Jaa... daar wil ik zeker nog een keer naar toe, heb echt enorme spijt dat ik toen de Tongariro track niet heb kunnen doen (door weersomstandigheden)quote:
Hoiquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:52 schreef rlue het volgende:
Dag! ik ben van plan om over drie maanden te vertrekken. Voor hoelang weet ik nog niet. Maximaal 12maanden maar als ik er eerder klaar mee ben ga ik eerder terug.
Mijn meeneembudget is ¤5000,- en de tijd die ik heb is twaalf maanden... het budget is te rekken door te werken maar is dit makkelijk te verkrijgen of verkijkt iedereen zich hier toch wel op? en als ik wel werk heb,is er normaliter dan nog ruimte om te sparen of werk ik dan om te kunnen leven die maand? Dit uitgaande van "normaal" salaris en werk. Is het trouwens een aanrader om toch maar te stoppen met roken voor die tijd? Hoe is de sigarettenkoers daar?
Planning: Sydney- Cairns- Alice Springs - Adelaide - Melbourne - Sydney. Als ik voldoende geld blijk te hebben eventueel ook nog de westkust. Doe ik mijzelf tekort door NZ over te slaan?
Vervoer: liften per briefjes bij hostels/rondvragen enz. of echt een buspas kopen voor vervoer? Een buspas lijkt mij wat te beperken in "vrijheid". Liften ben ik ook erg afhankelijk maar een buspas kan ik altijd toch nog kopen?
Waar hebben jullie een vliegticket gekocht? flexibiliteit vind ik erg belangrijk binnen een ticket. Hoe is dit voor jullie gegaan?
Hey, weet je wat een goede club is om informatie te vragen?quote:
leuk rondje voor 5 weken,quote:Op maandag 18 januari 2010 10:19 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
Hoi,
Vanaf Mei 2010 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië. Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
De hele reis denken wij in 5 wkn te kunnen doen. Is dit slim? Wie hier op het forum heeft al eerder zo een reis gemaakt, en weten jullie goede websites waar wij reisverhalen en ervaringen kunnen vinden?
Groetjes, Marieke
@ Soohr,quote:Op maandag 18 januari 2010 10:24 schreef Soohr het volgende:
[..]
leuk rondje voor 5 weken,
al zou ik de treinreis even vervangen door een vliegreis,
je gaat vast een rondje ulura en kings canyon bij alice springs doen en dan heb je al uitzicht op "woestijn" gehad en dan scheelt het je weer tijd die je beter kan besteden aan iets anders.
Je hebt het goed,quote:Op maandag 18 januari 2010 17:16 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
[..]
@ Soohr,
Ik heb gelezen op de website http://www.rondreizenaustralie.nl/vakantie/rondreissugesties_vakantie_australie/ dat de 1e klas van de Ghan zeer de moeite waard is.
En een oude kennis van mijn ouders uit Nijmegen is daar héél toevallig conducteur op, Jos Engelaar.
Ik denk ook dat Alice Springs en Kings Canyon meer zijn dan alleen "Woestijn". (Hopelijk heb ik het goed)
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op maandag 18 januari 2010 10:24 schreef Soohr het volgende:
[..]
leuk rondje voor 5 weken,
al zou ik de treinreis even vervangen door een vliegreis,
Bij verblijf in hostels, zelf koken, rondreizen, wat zien en niet te veel uitgaan reken op 1000 á 1250 euro per maand.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Hallo! Ik heb besloten om een half jaar te gaan backpacken door Australië. Nu wil ik 2 dingen weten: wat zijn ongeveer de kosten als ik niet wil gaan werken in dat half jaar en op redelijke goedkope wijze rondreis en hoe hebben jullie je voorbereid op deze reis? Alvast mijn hartelijke dank..
Je moet denk ik rekenen op gemiddeld 25 dollar per nacht voor hostels (meestal afhankelijk van hoeveel kamergenoten je wilt hebben), daarnaast heb je geld nodig voor bijv. eten, uitgaan. 180 dagen is dan al 4500 dollar, dus bijna 3000 euro alleen voor verblijfskosten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Hallo! Ik heb besloten om een half jaar te gaan backpacken door Australië. Nu wil ik 2 dingen weten: wat zijn ongeveer de kosten als ik niet wil gaan werken in dat half jaar en op redelijke goedkope wijze rondreis en hoe hebben jullie je voorbereid op deze reis? Alvast mijn hartelijke dank..
Ja, klopt,quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:02 schreef emss het volgende:
is het niet chasm? zoals in Stanley Chasm?
de Eastern McDonnalds zijn overig heel mooi om in te wandelen/rijden/zwemmen.. geloof niet dat daar krokodillen zitten. Beetje het Flying Doctors gevoel krijg je ervan. En King's Canyon was een mooie wandeling (half dagje + zwemmen). Alice Springs is inderdaad weinig meer dan een stoffig stadje...
Ik was er samen met mijn vriendin heen voor 6 maanden,quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:48 schreef Jos_ het volgende:
Geboekt en wel! YES!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 10:54 schreef Soohr het volgende:
[..]
Je hebt het goed,
het gebied schuin onder alice springs bestaat uit allemaal "spasms" (een smalle doorgang tussen 2 hoge rotsen) en hoge rotsen uit het niks.
kings canyon is erg mooi, neem wel de moeite om de 7 km wandeltocht te nemen ipv de 1km wandeltocht naar het uitkijkpunt.
Uluru moet je gezien hebben, maar rij vooral even door naar de olga's, is ook weer een mooie maar niet alstelange wandeltocht tussen en over de rotsen.
Als je de tijd hebt en een goeie offroad auto ga dan ook even langs palm-valley.
Ze vliegen volgens mij inderdaad alleen 's avonds rond 19:15. Op de website van Qantas is ook niet te vinden dat ze op andere tijden vanaf Amsterdam vliegen. Ik had er ook al naar gekeken. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/nl/enquote:Op zondag 24 januari 2010 18:50 schreef lost95 het volgende:
Vliegt Qantas trouwens niet meer 's morgens vanuit Amsterdam naar Brisbane? Zie alleen maar avond vluchten, waarbij je 's morgens aankomt in Brisbane. Jetlag technisch heb ik het liever andersom.
Dat is wel jammer, vind Qantas meestal wel fijn. Nouja, dan toch maar bij een andere maatschappij kijken.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:14 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
[..]
Ze vliegen volgens mij inderdaad alleen 's avonds rond 19:15. Op de website van Qantas is ook niet te vinden dat ze op andere tijden vanaf Amsterdam vliegen. Ik had er ook al naar gekeken. http://www.qantas.com.au/travel/airlines/home/nl/en
Moet kunnen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. "In Brisbane beginnen" valt daar bijvoorbeeld Fraser Island ook onder? En het hangt er maar net vanaf wat je onderweg allemaal wilt doen. In ieder geval, hoe minder tijd je hebt hoe meer je moet plannen!quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:28 schreef mariekebakkeljauw het volgende:
Hoi,
Vanaf Mei 2009 ga ik met mijn broer een rondreis maken door Australië. Wij zitten te denken om in Brisbane te starten, naar Cairns te vliegen en Great Barrier Reef te bezoeken. Daarna door naar Alice Springs en trein naar Adelaide. Auto huren, Great Ocean Road, Melbourne, Blue Mountains en uiteindelijk vanuit Sydney terug te vliegen via Hong Kong.
De hele reis denken wij in 5 wkn te kunnen doen. Is dit slim? Wie hier op het forum heeft al eerder zo een reis gemaakt, en weten jullie goede websites waar wij reisverhalen en ervaringen kunnen vinden?
Groetjes, Marieke
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |