abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 januari 2010 @ 11:58:20 #126
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_77284791
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:21 schreef stFz het volgende:
Ben nu twee maanden onderweg, heb zon 1500eruo per maand uitgegeven Heb dan wel een aantal tours gedaan en niet op elk dubbeltje gelet. Het eten en drinken(vooral drank) is hier duurder dan je gewend bent.

Over een maandje Nieuwe Zeeland maar eerst nog de whitsundays en duiken in cairns
Het eten is duurder?
pi_77290800
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 03:21 schreef stFz het volgende:
Ben nu twee maanden onderweg, heb zon 1500eruo per maand uitgegeven Heb dan wel een aantal tours gedaan en niet op elk dubbeltje gelet. Het eten en drinken(vooral drank) is hier duurder dan je gewend bent.

Over een maandje Nieuwe Zeeland maar eerst nog de whitsundays en duiken in cairns
eten is goedkoper,
een kar vol in de supermarkt was 100 dollar,
een kar vol in nederland is 100 euro.

Eigenlijk is alleen drank duurder,
een krat/karton bier is al gauw 45 dollar,
zijn alleen je flesjes/blikjes wel iets groter,
maar toch, 22 euro voor 24 flesjes/blikjes is prijzig.

lang leven de 4 a 5 liter pakken wijn
pi_77424975
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:26 schreef lost95 het volgende:
Maar om op je andere vraag terug te komen:
[..]

Moet kunnen, maar hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt doen. "In Brisbane beginnen" valt daar bijvoorbeeld Fraser Island ook onder? En het hangt er maar net vanaf wat je onderweg allemaal wilt doen. In ieder geval, hoe minder tijd je hebt hoe meer je moet plannen!
Fraser Island valt idd onder Queensland/Brisbane. ongeveer 350 km van de stad vandaan. Dus volle dag in de auto. Er zijn ook rondvaart tours naar Frasier. Huur daar een grote 4X4 en maak een tour met begeleiding over het witte strand. Prachtig.
M. kabeljouw
pi_77427078
Het is ook leuk om met de bus naar Cairns te gaan, dit kan relatief goedkoop.
Dan kun je af stappen bij bijvoorbeeld Noosa, Rainbow Beach of Hervey Bay (voor Fraser Island) en Airlie Beach (voor de Whitsunday Islands).
pi_77456452
quote:
lang leven de 4 a 5 liter pakken wijn
Goon

Spul is vaak nog prima te drinken ook. Ongeveer 12 dollar per zak.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 22:49:17 #131
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77464218
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:50 schreef announcement het volgende:

[..]

Goon

Ochja goon... daar heb ik veel leuke herinneringen aan hehe
pi_77588198
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:50 schreef announcement het volgende:

[..]

Goon

We moeten het niet overdrijven

Aan de andere kant..

It's so bad that it's good!
pi_77591396
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:18 schreef kevin85 het volgende:

[..]

We moeten het niet overdrijven

Aan de andere kant..

It's so bad that it's good!
ach,
als je na een dag door de brandende zon toch je zak wijn in je eski dmv een ijsblok koud heb weten te houden,
is het heel prettig drinken.
pi_77866131
Ik wil dit jaar voor een aantal maanden naar Australië gaan maar ik weet nog niet precies wanneer ivm m'n werk. Hoe lang van te voren moet je vliegtickets boeken? Waarschijnlijk ga ik ergens in april/mei.
pi_77866223
* Stuart wil ook graag een keer naar Australie
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_77872376
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik wil dit jaar voor een aantal maanden naar Australië gaan maar ik weet nog niet precies wanneer ivm m'n werk. Hoe lang van te voren moet je vliegtickets boeken? Waarschijnlijk ga ik ergens in april/mei.
dan zou ik nu eens gaan boeken
pi_77895701
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 08:03 schreef Soohr het volgende:

[..]

dan zou ik nu eens gaan boeken
Omdat langer van te voren boeken over het algemeen goedkoper is? Het probleem is dat ik niet precies weet wanneer m'n huidige project afloopt.
pi_77896147
Het loont de moeite om niet alleen op Schiphol te kijken, qua vluchten. Londen bijvoorbeeld is veel goedkoper.

Een goede site om vluchten te vergelijken vind ik zelf www.momondo.com
pi_77936312
Ja je moet zo snel mogelijk (als dat kan) boeken. Binnen hetzelfde vliegtuig is er altijd een groot verschil kwa prijs, de goedkopere plekken krijg je alleen als je vroeg boekt.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 05:33:29 #140
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_77946672
Volgens mij zie ik normaal gesproken een paar (rond de 3) maanden van tevoren de beste prijzen, daarvoor zijn ze 'normaal' daarna worden ze vaak belachelijk duur. 't Is natuurlijk een gokje om lang te wachten (want bij populaire vluchten zal de prijs inderdaad wel snel stijgen), maar extreem vroeg boeken lijkt me niet altijd het goedkoopste.
pi_77953652
Ik ga in de zomer zes weken naar Australie. Vertrek met Quantas vanuit Londen op 19 juli en kom aan in Cairns op 21 juli. Heb hiervoor 830 euro betaald.
Ik keer terug op 1 september uit Melbourne met Air Asia en betaalde hier 430 euro voor.
Dus op zes weken trek ik van Cairns naar Melbourne. Wat zijn nu de zaken die ik zeker MOET zien/doen? Duiken op het Great Barrief Reef lijkt me bvb al een evidentie.
Verder ben ik ook wel van plan om toch een aantal keer te gaan stappen, ik heb gehoord dat het uitgaan er speciaal én leuk is met al die backpackers ?
pi_77958782
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:29 schreef BramKVO het volgende:
Ik ga in de zomer zes weken naar Australie. Vertrek met Quantas vanuit Londen op 19 juli en kom aan in Cairns op 21 juli. Heb hiervoor 830 euro betaald.
Ik keer terug op 1 september uit Melbourne met Air Asia en betaalde hier 430 euro voor.
Dus op zes weken trek ik van Cairns naar Melbourne. Wat zijn nu de zaken die ik zeker MOET zien/doen? Duiken op het Great Barrief Reef lijkt me bvb al een evidentie.
Verder ben ik ook wel van plan om toch een aantal keer te gaan stappen, ik heb gehoord dat het uitgaan er speciaal én leuk is met al die backpackers ?
ga dan stappen in airlie beach,
zitten veel backpackers, maar echt speciaal of leuk wordt het daardoor niet. (het is wel leuk, daar niet van, maar de backpackers hebben er weinig mee te maken)
pi_77958959
Een tip voor iedereen. Werk in Nederland ipv Australie. Hier verdien je veel makkelijker geld dan daar EN meer.
pi_78266281
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 17:29 schreef PabloLopez het volgende:
Een tip voor iedereen. Werk in Nederland ipv Australie. Hier verdien je veel makkelijker geld dan daar EN meer.
Inderdaad. Je ziet veel reizigers in een soort deadlock belanden: met werken verdienen ze net genoeg om op 1 plek te blijven, zodat ze daar kunnen werken en maar niet naar huis hoeven. Leuk voor de internationale werkervaring, maar er is zoveel te zien in Australie.
pi_78300957
En check gewoon Cheap Tickets eens. Daar komt vaak uit dat je via Dusseldorf moet vliegen voor de goedkoopste vluchten.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:28 schreef Kontiki het volgende:
Het loont de moeite om niet alleen op Schiphol te kijken, qua vluchten. Londen bijvoorbeeld is veel goedkoper.

Een goede site om vluchten te vergelijken vind ik zelf www.momondo.com
M. kabeljouw
  dinsdag 23 februari 2010 @ 09:41:01 #146
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78333512
Iemand enig idee wat voor slang dit is?
pi_78348886
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 09:41 schreef Eva4Evah het volgende:
Iemand enig idee wat voor slang dit is?
Komt ie hier in voor?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:41:47 #148
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78363859
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:35 schreef lost95 het volgende:

[..]

Komt ie hier in voor?

OMG !!!!

Hij lijkt inderdaad op slang bij 1:05!
pi_78391544
Ik ga in de zomer voor vijf weken naar Australie. Omdat we onder de 25 zijn moet je veel extra betalen bij autohuur. Wat is dan goedkoper volgens jullie? Gewoon een auto of een busje waar je dan ook in kan slapen (wat dus overnachtingskosten scheelt)?
pi_78583769
Ik vertrek 10mei naar Australië! Vlieg met China Airlines en heb hierbij een stop van 11 uur in Taipei, is dit vliegveld een beetje te doen en kan ik ook van het vliegveld af?

Ik start in Sydney, wat verder te doen: geen idee! ik zie het daar allemaal wel, ik denk eerst oostkust zien en dan zie ik het daar wel. Ik heb een working holiday visa, max een jaar de tijd (ik blijf zolang geld en de reiszin er is) en heb een budget om mee te nemen van ¤5.500.

Is een auto kopen (alleen) een aanrader? het lijkt me leuk maar de kosten(en risico/reparaties) vind ik om alleen te doen best duur. Zeker gezien mijn startbudget is er direct een hap uit mijn geldvoorraad. Wat hebben jullie gedaan qua auto kopen of ander gereis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')