abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:04:02 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_73836445
okkee bedankt, ik hoorde van iemand dat je hem in persoon moest aanvragen in Berlijn vandaar. Een dagje Berlijn is natuurlijk nooit weg.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_73837163
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:04 schreef Dos37 het volgende:
okkee bedankt, ik hoorde van iemand dat je hem in persoon moest aanvragen in Berlijn vandaar. Een dagje Berlijn is natuurlijk nooit weg.
Je moet hem wel in berlijn aanvragen,
maar dat kan met een webformuliertje
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:42:17 #28
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73870423
Nooit een sticker gehaald, ook nooit nodig gehad. Ook niet na een vakantie buiten Australie...

Zover ik weet hoef je na de bevestiging helemaal niks te doen, behalve een stempel krijgen na binnenkomst in Australie.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:48:00 #29
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_73871450
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 08:42 schreef SlamD het volgende:
Nooit een sticker gehaald, ook nooit nodig gehad. Ook niet na een vakantie buiten Australie...

Zover ik weet hoef je na de bevestiging helemaal niks te doen, behalve een stempel krijgen na binnenkomst in Australie.
Bij een working holiday heb je een stikker nodig? Of heb je een ander visum?

Ik heb vaker gehoord dat mensen geen stikker op hebben gehaald, altijd uit onwetendheid. Als je gaat werken moet je baas er naar vragen, en het nummer dat op het stikker staat noteren. Als hij dat niet doet kan hij gestrafd worden, al is die kans niet heel erg groot. Maar je baas kan er om vragen.

Ik heb ook begrepen dat je bij het verlaten van Australie de stikker nodig hebt om te bewijzen dat je een working holiday hebt. In principe zien ze dat zodra je je paspoort door de scanner haalt, maar als bijvoorbeeld het systeem plat ligt kan dat betekenen dat je het land niet uit mag, aangezien jij niet kunt bewijzen dat je een visum hebt. (Heb van een duitse reisgenoot begrepen dat zijn reisorganisator daarvoor waarschuwde).

Anyway, mocht je nog in Australie zitten zou ik nog even een stikker ophalen, voor de zekerheid. Het staat in ieder geval prachtig in je paspoort

[edit]

[ Bericht 1% gewijzigd door _Michiel_ op 20-10-2009 10:02:26 ]
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:33:29 #30
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73897389
Verzin je dat nou allemaal ter plekke? Ik snap best dat je een label in je paspoort kan hebben, maar zelf allerlei regeltjes erbij verzinnen en mensen voor onwetend uit te maken lijkt me niet echt relevant.

Ik heb het even opgezocht:
quote:
You do not require a visa label in your passport unless advised by the department in your visa grant notification letter. If necessary, you can arrange to have a visa label placed in your passport at any departmental office in Australia.
http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htm
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:59:12 #31
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_73898602
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:33 schreef SlamD het volgende:
Verzin je dat nou allemaal ter plekke?
Ik heb zelf gezien dat mensen niet werden aangenomen omdat ze de stikker misten. Van de 2e bewering heb ik de bron vermeld, je mag zelf bepalen of je die bron betrouwbaar vindt.

Edit: Mijn Visa Grant Notification vermeldt dat ik de stikker moest ophalen.(2007)

[ Bericht 4% gewijzigd door _Michiel_ op 20-10-2009 23:05:44 ]
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:29:57 #32
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_73906573
De mijne (2008) vermeldde dat niet. Ik heb hem ook niet nodig gehad toen ik ging werken (wel een Tax File Number, waarvoor je je visumnummer nodig hebt). Niet toen ik ging reizen. Niet toen ik een ander visum aan wilde vragen.

Heb ondertussen 4 verschillende soorten visa gehad in Australie en heb maar in 1 geval een label moeten ophalen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 18:01:41 #33
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_73957132
Gisteren was het een jaar geleden dat ik op het vliegtuig naar Sydney stapte.

Ik mis Australië
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:20:52 #34
256220 85
Together we're invincible
pi_74167950
Nog een maandje en dan ga ik down under

Nu was het plan eigenlijk een auto te huren zo'n 14 dagen om van airlie beach naar sydney te rijden. Alleen ben ik nog geen 25 en is het huren van een auto best een duur geintje, dus nu zit ik toch weer es naar die greyhound te kijken.. Stuk goedkoper maar minder vrijheid..

Heeft er iemand tips of opmerkingen over beide mogelijkheden? Greyhound lees ik verschillende verhalen over, zijn er hier ervaringen?
Oh en van Airlie Beach naar Sydney zijn er dan nog (onbekende) spots waar ik heen MOET?

thnx!
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:00:41 #35
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_74177729
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:20 schreef 85 het volgende:

Nu was het plan eigenlijk een auto te huren zo'n 14 dagen om van airlie beach naar sydney te rijden. Alleen ben ik nog geen 25 en is het huren van een auto best een duur geintje, dus nu zit ik toch weer es naar die greyhound te kijken.. Stuk goedkoper maar minder vrijheid..

Heeft er iemand tips of opmerkingen over beide mogelijkheden? Greyhound lees ik verschillende verhalen over, zijn er hier ervaringen?
Oh en van Airlie Beach naar Sydney zijn er dan nog (onbekende) spots waar ik heen MOET?

thnx!
Ik zou zeker proberen om aan een auto te komen. Dat geeft je zo veel meer vrijheid! Gewoon zo'n van waarin je kan slapen. Heerlijk op de camping met wildlife om je heen!
  donderdag 29 oktober 2009 @ 10:01:38 #36
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_74177750
Ow je gaat toch wel naar de Whitsunday's mag ik hopen??
pi_74177990
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:01 schreef maffemaniak het volgende:
Ow je gaat toch wel naar de Whitsunday's mag ik hopen??
dat is bij airlie beach, dus daar is ie al.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 11:35:50 #38
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_74180599
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:20 schreef 85 het volgende:

thnx!
Zoek een lift! Kamperen tussen de wilde kangoeroes moet je echt meegemaakt hebben
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:30:13 #39
256220 85
pi_74219935
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 10:00 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

Ik zou zeker proberen om aan een auto te komen. Dat geeft je zo veel meer vrijheid! Gewoon zo'n van waarin je kan slapen. Heerlijk op de camping met wildlife om je heen!
Ja eigenlijk lijkt me dat ook het leukst maar de kosten zijn zo hoog. Een camper kost ons per persoon minimaal 60 euro per dag das best veel..
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:35 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Zoek een lift! Kamperen tussen de wilde kangoeroes moet je echt meegemaakt hebben
Een lift is zeker 1 van de mooiste manieren om te reizen vind ik maar dan moet je wel tijd hebben en geen eisen stellen aan wat je wilt zien bijvoorbeeld. Ik ga nu maar 5 weken en dan wil ik wel zoveel mogelijk zien, dus dan valt liften eigenlijk af.

Niemand die ervaring heeft met de Grey Hound?
pi_74221222
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 11:35 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Aan de oostkust?
pi_74221492
Ik zou iig naar Fraser Island gaan, dat vond ik geweldig. Zoveel verschillend natuurschoon op zo'n klein plekje En dan er blijven slapen

Byron Bay vond ik 10 keer leuker dan surfer's paradise en mooie plek voor een surfcursus.

Nimbin (hippie dorpje) vond ik geen moer aan, lijkt op waterlooplein met veel blowen. Dat kan ik in amsterdam ook wul
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_74221600
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:30 schreef 85 het volgende:

Niemand die ervaring heeft met de Grey Hound?
Ja, ik! Beviel me prima! Je moet wel een dagje van tevoren bellen om een plekje te reserveren. Ik had gewoon een routekaart van Sydney naar cairns gekocht, dan kun je zelf kiezen wanneer je welk stuk doet. Ik heb 2 keer 's nachts gereisd (hou rekening met ritten van 12-14 uur he ), dan kun je lekker pitten en merk je minder hoe lang het duurt. Aan boord worden films gedraaid en er wordt regelmatig gestopt (voor in en uitstappen maar ook voor plaspauzes en eten halen)
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:51:00 #43
256220 85
pi_74222723
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja, ik! Beviel me prima! Je moet wel een dagje van tevoren bellen om een plekje te reserveren. Ik had gewoon een routekaart van Sydney naar cairns gekocht, dan kun je zelf kiezen wanneer je welk stuk doet. Ik heb 2 keer 's nachts gereisd (hou rekening met ritten van 12-14 uur he ), dan kun je lekker pitten en merk je minder hoe lang het duurt. Aan boord worden films gedraaid en er wordt regelmatig gestopt (voor in en uitstappen maar ook voor plaspauzes en eten halen)
okay! Dat bellen vind ik wel minder, wordt het gelijk zo'n georganiseer. En ritten van 12-14 uur? Ik had het idee van uurtje of 2 rijden en dan wees uitstappen en de volgende dag verder. Hoe lang heb je over dat stuk van Sydney naar Cairns gedaan?
pi_74223240
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:51 schreef 85 het volgende:

[..]

okay! Dat bellen vind ik wel minder, wordt het gelijk zo'n georganiseer. En ritten van 12-14 uur? Ik had het idee van uurtje of 2 rijden en dan wees uitstappen en de volgende dag verder. Hoe lang heb je over dat stuk van Sydney naar Cairns gedaan?

In 2 uur rijden ben je eigenlijk nergens nog.

En als je toch een auto huurt of mee-lift en je wilt gaan tanken, maar er staat zo'n bus.
Heb dan veel geduld bij de kassa, al die reizigers gaan 1 blikje en wat snoep halen in een mini-tankstationnetje.
pi_74225213
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:51 schreef 85 het volgende:

[..]

Dat heb ik in 4 weken gedaan

In een uurtje of 2 kom je niet ver hoor - De afstanden zijn echt anders dan in Nederland. Bellen viel wel mee hoor, met 1 belletje is het geregeld. Nooit gezeik of georganiseer gehad
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:28:54 #46
256220 85
pi_74226192
okay, nou dan is het misschien toch een optie. Maar ik snap dat 2 uur niet echt opschiet maar das ook niet de bedoeling

we gaan van Airlie Beach naar Sydney dat is 2000km
We blijven eerst een week in Airlie en dan hebben we 2 weken voor die 2000km.
uitgaan van elke dag een stukje is dat 142 km per dag, dat moet je in 3 uur wel redden toch?
pi_74226301
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:28 schreef 85 het volgende:
okay, nou dan is het misschien toch een optie. Maar ik snap dat 2 uur niet echt opschiet maar das ook niet de bedoeling

we gaan van Airlie Beach naar Sydney dat is 2000km
We blijven eerst een week in Airlie en dan hebben we 2 weken voor die 2000km.
uitgaan van elke dag een stukje is dat 142 km per dag, dat moet je in 3 uur wel redden toch?
Eigenlijk ben je dan beter uit om rustig naar Brisbane te gaan,
en dan het vliegtuig naar Sydney te pakken.

eventueel kan je dan vanuit daar weer wat verkennen,
het stuk tussen Brisbane en Sydney is een beetje saai,
vooral als je niet zo lang de tijd hebt
pi_74226412
Waarom een week in airlie? Of gaan jullie zeilen of zo? Dat kan ik aanraden, wij hebben gezeild op een wedstrijdboot langs de Whitsundays - echt geweldig
pi_74226541
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:36 schreef Ripley het volgende:
Waarom een week in airlie? Of gaan jullie zeilen of zo? Dat kan ik aanraden, wij hebben gezeild op een wedstrijdboot langs de Whitsundays - echt geweldig
elke dag bezopen is ook regelmaat
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:46:23 #50
256220 85
pi_74226747
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 15:32 schreef Soohr het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je dan beter uit om rustig naar Brisbane te gaan,
en dan het vliegtuig naar Sydney te pakken.

eventueel kan je dan vanuit daar weer wat verkennen,
het stuk tussen Brisbane en Sydney is een beetje saai,
vooral als je niet zo lang de tijd hebt
hmm okay, goede tip. es kijken of er andere opties zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')