De Koran is nooit herschreven en zal tot de laatste dag nooit herschreven worden.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:19 schreef kitao het volgende:
Hoe heeft het eigenlijk zover kunnen komen ?
Ik respecteer iedereen zijn geloof , maar over het algemeen zal het geloof toch op veel punten bijgesteld moeten worden tgv nieuwe inzichten , dus zeg maar meer symbolisch.
Ik dacht dat dat ook één van de redenen was van de ontkerkelijking.
Hoe zit dat bij de moslims , wordt daar juist de minarettenmuziek harder gedraaid ?
Jeetje... het lijken wel joden...(!)quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:15 schreef Linkse_Rakker het volgende:
[..]
Ja dat klopt, meki is een echte moslim en zoals je kan lezen in punt nummer 8
"8.Moslims moeten liegen tegen anders gelovigen om de islam te helpen en ze mogen anders gelovigen niet in vertrouwen nemen (koran 3:28, 16:106)"
Kan je een echte moslim nootit geloven, zeker niet als het over islam of mohammed gaat.
Hebben die ook eenzelfde regels?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jeetje... het lijken wel joden...(!)
Tuurlijk is er altijd discussie over de ahadith, maar doodstraf op apostasie is vrij standaard binnen de Islamitische jurisprudentie, voor zover ik dat begrepen heb, en in landen als Iran en Saudi-Arabia dan ook het geval.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat staat nergens in de Koran, dat is een hadith die in strijd is met de Koran. Veel Islamgeleerden beamen dat ook en menen dat deze hadith niet klopt.
quote:
Apostasy, or riddah in Arabic, literally means defection or backsliding. As an Islamic legal term, it means denouncing Islam as one's religion by a Muslim. There has been a wide variety of opinions by Muslim scholars throughout nearly fourteen centuries concerning punishment for apostasy with the majority of the opinion that apostasy is a capital crime as it threatens the integrity and stability of the Muslim community and state. This paper aims at critically evaluating these views in the light of the Qur'an and Hadith.
Bron: Islam Online.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:23 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Wacht maar totdat godsdienstvrijheid word ingevoerdin de moslim landen, he zou mij niet verbazen als dan ineens 50% van de bevolking het islam geloof afvalt. Nu is dit echter een doods zonde.
Hoezo, daar is geeneens godsdienstvrijheid voor nodig, dat gebeurd nu al.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:23 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Wacht maar totdat godsdienstvrijheid word ingevoerdin de moslim landen, he zou mij niet verbazen als dan ineens 50% van de bevolking het islam geloof afvalt. Nu is dit echter een doods zonde.
Ik heb je geen vraag zien stellen. Mijn uitleg lijkt me vrij duidelijk en ik durf te stellen dat er een causaal verband is tussen geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie in de loop der eeuwen en de macht van een monotheïstische religie zoals het christendom of de islam.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag en is niet inherent aan het monotheïsme. Elk idee, of elke politieke ideologie komt daarvoor in aanmerking.
Ja nogal logish anders worden ze mooi opgeknoopt aan de hoogste boom die er in de buurt staat door de geloofs politie.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel S. Arabie of Dubai en de golfstaten zijn allemaal een van de rijkste mensen ter wereld.
Toch zijn ze moslim.
Maar is daar godsdienstvrijheid? Want daar ging het over.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Heel S. Arabie of Dubai en de golfstaten zijn allemaal een van de rijkste mensen ter wereld.
Toch zijn ze moslim.
De discussie die over deze ahadith wordt gevoerd nemen andere proporties aan dan bij overige ahadiths. Wat Saoedie Arabie en Iran doen, tja dat moeten ze uiteraard zelf wetenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef Iblis het volgende:
Tuurlijk is er altijd discussie over de ahadith, maar doodstraf op apostasie is vrij standaard binnen de Islamitische jurisprudentie, voor zover ik dat begrepen heb, en in landen als Iran en Saudi-Arabia dan ook het geval.
Niet geheel vreemd, omdat de meerderheid bestaat uit verstokte geleerden. De hadith is niet eenduidig en wordt ook niet eenduidig gerespecteerd, zeker niet in de praktijk (en logisch ook als we kijken naar de Koran).quote:Natuurlijk zijn er veel tegenstemmen, maar de meerderheidsopinie is doodstraf geweest:
[url=http://www.islamonline.net/English/contemporary/2006/04/article02.shtml]
Ik durf te stellen dat dat causale verband er niet is. Met zo'n discussie komen we dus nergens. Iets stellen is heel makkelijk, maar het bewijzen is een tweede.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb je geen vraag zien stellen. Mijn uitleg lijkt me vrij duidelijk en ik durf te stellen dat er een causaal verband is tussen geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie in de loop der eeuwen en de macht van een monotheïstische religie zoals het christendom of de islam.
Christenen zijn er ook in Marokko, enkel is het strengst verboden om daar mensen te bekeren.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar is daar godsdienstvrijheid? Want daar ging het over.
Dat is eigenlijk bij iedere ideologie zo , dit zien we ook bij het huidige bijna wereldwijde economische systeem.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef MrX1982 het volgende:
Een geloof wat uitgaat van één God en dat verabsoluteert en dé waarheid daarvoor claimt laat dat bijzonder weinig ruimte over voor anderen. Gevolg geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie.
Het bewijs is de geschiedenis.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat dat causale verband er niet is. Met zo'n discussie komen we dus nergens. Iets stellen is heel makkelijk, maar het bewijzen is een tweede.
Dat is tevens bewijs voor mijn stelling. Dus daar schieten we wederom niets mee op.quote:
En zou je het dan ook normaal vinden dat je b.v. in Europa als moslim geen mensen zou mogen bekeren?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Christenen zijn er ook in Marokko, enkel is het strengst verboden om daar mensen te bekeren.
De staatsgodsdienst zijn in Islamitische landen de Islam, en daar houdt de overheid er rekening ermee.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Christenen zijn er ook in Marokko, enkel is het strengst verboden om daar mensen te bekeren.
De vrijheid om te uiten is er, er is geen vrijheid om iemand anders lastig te vallen met Christelijke riedeltjes teneinde hem naar het Christendom te brengen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]Dat is dan wel erg slecht. Vrijheid van godsdienst moet voor iedereen gelden. Accepteren de mensen daar dat zomaar?
En je ziet hier geen probleem mee?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Meki het volgende:
[..]
De staatsgodsdienst zijn in Islamitische landen de Islam, en daar houdt de overheid er rekening ermee.
Ze hebben wel hun kerken daar en synagogen hebben ze ook in Marokko, daar is geen enkel probleem ermee, de Joden en de Christenen en de Moslims leven vreedzaam naast elkaar in Marokko, zij weten ook dondersgoed als zij proberen om moslims te bekeren een hoge gevangenisstraf op ligt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:31 schreef Iblis het volgende:
[..]
En zou je het dan ook normaal vinden dat je b.v. in Europa als moslim geen mensen zou mogen bekeren?
Maar mag men wel met moslim riedeltjes iemand naar de islam bekeren daar?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vrijheid om te uiten is er, er is geen vrijheid om iemand anders lastig te vallen met Christelijke riedeltjes teneinde hem naar het Christendom te brengen.
Dat is net zo goed discriminatie (want, beperking)quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar hun geloven worden niet gediscrimineerd, enkel mogen zij niet bekeren.
Nee, dat is de wet van de Islamitische landen. en daar horen de inwoners zich daar aan het houden. zoals hier zijn wetten gemaakt en daar ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:33 schreef McKillem het volgende:
[..]
En je ziet hier geen probleem mee?
Je begrijpt wel dat als we hier een soortgelijke constructie invoeren het dan weer wel discriminatie is? Opeens?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze hebben wel hun kerken daar en synagogen hebben ze ook in Marokko, daar is geen enkel probleem ermee, de Joden en de Christenen en de Moslims leven vreedzaam naast elkaar in Marokko, zij weten ook dondersgoed als zij proberen om moslims te bekeren een hoge gevangenisstraf op ligt.
Als iemand met een overwegend christelijke achtergrond lijkt me dat verband zeer aanwezig. Perioden zoals de inquisitie waren nou niet de meest tolerante die west-europa gezien heeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat dat causale verband er niet is. Met zo'n discussie komen we dus nergens. Iets stellen is heel makkelijk, maar het bewijzen is een tweede.
De wet gelijke behandeling wordt vaak genoeg genegeerd of verworpen door moslimsquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee, dat is de wet van de Islamitische landen. en daar horen de inwoners zich daar aan het houden. zoals hier zijn wetten gemaakt en daar ook.
Even serieus Meki, vind je het niet raar en eng: 'staatsgodsdienst'?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Meki het volgende:
[..]
De staat heeft dat liever ook niet, maar wettelijk gezien is dat niet verboden. De geheime politie steekt daar doorgaans wel een stokje voor.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Maar mag men wel met moslim riedeltjes iemand naar de islam bekeren daar?
Ik weet niet op welke geschiedenis jij je beroept. In een parallel universum?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is tevens bewijs voor mijn stelling. Dus daar schieten we wederom niets mee op.
Dus eigenlijk is de islam in die landen tegen gelijkheid?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:34 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee, dat is de wet van de Islamitische landen. en daar horen de inwoners zich daar aan het houden. zoals hier zijn wetten gemaakt en daar ook.
Nederland is geen Marokkoquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:34 schreef McKillem het volgende:
[..]
Je begrijpt wel dat als we hier een soortgelijke constructie invoeren het dan weer wel discriminatie is? Opeens?
Geniaal dit. Echtquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Ze hebben wel hun kerken daar en synagogen hebben ze ook in Marokko, daar is geen enkel probleem ermee, de Joden en de Christenen en de Moslims leven vreedzaam naast elkaar in Marokko, zij weten ook dondersgoed als zij proberen om moslims te bekeren een hoge gevangenisstraf op ligt.
Vanwege de massaliteit inderdaad, maar laten we wel wezen een ideologie als het nazisme heeft ook heel wat stouts gedaan. Dat was geen monotheistisch of religieus beeld. Laat ik het zo zeggen, de inquisitie had vast ook plaatsgevonden als het Christendom er niet zou zijn geweest.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:35 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Als iemand met een overwegend christelijke achtergrond lijkt me dat verband zeer aanwezig. Perioden zoals de inquisitie waren nou niet de meest tolerante die west-europa gezien heeft.
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Laat ik het zo stellen: Wat vind je ervan dat men in Griekenland alhoewel dat misschien recent veranderd is mensen niet mag bekeren naar de Islam, maar wel van de Islam naar het Griekse Orthodoxe geloof?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, ze mogen gewoon hun geloof oefenen en hun kerken worden niet in brand gestoken.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de islam in die landen tegen gelijkheid?
Een artikel die religie (en dus Islam) gelijkstelt aan intellect is sowieso verwerpelijk en achterlijk.quote:Het is het zwaard van intellect. Het zwaard dat de harten en de gedachten van de mensen overwint.
Ik vraag me ook af hoe je dat "vreedzaam" kan noemen, op straffe van iemand over jouw geloof vertellen (want bekeren begint daarmee) krijg je de doodstrafquote:
En andersom mag het wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor, ze mogen gewoon hun geloof oefenen en hun kerken worden niet in brand gestoken.
Enkel mogen ze geen moslims proberen te bekeren.
Je kan heel goed de waarheid claimen en toch open staan voor een andere visie, of in ieder geval de andere visie naast jouw waarheid laten bestaan. Dat principe is behoorlijk duidelijk terug te vinden in de monotheistische godsdiensten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke geschiedenis jij je beroept. In een parallel universum?
Als jij claimt dat wat in jouw heilige schrift staat dé waarheid is laat je weinig ruimte over voor mijn visie op de waarheid want ik lees toevallig een ander boek. Dat principe is toch duidelijk en juist dat principe is van toepassing op het christendom en de islam.
Dat is de wet van Griekenland, maar tegenstrijdig omdat ze lid zijn van de EU.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Laat ik het zo stellen: Wat vind je ervan dat men in Griekenland alhoewel dat misschien recent veranderd is mensen niet mag bekeren naar de Islam, maar wel van de Islam naar het Griekse Orthodoxe geloof?
Dat ligt aan de interpretatie die je aanhangt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef zoalshetis het volgende:
is dat kwart eigenlijk inclusief die bommenmoslims? of tellen ze die niet mee omdat dat volgens moslims geen moslims zijn?
Dat maakt wel een reet uit, want hij heeft het over de staatsconstructie van Marokko en niet die van Nederland. Zo is de wetgeving daar en niet hier.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:39 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat maakt geen reet uit. Een wet is een wet, of die nou geld in Nederland of in Marokko.
Inclusief natuurlijk , zij zorgen mede voor de aanwasquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef zoalshetis het volgende:
is dat kwart eigenlijk inclusief die bommenmoslims? of tellen ze die niet mee omdat dat volgens moslims geen moslims zijn?
Helaas hebben we tegenwoordig internet , want hoewel ik de Koran niet ken was onderstaande binnen een halve minuut gevonden :quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:21 schreef Meki het volgende:
De Koran is nooit herschreven en zal tot de laatste dag nooit herschreven worden.
De Koran is als laatst uitgebracht..
Als de Koran niet betrouwbaar zou zijn, dan zou god met een nieuwe heilige boek komen, maar de Koran geeft letterlijk aan de profeet Mohammed vzmh en de Koran zijn laatste profeet en de laatste boek zal zijn.
http://mens-en-samenlevin(...)h-perspectief-2.htmlquote:Sprekende mieren
Vers 27:18 van de Koran verhaalt over Salomo die door een vallei trok, waar zich een kolonie mieren bevond. Op een gegeven moment sprak een van de mieren tot de kolonie: maak dat je wegkomt: Salomo komt eraan, en hij zou ons met zijn voetstappen verpletteren zonder het te weten. Vervolgens (27:19) moest Salomo lachen, toen hij deze mier hoorde spreken. Moderne biologen zien hier meteen de onmogelijkheid: zelfs al zou Salomo over een supersonisch gehoor hebben beschikt: het is biologisch onmogelijk dat hij ooit mieren heeft horen spreken. Mieren communiceren niet met geluid; ze communiceren door middel van het afscheiden van geuren.
Marokko is een Islamitische land. daar gaat het omquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En andersom mag het wel.
Dus geen gelijkheid. Praat het nou niet goed aub.
Wat heeft lidmaatschap van de EU daar mee uit te staan?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is de wet van Griekenland, maar tegenstrijdig omdat ze lid zijn van de EU.
Ik zou me als Europese moslim anders behoorlijk ziek voelen als ik wist dat geloofsbroeders zo'n wet zouden instellen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt wel een reet uit, want hij heeft het over de staatsconstructie van Marokko en niet die van Nederland. Zo is de wetgeving daar en niet hier.
Dit is niet waar natuurlijk, een bekend tegenvoorbeeld zijn de 48 martelaren van Córdoba:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:37 schreef Meki het volgende:
4. De Moslims heerste 800 jaar over Spanje.
De Moslims heerste ongeveer 800 jaar over Spanje. De Moslims hebben in Spanje nooit het zwaard gebruikt als dwangmiddel om mensen te bekeren. Later kwamen de Christelijke Kruisvaarders in Spanje en deze wonnen van de Moslims. Er was toen geen enkele Moslim meer in Spanje die openlijk de Adhaan (de oproep tot gebed) kon geven.
Natuurlijk, ze maakten het er wel een beetje naar, maar het was of dood, of bekeren voor hen.quote:The forty-eight Christians (mostly monks) were martyred in Córdoba, between the years 850 AD and 859 AD, being decapitated for religious offenses against Islam. What made this unusual, beyond the number of executions, were the circumstances under which the executions took place. In particular, it is known that the majority of the victims deliberately courted martyrdom by insulting Mohammed and making declarations of Christian religious belief that are considered blasphemy by Islam (for example, that Jesus is the divine Son of God).
Bron: Wikipedia.
Nee, de STAAT is dat.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de islam in die landen tegen gelijkheid?
het boekje is idd erg interpretabel. toch vreemd als het, zoals ze claimen, direct de woorden van allah zijn. wist allah niet precies de juiste woorden te gebruiken?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:40 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat ligt aan de interpretatie die je aanhangt.
En dat gedogen is gewoon simpelweg een teken van ongelijkheid.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokko is een Islamitische land. daar gaat het om
Bekeren mag niet, andersom ook niet maar daar wordt zoals Mutant01 het zegt gedoogd.
Ik lees de Koran in het Arabisch, vertalingen in het Nederlands geeft veel verkeerde interprestaties aan. En ik geloof in de Koranquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:41 schreef kitao het volgende:
[..]
Helaas hebben we tegenwoordig internet , want hoewel ik de Koran niet ken was onderstaande binnen een halve minuut gevonden :
[..]
http://mens-en-samenlevin(...)h-perspectief-2.html
Maar jij gelooft hier dus letterlijk in en ziet het niet als iets symbolisch ?
Als je hier zo'n wet invoert is het ook gewoon de wetgeving hier, dus wat probeer je te zeggen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt wel een reet uit, want hij heeft het over de staatsconstructie van Marokko en niet die van Nederland. Zo is de wetgeving daar en niet hier.
De motivaties van de inquisitie zijn lijnrecht terug te traceren naar hun interpretatie van het Christendom. Ik vind het niet heel erg vanzelfsprekend om er maar gemakshalve vanuit te gaan dat als ze het Christendom niet hadden Alva wel een andere reden had gevonden om met mensen te gaan knokken (en over welke mensen hebben we het dan? Niet andersgelovigen want ook zonder religie gingen ze wel vechten volgens jou).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
Laat ik het zo zeggen, de inquisitie had vast ook plaatsgevonden als het Christendom er niet zou zijn geweest.
Alleen als je wist dat daar een vrije democratie was.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:42 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik zou me als Europese moslim anders behoorlijk ziek voelen als ik wist dat geloofsbroeders zo'n wet zouden instellen.
Maar goed, dan spreek ik voor mezelf
Meki logicaquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe je dat "vreedzaam" kan noemen, op straffe van iemand over jouw geloof vertellen (want bekeren begint daarmee) krijg je de doodstraf
De islam-staat in die landen. Jij je zinquote:
Dat hij het heeft over de Marokkaanse staatsconstructie en niet de Nederlandse, en het dus vreemd is opeens over Nederland te praten.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef McKillem het volgende:
[..]
Als je hier zo'n wet invoert is het ook gewoon de wetgeving hier, dus wat probeer je te zeggen.
Een volk kan ook in opstand komen tegen een staat waar zij niet achter staat. Daar hoeft het geen democratie voor te zijn.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen als je wist dat daar een vrije democratie was.
Nee, de STAAT. Dan heb ik mijn zin.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De islam-staat in die landen. Jij je zin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |