abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:46:41 #51
256220 85
Together we're invincible
pi_74226756
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:36 schreef Ripley het volgende:
Waarom een week in airlie? Of gaan jullie zeilen of zo? Dat kan ik aanraden, wij hebben gezeild op een wedstrijdboot langs de Whitsundays - echt geweldig
Vooral duiken maar miss ook wel zeilen
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:12:41 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_74229638
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:40 schreef Soohr het volgende:

[..]

elke dag bezopen is ook regelmaat
Die kroeg die daar zit is best tof
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_74511756
Ik ga binnenkort in Sydney studeren en mijn ouders willen langskomen. Nu ga ik ervan uit dat mijn kamer niet groot genoeg zal zijn om mijn ouders te herbergen.
Heeft iemand eens in Sydney in een hostel gelogeerd wat niet erg ''backpackergeorienteerd'' is? Liefst bij het centrum. Want dan zou dat misschien iets zijn voor mijn ouders.
  zondag 8 november 2009 @ 22:29:05 #54
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74525706
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:12 schreef tukaue het volgende:
Ik ga binnenkort in Sydney studeren en mijn ouders willen langskomen. Nu ga ik ervan uit dat mijn kamer niet groot genoeg zal zijn om mijn ouders te herbergen.
Heeft iemand eens in Sydney in een hostel gelogeerd wat niet erg ''backpackergeorienteerd'' is? Liefst bij het centrum. Want dan zou dat misschien iets zijn voor mijn ouders.
Probeer het YHA Die zijn altijd erg schoon en netjes en je kan er 2 persoonskamers krijgen etc. Er lopen veel verschillende groepen mensen rond, zowel backpackers als ouderen, maar soms ook groepen kinderen (op schoolreisje ofzo) en opa's en oma's, lekker divers
  zondag 8 november 2009 @ 23:15:30 #55
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_74527640
Behalve als ze perse in een hostel willen verblijven, kan je volgens mij beter proberen een redelijk hotel te regelen via wotif.com met een mystery deal. Double rooms in hostels zijn volgens mij redelijk aan de prijs.

Alleen jammer dat je tegenwoordig niet meer kan achterhalen welk hotel bij de mystery deal hoort. Vorig jaar kon je nog Googlen op bepaalde termen, en dan wist je zeker dat de deal okay was... nu moet je hopen.
pi_74532667
Ik ga 5 december naar Australie. Enige waar ik tegen op zie is het vliegtuig, heb niet zoveel zin om zo lang in het vliegtuig te zitten. We gaan met Malaysia Airlines via Kuala Lampur. Is dat vliegtuig gewoon het zelfde als alle overige vliegtuigen of is er wel wat meer luxe vanwege de lange vliegtijd?
pi_74534345
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:45 schreef dreambig het volgende:
Ik ga 5 december naar Australie. Enige waar ik tegen op zie is het vliegtuig, heb niet zoveel zin om zo lang in het vliegtuig te zitten. We gaan met Malaysia Airlines via Kuala Lampur. Is dat vliegtuig gewoon het zelfde als alle overige vliegtuigen of is er wel wat meer luxe vanwege de lange vliegtijd?
Ik heb ook met malaysia gevlogen via KL en de extra luxe die je hebt is een eigen schermpje in de stoel voor je met daarop films en series en spellen naar keuze, best tof Ook eten en drinken is prima geregeld bij Malaysia
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_74550988
YHA City Central en YHA Railway station zijn beide hostels waar je wat meer ouderen tegenkomt en waar het 's nachts ook wat rustiger is. Ze zitten alleen wel 10 á 15 min lopen van Darling harbour en Circular Quay (wel weer bijna naast het centraal station). Het Base hostel wat vlakbij darling harbour zit is erg leuk (maar wel druk en rumoerig).
  maandag 9 november 2009 @ 22:53:32 #59
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74558021
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:46 schreef announcement het volgende:
YHA City Central en YHA Railway station zijn beide hostels waar je wat meer ouderen tegenkomt en waar het 's nachts ook wat rustiger is. Ze zitten alleen wel 10 á 15 min lopen van Darling harbour en Circular Quay (wel weer bijna naast het centraal station). Het Base hostel wat vlakbij darling harbour zit is erg leuk (maar wel druk en rumoerig).
Base is wel erg backpackers georienteerd... denk niet dat je ouders daar blij van worden, vond het zelf al een matige toestand.
  dinsdag 24 november 2009 @ 19:06:47 #60
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74970007
Kickje!

Ik hoorde gister van een vriendin dat ze voor stage naar Australie gaat, ergens bij Darwin in de buurt. Hartstikke leuk voor d'r, maar het doet me weer beseffen hoe erg ik dat land mis... ik ben alweer 5 maanden terug van de meest fantastische reis die ik ooit heb gemaakt. Het klinkt misschien raar, maar soms denk ik dat het beter was geweest om niet te gaan reizen. Ik weet nu dat er een land ver weg bestaat dat zo onvoorstelbaar mooi, geweldig, prachtig, schitterend, fantastisch etc is, dat het misschien beter was geweest als ik dit allemaal niet had geweten, omdat ik het land zo erg mis! Het steekt me zo erg als ik bedenk dat ik er misschien nooit meer zal komen. Als het kon zou ik morgen zo weer op het vliegtuig stappen. Ik wil teruhuhug

(sorry allemaaal lekker melodramatisch, maar ik mis het land echt enorm )
  dinsdag 24 november 2009 @ 22:57:13 #61
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_74976518
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 19:06 schreef Eva4Evah het volgende:
Kickje!

Ik hoorde gister van een vriendin dat ze voor stage naar Australie gaat, ergens bij Darwin in de buurt. Hartstikke leuk voor d'r, maar het doet me weer beseffen hoe erg ik dat land mis... ik ben alweer 5 maanden terug van de meest fantastische reis die ik ooit heb gemaakt. Het klinkt misschien raar, maar soms denk ik dat het beter was geweest om niet te gaan reizen. Ik weet nu dat er een land ver weg bestaat dat zo onvoorstelbaar mooi, geweldig, prachtig, schitterend, fantastisch etc is, dat het misschien beter was geweest als ik dit allemaal niet had geweten, omdat ik het land zo erg mis! Het steekt me zo erg als ik bedenk dat ik er misschien nooit meer zal komen. Als het kon zou ik morgen zo weer op het vliegtuig stappen. Ik wil teruhuhug

Mijn eerstvolgende mogelijkheid om lang terug naar OZ te gaan is zodra ik met pensioen ga
Heb ik tenminste iets om naar toe te leven
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_74984227
quote:
Kickje!

Wat houd je tegen?
  woensdag 25 november 2009 @ 09:31:51 #63
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74984424
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:23 schreef Soohr het volgende:

[..]

Wat houd je tegen?
Gebrek aan geld enne, het feit dat ik m'n studie eerst wil afronden.
pi_74984632
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Gebrek aan geld enne, het feit dat ik m'n studie eerst wil afronden.
Dan is het dus een tijdelijk probleem
  woensdag 25 november 2009 @ 14:28:51 #65
256220 85
pi_74988526
quote:
Kickje!

Je weet het wel mooi te beschrijven Ik vertrek aanstaande zaterdag en zal 5 weken in australie gaan backpacken, heb er onwijs zin in!

Ik land in Sydney ga dan naar Melbourne met een huurauto, dan een binnenlandse vlucht naar Airlie Beach en vanaf daar waarschijnlijk met een hop on/off bus terug naar sydney waar ze mijn vakantie afsluiten met een vuurwerkshow voor mij

Wat vond jij nu de mooiste dingen in australie Eva4Evah? Je klinkt zo enthousiast dat je vast nog goede tips hebt!
pi_74989732
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef 85 het volgende:

[..]

Je weet het wel mooi te beschrijven Ik vertrek aanstaande zaterdag en zal 5 weken in australie gaan backpacken, heb er onwijs zin in!

Ik land in Sydney ga dan naar Melbourne met een huurauto, dan een binnenlandse vlucht naar Airlie Beach en vanaf daar waarschijnlijk met een hop on/off bus terug naar sydney waar ze mijn vakantie afsluiten met een vuurwerkshow voor mij

Wat vond jij nu de mooiste dingen in australie Eva4Evah? Je klinkt zo enthousiast dat je vast nog goede tips hebt!
Ik heb nog wel een vuurwerktip voor je,
uitkijkpunt

als je daar in het parkje gaat staan, heb je mooi zicht op de brug en op het vuurwerk wat vanaf een boot wordt afgevuurd,
Nog een voordeel,
je hoeft niet de hele dag in een park te zitten met je watertje,
je kan gewoon tot een uur of elf bier drinken in Lord Nelson Hotel / Brewery en dan op je gemakje naar het parkje,
  woensdag 25 november 2009 @ 15:37:38 #67
256220 85
pi_74990904
quote:
Op woensdag 25 november 2009 15:03 schreef Soohr het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een vuurwerktip voor je,
uitkijkpunt

als je daar in het parkje gaat staan, heb je mooi zicht op de brug en op het vuurwerk wat vanaf een boot wordt afgevuurd,
Nog een voordeel,
je hoeft niet de hele dag in een park te zitten met je watertje,
je kan gewoon tot een uur of elf bier drinken in Lord Nelson Hotel / Brewery en dan op je gemakje naar het parkje,
ah nice! dat klinkt goed! Op het gemakje naar het parkje, gaat goed komen
  woensdag 25 november 2009 @ 17:08:31 #68
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74993890
quote:
Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef Soohr het volgende:

[..]

Dan is het dus een tijdelijk probleem
Studie? Ja. Gebrek aan geld? Laten we het hopen
  woensdag 25 november 2009 @ 17:44:33 #69
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74994834
quote:
Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef 85 het volgende:

[..]

Aaaah, pas ik nog in je backpack/koffer? Haha! Tip nummer 1: geniet ervan! Dat is echt de allerbeste tip die ik je kan meegeven!

De mooiste dingen... pfoe, dat is echt ontzettend moeilijk. Ik zou toch zeggen dat de Outback - en dan specifiek het stuk tussen Adelaide en Alice Springs (incl Uluru, Olgas, Kings Canyon etc) het mooiste is, puur omdat het zo uniek is. Er is niets, maar tegelijkertijd toch heel veel. Het rode zand, kilometerslang geen mens te bekennen, je voelt je echt helemaal alleen op de wereld. Je kan eindeloos ver kijken, er staan geen lelijke gebouwen aan de horizon. 's Nachts is het natuurlijk spectaculair. Het is er écht donker en je kunt eindelijk de sterren zien, geen lichtvervuiling zoals we hier gewend zijn. Sowieso als je in Australie bent, kijk 's nachts naar de sterren. Die zijn daar echt magnifique

Maar in 5 weken heb je daar allemaal geen tijd voor want de afstanden zijn veel te groot. Wat betreft jouw route zou ik zeggen: verken Sydney een dag of 3, en trek dan verder, want de steden zijn écht niet het mooist/leukst. Er is weinig tot geen cultuur (eigenlijk mijn persoonlijke struikelblok van Australie. Als er nou cultuur was geweest was het echt het perfecte land geweest). Waar je natuurlijk voor gaat is de natuur en de hoppende kangoeroes over de camping Maar dat zal je allemaal nog wel zien.

Melbourne is een leuke stad maar er zijn niet zoveel trekpleisters als in Sydney. Wel heeft het meer sfeer, tis wat gezelliger, vond ik. Maar ook hier hoef je niet heel lang te blijven. Ga als je daar tijd voor hebt langs de Great Ocean Road (incl 12 apostels en al die dingen). Dat is echt fantastisch en een goede plek voor koala spotting. Als je weer oostelijker gaat; Airlie Beach is een ontzettend leuk en knus plaatsje met de blauwste zee ooit! Ga naar de Whitsunday eilanden, die mag je echt niet missen! Je kan snorkelen, duiken, vanalles en de stranden zijn zooo mooi. Als je tijd hebt, ga dan iets zuidelijker richting Fraser Island. Da's een zandeiland waar je met een 4wheel drive op kan. Echt een fantastisch avontuur is dat, compleet met wilde dingo's en kilometers over het strand crossen!

Dat is wat ik zou doen in jouw tijdsbestek. Mocht je ooit nog eens teruggaan, of langer de tijd hebben, dan zou ik dwars door het midden gaan (van Adelaide naar Darwin via Alice Springs) en dan vervolgens de westkust afzakken. De westkust vond ik persoonlijk leuker/mooier dan de oostkust, omdat de oostkust heel erg druk en toeristisch is. Terwijl de westkust eigenlijk veel meer te bieden heeft; in Ningaloo Reef is er nog veel meer onbeschadigd koraal dan in het Great Barrier Reef. Ik heb daar ook veel meer dieren gespot dan in het GBR, roggen, schildpadden, haaien noem ze maar op. En je kan alleen aan de westkust met walvishaaien zwemmen

Oja en wil je een voorproefje van Nieuw-Zeeland: ga naar Tasmanie. Ik was eerst in Nieuw-Zeeland (o.a. met nieuwjaar, heb dat niet in Sydney gevierd, maar zou dat zeker nog wel eens willen doen!) en daarna ging ik naar Tasmanie, man ik had echt een deja vu

Pfff, eigenlijk is alles mooi! Het ligt gewoon aan je eigen smaak. Pfoe, kan er geen genoeg van krijgen

Tot zover mijn, eh, pleidooi Zorg ervoor dat je, als je genoeg tijd hebt, hop on/hop off bussen vermijd. Die zijn namelijk wel handig als je ergens snel moet zijn, maar het is veel gezelliger om met iemand mee te liften (en lifts vind je in no time, zeker aan de oostkust) en dan zie je veel meer van de natuur, kan je uitstappen en foto's maken wanneer je wilt, etc

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Maar zorg er in ieder geval van dat je GENIET!!!!
pi_75046683
weer eens een tvptje plaatsen. Wou aan het begin van m'n studie altijd nog naar Australie. Nu gaat het in de studententijd niet meer lukken omdat ik in mei klaar ben en dus nog extra collegegeld kan betalen dan Dus denk dat ik maar een paar maanden fulltime ga werken en dan nog eens die kant op. Denk voor een maand of 2, moet vast wel genoeg zijn om al een hoop te zien toch?
Too much is never enough!
pi_75046750
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:16 schreef The6thgate het volgende:
weer eens een tvptje plaatsen. Wou aan het begin van m'n studie altijd nog naar Australie. Nu gaat het in de studententijd niet meer lukken omdat ik in mei klaar ben en dus nog extra collegegeld kan betalen dan Dus denk dat ik maar een paar maanden fulltime ga werken en dan nog eens die kant op. Denk voor een maand of 2, moet vast wel genoeg zijn om al een hoop te zien toch?
Nee,
2 maanden is te kort.

Het lukt natuurlijk wel om aardig wat te zien.
pi_75047072
Nouja financieel gezien wil ik het wat korter dan gemiddeld houden en voor m'n relatie eigenlijk ook (ja daar moet je het eigenlijk niet voor laten ). Denk dat hooguit 3 maanden wellicht nog er af kan en bezoek ik wel voornamelijk de hoogtepunten
pi_75047545
Anders ga je met zn tweeen,
moet ze het reizen wel leuk vinden en jij het leuk vinden om 3 maanden vooral met elkaar te leven,

Voordeel ervan op financiel gebied is dat je een tentje kan meenemen om op een camping te gaan staan.
Met wat pech kost een hostel zo 35 tot 40 dollar voor een bunkbed op een kamer voor 6 personen,

een unpowered campsite kost je tussen de 18 en de 40 dollar,
sta je dan gewoon met zn 2en voor de helft van het geld,
en overal zijn camp kitchens, lekker makkelijk voor het koken
pi_75047696
Mwah weet nog niet of ik een paar maanden samen wil reizen, kan me voorstellen dat de ervaring van alleen rondreizen en meer mensen ontmoeten leuker is. Waarschijnlijk wordt het toch op z'n vroegst pas in 2011, dan kan ik nog mooi een half jaar fulltime werken eerst. Ben dan wel 26 tegen die tijd, zit je dan niet veel tussen jong grut wat net na de middelbare school/1e studie rondreist?
pi_75047975
Ik denk het wel als je veel in hostels zit,
of je zit dan tussen de dronken Ieren,

Ik weet het dus niet zo goed,
want ik heb vooral op campings of zomaar ergens overnacht,
bv in een wat luxe buitenwijk in een strandstadje de auto bijna op het strand geparkeerd,
en slapen maar.

Maar er reizen nogal wat leeftijden door elkaarheen,
dus je hoeft je niet echt zorgen te maken
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:12:28 #76
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75063271
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:43 schreef Soohr het volgende:
Voordeel ervan op financiel gebied is dat je een tentje kan meenemen om op een camping te gaan staan.
Met wat pech kost een hostel zo 35 tot 40 dollar voor een bunkbed op een kamer voor 6 personen,
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:47 schreef The6thgate het volgende:
Ben dan wel 26 tegen die tijd, zit je dan niet veel tussen jong grut wat net na de middelbare school/1e studie rondreist?
Nee absoluut niet. De gemiddelde leeftijd is 23 a 24 schat ik zo. Ik ben misschien 3 mensen tegengekomen die na hun middelbare school (zoals ik) zijn gegaan. Veel meer die na hun studie gingen. Maar er zitten ook mensen van 26+ tussen hoor

[ Bericht 1% gewijzigd door Eva4Evah op 27-11-2009 18:18:46 ]
pi_75077764
Heeft iemand hier toevallig ooit (een deel van) de Great Ocean Walk gelopen? En zo ja, hoe? Ik bedoel, heb je dat met een tour opperator gedaan die je spullen vervoerd, of heb je je tent op je rug gehangen en ben je gaan lopen?

Iemand tips of suggesties?
  zaterdag 28 november 2009 @ 09:03:24 #78
256220 85
pi_75078915
quote:
Op woensdag 25 november 2009 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

knipje

Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!
  zaterdag 28 november 2009 @ 13:25:18 #79
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75082386
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:

[..]

Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!

Ok, goeie reis en heeeeeeeel veel plezier!!!
pi_75085467
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?

in Noosa was het nog al duur,
het kan zijn dat ik de prijzen standaard x2 deed omdat we dat dan toch wel kwijt waren.
pi_75085498
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:

[..]

Mocht je het nog lezen,
zou je 6 boodschappentassenvan de woolworths kunnen meenemen (die stoffen)
ze beginnen allemaal te slijten hierzo
pi_75093142
Zit ook over te denken om voor maand of twee naar australie te verkassen. Nu aan het werk tot april, heb dan aardig wat kunnen sparen en zal wegens reorganisatie niet meer terecht kunnen bij mn werkgever. Mooi excuus om eens verder in de wereld te gaan kijken Zijn er nog peroides waarin je beter niet naar australie kan of is het altijd goed weer? Zal waarschijnlijk alleen gaan.. Doen de meeste van jullie dat of toch met zn tween??
  zaterdag 28 november 2009 @ 20:18:53 #83
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_75093204
oeh, terugvindeiland

28 december voor 3 weken naar Australië
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:22:56 #84
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_75192720
Volgende week dinsdag zit ik in het vliegtuig naar Bangkok, en vandaar ga ik op de 13e door naar Sydney. Ik heb er zo enorm veel zin in! Al zie ik wel op tegen de terugvlucht op 30 januari. Dan kom je hier midden in de winter aan. :S
pi_75224113
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.

Een goed voorbeeld dat duur niet altijd goed hoeft te zijn, vond ik de YHA hostels. Erg schoon en netjes, tot het steriele aan toe, maar volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de gasten 60? Ik snap niet waarom er zo veel oudere mensen afkomen op een keten die Youth Hostel Association heet.

Anyway, een enkeltje Australie 2010 is geboekt Ik kom niet meer terug denk ik
  woensdag 2 december 2009 @ 20:55:49 #86
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75226078
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.

Een goed voorbeeld dat duur niet altijd goed hoeft te zijn, vond ik de YHA hostels. Erg schoon en netjes, tot het steriele aan toe, maar volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de gasten 60? Ik snap niet waarom er zo veel oudere mensen afkomen op een keten die Youth Hostel Association heet.

Anyway, een enkeltje Australie 2010 is geboekt Ik kom niet meer terug denk ik
YHA hostels zijn idd erg fijn. Altijd lekker schoon, netjes, keurige service, veel faciliteiten Maar ik denk dat het juist oudere mensen eropaf komen omdat de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend is. Waarom zou je in een duur hotel gaan zitten, als je praktisch hetzelfde kan krijgen in een YHA? Idd wel jammer van de "youth" in YHA, maarja soms is het wel leuk als een hostel zo divers is, praat je ook weer eens met andere mensen.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:59:15 #87
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_75226190
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25.
Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog... Maar goed, Sydney is dan ook wel heel erg gewild met Oud&Nieuw.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:38:54 #88
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75253349
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:59 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog... Maar goed, Sydney is dan ook wel heel erg gewild met Oud&Nieuw.
Nee, dan niet idd. Maarja dat zijn de enige 2 weken in het jaar dat de prijzen omhoog schieten.
pi_75264268
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
  donderdag 3 december 2009 @ 23:00:50 #90
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_75265804
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
Tja het ligt eraan in hoeverre je de partysfeer zelf opzoekt. Maar aan de oostkust zijn er zeker veel meer lloret de mar achtige toestanden, je kan van de hele oostkust 1 feest maken. Bij de westkust kan dat niet omdat daar veel minder plaatsen zijn, veel kleinere plaatsen zijn, de afstanden zijn veel groter etc.
pi_75278163
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Zo erg als Lloret is het niet, maar je voelt je aan de oostkust een van de velen. Echt iedereen die je tegenkomt doet ongeveer hetzelfde rondje. En gelijk hebben ze, natuurlijk.

De westkust voelde wat meer als een unieke ervaring. Je moet wat meer moeite doen om ergens te komen (500 km rijden voordat je weer een dorpje tegenkomt is zeker geen uitzondering). Zaken als wildkamperen, gare gezellige roadhouses, donkere kroegen in gehuchtjes, verlaten stranden in grote nationale parken, dat vind je meer aan de westkust.
pi_75280285
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:16 schreef Kontiki het volgende:

[..]

gare gezellige roadhouses,
Bestel je een kopje koffie,
wijzen ze naar de tafel met een thermoskan en oploskoffie

En door al het stof en wildkamperen is dat dan nog lekker ook

Zoals deze
Road house

[ Bericht 12% gewijzigd door Soohr op 04-12-2009 15:07:16 (link naar plaatje) ]
pi_76071942
Als je vijf weken gaat, en een route langs de oostkust wilt maken... Hoe lang moet je dan ongeveer in de grote steden doorbrengen? Zodat je dan daar genoeg gezien hebt, maar ook genoeg tijd over hebt voor de rest..
pi_76072336
Ik zou dan alleen naar Sydney en Melbourne gaan. Beiden 3 dagen. Daarbij inbegrepen een dagje naar de Blue Mountains vanuit Sydney en een dagje langs de Great Ocean Road vanaf Melbourne. Het is leuk om de steden gezien te hebben maar Australie heeft zoveel meer te bieden.
  zondag 3 januari 2010 @ 17:42:05 #95
67174 Dos37
Come on Twente
pi_76365419
Morgen voor de 3de keer richting Australië, nu een half jaar stage lopen. Ik heb er zin aan. Al ben ik wel lang onderweg met China Airlines.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:59:26 #96
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_76532489
TVP voor september
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 7 januari 2010 @ 21:55:23 #97
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76540894
Och jonges, ik mis het land
pi_76603659
quote:
Zoals deze
Road house
It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...
Maar de beste outback pub blijft toch Williams Creek @ Oodnadatta-track!
pi_76603852
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:55 schreef Eva4Evah het volgende:
Och jonges, ik mis het land
ik ook... en nieuw zeeland...
If You Can't Convince Them, Confuse Them
  zaterdag 9 januari 2010 @ 17:13:12 #100
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_76604224
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:58 schreef janvandelaar het volgende:

[..]

It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...
Maar de beste outback pub blijft toch Williams Creek @ Oodnadatta-track!
Inderdaad! Oodnadatta track... echt zo ongelooflijk mooi! En WIlliams Creek, ja daar moet je gewoon ff gestopt zijn Leuke tent idd, maar een stuk drukker dan ik had verwacht

Dat vind ik zo mooi aan Australie he, dat je na 300 km rijden door de woestijn gewoon het kleinste gehucht kan tegenkomen, om vervolgens weer 300 km te rijden zonder een kip tegen te komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')