aanmaken en mijn schijfpermissies zijn (op een paar kleine foutjes na ) weer schoon.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:34:34 #274
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_73679643
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:56 schreef no1uknow het volgende:
Mijn gok zou meer een brakke HDD zijn. Omdat hij na een tijdje toch gewoon weer verder gaat.
Welk type HDD zit erin? Misschien heb je die brakke Seagate serie.

En anders zou ik toch echt richting een clean install gaan denken. Want met dit soort vaagheden kan je blijven zoeken, maar in dezelfde tijd kan je het systeem opnieuw installeren.

Je zou ook de laatste combo-update even kunnen downloaden en installeren.
pi_73682008
WDC WD3200AAJS-40VWA1:

Capaciteit: 320,07 GB (320.072.933.376 bytes)
Model: WDC WD3200AAJS-40VWA1
Revisie: 58.01D02
Serienummer: WD-WCARW6207524
Native Command Queuing: Ja
Queue Depth: 32
Verwisselbare media: Nee
Externe eenheid: Nee
BSD-naam: disk0
Type partitie-indeling: GPT (GUID-partitietabel)
S.M.A.R.T.-status: Gecontroleerd
Volumes:
Macintosh HD:
Capaciteit: 265,08 GB (265.080.012.800 bytes)
Beschikbaar: 125,7 GB (125.695.827.968 bytes)
Beschrijfbaar: Ja
Bestandssysteem: Journaled HFS+
BSD-naam: disk0s2
Activeringspunt: /

Nee dus.. Trouwens is m'n scherm ook lekker aan het 'ghosten'. De strepen van de Leopard wallpaper zijn in m'n beeldscherm ingebrand, gelukkig heb ik Applecare en werk ik bij een APR Binnenkort maar even laten fixen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')