Yup. No problemo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:59 schreef Stansfield het volgende:
En dan de optie automatisch synchroniseren van ipods en iphone voorkomen neem ik aan?
Tnx.
Clean install en wat je niet nodig hebt niet installeren. Ik had ook ellende met kleine prul als last.fm en coversutra maar nu al maanden hiccup-vrijquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:05 schreef no1uknow het volgende:
M'n iMac blijft af en toe rare kuren vertonen, gewoon spontaan blijven hangen, soms wel het strandballetje en soms niet, muis kan ik bewegen maar echt niks reageert meer. Minutenlang wachten, maar helpt niks. Alleen een harde reboot werkt.
Dit is ook willekeurig bij welke situatie dan ook, of ik nou Mail, Agenda, iTunes, Last.FM, Safari, MSN en iPhoto tegelijk aan heb staan, of als ik net m'n Mac opstart, met alleen de Finder aan/open, soms blijft hij gewoon hangen. Vreselijk irritant.
Ik denk en hoop dat het nog door SL komt, dat het met 10.6.2 opgelost is, maar ik zit er aan te denken om gewoon een clean install te doen.
Overigens speelt dit al sinds SL, en was voornamelijk bij iTunes, totdat 9.0.1 uitkwam. Maar hij blijft het na de iTunes update nog doen, als ik zowel iTunes open heb staan of als het afgesloten is.
Daar heb ik geen Mac voor gekocht. Daar verkoop ik ze niet voor.
Iemand een idee?
edit: Overigens doet hij het soms wel, als ik 2 á 3 minuten wacht, maar soms als hij blijft hangen, en ik ga naar beneden ff scheiten en koffie zetten, na 10 minuten, nog niks opgeschoten.
Ik heb overigens een iMac van de vorige generatie, met de ATI Radeon 2600 HD Pro. Ik heb ooit is gelezen dat SL nog wel is moeite heeft met verschillende grafische kaarten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:09 schreef fyah het volgende:
[..]
Clean install en wat je niet nodig hebt niet installeren. Ik had ook ellende met kleine prul als last.fm en coversutra maar nu al maanden hiccup-vrij
Hm bij mij is het met SL een stuk "lichter" gaan aanvoelen allemaal. Dingen laden sneller en ik zie dat strandballetje niet meer. April 2009 iMac hier, dus weet niet of het aan de hardware kan liggen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:10 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik heb overigens een iMac van de vorige generatie, met de ATI Radeon 2600 HD Pro. Ik heb ooit is gelezen dat SL nog wel is moeite heeft met verschillende grafische kaarten.
Ja, gewoon even Apple contacteren en je krijgt een nieuwe als je deze opstuurt. Zij betalen ook verzending. Als het gaat zoals bij mij tenminstequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Volgens mij is mijn adapter kapot. Hij wil namelijk mijn batterij niet meer opladen terwijl hij wel signaleert aan het lichtnet te hangen, het indicatie lichtje gaat niet meer branden. Wanneer ik de adapter van huisgenoot gebruik laadt hij wel op.
Ik neem aan dat dit onder de garantie valt, hij is slecht 4 maanden oud.
Dat zou ik ook vinden, dus gewoon bellen en er mee terug gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Volgens mij is mijn adapter kapot. Hij wil namelijk mijn batterij niet meer opladen terwijl hij wel signaleert aan het lichtnet te hangen, het indicatie lichtje gaat niet meer branden. Wanneer ik de adapter van huisgenoot gebruik laadt hij wel op.
Bij mij is het juist begonnen met SL. "Had ik het maar niet geïnstalleerd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:16 schreef fyah het volgende:
[..]
Hm bij mij is het met SL een stuk "lichter" gaan aanvoelen allemaal. Dingen laden sneller en ik zie dat strandballetje niet meer. April 2009 iMac hier, dus weet niet of het aan de hardware kan liggen..
Meteen mee teruggaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Hangt er vanaf wat er mee is gebeurt maar dit klinkt als een gevalletje doorgebrand, ruik je ook maar iets van een brandluchtje bij de adapter? Anders kan het ook kabelbreuk zijn. Maar inderdaad, wat wordt gezegd, je kan 'm naar Apple opsturen, of je gaat langs een APR. Maar je zal nooit meteen een nieuwe meekrijgen bij een APR.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:15 schreef LudoSanders het volgende:
Ik zou voor een clean install van SL gaan.. Kost je wel wat tijd voor het herinstalleren en configureren van het een en ander maar verder kan het alleen maar goed doenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:18 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Bij mij is het juist begonnen met SL. "Had ik het maar niet geïnstalleerd."
Wat dacht je van een Time Machine backupje van alles behalve m'n Programma's.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:20 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik zou voor een clean install van SL gaan.. Kost je wel wat tijd voor het herinstalleren en configureren van het een en ander maar verder kan het alleen maar goed doen
Heb je destijds SL als upgrade over Leopard gedaan? Als je op het moment van die backup nog geen problemen had kan dat natuurlijk ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:21 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat dacht je van een Time Machine backupje van alles behalve m'n Programma's.
Hmm goeie, maar ik heb laatst m'n backup weggegooid, dus dat wordt lastig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:24 schreef fyah het volgende:
[..]
Heb je destijds SL als upgrade over Leopard gedaan? Als je op het moment van die backup nog geen problemen had kan dat natuurlijk ook
Zal ze morgen eens ff bellen, tot die tijd kan ik wel de adapter van iemand anders gebruiken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:17 schreef fyah het volgende:
[..]
Ja, gewoon even Apple contacteren en je krijgt een nieuwe als je deze opstuurt. Zij betalen ook verzending. Als het gaat zoals bij mij tenminste
Geen brandlucht, ook geen gekke dingen mee gedaan. Kabelbreuk lijkt me het meest voor de hand liggend door het meezeulen van dat ding in mijn tas.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:19 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat er mee is gebeurt maar dit klinkt als een gevalletje doorgebrand, ruik je ook maar iets van een brandluchtje bij de adapter? Anders kan het ook kabelbreuk zijn. Maar inderdaad, wat wordt gezegd, je kan 'm naar Apple opsturen, of je gaat langs een APR. Maar je zal nooit meteen een nieuwe meekrijgen bij een APR.
Na even getest te hebben met Activiteitenweergave aan, merk ik niks raars. Alleen toen ik iCal opstartte, bleef de Mac heel even hangen, (incl. activiteitenweergave) sprong iCal qua CPU gebruik ineens naar 90,1% en een miliseconde later weer naar normaal %. Wat ik wel merk is dat als ik een zware flash website bezoek (eerste wat me te binnen schoot was Q-Basequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:31 schreef no1uknow het volgende:
Godverredomme nu deed 'ie het weer 2 keer, maar deze keren maar 5 seconden blijven hangen, allebei op switchen van Spaces dus die ff uitgeschakeld.
Windows oplossing: Clean install!!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:31 schreef no1uknow het volgende:
Godverredomme nu deed 'ie het weer 2 keer, maar deze keren maar 5 seconden blijven hangen, allebei op switchen van Spaces dus die ff uitgeschakeld.
Dat heb ik ook gedaan met Snow Leopard, maar dat had meer te maken met het feit dat mijn schijfpermissies de afgelopen 2,5 jaar en beetje boel verneukt waren en niet hersteld konden worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Windows oplossing: Clean install!!!
Mijn gok zou meer een brakke HDD zijn. Omdat hij na een tijdje toch gewoon weer verder gaat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |