Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?quote:Op zondag 8 november 2009 21:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.
De Giant in XL heeft een behoorlijke bovenbuis, nl. 59.5 cm, en een grote balhoofdbuis van 22.5 cm. Dat is echt een kegel van een fiets.. Die is alleen te klein als je 2 meter of groter bent. Als je het per se met een fiets met klassieke geometrie wil vergelijken zit je in de buurt van een 63cm (maar is echt natte vingerwerk). Wat is je binnenbeenlengte en totale lichaamslengte? Dan kan ik het nog een beetje met mezelf vergelijken. Voor mij (1.92m) zou de Giant te groot zijn, te lang en ik zou er niet diep genoeg op kunnen zitten.
Tiagra is inderdaad wel prima voor beginners, maar als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een fiets met 105 of hoger kan krijgen zou ik dat altijd doen.quote:Op zondag 8 november 2009 21:55 schreef SkollZwaar09 het volgende:
[..]
Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?
Okeequote:Op zondag 8 november 2009 17:52 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.
Het werkt wel behoorlijk goed, haal gewoon alles wat je los kunt halen los (ik heb bijv. ook de 2 tandwieltjes achter bij schoongemaakt, weet niet hoe die heten) en leg het in een bak met dat spul en water, dan wrijf je het daarna even af en dan is het weer mooi schoon.
Zetten jullie je fiets trouwens echter onder de douche? Kan dat zomaar? Krijg je dan geen roest?
Achter is mijn grootste kransje trouwens 26, dus ik rijd dan 39-26. Ik weet niet of die hele heuvel 13.4% is, het is natuurlijk niet gezegd dat alleen omdat het hoogste punt 134 meter is je dan ook 134 meter omhoog gaat vanaf het punt waar je denkt te beginnen met klimmen. Maar er zitten echt behoorlijk steile stukken in waar ik met moeite de 14 km/u haal en na een tijdje vaak naar 12-10 km/u zak.
Ik was met mijn fiets alleen nog maar in NL geweest en realiseer me nu wel hoe zwaar klimmen is. Het gekke is dat je na een tijdje niet meer ziet dat je omhoog gaat, maar gewoon niet harder kunt dan een bepaalde, hele lag snelheid. Je snakt naar adem, je snakt naar een stukje vlak of zelfs vals plat, maar dan na de bocht gaat het nog steiler omhoog. Heerlijk!!!!
Idd. Ook net effe een uurtje geweest.quote:
Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Ook net effe een uurtje geweest.
Vorige week zondag weer begonnen met fietsen, na 5 weken amper iets gedaan te hebben.
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.
Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.
Dat is zo. Ik ga volgend jaar wedstrijden rijden dus heb nu wel iets om naartoe te trainen, maar ik denk dat ik dan na het seizoen ook wel ff uitgefietst ben als je het zo steltquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
In de winter schaats ik. Maar ook daar richt ik me op een beperkt aantal wedstrijden. Het marathonrijden heb ik er al aan gegeven omdat je dan het hele seizoen behoorlijk moet zijn, maar nooit echt goed kunt zijn. Dit jaar hoef ik alleen in februari te pieken, 3 gewestelijke kampioenschappen in 1 maand en daarmee is gelijk het seizoen ten einde. Bevalt mij prima.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).
Voordeel van veel doelen is wel dat het niet afhangt van één doel. Als het niet naar wens gaat, komt het bij een volgende wel goed.
En dit jaar was qua resultaten eind augustus tot eind september mijn beste maand. In 5 weken 4 cyclo's gereden. Met 2 klasseringen daartussen waar ik echt wel tevreden mee was.
Het gaat erg hard ja..quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Tommeke het volgende:
@Oksel: Is dat niet superlink? Met zulke snelheden rijden? Trainen op snelheid doen we hier in de vorm van trainingswedstrijdjes op de wielerbaan
Super!quote:Op zondag 15 november 2009 08:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Het gaat erg hard ja..Veel stoplicht sprintjes.. van 0 naar 45+ in no-time. Maargoed.. dat is de kracht van een grote groep, de auto's gaan tenminste om je heen. Fiets je alleen, gaan ze door je heen, of over je heen. Morgenochtend om 7 uur weer de 'Montville' rit, 70km met 6km klim van 10%..! Dat gaat stuk langzamer, gemiddeld 30 ofzo, op het eind.
[ afbeelding ]
Dat had ik zaterdag al. Via Amerongen naar Beneden-Leeuwen gefietst en weer terug. Vals plat de Prins Willem Alexanderbrug op met tegenwind vol in je smoel was veruit het zwaarst en de Amerongseberg een eitje.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Wombcat het volgende:
Ondanks de harde wind toch nog een uurtje gefietst. Was wel grappig. De A2 over met tegenwind met 17 per uur bovenkomen. Met wind mee met 40 per uur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |