Je moet hem wel in berlijn aanvragen,quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:04 schreef Dos37 het volgende:
okkee bedankt, ik hoorde van iemand dat je hem in persoon moest aanvragen in Berlijn vandaar. Een dagje Berlijn is natuurlijk nooit weg.
Bij een working holiday heb je een stikker nodig? Of heb je een ander visum?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 08:42 schreef SlamD het volgende:
Nooit een sticker gehaald, ook nooit nodig gehad. Ook niet na een vakantie buiten Australie...
Zover ik weet hoef je na de bevestiging helemaal niks te doen, behalve een stempel krijgen na binnenkomst in Australie.
http://www.immi.gov.au/e_visa/working-holiday.htmquote:You do not require a visa label in your passport unless advised by the department in your visa grant notification letter. If necessary, you can arrange to have a visa label placed in your passport at any departmental office in Australia.
Ik heb zelf gezien dat mensen niet werden aangenomen omdat ze de stikker misten. Van de 2e bewering heb ik de bron vermeld, je mag zelf bepalen of je die bron betrouwbaar vindt.quote:
Ik zou zeker proberen om aan een auto te komen. Dat geeft je zo veel meer vrijheid! Gewoon zo'n van waarin je kan slapen. Heerlijk op de camping met wildlife om je heen!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:20 schreef 85 het volgende:
Nog een maandje en dan ga ik down under![]()
Nu was het plan eigenlijk een auto te huren zo'n 14 dagen om van airlie beach naar sydney te rijden. Alleen ben ik nog geen 25 en is het huren van een auto best een duur geintje, dus nu zit ik toch weer es naar die greyhound te kijken.. Stuk goedkoper maar minder vrijheid..
Heeft er iemand tips of opmerkingen over beide mogelijkheden? Greyhound lees ik verschillende verhalen over, zijn er hier ervaringen?
Oh en van Airlie Beach naar Sydney zijn er dan nog (onbekende) spots waar ik heen MOET?
thnx!
dat is bij airlie beach, dus daar is ie al.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:01 schreef maffemaniak het volgende:
Ow je gaat toch wel naar de Whitsunday's mag ik hopen??
Zoek een lift! Kamperen tussen de wilde kangoeroes moet je echt meegemaakt hebbenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:20 schreef 85 het volgende:
Nog een maandje en dan ga ik down under![]()
Nu was het plan eigenlijk een auto te huren zo'n 14 dagen om van airlie beach naar sydney te rijden. Alleen ben ik nog geen 25 en is het huren van een auto best een duur geintje, dus nu zit ik toch weer es naar die greyhound te kijken.. Stuk goedkoper maar minder vrijheid..
Heeft er iemand tips of opmerkingen over beide mogelijkheden? Greyhound lees ik verschillende verhalen over, zijn er hier ervaringen?
Oh en van Airlie Beach naar Sydney zijn er dan nog (onbekende) spots waar ik heen MOET?
thnx!
Ja eigenlijk lijkt me dat ook het leukst maar de kosten zijn zo hoog. Een camper kost ons per persoon minimaal 60 euro per dag das best veel..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:00 schreef maffemaniak het volgende:
[..]
Ik zou zeker proberen om aan een auto te komen. Dat geeft je zo veel meer vrijheid! Gewoon zo'n van waarin je kan slapen. Heerlijk op de camping met wildlife om je heen!
Een lift is zeker 1 van de mooiste manieren om te reizen vind ik maar dan moet je wel tijd hebben en geen eisen stellen aan wat je wilt zien bijvoorbeeld. Ik ga nu maar 5 weken en dan wil ik wel zoveel mogelijk zien, dus dan valt liften eigenlijk af.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:35 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Zoek een lift! Kamperen tussen de wilde kangoeroes moet je echt meegemaakt hebben
Aan de oostkust?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:35 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Zoek een lift! Kamperen tussen de wilde kangoeroes moet je echt meegemaakt hebben
Ja, ik! Beviel me prima! Je moet wel een dagje van tevoren bellen om een plekje te reserveren. Ik had gewoon een routekaart van Sydney naar cairns gekocht, dan kun je zelf kiezen wanneer je welk stuk doet. Ik heb 2 keer 's nachts gereisd (hou rekening met ritten van 12-14 uur hequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:30 schreef 85 het volgende:
Niemand die ervaring heeft met de Grey Hound?
okay! Dat bellen vind ik wel minder, wordt het gelijk zo'n georganiseer. En ritten van 12-14 uur? Ik had het idee van uurtje of 2 rijden en dan wees uitstappen en de volgende dag verder. Hoe lang heb je over dat stuk van Sydney naar Cairns gedaan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, ik! Beviel me prima! Je moet wel een dagje van tevoren bellen om een plekje te reserveren. Ik had gewoon een routekaart van Sydney naar cairns gekocht, dan kun je zelf kiezen wanneer je welk stuk doet. Ik heb 2 keer 's nachts gereisd (hou rekening met ritten van 12-14 uur he), dan kun je lekker pitten en merk je minder hoe lang het duurt. Aan boord worden films gedraaid en er wordt regelmatig gestopt (voor in en uitstappen maar ook voor plaspauzes en eten halen)
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:51 schreef 85 het volgende:
[..]
okay! Dat bellen vind ik wel minder, wordt het gelijk zo'n georganiseer. En ritten van 12-14 uur? Ik had het idee van uurtje of 2 rijden en dan wees uitstappen en de volgende dag verder. Hoe lang heb je over dat stuk van Sydney naar Cairns gedaan?
Dat heb ik in 4 weken gedaanquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:51 schreef 85 het volgende:
[..]
okay! Dat bellen vind ik wel minder, wordt het gelijk zo'n georganiseer. En ritten van 12-14 uur? Ik had het idee van uurtje of 2 rijden en dan wees uitstappen en de volgende dag verder. Hoe lang heb je over dat stuk van Sydney naar Cairns gedaan?
Eigenlijk ben je dan beter uit om rustig naar Brisbane te gaan,quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:28 schreef 85 het volgende:
okay, nou dan is het misschien toch een optie. Maar ik snap dat 2 uur niet echt opschiet maar das ook niet de bedoeling
we gaan van Airlie Beach naar Sydney dat is 2000km
We blijven eerst een week in Airlie en dan hebben we 2 weken voor die 2000km.
uitgaan van elke dag een stukje is dat 142 km per dag, dat moet je in 3 uur wel redden toch?
elke dag bezopen is ook regelmaatquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:36 schreef Ripley het volgende:
Waarom een week in airlie? Of gaan jullie zeilen of zo? Dat kan ik aanraden, wij hebben gezeild op een wedstrijdboot langs de Whitsundays - echt geweldig
hmm okay, goede tip. es kijken of er andere opties zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:32 schreef Soohr het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je dan beter uit om rustig naar Brisbane te gaan,
en dan het vliegtuig naar Sydney te pakken.
eventueel kan je dan vanuit daar weer wat verkennen,
het stuk tussen Brisbane en Sydney is een beetje saai,
vooral als je niet zo lang de tijd hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |