Dat en iets met armoe.quote:
Jij altijd met je gevenquote:
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:37 schreef appelsjap het volgende:
Van mij mochht je mee.
Ja.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:38 schreef r0binhood het volgende:
[..]
nou als ze alleen in die wagon zat en de deuren waren op slot dan had ik d'r kapot verkracht ja.
Dat en iets met een luger, kogel en nek!quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:39 schreef beverton het volgende:
Ga gewoon werken vuile profiteur, tering kraker dat je bent. En je durft ook nog een grote muil op te zetten als iemand je vriendelijk doch geërgerd duidelijk maakt dat zij er niet van gediend is.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:39 schreef Esmerallda17 het volgende:
stom kutwijf dus.
Waarom extra gaan betalen als het ook goedkoper kan hoor, ben je niet per se een profiteur door :s
Maar goed, goed dat dat wijf had gezien dat je het aan een ander meisje vroeg !
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:39 schreef beverton het volgende:
Ga gewoon werken vuile profiteur, tering kraker dat je bent.
Is maar 25 euro of niet? Twee keer met de trein en je hebt het er alweer uitquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:41 schreef Juicyhil het volgende:
Ik heb overigens zelf een NS-kortingskaart. Voor die ene keer dat ik met de trein ga toch wel hendig.
Allemaal prima, maar dat TS op een negatief antwoord gewelddadige neigingen krijgt geeft aan dat TS het gewoon niet verdient.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:40 schreef Nikmans het volgende:
Lekker avontuurlijke mensen hier.
Ik heb zelf een OV en van mij zou je mee mogen reizen TS
Ik zat zelf een keertje in zo'n overkapt wachthokje op de trein te wachten en tegenover me zat een vrouw van in de 40, toen ik op een gegeven moment er achter kwam dat ik mijn OV vergeten was en hardop 'kut' zei, vroeg ze me wat er aan de hand was en zei ze dat ik met haar mocht meereizen als ik dat wou.
Het is dat ik weer terug moest anders had ik het gedaanMensen hebben niets meer voor elkaar over
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:41 schreef LasTeR het volgende:
Maar wat zei dat meisje toen je haar vertelde dat je het een zielige actie vond?
Nou nou wat een vooroordeel.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:38 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een moraalridder. Zeker zo'n rechtenstudente.
Wat maakt het nou uit, alsof ik er last van heb dat er iemand op mijn OV meereist, ik zeg altijd gewoon ja.
45 euroquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is maar 25 euro of niet? Twee keer met de trein en je hebt het er alweer uit.
En als iemand wil meeliften op je zorgverzekering? Ben je dan nog steeds zo'n held, held?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat is er nou triest en pauper, alsof jullie Hollanders allemaal die 40% korting zouden laten gaan. Als iemand wilt meereizen op m'n OV is die van harte welkom
.
daarom,quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:40 schreef r0binhood het volgende:
[..]
tuurlijk, gewoon dik in haar bijzijn om haar te stangen
Hey maar dit is fok. De meeste mensen moeten hun imago van elitaire miljonair wel hoog houden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat is er nou triest en pauper, alsof jullie Hollanders allemaal die 40% korting zouden laten gaan. Als iemand wilt meereizen op m'n OV is die van harte welkom
.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:43 schreef DrDentz het volgende:
Robin Hood steelt als vanouds van de rijken (NS) en geeft het aan de armen (zichzelf).
Wat heeft dat voor nut dan? In die periode van half juli tot half augustus krijg je wel gewoon korting hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef beverton het volgende:
Tevens ben ik het eens met TS, ik heb zelf ook OV, maar toen ik een keer in augustus, de periode waarin je OV niet geldig is, naar Utrecht moest en ik aan een jongeman, tevens ook student, de weg vroeg bood hij mij aan om met hem mee te reizen.
Conclusie: mensen moeten weer mens worden en elkaar helpen yo yo yo
Klopt, de mensen zoals die golfer moeten toch wel hun porsche behouden hequote:Op zondag 4 oktober 2009 16:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Hey maar dit is fok. De meeste mensen moeten hun imago van elitaire miljonair wel hoog houden.
Jij godsongelofelijke mongoolquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En als iemand wil meeliften op je zorgverzekering? Ben je dan nog steeds zo'n held, held?
Je reist niet meer gratis en inderdaad wel met korting, maar hij bood mij gewoon aan om verder te reizen op zijn strippenkaartquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut dan? In die periode half juli tot half augustus krijg je wel gewoon korting hoor.
Je excuses aanbieden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:43 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Nou nou wat een vooroordeel.
Van mij mogen ze ook meereizen. Had ik een keer en toen moest ik eruit en ik zo mijn excuses aanbieden omdat ik er eerder uit moest.![]()
Zij vonden het niet erg.
Je mag er zelfs 3 meenemen met kortingquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:43 schreef Adelante het volgende:
Ik zeg ook altijd ja, alleen heb ik een jaartrajectkaart en daar krijgt ze volgens mij geen korting meeMoet de eerste keer nog meemaken, dat ik in zo'n situatie wordt gecontroleerd
Tuurlijk niet, maar als je in 2 regels kan uitleggen waarom dat een gelijkwaardige vergelijking is krijg je van mij een Railrunnerkaartjequote:Op zondag 4 oktober 2009 16:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En als iemand wil meeliften op je zorgverzekering? Ben je dan nog steeds zo'n held, held?
Onzin. De OV-korting geldt zoals de naam zegt in het gehele OVquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef DrDentz het volgende:
In de bus geldt dat niet hè.Ik had eens iemand bij me die zei: "Ik hoor bij hem." Zei de buschauffeur: "Ja.. en?" "Dan reis ik toch met korting?" "Dat geldt alleen in de trein.."
Ah, op die manier. Das aardig inderdaad.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef beverton het volgende:
[..]
Je reist niet meer gratis en inderdaad wel met korting, maar hij bood mij gewoon aan om verder te reizen op zijn strippenkaart![]()
Nee das echt zo. Ik heb dat ook eens gehad. Die roze strippenkaart geldt alleen voor jezelf. Niet voor iemand anders die je meeneemt die geen OV heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:48 schreef beverton het volgende:
[..]
Onzin. De OV-korting geldt zoals de naam zegt in het gehele OV
Dan heeft die buschauffeur ons genaaid.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:48 schreef beverton het volgende:
[..]
Ik geloof dat in de bus alleen de kaarthouder korting krijgt (dwz, met een roze strippenkaart mag reizen) en verder niemand.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:48 schreef beverton het volgende:
[..]
Kost geld, kan zo ook gratis, meeliften welkom.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
.
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:48 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee das echt zo. Ik heb dat ook eens gehad. Die roze strippenkaart geldt alleen voor jezelf. Niet voor iemand anders die je meeneemt die geen OV heeft.
Aantal strippen is hetzelfde, alleen mag je een roze gebruiken die iets goedkoper zijn dan de normale blauwe.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:49 schreef beverton het volgende:
[..]kan diegene dan een korting krijgen op het aantal strippen
?
Goed punt eigenlijk, ik heb geen idee. Ik gebruik die chipkaart niet, zolang het nog niet hoeft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:50 schreef Horloge het volgende:
Ik zit me nu te bedenken hoe dat gaat met die OV chipkaart. Dan is dat meereizen met korting op andermans OV studentenkaart zeker ook afgelopen?
Ja dat weet ik, maar normaal gesproken mag er iemand met je mee reizen met korting. Zou die medereiziger dan geen korting kunnen krijgen op zijn/haar aantal strippenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Aantal strippen is hetzelfde, alleen mag je een roze gebruiken die iets goedkoper zijn dan de normale blauwe.
Das ook vaak niet bekendquote:Reductiegerechtigden kunnen samen dezelfde reis maken met één 2-, 3- of 8-strippenkaart die slechts voor één persoon is gestempeld.
U stempelt de kaart voor het aantal zones waar u in wilt reizen, plus de basisstrip, als zou u de reis alleen maken. Nadat u op deze wijze de 2-, 3- of 8-strippenkaart stempelde kunt u samen met één andere reductiegerechtigde reizen.
Twee reductiegerechtigden mogen niet samen reizen met een 15-strippenkaart vol-tarief of een 45-strippenkaart die slechts voor één persoon werd gestempeld.
Op de hieronder afgebeelde 3-strippenkaart is de derde strip gestempeld.
Twee reductiegerechtigden kunnen met deze kaart samen door twee zones reizen.
Idiote mongool dat je bent, alsof een mensenleven in verhouding staat tot die 1,20 kortingquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:06 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
dat soort egoïstisch volk mogen ze van mij echt afknallen gewoon! Ik snap ook niet hoe je zo wordt...dat je op die manier in het leven staat!
Onbegrip!
Het gaat niet om het geld maar om het principequote:Op zondag 4 oktober 2009 17:07 schreef beverton het volgende:
[..]
Idiote mongool dat je bent, alsof een mensenleven in verhouding staat tot die 1,20 korting
quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Wat een kutwijf zeghet ligt er natuurlijk wel aan hoe je eruit ziet, TS.
Jij bent geen student geweest.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef r0binhood het volgende:
Ik ben zelf trouwens ook student geweest en als iemand het me vroeg mocht die ook gewoon meereizen
Lelijk doet er niet toe, onder invloed oid wel. Of een één of andere kamperquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:15 schreef r0binhood het volgende:
[..]
eigenlijk is dat ook wel een beetje raar, lelijke mensen zouden minder recht hebben op korting dan de brad pitt's en jolie's van deze wereld?
wat ik mischien wel van invloed zou vinden is: als je ongewassen bent/stinkt of ongeschoren of met vieze kleren de trein in stapt.....dan zou ik we kunnen begrijpen als iemand huiverig is om je te laten meereizen.
Whehequote:Op zondag 4 oktober 2009 17:15 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
[..]
Het gaat niet om het geld maar om het principe
Alsof een mensenleven überhaupt in geld uit te drukken is.....welk bedrag staat wel in verhouding volgens jou dan?![]()
Als je zo egoïstisch ingesteld bent is de maatschappij gewoon beter af zonder jou (die persoon)!
Jaquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:47 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Je excuses aanbieden.
Een meelevend mens met gevoel hier op fok.
Ze zijn er nog. gelukkig
Dit dus.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef Peter het volgende:
Ze had ja moeten zeggen en dan bij de conducteur moeten ontkennen.
Ja ik heb zo'n idee dat dit wel voor meerdere dingen geldt. Absurd natuurlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:15 schreef r0binhood het volgende:
[..]
eigenlijk is dat ook wel een beetje raar, lelijke mensen zouden minder recht hebben op korting dan de brad pitt's en jolie's van deze wereld?
wat ik mischien wel van invloed zou vinden is: als je ongewassen bent/stinkt of ongeschoren of met vieze kleren de trein in stapt.....dan zou ik we kunnen begrijpen als iemand huiverig is om je te laten meereizen.
dat dus. OV is toch al friggin' duur, en hoeveel geld je ook hebt, het is eigenlijk het geld niet waard, dus ik zou ook gewoon iemand met korting mee laten reizen, al is het maar om de NS te stangenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:39 schreef appelsjap het volgende:
Wat boeit het nou als iemand met korting mee kan reizenEcht, /care.
Ohja, ben jij dat meisje die op 15 april jongstleden bij Geldermalsen de trein naar Utrecht instapte en toen die paar leuke jongens aansprak om mee te reizen met korting? Stuur dan maar een PM ofzoquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:15 schreef n0ir het volgende:
Bij mij kwam een keer een superleuk meisje naast me zitten om met m'n OV mee te reizen.
Superleuke meisjes!!!
Dan zou jij in '43 waarschijnlijk ook Joden bij je laten onderduiken, om ze vervolgens zelf aan te geven.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:41 schreef Xennia het volgende:
Door types als TS worden de treinkaartjes duurder.
Als ik een OV had, zou ik je laten mee reizen. En als de conducteur langs kwam, zou ik zeggen dat ik je nog nooit heb gezien
Ja, want dat is inderdaad precies hetzelfde als het krenterige gedrag van TS afstraffen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:43 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan zou jij in '43 waarschijnlijk ook Joden bij je laten onderduiken, om ze vervolgens zelf aan te geven.
jij reist met een strippenkaart in de trein?quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:45 schreef Remsjo het volgende:
TS ben je gehandicapt ofzo? Hoe moeilijk is het om een normale strippenkaart te kopen en daarop te reizen? Strippenkaarten kosten tegenwoordig ook geen drol meer. Zo,n grote strippenkaart van 45 strippen kost 15 euro geloof ik en voor 60 cent kan je dan heel de dag reizen.
Pauper!!!!11111
Nee maar wel in de bus. Als iemand aan mij komt vragen of hij/zij op mijn strippenkaart mee mag reizen zou ik ook nee zeggen. Als ik een bekend iemand tegen kom zoals collega, buurmeisje, vrienden, familie of teamgenoten dan zou ik het wel doen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij reist met een strippenkaart in de trein?
Jou negeren kostte haar niet eens moeite om geen moeite voor te doen....quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:35 schreef r0binhood het volgende:
die ene blauwe maandag dat ik met de trein moet, pak ik altijd een korting-kaartje.
enige nadeel is wel dat je dan je medemens moet aanspreken en vragen of je op z'n/haar ov-jaarkaart bv. mag meereizen.
Normaal hoeft dit geen nadeel te zijn want zo spreek je nog eens met mensen en soms kan je een gezellig gesprek aanknopen.
Dus zo gezegd, zo gedaan...ik de wagon ingestapt en ik spotte een meisje met een dasje om die aan't sms'en was.
Ik wachten tot ze klaar was met sms'en en....:
r0bin: "hoi mag ik je wat vragen, zou ik op je OV mogen meereisen..."
meisje: "Nou........ik vind dat je eigenlijk nogal aan't profiteren bent...."
r0bin: "kost het je extra moeite dan? anders vraag ik wel iemand anders....?" (zag de bui al hangen)
meisje: "ja vraag maar iemand anders...."
Nu had ik op dat moment zin om dat wijf de grond in te trappen. Aangezien ik als belastingbetaler dat verwende kutnest haar Studiefinanciering en OV-kaart deels meebetaal.
En het koste haar verder niks, ook geen extra moeite ofzo... maar't was echt zo'n kak huppelkut die zin had om moeilijk te doen...
Maar ik liet me niet kennen en vroeg aan een ander meisje schuin tegenover me of het goed was om op haar OV mee te reizen....was geen probleem.
Dus dat wijf waar het niet van mocht had maar voor korte tijd plezier aan d'r zielige actie. Ik snap soms niet waarom sommige mensen je het licht van de zon niet gunnen terwijl zelfs die gratis is....
Maar goed....soms denk ik "zou het aan mij liggen" maar d'r zijn toch vast meer mensen die net als ik vragen aan vreemden of ze met korting mogen meereizen?
Wat is julie mening?
in de bus kan je niet op een OV meereizenquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:02 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Nee maar wel in de bus. Als iemand aan mij komt vragen of hij/zij op mijn strippenkaart mee mag reizen zou ik ook nee zeggen. Als ik een bekend iemand tegen kom zoals collega, buurmeisje, vrienden, familie of teamgenoten dan zou ik het wel doen.
Of lelijk.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:03 schreef Merel het volgende:
Misschien vond ze je gewoon wel een engerd.
Kom niet praten tsjikkie of moet ik je anaal vernederenquote:Op zondag 4 oktober 2009 17:34 schreef Breathtaking het volgende:
Dat is ook wel gewoon pauperik koop m'n kaartjes gewoon altijd voor de volle mep, en dat zou jij ook moeten doen. Je kunt niet zomaar van anderen verwachten dat ze alles wel best vinden
!
Weet je wat, waarom deelt TS de winst niet met de persoon die hem mee laat rijden? Dan hebben ze er alletwee wat aan.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef Maikuuul het volgende:
Wat een kneuzen hier in dit topic tering zeg, alsof het zo erg is om iemand korting te geven.
Mensen die serieus denken dat als TS dit niet zou doen de treinkaartjes goedkoper waren
Alsof het zoveel moeite is om te zeggen dat hij meereist.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:48 schreef Smart_ass het volgende:
Nee das echt zo. Ik heb dat ook eens gehad. Die roze strippenkaart geldt alleen voor jezelf. Niet voor iemand anders die je meeneemt die geen OV heeft.
Nee, want dan verliest die andere er iets mee, met iemand laten meereizen niet. Wat een baggervergelijking.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nee heb je, ja kun je krijgen, toch? Waarom is ze dan meteen een kutwijf?
Ik koop zelf altijd een kaartje voor het volle pond als ik even geen OV of kortingskaart heb, het komt niet eens in me op om de gok te wagen dat een onbekende mij aan die korting gaat helpen.Het is toch een beetje bedelen, zoals 5 cent te weinig neerleggen bij de kassa en dan de volgende klant lief aankijken met de bedoeling dat ze bijspringt.
ja dat dus!quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef Maikuuul het volgende:
Wat een kneuzen hier in dit topic tering zeg, alsof het zo erg is om iemand korting te geven.
Mensen die serieus denken dat als TS dit niet zou doen de treinkaartjes goedkoper waren
alsof het zoveel moeite is om een gewoon kaartje te kopen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:17 schreef Maikuuul het volgende:
Of het nu om OV of 5 cent gaat, je vraagt de ander om een gunst, en die ander kan zo zijn of haar eigen redenen hebben om dat te weigeren en is daarmee niet meteen een kutwijf.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:14 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Nee, want dan verliest die andere er iets mee, met iemand laten meereizen niet. Wat een baggervergelijking.
Ik zit morgen vanaf Adam CS in de trein naar Utrecht CS rond een uur of 9, en jullie mogen allemaal meereizen hoor mensen
joh...ze hoeft alleen haar OV aan de conducteur te laten zien...quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Of het nu om OV of 5 cent gaat, je vraagt de ander om een gunst, en die ander kan zo zijn of haar eigen redenen hebben om dat te weigeren en is daarmee niet meteen een kutwijf.
Jawel, een kleinzielig persoon waarbij dit een héél belangrijk is gebeurtenis op een dag in haar miserabele kutleven waar ze over het algemeen geen autoriteit heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Of het nu om OV of 5 cent gaat, je vraagt de ander om een gunst, en die ander kan zo zijn of haar eigen redenen hebben om dat te weigeren en is daarmee niet meteen een kutwijf.
Ze kan best dr redenen hebben ja maar wat zou in dit geval haar reden moeten zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:55 schreef OldJeller het volgende:
Verzuurde mensen die anderen niets gunnen. "Ja, normaal koop ik zelf ook altijd kaartjes, dus.." Who gives a fuck?
Net zoals met parkeren. Als je weggaat en er staat nog tijd op je kaartje, en je ziet dat mensen net aankomen, dan geef ik hen mijn parkeerkaartje. Ik heb er toch niets aan en ik word er niet slechter van.
Stel autisten.
Dus omdat jij autistisch bent en niks durft te vragen moet maar iedereen die wel een beetje sociaal ontwikkeld is gelijk ook maar alles betalenquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:45 schreef Heroinjunk het volgende:
Wat een huilies allemaal in dit topic zeg.
Boeiend of zij dat wil of niet. Ik heb er ook een hekel aan als mensen bij mij komen zeuren of ze op mijn OV mogen mee reizen. Ik koop zelf ook altijd mijn kaartjes voor de volle mep als ik mijn OV niet bij heb, alhoewel ik het geluk heb dat ik ook nog eens een kortingskaart heb.
Dat is ook geen pietluttige reden. En dit was ook niet et geval zoals TS beschreef.quote:Op maandag 5 oktober 2009 01:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat nou autisme.Er zijn gewoon mensen die liever niet bedelen / onbekenden om een gunst vragen als het niet noodzakelijk is.
Prima als anderen dat wel doen, maar je kan een gunst niet afdwingen. Mensen kunnen weigeren om de meest pietluttige redenen en dat is hun goed recht. Zelf zou ik weigeren als ik 's avonds alleen in de trein zit en het is een creepy vent die het vraagt, liever dat hij het een coupe verder probeert.
Dan had zij allicht opgemerkt dat studenten die OV-kaart zelf betaald hebben, toen minister Ritzen begin jaren negentig de studenten-OV-kaart invoerde in ruil voor een forse bezuiniging op de studiefinanciering.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:39 schreef Smart_ass het volgende:
Je had gewoon moeten zeggen dat het je niet meer dan normaal vind dat je met haar mee mag reizen, aangezien jij als belastingbetaler meebetaalt aan haar OV. Wat denkt dat kind wel niet.
Wat zou JIJ doen in haar plaats ?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:35 schreef r0binhood het volgende:
die ene blauwe maandag dat ik met de trein moet, pak ik altijd een korting-kaartje.
enige nadeel is wel dat je dan je medemens moet aanspreken en vragen of je op z'n/haar ov-jaarkaart bv. mag meereizen.
Normaal hoeft dit geen nadeel te zijn want zo spreek je nog eens met mensen en soms kan je een gezellig gesprek aanknopen.
Dus zo gezegd, zo gedaan...ik de wagon ingestapt en ik spotte een meisje met een dasje om die aan't sms'en was.
r0bin: "kost het je extra moeite dan? anders vraag ik wel iemand anders....?" (zag de bui al hangen)
Nu had ik op dat moment zin om dat wijf de grond in te trappen. Aangezien ik als belastingbetaler dat verwende kutnest haar Studiefinanciering en OV-kaart deels meebetaal.
En het koste haar verder niks, ook geen extra moeite ofzo... maar't was echt zo'n kak huppelkut die zin had om moeilijk te doen...
Maar ik liet me niet kennen en vroeg aan een ander meisje schuin tegenover me of het goed was om op haar OV mee te reizen....was geen probleem.
Dus dat wijf waar het niet van mocht had maar voor korte tijd plezier aan d'r zielige actie. Ik snap soms niet waarom sommige mensen je het licht van de zon niet gunnen terwijl zelfs die gratis is....
Maar goed....soms denk ik "zou het aan mij liggen" maar d'r zijn toch vast meer mensen die net als ik vragen aan vreemden of ze met korting mogen meereizen?
Wat is julie mening?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:56 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Dus omdat jij autistisch bent en niks durft te vragen moet maar iedereen die wel een beetje sociaal ontwikkeld is gelijk ook maar alles betalen![]()
Jij bent zeker ook zo iemand die niet durft te vragen of iemand zn tas wilt optillen als er nergens anders meer plek is
Heb je een hekel aan negers ofzo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 09:50 schreef r0binhood het volgende:
Behalve als ze stinken (ongewassen zijn) of onder de invloed zijn.
Jezus. Wat een gezeikquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:45 schreef Heroinjunk het volgende:
Wat een huilies allemaal in dit topic zeg.
Boeiend of zij dat wil of niet. Ik heb er ook een hekel aan als mensen bij mij komen zeuren of ze op mijn OV mogen mee reizen. Ik koop zelf ook altijd mijn kaartjes voor de volle mep als ik mijn OV niet bij heb, alhoewel ik het geluk heb dat ik ook nog eens een kortingskaart heb.
Blijkbaarquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef Copycat het volgende:
Zijn er serieus mensen die aan wildvreemden vragen of ze op hun kortingskaart mogen meeliften?
Blijkbaar inderdaad, had er ook nog nooit van gehoordquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef Copycat het volgende:
Zijn er serieus mensen die aan wildvreemden vragen of ze op hun kortingskaart mogen meeliften?
Dat tweede doe ik ook. Maar dan komt het van mij uit en dat is het verschil. Mensen die er bij voorbaat al vanuit gaan dat ze wel op iemands anders korting mogen meeliften, zijn een ander verhaal. Een no-go verhaal, wat mij betreft.quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:55 schreef OldJeller het volgende:
Verzuurde mensen die anderen niets gunnen. "Ja, normaal koop ik zelf ook altijd kaartjes, dus.." Who gives a fuck?
Net zoals met parkeren. Als je weggaat en er staat nog tijd op je kaartje, en je ziet dat mensen net aankomen, dan geef ik hen mijn parkeerkaartje. Ik heb er toch niets aan en ik word er niet slechter van.
Stel autisten.
Ja, toen een vriendin had verteld dat iemand dat aan haar vroeg, vroeg ik me dat ook af, totdat hetzelfde me overkwam.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:28 schreef Copycat het volgende:
Of je zelf zoiets zou doen, is weer wat anders..quote:Op maandag 5 oktober 2009 11:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat tweede doe ik ook. Maar dan komt het van mij uit en dat is het verschil. Mensen die er bij voorbaat al vanuit gaan dat ze wel op iemands anders korting mogen meeliften, zijn een ander verhaal. Een no-go verhaal, wat mij betreft.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:12 schreef OldJeller het volgende:
Of je zelf zoiets zou doen, is weer wat anders..
Of je zelf naar iemand zou toelopen om zoiets te vragen.. dát is wat anders.quote:
En met zwarte vlechtjes bedoel je dreads zoals een neger?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef ufopiloot het volgende:
Zolang je maar íets laat zien kijken ze er niet naar. Tenzij je zwarte vlechtjes hebt of met een accent praat.
Oh, maar dat bedoelde ik niet.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:20 schreef OldJeller het volgende:
Of je zelf naar iemand zou toelopen om zoiets te vragen.. dát is wat anders.
Aangezien mensen hier zeggen: "ik zou echt niet.." / "het zou echt niet bij me opkomen om..."
Maar waarom toch? Iemand probeert in deze barre tijden niet het volle pond te hoeven betalen en heeft daar een goede, legale, moreel verantwoorde oplossing voor gevonden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:24 schreef Copycat het volgende:
Iemand die er bij voorbaat vanuit gaat wel met een vreemde mee te kunnen liften in de trein en daarom al een kortingskaartje koopt, wekt bij mij ergernis op en krijgt nul op het rekest.
Als iemand het aardig vraagt, dan snap ik niet waarom dat ergernis zou opwekken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Oh, maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde te zeggen dat ik uit mezelf andere mensen mijn parkeerkaartje aanbied en dat dat het verschil is. Het initiatief ligt bij mij.
Iemand die er bij voorbaat vanuit gaat wel met een vreemde mee te kunnen liften in de trein en daarom al een kortingskaartje koopt, wekt bij mij ergernis op en krijgt nul op het rekest.
In het hypothetische geval natuurlijk dat ik een kortingskaart heb en regelmatig met de trein reis.
Verre van gefrustreerd, maak je geen zorgen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:29 schreef OldJeller het volgende:
Als iemand het aardig vraagt, dan snap ik niet waarom dat ergernis zou opwekken.
Heb je van zulke kutdagen en ben je over het algemeen gefrustreerd?
Juist!!!quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:35 schreef ufopiloot het volgende:
Ik vind het juist het ultieme voorbeeld van velen soorten Jan Modaal, de gewone burgers, die met elkaar een vuist maken tegen de tirannie van de absurde prijzen die worden gevraagd voor kleine diensten. Een perfecte samenwerking en samensmelting van mensen die maar één doel voor ogen hebben, de grootverdieners zoveel mogelijk schade toebrengen. Mensen zullen juist op treinstations nederzettingen maken om elkaar op te zoeken, om zo door de nauwe kruipgaten van de regelgeving een alternatieve route te vinden om deze corrupte bedrijven te misleiden en uit te kunnen melken!
Het begint bij een treinkaartje of parkeerkaart, maar langzaam zal dit fenomeen uitgroeien tot een landelijke organisatie waar mannen, maar ook vrouwen en kinderen hun stempel zullen drukken op deze maatschappij, waar airmiles met elkaar gedeeld worden voor maximale korting, waar idiote rentepunten van de ING gebruikt zullen worden om deze organisatie te laten boeten voor het vele geld dat verloren is gegaan. Waar we bonuskaarten zullen uitlenen voor dat éne gratis pak melk, waar we bij de supermarkt met 3 mensen in de rij gaan staan zodat die extra kassa open moet! Kom op! Laat je niet kennen! Steun je medemens in deze zware tijden en gun elkaar de korting. Het kost je niets, maar het levert je erkenning en respect op! Voor de korting!!
Troost je: ik ook niet. Maar we waren hypothetisch bezig.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Verre van gefrustreerd, maak je geen zorgen.
Ik vind de voorbedachte rade simpelweg irritant. C'est tout.
Maar troost je: Ik heb geen kortingskaart en bevind me ook amper in het openbaar vervoer. Dus van mij krijg je geen nul op rekest.
Dat TS (en soort gelijken) er zomaar vanuit gaan dat er nog mensen in het OV reizen die hun hart nog op de goede plaats hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:38 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Troost je: ik ook niet. Maar we waren hypothetisch bezig.
Het gaat om het punt waarom je zoiets irritant kan vinden?
Hoe zou dat toch komen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef ufopiloot het volgende:
Zolang je maar íets laat zien kijken ze er niet naar. Tenzij je zwarte vlechtjes hebt of met een accent praat.
Wat een kutvooroordeel.quote:
Het is geen vooroordeel naar 'allochtonen', mijn vriendin doet ook niet bepaald Nederlands aan maar zo zijn buschauffeurs. Ik ga enkele keren per week met de bus en bij het overstappen kijken ze nooit naar mijn strippenkaart, als ik vlechtjes en/of een accent zou hebben...quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:48 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Wat een kutvooroordeel.
Als ik in mijn tas kijk voor mijn OV - dat duurt een tijdje- dan kijken ze ook altijd heel goed naar mijn OV.
What the fuck, rot toch op, omdat ik allochtoon ben.
.....dan wel, wil je zeggenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:51 schreef Runfun het volgende:
[..]
Het is geen vooroordeel naar 'allochtonen', mijn vriendin doet ook niet bepaald Nederlands aan maar zo zijn buschauffeurs. Ik ga enkele keren per week met de bus en bij het overstappen kijken ze nooit naar mijn strippenkaart, als ik vlechtjes en/of een accent zou hebben...
Triest dat dit zo is. Niks naar jou toequote:Op maandag 5 oktober 2009 12:54 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
.....dan wel, wil je zeggen.
Triest.
Met hetzelfde overstappen ben ik soms te laat en rijd de bus al weg waarna deze voor een stoplicht staat, ik kan altijd nog even instappen maar zag verleden week een Marokaan(?) en daar ging de deur niet voor openquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:55 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Triest dat dit zo is. Niks naar jou toe.
En dan zeggen dat discriminatie niet bestaat. Ik weet wel beter.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:57 schreef Runfun het volgende:
[..]
Met hetzelfde overstappen ben ik soms te laat en rijd de bus al weg waarna deze voor een stoplicht staat, ik kan altijd nog even instappen maar zag verleden week een Marokaan(?) en daar ging de deur niet voor open
...en mijn vriendin solliciteren voor een baantje bij een kledingwinkel, nee ze hadden al iemand anders aangenomen, weken later hing dezelfde oproep nog in de etalagequote:Op maandag 5 oktober 2009 12:59 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
En dan zeggen dat discriminatie niet bestaat. Ik weet wel beter.
dat denk jij. Ik word er ook nooit sterk op gecontroleerdquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:18 schreef ufopiloot het volgende:
Oh dan moet ze net als mij ook bij een allochtoon werken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:01 schreef Runfun het volgende:
[..]
...en mijn vriendin solliciteren voor een baantje bij een kledingwinkel, nee ze hadden al iemand anders aangenomen, weken later hing dezelfde oproep nog in de etalage
Ook een keer gehad, reed met iemand mee, of iemand mij. En ging er dus gewoon vanuit dat meneer dat wel zou snappen. Nee hoor, meneer snapte het niet en vond dat ik/hij nu mondeling toestemming moest gevenquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:46 schreef TNA het volgende:
Iemand in de coupé bij mij had een keer een kortingskaartje zonder kortingskaart. Toen de conducteur een boete wilde uitschrijven liep ik erheen met mijn ov om diegene van korting te voorzien. De conducteur werd razend en beschuldigde me van het in de hand werken van fraude
Nee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:38 schreef OldJeller het volgende:
Stel je zit een boek te lezen in de trein en iemand komt naast je en/of tegenover je zitten. Stoor je je dan ook?
A.quote:Stel je zit een boek te lezen in de trein en iemand komt naast je of tegenover je zitten, en vraagt of je s.v.p. voor een keertje mee mag reizen op je kortings/OV-kaart, omdat hij/zij vandaag per ongeluk een kortingskaartje heeft gehaald.
A - je zegt "prima" en gaat na die vijf seconden eraan te hebben besteed door met wat je deed: lezen.
B - je kijkt op en voelt je misselijk en akelig van binnen en zegt "nee, koop zelf maar een kaartje." Vervolgens voel je je de hele dag ellendig, geïrriteerd en denk je constant aan het voorval. Je snapt gewoonweg niet dat iemand zoiets aan je kan vragen, the nerve! Geërgerd en wel zet jij je dag voort.
Oeh oeh, moest je bijna iemand aanspreken zeg! Poe hequote:Op maandag 5 oktober 2009 09:50 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Iemand die z'n/d'r tas naast zich neerlegt en z'n/d'r blik op oneindig door het raam zet, in de hoop alleen te kunnen blijven zitten vind ik ook wel iemand met een afwijking.
Heb dat dezelfde dag ook gehad....moest overstappen.... druk in de trein. schepsel zat aan de raamkant, rugzak naast haar op de stoel...i-pod op de kop en ogen strak op't weiland gericht. 10 seconden ben ik blijven staan en de rij instappende mensen achter me werd langer en langer. op een gegeven moment begreep ze het wel.
als't langer had geduurd had ik gevraagd de tas even van de stoel te verwijderen maar ik wou d'r niet NOG meer traumatiseren....
CP69 ik zou iedereen met me laten meereizen. Behalve als ze stinken (ongewassen zijn) of onder de invloed zijn.
Ik heb het niet dus zij mogen het ook nietquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef Batsnek het volgende:
Een paar jaar geleden, had je buttons: "Ik heb OV, reist U mee?" Goed iniatief was dat, jammer dat je dat tegenwoordig niet meer ziet.
Ik heb het ook vaak gedaan trouwens, toen m'n portemonnee gejat was, moest ik lang wachten op een nieuwe kortingskaart, en vroeg ik altijd of ik mee kon reizen aan onbekenden. Is gezellig en een stuk goedkoper. Zo heel af en toe, heb je zo'n verzuurde kut die je geen korting gunt.
Typisch voor deze maatschappij trouwens, anderen geen voordeel gunnen, onder het mom van gelijkwaardigheid. Nederland zit echt vol met autistische gefrustreerde debielen.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik snap niet dat TS überhaupt nog een kaartje koopt. De trein gaat (over het algemeen) toch wel. Zijn aanwezigheid in de trein is dan echt niet een extra kostenpost voor de NS.
Alleen al daarom zou ik nee zeggen tegen TS. Als je toch al gaat zwartrijden, doe het dan goed. En koop anders gewoon een kortingskaart voor die paar tientjes.
Is op korting meereizen trouwens niet afgeschaft voor de OV-studentenkaart?
Jij vuile meeeter van onze samenleving! Beetje overal discriminatie roepenquote:Op maandag 5 oktober 2009 12:59 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
En dan zeggen dat discriminatie niet bestaat. Ik weet wel beter.
Totaal niet van belang.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:16 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik snap niet dat TS überhaupt nog een kaartje koopt. De trein gaat (over het algemeen) toch wel. Zijn aanwezigheid in de trein is dan echt niet een extra kostenpost voor de NS.
Alleen al daarom zou ik nee zeggen tegen TS. Als je toch al gaat zwartrijden, doe het dan goed. En koop anders gewoon een kortingskaart voor die paar tientjes.
Is op korting meereizen trouwens niet afgeschaft voor de OV-studentenkaart?
Wat overal discriminatie roepen. Heb je mij gevolgd om tot deze conclusie te komen?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jij vuile meeeter van onze samenleving! Beetje overal discriminatie roepen
quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:35 schreef ufopiloot het volgende:
Ik vind het juist het ultieme voorbeeld van velen soorten Jan Modaal, de gewone burgers, die met elkaar een vuist maken tegen de tirannie van de absurde prijzen die worden gevraagd voor kleine diensten. Een perfecte samenwerking en samensmelting van mensen die maar één doel voor ogen hebben, de grootverdieners zoveel mogelijk schade toebrengen. Mensen zullen juist op treinstations nederzettingen maken om elkaar op te zoeken, om zo door de nauwe kruipgaten van de regelgeving een alternatieve route te vinden om deze corrupte bedrijven te misleiden en uit te kunnen melken!
Het begint bij een treinkaartje of parkeerkaart, maar langzaam zal dit fenomeen uitgroeien tot een landelijke organisatie waar mannen, maar ook vrouwen en kinderen hun stempel zullen drukken op deze maatschappij, waar airmiles met elkaar gedeeld worden voor maximale korting, waar idiote rentepunten van de ING gebruikt zullen worden om deze organisatie te laten boeten voor het vele geld dat verloren is gegaan. Waar we bonuskaarten zullen uitlenen voor dat éne gratis pak melk, waar we bij de supermarkt met 3 mensen in de rij gaan staan zodat die extra kassa open moet! Kom op! Laat je niet kennen! Steun je medemens in deze zware tijden en gun elkaar de korting. Het kost je niets, maar het levert je erkenning en respect op! Voor de korting!!
Is niet nodig, na twee keer iemand beschuldigen is het al duidelijk wat voor denkwijze je hebt, je bent een buitenlander en de hele wereld is tegen jequote:Op maandag 5 oktober 2009 14:32 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Wat overal discriminatie roepen. Heb je mij gevolgd om tot deze conclusie te komen?
Het is er gewoon, care dat jij er niet eens mee bent.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:15 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik heb het niet dus zij mogen het ook niet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Huil huil, ik vind het erg voor je en ook voor je oma!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
Is niet nodig, na twee keer iemand beschuldigen is het al duidelijk wat voor denkwijze je hebt, je bent een buitenlander en de hele wereld is tegen je![]()
Als ik te laat ben voor de bus laten ze me ook wel eens staan, en mijn oma ook hoor, alsof je zo speciaal bent..
Bij het instappen heb je geen geldig kaartje. Dat is zwartrijden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:20 schreef r0binhood het volgende:
hoezo rij ik zwart als ik aan iemand vraag mee te mogen reizen op diegene zijn kortingskaart?
Jij maakt veel op uit mijn reactie. Moet je nooit zomaar doen. Jíj mag van mij in de stront zakken in voorkomend geval. Mijn vrienden/zusje/etc mogen op mijn korting mee. Voor het kopen van het kaartje nodig ik ze al daartoe uit. Maar kennelijk zie jij dat verschil niet. Om dat verschil iets te verduidelijken: jij bent een onbekende klaploper, zij behoren tot mijn directe levenskring.quote:Uit jouw reactie kan ik dus opmaken dat jouw vrienden/zusje/neefje/ma ook in de stront kunnen zakken want ze moeten maar hun eigen kortingskaart kopen?
Of maak je voor hen wel een uitzondering?
Echt hè.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:25 schreef Skazminko het volgende:
Wow, zijn er echt zoveel mensen die een ander geen korting gunnen?
quote:
Je vorige post staat gewoon nergens op, alsof ze je ov bekijken omdat je niet blond bentquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:49 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Huil huil, ik vind het erg voor je en ook voor je oma!
Jouw denkwijze is ook nu duidelijk, want zo denk ik niet, maar zo denk jij! Typisch mensen zoals jij die weten hoe buitenlanders denken.
Dat discriminatie bestaat, ongeacht alles, is gewoon een feit.
En ik ben geen buitenlander.
Jij bent gefrustreerd, waar komt dat vandaanquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
[..]
Je vorige post staat gewoon nergens op, alsof ze je ov bekijken omdat je niet blond bentDat is verdomme hun werk! En een marokkaa niet binnen laten als hij te laat is voor de bus, jammer moest je maar op tijd zijn, forenzen met koffertjes zijn ook te laat. Laat discriminatie maar over aan mensen die er wel verstand van hebben.
![]()
'Verdomd, die snor is zelfs op zo'n klein pasfotootje te zien!'quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:02 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Misschien kijken ze langer naar mijn ov om een andere reden!!!
Shut the fuck op. Welke snor? Hou is op met over mijn uiterlijk te bashen, kan ik er wat aandoen dat ik er zo uitziequote:Op maandag 5 oktober 2009 15:07 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
'Verdomd, die snor is zelfs op zo'n klein pasfotootje te zien!'
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:50 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bij het instappen heb je geen geldig kaartje. Dat is zwartrijden.
[..]
Jij maakt veel op uit mijn reactie. Moet je nooit zomaar doen. Jíj mag van mij in de stront zakken in voorkomend geval. Mijn vrienden/zusje/etc mogen op mijn korting mee. Voor het kopen van het kaartje nodig ik ze al daartoe uit. Maar kennelijk zie jij dat verschil niet. Om dat verschil iets te verduidelijken: jij bent een onbekende klaploper, zij behoren tot mijn directe levenskring.
Jij bent zelf degene die er telkens over begint met zo'n bijdehandte opmerking, dus dan krijg er één terugquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:09 schreef Lub_ya het volgende:
[..]
Shut the fuck op. Welke snor? Hou is op met over mijn uiterlijk te bashen, kan ik er wat aandoen dat ik er zo uitzie.
wat een gelul gast: niet hetzelfde principe. Jij verwacht maar dat mensen je helpen zonder dat je zelf enige moeite doet. Als die fietser zou blijven liggen zonder ook maar iets te proberen van opstaan of whatever dan zou ik 'm idd lekker laten liggen en 'm het liefst nog een trap na geven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:11 schreef r0binhood het volgende:
[..]
dus als je van je fiets valt en je ligt te kreperen op straat dan vind je het niet erg als alle onbekende klaplopers je voorbijlopen.....aangezien ze niet tot je directe levenskring behoren hoef je geen hulp van ze....
Hetzeflde principe, andere situatie.
Ik zal je iig. wel helpen, ookal gun je me de korting niet. Kzal je niet op straat laten liggen.
Hahaha, grappig hoorquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:14 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Jij bent zelf degene die er telkens over begint met zo'n bijdehandte opmerking, dus dan krijg er één terugEn over die snor is niks persoonlijks hoor, ik wilde gewoon even een gefrustreerde reactie uitlokken omdat mijn eerste poging was mislukt
En de link buitenlandse vrouw<->snor is toch wel een populaire, zo blijkt wel weer uit je reactie
(K)
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Misan het volgende:
[..]
wat een gelul gast: niet hetzelfde principe. Jij verwacht maar dat mensen je helpen zonder dat je zelf enige moeite doet. Als die fietser zou blijven liggen zonder ook maar iets te proberen van opstaan of whatever dan zou ik 'm idd lekker laten liggen en 'm het liefst nog een trap na geven.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:15 schreef Misan het volgende:
[..]
wat een gelul gast: niet hetzelfde principe. Jij verwacht maar dat mensen je helpen zonder dat je zelf enige moeite doet. Als die fietser zou blijven liggen zonder ook maar iets te proberen van opstaan of whatever dan zou ik 'm idd lekker laten liggen en 'm het liefst nog een trap na geven.
je toont niet eens de wil om voor het volle pond te reizen en verwacht dat iedereen je maar helpt, zelf betalen voor diensten die je afneemt komt niet in je op?
graag en koop meteen dan even een kortingskaart voor een paar tientjes, die prijzen in het OV zijn niet hoog namelijkquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:18 schreef r0binhood het volgende:
[..]
ik heb een klachtenbrief naar de NS en naar premier Balkenende gestuurd waarin ik pleit voor lagere OV prijzen. Heb ik nu dan genoeg moeite gedaan om met OV-korting mee te reizen?
Of moet ik ook je kont afvegen als je moet schijten tijdens de reis om in de kortingsgratie te vallen?
En dat noemt mij profiteurquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:22 schreef Misan het volgende:
[..]
graag en koop meteen dan even een kortingskaart voor een paar tientjes, die prijzen in het OV zijn niet hoog namelijk
Vind dat je het slecht verkoopt. Je kunt iets niet verkopen met het argument dat jij vindt dat het voor de ander niets uitmaakt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:35 schreef r0binhood het volgende:
euh... dan betaal je voor een kaart die je recht op korting geeft, ik mis een beetje de link met profiteur zijnquote:
Dat. Breng je het zo, dan kun je bij mij op veel meer sympathie rekenen. Ook al heb ik in de gaten dat je uit je nek lult, je doet meer dan enkel 'maar vinden dat ik jouw kortingkaartje geldig moet maken', en dan doe ik ook niet afwijzend.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:26 schreef mgerben het volgende:
Vind dat je het slecht verkoopt. Je kunt iets niet verkopen met het argument dat jij vindt dat het voor de ander niets uitmaakt.
Benader het anders. Zeg dat je met het geld dat je uitspaart een bos bloemen voor je moeder gaat kopen of een koekje voor je hamster. M.a.w. maak duidelijk dat de goede daad waar je mensen om vraagt niet dient om jouw heroineverslaving te bekostigen.
Misschien als je met een groot mes speelt en luid en duidelijk verkondigt dat het HEUS NIET IK SWEER HET IS NIET VOOR DIE SPULLETJE JE WEET TOCH is dat je minder weigeraars hebt.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:35 schreef r0binhood het volgende:
ik dacht juist dat kort en vriendelijk vragen of ik met iemand's OV mag meereizen, het minst inbreuk maakt op iemand z'n privacy/activiteiten in de trein.
als ik er ook nog een hele seminar moet gaan houden dat ik dan wat extra lekkers voor m'n cavia kan kopen.... dan hou ik mensen nog langer van hun boek/sms'en/ mp3 speler.
vandaar dat ik voor optie 1 koos: kort, bondig en vriendelijk vragen.
Lijkt me ook het meest logische, ik denk dat als ik over m'n cavia begin dat de meeste denken dat je van lotje getikt bent.
Precies! "mag ik met jou meereizen?" "prima" klaar. Ik wil niet aan hoeven horen wat jij straks gaat doen, wat je moeder voor je kookt of dat je je kat nog moet inenten.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:35 schreef r0binhood het volgende:
ik dacht juist dat kort en vriendelijk vragen of ik met iemand's OV mag meereizen, het minst inbreuk maakt op iemand z'n privacy/activiteiten in de trein.
als ik er ook nog een hele seminar moet gaan houden dat ik dan wat extra lekkers voor m'n cavia kan kopen.... dan hou ik mensen nog langer van hun boek/sms'en/ mp3 speler.
vandaar dat ik voor optie 1 koos: kort, bondig en vriendelijk vragen.
Lijkt me ook het meest logische, ik denk dat als ik over m'n cavia begin dat de meeste denken dat je van lotje getikt bent.
Je voorbeelden worden slechter en slechter.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:11 schreef r0binhood het volgende:
dus als je van je fiets valt en je ligt te kreperen op straat dan vind je het niet erg als alle onbekende klaplopers je voorbijlopen.....aangezien ze niet tot je directe levenskring behoren hoef je geen hulp van ze....
Hetzeflde principe, andere situatie.
Ik zal je iig. wel helpen, ookal gun je me de korting niet. Kzal je niet op straat laten liggen.
Ik gun alle mensen datgene toe wat ze verdienen.quote:Maar het is wel wrang dat je andere mensen geen korting gunt terwijl je er zelf totaal geen nadeel aan ondervind.![]()
Hoe kan je zoiets nou "irritant" vinden. Dat woord kan je niet eens kiezen in zo'n context.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee.
[..]
A.
Nogmaals: het gaat om de intentie om gewoon geen volledig kaartje te kopen omdat je er bij voorbaat al vanuit gaat wel op iemands anders kaartje mee te mogen. Die instelling vind ik irritant. Maar ik vind het wel amusant dat op basis daarvan een heel profiel gemaakt wordt.
Goede acties, die buttons!quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:06 schreef Batsnek het volgende:
Een paar jaar geleden, had je buttons: "Ik heb OV, reist U mee?" Goed iniatief was dat, jammer dat je dat tegenwoordig niet meer ziet.
Ik heb het ook vaak gedaan trouwens, toen m'n portemonnee gejat was, moest ik lang wachten op een nieuwe kortingskaart, en vroeg ik altijd of ik mee kon reizen aan onbekenden. Is gezellig en een stuk goedkoper. Zo heel af en toe, heb je zo'n verzuurde kut die je geen korting gunt.
Typisch voor deze maatschappij trouwens, anderen geen voordeel gunnen, onder het mom van gelijkwaardigheid. Nederland zit echt vol met autistische gefrustreerde debielen.
Ook erg typisch voor dit land: Als er ergens op de wereld een ramp plaats vindt, horen de Nederlanders altijd bij de hoogste schenkers per capita.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:37 schreef OldJeller het volgende:
Inderdaad, heel typisch voor dit land.
Men is gefrustreerd en gunt de ander niets. Het is ieder voor zich en laat de rest maar afsterven.
Wat een honden ook hè. Behoorlijk treurig.
Je schuldgevoel afkopen, echt iets om trots op te zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ook erg typisch voor dit land: Als er ergens op de wereld een ramp plaats vindt, horen de Nederlanders altijd bij de hoogste schenkers per capita.
Valt dus kennelijk wel mee met die Nederlanders.
We hebben gewoon een hekel aan klaplopers. Of hou jij van klaplopers, OJ?
Of geld doneren aan een goed doel voor arme mensen in het buitenland, maar er eigenlijk schijt aan hebben, maar op die manier je wat beter erover voelen. Of om aan anderen te kunnen zeggen dat ze geld schenken eraan.. meer van "kijk mij eens..", ik denk dat dat ook zo is bij je gegeven voorbeeld.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ook erg typisch voor dit land: Als er ergens op de wereld een ramp plaats vindt, horen de Nederlanders altijd bij de hoogste schenkers per capita.
Nee we gunnen de ander het daglicht gewoon niet, maar moeten natuurlijk onze ego strelen door mensen helpen die ver weg wonenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zou zelfs nog op nieuwe mensen wáchten om ze mijn parkeerkaartje te kunnen geven, al is het alleen maar om die criminele geldwolven bij de gemeente te zieken.....quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:55 schreef OldJeller het volgende:
Stel autisten.
vandaar je ongestempelde kaartje aan de automaat hangenquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:01 schreef motorbloempje het volgende:
aanbieden als iemand al een kaartje gekocht heeft is ook redelijk nutteloos
Dat is ook iets anders. Als jij een kaartje koopt is er betaald voor het bezet houden van die plaats gedurende een bepaalde periode en de kaartjes worden niet gekoppeld aan jouw persoon of kenteken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:51 schreef Viper71 het volgende:
[..]
Ik zou zelfs nog op nieuwe mensen wáchten om ze mijn parkeerkaartje te kunnen geven, al is het alleen maar om die criminele geldwolven bij de gemeente te zieken.....
(met die fucking parkeerprijzen van tegenwoordig...)
as if, alsof ze je bestormen als je een ov kaart hebtquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:07 schreef Maeghan het volgende:
Het is trouwens ook het feit dat je als je een kortingskaart hebt opeens interessant bent voor mensen, terwijl ze je normaal nog niet aan zouden kijken of groeten. Je bent alleen maar interessant als ze geld uit je zak kunnen kloppen/door jou geld kunnen besparen. En dat is gewoon irritant. Als er iets vervelends gebeurt moet je maar afwachten of iemand je uberhaupt komt helpen en als er wat te halen valt is iedereen er opeens als de kippen bij. Nou ja, dat is ook iets waardoor ik geneigd zou zijn om nee te zeggen. Het gaat er niet om wie of wat je bent, jij bent niet boeiend, alleen je kortingskaart is boeiend, daar komt het eigenlijk op neer.
Daar gaat het niet om. Ik vind het gewoon raar dat iemand het vanzelfsprekend vindt dat iemand anders, die je niet kent, waar je ook eigenlijk totaal niet in geinteresseerd bent, jou wel even helpt, omdat dat jou toevallig zo goed uitkomt. Dat vind ik egoistischer dan iemand die daar vervolgens niet aan mee wil werken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:35 schreef fs180 het volgende:
[..]
as if, alsof ze je bestormen als je een ov kaart hebt
Wat een onzin!quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:40 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik vind het gewoon raar dat iemand het vanzelfsprekend vindt dat iemand anders, die je niet kent, waar je ook eigenlijk totaal niet in geinteresseerd bent, jou wel even helpt, omdat dat jou toevallig zo goed uitkomt. Dat vind ik egoistischer dan iemand die daar vervolgens niet aan mee wil werken.
Zoiets?quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:40 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat en iets met een luger, kogel en nek!
Of allebei.quote:
Dit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:14 schreef Gimmick het volgende:
Interessante discussie, maar ik neig naar de weigeraars. Wat sowieso moediger is. Om een combinatie van de volgende redenen:
1. Omdat ik tegen het principe ben dat brutalen de halve wereld hebben. Bescheidener mensen kopen gewoon een kaartje. Waarom zij wel en jij niet?
2. Wat Copycat al aangaf: je koopt een kortingskaartje voordat je toestemming hebt om met iemand mee te rijden. Je hoopt dus niet op 'liefdadigheid' of 'medemenselijkheid', nee je rekent er al op. De vergelijking met niet helpen als iemand valt gaat dus niet op. Vallen plan je niet. Een halfkaartje kopen plan je wel.
3. We moeten met zijn allen de trein betalen. Als jij onterecht een kortingskaartje koopt, zullen andere (zie punt 1) voor jouw kosten opdraaien.
4. Ik zit niet in de positie om jou een goedkope treinreis te gunnen. NS is niet van mij. Als jij met korting wilt reizen zul je het aan hen moeten vragen. Jou 'helpen' door mijn kortingskaart aan te bieden is geen liefdadigheid van mijn kant. Ik loop immers niet de schade op, dat doet NS. Dit ontkracht dus de vergelijking die iemand maakte met het aanbieden van een lift. Als je iemand een lift aanbied zijn er maar twee partijen. In de trein zijn er drie.
Maar je laat wel vrienden 'mee profiteren' ?quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:14 schreef Gimmick het volgende:
Interessante discussie, maar ik neig naar de weigeraars. Wat sowieso moediger is. Om een combinatie van de volgende redenen:
1. Omdat ik tegen het principe ben dat brutalen de halve wereld hebben. Bescheidener mensen kopen gewoon een kaartje. Waarom zij wel en jij niet?
2. Wat Copycat al aangaf: je koopt een kortingskaartje voordat je toestemming hebt om met iemand mee te rijden. Je hoopt dus niet op 'liefdadigheid' of 'medemenselijkheid', nee je rekent er al op. De vergelijking met niet helpen als iemand valt gaat dus niet op. Vallen plan je niet. Een halfkaartje kopen plan je wel.
3. We moeten met zijn allen de trein betalen. Als jij onterecht een kortingskaartje koopt, zullen andere (zie punt 1) voor jouw kosten opdraaien.
4. Ik zit niet in de positie om jou een goedkope treinreis te gunnen. NS is niet van mij. Als jij met korting wilt reizen zul je het aan hen moeten vragen. Jou 'helpen' door mijn kortingskaart aan te bieden is geen liefdadigheid van mijn kant. Ik loop immers niet de schade op, dat doet NS. Dit ontkracht dus de vergelijking die iemand maakte met het aanbieden van een lift. Als je iemand een lift aanbied zijn er maar twee partijen. In de trein zijn er drie.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:14 schreef Gimmick het volgende:
Zo zouden we dat met z'n allen moeten doen, en zo krijgt de NS wat minder geld binnen, en zijn wij blij!quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:40 schreef Nikmans het volgende:
Ik zat zelf een keertje in zo'n overkapt wachthokje op de trein te wachten en tegenover me zat een vrouw van in de 40, toen ik op een gegeven moment er achter kwam dat ik mijn OV vergeten was en hardop 'kut' zei, vroeg ze me wat er aan de hand was en zei ze dat ik met haar mocht meereizen als ik dat wou.
Het is dat ik weer terug moest anders had ik het gedaanMensen hebben niets meer voor elkaar over
Das wel aardig van jequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Had het pas dat er een bejaarde man naast me in de trein zat kwam de conducteur bij hem aan wil z'n kaartje zien. Hij geeft em en had hij er per ongeluk 1 met korting gekocht.
Conducteur gelijk van, ja en je hebt geen kortingskaart dus dat word een boete![]()
Dus ik denk ik kijk het eens aan
Die man helemaal dat hij het niet wist en dat het hem speet enz blalba hadden ze discussie van 5 minuten daarover. Toen wou de conducteur toch net de boete uit gaan schrijven.
Toen was het wel mooi geweest en ik zei dat hij mee ging met mijn OVkaart. Conducteur van![]()
![]()
En die man was helemaal blij en hij had me snoepjes gegeven
Je vergeet een paar dingen he:quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:14 schreef Gimmick het volgende:
Je wordt oud?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:36 schreef CherryLips het volgende:
Toen ik m'n OV nog had, kon het me weinig schelen. Maar nu heb ik een voordeelurenkaart a 55 euro per jaar en dan zie je al van die schooiers alle jonge meiden langslopen op het perron om te mogen meerijden met korting, en nu ben ik het eigenlijk wel zat.
WOW WAT EEN AVONTURIER BEN JIJ!!! BEN JE SOMS FAMILIE VAN INDIANA JONESquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:40 schreef Nikmans het volgende:
quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:35 schreef r0binhood het volgende:
't was echt zo'n kak huppelkut die zin had om moeilijk te doen...
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef r0binhood het volgende:
[..]
Als ik niet meer mag uitgaan van medemenselijkheid en liefdadigheid van de mens dan wil ik niet meer m'n bed uitkomen denk ik.![]()
wat een verschrikkelijke wereld is dit dan geworden.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef r0binhood het volgende:
.....geen films downloaden en mp3's, zonder hiervan een origineel exemplaar te bezitten want daarmee schaadt je de film en muziekindustrie......
Alsof iemand dit gaat lezen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:54 schreef Viper71 het volgende:
[..]
[..]
Nee, iemand de grond intrappen is pas een daad van "medemenselijkheid" en "liefdadigheid"...![]()
![]()
En laten we nou ook even ophouden met dat eeuwige "ik als belastingbetaler" pffff....![]()
Alsof je anders minder belasting zou hoeven betalen of zo, wat een bullshit zeg.
Dus omdat ik motorrijtuigenbelasting betaal, heb ik het volledige recht om stukken snelweg uit te hakken en mee naar huis te nemen? Want ik heb er tenslotte zelf voor betaald toch?![]()
Maar als ik alles zo eens lees zie ik dat bijna niemand echt moeite heeft met het laten meereizen van iemand, zolang die persoon maar "echt" met je meereist (zoals een familielid waarmee je samen ergens heen gaat) en je dus éérst de OV-kaart hebt en vervolgens pas het kortingskaartje koopt (in die volgorde dus).
Zou je vantevoren zomaar als blinde gok een kortingskaart kopen, met als plan om dan later in de trein "wel te zien waar het schip strandt", dan ben je natuurlijk wel bewust en met voorbedachte rade flink aan het gokken. Bovendien, mócht je dan toevallig al iemand vinden met een OV-kaart die er geen moeite mee heeft, dan nog is de kans natuurlijk aanwezig dat diegene er al veel eerder uit moet en zit je nogmaals met hetzelfde probleem.
(Ik zou me overigens kapot schamen om bij binnenkomst in de trein eerst iedereen af te moeten schuimen en heel onderdanig op mijn knieën te moeten om alsjeblieft van iemand afhankelijk te mogen zijn...en dat enkel om een paar kut euro's uit te kunnen sparen?? Maar goed, that's me...)
Kijk, bij de Albert Heijn zie ik voor me ook weleens mensen die hun bonuskaart even niet bij zich hebben, en dan mogen ze gerust de mijne even gebruiken, niks mis mee. Andersom is ook weleens gebeurd. Zelfde geldt voor zo'n OV-kaart, zou er zelf geen moeite mee hebben.
Maar ja, je loopt natuurlijk ook de kans dat het even een keertje niet lukt, en dan is het natuurlijk van de zotte om dat dan meteen op anderen af te schuiven. Zo van: het is HUN schuld dat ik nu niet goedkoop kan reizen en een boete krijg!! Meneer de conducteur, IK ben niet fout hoor, het komt door al die andere stoute mensen!!
Tja, zo is het ook de schuld van mijn baas dat ik zo weinig salaris krijg en door hem dus die hoge schuld bij de Wehkamp heb!![]()
![]()
En het is ook de schuld van al die andere automobilisten dat ik een boete kreeg voor het inhalen en te hard rijden, want dat kwam gewoon omdat ZIJ zo sloom reden! En ik heb ze zelfs nog wel duidelijke hinten gegeven door een paar keer flink tegen hun bumper aan te tikken! Wat een stelletje slome malloten zeg!!![]()
![]()
En dat ik nu longkanker heb, komt uitsluitend door die sigarenboer op de hoek! Hoe haalt ie het in zijn hoofd om mij iedere keer zoveel sigaretten te verkopen?? Hij weet toch wel hoe ongezond dat is??![]()
![]()
En dat ik iedere dag te laat kom op mijn werk, komt gewoon door de omroepen omdat ze dat leuke tv-programma altijd pas om 1 uur 's nachts uitzenden. Tja, daar kan IK dan toch niks aan doen?? Mijn baas moet dan maar gaan klagen bij de omroepen!![]()
![]()
Heerlijk he, hoe mensen altijd argumenten weten te verzinnen dat ze zelf nooit of te nimmer enige blaam treft...![]()
![]()
Maar het is natuurlijk wel gelul om te zeggen dat je de NS "schade" zou berokkenen, die trein moet toch rijden. Of kost het extra benzine of diesel of stroom als er niet 250, maar 251 mensen meerijden?
[..]
En overigens:
mp3's downloaden is NIET stelen (IMHO). De eigenaar heeft zijn spullen nog steeds. Als ik een foto maak van een huis heb ik toch ook dat huis niet gestolen?
En het is ook helemaal niet gezegd dat ik (van die mp3's) anders de cd wel had gekocht, want dan had ik ofwel van de buurman wel een kopietje gehad, ofwel had ik gewoon naar andere muziek geluisterd.
Maar dit probleem speelde in de jaren '70/'80 al met het opnemen van grammofoonplaten op cassettebandjes.Bovendien is in de jaren '80/'90 WP5.1 juist groot geworden door alle zogenaamde "illegale" kopieën. Het werd zelfs volledig gedoogd (om niet te zeggen gestimuleerd), iedereen had het thuis draaien en wilde het ook graag op de werkplek. Bedrijven kochten het vervolgens netjes aan (scheelde ook weer cursussen, want iedereen kon het al), en door dit domino-effect is WP juist groot en succesvol geworden!
En hoeveel artiesten zijn er niet die groot en bekend zijn geworden JUIST omdat iedereen de MP3's gratis kon downloaden? Het mes snijdt natuurlijk wel aan twee kanten!![]()
![]()
![]()
En voor de jonge mensen onder ons: WordPerfect 5.1 was de grootste tekstverwerker onder MSDOS, en is dus groot geworden door de vele "illegale" kopieën. (Dit was uiteraard nog voordat Word of MS-Office bestonden.)
Deze truc is overigens ook door Microsoft overgenomen, door veel software "gratis" mee te leveren, gewoon om het gebruik ervan bij zoveel mogelijk mensen "door de strot te drukken". Hetzelfde geldt voor "gratis" Windows op nieuwe PC's.
Kortom, ook voor de "aanbieders" dient het een heel duidelijk (en lukratief!) doel.
Heb ik gedaan en ik kon me er zelfs prima in vinden, behalve die downloads dan.quote:
wat lezen?quote:
Tot nu toe heeft er geeneen een topic geopend met "dat kutwijf gunt me d'r puzzelstukjes niet", dus ach...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef r0binhood het volgende:
over je punten: kindjes die bedelen bij de supermarkt om je voetbalplaatjes/puzzelstukjes die je krijgt bij je AH-boodschappen zal je dus ook met de nek aankijken neem ik aan?
Aangezien ze:
volgens punt 1, zelf hun verekte boodschappen maar moeten kopen als ze een voetbalplaatje willen kopen....aangezien jij dat ook moest.
[quote]
volgens punt 2, die misbaksels rekenen er al op dat er mensen zijn die hun voetbalplaatjes afgeven want ze staan bij de uitgang van de winkel al te schooien.
De voetbalplaatjes krijg je. Dat is gewoon een tastbaar iets, je ontvangt het. Het is niet tijdelijk, het is niet gebonden aan een persoon, tijd of plaats. Als je ze eenmaal hebt, dan heb je ze, klaar. Dat geldt niet voor de korting op een treinkaartje.quote:volgens punt 3, omdat die rotkinderen geen boodschappen kopen om aan die voetbalplaatjes te komen, moeten anderen MEER boodschappen kopen om dat te compenseren.... (damn hoe kom je erop)
Ten eerste kopen die kinderen sowieso geen boodschappen voor zoveel geld en ten tweede heb ik nog nooit meegemaakt dat ik iemand mijn spaarpunten gaf en dat diegene vervolgens tegen de caissiere zei "laat mijn boodschappen dan maar zitten, ik heb de spaarpunten toch al". Op het moment dat iemand een treinkaartje m.i. onterecht met korting koopt, kost NS dat dus direcht 40% van het treinkaartje.quote:en volgens jouw punt 4: de supermarkt loopt schade op, als mensen hun voetbalplaatjes aan die kinderen geven...want die hoeven dan geen boodschappen te kopen om aan die plaatjes te komen.
Vermoedelijk wel jaquote:Geloven die weigeraars hier zichzelf nu echt?
Sinds wanneer heb je ballen nodig om iets voor je eigen gewin te doen?quote:Of is het gewoon puur om die ander te stangen die wel de ballen heeft om met korting te reizen.
Nee, maar de mensen die jou meenemen terwijl ze je niet kennen wel, vind ik. En er staat ook nergens in de voorwaarden van de kaart dat je iedereen die je toevallig onderweg tegenkomt de kans moet bieden te profiteren van jouw korting.quote:het argument van "je schaadt het bedrijf door met korting te reizen / je flest de boel" gaat natuurlijk niet op.
Ze zetten het zelf in de voorwaarden, dat je met 40% korting mag meereizen op de kaart van iemand anders.
Er staat ook niet bij: "je moet familie zijn of je moet die persoon kennen" of "je moet het vragen VOORDAT je een kaartje koopt" in de voowaarden....dus ik doe toch niks verkeerd?
Haten?quote:Waarom haten sommige mensen me hier zo als ik dan andere mensen netjes vraag of ik hiervan GEBRUIK mag maken.
Op het moment dat het te veel geld kost loop je idd het risico dat ze die regel af gaan schaffen. Dus je snijdt jezelf ermee in de vingers als dat gebeurt en je wilt echt eens met iemand samen ergens heen (en dat geldt ook voor de bezitters van de kaarten).quote:Als de NS eraan failiet gaat dan moeten ze die regel maar afschaffen.
Klopt. Als je iets wilt hebben moet je er niet voor betalen, en als je er niet voor wilt betalen moet je het niet nemen.quote:Ik neem ook aan dat al die principiele mensen hier geen films downloaden en mp3's, zonder hiervan een origineel exemplaar te bezitten want daarmee schaadt je de film en muziekindustrie......
Ah joh, maar dat is heul iets anders. Dat zijn mensen die het werkelijk waar echt niet weten en het dus ook niet expres doen, dan zou ik ook zeggen dat ze met mij mee reizen. Dat vind ik ook zo'n bullshit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
Had het pas dat er een bejaarde man naast me in de trein zat kwam de conducteur bij hem aan wil z'n kaartje zien. Hij geeft em en had hij er per ongeluk 1 met korting gekocht.
Conducteur gelijk van, ja en je hebt geen kortingskaart dus dat word een boete![]()
Die man helemaal dat hij het niet wist en dat het hem speet enz blalba hadden ze discussie van 5 minuten daarover. Toen wou de conducteur toch net de boete uit gaan schrijven.
Toen was het wel mooi geweest en ik zei dat hij mee ging met mijn OVkaart. Conducteur van![]()
![]()
Nu kom je in de hemel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
![]()
Inderdaad, zo ben jij. Zo zijn veel mensen tegenwoordig. Erg bang voor het oordeel van anderen, vooral onbekenden. het zal mij echt compleet aan m'n reet roesten of een trein vol onbekenden mij een pauperige profiteur vind, of in dit geval het internet. (quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:54 schreef Viper71 het volgende:
(Ik zou me overigens kapot schamen om bij binnenkomst in de trein eerst iedereen af te moeten schuimen en heel onderdanig op mijn knieën te moeten om alsjeblieft van iemand afhankelijk te mogen zijn...en dat enkel om een paar kut euro's uit te kunnen sparen?? Maar goed, that's me...)
Ach, ik ben nog niet eens zozeer bang voor een "oordeel" van anderen, maar ik heb gewoon geen zin in dat moeilijke gedoe en volledig afhankelijk te moeten zijn van toevallige omstandigheden en de buien van andere mensen. Net zoals ik ook geen zin heb om iedere ochtend langs de weg te gaan staan en op een lift te hopen... In plaats daarvan heb ik dus ook gewoon mijn eigen auto, puur omdat ik niet afhankelijk wil zijn van anderen en/of omstandigheden, die mijn eigen planning kunnen dwarsbomen, en wat me ook nog eens een hoop frustratie, onzekerheid en vooral verloren tijd bespaart.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:35 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Inderdaad, zo ben jij. Zo zijn veel mensen tegenwoordig. Erg bang voor het oordeel van anderen, vooral onbekenden. het zal mij echt compleet aan m'n reet roesten of een trein vol onbekenden mij een pauperige profiteur vind, of in dit geval het internet. (). Als ik met 40 procent korting kan reizen, zou ik gek zijn als ik dat niet zou doen, bijkomend voordeel is natuurlijk het naaien van een kutbedrijf als de NS. Helaas zijn veel mensen bang om voor gek te staan in een volle treincoupé, dus laten ze zich liever zelf naaien door de veel te hoge prijzen van de NS.
Mensen het OV inlokken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:56 schreef BasEnAad het volgende:
Waar slaat het eigenlijk op dat je mensen met korting mee kan laten reizen op je OV??
quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:15 schreef Batsnek het volgende:
Je schuldgevoel afkopen, echt iets om trots op te zijn.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:16 schreef OldJeller het volgende:
Of geld doneren aan een goed doel voor arme mensen in het buitenland, maar er eigenlijk schijt aan hebben, maar op die manier je wat beter erover voelen. Of om aan anderen te kunnen zeggen dat ze geld schenken eraan.. meer van "kijk mij eens..", ik denk dat dat ook zo is bij je gegeven voorbeeld.
Nee, maar op veel gebieden zijn de mensen hier echt verschrikkelijk zuur naar elkaar i.t.t. samenlevingen in andere landen, waar het een stuk warmer is jegens elkaar en men elkaar een stuk meer gunt.
En dit heeft nu niets met wel of niet werken voor je centen te maken.
Wat een negatieve blik hebben jullie. Doneren uit schuldgevoel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:42 schreef fs180 het volgende:
Nee we gunnen de ander het daglicht gewoon niet, maar moeten natuurlijk onze ego strelen door mensen helpen die ver weg wonen
Iemand geld toewerpen om z'n leed te verzachten is je schuldgevoel afkopen ja. Of denk je dat ze daar spontaan nieuwe familieleden terugkopen? Overigens bleek bij die overstromingen in 2004 ook maar weer hoe weinig er daadwerkelijk bij de slachtoffers terecht komt. Als je echt medelijden heb, dan stap je op het vliegtuig en ga je daar helpen herbouwen, en niet vanuit je bureaustoel een paar tientjes via internet-bankieren overmaken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:14 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat een negatieve blik hebben jullie. Doneren uit schuldgevoel.Denken jullie werkelijk dat beelden van mensen die door een ramp getroffen zijn schuldgevoel opwekken in plaats van medeleven en de wil om te helpen? Of lijkt het toch logischer dat er van medeleven sprake is en daarom doneren ze. Ongeacht of ze ver weg wonen of niet. Dat laatste argument is helemaal om te huilen. PVV zeker?
En OJ, andere landen zijn natuurlijk altijd vriendelijker en warmer en minder zuur en Darfur ligt gewoon in de achterhoek, net als dat Birma in Limburg ligt. Wel eens in het Gelderse China geweest? Of bij de Tutsi's en Hutu's in Friesland?
Maar goed, we dwalen erg af op deze manier.
TS is gewoon een klaploper en komt telkens met voorbeelden die kant noch wal raken. Iedere keer vergeet hij voor het gemak het verschil tussen iets aangeboden krijgen en vragen om een aanbod. En vervolgens is de nee-zegger ook nog eens een kutwijf die hij bijna in elkaar stampt. Triest figuur die TS.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:14 schreef UIO_AMS het volgende:
En vervolgens is de nee-zegger ook nog eens een kutwijf die hij bijna in elkaar stampt. Triest figuur die TS.
Is niet echt haalbaar he? Heb je weleens gekeken wat het kost om ergens ter plaatse vrijwilligerswerk te gaan doen? Ik kan dat niet betalen hoor. Een paar tientjes red ik nog, maar daar houdt het gewoon mee op. Daarnaast denk ik niet dat het goed is voor de Nederlandse economie als iedereen die normaalgesproken zou doneren z'n baan op zou zeggen en het eerste vliegtuig zou pakken. Sommige mensen zijn toch wel gebonden aan de realiteit van huis om te betalen, familie om voor te zorgen, etc.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:21 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Iemand geld toewerpen om z'n leed te verzachten is je schuldgevoel afkopen ja. Of denk je dat ze daar spontaan nieuwe familieleden terugkopen? Overigens bleek bij die overstromingen in 2004 ook maar weer hoe weinig er daadwerkelijk bij de slachtoffers terecht komt. Als je echt medelijden heb, dan stap je op het vliegtuig en ga je daar helpen herbouwen, en niet vanuit je bureaustoel een paar tientjes via internet-bankieren overmaken.
Aaahhh, dat soort volk. Gefaalde agenten die het dan maar proberen als kaartjesknipper om toch nog enigzins wat autoritair over te komen. Zo`n oudere man weet totaal niet waar het over gaat. Zoals jij aangeeft had hij gewoon even verkeerd gekeken (goh, leeftijd?). Dat gebeurd nou eenmaal. Helaas zijn die controleurs net zoals agenten; ze hebben geen inbeeldingsvermogen in andersmans' situaties. Dat mag je ook absoluut niet hebben geloof ik als je ervoor kiest een van die twee beroepen te gaan uitoefenen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:06 schreef Dribbel_ het volgende:
![]()
Mensen die met de trein gaanquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:35 schreef r0binhood het volgende:
Wat is julie mening?
Zo praat je niet tegen een meisjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Jij bent dan ook een kutwijf, Natalie. Jij gunt niemand iets.
Ik kan geen nee zeggen, dus als iemand het vraag zegt ik 'Ja' of ik lieg dat ik geen kortingskaart hebquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:00 schreef Natalie het volgende:
Kutwijf of niet, maar de TS had 't bij mij ook kunnen schudden.
Mietjequote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik kan geen nee zeggen, dus als iemand het vraag zegt ik 'Ja' of ik lieg dat ik geen kortingskaart heb.
Ik ben zo'n mietje
*Aai over bol geeft*quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:39 schreef UIO_AMS het volgende:
Jij bent dan ook een kutwijf, Natalie. Jij gunt niemand iets.
Niet geldig in de ochtendspits. Korting gaat in vanaf 9.00 uurquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:55 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Mietje![]()
Ach, het kost toch geen moeite dus wat maakt het eigenlijk uit.
Al zou ik zelf gewoon de volle prijs betalen als ik met de trein zou gaan. Meereiskorting is trouwens toch niet geldig in de spits? En dan moet je buiten de spits nog maar net iemand met een OV-kaart treffen.
Of alle mensen afschuimen op het perron omdat ze al een kortingskaartje hebben gekochtquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:57 schreef Natalie het volgende:
[..]
*Aai over bol geeft*
Troost je, ik ben wel een type dat het uit eigen beweging aanbiedt als ik daar schik in heb. Maar ze moeten me er niet om vragen.
Dat je een cheap-ass lamlul bent.quote:Op zondag 4 oktober 2009 16:35 schreef r0binhood het volgende:
knip.
Wat is julie mening?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |