Dankjewel.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:45 schreef no1uknow het volgende:
Check http://buyersguide.macrumors.com/
Ja dus, maar dat betekent weer dat hij voor gewone linkjes compleet nieuwe vensters opent. Wat een gezeik dat mogen ze wel eens beter regelen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Misschien heb je dit gedaan?
Bij mij opent ie nl. ook in een andere tab. And I like it that way.
Dan mot je denk ik onder Voorkeuren -> Algemeen even 'Open Programmakoppelingen' aanpassen...quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dus, maar dat betekent weer dat hij voor gewone linkjes compleet nieuwe vensters opent. Wat een gezeik dat mogen ze wel eens beter regelen.
Is dat gewoon een update van de NTFS support? Of krijgen we eindelijk schrijf-support?quote:Apple seeds second beta of Mac OS X 10.6.2 to developers
Apple has seeded its developers with a second beta release of its Mac OS X 10.6.2 update, which incorporates numerous fixes for a wide variety of issues.
People familiar with the latest build, dubbed 10C519f, said the update addresses nearly 150 "general focus areas" ranging from applications like Address Book, Photo Booth and QuickTime Player to core services including Front Row, Spaces, and Time Machine.
The update also specifically targets WWAN support for mobile data services and enhances Exchange support, MobileMe and iDisk features, as well as NTFS and WebDAV file system support.
The new beta also addresses specific issues related to the app switching in the Dock, performance and stability issues tied to graphics drivers and the OpenCL compiler, as well as patches impacting bugs in Parental Controls Preview, printing, and the software update mechanism itself.
Friday's release is the second version of Mac OS X 10.6.2 that has been exposed to Apple's third party developers, and comes hot on the heels of the previous beta released on Monday. It will eventually be released to users as the second free maintenance update for Snow Leopard.
Released just days after the launch of Snow Leopard, Mac OS X 10.6.1 addressed printer issues, updated the Adobe Flash Player plug-in, and resolved issues with the Mail application, among other fixes.
"For the people who don't know, Bing is your browser, Google everybody knows"quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:45 schreef Tijn het volgende:
Ja, ik vond het ook slecht voorbereid van die kerel van NOVA.
Komt 'ie met een clipje van Steve Jobs uit de jaren '80 aanzetten, kom op zeg
Ja, vondt het ook niet echt goed.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:45 schreef Tijn het volgende:
"YEaah i wen't too joer priesentation ent aj got this windows 7 cd", (that is why i have it!! ):Dquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Irritante studenten ook trouwens.
Dat vond ik ook geen toegevoegde waarde hebben. Maar kennelijk ligt Twan Huys' interesse niet bij technologie. Hij wist kennelijk ook niet dat Windows 7 als beta gratis te downloaden was vanaf www.microsoft.com.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:45 schreef Tijn het volgende:
Dat vind ik voor een journalist geen excuus voor een zwak interview. En als 'ie het echt niet interessant vindt allemaal, waarom nodigt 'ie 'em dan uit?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:46 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Maar kennelijk ligt Twan Huys' interesse niet bij technologie.
Dat kan, maar persoonlijke interesses werken wel door in zo'n interview: als Twan elke dag The Register, Slashdot, Ars Technica (en anderen) leest dan zou hij wel ad-hoc meer relevante vragen kunnen stellen naar aanleiding van een gegeven antwoord. Misschien had iemand anders dan het interview moeten doen, maar ik vraag me af of die interviewer er wel is. Laat staan dat Twan dat wil, want het hele NOVA College Tour is een beetje zijn kindje.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zou vind ik voor een journalist geen excuus voor een zwak interview. En als 'ie het echt niet interessant vindt allemaal, waarom nodigt 'ie 'em dan uit?
Van die DMG een installatiepartitie maken op een externe USB/FW-schijf? En dan vanaf die partitie booten, zodat je vervolgens Tiger kunt installeren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:18 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren lopen prutsen met de iMac 3G. Het is de 400 mhz versie. Werkt eigenlijk nog best snel! Van usb-sticks wordt 'ie niet zo blij alleen. Wil nu proberen Tiger erop te zetten, zou moeten kunnen. Ik heb een dmg van 10.4 gedownload, maar OS9 slikt geen dmg's. En de brander van mijn MBP is kapoet, dus ik moet even een andere manier verzinnen om OSX erop te krijgen. Suggesties?
Vreemd; ik heb al regelmatig guest accounts gemaakt en verwijderd zonder problemen. Maarre...ik ga de goden niet verzoeken en stop daar toch maar ff meequote:Warning, warning: The latest Snow Leopard bug seems to threaten all your data, and it seems back-up has become essential, while Apple explores if the bug is just an isolated outbreak or a more serious matter.
There’s been a series of complaints across the last month of incidents in which users start their Macs up as normal only to find they’ve logged in as ‘Guests’ on their machine - with all the files and data held on their Mac in their own user account seemingly deleted.
A series of posts on Apple’s Discussion forums presently describe the problem. Here’s one description taken from these: “A day before the crash there was no Guest account folder in the /Users directory. Just prior to the crash a Guest account folder appeared in the /Users directory on my start-up disk (not the partition my home folder is stored on). Post crash that Guest folder has disappeared again.”
Seems the Guest account is created by default.
* Gebraden_Wombat zet externe Time Machine disk aanquote:Op maandag 12 oktober 2009 11:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://9to5mac.com/snow_leopards_eat_users
[..]
Vreemd; ik heb al regelmatig guest accounts gemaakt en verwijderd zonder problemen. Maarre...ik ga de goden niet verzoeken en stop daar toch maar ff mee
Dat is een goeie tip, ik weet alleen niet of OS 9 kan booten vanaf een externe schijf, anyone? Ik ga ook wel ff googlen natuurlijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:20 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Van die DMG een installatiepartitie maken op een externe USB/FW-schijf? En dan vanaf die partitie booten, zodat je vervolgens Tiger kunt installeren?
Volgens mij kun je pre-intel alleen booten vanaf FW, niet vanaf USB. Ik vermoed dat je ff een OSX Tiger DVD moet ritselen (die ik helaas niet heb..)quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is een goeie tip, ik weet alleen niet of OS 9 kan booten vanaf een externe schijf, anyone? Ik ga ook wel ff googlen natuurlijk.![]()
Waar woon je?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:18 schreef Svyatagor het volgende:
Gisteren lopen prutsen met de iMac 3G. Het is de 400 mhz versie. Werkt eigenlijk nog best snel! Van usb-sticks wordt 'ie niet zo blij alleen. Wil nu proberen Tiger erop te zetten, zou moeten kunnen. Ik heb een dmg van 10.4 gedownload, maar OS9 slikt geen dmg's. En de brander van mijn MBP is kapoet, dus ik moet even een andere manier verzinnen om OSX erop te krijgen. Suggesties?
of heeft iemand nog de originele dvd liggen waar hij voor een zacht prijsje vanaf wil?![]()
Haarlem.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:02 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waar woon je?
Ik heb namelijk nog wel een Tiger dvd die bij m'n iMac zat, maar niet zo'n zin om hem op te sturen
Wat een irritant zelfingenomen mannetje.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:06 schreef Junkie het volgende:
Steve Ballmer nu op Ned3 bij NOVA College Tour
't blijft een apart ventje![]()
Ik doe het zelfs dagelijks, tot nu toe geen enkel probleem gehad...quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://9to5mac.com/snow_leopards_eat_users
[..]
Vreemd; ik heb al regelmatig guest accounts gemaakt en verwijderd zonder problemen. Maarre...ik ga de goden niet verzoeken en stop daar toch maar ff mee
Hmm.quote:
En anders kan je met wat hulp de .dmg wel omzetten naar .iso en dan via windows branden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:18 schreef Svyatagor het volgende:
of heeft iemand nog de originele dvd liggen waar hij voor een zacht prijsje vanaf wil?![]()
Disks die meegeleverd zijn bij een Mac werken vaak alleen op dat specifieke type. Waarschijnlijk is hiervoor een retail-disk nodig.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:02 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Waar woon je?
Ik heb namelijk nog wel een Tiger dvd die bij m'n iMac zat, maar niet zo'n zin om hem op te sturen
Oh okquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Disks die meegeleverd zijn bij een Mac werken vaak alleen op dat specifieke type. Waarschijnlijk is hiervoor een retail-disk nodig.
@Junkie: Thanks, ik heb inderdaad nog wel een Windows-bak met werkende brander tot mijn beschikking. Prutsen maar.quote:
Kan een TFT scherm na verloop van tijd minder mooi worden? Want het nieuwe panel in mijn Macbook ziet er zoveel beter uit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:59 schreef Geqxon het volgende:
Men o men. Mijn Macbook weer even ophalen.
Sowieso worden schermen doffer als ze ouder worden omdat de lamp langzaam dood gaat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kan een TFT scherm na verloop van tijd minder mooi worden? Want het nieuwe panel in mijn Macbook ziet er zoveel beter uit.
Of is het gewoon gewenning, omdat ik zolang achter een inferieur scherm heb gezeten?
Dan klopt het dus wel. Ziet er scherp uit, dit nieuwe scherm.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso worden schermen doffer als ze ouder worden omdat de lamp langzaam dood gaat.
Allicht dat je een hele snelle Mac hebt waardoor je de vertraging niet door hebt? Heb jij ook van 1.1.3 en 10.5 naar 2.0.x en 10.6 geupgrade?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik heb 2.0.5 en dat gaat als een zonnetje: no problems whatsoever.
Ik heb clean install gedaan van OSX SL en 2.0.5 dus ook via een clean install. Hij draait erg rap op mijn iMac (2.8Ghz, 4Gb) maar ook op mijn MBA met maar 2Gb.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Allicht dat je een hele snelle Mac hebt waardoor je de vertraging niet door hebt? Heb jij ook van 1.1.3 en 10.5 naar 2.0.x en 10.6 geupgrade?
Uit suspend-mode komen kost mijn arme Macbookje toch al snel een minuut of anderhalf. Niet de enkele seconden die hij er eerst over deed. En met mij vele andere...
Tot nu toe draait Parallels prima. Beetje een kiddy programma, maar het doet wat het moet doen en snel.
Gebruikte je hierbij je oude virtual-machine, die je in 1.1.3 hebt aangemaakt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik heb clean install gedaan van OSX SL en 2.0.5 dus ook via een clean install. Hij draait erg rap op mijn iMac (2.8Ghz, 4Gb) maar ook op mijn MBA met maar 2Gb.
Nopequote:Op maandag 12 oktober 2009 17:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Gebruikte je hierbij je oude virtual-machine, die je in 1.1.3 hebt aangemaakt?
Ik wel. Zo maar even een verse install van Windows doen. Is zo gemaakt overigens, staat geen persoonlijke data op. Enkel wat apps die niet onder OS X zijn te verkrijgen, dat heb je als je veel met microprocessors bezig bent.quote:
VMWare Fusion?quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:58 schreef Geqxon het volgende:
Zo te zien is Parallels geen optie. Het vreet zich teveel in mijn OS X, daar hou ik niet van. Dat hij heel leuk al mijn bestanden en hardware opeens in Windows XP gaat openen, dat soort gein.
Kun je natuurlijk gewoon uitzetten, maar het moet standaard uit staan. Windows is een veel te onveilig besturingssysteem.
Je Library map. Staat je alles in.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:49 schreef TwyLight het volgende:
Ik ga zo een clean install doen, wat is nog ff handig om te backuppen?
Heb een paar belangrijke bestanden, en mn iTunes map
Ik denk altijd, als ik het doe dan moet ik dit backuppen, en dat backuppen maar nu ik het ga doen kan ik weer niks verzinnen
Is dit trouwens een redelijke oplossing om te kunnen gamen op een Macbook? Zou zo graag FIFA 10 willen spelen.quote:
Wat ben je er totaal voor kwijtquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:48 schreef Christiaan het volgende:
Dit is dus wel even jammer. Uren aan een fotoboek besteed, eindelijk bestellen. Blijken ze nog even ACHT euro verzendkosten te rekenen.
1 Hardcover Bookquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:57 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wat ben je er totaal voor kwijt
Oke, kende het nog niet maar door een beetje Google erachter gekomen wat het precies is. Wat is dan het verschil met VMware? Zie het wel voorbij komen in een filmpje. En volgens mij zit er bij mij nog geen Boot Camp ingebakken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:31 schreef Christiaan het volgende:
Boot camp denk ik?
Wtfquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:23 schreef TwyLight het volgende:
Wij hebben zo'n site van school waar berichten op worden geplaatst als we vrij zijn of andere dingen, en heb net even gedownload als html en een berichtje er in gefabriceerd dat we morgen de hele dag vrij zijn
En mn opa gelooft het(ik woon bij hem)
Puberty.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:23 schreef TwyLight het volgende:
Wij hebben zo'n site van school waar berichten op worden geplaatst als we vrij zijn of andere dingen, en heb net even gedownload als html en een berichtje er in gefabriceerd dat we morgen de hele dag vrij zijn
The obvious is obvious.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:23 schreef TwyLight het volgende:
Indruk maken op je vrienden die geen Mac hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:41 schreef Christiaan het volgende:
Wat is het nut van Shift+exposé?
Voor de mensen die traag van begrip zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:41 schreef Christiaan het volgende:
Wat is het nut van Shift+exposé?
Best prijzig nogquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:34 schreef Christiaan het volgende:
[..]
1 Hardcover Book
Aantal pagina’s: 22 26.77 26.77
Subtotaal: 26.77
Verzenden: 7.99
BTW (19%): 6.60
Totaal bestelling: € 41.36
Hey Deanquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:32 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb een iPod Nanomaar ik kan het met de cd niet installeren op de pc op het werk... waarom niet?
Hij zegt tijdens de installatie dat Data1.cab corrupt is vanwege wellicht enkele problemen... netwerk of verbinding met de cd-rom.
Ik zit hier gewoon op een netwerk, en de cd-rom doet het goed. Wat nu?
Windows XP trouwens.
Absoluut, ik hoop dat 'ie een beetje mooi is.quote:
Svyquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hey Dean![]()
Heb je wel installatierechten op die computer? Anders kun je op de Apple-site ook de nieuwste iTunes gratis downloaden, zou ook moeten werken.
En dat heb ik op mijn gewetenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Svy
Ja, dat heb ik, daarom probeerde ik het lekker ook even
En ik wist niet dat alleen iTunes voldoende was, maar het blijkt van wel
Gedownload, geinstalleerd, iPod aan de pc gehangen en het werkt als een trein!
Nu straks lekker verder knallen met Overkill, Vinnie Vincent, Viking Skull, Warbringer, Volbeat, Metallica en Megadeth. Zo krijg ik de dag wel om!
Mijn dank is grootquote:
Zet je alles wat breekbaar is een beetje aan de kantquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Svy
Ja, dat heb ik, daarom probeerde ik het lekker ook even
En ik wist niet dat alleen iTunes voldoende was, maar het blijkt van wel
Gedownload, geinstalleerd, iPod aan de pc gehangen en het werkt als een trein!
Nu straks lekker verder knallen met Overkill, Vinnie Vincent, Viking Skull, Warbringer, Volbeat, Metallica en Megadeth. Zo krijg ik de dag wel om!
Ik heb de 16GB zilveren, 15.5 GB vol door playlists te kiezen. Als ze eenmaal ontdekt hoe handig dat ding is voor onderweg gaat ze vanzelf wel een hoop muziek erbij zoeken. Kans is dat je 8GB dan ontoereikend is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:06 schreef -Menn0- het volgende:
Moet ik een 8gb of een 16gb nano kopen welke kleur![]()
Het is en blijft (hoop ik) een chick dus of ze 16 gb vol krijgt... En de kleur is natuurlijk belangrijker dan wat je er mee kanLastig lastig
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:09 schreef Jarno het volgende:
Roze 8GB met de opmerking 'size doesn't matter'.
Je kan dat toch als inscriptie laten ingraveren in je iPod..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:09 schreef Jarno het volgende:
Roze 8GB met de opmerking 'size doesn't matter'.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:02 schreef appelsjap het volgende:
Mijn OS X staat ingesteld op Engels maar wil graag spellingscontrole bij pages in het Nederlands, kan dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |