FOK!forum / Reviews & Productbeoordelingen / [service] bol.com online bestellen boeken, dvd's e.d.
FANNdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:46
Gewoon omdat ik het leuk vind én omdat het kan

hier mijn tweede review en wel over Bol.com

http://www.bol.com/nl/index.html

Voor DVD's, Boeken, speelgoed, electronica, en allerhande computerzooi...

Ikzelf heb daar al vele boeken en DVD's besteld, altijd goed gegaan, oké
1x een bestelling geannuleerd omdat ik een emal kreeg dat de bestelling niet op voorraad was,
maar eigenlijk was ik een beetje blij achteraf want toen heb ik De Sopranos besteld i.p.v. Weeds.

eh... Sopranos had ik trouwens niet bij Bol.com besteld omdat ik tijdens het googelen ineens op
een andere website kwam waar hij veel goedkoper was, kan natuurlijk gebeuren, dat ging ook
prima maar die is dus voor een andere keer, bij die website hadden ze niet zoveel keus als bij
Bol.com dus dat was louter toeval en mazzel voor mij.

Maar goed, ik denk eigenlijk dat iedereen Bol.com wel kent eigenlijk, dus misschien is deze review
wel volkomen overbodig, misschien ook niet. Het is best leuk om tussen de boeken en de DVD te
neuzen soms voor koopjes, maar als je precies weet wat je wilt hebben is het wel weer handig.

Maar ook gewoon ''even neuzen'' tussen de DVD's en boeken kan natuurlijk aangezien je op Bol.com
een beschrijving van het desbetreffende boek kunt vinden plus een inschrijfexemplaar én klantbeoordelingen.

O, ja, je kunt er ook tweedehandsboeken kopen en verkopen, maar daar hou ik zelf dan weer niet
zo van, ik heb wel eens een paar boeken weggegooid in het verleden, zo van nah... dat is
écht hélemaal niks maar en om zoiets tweedehands te verkopen vind ik dan weer te veel gedoe.

Een tweedehandsboek kopen doe ik dus nooit, vind ik een beetje vies
Dat is ook de reden dat ik nooit een bibliotheekboek zou lezen, je weet nooit wie er met zijn handen
aan heeft gezeten maar da's gewoon mijn afwijking dus daar moet niemand zich iets van aantrekken verder.

Service bij Bol.com is ook prima, ik heb eigenlijk nog nooit een beschadigd boek of DVD ontvangen,
maar heb wel zojuist een nieuw account aangemaakt met een nieuw emailadres, omdat mijn oude emailadres nogal vaak storing heeft.

Ik kwam er dus weer eens niet uit met mijn domme kop, want hij gaf steeds een fout aan, dus even klantenservice gebeld, en ik had weer een iets fout gedaan, nah,,, 3 minuten, opgelost slotje dus ik
heb nu een nieuwe verse account met ander emailadres, en morgen een nieuwe muismat.

Een muismat? kan je die niet even gewoon in de winkel kopen?
Tuurlijk wel, maar had ik geen zin in.

Je kunt betalen via Paypal, acceptgirokaart of Ideal.

Voordat je vragen aan mij gaat stellen, kijk eerst maar op de website
http://www.bol.com/nl/index.html

Dit is gewoon een mening dat ik alléén maar goede ervaring heb, wie slechte ervaringen heeft is
natuurlijk jammer maar daar kan ik dan weer niets aan doen, maar dan kan je hier wél je ei kwijt,
en bij goede ervaringen ook.

Heb je ooit problemen gehad met een verkeerde bestelling of beschadigde bestelling vertel het hier en
hoe het werd opgelost, dan weet ik ook meteen wat ik moet doen als het een keertje fout gaat, want
foutjes maakt iedereen natuurlijk, maar als ze daarna netjes zijn opgelost is het ook weer geen ramp.

Dawast.

Heb jij een betere of goedkopere winkel gevonden om DVD's, boeken etc. te kopen, maak dan een
eigen review.

Hier gaat het over Bol.com, maar indien er meer van dait soort winkels zijn met zo'n groot assortiment, goede service e.d. ik zou er alléén maar bij om zijn, want ik ben een ''onlineshopper''.

eng hoor die reviews schrijven maar wél leuk
Gileaddinsdag 6 oktober 2009 @ 13:49
Ik heb er ook wel eens wat besteld maar ben op een gegeven moment overgestapt naar Bruna.nl, de reden was destijds dat het boek niet verkrijgbaar was bij Bol.com maar wel bij Bruna. Daarna eigenlijk bij Bruna blijven hangen. Die sturen me overigens ook geen reclame via e-mail, iets wat Bol.com wel doet.
eleusisdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:49
Ik ben laatst voor het eerst genaaid op het internet! Bij de tweedehandsshit van bol! Voor 5 euro een boek gekocht, nooit ontvangen...

Hun gewone shop is echter meesterlijk, qua service en snelheid. Prijzen zijn best okay!
FANNdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:51
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:49 schreef Gilead het volgende:
Ik heb er ook wel eens wat besteld maar ben op een gegeven moment overgestapt naar Bruna.nl, de reden was destijds dat het boek niet verkrijgbaar was bij Bol.com maar wel bij Bruna. Daarna eigenlijk bij Bruna blijven hangen. Die sturen me overigens ook geen reclame via e-mail, iets wat Bol.com wel doet.
schrijf jij dan effe een review over bruna, want die ken ik weer niet.
Airlockerdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:53
Heb zelf al talloze keren een bestelling gedaan bij Bol.com. Altijd netjes op tijd geleverd. Klasse.
Angel_of_Dthdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:53
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:49 schreef Gilead het volgende:
Die sturen me overigens ook geen reclame via e-mail, iets wat Bol.com wel doet.
Dat kun je bij Bol volgens mij gewoon uit zetten. Ik krijg in ieder geval zelden iets van ze, dus ik zal wel ergens een vinkje uit gezet hebben.
Yi-Longdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:54
Ik bestel eigenlijk voornamelijk bij amazon.com. Vandaag weer pakketje binnengekregen. 4 van de 5 boeken netjes gesealed, en de 5de was in principe ook in goede staat.
NanKingdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:55
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:49 schreef eleusis het volgende:
Ik ben laatst voor het eerst genaaid op het internet! Bij de tweedehandsshit van bol! Voor 5 euro een boek gekocht, nooit ontvangen...

Hun gewone shop is echter meesterlijk, qua service en snelheid. Prijzen zijn best okay!
Is bol.com tussenpersoon of handel je het echt alleen met die persoon af zoals in VenA of op marktplaats?

Ik heb eik maar eentje keertje wat besteld bij bol.com. Een cdbox die daar veel goedkoper was dan in andere winkels (The Piano Collection, Tori Amos). Gewoon netjes binnen gehad met een acceptgiro kaartje.

En FANN; tweedehandsboeken . Bijna al mijn boeken zijn gekocht op boeken/rommelmarkten ik vind het echt wat hebben.

Edit; Ik vind 't een prima topic voor REV, klachten kunnen in REVFB
FANNdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:56
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:55 schreef NanKing het volgende:

[..]


En FANN; tweedehandsboeken . Bijna al mijn boeken zijn gekocht op boeken/rommelmarkten ik vind het echt wat hebben.
ik kan er niet mee omgaan
Gileaddinsdag 6 oktober 2009 @ 13:57
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:51 schreef FANN het volgende:

[..]

schrijf jij dan effe een review over bruna, want die ken ik weer niet.
Eerlijk gezegd is me dat iets teveel moeite voor een webshop waar ik zo heel af en toe iets bestel en dan ook alleen maar omdat ik geen tijd heb om het in een gewone boekenwinkel te kopen.
FANNdinsdag 6 oktober 2009 @ 13:59
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
Ik bestel eigenlijk voornamelijk bij amazon.com. Vandaag weer pakketje binnengekregen. 4 van de 5 boeken netjes gesealed, en de 5de was in principe ook in goede staat.
zijn daar geen hoge verzendkosten dan, da's een engelse website toch?
Gileaddinsdag 6 oktober 2009 @ 14:00
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat kun je bij Bol volgens mij gewoon uit zetten. Ik krijg in ieder geval zelden iets van ze, dus ik zal wel ergens een vinkje uit gezet hebben.
Ja, het kan prima zijn dat ik dat vinkje tijdens m'n registratie over het hoofd heb gezien. Ze vallen me ook niet zo heel vaak lastig, misschien 1x in de 2 maanden ongeveer, dus dat valt nog te overzien.
NanKingdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:01
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:59 schreef FANN het volgende:

[..]

zijn daar geen hoge verzendkosten dan, da's een engelse website toch?
Nee de verzendkosten bij amazon vallen reuze mee. Tijdje terug een luxe cd gekocht voor ehh 12 euro inclusief. De cd was in NL alleen al 21 euro ofzoot.
FANNdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:01
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:00 schreef Gilead het volgende:

[..]

Ja, het kan prima zijn dat ik dat vinkje tijdens m'n registratie over het hoofd heb gezien. Ze vallen me ook niet zo heel vaak lastig, misschien 1x in de 2 maanden ongeveer, dus dat valt nog te overzien.
ik heb hem juist expres wél aangevinkt, omdat ik dat dan wel weer handig vind om te weten of
er een aanbieding is.
FANNdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:02
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:01 schreef NanKing het volgende:

[..]

Nee de verzendkosten bij amazon vallen reuze mee. Tijdje terug een luxe cd gekocht voor ehh 12 euro inclusief. De cd was in NL alleen al 21 euro ofzoot.
ow...... dan gaat ik effe neuzen later
di0r1dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:03
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:53 schreef Airlocker het volgende:
Heb zelf al talloze keren een bestelling gedaan bij Bol.com. Altijd netjes op tijd geleverd. Klasse.
Angel_of_Dthdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:05
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:00 schreef Gilead het volgende:

[..]

Ja, het kan prima zijn dat ik dat vinkje tijdens m'n registratie over het hoofd heb gezien. Ze vallen me ook niet zo heel vaak lastig, misschien 1x in de 2 maanden ongeveer, dus dat valt nog te overzien.
Oh, met die frequentie krijg ik ook wel mail denk ik. Maar dat is meestal i.c.m. een aanbieding (geen verzendkosten ofzo), dus die zijn dan wel fijn. Ik bestel regelmatig, dus altijd fijn als het zonder verzendkosten kan.
Pietverdrietdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:09
Je kan er niet altijd met acceptgiro betalen, maar wel met creditcard.
Ik gebruik BOL alleen voor zaken die alleen op de Nederlandse markt zijn, bestel liever bij Amazon.de, Amazon.co.uk en Amazon.com
Skull-splitterdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:13
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan er niet altijd met acceptgiro betalen, maar wel met creditcard.
Ik gebruik BOL alleen voor zaken die alleen op de Nederlandse markt zijn, bestel liever bij Amazon.de, Amazon.co.uk en Amazon.com
Dit dus.
Yi-Longdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:14
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:59 schreef FANN het volgende:

[..]

zijn daar geen hoge verzendkosten dan, da's een engelse website toch?
Mjah, het gaat wel. Gewoon een zootje boeken tegelijkertijd bestellen, en dan valt het idd wel mee.

In NL zit je met vaste boekenprijzen voor Nederlandse boeken: dat kost je veel meer.
Uiteindelijk, mede door de lage dollar, is shoppen bij Amazon qua prijs goed te doen.

Ik bestel dan voornamelijk comics (wel hardcovers enzo), en als je dat vergelijkt met de prijzen bij je lokale stripboer, tja... dan ben je compleet gestoord wanneer je niet zou bestellen.
Pietverdrietdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:15
Sowieso, webshops waar je niet met creditcard kan betalen kunnen wat mij betreft doodvallen.
Five_Horizonsdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:16
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:49 schreef eleusis het volgende:
Ik ben laatst voor het eerst genaaid op het internet! Bij de tweedehandsshit van bol! Voor 5 euro een boek gekocht, nooit ontvangen...
Dan heb je óf vooruit betaald (tijdens de bestelling) óf de factuur betaald voordat je het boek hebt ontvangen. Als je een mailtje stuurt naar Bol.com met dit verhaal, hoef je niet te betalen.
Pietverdrietdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:16
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mjah, het gaat wel. Gewoon een zootje boeken tegelijkertijd bestellen, en dan valt het idd wel mee.

In NL zit je met vaste boekenprijzen voor Nederlandse boeken: dat kost je veel meer.
Uiteindelijk, mede door de lage dollar, is shoppen bij Amazon qua prijs goed te doen.

Ik bestel dan voornamelijk comics (wel hardcovers enzo), en als je dat vergelijkt met de prijzen bij je lokale stripboer, tja... dan ben je compleet gestoord wanneer je niet zou bestellen.
Zoek nog steeds een goede online stripwinkel waar je Nederlandse strips kan bestellen en met creditcard kan betalen
Skull-splitterdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:16
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Sowieso, webshops waar je niet met creditcard kan betalen kunnen wat mij betreft doodvallen.
Acceptgiro vind ik zo wel zijn voordelen hebben. Maar qua internationaal gezien: bullocks inderdeed.
(en mijn moeder maar bezorgelijk kijken als ik zeg dat ik een creditcard heb en regelmatig gebruik )
Skull-splitterdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:17
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoek nog steeds een goede online stripwinkel waar je Nederlandse strips kan bestellen en met creditcard kan betalen
Keep me informed!
Remcodinsdag 6 oktober 2009 @ 14:18
Ook nog nooit problemen gehad met Bol. Vooral snel altijd, 8 uur s'avonds bestellen en je hebt hem echt de volgende dag
Pietverdrietdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:18
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Acceptgiro vind ik zo wel zijn voordelen hebben. Maar qua internationaal gezien: bullocks inderdeed.
(en mijn moeder maar bezorgelijk kijken als ik zeg dat ik een creditcard heb en regelmatig gebruik )
Zo een gedoe, met een creditcard: één keer registreren en gewoon kunnen bestellen.
Yi-Longdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:23
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoek nog steeds een goede online stripwinkel waar je Nederlandse strips kan bestellen en met creditcard kan betalen
Mjah, de prijzen voor NLse strips weerhouden me er sowieso van om die kopen (compleet krankzinnige prijzen tegenwoordig)...
NanKingdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:24
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoek nog steeds een goede online stripwinkel waar je Nederlandse strips kan bestellen en met creditcard kan betalen
iDeal vind je niets? Anders kun je misschien bij Yendor kijken.
Pietverdrietdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:24 schreef NanKing het volgende:

[..]

iDeal vind je niets?
Nee
quote:
Anders kun je misschien bij Yendor kijken.
Yedor?
NanKingdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:26
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
[..]

Yedor?
Yendor

Maar goed, nu weer verder over BOL .
CherryLipsdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:29
Ze zijn niet bepaald goedkoop, maar er valt altijd wel een kortingscode te vinden voor gratis verzenden en ze zijn altijd netjes op tijd .
Pietverdrietdinsdag 6 oktober 2009 @ 14:33
Joepie, werd net gebeld, de Postbode met het BOL pakje. Pleidooi, de drie seizoenen op DVD
KdRdinsdag 6 oktober 2009 @ 18:25
Nadeel van Bol vind ik dat ze boeken vaak in een kartonnen doos doen waardoor ze soms in wat mindere staat aankomen. Verder prima, groot aanbod en lekker snel.
crossoverdinsdag 6 oktober 2009 @ 18:27
Iemand die ooit een laptop via bol.com heeft gekocht? Mijn vriendin vandaag dus wel, en ik ben altijd een beetje huiverig daarvoor. Hoe komt zoiets aan? En wat als er niemand thuis is?
Trustendinsdag 6 oktober 2009 @ 20:39
Trouwens voor de liefhebbers, op retailmenot.com staat altijd wel een code waardoor je bij bol.com geen verzendkosten hebt!
PurePoisonPerfumedinsdag 6 oktober 2009 @ 20:45
Bol.com - geweldig. Prima service en alles komt in goede staat aan. Bestel al sinds 2004 minimaal eens per maand, nog nooit problemen gehad.
FANNdonderdag 8 oktober 2009 @ 20:01
ow, jah nieuwe muismat is ook binnen

perfect ! scheelt weer een hoop gedoe...
Pietverdrietdonderdag 8 oktober 2009 @ 21:13
Pleidooi en Bij nader inzien zijn binnen, geweldig!
PiraatPietmaandag 12 oktober 2009 @ 13:09
Bol.com heb ik alleen maar goede verhalen over, heb 1 keer gehad dat een ipod een dag te laat kwam en helaas was ik die dag al op vakantie, maar eerlijk is eerlijk, dat lag aan degene die de handel rondbrengt, want had al wel een mail gehad dat het overgeleverd was en had het zelf natuurlijk eerder moeten bestellen dan.

Voor de rest altijd binnen de wachttijd, sommige zelfs eerder. Vorige week Allo' Allo' seizoen 6, zou 3-4 dagen duren en kreeg hem de volgende dag al binnen.

Ik heb vorige week een DVD met een kapot hoesje gekregen, heb telefonisch contact gehad (zonder dat je hoeft te wachten) en krijg in de loop van deze week gratis een nieuw hoesje toegestuurd.
FANNdinsdag 13 oktober 2009 @ 23:20
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:55 schreef NanKing het volgende:

[..]

En FANN; tweedehandsboeken . Bijna al mijn boeken zijn gekocht op boeken/rommelmarkten ik vind het echt wat hebben.




ik heb voor het eerst van mijn leven een tweede hands boek gekocht
maar alléén omdat hij blijkbaar nieuw niet meer te koop is en de beschrijving trok mij zó aan
dat ik het boek toch graag wilde hebben.

Het heet;

''Indonesische sprookjes''

aangezien mijn moeder in Tjok Jakarta is geboren (neehee ze is wel gewoon een kaaskop
maar mijn opa zat daar voor zijn werk, maar dit even terzijde..)

dus eh... mijn moeder had ook altijd van die griezelverhalen, en nu wil ik daar wel eens over lezen,
als kind dacht ik altijd, nah..... kan nooit..

Maar nu wil ik dit boek toch wel eens lezen er waren wel andere sprookjesboeken maar juist deze
''had'' iets...

tja dus dat

boek ziet er trouwens keurig uit, dus ik durf het aan
Ltd.zondag 18 oktober 2009 @ 00:53
Is dat 2de hands kopen bij bol betrouwbaar?
Wat als de verkoper je oplicht? Geeft bol.com je geld dan terug?
Of hoe werkt dit?

En even een noob vraag, accept giro is gewoon je bankrekening nummer right?
FANNzondag 18 oktober 2009 @ 01:26
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:53 schreef Ltd. het volgende:
Is dat 2de hands kopen bij bol betrouwbaar?
Wat als de verkoper je oplicht? Geeft bol.com je geld dan terug?
Of hoe werkt dit?

En even een noob vraag, accept giro is gewoon je bankrekening nummer right?
om héél eerlijk te zijn weet ik dat niet, ik was op zoek naar iets anders op marktplaats, klikte
op ''alle advertenties'' van de verkoper, en kwam dat boek tegen, toen ik de titel van het
boek bij Bol.com zocht was hij daar niet te koop wél andere sprookjesboeken maar niet ''dat'' boek.

Dus bij Bol.com heb ik nog nooit een tweedehands boek gekocht, maar ik néém aan dat het wel betrouwbare lieden zijn die daar hun boeken tweedehands verkopen.

Hoe het verder zit zou ik je niet kunnen vertellen, maar die vraag kun je misschien op de
website kwijt.

en ja, accept giro is gewoon je bank of gironummer inderdaad.

[ Bericht 1% gewijzigd door FANN op 18-10-2009 17:07:22 ]
gothic-blackiedinsdag 20 oktober 2009 @ 10:15
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 00:53 schreef Ltd. het volgende:
Is dat 2de hands kopen bij bol betrouwbaar?
Wat als de verkoper je oplicht? Geeft bol.com je geld dan terug?
Of hoe werkt dit?

En even een noob vraag, accept giro is gewoon je bankrekening nummer right?
bij tweedehands boeken is het wel iets anders dan bij normale bestellingen, daarom raad ik mensen aan de algemene voorwaarden te lezen waarin je rechten en plichten zijn (dit omdat de overeenkomst in tussen de koper en de verkoper is en niet tussen de koper en bol.

als er na bevestiging geen boek komt moet je eerst contact opnemen met de verkoper (je krijgt een emailadres en eventueel een telefoonnummer. ik raad aan per email contact op te nemen vanwege bewijslast) als de verkoper daar niet op reageert binnen een redelijke termijn (rond een week) kan de de emails doorsturen. ook als de verkoper aangeeft het al te hebben verzonden en je hebt het nog niet en als de verkoper aangeeft het weigert te verzenden.

dit alles dien je bij voorkeur binnen 2 weken na bevestiging te doen, omdat er op dat moment snel gereageert kan worden door de klantenservice. maar de maximium termijn is binnen de 4 weken (ter vergelijking bij nieuwe artikelen is deze termijn langer)

voor vragen over tweedehands, stel ze, daar ben ik voor, op mijn werk (de klantenservice) of hier
FANNdinsdag 20 oktober 2009 @ 12:56
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:15 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

bij tweedehands boeken is het wel iets anders dan bij normale bestellingen, daarom raad ik mensen aan de algemene voorwaarden te lezen waarin je rechten en plichten zijn (dit omdat de overeenkomst in tussen de koper en de verkoper is en niet tussen de koper en bol.

als er na bevestiging geen boek komt moet je eerst contact opnemen met de verkoper (je krijgt een emailadres en eventueel een telefoonnummer. ik raad aan per email contact op te nemen vanwege bewijslast) als de verkoper daar niet op reageert binnen een redelijke termijn (rond een week) kan de de emails doorsturen. ook als de verkoper aangeeft het al te hebben verzonden en je hebt het nog niet en als de verkoper aangeeft het weigert te verzenden.

dit alles dien je bij voorkeur binnen 2 weken na bevestiging te doen, omdat er op dat moment snel gereageert kan worden door de klantenservice. maar de maximium termijn is binnen de 4 weken (ter vergelijking bij nieuwe artikelen is deze termijn langer)

voor vragen over tweedehands, stel ze, daar ben ik voor, op mijn werk (de klantenservice) of hier

Wat goed dat je je effe komt melden hier !

Beb ik meteen van die moeilijke vragen af...

bedankt voor de muismat

hij muist als een trein

eleusisdinsdag 20 oktober 2009 @ 13:23
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan heb je óf vooruit betaald (tijdens de bestelling) óf de factuur betaald voordat je het boek hebt ontvangen. Als je een mailtje stuurt naar Bol.com met dit verhaal, hoef je niet te betalen.
Ja dat zou je denken, maar er waren 4 weken verstreken en dan doen ze niets meer Lekker klein venster ook in de zomervakantie. Toen had de verkoper net teruggemaild dat hij "het ging uitzoeken", daarna reageerde hij niet meer.

Anyway, 6 euro is niet de moeite waard om een zeikmailtje over te gaan sturen, en ik had in de voorwaarden kunnen lezen dat bol.com die mongolentermijn zou aanhouden dus pech gehad en volgende keer weer lekker amazon marketplace FTW!
Ltd.zondag 25 oktober 2009 @ 12:36
gothic-blackie, wat betekend het wanneer bij mijn bestelling staat: "Wordt verwerkt"? Dit staat er nu al een paar dagen.
Wil dit zeggen dat mijn bestelde boeken niet meer in voorraad zijn? Of dat ze verzonden zijn?
ChevyVanDudezondag 25 oktober 2009 @ 16:06
Ik heb altijd zeer fijne ervaringen met bol.com.
Daarnaast ziet de site er nu veel aantrekkelijker uit terwijl de bestel procedure goed blijft.

In een van de eerste replies geven ze aan dat diegene bij Bruna besteld.
Leuk en aardig, maar Bruna is veel duurder dan bol.com.
gothic-blackiezondag 25 oktober 2009 @ 20:06
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 12:36 schreef Ltd. het volgende:
gothic-blackie, wat betekend het wanneer bij mijn bestelling staat: "Wordt verwerkt"? Dit staat er nu al een paar dagen.
Wil dit zeggen dat mijn bestelde boeken niet meer in voorraad zijn? Of dat ze verzonden zijn?
word verwerkt is eigenlijk gewoon dat je bestelling word verwerkt, totdat deze is verzonden zal dezelfde status blijven staan, kijk naar de verwachte levertijd voor je leverdatum. hou er rekening mee, dat zaterdag en zondag niet meetellen op de voor werkdagen besteld levertijden. dus dan is het vrijdag besteld maandag in huis, of zaterdag/zondag besteld dinsdag in huis
Esther90zondag 25 oktober 2009 @ 23:53
Heb ook niet zo'n goeie ervaringen met Bol eigelijk
morpheus_at_workdonderdag 29 oktober 2009 @ 00:00
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 23:53 schreef Esther90 het volgende:
Heb ook niet zo'n goeie ervaringen met Bol eigelijk
Vertel, het kan nooit allemaal slecht zijn.
Flubberballetjevrijdag 30 oktober 2009 @ 14:39
wat betekent

Validatie klantgegevens

?
clooner128vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:27
Engelse boeken zijn vaak het goedkoopst bij Amazon.DE. Iig stukken goedkoper dan bij Bol.com en zonder de hoge verzendkosten van Amazon.com. Vaak is het ook binnen 2 werkdagen binnen. Voor gereedschap, werkkleding en spullen voor in je Auto heb ik goede ervaring met http://arie.nl. Misschien dat ik daar binnenkort wel een review over schrijf.
Rapaillezondag 1 november 2009 @ 05:01
Bij bol.com heb ik zowel goede ervaringen als slechte ervaringen. Het vervelende is dat als er iets mis is, het behoorlijk wat tijd kost om te krijgen waar je recht op hebt (klantenservice medewerkers die gewoon slecht lezen e.d). Al is het bij maar 2-3x fout gegaan (op vele tientallen bestellingen). Met andere boekenwinkels/mediawinkels is er bij mij tot nu toe nog nooit iets verkeerd gegaan, dus heb ik ook geen ervaringen met de klantenservice van die andere winkels.

Voor engelstalige boeken kijk ik altijd op http://www.bookdepository.co.uk , is tot nu toe altijd het goedkoopst (verzendkosten zijn inclusief) en ik koop veel boeken dus dan scheelt het behoorlijk. Het winkelen is wel wat irritanter, meester google ik of kijk ik op amazon voor meer informatie en bestel het dan bij bookdepository.

Nederlandse boeken vrijwel altijd bij bol.com of eventueel www.cosmox.nl (geen verzendkosten). Voor bol.com zijn er vaak wel kortingscodes te vinden voor de verzendkosten Is er geen coupon te vinden en wil ik op dat moment maar 1 boek kopen dan koop ik het via www.cosmox.nl .

[ Bericht 34% gewijzigd door Rapaille op 01-11-2009 05:14:39 ]
gothic-blackiezondag 1 november 2009 @ 17:07
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 14:39 schreef Flubberbal het volgende:
wat betekent

Validatie klantgegevens

?
euhm volgens mij is dat dat je adresgegevens en dergelijke gecontroleerd word (deze zie je vlak na het plaatsen van de bestelling en vaak word dan direct dit omgezet in word verwerkt.
Ullieedonderdag 5 november 2009 @ 11:50
ik heb altijd goede ervaringen met BOL behalve tot 3 weken terug. Ze bieden nu ook 2e hands boeken enz aan. Ik bestelde er 2 voor school. Na 1 week wachten was er nog niks. En kreeg ik via de mail het bericht dat degene die de boeken aanbied niet binnen afzienbare tijd had gereageerd. Dit is nogal irritant als het om school spullen gaat. Ligt aan de ene kant niet aan Bol natuurlijk. Maar zij hebben de service wel verzonnen dus moet het toch wat beter in elkaar steken naar mijn mening. Het kan natuurlijk een incident zijn maar goed.
CherryLipszaterdag 7 november 2009 @ 20:19
Wil ik wat bestellen en een kortingscoupon gebruiken die ik heb gekregen, krijg ik in plaats van tien euro, 1 cent korting . WTF?
PurePoisonPerfumedinsdag 10 november 2009 @ 17:45
Net voor het eerst een klachtenmailtje gestuurd. DVD ontvangen, waar een sticker overheen geplakt zat ('our favourites, your choice') - die er dus niet meer vanaf te krijgen was. Ben benieuwd of ik netjes een nieuw hoesje krijg.
gothic-blackiedinsdag 10 november 2009 @ 20:14
@cherrylips, daarvoor moet je echt even contact opnemen met de klantenservice, dan kunnen ze even kijken wat er met de coupon/cadeaubon code aan de hand is

@purepoisonperfume, als het een normaal standaard dvd hoesje is kan je waarschijnlijk gewoon een nieuwe krijgen, maar ik zeg wel waarschijnlijk, kan je er zo geen garantie over geven.
CherryLipsdinsdag 10 november 2009 @ 22:55
Ik had ze gelijk gemaild, heel snel antwoord terug. Ik moest de code terugmailen, dan konden zij zien waarom er maar 1 cent resttegoed op die code stond. Maar ik heb sindsdien niets meer van ze vernomen .
gothic-blackiedinsdag 10 november 2009 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik had ze gelijk gemaild, heel snel antwoord terug. Ik moest de code terugmailen, dan konden zij zien waarom er maar 1 cent resttegoed op die code stond. Maar ik heb sindsdien niets meer van ze vernomen .
dan is het voor verder onderzoek waarschijnlijk naar het hoofdkantoor gezonden, waar de afdeling gaat kijken wat er aan de hand is, wij kunnen zelf globaal zien of een code geldig moet zijn en wat de waarde is, maar niet waarom jij bv maar 1 cent krijgt in plaats van 10 euro, dat kunnen hun alleen en helaas duurt dat langer.
childintimedinsdag 10 november 2009 @ 23:24
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef crossover het volgende:
Iemand die ooit een laptop via bol.com heeft gekocht? Mijn vriendin vandaag dus wel, en ik ben altijd een beetje huiverig daarvoor. Hoe komt zoiets aan? En wat als er niemand thuis is?
Als je er niet bent wordt het opnieuw aangeboden door de bezorger. Als je dan weer niet thuis bent, kun je het afhalen bij het postkantoor. Ik heb vorig jaar een vrij dure camera daar gekocht (was aanbieding) en alles ging prima; 2 dagen na het bestellen in huis. Ik ben denk ik al zo'n 4 jaar klant bij Bol en erg tevreden. Heb ook weleens wat teruggestuurd en dat ging ook allemaal goed.

Ik zocht laatst naar een boek wat nergens te vinden was en kwam het 2e hands bij Bol tegen en het verbaasde me dat het zo prijzig was
CherryLipsdinsdag 10 november 2009 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:11 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

dan is het voor verder onderzoek waarschijnlijk naar het hoofdkantoor gezonden, waar de afdeling gaat kijken wat er aan de hand is, wij kunnen zelf globaal zien of een code geldig moet zijn en wat de waarde is, maar niet waarom jij bv maar 1 cent krijgt in plaats van 10 euro, dat kunnen hun alleen en helaas duurt dat langer.
Dank je voor de uitleg .
Urquhartdinsdag 10 november 2009 @ 23:34
Ik bestel al jaren vele boeken en dvd's bij Bol.com. Nooit problemen meegehad
Annemaandag 16 november 2009 @ 22:49
Ik heb deze keer ook geen goede ervaring met Bol.com. Met name de klantenservice dus.
Om een verhaal kort te maken, de laatste mail (hiervoor nog 2, maar ik krijg alleen maar een korte mail terug met dat er op dat moment geen actie was en ze daarom geen geld kunnen terugstorten) die ik naar ze heb verstuurd en waar ik nog geen reactie op heb mogen ontvangen;
quote:
Geachte heer, mevrouw,

Voordat ik mijn bestelling heb geplaatst heb ik extra met uw klantenservice gebeld, aangezien er inderdaad wel vaker een fout op de website kan staan.
Als zij mij bevestigen dat de aanbieding wel degelijk geldt en zij mij beloven dat er 20 euro teruggestort zal worden, dan zal dit ook teruggestort moeten worden, want ik ga er vanuit dat BOL.com niet aan loze beloftes doet.

De medewerker van de klantenservice heeft zelfs nog meegekeken op de website om te kijken wat er precies bedoeld werd. De bijlage in mijn vorige email is daar tevens het bewijs van. De medewerker verzocht mij uiteindelijk om de volgende dag, nadat ik mijn bestelling geplaatst en/of betaald had nog terug te bellen omdat hij op dat moment niet kon regelen dat het geld teruggestort zou worden.
De vrouw die ik toen aan de telefoon had, beloofde tevens dat het geld terug geboekt zou worden. Ik heb dus 2 keer een bevestiging gehad dat ik binnen een week 20 euro teruggestort zou krijgen

Ik verzoek u dus nogmaals om dit geld zo spoedig mogelijk over te boeken.

Met vriendelijke groet,
Als ze niet meer reageren dien ik een klacht in.

Saaskedinsdag 17 november 2009 @ 19:37
Heb er nooit problemen mee gehad!!

Spullen meestal de volgende dag in huis.
Annewoensdag 18 november 2009 @ 10:50
quote:
Hartelijk dank voor uw e-mail van 14 november 2009.
U heeft contact opgenomen met de klantenservice van bol.com omdat u is toegezegd is dat 20,- euro retour wordt gestort op uw rekening en dit niet gebeurt is.
Ik heb zojuist de betreffende afdeling opdracht gegeven om 20,- euro retour te storten op uw rekening. U ontvangt het bedrag binnen 5 a 10 dagen.
Mijn welgemeende excuus voor het ongemak.
Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en u spoedig weer op de bol.com website te mogen begroeten.
Hèhè!
CherryLipswoensdag 18 november 2009 @ 11:11
gebeurt
PurePoisonPerfumewoensdag 18 november 2009 @ 11:38
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:45 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Net voor het eerst een klachtenmailtje gestuurd. DVD ontvangen, waar een sticker overheen geplakt zat ('our favourites, your choice') - die er dus niet meer vanaf te krijgen was. Ben benieuwd of ik netjes een nieuw hoesje krijg.
Net antwoord gehad, krijg idd een nieuw hoesje thuisgestuurd.
morpheus_at_workwoensdag 18 november 2009 @ 22:52
net mijn 4de bestelling bij bol eruit doen, dit keer met cadeauverpakking service , ik ben benieuwd.
Annevrijdag 20 november 2009 @ 17:07
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:52 schreef morpheus_at_work het volgende:
net mijn 4de bestelling bij bol eruit doen, dit keer met cadeauverpakking service , ik ben benieuwd.
En?
muts88zondag 22 november 2009 @ 20:08
Ik bestel ook regelmatig boeken bij bol.com
Gaat altijd prima. Snelle service!
Een maandje terug bestelde ik een tweedehands boek en betaalde ik meteen met iDEAL. Er was echter een technische storing waardoor het geld wel van mijn rekening was afgeschreven, maar de bestelling niet juist was geplaatst. Meteen daarover klantenservice gemaild en kreeg binnen een paar uur antwoord. Zij beloofden mij het geld terug te storten. Voor het ongemak een kortingscode gekregen voor gratis verzending. Dat vond ik netjes.
morpheus_at_workzondag 22 november 2009 @ 20:17
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 17:07 schreef Anne het volgende:

[..]

En?
Vrijdag keurig netjes alle 5 de boeken binnen in cadeau verpakking, 1 hoefde niet in verpakking maar dat was niet aan te geven
CherryLipsdinsdag 1 december 2009 @ 08:49
En nu kreeg ik net een betalingsherinnering voor een bedrag dat ik vorige week woensdag heb overgemaakt .
gothic-blackiedinsdag 1 december 2009 @ 09:04
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 08:49 schreef CherryLips het volgende:
En nu kreeg ik net een betalingsherinnering voor een bedrag dat ik vorige week woensdag heb overgemaakt .
het duurt maximaal een week voordat de betaling volledig is verwerkt. eventueel kan je woensdag kijken in je account, daar heb je de optie facturen en kan je controleren of het bedrag nog open staat. mocht dat woensdag nog het geval zijn moet je wel even contact opnemen met bol
_Arual_dinsdag 1 december 2009 @ 23:59
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:53 schreef Airlocker het volgende:
Heb zelf al talloze keren een bestelling gedaan bij Bol.com. Altijd netjes op tijd geleverd. Klasse.
En als er weer eens wat kwijtraakt bij de TNT, sturen ze zonder morren een vervangend product!

Ben zelf wel eens met een andere auteur verward op de site: wanneer je op mijn naam klikte, kreeg je niet alleen mijn boeken, maar ook de boeken van een auteur met dezelfde achternaam en voorletter. Na een mailtje was dat opgelost.

Mijn baas had er eens een tweedehands boek besteld dat weliswaar in prima staat was, maar enorm naar rook stonk. Maar ja, om dat bol nu aan te rekenen...
Miamdonderdag 3 december 2009 @ 09:45
bol.com goeie ervaringen mee!
Annezaterdag 5 december 2009 @ 18:48
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Hèhè!
Pff, nog steeds geen geld ontvangen. Als ik het maandag niet heb, ga ik maar weer mailen.
fessa78zaterdag 19 december 2009 @ 16:53
Hallo helpers,

Heb bij Bol.com iets besteld en vervolgens de rekening van ca 30,- niet betaald. Krijg een herinnering van hun en meteen op gereageerd. Daarna een email van Bol.com met 2 cadeaubonnen maar geen overzicht van een openstaande bedrag zoals gevraagd. Plotseling krijg ik een oproep van een incasso bureau. Heb de rekening onmiddellijk betaald maar de incassokosten van 23,- niet. Rechtshulp zegt dat ik niet hoef te betalen en Bol.com heeft mijn account geblokkeerd. Nu wil het incassobureau me voor de rechter slepen voor 23,- Euro.
Wat moet ik volgens jullie doen?

Bedankt alvast

Fessa
Angel_of_Dthzaterdag 19 december 2009 @ 17:41
Heb je, toen je de post van het incassobureau kreeg, ook nog even met Bol gebeld, en zo ja, wat vonden zij ervan? En waarom heb je na de mail van Bol.com waarin de gegevens ontbraken niet gelijk even contact opgenomen? Of als je dat wel hebt gedaan, wat zeiden ze toen?
gothic-blackiezaterdag 19 december 2009 @ 19:34
in ieder geval bezwaar indienen bij het incassobureau, bol zelf doet na het overdragen van de vordering niets. en daarbij alle correspondentie tussen jou en bol bijvoegen.
fessa78zondag 20 december 2009 @ 20:57
bedankt,

naar Bol heb ik 3 emails gestuurd en een brief en de enige reactie was de email met cadeaubonnen en gratis leveringskosten. Ik heb de rekening alsnog onmiddellijk betaald toen ik de brief van het incassobureau ontving. Incassobureau schakelt op stuur en wil niets weten. Daarom dus de rechtsbijstand. Mijn vraag is nog steeds dezelfde.... 23 ,- Euro wel of niet betalen? Mijn advocaat zegt nee maar kan mij niet vertegenwoordigen omdat het bedrag te laag is.....
Yvonnetjezondag 20 december 2009 @ 21:35
13 december wat boeken besteld, waaronder de Lonely Planet van Portugal. Op de site staat 3-4 dagen levertijd, 17 dec een mail gekregen dat ze het helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren en dat ze ook geen indicatie kunnen geven van de nieuwe levertijd...
Nou staat dat boek nog steeds online met levertijd 3-4 dagen, lekker ook dus dat ze dat soort dingen aanpassen
rednitrowoensdag 13 januari 2010 @ 14:18
mooi ik bestel op een mooie dinsdag een game op bol.
2-3 dagen levertijd.
krijg ik op donderdag een mail, solly we kunnen lekker niet leveren binnen 3 dagen.
ik gewacht tot dinsdag (vanmorgen) geannuleerd spel zelf maar gekocht.
kom ik thuis, check het zelfde item en nu staat er "voor 21:30 besteld morgen in huis"!!!

wtf !! bedankt bol !! niet.
Yvonnetjewoensdag 13 januari 2010 @ 15:42
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:18 schreef rednitro het volgende:
mooi ik bestel op een mooie dinsdag een game op bol.
2-3 dagen levertijd.
krijg ik op donderdag een mail, solly we kunnen lekker niet leveren binnen 3 dagen.
ik gewacht tot dinsdag (vanmorgen) geannuleerd spel zelf maar gekocht.
kom ik thuis, check het zelfde item en nu staat er "voor 21:30 besteld morgen in huis"!!!

wtf !! bedankt bol !! niet.
Jaaa, maar ze passen dat soort dingen helemaal niet aan. Dat boek van mij (zie 1 post erboven) was er vorige week nog steeds niet, ben het toen maar in de winkel gaan kopen. Levertijd op de site nog steeds hetzelfde
TPSzaterdag 16 januari 2010 @ 00:40
bol.com
willempjeweverdinsdag 19 januari 2010 @ 11:03
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:27 schreef clooner128 het volgende:
Engelse boeken zijn vaak het goedkoopst bij Amazon.DE.
Amazon? www.bookdepository.co.uk, iets lagerer prijzen dan amazon en geen verzendkosten naar Nederland en sneller dan Amazon (scheelt gemiddeld 2 werkdagen).

Bol..com vind ik niet echt een supersite, aanbod in Nederlandse taalgebied is wel redelijk. Alleen is door de 2e hands verkoopactie van bol.com het erg lastig geworden goed te zoeken en kom ik er nog weinig.
DenWauwelaarmaandag 25 januari 2010 @ 13:39
Bol.com is al jaren mijn favoriete site. Altijd snelle levering of bericht van vertraging.

Ik heb zelden/nooit een akkefietje gehad met meer dan 200 bestellingen.
PiraatPietmaandag 25 januari 2010 @ 13:53
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:39 schreef DenWauwelaar het volgende:
Bol.com is al jaren mijn favoriete site. Altijd snelle levering of bericht van vertraging.

Ik heb zelden/nooit een akkefietje gehad met meer dan 200 bestellingen.
Heb hetzelfde en als er dan een kapot dvdhoesje erbij zit, krijg je een paar dagen later netjes een nieuw hoesje. Pas had ik een vraag over een DVD (Tour of Duty complete season) en kreeg een dag later een mailtje met alles wat ik erover wilde weten.
eleusismaandag 25 januari 2010 @ 13:53
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:39 schreef DenWauwelaar het volgende:
Bol.com is al jaren mijn favoriete site. Altijd snelle levering of bericht van vertraging.

Ik heb zelden/nooit een akkefietje gehad met meer dan 200 bestellingen.
Met kerst 2 laptops gekocht, ook weer top
DenWauwelaardinsdag 26 januari 2010 @ 09:05
Het valt me op dat mensen hier ontzettend onredelijk ervan worden als een keer iets een paar dagen later geleverd wordt of niet goed in het systeem staat qua levertijd. Je kunt natuurlijk op iedere slak zout leggen, 99% van de bestellingen gaat gewoon prima.

Ik had zelf een tijd terug een obscuur cd'tje besteld die op 3-4 weken levertijd stond. De volgende dag lag hij op de mat. Zo kan het dus ook.
Puggdinsdag 26 januari 2010 @ 09:13
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoek nog steeds een goede online stripwinkel waar je Nederlandse strips kan bestellen en met creditcard kan betalen
De beste is Cosmox.nl

Géén verzendkosten, = altijd 1.95 per zending minder
Trustendinsdag 26 januari 2010 @ 12:13
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 09:13 schreef Pugg het volgende:
De beste is Cosmox.nl

Géén verzendkosten, = altijd 1.95 per zending minder
Ako.nl heeft ook geen verzendkosten.

Ben persoonlijk erg tevreden meestal over Bol. Overigens is er hier altijd wel een code te vinden waardoor je geen verzendkosten hebt bij Bol.
Tamashiidinsdag 2 februari 2010 @ 16:57
Bol.com is geweldig. Altijd kortingscodes op het internet te vinden. Ze leveren binnen een dag en zijn niet zo duur.
Puggdinsdag 2 februari 2010 @ 17:29
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:57 schreef Tamashii het volgende:
Bol.com is geweldig. Altijd kortingscodes op het internet te vinden. Ze leveren binnen een dag en zijn niet zo duur.
Van die kortingsbonnen kan ik niets zeggen,
omdat ik dat nu hier lees,
maar van de prijzen wel,
cosmox is altijd goedkoper.
wolfrolfdinsdag 2 februari 2010 @ 18:39
Bol.com is een zeer aan te raden webwinkel. Heb er regelmatig DVD's besteld en enkele maanden geleden mijn Playstation 3. Altijd netjes verpakt en snel verzonden(indien op voorraad).

Ze zijn alleen, in vergelijking met buitenlandse internet shops, veel te duur.
willempjeweverwoensdag 3 februari 2010 @ 11:01
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:57 schreef Tamashii het volgende:
Bol.com is geweldig. Altijd kortingscodes op het internet te vinden. Ze leveren binnen een dag en zijn niet zo duur.
http://www.actiepagina.nl/actiecode_kortingscode/1/Bol

die bedoel je toch?
Annewoensdag 3 februari 2010 @ 11:02
In ieder geval zo'n beetje elke week in de nieuwsbrief.

Vanavond is het gratis verzenden -> Geldig op donderdag 4 februari 2010 van 18.00 uur tot 24.00 uur.
esmeesmaandag 8 februari 2010 @ 16:28
Cosmox vind ik ook erg goed. Een keer was dvd niet goed, teruggestuurd, was geen enkel probleem.
Aardige telefonische klantenservice ook.
Puggmaandag 8 februari 2010 @ 17:25
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:28 schreef esmees het volgende:
Cosmox vind ik ook erg goed. Een keer was dvd niet goed, teruggestuurd, was geen enkel probleem.
Aardige telefonische klantenservice ook.
Edman007maandag 8 februari 2010 @ 22:51
Handig: Coupons BOL.COM voor gratis verzending van je bestelling.
Puggdinsdag 9 februari 2010 @ 07:03
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:28 schreef esmees het volgende:
Cosmox vind ik ook erg goed. Een keer was dvd niet goed, teruggestuurd, was geen enkel probleem.
Aardige telefonische klantenservice ook.
Cosmox altijd gratis bezorging, niets te zoeken op internet, gewoon voor niets bij je thuis.
Buonissimomaandag 15 februari 2010 @ 17:46
Boek besteld van bol.com vanuit België. Netjes aangekomen maar zat achteraan een kleine scheur in. Niet geheel tevreden dus.
Angel_of_Dthmaandag 15 februari 2010 @ 17:47
Kan gebeuren, heb je al contact opgenomen met de klantenservice? Doorgaans worden klachten prima afgehandeld.
distationmaandag 22 februari 2010 @ 21:18
Ik ben overgestapt naar proxis, vind dit veel betere service
Puggdinsdag 23 februari 2010 @ 06:52
Iik blijf bij Cosmox
willempjeweverdinsdag 23 februari 2010 @ 10:20
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:18 schreef distation het volgende:
Ik ben overgestapt naar proxis, vind dit veel betere service
Echt niet.

Proxis was tot anderhalf / twee jaar geleden prima, maar met de nieuwe website ging de prijs van veel boeken (in het Engels) met meer dan 40% omhoog. Heb hier nog uitvoerige correspondentie met de ontwikkelaars van die site in de mailbox. De fout is nog steeds niet hersteld terwijl dat al een jaar geleden volgens eigen zeggen gebeurd had moeten zijn. Proxis = nooit meer voor mij.
larry91dinsdag 23 februari 2010 @ 10:24
Ik bestel sinds twee jaar veel bij BOL en moet zeggen het bevalt me uitstekend, nog nooit problemen mee gehad. Altijd optijd, binnen de gestelde dagen, service is prima en prijzen zijn goed(zitten vaak leuke kortingen op). Prima bedrijf dus!
Skull-splitterdinsdag 23 februari 2010 @ 11:42
Nooit problemen gehad, tot nu

Afgelopen vrijdag kwam een spel uit, vrijdag kwam er een mailtje aan mensen die besteld hadden. Zij zouden het spel zaterdag ontvangen, en zo geschiedde. Behalve bij mij.

Gisteren een mailtje gestuurd hoe het kwam, en daarop veranderde een uur later mijn bestelstatus naar verzonden, maar geen traceercode.

Twee uur later een mailtje terug van de klantenservice:
quote:
Geachte heer Van Meegeren,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 22 februari 2010.
Uw game is vandaag verzonden. Wij verwachten dat u hem binnekort kunt verwachten.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
medewerker
Naast de ontzettend lelijke typo krijg ik dus geen enkele oplossing: wat is binnenkort en ik verwachtte hem natuurlijk vrijdag al.
Ltd.zondag 28 februari 2010 @ 14:58
Kan iemand mij vertellen hoe het kopen van een 2de hands boek in zijn werk gaat?
Moet ik bovenop de aankoopprijs die op de website vermeld is nog eens verzendingskosten (naar België) betalen?
Angel_of_Dthzondag 28 februari 2010 @ 15:43
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Nooit problemen gehad, tot nu

Afgelopen vrijdag kwam een spel uit, vrijdag kwam er een mailtje aan mensen die besteld hadden. Zij zouden het spel zaterdag ontvangen, en zo geschiedde. Behalve bij mij.

Gisteren een mailtje gestuurd hoe het kwam, en daarop veranderde een uur later mijn bestelstatus naar verzonden, maar geen traceercode.

Twee uur later een mailtje terug van de klantenservice:
[..]

Naast de ontzettend lelijke typo krijg ik dus geen enkele oplossing: wat is binnenkort en ik verwachtte hem natuurlijk vrijdag al.
Hoezo geen oplossing? Het is verzonden. Opgelost. En zij kunnen natuurlijk moeilijk zeggen wanneer de postbode het bij jou gaat bezorgen, dat is aan TNT.
gothic-blackiezondag 28 februari 2010 @ 21:37
quote:
Op zondag 28 februari 2010 14:58 schreef Ltd. het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het kopen van een 2de hands boek in zijn werk gaat?
Moet ik bovenop de aankoopprijs die op de website vermeld is nog eens verzendingskosten (naar België) betalen?
euhm tweedehands boeken kopen is alleen mogelijk als je een verzendadres in nederland gebruikt. dus helaas niet mogelijk om naar belgie te laten verzenden.
Ltd.maandag 1 maart 2010 @ 20:08
quote:
Op zondag 28 februari 2010 21:37 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

euhm tweedehands boeken kopen is alleen mogelijk als je een verzendadres in nederland gebruikt. dus helaas niet mogelijk om naar belgie te laten verzenden.
Ben je daar zeker van?
Ik zie namelijk onderstaande lap tekst staan op bol.com
quote:
Onze verzendkosten zijn voor afleveradressen in Nederland en België ¤ 1,95 per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. 2ehands boeken worden niet door ons verzonden maar door de verkoper. U betaalt daarom voor een 2ehands boek geen verzendkosten. Wel betaalt u per 2ehands boek ¤ 1,95 aan servicekosten. Indien u een bestelling plaatst met daarin zowel een nieuw als een 2ehands artikel dan betaalt u ¤ 1,95 verzendkosten en ¤ 1,95 servicekosten.
Bron.

Nu kan het goed zijn dat het klopt wat je zegt, maar ik kan er eigenlijk niet tegoei aan uit.
Ik kan misschien best een mailtje sturen naar bol.com of de verkoper van het boek om te vragen hoe het zit

[ Bericht 0% gewijzigd door Ltd. op 01-03-2010 20:20:04 ]
gothic-blackiedinsdag 2 maart 2010 @ 08:07
info bij het kopen van tweedehands boeken:

Verzending naar het buitenland
U kunt alleen 2ehands boeken bestellen voor een bezorgadres in Nederland. Het is niet mogelijk om een 2ehands artikel naar het buitenland te laten sturen.

edit: en ja dit weet ik zeker, deze vragen krijg ik dagelijks op het werk
Ltd.dinsdag 2 maart 2010 @ 12:50
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:07 schreef gothic-blackie het volgende:
info bij het kopen van tweedehands boeken:

Verzending naar het buitenland
U kunt alleen 2ehands boeken bestellen voor een bezorgadres in Nederland. Het is niet mogelijk om een 2ehands artikel naar het buitenland te laten sturen.

edit: en ja dit weet ik zeker, deze vragen krijg ik dagelijks op het werk
Dit is vreselijk jammer . Het boek wat ik zoek is namelijk enkel tweedehands te krijgen in NL. En buiten bol.com zijn de verzendkosten vaak duurder dan het boek
gothic-blackiedinsdag 2 maart 2010 @ 14:17
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:50 schreef Ltd. het volgende:

[..]

Dit is vreselijk jammer . Het boek wat ik zoek is namelijk enkel tweedehands te krijgen in NL. En buiten bol.com zijn de verzendkosten vaak duurder dan het boek
heb of ken je niet iemand in nederland die het voor je door wil sturen? zodat je het besteld richting nederland en het vanzelf in belgie ontvangt?

edit; of als je dicht bij de grens woont bijvoorbeeld een winkel die het wil accepteren voor je?
Ltd.dinsdag 2 maart 2010 @ 14:56
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:17 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

heb of ken je niet iemand in nederland die het voor je door wil sturen? zodat je het besteld richting nederland en het vanzelf in belgie ontvangt?

edit; of als je dicht bij de grens woont bijvoorbeeld een winkel die het wil accepteren voor je?
Dat van die winkel in NL die het wil accepteren is een goed idee! Ga ik zeker proberen.
Bedankt.
Cyanzondag 21 maart 2010 @ 01:42
Ik heb geen klachten over Bol.com maar ik heb laatst besteld bij Cosmox.nl en daar betaal je geen verzendkosten en kostte het boek wat ik wilde hebben ook nog minder als bij Bol.com
Ltd.vrijdag 9 april 2010 @ 14:36
Weet iemand mij te zeggen of het bij bol.com mogelijk is om een boek te retourneren indien je het waardeloos slecht vindt?

Krijg ik dan mijn geld volledig terug?
Puggvrijdag 9 april 2010 @ 15:18
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:36 schreef Ltd. het volgende:
Weet iemand mij te zeggen of het bij bol.com mogelijk is om een boek te retourneren indien je het waardeloos slecht vindt?

Krijg ik dan mijn geld volledig terug?
Ga naar de klantenservice pagina,
type je vraag ik en voila het antwoord.
gothic-blackievrijdag 9 april 2010 @ 19:31
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:36 schreef Ltd. het volgende:
Weet iemand mij te zeggen of het bij bol.com mogelijk is om een boek te retourneren indien je het waardeloos slecht vindt?

Krijg ik dan mijn geld volledig terug?
ongebruikt (niet gelezen dus) mogen artikelen retour. maar een gelezen boek niet! dat mag toch ook niet in de boekhandel?
Puggzaterdag 10 april 2010 @ 07:40
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:31 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ongebruikt (niet gelezen dus) mogen artikelen retour. maar een gelezen boek niet! dat mag toch ook niet in de boekhandel?
Bij de Bijenkorf wel hoor (niet verder vertellen natuurlijk )
pokkie2010zondag 11 april 2010 @ 14:53
Ik denk dat je toch wel de bestel sites altijd goed moet vergelijken afhankelijk van wat je wil kopen. In plaats van Bol kan je ook bij Free record shop, cd online, cdplus etc kopenb dat zelfde geldt natuurlijk ook voor een laptop muis of zoiets
Cyanzondag 11 april 2010 @ 15:05
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 07:40 schreef Pugg het volgende:

[..]

Bij de Bijenkorf wel hoor (niet verder vertellen natuurlijk )
Ja daar mag dat inderdaad als je het boek niet leuk vond. Er mogen natuurlijk geen ezelsoren of teveel gebruikssporen te zien zijn. M.a.w het boek moet wel nog verkoopbaar zijn.

Bij Bol.com hoef je trouwens geen verzendkosten te betalen als je deze code invoert bij je bestelling:
CRM-APR10
Demisezondag 11 april 2010 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:
Nooit problemen gehad, tot nu

Afgelopen vrijdag kwam een spel uit, vrijdag kwam er een mailtje aan mensen die besteld hadden. Zij zouden het spel zaterdag ontvangen, en zo geschiedde. Behalve bij mij.

Gisteren een mailtje gestuurd hoe het kwam, en daarop veranderde een uur later mijn bestelstatus naar verzonden, maar geen traceercode.

Twee uur later een mailtje terug van de klantenservice:
[..]

Naast de ontzettend lelijke typo krijg ik dus geen enkele oplossing: wat is binnenkort en ik verwachtte hem natuurlijk vrijdag al.
Zoiets had ik ook. Boek besteld, kreeg een mailtje dat de verzending vertraging had opgelopen en dat er geen uitspraak kon worden gedaan over de nieuwe verzendtijd. Dus ik had een boze (maar correcte) mail naar de klantenservice gestuurd, met de vraag of het boek nog zou komen en wanneer dan of dat ik de bestelling beter kon annuleren. Een medewerker antwoordde dat ze het zou uitzoeken en dat ik morgen meer informatie zou krijgen. 24 uur later wéér een mail gestuurd (tja, ik had al betaald via iDeal dus ik wilde het wel even opgelost hebben), vrijwel meteen antwoord teruggekregen met excuses voor het verlate antwoorden en de datum waarop het boek aan zou komen. Twee dagen voor die datum kreeg ik het boek door de brievenbus, uiteindelijk heeft het boek maar vijf dagen vertraging gehad.
Mijn ervaring: vrijwel altijd prima bezorging, er is ook nooit iets mis met de producten, goede service en mijn probleem werd snel opgelost.
FP128zaterdag 1 mei 2010 @ 21:22
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:46 schreef FANN het volgende:
Gewoon omdat ik het leuk vind én omdat het kan
<knip vanwege een lang verhaal waarin Bol.com er gewoon kei goed vanaf komt>
Dank voor je review maar ik blijf nog altijd een gevoel houden dat Bol.com niet
goedkoper is dan wanneer ik bijvoorbeeld een bezoekje aan de Media Markt
brengt inzake electronica.

Maar ik kan het verkeerd hebben,hoe dan ook,altijd nuttig zo een stukje tekst.
FANNzondag 2 mei 2010 @ 00:34
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:22 schreef FP128 het volgende:

[..]

Dank voor je review maar ik blijf nog altijd een gevoel houden dat Bol.com niet
goedkoper is dan wanneer ik bijvoorbeeld een bezoekje aan de Media Markt
brengt inzake electronica.

Maar ik kan het verkeerd hebben,hoe dan ook,altijd nuttig zo een stukje tekst.
ik heb een pesthekel aan de mediamarkt
FANNzondag 2 mei 2010 @ 00:35
het verbaast mij trouwens dat dit topic nog open is
Puggzondag 2 mei 2010 @ 07:00
Cosmox blijft de beste.
Altijd gratis verzending zonder zoeken naar coupons.
Pietverdrietzondag 2 mei 2010 @ 09:39
quote:
Op zondag 2 mei 2010 00:34 schreef FANN het volgende:

[..]

ik heb een pesthekel aan de mediamarkt
EENSCH
di0r1donderdag 6 mei 2010 @ 18:08
quote:
Op zondag 2 mei 2010 07:00 schreef Pugg het volgende:
Cosmox blijft de beste.
Altijd gratis verzending zonder zoeken naar coupons.
Binnenkort ga ik daar eens iets bestellen, ben erg benieuwd of het net zo goed is als Bol.com qua levering. De website van Bol.com vind ik overigens wel overzichtelijker.
Puggvrijdag 7 mei 2010 @ 06:54
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:08 schreef di0r1 het volgende:

[..]

Binnenkort ga ik daar eens iets bestellen, ben erg benieuwd of het net zo goed is als Bol.com qua levering. De website van Bol.com vind ik overigens wel overzichtelijker.
Dat ben ik met je eens,
maar Dvd's en muziek zijn echt goedkoper
gnilrednozvrijdag 7 mei 2010 @ 07:09
bol.com zijn wel progamers. vaak zat wat besteld, nooit gezeik. top.
oh-ohvrijdag 14 mei 2010 @ 14:09
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 21:22 schreef FP128 het volgende:

[..]

Dank voor je review maar ik blijf nog altijd een gevoel houden dat Bol.com niet
goedkoper is dan wanneer ik bijvoorbeeld een bezoekje aan de Media Markt
brengt inzake electronica.

Maar ik kan het verkeerd hebben,hoe dan ook,altijd nuttig zo een stukje tekst.
Maar dan moet je wel de deur uit, naar die winkel toe, Bol bezorgt het lekker thuis of op je werk
Ik heb alleen maar goede ervaringen, koop er ook vaak kadootjes die ik dan meteen op het goede adres laat bezorgen
oh-ohvrijdag 14 mei 2010 @ 14:22
Dankzij dit topic heb ik net meteen maar weer ff 3 boeken en een cd besteld
krullebol81zondag 13 juni 2010 @ 13:29
Een aantal keren boeken besteld via bol.com en alles naar wens verlopen! De volgende dag lagen de boeken netjes in de brievenbus! Top service!
jjeroen1024maandag 14 juni 2010 @ 15:55
Bol.com erg goed... Nooit problemen gehad ook voor elektronica
Puggdinsdag 15 juni 2010 @ 06:59
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:55 schreef jjeroen1024 het volgende:
Bol.com erg goed... Nooit problemen gehad ook voor elektronica
Als elektronica vergelijkt zijn ze altijd duurder
Tamashiidonderdag 17 februari 2011 @ 16:56
Zo topickick!

Bol.com, de laatste tijd bestel ik er steeds vaker. Met name omdat ze veel studieboeken te koop hebben die ik nodig heb. Wat ik ook handig vind is de lijstjesbijhouder. Je kan gewoon van elk boek zeggen dat je die op je verlanglijstje wil en de volgende keer bestel je hem dan. Met de gratis codes op internet betaal ik vrijwel nooit verzendkosten, maar nu heb ik laatst twee boeken bij elkaar geretourneerd en het gaat mis... Ze hebben maar een boek gewijzigd en het andere boek moet ik nog steeds betalen terwijl ik wel geretourneerd heb. De mailtjes lopen ook niet echt vlot dus tsja....
oh-ohdonderdag 17 februari 2011 @ 17:24
Ik bestel er ook maandelijks wel wat, boeken en cd's meestal.
Laatst twee cd's besteld, die waren er na 3 dagen nog niet, kreeg meteen een mail dat ze wss kwijt waren geraakt in de post en dat ik de rekening niet hoefde te betalen ^O^
Puggzaterdag 19 februari 2011 @ 07:58
Ik vind ze waardeloos, ik heb in 10 mails geprobeerd te vertellen dat er bij alle boekwinkels
een aanbieding loopt van uitgeverij de Geus, 3 halen 2 betalen.......
zelf bij Ven D begrijpen ze dat................
Bij bol konden ze bijna het fatsoen niet houden en zeggen bemoei je niet met onze
prijspolitiek, wij zijn altijd de goedkoopste.
Laat me niet lachen, nooit meer .
oh-ohzaterdag 19 februari 2011 @ 13:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:58 schreef Pugg het volgende:
Ik vind ze waardeloos, ik heb in 10 mails geprobeerd te vertellen dat er bij alle boekwinkels
een aanbieding loopt van uitgeverij de Geus, 3 halen 2 betalen.......
zelf bij Ven D begrijpen ze dat................
Bij bol konden ze bijna het fatsoen niet houden en zeggen bemoei je niet met onze
prijspolitiek, wij zijn altijd de goedkoopste.
Laat me niet lachen, nooit meer .
Uhm, wat is dan het probleem, waarom koop je die boeken dan niet bij aaaaal die winkels waar die aanbieding wel geldt?
Angel_of_Dthzaterdag 19 februari 2011 @ 14:09
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:58 schreef Pugg het volgende:
Ik vind ze waardeloos, ik heb in 10 mails geprobeerd te vertellen dat er bij alle boekwinkels
een aanbieding loopt van uitgeverij de Geus, 3 halen 2 betalen.......
zelf bij Ven D begrijpen ze dat................
Bij bol konden ze bijna het fatsoen niet houden en zeggen bemoei je niet met onze
prijspolitiek, wij zijn altijd de goedkoopste.
Laat me niet lachen, nooit meer .
En ze hebben groot gelijk.
CherryLipszaterdag 19 februari 2011 @ 14:29
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 07:58 schreef Pugg het volgende:
Ik vind ze waardeloos, ik heb in 10 mails geprobeerd te vertellen dat er bij alle boekwinkels
een aanbieding loopt van uitgeverij de Geus, 3 halen 2 betalen.......
zelf bij Ven D begrijpen ze dat................
Bij bol konden ze bijna het fatsoen niet houden en zeggen bemoei je niet met onze
prijspolitiek, wij zijn altijd de goedkoopste.
Laat me niet lachen, nooit meer .
Dan koop je ze daar toch? Bol heeft weer andere aanbiedingen.
Puggzaterdag 19 februari 2011 @ 14:54
quote:
Uhm, wat is dan het probleem, waarom koop je die boeken dan niet bij aaaaal die winkels waar die aanbieding wel geldt?
Het geldt bij alle winkels!!

quote:
En ze hebben groot gelijk.
quote:
Dan koop je ze daar toch? Bol heeft weer andere aanbiedingen.
Net zulke domme reacties, je zal maar aan bed gekluisterd zijn en wel de folder hebben.
CherryLipszaterdag 19 februari 2011 @ 15:04
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:54 schreef Pugg het volgende:

[..]

Het geldt bij alle winkels!!

[..]

[..]

Net zulke domme reacties, je zal maar aan bed gekluisterd zijn en wel de folder hebben.
Bol is niet de enige toko die thuis bezorgd. Niet gelijk huilen dat wij dom zijn.
oh-ohzaterdag 19 februari 2011 @ 15:07
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 15:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bol is niet de enige toko die thuis bezorgd. Niet gelijk huilen dat wij dom zijn.
Als je aan bed gekluisterd bent dan kan je verzorger ze toch voor je halen als het zo prangend is :')