abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73447427
quote:
Bron
Roermond vreest tweede Gouda door Nico Fassotte
ROERMOND - Politie, justitie en de gemeente Roermond roepen de hulp van het publiek in om een einde te maken aan de terreur van een groep voor het grootste deel Marokkaanse raddraaiers. Zij teisteren de wijk Donderberg al lange tijd.

Afgelopen jaar kwam Gouda op negatieve wijze in het nieuws, toen zelfs een buslijn tijdelijk werd opgeheven na problemen met reljongeren... "Het is vijf voor twaalf", zegt VVD-raadslid Bert Achten. "We zijn de grip op het publieke domein aan het verliezen, ook in Donderberg. Ook middelgrote steden in de provincie kampen met ordeproblemen die tot nu toe vooral in de Randstad leken te spelen, dat moeten ze maar eens horen in Den Haag. We stevenen hier af op een nieuw Gouda." De Donderberg is al jarenlang een achterstandswijk met grote problemen. Volgens burgemeester Henk van Beers van Roermond doet de politie alles om de wijk weer onder controle te krijgen. Er is een speciaal politiewijkteam opgericht en er zijn jongerenwerkers actief.

Het wijkteam richt zich op het verminderen van woninginbraken, auto-inbraken, straatroof, mishandeling en bedreiging. De gemeente hoopt met de nieuwe aanpak het aantal incidenten in de wijk met twintig procent te verminderen. Daarnaast gaat het team zich speciaal richten op de aanpak van 'zware jongens', jeugdige meer- en veelplegers en groepen jongeren.

Maar ook al is een aantal jongeren inmiddels veroordeeld, nog steeds is een aantal straatovervallen en mishandelingen niet opgelost. Afgelopen weekend ging het opnieuw flink mis. Twee jongens van 15 en 16 jaar oud sloopten een politieauto en een aantal andere auto's werd omgegooid.

Ouders

De vergelijking met Gouda dringt zich op omdat een groep Marokkaanse relschoppers vorig jaar in de wijk Oosterwei straffeloos vernielingen kon aanrichten en medeburgers terroriseerde. De politie was er alle gezag kwijtgeraakt.

"Ik wil nog niet spreken van straatterreur, maar wel van ernstig vandalisme," zegt burgemeester Van Beers. "Dat moet stoppen. Er is een grote groep die zich nergens iets van aantrekt. We roepen ouders op om in de gaten te houden wat hun kinderen doen, dat gebeurt echt te weinig. Meer mensen moeten ons tippen. Dat gebeurt wel, maar dat is een vaste groep bellers. We hebben meer ogen en oren nodig om de zaak onder controle te krijgen."

Volgens de politie leggen de toestanden in de wijk een onevenredig zware druk op het korps. "Het is zeker niet zo dat het onbeheersbaar is. Maar het is absoluut een focus voor ons. Dit moet stoppen, maar we kunnen het niet alleen. En we weten dat een aantal mensen geen melding durft te doen, maar doe het dan maar anoniem", aldus een politiewoordvoerster.

Roermond kampt al langer met jeugdoverlast, ook in de buurten Herten en Maasniel.
Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden zoals recent in Tegelen.
pi_73447466
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden.
Dan moeten ze daar op vakantie wel als mens zijn en niet als agent
pi_73447522
quote:

[..]

Gewoon met de politie op vakantie sturen naar Spanje om vriendjes te worden zoals recent in Tegelen.

Allah Al Watan Al Malik
pi_73447543
"We zijn de grip op het publieke domein aan het verliezen"

Goh? Hoe zou dat komen? Omdat justitie een heel grote liefdes mantel heeft waardoor raddraaiers gewoon weer terug worden gezet in de maatschappij zonder al te veel gevolgen voor de raddraaiers zelf.

GUUSJE!!!!!!! JUSTITIE MOET EENS WAT STRENGER WORDEN!!!!!!!!!!
If things don't go right, turn left!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 08:58:41 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_73447549
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:53 schreef wakajawaka het volgende:
Het zijn vast weer incidenten is een structureel probleem, maar de meeste Mocro's deugen natuurlijk gewoon.
Ik heb hem even voor je verbeterd!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73447557
quote:

[..]

Of de politie uitrusten met nieuw materieel zoals tasers, pepperspray in familieverpakkingen en wat zwaarder geschut en een zero-tolerance beleid gaan hanteren in die wijken.

Nederland moet er eens vanaf om met relschoppers in gesprek te gaan bij het minste geringste en om ze te belonen voor hun wandaden door ze op vakantie te sturen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Snapcount2 op 07-10-2009 09:14:57 (Oeps...verkeerd geformuleerd...) ]
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73447571
Ach roermond. Daar heb ik mijn jeugd jaren doorgebracht en toendertijd waren en 2 andere sociaal achter lopende wijken het veld en de kemp. In sommige straten durfde toendertijd de politie ook al niet te komen.
pi_73447771
Gouda...ik was er laatst nog..moest naar station toe en zou opgehaald worden door iemand. Ik heb in een tijdsbestek van een half uur nog nooit zoveel schorem voorbij zien lopen/fietsen/sjokken als daar
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_73447805
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 07-10-2009 09:34:43 ]
pi_73448020
Wanneer mag de politie eens wat harder ingrijpen?

Ongeacht afkomst al dat tuig eens aanpakken, desnoods met fysiek geweld. En daarna de ouders ter verantwoording roepen, financieel uitkleden.

Afgelopen met dat softe gedoe in Nederland.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73448074
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:23 schreef Dragorius het volgende:

Ongeacht afkomst al dat tuig eens aanpakken, desnoods met fysiek geweld. En daarna de ouders ter verantwoording roepen, financieel uitkleden.
De ouders ter verantwoording roepen en die financieel uitkleden zal helpen zeg, dan gaan ze met het hele gezin overvallen plegen ipv alleen de probleemjongeren.
pi_73448122
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De ouders ter verantwoording roepen en die financieel uitkleden zal helpen zeg, dan gaan ze met het hele gezin overvallen plegen ipv alleen de probleemjongeren.
Nou dan gaat het hele gezin achter de tralies. Ook goed.
Mr. Prolapse 2009
pi_73448182
quote:

Tuurlijk ongeacht afkomst, maar als een afkomst inverhouding veel meer naregeid veroozaakt moet er dan binnen die afkomst/cultuur niet eens wat moeten gebeuren?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:31:16 #14
116015 SicSicSics
pi_73448197
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:12 schreef wakajawaka het volgende:
Hoeveel mensen moeten er door mocros mishandeld, vermoord of verkracht worden voor dat jij toe geeft dat het volk niet deugt?
Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet alleen gevaarlijk is om te zeggen dat een heel volk niet deugd, maar dat het ook nog eens nergens op slaat!?!

Trouwens, welk volk bedoel je!?! Het Marokkaanse volk? De Berbers? De Arabieren? Het Marokkaanse volk buiten Marokko?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_73448201
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:30 schreef wakajawaka het volgende:

[..]

Tuurlijk ongeacht afkomst, maar als een afkomst inverhouding veel meer naregeid veroozaakt moet er dan binnen die afkomst/cultuur niet eens wat moeten gebeuren?
Nee, de ouders zijn altijd verantwoordelijk. Al is 95% Marokkaans, vind ik niet boeiend. Pak die ouders aan, die zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen.
Mr. Prolapse 2009
pi_73448212
quote:

[..]

Nee, je moet ze een schouderklopje, een buurthuis en een vakantie gaan geven omdat ze zich niet kunnen gedragen. Dat is echt DE oplossing.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_73448315
quote:
Voorlopig nog niet.
quote:
Ongeacht afkomst al dat tuig eens aanpakken, desnoods met fysiek geweld.
Politie wordt gerechterlijk vervolgd.
quote:
En daarna de ouders ter verantwoording roepen, financieel uitkleden.
Wet aanpassing?
quote:
Duurt nog wel even voordat de gummiknuppel erover heen gaat.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:36:45 #18
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73448339
tvp
pi_73448383
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat het niet alleen gevaarlijk is om te zeggen dat een heel volk niet deugd, maar dat het ook nog eens nergens op slaat!?!

Trouwens, welk volk bedoel je!?! Het Marokkaanse volk? De Berbers? De Arabieren? Het Marokkaanse volk buiten Marokko?
Niet zo drammen druif.

Deze topic gaat over kutmarokkanen in Roermond en niet over alle marokkanen. Open anders een topic over alle marokkanen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:39:24 #20
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73448389
quote:
Maar ook al is een aantal jongeren inmiddels veroordeeld, nog steeds is een aantal straatovervallen en mishandelingen niet opgelost.
Oh causaliteit!
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:40:37 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73448417
slechte ontwikkeling. avondklok en financile gezinsstraffen lijken me voorlopig de beste remedie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:41:23 #22
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:42:05 #23
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73448453
quote:
Roermond vreest tweede Gouda

[...]

De vergelijking met Gouda dringt zich op omdat een groep Marokkaanse relschoppers vorig jaar in de wijk Oosterwei straffeloos vernielingen kon aanrichten en medeburgers terroriseerde. De politie was er alle gezag kwijtgeraakt.

[...]

Volgens de politie leggen de toestanden in de wijk een onevenredig zware druk op het korps. "Het is zeker niet zo dat het onbeheersbaar is.
Ze vinden het zelf blijkbaar ook maar een matige vergelijking
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:46:13 #24
116015 SicSicSics
pi_73448551
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Niet zo drammen druif.
Sorry Dr.Nikita! Krijg ik nou?
quote:
Deze topic gaat over kutmarokkanen in Roermond en niet over alle marokkanen. Open anders een topic over alle marokkanen.
Zeg dat tegen vriend whalajdaka hierboven!

Ontopic:
Het scheen wel te helpen, die vakantie! Misschien kun je het ook op een andere manier bereiken, maar heel eerlijk geloof ik niet zo in 'heel hard aanpakken met veel geweld'. Geeft ze alleen maar nog meer ruimte om een hekel aan Nederland en het gezag te krijgen en nog harder te piepen dat ze zielig zijn en iedereen tegen ze is.

Rechtvaardig straffen en kleineren richting de vriendjes! Elke keer als ze gepakt worden stront laten scheppen in de wijk oid. mooi gekleurd jasje aan, een iets te klein schepje en op de knietjes hondenpoep opruimen! Dit natuurlijk van te voren aangekondigd op alle bekende hangplekken!
Fine, fuck you then!
pi_73448588
quote:
Rechtvaardig straffen en kleineren richting de vriendjes! Elke keer als ze gepakt worden stront laten scheppen in de wijk oid. mooi gekleurd jasje aan, een iets te klein schepje en op de knietjes hondenpoep opruimen! Dit natuurlijk van te voren aangekondigd op alle bekende hangplekken!
En dat gaat geen "haat" en "wraakgevoel" opleveren?

Keihard straffen en het hele gezin (de ouders) aanpakken. Dat werkt. Laat de opvoeders maar hun opvoedende taak doen!
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:50:38 #26
116015 SicSicSics
pi_73448666
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:47 schreef Dragorius het volgende:
En dat gaat geen "haat" en "wraakgevoel" opleveren?
Ik denk serieus minder dan als je er meteen een knuppel overheen gaat leggen!
quote:
Keihard straffen en het hele gezin (de ouders) aanpakken. Dat werkt. Laat de opvoeders maar hun opvoedende taak doen!
Natuurlijk moeten de ouders ook aangepakt worden, het moet een mooi totaal plaatje worden. Financieel straffen lijkt me dan weer niks, dan gaan ze alleen maar meer hun best doen om neveninkomsten te realiseren, maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...
Fine, fuck you then!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:52:27 #27
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73448712
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...
Weinig kans. Je kan ouders hoogstens de rekening toeschuiven.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:54:14 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_73448744
quote:

[..]

[..]

Natuurlijk moeten de ouders ook aangepakt worden, het moet een mooi totaal plaatje worden. Financieel straffen lijkt me dan weer niks, dan gaan ze alleen maar meer hun best doen om neveninkomsten te realiseren, maar als je bijvoorbeeld papa mee laat scheppen...
het probleem is vaak niet dat die jongens kutstreken uithalen omdat ze zo ontzettend arm zijn. m.i. zijn financile reprimandes juist prima. en als ze vanwege de reprimande de fout ingaan graag keihard straffen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_73448749
quote:

[..]

Fysieke straf is afschrikwekkender dan poep scheppen. Dat is iig mijn idee Het vooruitzicht van een knuppel in je nek vs. een beetje poep scheppen...hmmm
quote:
Als ze dan die "neveninkomsten" gaan realiseren, pak je ze daarop.
Alsof iedereen die een boete krijgt ineens de criminaliteit ingaat...
Mr. Prolapse 2009
pi_73448766
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee, de ouders zijn altijd verantwoordelijk. Al is 95% Marokkaans, vind ik niet boeiend. Pak die ouders aan, die zijn verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen.
Die oudders waar van veel moeders niets ene klok kunnen kijken/
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:56:31 #31
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73448814
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:54 schreef wakajawaka het volgende:

[..]

Die oudders waar van veel moeders niets ene klok kunnen kijken/
Ze zijn vaak ook nog analfabeet. Heb jij toevallig Marokkaanse ouders?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:57:57 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73448847
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nou dan gaat het hele gezin achter de tralies. Ook goed.
Wat kunnen sommige mensen toch een onzin uitkramen...

Het probleem is politieke onwil om gewoon eens 30 man aan te houden en dan op bureau uit te zoeken wie wat heeft gedaan. Als het bij voetbal kan, kan het daar ook.

Escalatie neem je maar op de koop toe. Hoe langer je wacht, hoe ernstiger het wordt...
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:03:01 #33
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73448949
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:59 schreef Basp1 het volgende:
Ach roermond. Daar heb ik mijn jeugd jaren doorgebracht en toendertijd waren en 2 andere sociaal achter lopende wijken het veld en de kemp. In sommige straten durfde toendertijd de politie ook al niet te komen.
Maar toch zijn die 2 wijken de laatste tijd weer wat aan het verbeteren, daar durf ik toch nog zonder problemen te komen eigenlijk. Bij de donderberg zal ik niet gauw komen, ja, hooguit aan de rand ervan om een vriendin veilig thuis af te zetten, ik hoorde laatst ook al dat een woordvoerder van de politie die wijk al het "getto van Roermond" had genoemd, dat zal ook niet voor niks zijn... Maar over het algemeen voel ik me nog altijd wel veilig in Roermond eigenlijk
Don't let my username fool you...
pi_73448954
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:56 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Ze zijn vaak ook nog analfabeet. Heb jij toevallig Marokkaanse ouders?
Ik typ gewoon kut, niks met analfabetisme te maken.
pi_73448982
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar toch zijn die 2 wijken de laatste tijd weer wat aan het verbeteren, daar durf ik toch nog zonder problemen te komen eigenlijk. Bij de donderberg zal ik niet gauw komen, ja, hooguit aan de rand ervan om een vriendin veilig thuis af te zetten, ik hoorde laatst ook al dat een woordvoerder van de politie die wijk al het "getto van Roermond" had genoemd, dat zal ook niet voor niks zijn... Maar over het algemeen voel ik me nog altijd wel veilig in Roermond eigenlijk
Het feit dat je al twijfelt over 1 wijk zegt genoeg anders
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:04:51 #36
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_73448994
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:13:21 #37
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73449224
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:04 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het feit dat je al twijfelt over 1 wijk zegt genoeg anders
Dat sowieso, maar daar hoef ik nooit te komen eigenlijk Natuurlijk is het triest dat zoiets aan de hand is en van mij mogen ze de relschoppers er met zeer harde hand uitschoppen, maar om nu te zeggen dat het overal zo erg is, dat ook weer niet.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:15:37 #38
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73449288
quote:
Roermond kampt al langer met jeugdoverlast, ook in de buurten Herten en Maasniel
Tja, zet daar dan ook geen megagrote moskee neer met ernaast een Islamitisch buurthuis, dan vraag je er ook gewoon om
pi_73449357
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Tja, zet daar dan ook geen megagrote moskee neer met ernaast een Islamitisch buurthuis, dan vraag je er ook gewoon om
Want? (ik ken Roermond verder niet )
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:28:19 #40
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73449631
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:18 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Want? (ik ken Roermond verder niet )
Tja, dan komt er toch op n plaats een groot aantal Marokkanen samen. Hoe meer er zijn, des te meer kans er ook is dat er kutvolk tussen zit, simple as that.

En dat gebouw is ook nog eens zo strontlelijk, als je voor een aanbouw al een ander soort bakstenen wilt gebruiken word je al teruggefloten door de welstandscommissie, maar om ineens een lelijke moskee inclusief raketlanceerinstallatie te bouwen tussen allemaal heel normale gebouwen is ineens geen probleem...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:29:18 #41
116015 SicSicSics
pi_73449651
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:54 schreef zoalshetis het volgende:
het probleem is vaak niet dat die jongens kutstreken uithalen omdat ze zo ontzettend arm zijn. m.i. zijn financile reprimandes juist prima. en als ze vanwege de reprimande de fout ingaan graag keihard straffen.
Kom je dan niet in een vicieuze cirkel terecht? Je straft iemand financieel, ze zetten een kraak om wat bij te verdienen, je straft iemand nog financieler en ze houden er mee op?
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:54 schreef Dragorius het volgende:
Fysieke straf is afschrikwekkender dan poep scheppen. Dat is iig mijn idee Het vooruitzicht van een knuppel in je nek vs. een beetje poep scheppen...hmmm
Volgens mij is het bazencultuurtje juist uitstekend geschikt voor alternatieve (denigrerende) straffen. Het is stoer om met littekens van 'politiegeweld' te lopen, minder stoer zijn de foto's op de bazenhyves van je vriendje waarop je op je knietjes stront in een zakje zit te doen. (oid.)
quote:
Als ze dan die "neveninkomsten" gaan realiseren, pak je ze daarop.
Alsof iedereen die een boete krijgt ineens de criminaliteit ingaat...
Niet iedereen die een boete krijgt zal neveninkomsten zoeken (Hoewel ik ook wel eens bij heb moeten klussen om een aantal verkeersovertredingen fatsoenlijk te kunnen betalen! ), maar iemand die je oppakt voor inbraak/ auto kraak/ veel plegen zal volgens mij niet schuwen om door te gaan als hij/ zij dat 'nodig' acht.
Fine, fuck you then!
pi_73449684
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:28 schreef Metalfreak het volgende:
Tja, dan komt er toch op n plaats een groot aantal Marokkanen samen. Hoe meer er zijn, des te meer kans er ook is dat er kutvolk tussen zit, simple as that.
Wellicht is de kans groter dat er kutvolk tussen zit, maar daarbij is het zo dat er orthodoxere gelovigen en ouderen rondlopen, waardoor de jeugd minder kans krijgt om als een randdebiel te gedragen.
quote:
En dat gebouw is ook nog eens zo strontlelijk, als je voor een aanbouw al een ander soort bakstenen wilt gebruiken word je al teruggefloten door de welstandscommissie, maar om ineens een lelijke moskee inclusief raketlanceerinstallatie te bouwen tussen allemaal heel normale gebouwen is ineens geen probleem...
Dat heeft weinig met deze discussie te maken, meer met smaak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73449699
Ipv dat de politie met de raddraaiers op vakantie gaat, zou de nederlandse politie beter wat Marokaanse agenten over kunnen laten kommen om first hand te leren hoe ze het beste met de knaapjes om kunnen gaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73449732
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht is de kans groter dat er kutvolk tussen zit, maar daarbij is het zo dat er orthodoxere gelovigen en ouderen rondlopen, waardoor de jeugd minder kans krijgt om als een randdebiel te gedragen.
[..]

Dat levert schijnbaar niet het resultaat op aangezien dat volgens Metalfreak al het geval is daar.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:34:13 #45
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73449751
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:31 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ipv dat de politie met de raddraaiers op vakantie gaat, zou de nederlandse politie beter wat Marokaanse agenten over kunnen laten kommen om first hand te leren hoe ze het beste met de knaapjes om kunnen gaan.
Precies. Met Marokkaanse agenten kan je tenminste wel zaken doen.
pi_73449763
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat levert schijnbaar niet het resultaat op aangezien dat volgens Metalfreak al het geval is daar.
Hij claimt een verband te zien die er in eerste instantie niet is. Wie zegt namelijk dat het niet zo zou zijn als die moskee er niet stond. Falsificeren Dragorius.. falsificeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73449793
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij claimt een verband te zien die er in eerste instantie niet is. Wie zegt namelijk dat het niet zo zou zijn als die moskee er niet stond. Falsificeren Dragorius.. falsificeren.
En wie zegt dat die jongeren zich wel gedragen als er meer orthodoxen zijn?
Pot -> Ketel
Mr. Prolapse 2009
pi_73449808
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En wie zegt dat die jongeren zich wel gedragen als er meer orthodoxen zijn?
Pot -> Ketel
Dat zeg ik niet, ik zeg dat die kans er is. Over het algemeen is het zo - en dat kunnen we best vaststellen - dat de jongeren zich niet zo misdragen met hun ouders in de buurt. Dat is mijn ervaring in ieder geval en past ook in het feit dat ze uit een schaamtecultuur komen.

Een voorwaarde daarvoor is wel dat die orthodoxere of ouderen de wandaden zien (en er dus in de buurt zijn).
Allah Al Watan Al Malik
pi_73449842
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg dat die kans er is.
En hij zegt dat ook, maar dan dat die moskee + het gebouw ernaast een verkeerde invloed hebben gegeven op de wijk.

De enigen die het echt weten zijn de klootjochies zelf

Ouders horen overdag te werken hoop ik? Volgens mij hangen ze namelijk vooral overdag op straat, wat ik begrepen heb...
Mr. Prolapse 2009
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 oktober 2009 @ 10:38:57 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_73449855
quote:

[..]

Goed, welke oplossing sta je dan voor? In veel steden is dit bijna dagelijks kost. Wil je anarchie op straat toestaan? Lijkt me niet. Dus hoe moet dit opgelost worden? De dialoog zoeken zoals in de afgelopen 40 jaar faalt duidelijk. Wat nu?
pi_73449875
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:38 schreef Dragorius het volgende:
En hij zegt dat ook, maar dan dat die moskee + het gebouw ernaast een verkeerde invloed hebben gegeven op de wijk.
Precies, een kans - maar wat maakte jij ervan dan? Jij zette het haast neer als een feit.
quote:
Ouders horen overdag te werken hoop ik? Volgens mij hangen ze namelijk vooral overdag op straat, wat ik begrepen heb...
Wie hangen op straat overdag? Je zinnen zijn onsamenhangend, bedoel je de jongeren of de ouderen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_73449884
Swets, jij als vader bent het er denk ik mee eens dat in de kern de ouders verantwoordelijk zijn, nietwaar? Opvoeding is 90% van het werk. Verkeerde vriendjes zijn er altijd wel, maar als je enkel de jongeren gaat "aanpakken" (al is aanpakken niet het juiste woord, eerder lichtjes kietelen ) dan pak je het symptoom aan maar niet de oorzaak.

Mr. Prolapse 2009
pi_73449906
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, een kans - maar wat maakte jij ervan dan? Jij zette het haast neer als een feit.
Ik zeg alleen wat Metalfreak zelf ziet. Dus tenzij je hem een visuele afwijking kan toespelen, ziet hij dus dat dit niet het geval is
quote:
Wie hangen op straat overdag? Je zinnen zijn onsamenhangend, bedoel je de jongeren of de ouderen?
Beiden. Of is een moskee 24/7 "open"?
Mr. Prolapse 2009
pi_73449915
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:40 schreef Dragorius het volgende:
Swets, jij als vader bent het er denk ik mee eens dat in de kern de ouders verantwoordelijk zijn, nietwaar? Opvoeding is 90% van het werk. Verkeerde vriendjes zijn er altijd wel, maar als je enkel de jongeren gaat "aanpakken" (al is aanpakken niet het juiste woord, eerder lichtjes kietelen ) dan pak je het symptoom aan maar niet de oorzaak.

Tot wanneer ben je verantwoordelijk? Wat als ze al op jonge leeftijd het huis uit worden gezet?
Allah Al Watan Al Malik
pi_73449979
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tot wanneer ben je verantwoordelijk? Wat als ze al op jonge leeftijd het huis uit worden gezet?
Hoe bedoel je "uit huis worden gezet" ?

In de Wet staat duidelijk dat iemand die 16 "zelf" verantwoordelijk is voor zijn daden, maar daar zou juist verandering in moeten komen.
Pas op je 18e ben je bij Wet volwassen. Ze moeten dat doortrekken.

http://financieel.infonu.(...)or-hun-kinderen.html

En veel van dat tuig is nog maar 14/15/16. Ergo, de ouders zijn weldegelijk aansprakelijk te stellen.
Mr. Prolapse 2009
pi_73450012
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
Ik zeg alleen wat Metalfreak zelf ziet. Dus tenzij je hem een visuele afwijking kan toespelen, ziet hij dus dat dit niet het geval is
Precies en ik zeg dat je het moet falsificeren. Dat heeft niets met een visuele afwijking te maken, maar met het gebrekkig redeneren van de mens (iedereen heeft daar last van). Namelijk - stel dat de moskee daar niet stond.. hoe was het dan?
quote:
Beiden. Of is een moskee 24/7 "open"?
Praktisch wel ja. Mijn ervaring is dat een moskee overdag vrijwel leeg is, tegen de avond is het wat drukker. Tuurlijk heb je werklozen, aow-ers en gepensioneerden die wel de tijd daarvoor hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450038
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hoe bedoel je "uit huis worden gezet" ?

In de Wet staat duidelijk dat iemand die 16 "zelf" verantwoordelijk is voor zijn daden, maar daar zou juist verandering in moeten komen.
Pas op je 18e ben je bij Wet volwassen. Ze moeten dat doortrekken.

http://financieel.infonu.(...)or-hun-kinderen.html

En veel van dat tuig is nog maar 14/15/16. Ergo, de ouders zijn weldegelijk aansprakelijk te stellen.
De wet ken ik uit mijn hoofd, dat bedoelde ik niet. Ik vroeg mij af wat jij daaronder verstond - aangezien de meeste raddraaiers in de categorie 18-25 jaar vallen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450107
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De wet ken ik uit mijn hoofd, dat bedoelde ik niet. Ik vroeg mij af wat jij daaronder verstond - aangezien de meeste raddraaiers in de categorie 18-25 jaar vallen.
Waar haal jij dat vandaan? Het artikel rept over 2 jongens van 15 en 16. Uit mijn eigen omgeving zijn het vaak 14 en 15 jarige snotneuzen.

En wat bedoel je nou met "uit huis geplaatst"? Als ouder blijf je verantwoordelijk, ook als je voor de makkelijke optie kiest om je kind te "kicken" uit je huis

Ik ben van mening dat ouders tot hun kind de leeftijd van 18 jaar bereikt (deels) verantwoordelijk gehouden moeten kunnen worden.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:48:26 #59
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73450117
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook veel van onder de 18 hoor, die kereltjes die opgepakt werden voor de overvallengolf begin dit jaar werden uit de middelbare schoolbankjes geplukt door de politie.
pi_73450194
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:48 schreef Dragorius het volgende:
Waar haal jij dat vandaan? Het artikel rept over 2 jongens van 15 en 16. Uit mijn eigen omgeving zijn het vaak 14 en 15 jarige snotneuzen.
Ik heb het over de algemene problematiek, aangezien het een structureel probleem is. Er zijn genoeg cijfers die dat aantonen, maar ik ben ze te lui om ze op te zoeken.
quote:
En wat bedoel je nou met "uit huis geplaatst"? Als ouder blijf je verantwoordelijk, ook als je voor de makkelijke optie kiest om je kind te "kicken" uit je huis
Uiteraard, maar ik vroeg me af tot welke leeftijd jij dat allemaal ziet zitten - ik heb het dus niet over de wettelijke plichten van de ouders, want die zijn mij bekend.
quote:
Ik ben van mening dat ouders tot hun kind de leeftijd van 18 jaar bereikt (deels) verantwoordelijk gehouden moeten kunnen worden.
Duidelijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450223
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:48 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ook veel van onder de 18 hoor, die kereltjes die opgepakt werden voor de overvallengolf begin dit jaar werden uit de middelbare schoolbankjes geplukt door de politie.
Ja veel ja, ik heb nergens gezegd dat ze er niet zijn van onder de 18 jaar.. maar de grote groep (met zwaardere delicten) valt tussen de 18 en 25.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:53:18 #62
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73450247
Dragorius, hoe zie je dat nou eigenlijk voor je? Moeten ouders gewoon een boete betalen of kunnen ze ook vastgezet worden wanneer de kleine weer iets flikt?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:55:33 #63
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73450312
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja veel ja, ik heb nergens gezegd dat ze er niet zijn van onder de 18 jaar.. maar de grote groep (met zwaardere delicten) valt tussen de 18 en 25.
Mwoa, een hele reeks geweldadige en gewapende overvallen valt voor mij wel onder zwaardere delicten.
pi_73450319
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:53 schreef Sjaakmat het volgende:
Dragorius, hoe zie je dat nou eigenlijk voor je? Moeten ouders gewoon een boete betalen of kunnen ze ook vastgezet worden wanneer de kleine weer iets flikt?
Afhankelijk van welk delict sprake is, wat er gebeurd is etc.
Als ouders langere tijd nalatig blijken (zoon/dochter valt in herhaling) dan ouderlijke bevoegdheid afnemen.

Wat zien jullie dan als oplossing? Want schijnbaar is de ouders aanpakken not done? Wat dan wel? Kusjekroel en een kopje thee samen drinken?
Mr. Prolapse 2009
pi_73450368
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:55 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Mwoa, een hele reeks geweldadige en gewapende overvallen valt voor mij wel onder zwaardere delicten.
Ja, maar dat was dan ook een uitzonderlijk geval.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:58:10 #66
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73450388
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar dat was dan ook een uitzonderlijk geval.
De tweede golf van het jaar is alweer een paar weken bezig.
pi_73450404
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Als ouders langere tijd nalatig blijken (zoon/dochter valt in herhaling) dan ouderlijke bevoegdheid afnemen.

Wat zien jullie dan als oplossing? Want schijnbaar is de ouders aanpakken not done? Wat dan wel? Kusjekroel en een kopje thee samen drinken?
Er is een hele goede mogelijkheid om HALT en STOP - regelgeving uit te breiden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450427
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De tweede golf van het jaar is alweer een paar weken bezig.
Dat blijven uitzonderlijke gevallen Wheelgunner - je kan wel blijven doordrammen maar dat heeft weinig zin.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:59:58 #69
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73450441
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:55 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Er is gewoon geen oplossing. Zeker niet in deze richting. Het valt (vrijwel) nooit hard te maken dat kinderen de fout ingaan omdat hun ouders nalatig zijn lijkt me. En wanneer dit wel zo is, of ze opzettelijk nalatig zijn, of gewoon onkundig.
pi_73450482
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Er is gewoon geen oplossing. Zeker niet in deze richting. Het valt (vrijwel) nooit hard te maken dat kinderen de fout ingaan omdat hun ouders nalatig zijn lijkt me. En wanneer dit wel zo is, of ze opzettelijk nalatig zijn, of gewoon onkundig.
Niet? Opvoeding speelt weldegelijk een rol hierin. Als je kinderen van huis uit gedrags en fatsoensnormen meegeeft zullen ze niet zo vaak rottigheid uithalen als dat deze groepen doen.
Mr. Prolapse 2009
pi_73450496
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er is een hele goede mogelijkheid om HALT en STOP - regelgeving uit te breiden.
Hoe zie jij het dan? Ze hebben net iemand overvallen (3 jongens van 14 15 en 16). Wat moet HALT voor ze betekenen?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:03:30 #73
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73450530
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat blijven uitzonderlijke gevallen Wheelgunner - je kan wel blijven doordrammen maar dat heeft weinig zin.
Uitzonderlijke gevallen in de zin dat het uitzonderlijk vaak voorkomt onder die groep? Tsja, dan heb je een punt.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:06:03 #74
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73450599
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Niet? Opvoeding speelt weldegelijk een rol hierin. Als je kinderen van huis uit gedrags en fatsoensnormen meegeeft zullen ze niet zo vaak rottigheid uithalen als dat deze groepen doen.
Dat is slechts een veronderstelling. Je kan niet objectief vaststellen of en in hoeverre de opvoeding hieraan bijgedragen heeft en dus ook niet of en in hoeverre de ouders medeschuldig zijn.

Misschien ligt het trouwens wel aan de opvoeding van de ouders. Moeten we dan de grootouders ook vastzetten, of zijn hun tekortkomingen al verjaard? Misschien passen ze wel regelmatig op en kunnen we ze daarop pakken. Net als de oppas en overblijfjuf trouwens.
pi_73450615
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hoe zie jij het dan? Ze hebben net iemand overvallen (3 jongens van 14 15 en 16). Wat moet HALT voor ze betekenen?
De regelgeving is al gedeeltelijk uitgebreid, maar HALT stelt nog niet veel voor. Zo is het nu verplicht dat de ouders op komen dagen bij de zitting - dat is al een ferme stap voorwaarts (met name vanwege de schaamtecultuur). We kennen daarnaast natuurlijk de jeugdgevangenissen (inrichtingen) die sneller ingeschakeld moeten worden en een soberder regime kunnen krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450653
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:03 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Uitzonderlijke gevallen in de zin dat het uitzonderlijk vaak voorkomt onder die groep? Tsja, dan heb je een punt.
De cijfers heb ik gegeven - en ze staven mijn bewering grotendeels (het gaat in het onderzoek namelijk niet om veroordeelden, maar om verdachten). Voor de rest lekker blijven geloven wat je wilt geloven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450740
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat is een verhaal die het in utopia goed doet. Feit is dat de kinderen heel veel contact hebben buiten huis en bovendien is het zo dat de jongens die de rottigheid uithalen vaan een stoornis hebben - schizofrenie, borderline, ADHD, DID of talloze andere persoonlijkheidsstoornissen waar de ouders niet mee om kunnen gaan. (of gewoonweg niet weten dat hun kind daar last van heeft).
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:10:44 #78
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73450742
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De cijfers heb ik gegeven - en ze staven mijn bewering grotendeels (het gaat in het onderzoek namelijk niet om veroordeelden, maar om verdachten). Voor de rest lekker blijven geloven wat je wilt geloven.
Die cijfers zijn toch ook nogal uitzonderlijk? En die zijn dan nog van 5 jaar geleden.
pi_73450791
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zal kloppen, maar het is de categorie 12-17 die tegen de 18 plussers opkijkt en zich daar ook naar gaat gedragen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73450799
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Dat is slechts een veronderstelling. Je kan niet objectief vaststellen of en in hoeverre de opvoeding hieraan bijgedragen heeft en dus ook niet of en in hoeverre de ouders medeschuldig zijn.

Misschien ligt het trouwens wel aan de opvoeding van de ouders. Moeten we dan de grootouders ook vastzetten, of zijn hun tekortkomingen al verjaard? Misschien passen ze wel regelmatig op en kunnen we ze daarop pakken. Net als de oppas en overblijfjuf trouwens.
Nee want iemand die 18+ is is zelf verantwoordelijk. Jouw punt gaat dus niet op.
Al regel je een oppas, dan blijven de ouders verantwoordelijk.
Mr. Prolapse 2009
pi_73450811
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Die cijfers zijn toch ook nogal uitzonderlijk? En die zijn dan nog van 5 jaar geleden.
Ja, zo'n rapport wordt niet elk jaar gemaakt. Het is vrij dubieus als er in 5 jaar een zodanige verschuiving komt dat ineens de getallen in het geheel niet meer kloppen. De cijfers zijn inderdaad uitzonderlijk, maar dat doet niets af aan mijn eerdere bewering. Niet eromheen praten Wheelgunner...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:13:12 #82
270332 Sjaakmat
Stukje lopen?
pi_73450818
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee want iemand die 18+ is is zelf verantwoordelijk. Jouw punt gaat dus niet op.
Al regel je een oppas, dan blijven de ouders verantwoordelijk.
Deze reactie slaat op mijn hele post? Welk punt maak ik dan?
pi_73450820
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Metalfreak het volgende:
Maar over het algemeen voel ik me nog altijd wel veilig in Roermond eigenlijk
Wanneer ik in roermond kom voel ik me ook niet onveilig. Alleen de veldstraat voelde ik me 24 jaar geleden al onveilig. Is daar uberhaubt iets veranderd, komt tegenwoordig de politie wel meteen als er een knokpartij is. Toendertijd kwam de poltie altijd pas 1 uur na de melding

Ik kom alleen nooit meer in de donderberg, laats wel nog langs gereden toen ik een reunie van de basischool in hoogvonderen had.
pi_73450822
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat zal kloppen, maar het is de categorie 12-17 die tegen de 18 plussers opkijkt en zich daar ook naar gaat gedragen.
Klopt, dat is zeer zeker zo!
Allah Al Watan Al Malik
pi_73450850
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is een verhaal die het in utopia goed doet. Feit is dat de kinderen heel veel contact hebben buiten huis en bovendien is het zo dat de jongens die de rottigheid uithalen vaan een stoornis hebben - schizofrenie, borderline, ADHD, DID of talloze andere persoonlijkheidsstoornissen waar de ouders niet mee om kunnen gaan. (of gewoonweg niet weten dat hun kind daar last van heeft).
Dan zijn het er veel, verspreid over Nederland. En ouders die niet merken dat hun kind gedragsproblemen vertoont is kul, tot een bepaalde leeftijd (16?) worden ouders altijd op de hoogte gebracht door de politie. Als er na herhaaldelijk gedrag dan nog geen belletje gaat rinkelen bij die ouders...
Mr. Prolapse 2009
pi_73450935
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:14 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan zijn het er veel, verspreid over Nederland. En ouders die niet merken dat hun kind gedragsproblemen vertoont is kul, tot een bepaalde leeftijd (16?) worden ouders altijd op de hoogte gebracht door de politie. Als er na herhaaldelijk gedrag dan nog geen belletje gaat rinkelen bij die ouders...
Mijn post was volgens mij niet zo moeilijk om te lezen of te begrijpen?

Het zijn er veel, heel veel en verspreid over Nederland ja - dat is iedereen duidelijk en vrij nutteloze toevoeging aan je post. Ten tweede is het inderdaad zo dat de ouders op de hoogte worden gebracht door de politie. Als ze gepakt worden. Maar als ze gepakt worden, is het al te laat. Een stoornis doet zich niet pas voor op het moment dat ze op de hoogte worden gebracht door de politie - die was er eerder. Afgezien daarvan betreft het vaak eerste generatie ouders, die zijn in veel gevallen bijgelovig - schizofrenie zou doormiddel van uitdrijving van de duivel opgelost kunnen worden bijvoorbeeld.

Dat soort dingen weet jij niet en dat kun je ook niet weten, maar dat weet ik wel - omdat ik het om mij heen zie.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:19:11 #87
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73450993
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, zo'n rapport wordt niet elk jaar gemaakt. Het is vrij dubieus als er in 5 jaar een zodanige verschuiving komt dat ineens de getallen in het geheel niet meer kloppen. De cijfers zijn inderdaad uitzonderlijk, maar dat doet niets af aan mijn eerdere bewering. Niet eromheen praten Wheelgunner...
Ik praat er niet omheen. Het zou me niets verbazen als die getallen tegenwoordig iets anders liggen. Die overvalgolven zijn voor deze regio een nieuw fenomeen, evenals het feit dat de verdachten allemaal minderjarig bleken.

Ik zeg ook niet dat de minderjarigen per se erger zijn, maar ik had de indruk dat jij de problemen onder die groep onbelangrijk vond.

Iedereen die wel eens in zo'n wijk komt weet dat de overlast op straat voor een groot deel veroorzaakt wordt door jongeren uit die 12-17 groep. Los van de ernstigere misdrijven, waar ook minderjarigen zich aan schuldig maken.
pi_73451055
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn post was volgens mij niet zo moeilijk om te lezen of te begrijpen?

Het zijn er veel, heel veel en verspreid over Nederland ja - dat is iedereen duidelijk en vrij nutteloze toevoeging aan je post. Ten tweede is het inderdaad zo dat de ouders op de hoogte worden gebracht door de politie. Als ze gepakt worden. Maar als ze gepakt worden, is het al te laat. Een stoornis doet zich niet pas voor op het moment dat ze op de hoogte worden gebracht door de politie - die was er eerder. Afgezien daarvan betreft het vaak eerste generatie ouders, die zijn in veel gevallen bijgelovig - schizofrenie zou doormiddel van uitdrijving van de duivel opgelost kunnen worden bijvoorbeeld.

Dat soort dingen weet jij niet en dat kun je ook niet weten, maar dat weet ik wel - omdat ik het om mij heen zie.
Dus dat betekent dat de opvoeding niet correct is. En dat dat dus aangepakt moet worden (in deze gevallen) .

Zo moeilijk is het niet
Mr. Prolapse 2009
pi_73451132
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:19 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik praat er niet omheen. Het zou me niets verbazen als die getallen tegenwoordig iets anders liggen. Die overvalgolven zijn voor deze regio een nieuw fenomeen, evenals het feit dat de verdachten allemaal minderjarig bleken.
Je praat er wel omheen. Ten eerste heb ik never nooit gezegd dat jongeren tussen de 12-17 zich allemaal keurig gedragen (die focus daarop snap ik daarom niet). Ten tweede baseer ik mij op keiharde feiten en niet op speculaties of incidentele criminaliteitsgolven onder bepaalde groepen jongeren in een bepaalde regio. Dat is ook niet interessant als je een daadwerkelijke oplossing wil voor het algehele structurele probleem.
quote:
Ik zeg ook niet dat de minderjarigen per se erger zijn, maar ik had de indruk dat jij de problemen onder die groep onbelangrijk vond.
Dat blijkt uit?
quote:
Iedereen die wel eens in zo'n wijk komt weet dat de overlast op straat voor een groot deel veroorzaakt wordt door jongeren uit die 12-17 groep. Los van de ernstigere misdrijven, waar de ook minderjarigen zich aan schuldig maken.
Hoe noemen we een dergelijk argument ook alweer... argumentum ad populum? Zichtbare criminaliteit is niet de enige criminaliteit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73451183
Marokkanen... *zucht*
pi_73451186
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dus dat betekent dat de opvoeding niet correct is. En dat dat dus aangepakt moet worden (in deze gevallen) .

Zo moeilijk is het niet
Feitelijk niet correct, maar subjectief gezien kunnen die ouders daar ook vrij weinig aan doen. Vanwege bijvoorbeeld de beperkte kennis van ziektebeelden, die in hun eigen dorp in de bergen heel anders behandeld worden. Daar de ouders keihard voor straffen (let wel, ik heb het over deze specifieke gevallen), is mijns inziens onrechtvaardig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73451291
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Feitelijk niet correct, maar subjectief gezien kunnen die ouders daar ook vrij weinig aan doen. Vanwege bijvoorbeeld de beperkte kennis van ziektebeelden, die in hun eigen dorp in de bergen heel anders behandeld worden. Daar de ouders keihard voor straffen (let wel, ik heb het over deze specifieke gevallen), is mijns inziens onrechtvaardig.
Ze wonen in Nederland. Niet in de bergen in die dorpen

En al die andere gevallen dan van schizofrenie etc?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:29:45 #93
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_73451296
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je praat er wel omheen. Ten eerste heb ik never nooit gezegd dat jongeren tussen de 12-17 zich allemaal keurig gedragen (die focus daarop snap ik daarom niet). Ten tweede baseer ik mij op keiharde feiten en niet op speculaties of incidentele criminaliteitsgolven onder bepaalde groepen jongeren in een bepaalde regio. Dat is ook niet interessant als je een daadwerkelijke oplossing wil voor het algehele structurele probleem.
Waar praat ik overigens omheen, dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk?

Ik speculeer niet, maar goed. De keiharde feiten wijken verder ook niet af van wat ik zeg. Ik zal ook niet beweren dat ik een (realistische) oplossing heb; ik reageer in dit topic omdat ik bekend ben met de regio en de problematiek.
quote:
[..]

Dat blijkt uit?
Dat was mijn interpretatie van je reactie op Dragorius, ik zie onderhand wel dat ik je verkeerd begrepen had.
quote:
[..]

Hoe noemen we een dergelijk argument ook alweer... argumentum ad populum? Zichtbare criminaliteit is niet de enige criminaliteit.
Nou en, het gaat gezien de OP toch voornamelijk om de zichtbare criminaliteit en overlast in dit geval?
pi_73451395
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:29 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ze wonen in Nederland. Niet in de bergen in die dorpen

En al die andere gevallen dan van schizofrenie etc?
Dat ze in Nederland wonen is mij bekend, maar er is ook zoiets als gewoonte en traditie. Dat is in veel gevallen sterker dan landsgrenzen. Je kan dat ook op een subtielere manier oplossen in een vroeg stadium - zodat ze er niet pas achter komen als het al mis is gegaan.

In de andere gevallen lijkt mij het betrekken van de ouders bij het algehele strafproces-traject uitstekend. In geval van grove nalatigheid is er natuurlijk al de wettelijke mogelijkheid om schadevergoeding te eisen van de ouders. Dit komt bijna nooit voor, waarom weet ik niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73451456
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ze in Nederland wonen is mij bekend, maar er is ook zoiets als gewoonte en traditie. Dat is in veel gevallen sterker dan landsgrenzen. Je kan dat ook op een subtielere manier oplossen in een vroeg stadium - zodat ze er niet pas achter komen als het al mis is gegaan.
Maar dan doet dat dus afbreuk aan de werkelijkheid en getuigt van het niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont. En dat opzicht vind ik wel degelijk kwalijk. Zouden ze dit wel doen dan kun je veel overlast dus besparen
quote:
In de andere gevallen lijkt mij het betrekken van de ouders bij het algehele strafproces-traject uitstekend. In geval van grove nalatigheid is er natuurlijk al de wettelijke mogelijkheid om schadevergoeding te eisen van de ouders. Dit komt bijna nooit voor, waarom weet ik niet.
En dat zou nu eens moeten veranderen. En dan niet voor "enkel Marokkaanse ouders" want dat is zo simpel en getuigt van dommigheid, maar voor iedere overtreder
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:41:13 #96
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_73451654
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer ik in roermond kom voel ik me ook niet onveilig. Alleen de veldstraat voelde ik me 24 jaar geleden al onveilig. Is daar uberhaubt iets veranderd, komt tegenwoordig de politie wel meteen als er een knokpartij is. Toendertijd kwam de poltie altijd pas 1 uur na de melding

Ik kom alleen nooit meer in de donderberg, laats wel nog langs gereden toen ik een reunie van de basischool in hoogvonderen had.
De Veldstraat is zo onveilig ook niet meer en volgens mij zijn alle horecazaken nu dicht daar ('t Haofke is groots aan het verbouwen en er komt een grote club voor in de plaats) De politie is trouwens in dat gedeelte tegenwoordig wel meteen ter plaatse, op uitgaansavonden staan er standaard twee politiebusjes op het stationsplein en er hangen overal camera's. Maar ach, ook in de jaren dat ik nog op stap ging in de Veldstraat heb ik eigenlijk nooit problemen gehad daar.
pi_73451705
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:
Maar dan doet dat dus afbreuk aan de werkelijkheid en getuigt van het niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont. En dat opzicht vind ik wel degelijk kwalijk. Zouden ze dit wel doen dan kun je veel overlast dus besparen
Dat getuigt niet van het "niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont". Immers, ze kunnen het wel, maar dat kost tijd en moeite en men moet er soms toe aangezet worden (juist vanwege de hardnekkigheid van bepaalde tradities). Dat is een vrij universeel "probleem' als het gaat om immigranten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73451765
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat getuigt niet van het "niet kunnen aanpassen aan de normen van het land waarin je woont". Immers, ze kunnen het wel, maar dat kost tijd en moeite en men moet er soms toe aangezet worden (juist vanwege de hardnekkigheid van bepaalde tradities). Dat is een vrij universeel "probleem' als het gaat om immigranten.
En hoelang mag die moeite volgens jou gemiddeld genomen duren dan?

Die snotneuzen van 12-17 zijn vaak hier geboren. Lang zat lijkt me dus
Mr. Prolapse 2009
pi_73451800
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En hoelang mag die moeite volgens jou gemiddeld genomen duren dan?

Die snotneuzen van 12-17 zijn vaak hier geboren. Lang zat lijkt me dus
Ik heb het hier over de ouders, niet over de snotneuzen. Een aantal maanden intensieve voorlichting lijkt mij uitstekend.
Allah Al Watan Al Malik
pi_73451931
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de ouders, niet over de snotneuzen. Een aantal maanden intensieve voorlichting lijkt mij uitstekend.
Ja en daarom zeg ik > als die ouders hier dus al 12-17 jaar wonen zou die moeite toch al genomen moeten zijn. Nietwaar? Waar leg je dan de "grens"?
Mr. Prolapse 2009
pi_73451972
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:49 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja en daarom zeg ik > als die ouders hier dus al 12-17 jaar wonen zou die moeite toch al genomen moeten zijn. Nietwaar? Waar leg je dan de "grens"?
Wonen en leven (in de vorm van actieve participatie) zijn twee verschillende dingen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')