abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73492256
Een kwart van de wereldbevolking bestaat uit moslims. En twee derde daarvan woont in Azië. De Arabische wereld vormt een steeds kleiner deel van de wereldmoslim bevolking. Het grootste moslimland is Indonesië, nummer twee is Pakistan en India is nummer drie.

"Als Amerika betere banden wil met de Islam," zegt een deskundige tegen CNN, "dan is het nuttiger te kijken naar Azië, dan naar de Arabische wereld." China heeft meer moslims dan Syrië, Duitsland meer dan Libanon, en Rusland meer dan Jordanië en Libië bij elkaar.
In totaal zijn er 1.57 miljard Moslims op de wereld. Christenen zijn met 2,25 miljard nog altijd veel talrijker
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:19:07 #127
262650 kitao
prikplaatje
pi_73492277
Hoe heeft het eigenlijk zover kunnen komen ?
Ik respecteer iedereen zijn geloof , maar over het algemeen zal het geloof toch op veel punten bijgesteld moeten worden tgv nieuwe inzichten , dus zeg maar meer symbolisch.
Ik dacht dat dat ook één van de redenen was van de ontkerkelijking.
Hoe zit dat bij de moslims , wordt daar juist de minarettenmuziek harder gedraaid ?
megalomaniac
pi_73492285
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Oh, Iblis zegt net wat anders. Now I'm confused
Boechari wordt over het algemeen gerespecteerd (zijn uitspraken worden sahih bevonden), maar er zijn sommige uitspraken waarbij Islamgeleerden vraagtekens bij zetten. Dit is er een van, met name omdat deze zo obvious in strijd is met enkele versen uit de Koran.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73492301
Meer dan 60 procent van de totale moslimbevolking woont in Azië, 20 procent in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, 15 procent in de rest van Afrika, 2,4 procent in Europa en amper 0,3 procent in de Verenigde Staten. 317 miljoen moslims wonen in een land waar de Islam niet de grootste godsdienst is. Zo bijvoorbeeld in India dat 161 miljoen moslims huisvest, Ethiopië 28 miljoen, China 22 miljoen, Rusland 16 miljoen en Tanzania 13 miljoen. In vele van die landen zijn er spanningen en komt er zelfs bloedvergieten aan te pas. (jv)
pi_73492326
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een geloof wat uitgaat van één God en dat verabsoluteert en dé waarheid daarvoor claimt laat dat bijzonder weinig ruimte over voor anderen. Gevolg geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie.
Dat is geen antwoord op mijn vraag en is niet inherent aan het monotheïsme. Elk idee, of elke politieke ideologie komt daarvoor in aanmerking.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73492343
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Boechari wordt over het algemeen gerespecteerd (zijn uitspraken worden sahih bevonden), maar er zijn sommige uitspraken waarbij Islamgeleerden vraagtekens bij zetten. Dit is er een van, met name omdat deze zo obvious in strijd is met enkele versen uit de Koran.
En Iblis zegt het volgende:
quote:
Ja, de vijf grootste rechtsscholen van de de Islam, vier soennitische, en één sjiitische delen van oudsher de mening dat een afvallige gedood dient te worden (tenzij er omstandigheden zoals waanzin in het spel zijn).

[...]
Voor Islamitische jurisprudentie is dat echter een niet te onderschatten werk, naast de Koran
Daar haal ik dan uit dat het juist wel als (belangrijk) onderdeel wordt gezien.

Snap je mijn twijfels?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:21:04 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_73492354
Gelukkig is driekwart verstandiger !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_73492380
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:19 schreef kitao het volgende:
Hoe heeft het eigenlijk zover kunnen komen ?
Ik respecteer iedereen zijn geloof , maar over het algemeen zal het geloof toch op veel punten bijgesteld moeten worden tgv nieuwe inzichten , dus zeg maar meer symbolisch.
Ik dacht dat dat ook één van de redenen was van de ontkerkelijking.
Hoe zit dat bij de moslims , wordt daar juist de minarettenmuziek harder gedraaid ?
De Koran is nooit herschreven en zal tot de laatste dag nooit herschreven worden.
De Koran is als laatst uitgebracht..
Als de Koran niet betrouwbaar zou zijn, dan zou god met een nieuwe heilige boek komen, maar de Koran geeft letterlijk aan de profeet Mohammed vzmh en de Koran zijn laatste profeet en de laatste boek zal zijn.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:22:46 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73492414
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:15 schreef Linkse_Rakker het volgende:

[..]

Ja dat klopt, meki is een echte moslim en zoals je kan lezen in punt nummer 8
"8.Moslims moeten liegen tegen anders gelovigen om de islam te helpen en ze mogen anders gelovigen niet in vertrouwen nemen (koran 3:28, 16:106)"

Kan je een echte moslim nootit geloven, zeker niet als het over islam of mohammed gaat.
Jeetje... het lijken wel joden...(!)
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:23:03 #135
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73492423
Wacht maar totdat godsdienstvrijheid word ingevoerdin de moslim landen, he zou mij niet verbazen als dan ineens 50% van de bevolking het islam geloof afvalt. Nu is dit echter een doods zonde.
Jezus zij met ons!
pi_73492428
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Jeetje... het lijken wel joden...(!)
Hebben die ook eenzelfde regels?
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:24:26 #137
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73492477
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat staat nergens in de Koran, dat is een hadith die in strijd is met de Koran. Veel Islamgeleerden beamen dat ook en menen dat deze hadith niet klopt.
Tuurlijk is er altijd discussie over de ahadith, maar doodstraf op apostasie is vrij standaard binnen de Islamitische jurisprudentie, voor zover ik dat begrepen heb, en in landen als Iran en Saudi-Arabia dan ook het geval.

Natuurlijk zijn er veel tegenstemmen, maar de meerderheidsopinie is doodstraf geweest:

quote:

Apostasy, or riddah in Arabic, literally means defection or backsliding. As an Islamic legal term, it means denouncing Islam as one's religion by a Muslim. There has been a wide variety of opinions by Muslim scholars throughout nearly fourteen centuries concerning punishment for apostasy with the majority of the opinion that apostasy is a capital crime as it threatens the integrity and stability of the Muslim community and state. This paper aims at critically evaluating these views in the light of the Qur'an and Hadith.

Bron: Islam Online.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73492486
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:23 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Wacht maar totdat godsdienstvrijheid word ingevoerdin de moslim landen, he zou mij niet verbazen als dan ineens 50% van de bevolking het islam geloof afvalt. Nu is dit echter een doods zonde.
Heel S. Arabie of Dubai en de golfstaten zijn allemaal een van de rijkste mensen ter wereld.
Toch zijn ze moslim.
pi_73492491
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:23 schreef Linkse_Rakker het volgende:
Hoezo, daar is geeneens godsdienstvrijheid voor nodig, dat gebeurd nu al.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73492523
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag en is niet inherent aan het monotheïsme. Elk idee, of elke politieke ideologie komt daarvoor in aanmerking.
Ik heb je geen vraag zien stellen. Mijn uitleg lijkt me vrij duidelijk en ik durf te stellen dat er een causaal verband is tussen geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie in de loop der eeuwen en de macht van een monotheïstische religie zoals het christendom of de islam.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:27:28 #141
273150 Linkse_Rakker
Party V D Alochtonen
pi_73492557
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Heel S. Arabie of Dubai en de golfstaten zijn allemaal een van de rijkste mensen ter wereld.
Toch zijn ze moslim.
Ja nogal logish anders worden ze mooi opgeknoopt aan de hoogste boom die er in de buurt staat door de geloofs politie.
Net zoals vrouwen in spijkerbroeken, homos, christenen, atheisten en ga zo maar door.
Hou je over 99% moslims.
Jezus zij met ons!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:28:00 #142
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_73492573
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Toch zijn ze moslim.
Maar is daar godsdienstvrijheid? Want daar ging het over.
pi_73492578
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:24 schreef Iblis het volgende:
Tuurlijk is er altijd discussie over de ahadith, maar doodstraf op apostasie is vrij standaard binnen de Islamitische jurisprudentie, voor zover ik dat begrepen heb, en in landen als Iran en Saudi-Arabia dan ook het geval.
De discussie die over deze ahadith wordt gevoerd nemen andere proporties aan dan bij overige ahadiths. Wat Saoedie Arabie en Iran doen, tja dat moeten ze uiteraard zelf weten .
quote:
Natuurlijk zijn er veel tegenstemmen, maar de meerderheidsopinie is doodstraf geweest:

[url=http://www.islamonline.net/English/contemporary/2006/04/article02.shtml]
Niet geheel vreemd, omdat de meerderheid bestaat uit verstokte geleerden. De hadith is niet eenduidig en wordt ook niet eenduidig gerespecteerd, zeker niet in de praktijk (en logisch ook als we kijken naar de Koran).
Allah Al Watan Al Malik
pi_73492617
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik heb je geen vraag zien stellen. Mijn uitleg lijkt me vrij duidelijk en ik durf te stellen dat er een causaal verband is tussen geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie in de loop der eeuwen en de macht van een monotheïstische religie zoals het christendom of de islam.
Ik durf te stellen dat dat causale verband er niet is. Met zo'n discussie komen we dus nergens. Iets stellen is heel makkelijk, maar het bewijzen is een tweede.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73492632
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:28 schreef Frollo het volgende:

[..]

Maar is daar godsdienstvrijheid? Want daar ging het over.
Christenen zijn er ook in Marokko, enkel is het strengst verboden om daar mensen te bekeren.
De staatsgodsdienst zijn in Islamitische landen de Islam, en daar houdt de overheid er rekening ermee.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:29:58 #146
262650 kitao
prikplaatje
pi_73492637
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:16 schreef MrX1982 het volgende:

Een geloof wat uitgaat van één God en dat verabsoluteert en dé waarheid daarvoor claimt laat dat bijzonder weinig ruimte over voor anderen. Gevolg geweld, onverdraagzaamheid en intolerantie.
Dat is eigenlijk bij iedere ideologie zo , dit zien we ook bij het huidige bijna wereldwijde economische systeem.
Zij hebben de waarheid , zij weten hoe het moet , zij willen aanbeden worden en overladen in "hardverdiende" rijkdommen en wie niet luisteren wil kan een F-16 verwachten.
megalomaniac
pi_73492654
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik durf te stellen dat dat causale verband er niet is. Met zo'n discussie komen we dus nergens. Iets stellen is heel makkelijk, maar het bewijzen is een tweede.
Het bewijs is de geschiedenis.
pi_73492666
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het bewijs is de geschiedenis.
Dat is tevens bewijs voor mijn stelling. Dus daar schieten we wederom niets mee op.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:31:23 #149
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73492675
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Christenen zijn er ook in Marokko, enkel is het strengst verboden om daar mensen te bekeren.
De staatsgodsdienst zijn in Islamitische landen de Islam, en daar houdt de overheid er rekening ermee.
En zou je het dan ook normaal vinden dat je b.v. in Europa als moslim geen mensen zou mogen bekeren?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73492676
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Dat is dan wel erg slecht. Vrijheid van godsdienst moet voor iedereen gelden. Accepteren de mensen daar dat zomaar?
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')