abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74524330
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:48 schreef eentwee het volgende:

[..]

Vergeet deze maten, ze zeggen vrijwel niks want elk merk meet anders en je hebt ook te maken met verschillende geometrieën (klassiek = rechte bovenbuis, slooping = aflopende bovenbuis). Als je nu een fiets hebt en daar goed op zit is dat een goed startpunt. Vervolgens kijk je naar de lengte van de bovenbuis en de balhoofdbuis.
De Giant in XL heeft een behoorlijke bovenbuis, nl. 59.5 cm, en een grote balhoofdbuis van 22.5 cm. Dat is echt een kegel van een fiets.. Die is alleen te klein als je 2 meter of groter bent. Als je het per se met een fiets met klassieke geometrie wil vergelijken zit je in de buurt van een 63cm (maar is echt natte vingerwerk). Wat is je binnenbeenlengte en totale lichaamslengte? Dan kan ik het nog een beetje met mezelf vergelijken. Voor mij (1.92m) zou de Giant te groot zijn, te lang en ik zou er niet diep genoeg op kunnen zitten.
Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  zondag 8 november 2009 @ 21:57:05 #177
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74524432
Bulls:

http://www.bulls.de/nl/co(...)desert-falcon-1.html

Dit is de 2010 versie, de 2009 versie is nu ook nog wel te koop denk ik en die is goedkoper. Anders een Bulls afgemonteerd met 105. Die moet wel te vinden zijn voor ongeveer 800 euro Of een Cube met 105.
.
  zondag 8 november 2009 @ 21:59:00 #178
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_74524516
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:55 schreef SkollZwaar09 het volgende:

[..]

Top die snelle reacties! Ik ben 1.99m, binnenbeenlengte is 95 cm.. Wat vind je van de fiets an sich? Ik had vernomen dat tiagra prima is voor beginners.. Wat is jullie mening hierover?
Tiagra is inderdaad wel prima voor beginners, maar als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een fiets met 105 of hoger kan krijgen zou ik dat altijd doen.
.
pi_74527614
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:52 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Net even voor je gekeken, dat ontvet spul heet Finish Line Citrus Degreaser, ik heb het hier in London bij een fietswinkel gekocht. Het bestaat als ik me niet vergis uit biologisch afbreekbare elementen waaronder ook citroen. Maak overigens niet de vergissing te denken dat het omdat het biologisch afbreekbaar is ook veilig is voor mens en milieu, ik heb de fout gemaakt mijn fiets ermee in de slaapkamer te gaan schoonmaken met blote handen, waardoor mijn huid redelijk geïrriteerd was en er na een tijdje een giftige damp (zo las ik later op fles) in de slaapkamer stond. Beetje misleidend.

Het werkt wel behoorlijk goed, haal gewoon alles wat je los kunt halen los (ik heb bijv. ook de 2 tandwieltjes achter bij schoongemaakt, weet niet hoe die heten) en leg het in een bak met dat spul en water, dan wrijf je het daarna even af en dan is het weer mooi schoon.

Zetten jullie je fiets trouwens echter onder de douche? Kan dat zomaar? Krijg je dan geen roest?

Achter is mijn grootste kransje trouwens 26, dus ik rijd dan 39-26. Ik weet niet of die hele heuvel 13.4% is, het is natuurlijk niet gezegd dat alleen omdat het hoogste punt 134 meter is je dan ook 134 meter omhoog gaat vanaf het punt waar je denkt te beginnen met klimmen. Maar er zitten echt behoorlijk steile stukken in waar ik met moeite de 14 km/u haal en na een tijdje vaak naar 12-10 km/u zak.

Ik was met mijn fiets alleen nog maar in NL geweest en realiseer me nu wel hoe zwaar klimmen is. Het gekke is dat je na een tijdje niet meer ziet dat je omhoog gaat, maar gewoon niet harder kunt dan een bepaalde, hele lag snelheid. Je snakt naar adem, je snakt naar een stukje vlak of zelfs vals plat, maar dan na de bocht gaat het nog steiler omhoog. Heerlijk!!!!
Okee
Ik moet ook maar eens zoiets zoeken, haha. Ik hou wel van een blinkend fietsje
Zorg er wel voor dat je na 't ontvetten alles weer goed insmeert. En dat je het even laat intrekken om dan het overtollige vet er met een doek af te wrijven. Als bijvoorbeeld de buitenkant van je ketting vol met vet zit trekt het alleen maar vuil aan

Over douchen met je fiets, je rijdt ook door de regen he? En het frame is van alu, dat kan wel een beetje water hebben
Ik droog de boel daarna meteen weer af en poets alles mooi op.
Misschien is voor zulk steil werk een 26 net te klein en zou je misschien een 28 kunnen proberen. Of meer trainen natuurlijk
Ik merkte een paar jaar geleden in Luxemburg binnen een week al verbetering qua klimmen.
Klimmen is echt heerlijk om te doen inderdaad. Vooral die kick als je boven bent!
  FOK!fotograaf maandag 9 november 2009 @ 00:51:17 #180
73911 ultra_ivo
pi_74530208
Net terug van een rondje Ardennen. Naar Lierneux, Durbuy en Amay. Krap over de 190km met fors wat hoogtemeters. Als ik vanochtend wat vroeger bij de levenden was geweest had ik het laatste stukje ook nog naar huis kunnen fietsen, nu maar gebruik gemaakt van de laatste trein vanuit Luik. Dat ging trouwens nog bijna mis, ik kwam langs het stadion net nadat een wedstrijd van Standard voorbij was. Was een beetje druk op straat.
pi_74685219
Hallo.. Vanochtend om 6 uur 43km gedaan.. net niet binnen het uur. Zonder stoplichten was het gelukt. Grote groep, komen niet onder de 45km uur.. En ik zat niet eens in de voorste groep, die komen niet onder de 50. Waarom zo vroeg? Omdat het hier (Australie) anders te warm is, en het verkeer is hier levensgevaarlijk.

Vertrekken hier 's elke ochtend groepen. Doordeweeks de eerste al om half 5, het is dan toch al licht, dus waarom niet? 2e om 6 uur, 3e om 7 uur. De laatste groep is voor werklozen, gepensioneerden en studenten. In het weekend (za en zo) 2 groepen, 1tje naar Montville, met een 6km klim naar 600 meter (10% gemiddeld dus), en een snelle dus, op het vlakke.

Mijn fiets staat trouwens op Ebay.com.au, geen zin om hem mee terug te nemen. Hopelijk verkoop ik hem...
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:33:56 #182
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_74689133
Ik ben n iet stoer genoeg om nu buiten te fietsen, heb nu me maar in een sportschool voor drie maanden ingeschreven, kijken of ik me daar een beetje in conditie kan houden. D'r is wel geen hol aan, op zo'n hometrainer, maar als ik deze winter meer gewicht kan verliezen zal ik komende lente-zomer wel veel beter klimmen hoop ik!

Zodra de bladeren een beeje weg zijn en het weer meevalt wil ik nog wel naar buiten, maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik best een mooi-weer rijder ben...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_74690949
Het grootste nadeel van dit vieze weer vind ik toch wel dat ik elke keer alles moet schoonmaken en afdrogen. In de regen fietsen maakt me nu niet zoveel uit eerlijk gezegd. Ik doe wel iets meer sportschool en tacxen.

@Oksel: Is dat niet superlink? Met zulke snelheden rijden? Trainen op snelheid doen we hier in de vorm van trainingswedstrijdjes op de wielerbaan
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:19:36 #184
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74693143
Zonnetje.
Buienradar.
Fietsen?
pi_74694324
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 13:19 schreef Zelva het volgende:
Zonnetje.
Buienradar.
Fietsen?
Idd. Ook net effe een uurtje geweest.
Vorige week zondag weer begonnen met fietsen, na 5 weken amper iets gedaan te hebben.
pi_74700250
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:11 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. Ook net effe een uurtje geweest.
Vorige week zondag weer begonnen met fietsen, na 5 weken amper iets gedaan te hebben.
Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.
pi_74702121
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Trek je dat 'n beetje? Ik zit nu bij m'n ouders en heb hier geen fiets, dan zit ik me wel 'n beetje te verbijten.
Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 19:17:44 #188
73911 ultra_ivo
pi_74702231
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.
pi_74702400
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daarom vindt ik 't prettig maar 1 seizoensdoel te hebben. Daar dan helemaal op richten en na die rit gewoon een maand of 2 de benen omhoog. Daarna ben ik weer fris genoeg om goed gemotiveerd te rijden.
Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).
Voordeel van veel doelen is wel dat het niet afhangt van één doel. Als het niet naar wens gaat, komt het bij een volgende wel goed.
En dit jaar was qua resultaten eind augustus tot eind september mijn beste maand. In 5 weken 4 cyclo's gereden. Met 2 klasseringen daartussen waar ik echt wel tevreden mee was.
pi_74702401
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Meestal heb ik op het einde van het seizoen al weinig zin meer om te fietsen. Als je de hele tijd moet trainen omdat het volgende doel er al weer aan komt, en je van november af al aan het trainen bent, dan heb je het wel eens gehad.
Dat is zo. Ik ga volgend jaar wedstrijden rijden dus heb nu wel iets om naartoe te trainen, maar ik denk dat ik dan na het seizoen ook wel ff uitgefietst ben als je het zo stelt

Begin april ongeveer wil ik goed zijn
  FOK!fotograaf zaterdag 14 november 2009 @ 22:19:29 #191
73911 ultra_ivo
pi_74707131
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 19:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik kom uit het wedstrijdcircuit, dan rijd je (bijna) het hele jaar door wedstrijden. Voorjaarscompetitie vanaf eind januari, wedstrijden vanaf maart, zomeravondcompetitie vanaf april. De laatste jaren ben ik verschoven van wedstrijden naar cyclo's (en rijd ik ook minder trainingswedstrijden).
Voordeel van veel doelen is wel dat het niet afhangt van één doel. Als het niet naar wens gaat, komt het bij een volgende wel goed.
En dit jaar was qua resultaten eind augustus tot eind september mijn beste maand. In 5 weken 4 cyclo's gereden. Met 2 klasseringen daartussen waar ik echt wel tevreden mee was.
In de winter schaats ik. Maar ook daar richt ik me op een beperkt aantal wedstrijden. Het marathonrijden heb ik er al aan gegeven omdat je dan het hele seizoen behoorlijk moet zijn, maar nooit echt goed kunt zijn. Dit jaar hoef ik alleen in februari te pieken, 3 gewestelijke kampioenschappen in 1 maand en daarmee is gelijk het seizoen ten einde. Bevalt mij prima.
  zondag 15 november 2009 @ 08:55:10 #192
58560 Oksel
Gezellig.
pi_74713299
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:09 schreef Tommeke het volgende:

@Oksel: Is dat niet superlink? Met zulke snelheden rijden? Trainen op snelheid doen we hier in de vorm van trainingswedstrijdjes op de wielerbaan
Het gaat erg hard ja.. Veel stoplicht sprintjes.. van 0 naar 45+ in no-time. Maargoed.. dat is de kracht van een grote groep, de auto's gaan tenminste om je heen. Fiets je alleen, gaan ze door je heen, of over je heen. Morgenochtend om 7 uur weer de 'Montville' rit, 70km met 6km klim van 10%..! Dat gaat stuk langzamer, gemiddeld 30 ofzo, op het eind.

pi_74727442
Ik maak m'n fiets echt niet na elke rit schoon met dit weer, kost veel te veel tijd. De wegen zijn toch bijna altijd nat van november-april. Houd wel de ketting in de gaten zodat-ie niet gaat kraken of roesten. Voordeel is dat ik twee fietsen heb. Alleen als er gepekeld is (helaas ook veel te vaak), maak ik 'm wel wat vaker schoon.
pi_74729028
quote:
Op zondag 15 november 2009 08:55 schreef Oksel het volgende:

[..]

Het gaat erg hard ja.. Veel stoplicht sprintjes.. van 0 naar 45+ in no-time. Maargoed.. dat is de kracht van een grote groep, de auto's gaan tenminste om je heen. Fiets je alleen, gaan ze door je heen, of over je heen. Morgenochtend om 7 uur weer de 'Montville' rit, 70km met 6km klim van 10%..! Dat gaat stuk langzamer, gemiddeld 30 ofzo, op het eind.

[ afbeelding ]
Super!
Wel een pittig klimmetje inderdaad, haha
pi_74738466
Pff, was echt te warm.. rond uurtje of 8 kwamen we aan bij de klim. 2 snelle (lichte) jongens deden de 'Razorback' route omhoog, 4km naar 600+ meter, ipv 6km. Ik dus niet. Rustig omhoog, want het was echt warm. Shirt helemaal open, en helm af..

Uurtje of 10 terug, 27 gemiddeld op de teller. Iets van 70km in totaal geloof ik.
pi_74813963
Ondanks de harde wind toch nog een uurtje gefietst. Was wel grappig. De A2 over met tegenwind met 17 per uur bovenkomen. Met wind mee met 40 per uur.
Op het vlakke op een paar stukken met tegenwind net boven de 20 gefietst, met wind mee tegen de 45 (met een maximum van 57).
Bij het optrekken na een stoplicht kwam er opeens een windvlaag en zat ik bijna tegen de stoeprand aan . Met zijwind af en toe flink over de weg gezwabberd.
pi_74819664
Ga zo ook een stukkie, ben benieuwd. T waait best hard en ik heb een paar open stukken de wind vol tegen/mee. Dat moet wel +65 kunnen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 18 november 2009 @ 16:33:23 #198
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_74820926
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:23 schreef Wombcat het volgende:
Ondanks de harde wind toch nog een uurtje gefietst. Was wel grappig. De A2 over met tegenwind met 17 per uur bovenkomen. Met wind mee met 40 per uur.
Dat had ik zaterdag al. Via Amerongen naar Beneden-Leeuwen gefietst en weer terug. Vals plat de Prins Willem Alexanderbrug op met tegenwind vol in je smoel was veruit het zwaarst en de Amerongseberg een eitje.
  FOK!fotograaf woensdag 18 november 2009 @ 16:42:44 #199
73911 ultra_ivo
pi_74821289
Ik had vanavond willen trainen op de ijsbaan. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het nu hordenspringen over de kussens is. Dus ik blijf maar thuis.
pi_74929060
Even een klein schopje.

Zaterdag bij m'n ouders even kunnen trainen. Een paar intervalletjes gedaan en lekker afgezien.
Toen ik thuis kwam zou m'n moeder net bij het voetbal van m'n broertje kijken. Ik zei: Ik ga wel even op m'n fiets. En wou natuurlijk even laten zien hoe snel ik kon

Dus met 45 per uur de wijk uit. (Gelukkig moest m'n moeder steeds afremmen voor verkeersdrempels en had ze een stoplicht tegen ) De weg naar de voetbalclub is een lange en rechte 50 km weg met een paar kruisingen en drempels. Dus ik kon lekker doorjakkeren. Uiteindelijk was moeders er een half minuutje eerder dan ik.

Wat dat betreft hoop en denk ik dat ik komend seizoen echt ga verbeteren in het tijdrijden.
Ik denk er ook aan om een budget tijdritfiets op te bouwen van een complete wegfiets, omdat ik 't zo'n mooie discipline van de sport vind. Een setje wielen heb ik al. Via het fiets forum vorige week voor 2 tientjes een setje 'versleten' Easton Vista's gekocht. De lagers liepen niet mooi meer en de remranden staan een beetje hol. Ik heb de lagers eruit gevist en schoongemaakt. De wielen lopen nu wel aardig, maar als ik er wedstrijden op wil fietsen moeten er wel even nieuwe lagers in. Van het achterwiel, of als de wielen erg bevallen een ander wiel, wil ik een dicht wiel maken. Voor een paar tientjes is dat wel te doen en ik ga toch geen officiele KNWU-tijdritten rijden voorlopig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')