Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden zoals recent in Tegelen.quote:Bron
Roermond vreest tweede Gouda door Nico Fassotte
ROERMOND - Politie, justitie en de gemeente Roermond roepen de hulp van het publiek in om een einde te maken aan de terreur van een groep voor het grootste deel Marokkaanse raddraaiers. Zij teisteren de wijk Donderberg al lange tijd.
Afgelopen jaar kwam Gouda op negatieve wijze in het nieuws, toen zelfs een buslijn tijdelijk werd opgeheven na problemen met reljongeren... "Het is vijf voor twaalf", zegt VVD-raadslid Bert Achten. "We zijn de grip op het publieke domein aan het verliezen, ook in Donderberg. Ook middelgrote steden in de provincie kampen met ordeproblemen die tot nu toe vooral in de Randstad leken te spelen, dat moeten ze maar eens horen in Den Haag. We stevenen hier af op een nieuw Gouda." De Donderberg is al jarenlang een achterstandswijk met grote problemen. Volgens burgemeester Henk van Beers van Roermond doet de politie alles om de wijk weer onder controle te krijgen. Er is een speciaal politiewijkteam opgericht en er zijn jongerenwerkers actief.
Het wijkteam richt zich op het verminderen van woninginbraken, auto-inbraken, straatroof, mishandeling en bedreiging. De gemeente hoopt met de nieuwe aanpak het aantal incidenten in de wijk met twintig procent te verminderen. Daarnaast gaat het team zich speciaal richten op de aanpak van 'zware jongens', jeugdige meer- en veelplegers en groepen jongeren.
Maar ook al is een aantal jongeren inmiddels veroordeeld, nog steeds is een aantal straatovervallen en mishandelingen niet opgelost. Afgelopen weekend ging het opnieuw flink mis. Twee jongens van 15 en 16 jaar oud sloopten een politieauto en een aantal andere auto's werd omgegooid.
Ouders
De vergelijking met Gouda dringt zich op omdat een groep Marokkaanse relschoppers vorig jaar in de wijk Oosterwei straffeloos vernielingen kon aanrichten en medeburgers terroriseerde. De politie was er alle gezag kwijtgeraakt.
"Ik wil nog niet spreken van straatterreur, maar wel van ernstig vandalisme," zegt burgemeester Van Beers. "Dat moet stoppen. Er is een grote groep die zich nergens iets van aantrekt. We roepen ouders op om in de gaten te houden wat hun kinderen doen, dat gebeurt echt te weinig. Meer mensen moeten ons tippen. Dat gebeurt wel, maar dat is een vaste groep bellers. We hebben meer ogen en oren nodig om de zaak onder controle te krijgen."
Volgens de politie leggen de toestanden in de wijk een onevenredig zware druk op het korps. "Het is zeker niet zo dat het onbeheersbaar is. Maar het is absoluut een focus voor ons. Dit moet stoppen, maar we kunnen het niet alleen. En we weten dat een aantal mensen geen melding durft te doen, maar doe het dan maar anoniem", aldus een politiewoordvoerster.
Roermond kampt al langer met jeugdoverlast, ook in de buurten Herten en Maasniel.
Dan moeten ze daar op vakantie wel als mens zijn en niet als agentquote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden zoals recent in Tegelen.
Ik heb hem even voor je verbeterd!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:53 schreef wakajawaka het volgende:
Het zijn vast weer incidenten is een structureel probleem, maar de meeste Mocro's deugen natuurlijk gewoon.
Of de politie uitrusten met nieuw materieel zoals tasers, pepperspray in familieverpakkingen en wat zwaarder geschut en een zero-tolerance beleid gaan hanteren in die wijken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden zoals recent in Tegelen.
De ouders ter verantwoording roepen en die financieel uitkleden zal helpen zeg, dan gaan ze met het hele gezin overvallen plegen ipv alleen de probleemjongeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:23 schreef Dragorius het volgende:
Ongeacht afkomst al dat tuig eens aanpakken, desnoods met fysiek geweld. En daarna de ouders ter verantwoording roepen, financieel uitkleden.
Nou dan gaat het hele gezin achter de tralies. Ook goed.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ouders ter verantwoording roepen en die financieel uitkleden zal helpen zeg, dan gaan ze met het hele gezin overvallen plegen ipv alleen de probleemjongeren.
Tuurlijk ongeacht afkomst, maar als een afkomst inverhouding veel meer naregeid veroozaakt moet er dan binnen die afkomst/cultuur niet eens wat moeten gebeuren?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:23 schreef Dragorius het volgende:
Wanneer mag de politie eens wat harder ingrijpen?
Ongeacht afkomst al dat tuig eens aanpakken, desnoods met fysiek geweld. En daarna de ouders ter verantwoording roepen, financieel uitkleden.
Afgelopen met dat softe gedoe in Nederland.
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet alleen gevaarlijk is om te zeggen dat een heel volk niet deugd, maar dat het ook nog eens nergens op slaat!?!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:12 schreef wakajawaka het volgende:
Hoeveel mensen moeten er door mocros mishandeld, vermoord of verkracht worden voor dat jij toe geeft dat het volk niet deugt?
Nee, de ouders zijn altijd verantwoordelijk. Al is 95% Marokkaans, vind ik niet boeiend. Pak die ouders aan, die zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:30 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Tuurlijk ongeacht afkomst, maar als een afkomst inverhouding veel meer naregeid veroozaakt moet er dan binnen die afkomst/cultuur niet eens wat moeten gebeuren?
Nee, je moet ze een schouderklopje, een buurthuis en een vakantie gaan geven omdat ze zich niet kunnen gedragen. Dat is echt DE oplossing.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De ouders ter verantwoording roepen en die financieel uitkleden zal helpen zeg, dan gaan ze met het hele gezin overvallen plegen ipv alleen de probleemjongeren.
Voorlopig nog niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:23 schreef Dragorius het volgende:
Politie wordt gerechterlijk vervolgd.quote:Ongeacht afkomst al dat tuig eens aanpakken, desnoods met fysiek geweld.
Wet aanpassing?quote:En daarna de ouders ter verantwoording roepen, financieel uitkleden.
Duurt nog wel even voordat de gummiknuppel erover heen gaat.quote:Afgelopen met dat softe gedoe in Nederland.
Niet zo drammen druif.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet alleen gevaarlijk is om te zeggen dat een heel volk niet deugd, maar dat het ook nog eens nergens op slaat!?!![]()
Trouwens, welk volk bedoel je!?! Het Marokkaanse volk? De Berbers? De Arabieren? Het Marokkaanse volk buiten Marokko?
Oh causaliteit!quote:Maar ook al is een aantal jongeren inmiddels veroordeeld, nog steeds is een aantal straatovervallen en mishandelingen niet opgelost.
Ze vinden het zelf blijkbaar ook maar een matige vergelijkingquote:Roermond vreest tweede Gouda
[...]
De vergelijking met Gouda dringt zich op omdat een groep Marokkaanse relschoppers vorig jaar in de wijk Oosterwei straffeloos vernielingen kon aanrichten en medeburgers terroriseerde. De politie was er alle gezag kwijtgeraakt.
[...]
Volgens de politie leggen de toestanden in de wijk een onevenredig zware druk op het korps. "Het is zeker niet zo dat het onbeheersbaar is.
Sorry Dr.Nikita! Krijg ik nou?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Niet zo drammen druif.
Zeg dat tegen vriend whalajdaka hierboven!quote:Deze topic gaat over kutmarokkanen in Roermond en niet over alle marokkanen. Open anders een topic over alle marokkanen.
En dat gaat geen "haat" en "wraakgevoel" opleveren?quote:Rechtvaardig straffen en kleineren richting de vriendjes! Elke keer als ze gepakt worden stront laten scheppen in de wijk oid. mooi gekleurd jasje aan, een iets te klein schepje en op de knietjes hondenpoep opruimen! Dit natuurlijk van te voren aangekondigd op alle bekende hangplekken!
Ik denk serieus minder dan als je er meteen een knuppel overheen gaat leggen!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:47 schreef Dragorius het volgende:
En dat gaat geen "haat" en "wraakgevoel" opleveren?
Natuurlijk moeten de ouders ook aangepakt worden, het moet een mooi totaal plaatje worden. Financieel straffen lijkt me dan weer niks, dan gaan ze alleen maar meer hun best doen om neveninkomsten te realiseren, maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...quote:Keihard straffen en het hele gezin (de ouders) aanpakken. Dat werkt. Laat de opvoeders maar hun opvoedende taak doen!
Weinig kans. Je kan ouders hoogstens de rekening toeschuiven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...
het probleem is vaak niet dat die jongens kutstreken uithalen omdat ze zo ontzettend arm zijn. m.i. zijn financile reprimandes juist prima. en als ze vanwege de reprimande de fout ingaan graag keihard straffen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk serieus minder dan als je er meteen een knuppel overheen gaat leggen!![]()
[..]
Natuurlijk moeten de ouders ook aangepakt worden, het moet een mooi totaal plaatje worden. Financieel straffen lijkt me dan weer niks, dan gaan ze alleen maar meer hun best doen om neveninkomsten te realiseren, maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...
Fysieke straf is afschrikwekkender dan poep scheppen. Dat is iig mijn ideequote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk serieus minder dan als je er meteen een knuppel overheen gaat leggen!![]()
Als ze dan die "neveninkomsten" gaan realiseren, pak je ze daarop.quote:Natuurlijk moeten de ouders ook aangepakt worden, het moet een mooi totaal plaatje worden. Financieel straffen lijkt me dan weer niks, dan gaan ze alleen maar meer hun best doen om neveninkomsten te realiseren, maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...
Die oudders waar van veel moeders niets ene klok kunnen kijken/quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:31 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, de ouders zijn altijd verantwoordelijk. Al is 95% Marokkaans, vind ik niet boeiend. Pak die ouders aan, die zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen.
Ze zijn vaak ook nog analfabeet. Heb jij toevallig Marokkaanse ouders?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:54 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Die oudders waar van veel moeders niets ene klok kunnen kijken/![]()
![]()
Wat kunnen sommige mensen toch een onzin uitkramen...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nou dan gaat het hele gezin achter de tralies. Ook goed.
Maar toch zijn die 2 wijken de laatste tijd weer wat aan het verbeteren, daar durf ik toch nog zonder problemen te komen eigenlijk. Bij de donderberg zal ik niet gauw komen, ja, hooguit aan de rand ervan om een vriendin veilig thuis af te zetten, ik hoorde laatst ook al dat een woordvoerder van de politie die wijk al het "getto van Roermond" had genoemd, dat zal ook niet voor niks zijn... Maar over het algemeen voel ik me nog altijd wel veilig in Roermond eigenlijkquote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Ach roermond. Daar heb ik mijn jeugd jaren doorgebracht en toendertijd waren en 2 andere sociaal achter lopende wijken het veld en de kemp. In sommige straten durfde toendertijd de politie ook al niet te komen.
Ik typ gewoon kut, niks met analfabetisme te maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:56 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ze zijn vaak ook nog analfabeet. Heb jij toevallig Marokkaanse ouders?
Het feit dat je al twijfelt over 1 wijk zegt genoeg andersquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar toch zijn die 2 wijken de laatste tijd weer wat aan het verbeteren, daar durf ik toch nog zonder problemen te komen eigenlijk. Bij de donderberg zal ik niet gauw komen, ja, hooguit aan de rand ervan om een vriendin veilig thuis af te zetten, ik hoorde laatst ook al dat een woordvoerder van de politie die wijk al het "getto van Roermond" had genoemd, dat zal ook niet voor niks zijn... Maar over het algemeen voel ik me nog altijd wel veilig in Roermond eigenlijk
quote:
Dat sowieso, maar daar hoef ik nooit te komen eigenlijkquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het feit dat je al twijfelt over 1 wijk zegt genoeg anders
Tja, zet daar dan ook geen megagrote moskee neer met ernaast een Islamitisch buurthuis, dan vraag je er ook gewoon omquote:Roermond kampt al langer met jeugdoverlast, ook in de buurten Herten en Maasniel
Want? (ik ken Roermond verder nietquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, zet daar dan ook geen megagrote moskee neer met ernaast een Islamitisch buurthuis, dan vraag je er ook gewoon om
Tja, dan komt er toch op n plaats een groot aantal Marokkanen samen. Hoe meer er zijn, des te meer kans er ook is dat er kutvolk tussen zit, simple as that.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Want? (ik ken Roermond verder niet)
Kom je dan niet in een vicieuze cirkel terecht? Je straft iemand financieel, ze zetten een kraak om wat bij te verdienen, je straft iemand nog financieler en ze houden er mee op?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:54 schreef zoalshetis het volgende:
het probleem is vaak niet dat die jongens kutstreken uithalen omdat ze zo ontzettend arm zijn. m.i. zijn financile reprimandes juist prima. en als ze vanwege de reprimande de fout ingaan graag keihard straffen.
Volgens mij is het bazencultuurtje juist uitstekend geschikt voor alternatieve (denigrerende) straffen. Het is stoer om met littekens van 'politiegeweld' te lopen, minder stoer zijn de foto's op de bazenhyves van je vriendje waarop je op je knietjes stront in een zakje zit te doen. (oid.)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:54 schreef Dragorius het volgende:
Fysieke straf is afschrikwekkender dan poep scheppen. Dat is iig mijn ideeHet vooruitzicht van een knuppel in je nek vs. een beetje poep scheppen...hmmm
Niet iedereen die een boete krijgt zal neveninkomsten zoeken (Hoewel ik ook wel eens bij heb moeten klussen om een aantal verkeersovertredingen fatsoenlijk te kunnen betalen!quote:Als ze dan die "neveninkomsten" gaan realiseren, pak je ze daarop.
Alsof iedereen die een boete krijgt ineens de criminaliteit ingaat...
Wellicht is de kans groter dat er kutvolk tussen zit, maar daarbij is het zo dat er orthodoxere gelovigen en ouderen rondlopen, waardoor de jeugd minder kans krijgt om als een randdebiel te gedragen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:28 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dan komt er toch op n plaats een groot aantal Marokkanen samen. Hoe meer er zijn, des te meer kans er ook is dat er kutvolk tussen zit, simple as that.
Dat heeft weinig met deze discussie te maken, meer met smaak.quote:En dat gebouw is ook nog eens zo strontlelijk, als je voor een aanbouw al een ander soort bakstenen wilt gebruiken word je al teruggefloten door de welstandscommissie, maar om ineens een lelijke moskee inclusief raketlanceerinstallatie te bouwen tussen allemaal heel normale gebouwen is ineens geen probleem...
Dat levert schijnbaar niet het resultaat op aangezien dat volgens Metalfreak al het geval is daar.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht is de kans groter dat er kutvolk tussen zit, maar daarbij is het zo dat er orthodoxere gelovigen en ouderen rondlopen, waardoor de jeugd minder kans krijgt om als een randdebiel te gedragen.
[..]
Precies. Met Marokkaanse agenten kan je tenminste wel zaken doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ipv dat de politie met de raddraaiers op vakantie gaat, zou de nederlandse politie beter wat Marokaanse agenten over kunnen laten kommen om first hand te leren hoe ze het beste met de knaapjes om kunnen gaan.
Hij claimt een verband te zien die er in eerste instantie niet is. Wie zegt namelijk dat het niet zo zou zijn als die moskee er niet stond. Falsificeren Dragorius.. falsificeren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat levert schijnbaar niet het resultaat op aangezien dat volgens Metalfreak al het geval is daar.
En wie zegt dat die jongeren zich wel gedragen als er meer orthodoxen zijn?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij claimt een verband te zien die er in eerste instantie niet is. Wie zegt namelijk dat het niet zo zou zijn als die moskee er niet stond. Falsificeren Dragorius.. falsificeren.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat die kans er is. Over het algemeen is het zo - en dat kunnen we best vaststellen - dat de jongeren zich niet zo misdragen met hun ouders in de buurt. Dat is mijn ervaring in ieder geval en past ook in het feit dat ze uit een schaamtecultuur komen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:36 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En wie zegt dat die jongeren zich wel gedragen als er meer orthodoxen zijn?
Pot -> Ketel![]()
En hij zegt dat ook, maar dan dat die moskee + het gebouw ernaast een verkeerde invloed hebben gegeven op de wijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat die kans er is.
Goed, welke oplossing sta je dan voor? In veel steden is dit bijna dagelijks kost. Wil je anarchie op straat toestaan? Lijkt me niet. Dus hoe moet dit opgelost worden? De dialoog zoeken zoals in de afgelopen 40 jaar faalt duidelijk. Wat nu?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Precies, een kans - maar wat maakte jij ervan dan? Jij zette het haast neer als een feit.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:38 schreef Dragorius het volgende:
En hij zegt dat ook, maar dan dat die moskee + het gebouw ernaast een verkeerde invloed hebben gegeven op de wijk.![]()
Wie hangen op straat overdag? Je zinnen zijn onsamenhangend, bedoel je de jongeren of de ouderen?quote:Ouders horen overdag te werken hoop ik?Volgens mij hangen ze namelijk vooral overdag op straat, wat ik begrepen heb...
Ik zeg alleen wat Metalfreak zelf ziet. Dus tenzij je hem een visuele afwijking kan toespelen, ziet hij dus dat dit niet het geval isquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, een kans - maar wat maakte jij ervan dan? Jij zette het haast neer als een feit.
Beiden. Of is een moskee 24/7 "open"?quote:Wie hangen op straat overdag? Je zinnen zijn onsamenhangend, bedoel je de jongeren of de ouderen?
Tot wanneer ben je verantwoordelijk? Wat als ze al op jonge leeftijd het huis uit worden gezet?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:40 schreef Dragorius het volgende:
Swets, jij als vader bent het er denk ik mee eens dat in de kern de ouders verantwoordelijk zijn, nietwaar? Opvoeding is 90% van het werk. Verkeerde vriendjes zijn er altijd wel, maar als je enkel de jongeren gaat "aanpakken" (al is aanpakken niet het juiste woord, eerder lichtjes kietelen ) dan pak je het symptoom aan maar niet de oorzaak.
Hoe bedoel je "uit huis worden gezet" ?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tot wanneer ben je verantwoordelijk? Wat als ze al op jonge leeftijd het huis uit worden gezet?
Precies en ik zeg dat je het moet falsificeren. Dat heeft niets met een visuele afwijking te maken, maar met het gebrekkig redeneren van de mens (iedereen heeft daar last van). Namelijk - stel dat de moskee daar niet stond.. hoe was het dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
Ik zeg alleen wat Metalfreak zelf ziet. Dus tenzij je hem een visuele afwijking kan toespelen, ziet hij dus dat dit niet het geval is
Praktisch wel ja. Mijn ervaring is dat een moskee overdag vrijwel leeg is, tegen de avond is het wat drukker. Tuurlijk heb je werklozen, aow-ers en gepensioneerden die wel de tijd daarvoor hebben.quote:Beiden. Of is een moskee 24/7 "open"?
De wet ken ik uit mijn hoofd, dat bedoelde ik niet. Ik vroeg mij af wat jij daaronder verstond - aangezien de meeste raddraaiers in de categorie 18-25 jaar vallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:43 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "uit huis worden gezet" ?
In de Wet staat duidelijk dat iemand die 16 "zelf" verantwoordelijk is voor zijn daden, maar daar zou juist verandering in moeten komen.
Pas op je 18e ben je bij Wet volwassen. Ze moeten dat doortrekken.
http://financieel.infonu.(...)or-hun-kinderen.html
En veel van dat tuig is nog maar 14/15/16. Ergo, de ouders zijn weldegelijk aansprakelijk te stellen.
Waar haal jij dat vandaan? Het artikel rept over 2 jongens van 15 en 16. Uit mijn eigen omgeving zijn het vaak 14 en 15 jarige snotneuzen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De wet ken ik uit mijn hoofd, dat bedoelde ik niet. Ik vroeg mij af wat jij daaronder verstond - aangezien de meeste raddraaiers in de categorie 18-25 jaar vallen.
Ook veel van onder de 18 hoor, die kereltjes die opgepakt werden voor de overvallengolf begin dit jaar werden uit de middelbare schoolbankjes geplukt door de politie.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De wet ken ik uit mijn hoofd, dat bedoelde ik niet. Ik vroeg mij af wat jij daaronder verstond - aangezien de meeste raddraaiers in de categorie 18-25 jaar vallen.
Ik heb het over de algemene problematiek, aangezien het een structureel probleem is. Er zijn genoeg cijfers die dat aantonen, maar ik ben ze te lui om ze op te zoeken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:48 schreef Dragorius het volgende:
Waar haal jij dat vandaan? Het artikel rept over 2 jongens van 15 en 16. Uit mijn eigen omgeving zijn het vaak 14 en 15 jarige snotneuzen.
Uiteraard, maar ik vroeg me af tot welke leeftijd jij dat allemaal ziet zitten - ik heb het dus niet over de wettelijke plichten van de ouders, want die zijn mij bekend.quote:En wat bedoel je nou met "uit huis geplaatst"? Als ouder blijf je verantwoordelijk, ook als je voor de makkelijke optie kiest om je kind te "kicken" uit je huis
Duidelijk.quote:Ik ben van mening dat ouders tot hun kind de leeftijd van 18 jaar bereikt (deels) verantwoordelijk gehouden moeten kunnen worden.
Ja veel ja, ik heb nergens gezegd dat ze er niet zijn van onder de 18 jaar.. maar de grote groep (met zwaardere delicten) valt tussen de 18 en 25.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:48 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ook veel van onder de 18 hoor, die kereltjes die opgepakt werden voor de overvallengolf begin dit jaar werden uit de middelbare schoolbankjes geplukt door de politie.
Mwoa, een hele reeks geweldadige en gewapende overvallen valt voor mij wel onder zwaardere delicten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja veel ja, ik heb nergens gezegd dat ze er niet zijn van onder de 18 jaar.. maar de grote groep (met zwaardere delicten) valt tussen de 18 en 25.
Afhankelijk van welk delict sprake is, wat er gebeurd is etc.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:53 schreef Sjaakmat het volgende:
Dragorius, hoe zie je dat nou eigenlijk voor je? Moeten ouders gewoon een boete betalen of kunnen ze ook vastgezet worden wanneer de kleine weer iets flikt?
Ja, maar dat was dan ook een uitzonderlijk geval.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:55 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Mwoa, een hele reeks geweldadige en gewapende overvallen valt voor mij wel onder zwaardere delicten.
De tweede golf van het jaar is alweer een paar weken bezig.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat was dan ook een uitzonderlijk geval.
Er is een hele goede mogelijkheid om HALT en STOP - regelgeving uit te breiden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Afhankelijk van welk delict sprake is, wat er gebeurd is etc.
Als ouders langere tijd nalatig blijken (zoon/dochter valt in herhaling) dan ouderlijke bevoegdheid afnemen.
Wat zien jullie dan als oplossing? Want schijnbaar is de ouders aanpakken not done? Wat dan wel? Kusjekroel en een kopje thee samen drinken?
Dat blijven uitzonderlijke gevallen Wheelgunner - je kan wel blijven doordrammen maar dat heeft weinig zin.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De tweede golf van het jaar is alweer een paar weken bezig.
Er is gewoon geen oplossing. Zeker niet in deze richting. Het valt (vrijwel) nooit hard te maken dat kinderen de fout ingaan omdat hun ouders nalatig zijn lijkt me. En wanneer dit wel zo is, of ze opzettelijk nalatig zijn, of gewoon onkundig.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Afhankelijk van welk delict sprake is, wat er gebeurd is etc.
Als ouders langere tijd nalatig blijken (zoon/dochter valt in herhaling) dan ouderlijke bevoegdheid afnemen.
Wat zien jullie dan als oplossing? Want schijnbaar is de ouders aanpakken not done? Wat dan wel? Kusjekroel en een kopje thee samen drinken?
Niet? Opvoeding speelt weldegelijk een rol hierin. Als je kinderen van huis uit gedrags en fatsoensnormen meegeeft zullen ze niet zo vaak rottigheid uithalen als dat deze groepen doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Er is gewoon geen oplossing. Zeker niet in deze richting. Het valt (vrijwel) nooit hard te maken dat kinderen de fout ingaan omdat hun ouders nalatig zijn lijkt me. En wanneer dit wel zo is, of ze opzettelijk nalatig zijn, of gewoon onkundig.
Hoe zie jij het dan? Ze hebben net iemand overvallen (3 jongens van 14 15 en 16). Wat moet HALT voor ze betekenen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is een hele goede mogelijkheid om HALT en STOP - regelgeving uit te breiden.
Uitzonderlijke gevallen in de zin dat het uitzonderlijk vaak voorkomt onder die groep? Tsja, dan heb je een punt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat blijven uitzonderlijke gevallen Wheelgunner - je kan wel blijven doordrammen maar dat heeft weinig zin.
Dat is slechts een veronderstelling. Je kan niet objectief vaststellen of en in hoeverre de opvoeding hieraan bijgedragen heeft en dus ook niet of en in hoeverre de ouders medeschuldig zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Niet? Opvoeding speelt weldegelijk een rol hierin. Als je kinderen van huis uit gedrags en fatsoensnormen meegeeft zullen ze niet zo vaak rottigheid uithalen als dat deze groepen doen.
De regelgeving is al gedeeltelijk uitgebreid, maar HALT stelt nog niet veel voor. Zo is het nu verplicht dat de ouders op komen dagen bij de zitting - dat is al een ferme stap voorwaarts (met name vanwege de schaamtecultuur). We kennen daarnaast natuurlijk de jeugdgevangenissen (inrichtingen) die sneller ingeschakeld moeten worden en een soberder regime kunnen krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoe zie jij het dan? Ze hebben net iemand overvallen (3 jongens van 14 15 en 16). Wat moet HALT voor ze betekenen?
De cijfers heb ik gegeven - en ze staven mijn bewering grotendeels (het gaat in het onderzoek namelijk niet om veroordeelden, maar om verdachten). Voor de rest lekker blijven geloven wat je wilt geloven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Uitzonderlijke gevallen in de zin dat het uitzonderlijk vaak voorkomt onder die groep? Tsja, dan heb je een punt.
Dat is een verhaal die het in utopia goed doet. Feit is dat de kinderen heel veel contact hebben buiten huis en bovendien is het zo dat de jongens die de rottigheid uithalen vaan een stoornis hebben - schizofrenie, borderline, ADHD, DID of talloze andere persoonlijkheidsstoornissen waar de ouders niet mee om kunnen gaan. (of gewoonweg niet weten dat hun kind daar last van heeft).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Niet? Opvoeding speelt weldegelijk een rol hierin. Als je kinderen van huis uit gedrags en fatsoensnormen meegeeft zullen ze niet zo vaak rottigheid uithalen als dat deze groepen doen.
Die cijfers zijn toch ook nogal uitzonderlijk? En die zijn dan nog van 5 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De cijfers heb ik gegeven - en ze staven mijn bewering grotendeels (het gaat in het onderzoek namelijk niet om veroordeelden, maar om verdachten). Voor de rest lekker blijven geloven wat je wilt geloven.
Dat zal kloppen, maar het is de categorie 12-17 die tegen de 18 plussers opkijkt en zich daar ook naar gaat gedragen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja veel ja, ik heb nergens gezegd dat ze er niet zijn van onder de 18 jaar.. maar de grote groep (met zwaardere delicten) valt tussen de 18 en 25.
Nee want iemand die 18+ is is zelf verantwoordelijk. Jouw punt gaat dus niet op.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Dat is slechts een veronderstelling. Je kan niet objectief vaststellen of en in hoeverre de opvoeding hieraan bijgedragen heeft en dus ook niet of en in hoeverre de ouders medeschuldig zijn.
Misschien ligt het trouwens wel aan de opvoeding van de ouders. Moeten we dan de grootouders ook vastzetten, of zijn hun tekortkomingen al verjaard? Misschien passen ze wel regelmatig op en kunnen we ze daarop pakken. Net als de oppas en overblijfjuf trouwens.
Ja, zo'n rapport wordt niet elk jaar gemaakt. Het is vrij dubieus als er in 5 jaar een zodanige verschuiving komt dat ineens de getallen in het geheel niet meer kloppen. De cijfers zijn inderdaad uitzonderlijk, maar dat doet niets af aan mijn eerdere bewering. Niet eromheen praten Wheelgunner...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Die cijfers zijn toch ook nogal uitzonderlijk? En die zijn dan nog van 5 jaar geleden.
Deze reactie slaat op mijn hele post? Welk punt maak ik dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee want iemand die 18+ is is zelf verantwoordelijk. Jouw punt gaat dus niet op.
Al regel je een oppas, dan blijven de ouders verantwoordelijk.
Wanneer ik in roermond kom voel ik me ook niet onveilig. Alleen de veldstraat voelde ik me 24 jaar geleden al onveilig. Is daar uberhaubt iets veranderd, komt tegenwoordig de politie wel meteen als er een knokpartij is. Toendertijd kwam de poltie altijd pas 1 uur na de meldingquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Metalfreak het volgende:
Maar over het algemeen voel ik me nog altijd wel veilig in Roermond eigenlijk
Klopt, dat is zeer zeker zo!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat zal kloppen, maar het is de categorie 12-17 die tegen de 18 plussers opkijkt en zich daar ook naar gaat gedragen.
Dan zijn het er veel, verspreid over Nederland. En ouders die niet merken dat hun kind gedragsproblemen vertoont is kul, tot een bepaalde leeftijd (16?) worden ouders altijd op de hoogte gebracht door de politie. Als er na herhaaldelijk gedrag dan nog geen belletje gaat rinkelen bij die ouders...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een verhaal die het in utopia goed doet. Feit is dat de kinderen heel veel contact hebben buiten huis en bovendien is het zo dat de jongens die de rottigheid uithalen vaan een stoornis hebben - schizofrenie, borderline, ADHD, DID of talloze andere persoonlijkheidsstoornissen waar de ouders niet mee om kunnen gaan. (of gewoonweg niet weten dat hun kind daar last van heeft).
Mijn post was volgens mij niet zo moeilijk om te lezen of te begrijpen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan zijn het er veel, verspreid over Nederland. En ouders die niet merken dat hun kind gedragsproblemen vertoont is kul, tot een bepaalde leeftijd (16?) worden ouders altijd op de hoogte gebracht door de politie. Als er na herhaaldelijk gedrag dan nog geen belletje gaat rinkelen bij die ouders...
Ik praat er niet omheen. Het zou me niets verbazen als die getallen tegenwoordig iets anders liggen. Die overvalgolven zijn voor deze regio een nieuw fenomeen, evenals het feit dat de verdachten allemaal minderjarig bleken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, zo'n rapport wordt niet elk jaar gemaakt. Het is vrij dubieus als er in 5 jaar een zodanige verschuiving komt dat ineens de getallen in het geheel niet meer kloppen. De cijfers zijn inderdaad uitzonderlijk, maar dat doet niets af aan mijn eerdere bewering. Niet eromheen praten Wheelgunner...
Dus dat betekent dat de opvoeding niet correct is. En dat dat dus aangepakt moet worden (in deze gevallen) .quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mijn post was volgens mij niet zo moeilijk om te lezen of te begrijpen?
Het zijn er veel, heel veel en verspreid over Nederland ja - dat is iedereen duidelijk en vrij nutteloze toevoeging aan je post. Ten tweede is het inderdaad zo dat de ouders op de hoogte worden gebracht door de politie. Als ze gepakt worden. Maar als ze gepakt worden, is het al te laat. Een stoornis doet zich niet pas voor op het moment dat ze op de hoogte worden gebracht door de politie - die was er eerder.Afgezien daarvan betreft het vaak eerste generatie ouders, die zijn in veel gevallen bijgelovig - schizofrenie zou doormiddel van uitdrijving van de duivel opgelost kunnen worden bijvoorbeeld.
![]()
Dat soort dingen weet jij niet en dat kun je ook niet weten, maar dat weet ik wel - omdat ik het om mij heen zie.![]()
Je praat er wel omheen. Ten eerste heb ik never nooit gezegd dat jongeren tussen de 12-17 zich allemaal keurig gedragen (die focus daarop snap ik daarom niet). Ten tweede baseer ik mij op keiharde feiten en niet op speculaties of incidentele criminaliteitsgolven onder bepaalde groepen jongeren in een bepaalde regio. Dat is ook niet interessant als je een daadwerkelijke oplossing wil voor het algehele structurele probleem.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik praat er niet omheen. Het zou me niets verbazen als die getallen tegenwoordig iets anders liggen. Die overvalgolven zijn voor deze regio een nieuw fenomeen, evenals het feit dat de verdachten allemaal minderjarig bleken.
Dat blijkt uit?quote:Ik zeg ook niet dat de minderjarigen per se erger zijn, maar ik had de indruk dat jij de problemen onder die groep onbelangrijk vond.
Hoe noemen we een dergelijk argument ook alweer... argumentum ad populum? Zichtbare criminaliteit is niet de enige criminaliteit.quote:Iedereen die wel eens in zo'n wijk komt weet dat de overlast op straat voor een groot deel veroorzaakt wordt door jongeren uit die 12-17 groep. Los van de ernstigere misdrijven, waar de ook minderjarigen zich aan schuldig maken.
Feitelijk niet correct, maar subjectief gezien kunnen die ouders daar ook vrij weinig aan doen. Vanwege bijvoorbeeld de beperkte kennis van ziektebeelden, die in hun eigen dorp in de bergen heel anders behandeld worden. Daar de ouders keihard voor straffen (let wel, ik heb het over deze specifieke gevallen), is mijns inziens onrechtvaardig.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus dat betekent dat de opvoeding niet correct is. En dat dat dus aangepakt moet worden (in deze gevallen) .
Zo moeilijk is het niet
Ze wonen in Nederland. Niet in de bergen in die dorpenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feitelijk niet correct, maar subjectief gezien kunnen die ouders daar ook vrij weinig aan doen. Vanwege bijvoorbeeld de beperkte kennis van ziektebeelden, die in hun eigen dorp in de bergen heel anders behandeld worden. Daar de ouders keihard voor straffen (let wel, ik heb het over deze specifieke gevallen), is mijns inziens onrechtvaardig.
Waar praat ik overigens omheen, dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je praat er wel omheen. Ten eerste heb ik never nooit gezegd dat jongeren tussen de 12-17 zich allemaal keurig gedragen (die focus daarop snap ik daarom niet). Ten tweede baseer ik mij op keiharde feiten en niet op speculaties of incidentele criminaliteitsgolven onder bepaalde groepen jongeren in een bepaalde regio. Dat is ook niet interessant als je een daadwerkelijke oplossing wil voor het algehele structurele probleem.
Dat was mijn interpretatie van je reactie op Dragorius, ik zie onderhand wel dat ik je verkeerd begrepen had.quote:[..]
Dat blijkt uit?
Nou en, het gaat gezien de OP toch voornamelijk om de zichtbare criminaliteit en overlast in dit geval?quote:[..]
Hoe noemen we een dergelijk argument ook alweer... argumentum ad populum? Zichtbare criminaliteit is niet de enige criminaliteit.
Dat ze in Nederland wonen is mij bekend, maar er is ook zoiets als gewoonte en traditie. Dat is in veel gevallen sterker dan landsgrenzen. Je kan dat ook op een subtielere manier oplossen in een vroeg stadium - zodat ze er niet pas achter komen als het al mis is gegaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ze wonen in Nederland. Niet in de bergen in die dorpen
En al die andere gevallen dan van schizofrenie etc?
Maar dan doet dat dus afbreuk aan de werkelijkheid en getuigt van het niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont. En dat opzicht vind ik wel degelijk kwalijk. Zouden ze dit wel doen dan kun je veel overlast dus besparenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ze in Nederland wonen is mij bekend, maar er is ook zoiets als gewoonte en traditie. Dat is in veel gevallen sterker dan landsgrenzen. Je kan dat ook op een subtielere manier oplossen in een vroeg stadium - zodat ze er niet pas achter komen als het al mis is gegaan.
quote:In de andere gevallen lijkt mij het betrekken van de ouders bij het algehele strafproces-traject uitstekend. In geval van grove nalatigheid is er natuurlijk al de wettelijke mogelijkheid om schadevergoeding te eisen van de ouders. Dit komt bijna nooit voor, waarom weet ik niet.
De Veldstraat is zo onveilig ook niet meer en volgens mij zijn alle horecazaken nu dicht daar ('t Haofke is groots aan het verbouwen en er komt een grote club voor in de plaats) De politie is trouwens in dat gedeelte tegenwoordig wel meteen ter plaatse, op uitgaansavonden staan er standaard twee politiebusjes op het stationsplein en er hangen overal camera's. Maar ach, ook in de jaren dat ik nog op stap ging in de Veldstraat heb ik eigenlijk nooit problemen gehad daar.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer ik in roermond kom voel ik me ook niet onveilig. Alleen de veldstraat voelde ik me 24 jaar geleden al onveilig. Is daar uberhaubt iets veranderd, komt tegenwoordig de politie wel meteen als er een knokpartij is. Toendertijd kwam de poltie altijd pas 1 uur na de melding
Ik kom alleen nooit meer in de donderberg, laats wel nog langs gereden toen ik een reunie van de basischool in hoogvonderen had.
Dat getuigt niet van het "niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont". Immers, ze kunnen het wel, maar dat kost tijd en moeite en men moet er soms toe aangezet worden (juist vanwege de hardnekkigheid van bepaalde tradities). Dat is een vrij universeel "probleem' als het gaat om immigranten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Maar dan doet dat dus afbreuk aan de werkelijkheid en getuigt van het niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont. En dat opzicht vind ik wel degelijk kwalijk. Zouden ze dit wel doen dan kun je veel overlast dus besparen![]()
En hoelang mag die moeite volgens jou gemiddeld genomen duren dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat getuigt niet van het "niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont". Immers, ze kunnen het wel, maar dat kost tijd en moeite en men moet er soms toe aangezet worden (juist vanwege de hardnekkigheid van bepaalde tradities). Dat is een vrij universeel "probleem' als het gaat om immigranten.
Ik heb het hier over de ouders, niet over de snotneuzen. Een aantal maanden intensieve voorlichting lijkt mij uitstekend.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En hoelang mag die moeite volgens jou gemiddeld genomen duren dan?![]()
Die snotneuzen van 12-17 zijn vaak hier geboren. Lang zat lijkt me dus
Ja en daarom zeg ik > als die ouders hier dus al 12-17 jaar wonen zou die moeite toch al genomen moeten zijn. Nietwaar? Waar leg je dan de "grens"?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de ouders, niet over de snotneuzen. Een aantal maanden intensieve voorlichting lijkt mij uitstekend.
Wonen en leven (in de vorm van actieve participatie) zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja en daarom zeg ik > als die ouders hier dus al 12-17 jaar wonen zou die moeite toch al genomen moeten zijn. Nietwaar? Waar leg je dan de "grens"?
Is dat die vent die ook steeds vernielingen aanricht in dezelfde winkel? Die mag wel eens een spuitje ja.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:02 schreef wdn het volgende:
Ik woon op de donderberg en kan een ieder hier vertellen dat ik versteld sta van de onzin die de Telegraaf af en toe in zijn krant durft te zetten.
1. de wijk "donderberg" is niet wat ze bedoelen.
2. ze bedoelen de wijken Planetenbuurt, Kastelenbuurt en Donderberg (ooit was dat samen de donderberg).
3. ze bedoelen met name het winkelcentrum "de donderberg" die in de Kastelenbuurt(!) ligt.
En ik denk niet dat alles wat daar rondhangt Marokkanen zijn....
Eerder werkloze autochtone Nederlanders. De meest uitgezette persoon uit het winkelcentrum is een Nederlandse kerel in zo'n scootmobiel die duits bier zuipt en al die blikjes laat vallen waar hij op dat moment staat. Aangezien je mee mag zuipen als je met hem praat hangen er altijd veel anderen om heen maar ook dat zijn 9 van de 10x tokkies.
Goh er zit ook een Hollander bij, goh raar maar niet echt aangezien het meederdeel (nog wel) Nederlands is.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:02 schreef wdn het volgende:
Ik woon op de donderberg en kan een ieder hier vertellen dat ik versteld sta van de onzin die de Telegraaf af en toe in zijn krant durft te zetten.
1. de wijk "donderberg" is niet wat ze bedoelen.
2. ze bedoelen de wijken Planetenbuurt, Kastelenbuurt en Donderberg (ooit was dat samen de donderberg).
3. ze bedoelen met name het winkelcentrum "de donderberg" die in de Kastelenbuurt(!) ligt.
Het winkelcentrum en een zaal voor zaalsporten, een zaal voor bijeenkomsten (carnaval enzo), een speeltuin en een kleuter/peuterzaal liggen daar naast elkaar. Wat dus per definitie problemen geeft.
En ik denk niet dat alles wat daar rondhangt Marokkanen zijn... Nee, zeker niet nee.
Eerder werkloze autochtone Nederlanders. De meest uitgezette persoon uit het winkelcentrum is een Nederlandse kerel in zo'n scootmobiel die duits bier zuipt en al die blikjes laat vallen waar hij op dat moment staat. Aangezien je mee mag zuipen als je met hem praat hangen er altijd veel anderen om heen maar ook dat zijn 9 van de 10x tokkies.
Ga eens naar Almelo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:10 schreef DjinN het volgende:
Gouda...ik was er laatst nog..moest naar station toe en zou opgehaald worden door iemand. Ik heb in een tijdsbestek van een half uur nog nooit zoveel schorem voorbij zien lopen/fietsen/sjokken als daar
Nee. Het koppelen van naregeid aan etnische komaf is racisme, beste wakajawaka. Bovendien heb je in volksbuurten in andere Westerse landen dezelfde naregeid, maar dan met Turken, of met Mexicanen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:30 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Tuurlijk ongeacht afkomst, maar als een afkomst inverhouding veel meer naregeid veroozaakt moet er dan binnen die afkomst/cultuur niet eens wat moeten gebeuren?
quote:Volgens de politie leggen de toestanden in de wijk een onevenredig zware druk op het korps.
Wanneer leren ze nou eens dat je hun Nederlandse paspoort moet verbranden en ze met Air-Marokko (als er al zoiets triests bestaat) terug moet sturen naar opa/oma en ze daar maar lekker mag laten verrotten in de afwezigheid van al hun "matties" en een stabiele stroom aan uitkeringsgeld.quote:Er is een speciaal politiewijkteam opgericht en er zijn jongerenwerkers actief.
Deporteren. Klinkt slecht (heeft met oorlog te maken enzo)quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Wanneer leren ze nou eens dat je hun Nederlandse paspoort moet verbranden en ze met Air-Marokko (als er al zoiets triests bestaat) terug moet sturen naar opa/oma en ze daar maar lekker mag laten verrotten in de afwezigheid van al hun "matties" en een stabiele stroom aan uitkeringsgeld.
Oprotten, 's avonds met ME'ers de wijk in, alle terreur-mocro's oppakken, in busjes duwen en naar de gevangenis transporteren. Daar de identiteit achterhalen, vingerafdrukken afnemen, paspoort afhalen en op 't vliegtuig zetten. Con-Air Marokko.
Opgerot staat netjes.
Deporteren? Nah, ik noem het politiek correct uitzettingsbeleid. Even een wetje hier en daar aanpassen dat het mogelijk maakt deze paspoorten af te pakken, en we zijn klaar. Het feit dat Marokko en dergelijke eisen dat de nakomelingen van de immigranten k het Marokkaans paspoort blijven houden doet de rest.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:37 schreef Mattes het volgende:
[..]
Deporteren. Klinkt slecht (heeft met oorlog te maken enzo)
Het principe achter deporteren in dit geval. Klinkt goed.
Eigenbelang inderdaad, nu nog ONS eigenbelang, en dat tuig dat denkt politiewagens in de fik te mogen/moeten/kunnen zetten ook even ons belang bijleren, en ze terugsturen naar Marokko. Ze zullen daar vast met open armen ontvangen worden, tuig met oorbelletjes, vetkuiven en bontkragen leerjasjes.quote:Als je hier de Marokkanen mag geloven vinden ze rellende mede-marokkanen op scholen een reden om ze van school te schoppen.
Maar als ze het land teisteren, de samenleving ondermijnen, hebben ze ineens andere principes. Zal wel iets te maken hebben met egosme, dat ze zelf ook gevaar lopen.
Kunnen we Julio P niet wat transporten laten regelen?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
[..]
Wanneer leren ze nou eens dat je hun Nederlandse paspoort moet verbranden en ze met Air-Marokko (als er al zoiets triests bestaat) terug moet sturen naar opa/oma en ze daar maar lekker mag laten verrotten in de afwezigheid van al hun "matties" en een stabiele stroom aan uitkeringsgeld.
Oprotten, 's avonds met ME'ers de wijk in, alle terreur-mocro's oppakken, in busjes duwen en naar de gevangenis transporteren. Daar de identiteit achterhalen, vingerafdrukken afnemen, paspoort afhalen en op 't vliegtuig zetten. Con-Air Marokko.
Opgerot staat netjes.
Nee, ze moeten wel heel over komen natuurlijk, ben geen Nazi.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Kunnen we Julio P niet wat transporten laten regelen?
Het heeft alles te maken met die enorme grote en gevoelige antenne die "deporteren" opvangt. En die relschoppers en intergeerbare weigeraars grijpen dit graag aan, als het hun uitkomt. Bloedzuigers.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Deporteren? Nah, ik noem het politiek correct uitzettingsbeleid. Even een wetje hier en daar aanpassen dat het mogelijk maakt deze paspoorten af te pakken, en we zijn klaar. Het feit dat Marokko en dergelijke eisen dat de nakomelingen van de immigranten k het Marokkaans paspoort blijven houden doet de rest.![]()
Ze maken daar geen kans. De wet pakt die bontkraagdragende semi-homofielen direct aan. Dat weten ze al te goed. Ze hebben meer inside-info als ons.quote:Eigenbelang inderdaad, nu nog ONS eigenbelang, en dat tuig dat denkt politiewagens in de fik te mogen/moeten/kunnen zetten ook even ons belang bijleren, en ze terugsturen naar Marokko. Ze zullen daar vast met open armen ontvangen worden, tuig met oorbelletjes, vetkuiven en bontkragen leerjasjes.
Ik ben daar wat soepeler inquote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:44 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, ze moeten wel heel over komen natuurlijk, ben geen Nazi.
http://www.kerkgebouwen-i(...)ee/P9191800kopie.jpgquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Tja, dan komt er toch op n plaats een groot aantal Marokkanen samen. Hoe meer er zijn, des te meer kans er ook is dat er kutvolk tussen zit, simple as that.
En dat gebouw is ook nog eens zo strontlelijk, als je voor een aanbouw al een ander soort bakstenen wilt gebruiken word je al teruggefloten door de welstandscommissie, maar om ineens een lelijke moskee inclusief raketlanceerinstallatie te bouwen tussen allemaal heel normale gebouwen is ineens geen probleem...
Ja de navolgen van de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust werpen nog steeds een schaduw over het huidige beleid 70 jaar later. Zolang we maar hard genoeg knuffelen is een dergelijk lot te besparen is volgens mij de huidige tendens van denken, maar als ik even goed in m'n geheugen kruip, dan herinner ik nog een persoon die dat dacht destijds. Chamberlain, and we all know what happened don't we?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:46 schreef Mattes het volgende:
[..]
Het heeft alles te maken met die enorme grote en gevoelige antenne die "deporteren" opvangt. En die relschoppers en intergeerbare weigeraars grijpen dit graag aan, als het hun uitkomt. Bloedzuigers.
Als je je huur niet betaald wordt je ook uit de woning "gedeporteerd". Geen haan die er naar kraait.
[..]
Ik heb geen verstand van het Marokkaanse wetboek, maar als het er geweldig was dan waren er inderdaad niet zoveel van die paupers die zo'n hekel hebben aan "kaaskoppen" hier, waar ze blijkbaar zo'n hekel aan hebben met z'n allen dat ze het moeten verzieken voor ons.quote:Ze maken daar geen kans. De wet pakt die bontkraagdragende semi-homofielen direct aan. Dat weten ze al te goed. Ze hebben meer inside-info als ons.
Wat is Marokko toch ook eigenlijk een kutland zeg, alleen maar goed voor een 5***** hotel aan de kust, afgesloten met omheining.quote:Tevens moet je daar werken voor je mobiele telefoon en scooter. Zie je het al voor je?
Ook heel mooi:quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:49 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.kerkgebouwen-i(...)ee/P9191800kopie.jpg
Had inderdaad iets mooier gekund. Het is een beetje een low-budgetmoskee zo. Op zich heb ik niets tegen moskeen, ze kunnen heel mooi zijn.
Zeg... als je mijn argument om zeep helpt is het wel zo netjes dat eerst middels PM mede te delen.quote:
http://www.van-ooyen.nl/SLM/Moskee.htmlquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:19 schreef zoalshetis het volgende:
hoeveel moskeen zijn er eigenlijk in nederland?
Ik ben dit volledig met je eens, op n woord na: mag. In plaats daarvan mag er staan: gaatquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:23 schreef Dragorius het volgende:
Politie is drukker met de begroting op peil te houden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:29 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik ben dit volledig met je eens, op n woord na: mag. In plaats daarvan mag er staan: gaat
Wanneer gaat de politie eens wat harder ingrijpen?
Dat de politie de grip op het publieke domein kwijtraakt, moeten ze in de eerste plaats bij zichzelf zoeken. Het is hun taak om de veiligheid te garanderen en ervoor te zorgen dat de openbare orde niet wordt verstoord. Doorgaans is de burgemeester, als politiechef, politiek verantwoordelijk en die staat weer boven de partijen.
Zijsprong: vanochtend op de radio een discussie over het mogelijke kraakverbod. Een politiewoordvoerder zegt: "Dat gaan we niet gaan handhaven, we hebben wel wat beters te doen." Gek dat ze dat nou nooit zeggen als ze met de kliko langs de weg staan te flitsen.
Wie bepaalt in Nederland nou eigenlijk hoe er wordt gehandhaafd en opgetreden? Is het de politie (gezien bovenstaand citaat kennelijk wel), dan zijn zij ook ZELF verantwoordelijk voor de puinhoop in Roermond, die we eerder in Gouda zagen. Falende politiefunctionarissen moeten worden ontslagen, net als falende rechters. De politiek moet meer regie nemen en hiervoor zorgen.
Ach, in delen van Canada heb je weer veel Sikh tempels. Het is maar net hoeveel waarde men aan zijn afkomst of cultuur hecht. Ik heb er geen probleem mee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:52 schreef Mattes het volgende:
[..]
Ook heel mooi:
[ afbeelding ]
Zie je hier ook niet.
Terwijl ons land aardig wat Chinezen herbergen lijken moslims het alleenrecht te hebben(willen) op import tempels.
In de door jou genoemde moskee lijst staan er maar 90, waar zit de discrepantie met het andere bericht, wat natuurlijk niet objectief kan zijn uit een gereformeerd dagblad wat bericht over moskeen. Net zoals een onderzoek van wc eend ook wel wc eend als best toiletreiniger geeft.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:23 schreef Mattes het volgende:
[..]
http://www.van-ooyen.nl/SLM/Moskee.html
Te veel dus.
http://www.refdag.nl/arti(...)breidt+snel+uit.html
in 2006 waren het er al 450.![]()
Misschien kan je gewoon die jongeren aanpakken? Het zijn geen kleuters meer, ze weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen doen op straat. En trouwens, vrijwel geen enkele ouder zegt tegen z'n kind: "ga jij maar buiten lekker rotzooi trappen".quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zullen de wetten eerst aangepast moeten worden..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:23 schreef Dragorius het volgende:
Nee, zij zijn het slachtofferquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:03 schreef qonmann het volgende:
Oh ..weer niks aan de hand natuurlik.
Die Marokkanen doen namelijk nooit wat
quote:Vragen van de leden Wilders, Fritsma en Brinkman (allen PVV) aan de ministers voor WWI, van Justitie en van Binnenlandse Zaken over Marokkaanse straatterroristen in Roermond.
1) Heeft u kennis genomen van het bericht ‘Roermond vreest tweede Gouda’?(1)
2) Deelt u onze afschuw over de woninginbraken, auto-inbraken, straatroven, mishandelingen en bedreigingen door Marokkaanse straatterroristen in Roermond? Zo neen, waarom niet?
3) Bent u bereid zware minimumstraffen in te voeren zodat deze Marokkaanse straatterroristen er niet met een taakstrafje van af kunnen komen? Zo neen, waarom niet?
4) Bent u bereid de Marokkaanse straatterroristen op te pakken, en in geval van een dubbele nationaliteit te denaturaliseren en het land uit te zetten, zodat de rust in Roermond weer kan terugkeren? Zo neen, waarom niet?
5) Bent u bereid er alles aan te doen om te voorkomen dat Roermond een tweede Gouda wordt? Zo neen, waarom niet?
6) Kunt u aangeven hoe groot de groep jongeren is die de Roermondse wijken Donderberg, Herten en Maasniel al lange tijd terroriseren? Zo neen, waarom niet?
7) Kunt u cijfers geven over het precieze aantal delicten in Roermond van de afgelopen drie jaar, gespecificeerd naar wijk, type delict en afkomst van de daders? Zo neen, waarom niet?
8) Hoeveel straatterroristen hebben de afgelopen tijd een traject gevolgd in een opvoedkamp, zoals de Glenn Mills school?
Hey! Ik had die vraag eerder gesteld..quote:Bent u bereid de Marokkaanse straatterroristen op te pakken, en in geval van een dubbele nationaliteit te denaturaliseren en het land uit te zetten, zodat de rust in Roermond weer kan terugkeren?
Die vraag staat ook gewoon standaard in hun kamervragensjabloon.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Hey! Ik had die vraag eerder gesteld..
quote:Bent u bereid de Marokkaanse straatterroristen op te pakken, en in geval van een dubbele nationaliteit te denaturaliseren en het land uit te zetten, zodat de rust in [insert plaats] weer kan terugkeren?
Als ze geen NL-nationaliteit meer hebben en wegens crimineel gedrag geen andere verblijfstitel meer krijgen, kunnen ze uitgezet worden. Als ze dan ook nog de Marokkaanse nationaliteit hebben, gaan ze keurig daar naartoe. Een land kan niet zomaar zijn eigen staatsburgers weren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:03 schreef Hukkie het volgende:
Waarheen zouden die gasten uitgezet moeten worden dan? Heeft Nederland een overeenkomst met bijvoorbeeld Marokko omtrent dit soort probleem jongeren?
Dan is je gevoel dus verkeerd, want het klopt niet. Niet alle chinese ouders van de 1e generatie bijvoorbeeld spreken Nederlands, maar toch kunnen ze hun kinderen op een normale manier opvoeden. Chinese hangjongeren of hoge Chinese jeugd straatcriminaliteit kent men dan ook niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:56 schreef BeSimple het volgende:
Met verblijsvergunningen gaan spelen? De ouders falen in opvoeding van hun kroost. Gewoon op die manier aanpakken. Tevens heb ik altijd het gevoel dat de ouders die 100% nederlands spreken, hun kroost goed opvoeden. De ouders die dat niet spreken, falen. Hint voor politici?
En Marokkaan ben je voor het leven....quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:43 schreef dvr het volgende:
[..]
Als ze geen NL-nationaliteit meer hebben en wegens crimineel gedrag geen andere verblijfstitel meer krijgen, kunnen ze uitgezet worden. Als ze dan ook nog de Marokkaanse nationaliteit hebben, gaan ze keurig daar naartoe. Een land kan niet zomaar zijn eigen staatsburgers weren.
Wanneer leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich zo slecht gedragen mag er best wat van gezegd en tegen opgetreden worden. En iemand die de Marokkanen een warm hart toedraagt zou het daar volledig mee eens moeten zijn. Dat heeft helemaal niets met PVV te maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:32 schreef Meki het volgende:
Wat is dit voor propogandische troep..
De PVV neemt zo langzamerhand de media over...
Alsof dat iets uit gaat halen. Die kutmarokkanen zullen gewoon nog harder terugslaan. Gewoon een paar van die lui uitzetten. Wellicht dat de rest zich dan een beetje koest gaat houden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Of de politie uitrusten met nieuw materieel zoals tasers, pepperspray in familieverpakkingen en wat zwaarder geschut en een zero-tolerance beleid gaan hanteren in die wijken.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan is je gevoel dus verkeerd, want het klopt niet. Niet alle chinese ouders van de 1e generatie bijvoorbeeld spreken Nederlands, maar toch kunnen ze hun kinderen op een normale manier opvoeden. Chinese hangjongeren of hoge Chinese jeugd straatcriminaliteit kent men dan ook niet.
Integratie is dus wel een succes. 't Is aan de Nederlandse bouwstijl aangepast: Saai, kleurloos en 13 in een dozijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:49 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.kerkgebouwen-i(...)ee/P9191800kopie.jpg
Ja leuk dat dat soort mensen 6+ kinderen nemen in een 3 kamer flatje met een uitkering.quote:[..]
Mijn post was volgens mij niet zo moeilijk om te lezen of te begrijpen?
Het zijn er veel, heel veel en verspreid over Nederland ja - dat is iedereen duidelijk en vrij nutteloze toevoeging aan je post. Ten tweede is het inderdaad zo dat de ouders op de hoogte worden gebracht door de politie. Als ze gepakt worden. Maar als ze gepakt worden, is het al te laat. Een stoornis doet zich niet pas voor op het moment dat ze op de hoogte worden gebracht door de politie - die was er eerder.Afgezien daarvan betreft het vaak eerste generatie ouders, die zijn in veel gevallen bijgelovig - schizofrenie zou doormiddel van uitdrijving van de duivel opgelost kunnen worden bijvoorbeeld.
![]()
Dat soort dingen weet jij niet en dat kun je ook niet weten, maar dat weet ik wel - omdat ik het om mij heen zie.![]()
Dat weet je niet, want het is in Nederland nog nooit geprobeerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 05:25 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Alsof dat iets uit gaat halen. Die kutmarokkanen zullen gewoon nog harder terugslaan. Gewoon een paar van die lui uitzetten. Wellicht dat de rest zich dan een beetje koest gaat houden.
De ouders zijn vaak de oorzaak van het probleem; ongeinteresseerd in schoolprestaties, hebben liever dat hun kinderen 's avonds buiten rondhangen dan dat ze binnen de rust verstoren en ze geven hun afkeer van de losbandige en ongelovige nederlanders door aan hun kinderen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat die kans er is. Over het algemeen is het zo - en dat kunnen we best vaststellen - dat de jongeren zich niet zo misdragen met hun ouders in de buurt. Dat is mijn ervaring in ieder geval en past ook in het feit dat ze uit een schaamtecultuur komen.
Een voorwaarde daarvoor is wel dat die orthodoxere of ouderen de wandaden zien (en er dus in de buurt zijn).
Je hebt een behoorlijk twisted beeld van dergelijke ouders. In sommige gevallen is het inderdaad zo, maar de meeste ouders hebben liever het beste voor hun kinderen. Het waanbeeld dat ze thuis hun afkeer zouden geven t.o.v. losbandige en ongelovige Nederlands is dan ook nergens op gebaseerd. Sprookjestalk, overdrijvingen en overige negatieve toespelingen lossen dergelijke problematiek echt niet op Ed.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De ouders zijn vaak de oorzaak van het probleem; ongeinteresseerd in schoolprestaties, hebben liever dat hun kinderen 's avonds buiten rondhangen dan dat ze binnen de rust verstoren en ze geven hun afkeer van de losbandige en ongelovige nederlanders door aan hun kinderen.
En orthodoxen zullen hun kinderen niet toestaan om crimineel te zijn en rond te hangen, maar mensen die zich bewust afkeren van onze samenleving en weigeren te integreren zijn in mijn ogen net zo'n bedreiging voor onze maatschappij als de relmocro's. Alleen zullen we de negatieve effecten pas over een langere termijn gaan merken.
Dit is nu precies wat er aan de marokkaanse gemeenschap mankeert; problemen worden ontkend of gebagatelliseerd, in plaats van de hand in eigen boezem te steken en de eigen mensen aan te spreken op hun gedrag en verantwoordelijkheden. Lees al Meki's reacties maar na.Of de oorzaak wordt gelegd bij Geert Wilders of de 'vijandige Nederlandse maatschappij'.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:36 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Wanneer leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich zo slecht gedragen mag er best wat van gezegd en tegen opgetreden worden. En iemand die de Marokkanen een warm hart toedraagt zou het daar volledig mee eens moeten zijn. Dat heeft helemaal niets met PVV te maken.
Je geeft geen tegenargumenten Ed. Het enige wat je doet is vanuit jouw eigen positie een karakterschets geven van wat jij denkt dat de Marokkaanse gemeenschap is of doet. Nuance staat niet gelijk aan bagatelliseren, maar de werkelijkheid pogen weer te geven. Meki's reacties, die doorgaans alles behalve serieus is, zijn dan ook compleet irrelevant. De werkelijkheid staat in ieder geval ver van wat jij hier poogt te schetsen - zeker als het gaat om de Marokkaanse gemeenschap en het reilen en zeilen daarin. Dat kan ik je niet kwalijk nemen, omdat je gewoonweg niet weet wat er daadwerkelijk gaande is in een dergelijke gemeenschap.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dit is nu precies wat er aan de marokkaanse gemeenschap mankeert; problemen worden ontkend of gebagatelliseerd, in plaats van de hand in eigen boezem te steken en de eigen mensen aan te spreken op hun gedrag en verantwoordelijkheden. Lees al Meki's reacties maar na.Of de oorzaak wordt gelegd bij Geert Wilders of de 'vijandige Nederlandse maatschappij'.
Dat is is geen dooddoener, dat is een feit. Dat het niet lekker bekt, dat is niet mijn probleem. Dat het gaat om zichtbare criminaliteit op straatniveau is al tijden duidelijk. Een herhaling van zetten die geen enkel tegenargument vormen of berhaupt ingaan op mijn eerdere post. Zoals ik al eerder zei, overdrijven is net zo erg als bagatelliseren.quote:Of de eeuwige dooddoener 'het is maar een kleine minderheid die het voor de rest verpest'; in de steden blijkt een heel groot deel van de mocro jochies met de politie in aanraking te zijn geweest. En dat is alleen nog maar voor criminele feiten; het vervelende intimiderende gedrag naar anderen op straat, kleine diefstallen en vernielingen, pesterijen, handtastelijkheden, zwartrijden en ander asociaal gedrag waarvoor de politie niet eens langskomt, wordt door een veel grotere groep gebezigd en deze normvervaging op veel grotere schaal is de echte ramp voor ons land. Een hele generatie kutjochies met een grote bek die misschien niet meteen echte criminelen zijn, maar wel lak aan alles hebben en geen enkel verantwoordelijkheidsbesef hebben.
Ik ben bang dat Meki's reacties helemaal niet komisch of trollend bedoeld zijn maar dat hij ze echt meent. En dat zijn mening gangbaar is voor veel mensen in de marokkaanse gemeenschap.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je geeft geen tegenargumenten Ed. Het enige wat je doet is vanuit jouw eigen positie een karakterschets geven van wat jij denkt dat de Marokkaanse gemeenschap is of doet. Nuance staat niet gelijk aan bagatelliseren, maar de werkelijkheid pogen weer te geven. Meki's reacties, die doorgaans alles behalve serieus is, zijn dan ook compleet irrelevant. De werkelijkheid staat in ieder geval ver van wat jij hier poogt te schetsen - zeker als het gaat om de Marokkaanse gemeenschap en het reilen en zeilen daarin. Dat kan ik je niet kwalijk nemen, omdat je gewoonweg niet weet wat er daadwerkelijk gaande is in een dergelijke gemeenschap.
[..]
Nogmaals, ik had het niet eens over feitelijke criminaliteit, maar vooral over asociaal en onaangepast gedrag van de marokkaanse jeugd. Daar waar ik ze tegenkom in het openbaar is er altijd herrie, geschreeuw, agressieve gebaren etc. Stap eens een willekeurige stadsbus in en je zal zien wat ik bedoel. Totaal ontbreken van respect naar een ieder buiten de eigen groep. Daar is vooralsnog niks crimineels of strafbaars aan, het schetst wel het beeld van een groot deel van de allochtone jongens.quote:Dat is is geen dooddoener, dat is een feit. Dat het niet lekker bekt, dat is niet mijn probleem. Dat het gaat om zichtbare criminaliteit op straatniveau is al tijden duidelijk. Een herhaling van zetten die geen enkel tegenargument vormen of berhaupt ingaan op mijn eerdere post. Zoals ik al eerder zei, overdrijven is net zo erg als bagatelliseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |