quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:01 schreef mikoxx het volgende:
Iemand hier tips voor een leuk babykookboek? Ik hoorde iets over 'Opperdepop' van AH, maar daar hoor ik wel heel verschillende dingen over.
Goh BE, heel leuk idee zeg!![]()
Huup, succes morgen, altijd leuk om de ''scores' weer te weten, toch?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:06 schreef Brighteyes het volgende:
Het naveltje is nu 2 keer aangestipt en het lijkt nu wel klaar te zijn. Ik ga morgen nog even langs zodat zij zelf kunnen kijken, zij hebben er ten slotte meer verstand van dan ik.
Ik ga morgen met Oscar op mijn werk langs. Zin in. Baby showen!
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:19 schreef huuphuup het volgende:
ik vind opperdepop echt helemaal geweldig dus als je er eentje kunt kopen zou ik het zeker doenverder geen tips op dat gebied.
Ja scores, ben benieuwd, mijn weegschaal zegt in elk geval dat ze al op 5 kg zit.
Leuk BE, langs op werk!
Zou mooi zijn als t nu klaar is met het naveltje
quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:20 schreef Grasjes het volgende:
Rockabella, wat fijn dat het beter gaat met je rockertje! En leuk dat je hem ook zelf even in de tummytub gedaan hebt![]()
Kersjes, gelukkig is het wat rustiger met Toby zijn huid! En lekker slapen![]()
Sserpente, je spoiler![]()
Sterkte dames die net bevallen zijn en nog niet fijn kunnen zitten!
Joep aan het rollen![]()
Mefke, wat is Driekus goed aangekomen zeg! Heerlijk![]()
BE, mijn dochter had het ook. Is echt vanzelf weggetrokken. Leuk lekker showen op je werk met Oscar
Leuk dat Ko genoot van de kunst. Het fontanelletje van Ko is zeker nog niet dicht. Dat dat niet het geval is kun je ook zien als je het hoofdje heel goed in de gaten houdt of zachtjes voelt is er een plek op het hoofd die je heen en weer ziet bewegen. Net op wiki nagelezen en daar zeggen ze de fonanellen sluiten tussen een jaar en 1,5 jaar ongeveer.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:26 schreef oeke het volgende:
Ow, arme zielige ziek kindjes! Beterschap en hopelijk zijn jullie snel weer vrolijke kindjes!![]()
Nog geen ervaring met kookboekjes, duurt nog wel even voor we er hier mee bezig gaan.![]()
Vandaag hebben we met Ko in de doek de open atelierroute gelopen in onze buurt.
Hij vond alle kunst heel interessant en hij moest veel lachen en kijken naar alle kunstenaars
en andere bezoekers.![]()
Leukste vraag die ik vandaag kreeg was: Is het fontanelletje al dicht?
Geen idee trouwens....
Bas was snel; bij de 6 maanden controle bij het cb, was het fontanelletje al gesloten. in het boekje van ons CB staat dat de fontanel sluit tussen de 6 maanden en de 3 jaar. Bas was dus snel. Er wordt nu ook steeds goed gecontroleerd of het hoofdje goed mee blijft groeien. Toevallig vroegen we afgelopen donderdag aan de arts wat er gebeurt als een hoofdje niet meer goed meegroeit. Hij zei 'wat denk je?' ik zei 'uuh... open maken?' Nou, inderdaad, dat schijnt dus te gebeuren!quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:41 schreef Tinuviel het volgende:
Leuk dat Ko genoot van de kunst. Het fontanelletje van Ko is zeker nog niet dicht. Dat dat niet het geval is kun je ook zien als je het hoofdje heel goed in de gaten houdt of zachtjes voelt is er een plek op het hoofd die je heen en weer ziet bewegen. Net op wiki nagelezen en daar zeggen ze de fonanellen sluiten tussen een jaar en 1,5 jaar ongeveer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou..ik geloof dat Elin ook een hekel aan haar bed heeft.. ze wil overal slapen behalve in bedquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:15 schreef Kersjes het volgende:
Memmel, succes morgen op je eerste werkdag als mama van 2!
Stiemie![]()
Kon je je af en toe maar in 2en splitsen he?
Kleine Ko, nu al een kunstliefhebber![]()
Ca.ra, hier een beetje hetzelfde probleem. Mannetje ligt nu lekker tegen M's borst te tukken.En ik weet dat het onzin is, maar stiekem denk ik echt dat hij een hekel heeft aan zijn bedHij slaapt er vrijwel nooit in en dan kan je wel tig keer op en neer lopen en troosten, hij ligt praktisch nooit rustig daar en uit zichzelf in slaap vallen is er dus ook niet bij. Bij ons in of op bed is hij daarentegen direct rustig, hij ligt elke nacht dus tussen ons in hoewel we zijn eigen bed (dat trouwens aan ons voeteneind staat) wel gewoon blijven proberen.
Nou ja, tegen de tijd dat hij 18 is zal hij vast niet meer bij zijn ouders in bed willen slapen. Of bij mama op schoot![]()
BE, veel plezier met het patseren morgen! .
Karin krijgt die niet gewoon te weinig?? Heb je al geprobeerd om wat extra te geven en kijken of die dan langer weg blijft??? Weet natuurlijk niet hoelang je al op dezelfde cc's zit. Maar je mannetje groeide hard dus heeft misschien ook wel wat extra's nodig ondertussenquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Miko ik heb opperdepop ook wel te leen voor je!
Kan een flesbaby ook een regeldag hebben?
Lars komt steeds veel te vroeg voor de fles, maar heeft wel overduidelijk honger.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan, wel of niet eerder geven?
Hij drinkt normaal elke 3 uur, maar komt nu na 2/2,5 uur steeds al
Wel een aantal poepluiers vandaag! Hoera!
Bterschapjes voor de zieken!
Esmee is vlug zeg! Nu al volgen! Men.....ik ben al blij als hij me even aankijkt
drogehoest? slijmerige hoest?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Weten jullie toevallig of er bij keelpijn/ontsteking bij babys iets gedaan kan worden?
Hij dronk gisteren al slecht, vanmorgen ook maar de helft. Hoest al 2 weken ofzo, denk zelf aan keelpijn.
fijn he zo'n ruk na zo'n gebroken nachtquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:24 schreef Poppedein het volgende:
Amélie, jemig! Lekkere spekbil! Wat groeit ze goed zeg! En Thomas ook, mijn hemel, dat moest n prematuur kindje zijn?![]()
Memmel, heel veel succes met je 1e dagje weer vandaag, hopelijk heb je t ritme gauw weer te pakken!
Oeh, na gister n minne nacht met een meisje wat elk uur kwam heeft ze vannacht héérlijk geslapen van half 12 tot kwart voor 5, wat n fijne ruk! Al ben ik jaloers als ik Amélie dr tijden hoor hoor Huups, wow!
We hebben even gebeld. Inmiddels is de koorts ook weer weg, ze is nog wel erg snotterig enzo maar spuugt niet meer zoveel. Het was volgens de dokter 'gewoon' een griepje.quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:46 schreef bodpa09 het volgende:
Kleine man spuugt nog steeds na elke maaltijdHij maakt wel mooie boogjes, ddww.
Mila had dat toch ook, Raissa? Ben je nog naar de dokter geweest?
Ik zou de afspraak gewoon door laten gaan. Er zitten best wel wat handige dingen in dat babypakket. Laat je alleen geen abonnementen of iets dergelijks aansmeren als jij die niet wilt. Keihard nee zeggen als jij de noodzaak ervan niet inziet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef Chan het volgende:
Poppedein heerlijk is dat he, zo'n goede nacht na een gebroken nachtIs de spruw al helemaal weg inmiddels?
Oh Huup wat fijn dat het zo goed gaat daarmee
Hier belde net een mevrouw van die Etosbabydoos, die komt ze binnenkort langs brengen.. Iemand nog afwimpeltips??
Ik had me voorgenomen niks te gaan kopen, me niet te laten verleiden...quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:36 schreef Chan het volgende:
Hier belde net een mevrouw van die Etosbabydoos, die komt ze binnenkort langs brengen.. Iemand nog afwimpeltips??
Ik heb ook erover nagedacht om dat boek te kopen. Heb het uiteindelijk niet gedaan maar later een ander boek over babyziektes en het oei ik groei gekocht. Ik vond er wel een paar handige dingen in zitten, zoals de plastic lepel, die verkleurt als het eten te heet wordt en het slabbetje. Alleen kun je er beter geen te sterk gekleurde groenten ermee geven, want dan neemt de lepel die kleur aan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen niks te gaan kopen, me niet te laten verleiden...
Die mevrouw die langskwam liet me vanalles zien en ik braaf overal nee, niet nodig opzeggen (allemaal niet echt nuttig spul).
Totdat ze op het allerlaatst nog een boek tevoorschijn toverde, en die heb ik gekocht
Het was het boek "gezond groot worden" een uitgave van Jonge Gezinnen.
Een erg handig boek en zeker aan te raden! Het is namelijk een medisch handboek voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Er staan ziekten, oorzaken en mogelijke behandelingen in, eerste hulp bij kinderongelukken, voeding en tips en adviezen. Altijd handig om bij de hand te hebben! Het kostte 19,95.
Ha, fijn dat het beter gaat. En dankjewel voor je antwoord.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:43 schreef Raissa het volgende:
[..]
We hebben even gebeld. Inmiddels is de koorts ook weer weg, ze is nog wel erg snotterig enzo maar spuugt niet meer zoveel. Het was volgens de dokter 'gewoon' een griepje.
elin dus ook acht en een halve kilo, 73.5 cm langquote:Op maandag 5 oktober 2009 16:55 schreef ik80lll het volgende:
wat een verschil he in gewichten bij die klentjes. Lola weegt nu 8.5 kilo (bij bijna 8 maanden) en sinds zaterdag kruipt ze. Zal ze nu wel in gewicht niet zoveel omhoog schieten. Ze scheurt de hele kamer door (is haar zus niet zo blij me, die kan niks meer laten liggen)
je kan m niet direct doorlinkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:29 schreef miss_sly het volgende:
Aah, ok, net als met foto's dus. Zal ik ook eens proberen, hoewel Senna's lijntje nog erg kort is natuurlijk
oeh van dat soort boeken gaan mijn haren overeind staan.. soort thuisdokterboek... brrrquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Ik had me voorgenomen niks te gaan kopen, me niet te laten verleiden...
Die mevrouw die langskwam liet me vanalles zien en ik braaf overal nee, niet nodig opzeggen (allemaal niet echt nuttig spul).
Totdat ze op het allerlaatst nog een boek tevoorschijn toverde, en die heb ik gekocht
Het was het boek "gezond groot worden" een uitgave van Jonge Gezinnen.
Een erg handig boek en zeker aan te raden! Het is namelijk een medisch handboek voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Er staan ziekten, oorzaken en mogelijke behandelingen in, eerste hulp bij kinderongelukken, voeding en tips en adviezen. Altijd handig om bij de hand te hebben! Het kostte 19,95.
Beterschap voor de zieke kindjesquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:00 schreef Kersjes het volgende:
Vannacht ben ik trouwens vakkundig uit bed gewerkt![]()
Ik kon toch al niet slapen en werd op een gegeven moment helemaal gek van die kleine lawaaipapegaai naast me. Snurken, grommen, piepen, kreunen... hij maakt echt zo ontzettend veel herrie als hij slaapt! En nadat ik voor de zoveelste keer een klein vuistje in mijn gezicht geplant kreeg ben ik er maar uit gegaan en heb ik op de bank mijn op de DVD - recorder opgespaarde series zitten kijken![]()
Vandaag een goede dag gehad: eczeem bleef kalm, bijna geen krampjes en relatief goed geslapen![]()
We zijn dus niet naar de huisarts geweest.
Nee hoor, volgens mij zijn die het hele jaar te koopquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:29 schreef Ca.ra het volgende:
Ik ben zo bang dat luchtbedden een zomerartikel zijn en dat het lastig gaat worden, maar goed we gaan het gewoon proberen.
Vind jij je kind wel leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:55 schreef Joshua. het volgende:
Hebben julie dat ook dat je sinds je een kind hebt tien keer op een dag kan gaan stofzuigen en dweilen.
Hij eet een broodje en daarna kan ik direct gaan stofzuigen. Toen we nog geen kind hadden kon je bijv 1 keer in de week goed zuigen en dat was voldoende.
Nu ik niet meer werk vanwege de kleine ben ik elke dag wel een paar bezig.
dat vraag ik me ook wel eens af....quote:
dan zal je 'm waarschijnlij kmet hele strakke hand op moeten voeden of hem maar 1 speeltje geven ofzo..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:07 schreef Joshua. het volgende:
Als hij klaar is met spelen kan het toch weer opgeruimt worden.
Ik zie het bij vrienden van mij de hele vloer ligt onder het speelgoed.
Daar zou ik niet tegen kunnen mijn aanrecht is ok altijd leeg en staat niks op en alles staat op dezelfde plek.
je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:10 schreef Joshua. het volgende:
Maar julie willen toch ook dat je huis schoon is.
Dan heb je er toch geen zin in dan wil je iets voor jezelf kunnen doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef Vicky het volgende:
[..]
je kan je huis ook schonmaken als ie in bed ligt..
Het huis is er voor jullie hoor.. je bent er neit voor je huis!!
Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:12 schreef miss_sly het volgende:
mijn huis schoon...ach, niet zo belangrijk. Als het niet smerig is, maar rommelig met speelgoed en broodkruimels, zie ik het probleem niet.
kun je niet een leuke parttime baan zoeken?
tja, dat is geen pretje..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:18 schreef Joshua. het volgende:
we mogen alang blij zijn dat het geen huil baby is.
Het is natuurlijk een keus die je zelf maakt en je zelf goed bij voelt. Maar een kdv is best leuk voor kinderen hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:15 schreef Joshua. het volgende:
[..]
Wij hebben ervoor gekozen dat ik thuis blijf bij de kleine alleen als mijn moeder het kon doen dan zou het gaan maar anders niet.
uhh met 4 gaan ze in nl al naar school..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
Nou hij gaat pas naar school als hij 5 jaar is.
5? 4 toch.... Hij kan evt. ook naar peuterspeelzaal, is ook erg leuk voor kinderen. Dat mag vanaf 2 jaar en 3 maanden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
hij is leerplichtig vanaf 4 jaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:22 schreef Joshua. het volgende:
En hoe ga je hem dat leren zonder dat hij eerst een keer of 100 toch met vieze schoenen door het huis gebanjerd heeft?..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:21 schreef Joshua. het volgende:
Als hij ouder is en van buiten komt leren wij hem dat hij direct bij de bij keuken zijn schoenen uit moet doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |