Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!quote:
Ok, goeie reis en heeeeeeeel veel plezier!!!quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:
[..]
Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!![]()
in Noosa was het nog al duur,quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?
Mocht je het nog lezen,quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:
[..]
Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!![]()
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?
YHA hostels zijn idd erg fijn. Altijd lekker schoon, netjes, keurige service, veel faciliteitenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.
Een goed voorbeeld dat duur niet altijd goed hoeft te zijn, vond ik de YHA hostels. Erg schoon en netjes, tot het steriele aan toe, maar volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de gasten 60? Ik snap niet waarom er zo veel oudere mensen afkomen op een keten die Youth Hostel Association heet.
Anyway, een enkeltje Australie 2010 is geboektIk kom niet meer terug denk ik
Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog...quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25.
Nee, dan niet idd. Maarja dat zijn de enige 2 weken in het jaar dat de prijzen omhoog schieten.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:59 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog...Maar goed, Sydney is dan ook wel heel erg gewild met Oud&Nieuw.
Tja het ligt eraan in hoeverre je de partysfeer zelf opzoekt. Maar aan de oostkust zijn er zeker veel meer lloret de mar achtige toestanden, je kan van de hele oostkust 1 feest maken. Bij de westkust kan dat niet omdat daar veel minder plaatsen zijn, veel kleinere plaatsen zijn, de afstanden zijn veel groter etc.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
Zo erg als Lloret is het niet, maar je voelt je aan de oostkust een van de velen. Echt iedereen die je tegenkomt doet ongeveer hetzelfde rondje. En gelijk hebben ze, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
Bestel je een kopje koffie,quote:
It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...quote:Zoals deze
Road house
Inderdaad!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:58 schreef janvandelaar het volgende:
[..]
It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...
Maar de beste outback pub blijft toch Williams Creek @ Oodnadatta-track!
Jaa... daar wil ik zeker nog een keer naar toe, heb echt enorme spijt dat ik toen de Tongariro track niet heb kunnen doen (door weersomstandigheden)quote:
Hoiquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef rlue het volgende:
Dag! ik ben van plan om over drie maanden te vertrekken. Voor hoelang weet ik nog niet. Maximaal 12maanden maar als ik er eerder klaar mee ben ga ik eerder terug.
Mijn meeneembudget is ¤5000,- en de tijd die ik heb is twaalf maanden... het budget is te rekken door te werken maar is dit makkelijk te verkrijgen of verkijkt iedereen zich hier toch wel op? en als ik wel werk heb,is er normaliter dan nog ruimte om te sparen of werk ik dan om te kunnen leven die maand? Dit uitgaande van "normaal" salaris en werk. Is het trouwens een aanrader om toch maar te stoppen met roken voor die tijd? Hoe is de sigarettenkoers daar?
Planning: Sydney- Cairns- Alice Springs - Adelaide - Melbourne - Sydney. Als ik voldoende geld blijk te hebben eventueel ook nog de westkust. Doe ik mijzelf tekort door NZ over te slaan?
Vervoer: liften per briefjes bij hostels/rondvragen enz. of echt een buspas kopen voor vervoer? Een buspas lijkt mij wat te beperken in "vrijheid". Liften ben ik ook erg afhankelijk maar een buspas kan ik altijd toch nog kopen?
Waar hebben jullie een vliegticket gekocht? flexibiliteit vind ik erg belangrijk binnen een ticket. Hoe is dit voor jullie gegaan?
Hey, weet je wat een goede club is om informatie te vragen?quote:
leuk rondje voor 5 weken,quote:Op maandag 18 januari 2010 10:19 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
Hoi,
Vanaf Mei 2010 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië. Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
De hele reis denken wij in 5 wkn te kunnen doen. Is dit slim? Wie hier op het forum heeft al eerder zo een reis gemaakt, en weten jullie goede websites waar wij reisverhalen en ervaringen kunnen vinden?
Groetjes, Marieke
@ Soohr,quote:Op maandag 18 januari 2010 10:24 schreef Soohr het volgende:
[..]
leuk rondje voor 5 weken,
al zou ik de treinreis even vervangen door een vliegreis,
je gaat vast een rondje ulura en kings canyon bij alice springs doen en dan heb je al uitzicht op "woestijn" gehad en dan scheelt het je weer tijd die je beter kan besteden aan iets anders.
Je hebt het goed,quote:Op maandag 18 januari 2010 17:16 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
[..]
@ Soohr,
Ik heb gelezen op de website http://www.rondreizenaustralie.nl/vakantie/rondreissugesties_vakantie_australie/ dat de 1e klas van de Ghan zeer de moeite waard is.
En een oude kennis van mijn ouders uit Nijmegen is daar héél toevallig conducteur op, Jos Engelaar.
Ik denk ook dat Alice Springs en Kings Canyon meer zijn dan alleen "Woestijn". (Hopelijk heb ik het goed)
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:24 schreef Soohr het volgende:
[..]
leuk rondje voor 5 weken,
al zou ik de treinreis even vervangen door een vliegreis,
Bij verblijf in hostels, zelf koken, rondreizen, wat zien en niet te veel uitgaan reken op 1000 á 1250 euro per maand.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Hallo! Ik heb besloten om een half jaar te gaan backpacken door Australië. Nu wil ik 2 dingen weten: wat zijn ongeveer de kosten als ik niet wil gaan werken in dat half jaar en op redelijke goedkope wijze rondreis en hoe hebben jullie je voorbereid op deze reis? Alvast mijn hartelijke dank..
Je moet denk ik rekenen op gemiddeld 25 dollar per nacht voor hostels (meestal afhankelijk van hoeveel kamergenoten je wilt hebben), daarnaast heb je geld nodig voor bijv. eten, uitgaan. 180 dagen is dan al 4500 dollar, dus bijna 3000 euro alleen voor verblijfskosten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Hallo! Ik heb besloten om een half jaar te gaan backpacken door Australië. Nu wil ik 2 dingen weten: wat zijn ongeveer de kosten als ik niet wil gaan werken in dat half jaar en op redelijke goedkope wijze rondreis en hoe hebben jullie je voorbereid op deze reis? Alvast mijn hartelijke dank..
Ja, klopt,quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:02 schreef emss het volgende:
is het niet chasm? zoals in Stanley Chasm?
de Eastern McDonnalds zijn overig heel mooi om in te wandelen/rijden/zwemmen.. geloof niet dat daar krokodillen zitten. Beetje het Flying Doctors gevoel krijg je ervan. En King's Canyon was een mooie wandeling (half dagje + zwemmen). Alice Springs is inderdaad weinig meer dan een stoffig stadje...
Ik was er samen met mijn vriendin heen voor 6 maanden,quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Geboekt en wel! YES!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:
[..]
Je hebt het goed,
het gebied schuin onder alice springs bestaat uit allemaal "spasms" (een smalle doorgang tussen 2 hoge rotsen) en hoge rotsen uit het niks.
kings canyon is erg mooi, neem wel de moeite om de 7 km wandeltocht te nemen ipv de 1km wandeltocht naar het uitkijkpunt.
Uluru moet je gezien hebben, maar rij vooral even door naar de olga's, is ook weer een mooie maar niet alstelange wandeltocht tussen en over de rotsen.
Als je de tijd hebt en een goeie offroad auto ga dan ook even langs palm-valley.
Ze vliegen volgens mij inderdaad alleen 's avonds rond 19:15. Op de website van Qantas is ook niet te vinden dat ze op andere tijden vanaf Amsterdam vliegen. Ik had er ook al naar gekeken. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/nl/enquote:Op zondag 24 januari 2010 18:50 schreef lost95 het volgende:
Vliegt Qantas trouwens niet meer 's morgens vanuit Amsterdam naar Brisbane? Zie alleen maar avond vluchten, waarbij je 's morgens aankomt in Brisbane. Jetlag technisch heb ik het liever andersom.
Dat is wel jammer, vind Qantas meestal wel fijn. Nouja, dan toch maar bij een andere maatschappij kijken.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:14 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
[..]
Ze vliegen volgens mij inderdaad alleen 's avonds rond 19:15. Op de website van Qantas is ook niet te vinden dat ze op andere tijden vanaf Amsterdam vliegen. Ik had er ook al naar gekeken. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/nl/en
Moet kunnen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. "In Brisbane beginnen" valt daar bijvoorbeeld Fraser Island ook onder? En het hangt er maar net vanaf wat je onderweg allemaal wilt doen. In ieder geval, hoe minder tijd je hebt hoe meer je moet plannen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:28 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
Hoi,
Vanaf Mei 2009 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië. Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
De hele reis denken wij in 5 wkn te kunnen doen. Is dit slim? Wie hier op het forum heeft al eerder zo een reis gemaakt, en weten jullie goede websites waar wij reisverhalen en ervaringen kunnen vinden?
Groetjes, Marieke
Het eten is duurder?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 03:21 schreef stFz het volgende:
Ben nu twee maanden onderweg, heb zon 1500eruo per maand uitgegevenHeb dan wel een aantal tours gedaan en niet op elk dubbeltje gelet. Het eten en drinken(vooral drank) is hier duurder dan je gewend bent.
Over een maandje Nieuwe Zeelandmaar eerst nog de whitsundays en duiken in cairns
eten is goedkoper,quote:Op dinsdag 26 januari 2010 03:21 schreef stFz het volgende:
Ben nu twee maanden onderweg, heb zon 1500eruo per maand uitgegevenHeb dan wel een aantal tours gedaan en niet op elk dubbeltje gelet. Het eten en drinken(vooral drank) is hier duurder dan je gewend bent.
Over een maandje Nieuwe Zeelandmaar eerst nog de whitsundays en duiken in cairns
Fraser Island valt idd onder Queensland/Brisbane. ongeveer 350 km van de stad vandaan. Dus volle dag in de auto. Er zijn ook rondvaart tours naar Frasier. Huur daar een grote 4X4 en maak een tour met begeleiding over het witte strand. Prachtig.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:26 schreef lost95 het volgende:
Maar om op je andere vraag terug te komen:
[..]
Moet kunnen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. "In Brisbane beginnen" valt daar bijvoorbeeld Fraser Island ook onder? En het hangt er maar net vanaf wat je onderweg allemaal wilt doen. In ieder geval, hoe minder tijd je hebt hoe meer je moet plannen!
Goonquote:lang leven de 4 a 5 liter pakken wijn
Ochja goon...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:50 schreef announcement het volgende:
[..]
Goon![]()
Spul is vaak nog prima te drinken ook. Ongeveer 12 dollar per zak.
We moeten het niet overdrijvenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:50 schreef announcement het volgende:
[..]
Goon![]()
Spul is vaak nog prima te drinken ook. Ongeveer 12 dollar per zak.
ach,quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:18 schreef kevin85 het volgende:
[..]
We moeten het niet overdrijven
Aan de andere kant..
It's so bad that it's good!
dan zou ik nu eens gaan boekenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wil dit jaar voor een aantal maanden naar Australië gaan maar ik weet nog niet precies wanneer ivm m'n werk. Hoe lang van te voren moet je vliegtickets boeken? Waarschijnlijk ga ik ergens in april/mei.
Omdat langer van te voren boeken over het algemeen goedkoper is? Het probleem is dat ik niet precies weet wanneer m'n huidige project afloopt.quote:
ga dan stappen in airlie beach,quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:29 schreef BramKVO het volgende:
Ik ga in de zomer zes weken naar Australie. Vertrek met Quantas vanuit Londen op 19 juli en kom aan in Cairns op 21 juli. Heb hiervoor 830 euro betaald.
Ik keer terug op 1 september uit Melbourne met Air Asia en betaalde hier 430 euro voor.
Dus op zes weken trek ik van Cairns naar Melbourne. Wat zijn nu de zaken die ik zeker MOET zien/doen? Duiken op het Great Barrief Reef lijkt me bvb al een evidentie.
Verder ben ik ook wel van plan om toch een aantal keer te gaan stappen, ik heb gehoord dat het uitgaan er speciaal én leuk is met al die backpackers ?
Inderdaad. Je ziet veel reizigers in een soort deadlock belanden: met werken verdienen ze net genoeg om op 1 plek te blijven, zodat ze daar kunnen werken en maar niet naar huis hoeven. Leuk voor de internationale werkervaring, maar er is zoveel te zien in Australie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:29 schreef PabloLopez het volgende:
Een tip voor iedereen. Werk in Nederland ipv Australie. Hier verdien je veel makkelijker geld dan daar EN meer.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:28 schreef Kontiki het volgende:
Het loont de moeite om niet alleen op Schiphol te kijken, qua vluchten. Londen bijvoorbeeld is veel goedkoper.
Een goede site om vluchten te vergelijken vind ik zelf www.momondo.com
Komt ie hier in voor?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:41 schreef Eva4Evah het volgende:
Iemand enig idee wat voor slang dit is?
OMGquote:
Ik heb die vlucht ook gedaan, je kunt wel van het vliegveld af maar de stad Taipei ligt wel een tijdje reizen van het vliegveld. Plus je moet dan met de bus een treinstation is er niet. Maar het vliegveld zelf is ook genoeg te doen en te bekijken. Ik heb er 10 uur doorgebracht met mijn laptop en wat aflevering friends en prison breakquote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef rlue het volgende:
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?
Ik heb een auto gekocht,quote:Op maandag 1 maart 2010 11:29 schreef rlue het volgende:
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?
Ik start in Sydney, wat verder te doen: geen idee! ik zie het daar allemaal wel, ik denk eerst oostkust zien en dan zie ik het daar wel. Ik heb een working holiday visa, max een jaar de tijd (ik blijf zolang geld en de reiszin er is) en heb een budget om mee te nemen van ¤5.500.
Is een auto kopen (alleen) een aanrader? het lijkt me leuk maar de kosten(en risico/reparaties) vind ik om alleen te doen best duur. Zeker gezien mijn startbudget is er direct een hap uit mijn geldvoorraad. Wat hebben jullie gedaan qua auto kopen of ander gereis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |