Vooral duiken maar miss ook wel zeilenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:36 schreef Ripley het volgende:
Waarom een week in airlie? Of gaan jullie zeilen of zo? Dat kan ik aanraden, wij hebben gezeild op een wedstrijdboot langs de Whitsundays - echt geweldig
Die kroeg die daar zit is best tofquote:
Probeer het YHAquote:Op zondag 8 november 2009 17:12 schreef tukaue het volgende:
Ik ga binnenkort in Sydney studeren en mijn ouders willen langskomen. Nu ga ik ervan uit dat mijn kamer niet groot genoeg zal zijn om mijn ouders te herbergen.
Heeft iemand eens in Sydney in een hostel gelogeerd wat niet erg ''backpackergeorienteerd'' is? Liefst bij het centrum. Want dan zou dat misschien iets zijn voor mijn ouders.
Ik heb ook met malaysia gevlogen via KL en de extra luxe die je hebt is een eigen schermpje in de stoel voor je met daarop films en series en spellen naar keuze, best tofquote:Op maandag 9 november 2009 09:45 schreef dreambig het volgende:
Ik ga 5 december naar Australie. Enige waar ik tegen op zie is het vliegtuig, heb niet zoveel zin om zo lang in het vliegtuig te zitten. We gaan met Malaysia Airlines via Kuala Lampur. Is dat vliegtuig gewoon het zelfde als alle overige vliegtuigen of is er wel wat meer luxe vanwege de lange vliegtijd?
Base is wel erg backpackers georienteerd... denk niet dat je ouders daar blij van worden, vond het zelf al een matige toestand.quote:Op maandag 9 november 2009 19:46 schreef announcement het volgende:
YHA City Central en YHA Railway station zijn beide hostels waar je wat meer ouderen tegenkomt en waar het 's nachts ook wat rustiger is. Ze zitten alleen wel 10 á 15 min lopen van Darling harbour en Circular Quay (wel weer bijna naast het centraal station). Het Base hostel wat vlakbij darling harbour zit is erg leuk (maar wel druk en rumoerig).
Mijn eerstvolgende mogelijkheid om lang terug naar OZ te gaan is zodra ik met pensioen gaquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:06 schreef Eva4Evah het volgende:
Kickje!![]()
Ik hoorde gister van een vriendin dat ze voor stage naar Australie gaat, ergens bij Darwin in de buurt. Hartstikke leuk voor d'r, maar het doet me weer beseffen hoe erg ik dat land mis... ik ben alweer 5 maanden terug van de meest fantastische reis die ik ooit heb gemaakt. Het klinkt misschien raar, maar soms denk ik dat het beter was geweest om niet te gaan reizen. Ik weet nu dat er een land ver weg bestaat dat zo onvoorstelbaar mooi, geweldig, prachtig, schitterend, fantastisch etc is, dat het misschien beter was geweest als ik dit allemaal niet had geweten, omdat ik het land zo erg mis! Het steekt me zo erg als ik bedenk dat ik er misschien nooit meer zal komen. Als het kon zou ik morgen zo weer op het vliegtuig stappen. Ik wil teruhuhug![]()
(sorry allemaaal lekker melodramatisch, maar ik mis het land echt enorm)
Wat houd je tegen?quote:Op dinsdag 24 november 2009 19:06 schreef Eva4Evah het volgende:
Kickje!![]()
Ik hoorde gister van een vriendin dat ze voor stage naar Australie gaat, ergens bij Darwin in de buurt. Hartstikke leuk voor d'r, maar het doet me weer beseffen hoe erg ik dat land mis... ik ben alweer 5 maanden terug van de meest fantastische reis die ik ooit heb gemaakt. Het klinkt misschien raar, maar soms denk ik dat het beter was geweest om niet te gaan reizen. Ik weet nu dat er een land ver weg bestaat dat zo onvoorstelbaar mooi, geweldig, prachtig, schitterend, fantastisch etc is, dat het misschien beter was geweest als ik dit allemaal niet had geweten, omdat ik het land zo erg mis! Het steekt me zo erg als ik bedenk dat ik er misschien nooit meer zal komen. Als het kon zou ik morgen zo weer op het vliegtuig stappen. Ik wil teruhuhug![]()
Dan is het dus een tijdelijk probleemquote:Op woensdag 25 november 2009 09:31 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Gebrek aan geldenne, het feit dat ik m'n studie eerst wil afronden.
Je weet het wel mooi te beschrijvenquote:Op dinsdag 24 november 2009 19:06 schreef Eva4Evah het volgende:
Kickje!![]()
Ik heb nog wel een vuurwerktip voor je,quote:Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef 85 het volgende:
[..]
Je weet het wel mooi te beschrijvenIk vertrek aanstaande zaterdag en zal 5 weken in australie gaan backpacken, heb er onwijs zin in!
Ik land in Sydney ga dan naar Melbourne met een huurauto, dan een binnenlandse vlucht naar Airlie Beach en vanaf daar waarschijnlijk met een hop on/off bus terug naar sydney waar ze mijn vakantie afsluiten met een vuurwerkshow voor mij
Wat vond jij nu de mooiste dingen in australie Eva4Evah? Je klinkt zo enthousiast dat je vast nog goede tips hebt!
ah nice! dat klinkt goed! Op het gemakje naar het parkje, gaat goed komenquote:Op woensdag 25 november 2009 15:03 schreef Soohr het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een vuurwerktip voor je,
uitkijkpunt
als je daar in het parkje gaat staan, heb je mooi zicht op de brug en op het vuurwerk wat vanaf een boot wordt afgevuurd,
Nog een voordeel,
je hoeft niet de hele dag in een park te zitten met je watertje,
je kan gewoon tot een uur of elf bier drinken in Lord Nelson Hotel / Brewery en dan op je gemakje naar het parkje,
Studie? Ja. Gebrek aan geld? Laten we het hopenquote:Op woensdag 25 november 2009 09:42 schreef Soohr het volgende:
[..]
Dan is het dus een tijdelijk probleem
Aaaah, pas ik nog in je backpack/koffer? Haha!quote:Op woensdag 25 november 2009 14:28 schreef 85 het volgende:
[..]
Je weet het wel mooi te beschrijvenIk vertrek aanstaande zaterdag en zal 5 weken in australie gaan backpacken, heb er onwijs zin in!
Ik land in Sydney ga dan naar Melbourne met een huurauto, dan een binnenlandse vlucht naar Airlie Beach en vanaf daar waarschijnlijk met een hop on/off bus terug naar sydney waar ze mijn vakantie afsluiten met een vuurwerkshow voor mij
Wat vond jij nu de mooiste dingen in australie Eva4Evah? Je klinkt zo enthousiast dat je vast nog goede tips hebt!
Nee,quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:16 schreef The6thgate het volgende:
weer eens een tvptje plaatsen. Wou aan het begin van m'n studie altijd nog naar Australie. Nu gaat het in de studententijd niet meer lukken omdat ik in mei klaar ben en dus nog extra collegegeld kan betalen danDus denk dat ik maar een paar maanden fulltime ga werken en dan nog eens die kant op. Denk voor een maand of 2, moet vast wel genoeg zijn om al een hoop te zien toch?
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:43 schreef Soohr het volgende:
Voordeel ervan op financiel gebied is dat je een tentje kan meenemen om op een camping te gaan staan.
Met wat pech kost een hostel zo 35 tot 40 dollar voor een bunkbed op een kamer voor 6 personen,
Nee absoluut niet. De gemiddelde leeftijd is 23 a 24 schat ik zo. Ik ben misschien 3 mensen tegengekomen die na hun middelbare school (zoals ik) zijn gegaan. Veel meer die na hun studie gingen. Maar er zitten ook mensen van 26+ tussen hoorquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:47 schreef The6thgate het volgende:
Ben dan wel 26 tegen die tijd, zit je dan niet veel tussen jong grut wat net na de middelbare school/1e studie rondreist?
Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!quote:
Ok, goeie reis en heeeeeeeel veel plezier!!!quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:
[..]
Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!![]()
in Noosa was het nog al duur,quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?
Mocht je het nog lezen,quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:03 schreef 85 het volgende:
[..]
Bedankt voor de goede tips! Ik heb nog een klein vakje over in mn backpack dus als je 10cm bij 5cm ben mag je mee!
Ik ga straks vliegen dus iedereeen een gezellige decembermaand en alvast een gelukkig nieuwjaar!![]()
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.quote:Op vrijdag 27 november 2009 18:12 schreef Eva4Evah het volgende:
35 a 40? Gemiddelde is 25 a 30 voor een uitstekend hostel, 20-25 wordt al minder maar kan nog steeds goed zijn en voor 15-20 is het meestal een pauperzooi. De max wat ik ooit heb moeten betalen was 32,50, dus ik weet niet waar jij die 35-40 vandaan haalt?
YHA hostels zijn idd erg fijn. Altijd lekker schoon, netjes, keurige service, veel faciliteitenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25. En goedkope pauperhostels kunnen trouwens heel gezellig zijn, trekt vaak volk wat wel in is voor een feestje. Leeftijd maakt trouwens niet uit inderdaad. Ik denk ook dat de gemiddelde backpacker een jaar of 23 is. Maar we zijn zat mensen tegengekomen van diep in de 30, en dat was net zo gezellig.
Een goed voorbeeld dat duur niet altijd goed hoeft te zijn, vond ik de YHA hostels. Erg schoon en netjes, tot het steriele aan toe, maar volgens mij is de gemiddelde leeftijd van de gasten 60? Ik snap niet waarom er zo veel oudere mensen afkomen op een keten die Youth Hostel Association heet.
Anyway, een enkeltje Australie 2010 is geboektIk kom niet meer terug denk ik
Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog...quote:Op woensdag 2 december 2009 20:09 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Dit inderdaad, ik heb nooit meer betaald dan 30 dollar, meestal 20-25.
Nee, dan niet idd. Maarja dat zijn de enige 2 weken in het jaar dat de prijzen omhoog schieten.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:59 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Helaas kon ik dat soort prijzen niet vinden voor rond de jaarwisseling. De prijzen liggen dan al gauw 3 of 4 keer zo hoog...Maar goed, Sydney is dan ook wel heel erg gewild met Oud&Nieuw.
Tja het ligt eraan in hoeverre je de partysfeer zelf opzoekt. Maar aan de oostkust zijn er zeker veel meer lloret de mar achtige toestanden, je kan van de hele oostkust 1 feest maken. Bij de westkust kan dat niet omdat daar veel minder plaatsen zijn, veel kleinere plaatsen zijn, de afstanden zijn veel groter etc.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
Zo erg als Lloret is het niet, maar je voelt je aan de oostkust een van de velen. Echt iedereen die je tegenkomt doet ongeveer hetzelfde rondje. En gelijk hebben ze, natuurlijk.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:25 schreef Bombshell het volgende:
Heb ook plannen om twee, drie maanden door austarlie te gaan reizen. Ben nog wel orienterend bezig.. Valt er bij de west kust ook net z veel zien en te beleven als aan de oostkust. Bij de oostkust heb ik een beetj een idee dat je in een soort loret de mar/salou achtige toestanden komt op de wat bekendere plekken.. Kan dr ook helemaal naast zitten
Bestel je een kopje koffie,quote:
It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...quote:Zoals deze
Road house
Inderdaad!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:58 schreef janvandelaar het volgende:
[..]
It's bloody hot in Oodna-bloody-datta! Heerlijk zwembadje daar...
Maar de beste outback pub blijft toch Williams Creek @ Oodnadatta-track!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |