abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75077764
Heeft iemand hier toevallig ooit (een deel van) de Great Ocean Walk gelopen? En zo ja, hoe? Ik bedoel, heb je dat met een tour opperator gedaan die je spullen vervoerd, of heb je je tent op je rug gehangen en ben je gaan lopen?

Iemand tips of suggesties?
  zaterdag 28 november 2009 @ 09:03:24 #78
256220 85
Together we're invincible
pi_75078915
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

knipje

Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:25:18 #79
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75082386
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:

[..]

Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Ok, goeie reis en heeeeeeeel veel plezier!!!
pi_75085467
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?

in Noosa was het nog al duur,
het kan zijn dat ik de prijzen standaard x2 deed omdat we dat dan toch wel kwijt waren.
pi_75085498
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:

[..]

Mocht je het nog lezen,
zou je 6 boodschappentassenvan de woolworths kunnen meenemen (die stoffen)
ze beginnen allemaal te slijten hierzo
pi_75093142
Zit ook over te denken om voor maand of twee naar australie te verkassen. Nu aan het werk tot april, heb dan aardig wat kunnen sparen en zal wegens reorganisatie niet meer terecht kunnen bij mn werkgever. Mooi excuus om eens verder in de wereld te gaan kijken Zijn er nog peroides waarin je beter niet naar australie kan of is het altijd goed weer? Zal waarschijnlijk alleen gaan.. Doen de meeste van jullie dat of toch met zn tween??
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:18:53 #83
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_75093204
oeh, terugvindeiland

28 december voor 3 weken naar Australië
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:22:56 #84
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_75192720
Volgende week dinsdag zit ik in het vliegtuig naar Bangkok, en vandaar ga ik op de 13e door naar Sydney. Ik heb er zo enorm veel zin in! Al zie ik wel op tegen de terugvlucht op 30 januari. Dan kom je hier midden in de winter aan. :S
pi_75224113
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.

Een goed voorbeeld dat duur niet altijd goed hoeft te zijn, vond ik de YHA hostels. Erg schoon en netjes, tot het steriele aan toe, maar volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de gasten 60? Ik snap niet waarom er zo veel oudere mensen afkomen op een keten die Youth Hostel Association heet.

Anyway, een enkeltje Australie 2010 is geboekt Ik kom niet meer terug denk ik
  woensdag 2 december 2009 @ 20:55:49 #86
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75226078
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.

Een goed voorbeeld dat duur niet altijd goed hoeft te zijn, vond ik de YHA hostels. Erg schoon en netjes, tot het steriele aan toe, maar volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de gasten 60? Ik snap niet waarom er zo veel oudere mensen afkomen op een keten die Youth Hostel Association heet.

Anyway, een enkeltje Australie 2010 is geboekt Ik kom niet meer terug denk ik
YHA hostels zijn idd erg fijn. Altijd lekker schoon, netjes, keurige service, veel faciliteiten Maar ik denk dat het juist oudere mensen eropaf komen omdat de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend is. Waarom zou je in een duur hotel gaan zitten, als je praktisch hetzelfde kan krijgen in een YHA? Idd wel jammer van de "youth" in YHA, maarja soms is het wel leuk als een hostel zo divers is, praat je ook weer eens met andere mensen.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:59:15 #87
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_75226190
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25.
Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog... Maar goed, Sydney is dan ook wel heel erg gewild met Oud&Nieuw.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:38:54 #88
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75253349
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:59 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog... Maar goed, Sydney is dan ook wel heel erg gewild met Oud&Nieuw.
Nee, dan niet idd. Maarja dat zijn de enige 2 weken in het jaar dat de prijzen omhoog schieten.
pi_75264268
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
  donderdag 3 december 2009 @ 23:00:50 #90
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75265804
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
Tja het ligt eraan in hoeverre je de partysfeer zelf opzoekt. Maar aan de oostkust zijn er zeker veel meer lloret de mar achtige toestanden, je kan van de hele oostkust 1 feest maken. Bij de westkust kan dat niet omdat daar veel minder plaatsen zijn, veel kleinere plaatsen zijn, de afstanden zijn veel groter etc.
pi_75278163
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Zo erg als Lloret is het niet, maar je voelt je aan de oostkust een van de velen. Echt iedereen die je tegenkomt doet ongeveer hetzelfde rondje. En gelijk hebben ze, natuurlijk.

De westkust voelde wat meer als een unieke ervaring. Je moet wat meer moeite doen om ergens te komen (500 km rijden voordat je weer een dorpje tegenkomt is zeker geen uitzondering). Zaken als wildkamperen, gare gezellige roadhouses, donkere kroegen in gehuchtjes, verlaten stranden in grote nationale parken, dat vind je meer aan de westkust.
pi_75280285
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:16 schreef Kontiki het volgende:

[..]

gare gezellige roadhouses,
Bestel je een kopje koffie,
wijzen ze naar de tafel met een thermoskan en oploskoffie

En door al het stof en wildkamperen is dat dan nog lekker ook

Zoals deze
Road house

[ Bericht 12% gewijzigd door Soohr op 04-12-2009 15:07:16 (link naar plaatje) ]
pi_76071942
Als je vijf weken gaat, en een route langs de oostkust wilt maken... Hoe lang moet je dan ongeveer in de grote steden doorbrengen? Zodat je dan daar genoeg gezien hebt, maar ook genoeg tijd over hebt voor de rest..
pi_76072336
Ik zou dan alleen naar Sydney en Melbourne gaan. Beiden 3 dagen. Daarbij inbegrepen een dagje naar de Blue Mountains vanuit Sydney en een dagje langs de Great Ocean Road vanaf Melbourne. Het is leuk om de steden gezien te hebben maar Australie heeft zoveel meer te bieden.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:42:05 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_76365419
Morgen voor de 3de keer richting Australië, nu een half jaar stage lopen. Ik heb er zin aan. Al ben ik wel lang onderweg met China Airlines.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:59:26 #96
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_76532489
TVP voor september
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:55:23 #97
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76540894
Och jonges, ik mis het land
pi_76603659
quote:
Zoals deze
Road house
It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...
Maar de beste outback pub blijft toch Williams Creek @ Oodnadatta-track!
pi_76603852
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:55 schreef Eva4Evah het volgende:
Och jonges, ik mis het land
ik ook... en nieuw zeeland...
If You Can't Convince Them, Confuse Them
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:13:12 #100
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76604224
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:58 schreef janvandelaar het volgende:

[..]

It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...
Maar de beste outback pub blijft toch Williams Creek @ Oodnadatta-track!
Inderdaad! Oodnadatta track... echt zo ongelooflijk mooi! En WIlliams Creek, ja daar moet je gewoon ff gestopt zijn Leuke tent idd, maar een stuk drukker dan ik had verwacht

Dat vind ik zo mooi aan Australie he, dat je na 300 km rijden door de woestijn gewoon het kleinste gehucht kan tegenkomen, om vervolgens weer 300 km te rijden zonder een kip tegen te komen
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:14:05 #101
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76604253
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 17:03 schreef mtijnnnn het volgende:

[..]

ik ook... en nieuw zeeland...
Jaa... daar wil ik zeker nog een keer naar toe, heb echt enorme spijt dat ik toen de Tongariro track niet heb kunnen doen (door weersomstandigheden)
pi_76778423
Dag! ik ben van plan om over drie maanden te vertrekken. Voor hoelang weet ik nog niet. Maximaal 12maanden maar als ik er eerder klaar mee ben ga ik eerder terug.

Mijn meeneembudget is ¤5000,- en de tijd die ik heb is twaalf maanden... het budget is te rekken door te werken maar is dit makkelijk te verkrijgen of verkijkt iedereen zich hier toch wel op? en als ik wel werk heb,is er normaliter dan nog ruimte om te sparen of werk ik dan om te kunnen leven die maand? Dit uitgaande van "normaal" salaris en werk. Is het trouwens een aanrader om toch maar te stoppen met roken voor die tijd? Hoe is de sigarettenkoers daar?

Planning: Sydney- Cairns- Alice Springs - Adelaide - Melbourne - Sydney. Als ik voldoende geld blijk te hebben eventueel ook nog de westkust. Doe ik mijzelf tekort door NZ over te slaan?

Vervoer: liften per briefjes bij hostels/rondvragen enz. of echt een buspas kopen voor vervoer? Een buspas lijkt mij wat te beperken in "vrijheid". Liften ben ik ook erg afhankelijk maar een buspas kan ik altijd toch nog kopen?

Waar hebben jullie een vliegticket gekocht? flexibiliteit vind ik erg belangrijk binnen een ticket. Hoe is dit voor jullie gegaan?
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:33:43 #103
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76780502
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef rlue het volgende:
Dag! ik ben van plan om over drie maanden te vertrekken. Voor hoelang weet ik nog niet. Maximaal 12maanden maar als ik er eerder klaar mee ben ga ik eerder terug.

Mijn meeneembudget is ¤5000,- en de tijd die ik heb is twaalf maanden... het budget is te rekken door te werken maar is dit makkelijk te verkrijgen of verkijkt iedereen zich hier toch wel op? en als ik wel werk heb,is er normaliter dan nog ruimte om te sparen of werk ik dan om te kunnen leven die maand? Dit uitgaande van "normaal" salaris en werk. Is het trouwens een aanrader om toch maar te stoppen met roken voor die tijd? Hoe is de sigarettenkoers daar?

Planning: Sydney- Cairns- Alice Springs - Adelaide - Melbourne - Sydney. Als ik voldoende geld blijk te hebben eventueel ook nog de westkust. Doe ik mijzelf tekort door NZ over te slaan?

Vervoer: liften per briefjes bij hostels/rondvragen enz. of echt een buspas kopen voor vervoer? Een buspas lijkt mij wat te beperken in "vrijheid". Liften ben ik ook erg afhankelijk maar een buspas kan ik altijd toch nog kopen?

Waar hebben jullie een vliegticket gekocht? flexibiliteit vind ik erg belangrijk binnen een ticket. Hoe is dit voor jullie gegaan?
Hoi Leuk dat je gaat! Het wordt de beste tijd van je leven Een paar vragen kan ik alvast voor je beantwoorden.

- 5000 euro is in principe een prima meeneembudget. Liefst meer, maar het kan. Maar het is niet zo makkelijk om aan werk te komen. Daar verkijken veel mensen zich wel op ja. Het ligt er ook een beetje aan waar je bent, maar in de grote steden is het echt hard zoeken. Het is niet zo dat er werk in overvloed is, integendeel. Je zult wel een paar weken intensief moeten zoeken (bij mij duurde het toch wel een week of 4 a 5).

- Je hebt een leuke route, maar als het kan, doe de westkust er echt bij. Echte de moeite waard, ookal zijn de afstanden zo groot. Met 12 maanden zou je in principe ook NZ erbij kunnen doen (gemakkelijk zelfs), maar dat ligt er allemaal aan hoeveel geld je nog hebt, want ga ervanuit dat, als je blut bent, je een goede 2 maanden moet werken om weer te gaan reizen. Ga er overigens niet vanuit dat je goed verdient, de meeste fruitplukbaantjes zijn erg magertjes. Horeca e.d. is al beter maar als je alcohol moet serveren moet je daar vaak eerst nog cursussen (a la 100 dollar) voor doen. Als je een vlotte babbel hebt is sales wel iets voor jou, dat verdient dan denk ik nog het best. Maar je moet niet uitgaan van royale salarissen, want ze weten: jij bent een backpacker en voor jou 10 anderen.

- Als je twijfelt tussen westkust en NZ zou ik westkust doen. Heb je Australie in ieder geval goed gedaan, alleen zou je dan eigenlijk ook naar Tasmanie moeten gaan Veel mensen slaan dit over en das ontzettend jammer, want dat is eigenlijk 'het Nieuw-Zeeland van Australie'. Ontzettend groen en zeker een trip waard. NZ kan je altijd nog een keertje doen, je moet er zeker eens heen ja, maar persoonlijk zou ik dan Australie 'goed doen' ipv beide half, aangezien je echt veel mist als je niet naar de westkust (en Tasmanie) gaat.

- Qua vervoer: ga liften! Er hangen overal in hostels briefjes van mensen die lifts zoeken of aanbieden. Meestal spreek je gewoon af waar jullie heengaan en hoelang het ongeveer gaat duren. Je hoeft niet bang te zijn dat je erg afhankelijk bent, mensen willen meestal allemaal hetzelfde zijn dus je zit gauw op 1 lijn. Buspassen enz zijn makkelijk te regelen, geen nood. Maar dat zou ik echt afraden omdat je gewoon veel meer ziet en veel meer vrijheid hebt als je met de auto gaat. Busje uit, foto maken, busje in is echt niet ideaal

Over roken weet ik niks en het ticket was voor mij geregeld, dus daar kan ik je ook niet bij helpen. Dus tot zover mijn advies, hopelijk heb je er wat aan
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:24:01 #104
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_76832848
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef rlue het volgende:
...
Hey, weet je wat een goede club is om informatie te vragen?
www.backpackers.nl
Dat zijn mensen die het zelf ook allemaal gedaan hebben, en ze weten dus waar ze het over hebben. Zij kunnen ook zaken voor je regelen, of tips geven zodat je niets vergeet. En ook kunnen ze het goedkoopste en toch flexibele vliegticket voor je regelen.
pi_76956065
Hoi,
Vanaf Mei 2010 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië . Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
De hele reis denken wij in 5 wkn te kunnen doen. Is dit slim? Wie hier op het forum heeft al eerder zo een reis gemaakt, en weten jullie goede websites waar wij reisverhalen en ervaringen kunnen vinden?
Groetjes, Marieke
M. kabeljouw
  maandag 18 januari 2010 @ 10:23:06 #106
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_76956155
Ik heb zaterdag de reis geboekt. Vanaf half september zit ik 6 weken in Aussie.
Vanaf Sydney gaan we een campervan huren en richting Cairns. Daarna een binnenlandse vlucht naar Darwin, vanaf daar een busreis van 1 week naar Alice Springs, dan weer met het vliegtuig naar Melbourne en dan naar huis (via Maleisië).
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_76956184
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:19 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
Hoi,
Vanaf Mei 2010 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië . Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
De hele reis denken wij in 5 wkn te kunnen doen. Is dit slim? Wie hier op het forum heeft al eerder zo een reis gemaakt, en weten jullie goede websites waar wij reisverhalen en ervaringen kunnen vinden?
Groetjes, Marieke
leuk rondje voor 5 weken,
al zou ik de treinreis even vervangen door een vliegreis,
je gaat vast een rondje ulura en kings canyon bij alice springs doen en dan heb je al uitzicht op "woestijn" gehad en dan scheelt het je weer tijd die je beter kan besteden aan iets anders.
pi_76973124
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:24 schreef Soohr het volgende:

[..]

je gaat vast een rondje ulura en kings canyon bij alice springs doen en dan heb je al uitzicht op "woestijn" gehad en dan scheelt het je weer tijd die je beter kan besteden aan iets anders.
@ Soohr,

Ik heb gelezen op de website http://www.rondreizenaustralie.nl/vakantie/rondreissugesties_vakantie_australie/ dat de 1e klas van de Ghan zeer de moeite waard is.
En een oude kennis van mijn ouders uit Nijmegen is daar héél toevallig conducteur op, Jos Engelaar.

Ik denk ook dat Alice Springs en Kings Canyon meer zijn dan alleen "Woestijn". (Hopelijk heb ik het goed )

[ Bericht 6% gewijzigd door mariekebakkeljauw op 18-01-2010 17:19:56 (emoticon deed t niet) ]
M. kabeljouw
pi_77002278
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:16 schreef mariekebakkeljauw het volgende:

[..]

@ Soohr,

Ik heb gelezen op de website http://www.rondreizenaustralie.nl/vakantie/rondreissugesties_vakantie_australie/ dat de 1e klas van de Ghan zeer de moeite waard is.
En een oude kennis van mijn ouders uit Nijmegen is daar héél toevallig conducteur op, Jos Engelaar.

Ik denk ook dat Alice Springs en Kings Canyon meer zijn dan alleen "Woestijn". (Hopelijk heb ik het goed )
Je hebt het goed,
het gebied schuin onder alice springs bestaat uit allemaal "spasms" (een smalle doorgang tussen 2 hoge rotsen) en hoge rotsen uit het niks.

kings canyon is erg mooi, neem wel de moeite om de 7 km wandeltocht te nemen ipv de 1km wandeltocht naar het uitkijkpunt.
Uluru moet je gezien hebben, maar rij vooral even door naar de olga's, is ook weer een mooie maar niet alstelange wandeltocht tussen en over de rotsen.

Als je de tijd hebt en een goeie offroad auto ga dan ook even langs palm-valley.
pi_77006974
is het niet chasm? zoals in Stanley Chasm?

de Eastern McDonnalds zijn overig heel mooi om in te wandelen/rijden/zwemmen.. geloof niet dat daar krokodillen zitten. Beetje het Flying Doctors gevoel krijg je ervan. En King's Canyon was een mooie wandeling (half dagje + zwemmen). Alice Springs is inderdaad weinig meer dan een stoffig stadje...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:48:38 #111
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_77015370
Hallo! Ik heb besloten om een half jaar te gaan backpacken door Australië. Nu wil ik 2 dingen weten: wat zijn ongeveer de kosten als ik niet wil gaan werken in dat half jaar en op redelijke goedkope wijze rondreis en hoe hebben jullie je voorbereid op deze reis? Alvast mijn hartelijke dank. .
pi_77023412
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:24 schreef Soohr het volgende:

[..]

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Vliegen vond ik veruit de beste manier van reizen door Australie en vaak goedkoper dan de bus/trein. Woestijn zul je genoeg zien, al is het alleen tijdens maar de reis tussen Alice en Kings Canyon/Uluru/Olgas wat je niet in 1 dag zult doen.
pi_77023793
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Hallo! Ik heb besloten om een half jaar te gaan backpacken door Australië. Nu wil ik 2 dingen weten: wat zijn ongeveer de kosten als ik niet wil gaan werken in dat half jaar en op redelijke goedkope wijze rondreis en hoe hebben jullie je voorbereid op deze reis? Alvast mijn hartelijke dank. .
Bij verblijf in hostels, zelf koken, rondreizen, wat zien en niet te veel uitgaan reken op 1000 á 1250 euro per maand.

Voorbereiden door op internet of in reisgidsen uit te zoeken wat je wilt zien/doen en daar je route globaal op aanpassen. Houd hierbij rekening met de seizoenen. Geen dingen gaan vastleggen. Onderweg kom je voldoende andere backpackers tegen die je kunnen vertellen wat leuk is en waar je heen moet.
pi_77024256
quote:
Je moet denk ik rekenen op gemiddeld 25 dollar per nacht voor hostels (meestal afhankelijk van hoeveel kamergenoten je wilt hebben), daarnaast heb je geld nodig voor bijv. eten, uitgaan. 180 dagen is dan al 4500 dollar, dus bijna 3000 euro alleen voor verblijfskosten.

Afhankelijk van je route heb je natuurlijk reiskosten. Als je nu al een route bedenkt kun je uitrekenen waar je moet vliegen en waar de bus handig is. Greyhound buskaarten zijn vaak handig, je kunt dan binnen een bepaalde route zo vaak als je wilt op en af stappen. Zelf heb ik dit gebruikt om de oost kust af te reizen. De trein vond ik zelf het duurst.

Je kunt ook een auto kopen of huren, misschien de minst leuke optie als je alleen bent maar dat is persoonlijk.
pi_77042021
Ik heb een jaar gebackpacked.... en nooit meer betaald dan 15 dollar per nacht... soms hebben ze zelfs aanbiedingen van 70 euro per week.. Gewoon goed zoeken. Ik had ook een tent, dus soms ging ik gewoon kamperen, bv op het strand (vooral aan de Westkust). Ik ging met 1000euro spaargeld. En de eerste maand kocht ik een ticket naar Fiji, dus dat was meteen weer op, en ik moest meteen werken. In totaal 3 maanden gewerkt, 9 maanden gereisd. Maar er is altijd wel werk te vinden... en toen ik even zonder geld zat mocht ik het hostel schoonmaken voor gratis onderdak.
pi_77046655
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:02 schreef emss het volgende:
is het niet chasm? zoals in Stanley Chasm?

de Eastern McDonnalds zijn overig heel mooi om in te wandelen/rijden/zwemmen.. geloof niet dat daar krokodillen zitten. Beetje het Flying Doctors gevoel krijg je ervan. En King's Canyon was een mooie wandeling (half dagje + zwemmen). Alice Springs is inderdaad weinig meer dan een stoffig stadje...
Ja, klopt,
verkeerd neergezet door mij.
pi_77047306
quote:
Ik was er samen met mijn vriendin heen voor 6 maanden,
we hebben uiteindelijk 20000 euro uitgegeven en kwamen terug met 3000 dollar na verkoop van de auto.

Alleen aan diesel hebben we al 5000 dollar uitgegeven,
in het binnenland zijn je vervoerskosten hoger,
aan de oostkust je overnachtingskosten en uitjes.

Zolang je een goede auto hebt (landcruiser) zit je in het binnenland goed,
slapen kan in je auto,
neem de moeite om een boek te kopen met alle campsites onder de 15 dollar,
hier staan ook de gratis plekken in of parkeer je auto voor de nacht ergens langs een grid,
dat zijn rekken in de weg die ervoor zorgen dat het vee niet naar het land van de buren gaat,
naast de weg wordt dat land gescheiden door een hek en naast die hekken lopen aan twee kanten onderhoudswegen,

daar kan je goed op staan om te overnachten.

Als je geen smaak hebt en heel goedkoop wilt eten kan je heel veel noedels kopen,
anders koop je een "dutch oven", een grote pan om direct in je kampvuur te zetten en maak je van groente en eventueel wat vlees lekkere stoofpotjes.

in je eentje is alles in verhouding natuurlijk duurder,
een auto wordt niet zuiniger bv.
pi_77048395
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:

[..]

Je hebt het goed,
het gebied schuin onder alice springs bestaat uit allemaal "spasms" (een smalle doorgang tussen 2 hoge rotsen) en hoge rotsen uit het niks.

kings canyon is erg mooi, neem wel de moeite om de 7 km wandeltocht te nemen ipv de 1km wandeltocht naar het uitkijkpunt.
Uluru moet je gezien hebben, maar rij vooral even door naar de olga's, is ook weer een mooie maar niet alstelange wandeltocht tussen en over de rotsen.

Als je de tijd hebt en een goeie offroad auto ga dan ook even langs palm-valley.
Geboekt en wel! YES!
Zo we hebben geboekt. De reis die ik al aangaf te willen maken heb ik ongeveer zo geboekt. Samen met mijn vriend een prachtig avontuur in Australië.

De reis tot nu toe alleen in grote lijnen, dus vluchten via cheaptickets, en de rondreis via een aanbieder op Rondreizenaustralie.nl. volgens mij djoser. plezierige site is dat (australie.nl is toch wat te commercieel en duurder qua aanbiedingen volgens mijn vriend. Bovendien is de online support daar onbeschoft ).

Als we in Adelaide zijn beslissen we wat we gaan doen. trein of auto. We laten ons daar informeren bij de tourist information en zo hoeven we ook niet te haasten en zijn we nergens aan verplicht. Kings Canyon lijkt me prachtig . 7 KM ga ik zeker doen, mijn vriendje moet het nog maar even aanzien hoe stijl het allemaal is ivm motorongeluk afgel. zomer.

We blijven ongeveer 5 dgn. nabij Alice Springs en Uluru. Daarna door per vliegtuig naar Cairns. We hebben overnachtingen geregeld en vervoer. Rest vogelen we overal ter plekke uit.
@ Soohr: Thanks voor je suggesties!
M. kabeljouw
pi_77218546
Vliegt Qantas trouwens niet meer 's morgens vanuit Amsterdam naar Brisbane? Zie alleen maar avond vluchten, waarbij je 's morgens aankomt in Brisbane. Jetlag technisch heb ik het liever andersom.
pi_77252816
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:50 schreef lost95 het volgende:
Vliegt Qantas trouwens niet meer 's morgens vanuit Amsterdam naar Brisbane? Zie alleen maar avond vluchten, waarbij je 's morgens aankomt in Brisbane. Jetlag technisch heb ik het liever andersom.
Ze vliegen volgens mij inderdaad alleen 's avonds rond 19:15. Op de website van Qantas is ook niet te vinden dat ze op andere tijden vanaf Amsterdam vliegen. Ik had er ook al naar gekeken. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/nl/en
M. kabeljouw
pi_77258040
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:14 schreef mariekebakkeljauw het volgende:

[..]

Ze vliegen volgens mij inderdaad alleen 's avonds rond 19:15. Op de website van Qantas is ook niet te vinden dat ze op andere tijden vanaf Amsterdam vliegen. Ik had er ook al naar gekeken. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/nl/en
Dat is wel jammer, vind Qantas meestal wel fijn. Nouja, dan toch maar bij een andere maatschappij kijken.

Edit:
Van London gaat er trouwens wel een om 12:15. Voor de dag dat ik wil zijn de goedkoopste plaatsen al bezet, maar zelfs dan nog is het nog maar 1050 euro (tegen huidige wisselkoers). Hmms, misschien toch nog maar overwegen of ik dan zelf retourtje AMS- London boek.

[ Bericht 7% gewijzigd door lost95 op 25-01-2010 18:41:24 ]
pi_77258224
Maar om op je andere vraag terug te komen:
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:28 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
Hoi,
Vanaf Mei 2009 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië . Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
Groetjes, Marieke
Moet kunnen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. "In Brisbane beginnen" valt daar bijvoorbeeld Fraser Island ook onder? En het hangt er maar net vanaf wat je onderweg allemaal wilt doen. In ieder geval, hoe minder tijd je hebt hoe meer je moet plannen!
pi_77258671
--dubbel--
pi_77278669
Ben nu twee maanden onderweg, heb zon 1500eruo per maand uitgegeven Heb dan wel een aantal tours gedaan en niet op elk dubbeltje gelet. Het eten en drinken(vooral drank) is hier duurder dan je gewend bent.

Over een maandje Nieuwe Zeeland maar eerst nog de whitsundays en duiken in cairns
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_77284508
Eerste keer in dit topic

Ik ga dit jaar voor de 4e keer naar australië, 3 maand dit keer en weer de west coast

tevens tvp
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:58:20 #126
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_77284791
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:21 schreef stFz het volgende:
Ben nu twee maanden onderweg, heb zon 1500eruo per maand uitgegeven Heb dan wel een aantal tours gedaan en niet op elk dubbeltje gelet. Het eten en drinken(vooral drank) is hier duurder dan je gewend bent.

Over een maandje Nieuwe Zeeland maar eerst nog de whitsundays en duiken in cairns
Het eten is duurder?
pi_77290800
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:21 schreef stFz het volgende:

eten is goedkoper,
een kar vol in de supermarkt was 100 dollar,
een kar vol in nederland is 100 euro.

Eigenlijk is alleen drank duurder,
een krat/karton bier is al gauw 45 dollar,
zijn alleen je flesjes/blikjes wel iets groter,
maar toch, 22 euro voor 24 flesjes/blikjes is prijzig.

lang leven de 4 a 5 liter pakken wijn
pi_77424975
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:26 schreef lost95 het volgende:
Maar om op je andere vraag terug te komen:
[..]

Moet kunnen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. "In Brisbane beginnen" valt daar bijvoorbeeld Fraser Island ook onder? En het hangt er maar net vanaf wat je onderweg allemaal wilt doen. In ieder geval, hoe minder tijd je hebt hoe meer je moet plannen!
Fraser Island valt idd onder Queensland/Brisbane. ongeveer 350 km van de stad vandaan. Dus volle dag in de auto. Er zijn ook rondvaart tours naar Frasier. Huur daar een grote 4X4 en maak een tour met begeleiding over het witte strand. Prachtig.
M. kabeljouw
pi_77427078
Het is ook leuk om met de bus naar Cairns te gaan, dit kan relatief goedkoop.
Dan kun je af stappen bij bijvoorbeeld Noosa, Rainbow Beach of Hervey Bay (voor Fraser Island) en Airlie Beach (voor de Whitsunday Islands).
pi_77456452
quote:
lang leven de 4 a 5 liter pakken wijn
Goon

Spul is vaak nog prima te drinken ook. Ongeveer 12 dollar per zak.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 22:49:17 #131
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77464218
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:50 schreef announcement het volgende:

[..]

Goon

Ochja goon... daar heb ik veel leuke herinneringen aan hehe
pi_77588198
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:50 schreef announcement het volgende:

[..]

Goon

We moeten het niet overdrijven

Aan de andere kant..

It's so bad that it's good!
pi_77591396
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:18 schreef kevin85 het volgende:

[..]

We moeten het niet overdrijven

Aan de andere kant..

It's so bad that it's good!
ach,
als je na een dag door de brandende zon toch je zak wijn in je eski dmv een ijsblok koud heb weten te houden,
is het heel prettig drinken.
pi_77866131
Ik wil dit jaar voor een aantal maanden naar Australië gaan maar ik weet nog niet precies wanneer ivm m'n werk. Hoe lang van te voren moet je vliegtickets boeken? Waarschijnlijk ga ik ergens in april/mei.
pi_77866223
* Stuart wil ook graag een keer naar Australie
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77872376
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wil dit jaar voor een aantal maanden naar Australië gaan maar ik weet nog niet precies wanneer ivm m'n werk. Hoe lang van te voren moet je vliegtickets boeken? Waarschijnlijk ga ik ergens in april/mei.
dan zou ik nu eens gaan boeken
pi_77895701
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:03 schreef Soohr het volgende:

[..]

dan zou ik nu eens gaan boeken
Omdat langer van te voren boeken over het algemeen goedkoper is? Het probleem is dat ik niet precies weet wanneer m'n huidige project afloopt.
pi_77896147
Het loont de moeite om niet alleen op Schiphol te kijken, qua vluchten. Londen bijvoorbeeld is veel goedkoper.

Een goede site om vluchten te vergelijken vind ik zelf www.momondo.com
pi_77936312
Ja je moet zo snel mogelijk (als dat kan) boeken. Binnen hetzelfde vliegtuig is er altijd een groot verschil kwa prijs, de goedkopere plekken krijg je alleen als je vroeg boekt.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 05:33:29 #140
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_77946672
Volgens mij zie ik normaal gesproken een paar (rond de 3) maanden van tevoren de beste prijzen, daarvoor zijn ze 'normaal' daarna worden ze vaak belachelijk duur. 't Is natuurlijk een gokje om lang te wachten (want bij populaire vluchten zal de prijs inderdaad wel snel stijgen), maar extreem vroeg boeken lijkt me niet altijd het goedkoopste.
pi_77953652
Ik ga in de zomer zes weken naar Australie. Vertrek met Quantas vanuit Londen op 19 juli en kom aan in Cairns op 21 juli. Heb hiervoor 830 euro betaald.
Ik keer terug op 1 september uit Melbourne met Air Asia en betaalde hier 430 euro voor.
Dus op zes weken trek ik van Cairns naar Melbourne. Wat zijn nu de zaken die ik zeker MOET zien/doen? Duiken op het Great Barrief Reef lijkt me bvb al een evidentie.
Verder ben ik ook wel van plan om toch een aantal keer te gaan stappen, ik heb gehoord dat het uitgaan er speciaal én leuk is met al die backpackers ?
pi_77958782
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:29 schreef BramKVO het volgende:
Ik ga in de zomer zes weken naar Australie. Vertrek met Quantas vanuit Londen op 19 juli en kom aan in Cairns op 21 juli. Heb hiervoor 830 euro betaald.
Ik keer terug op 1 september uit Melbourne met Air Asia en betaalde hier 430 euro voor.
Dus op zes weken trek ik van Cairns naar Melbourne. Wat zijn nu de zaken die ik zeker MOET zien/doen? Duiken op het Great Barrief Reef lijkt me bvb al een evidentie.
Verder ben ik ook wel van plan om toch een aantal keer te gaan stappen, ik heb gehoord dat het uitgaan er speciaal én leuk is met al die backpackers ?
ga dan stappen in airlie beach,
zitten veel backpackers, maar echt speciaal of leuk wordt het daardoor niet. (het is wel leuk, daar niet van, maar de backpackers hebben er weinig mee te maken)
pi_77958959
Een tip voor iedereen. Werk in Nederland ipv Australie. Hier verdien je veel makkelijker geld dan daar EN meer.
pi_78266281
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:29 schreef PabloLopez het volgende:
Een tip voor iedereen. Werk in Nederland ipv Australie. Hier verdien je veel makkelijker geld dan daar EN meer.
Inderdaad. Je ziet veel reizigers in een soort deadlock belanden: met werken verdienen ze net genoeg om op 1 plek te blijven, zodat ze daar kunnen werken en maar niet naar huis hoeven. Leuk voor de internationale werkervaring, maar er is zoveel te zien in Australie.
pi_78300957
En check gewoon Cheap Tickets eens. Daar komt vaak uit dat je via Dusseldorf moet vliegen voor de goedkoopste vluchten.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:28 schreef Kontiki het volgende:
Het loont de moeite om niet alleen op Schiphol te kijken, qua vluchten. Londen bijvoorbeeld is veel goedkoper.

Een goede site om vluchten te vergelijken vind ik zelf www.momondo.com
M. kabeljouw
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:41:01 #146
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78333512
Iemand enig idee wat voor slang dit is?
pi_78348886
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:41 schreef Eva4Evah het volgende:
Iemand enig idee wat voor slang dit is?
Komt ie hier in voor?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:41:47 #148
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78363859
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef lost95 het volgende:

[..]

Komt ie hier in voor?

OMG !!!!

Hij lijkt inderdaad op slang bij 1:05!
pi_78391544
Ik ga in de zomer voor vijf weken naar Australie. Omdat we onder de 25 zijn moet je veel extra betalen bij autohuur. Wat is dan goedkoper volgens jullie? Gewoon een auto of een busje waar je dan ook in kan slapen (wat dus overnachtingskosten scheelt)?
pi_78583769
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?

Ik start in Sydney, wat verder te doen: geen idee! ik zie het daar allemaal wel, ik denk eerst oostkust zien en dan zie ik het daar wel. Ik heb een working holiday visa, max een jaar de tijd (ik blijf zolang geld en de reiszin er is) en heb een budget om mee te nemen van ¤5.500.

Is een auto kopen (alleen) een aanrader? het lijkt me leuk maar de kosten(en risico/reparaties) vind ik om alleen te doen best duur. Zeker gezien mijn startbudget is er direct een hap uit mijn geldvoorraad. Wat hebben jullie gedaan qua auto kopen of ander gereis?
  maandag 1 maart 2010 @ 11:41:01 #151
67174 Dos37
Come on Twente
pi_78584102
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef rlue het volgende:
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?
Ik heb die vlucht ook gedaan, je kunt wel van het vliegveld af maar de stad Taipei ligt wel een tijdje reizen van het vliegveld. Plus je moet dan met de bus een treinstation is er niet. Maar het vliegveld zelf is ook genoeg te doen en te bekijken. Ik heb er 10 uur doorgebracht met mijn laptop en wat aflevering friends en prison break
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_78585889
quote:
Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef rlue het volgende:

Ik start in Sydney, wat verder te doen: geen idee! ik zie het daar allemaal wel, ik denk eerst oostkust zien en dan zie ik het daar wel. Ik heb een working holiday visa, max een jaar de tijd (ik blijf zolang geld en de reiszin er is) en heb een budget om mee te nemen van ¤5.500.

Is een auto kopen (alleen) een aanrader? het lijkt me leuk maar de kosten(en risico/reparaties) vind ik om alleen te doen best duur. Zeker gezien mijn startbudget is er direct een hap uit mijn geldvoorraad. Wat hebben jullie gedaan qua auto kopen of ander gereis?
Ik heb een auto gekocht,
en je moet net geluk hebben met wat je koopt,
ook neemt het wel gelijk een grote hap uit je budget in het begin.
na een maand was ik al 9k van de 20 kwijt.

voordeel is dat je na verkoop weer wat budget hebt om de laatste paar dagen luxe door te brengen.

Aan reparaties ben ik niet heel gek veel kwijt geweest,
in totaal 1200 dollar aan reparaties en 800 dollar aan nieuwe banden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')