Hmm... dat doorbreken kan ook helemaal niet. Dat schop je alles onderuit waardoor de westerse samenleving in 1 klap meer achterstand oploopt dan 3de wereldlanden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:47 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ah op die manier, ja de boodschap die jij er uit haalt en de conclusies die jij er aan verbind kan ik me wel indenken. Ik vind echter dat haar boodschap zelf een beetje vreemd over komt, alsof het doorbreken van de cirkel van consumeren het walhalla is, daar had ze wel wat meer aandacht aan mogen schenken.
En ja ik ruim de meeste rotzooi wel op hoor, hoewel ik niet als 'n maniak al het afval ga scheiden en met batterij-dozen ga klooien. Het komt allemaal in één bak. Hoewel ik papier en glas dan weer wel uit elkaar (probeer) te halen
Vermeng maar eens water met je stopcontact. Als er toch vochtige groene stroom uitloopt, heb ik het mis.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, vertel eens, waarom is groene stroom niet groen?
Maar in feite zijn we het dan net als eerder wel met elkaar eens, en vinden we het systeem an sich wel goed, alleen mankeert er wat aan bepaalde mensen en hoe ze denken om te moeten/kunnen gaan met deze grondstoffen, mensen en geldvoorraden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:05 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Hmm... dat doorbreken kan ook helemaal niet. Dat schop je alles onderuit waardoor de westerse samenleving in 1 klap meer achterstand oploopt dan 3de wereldlanden.
Dus wat dat betreft zitten we gelijk.
Het gaat me ook meer om het besef van dit probleem, en hoe de grote boys geen zak van alles aantrekken over jouw en mijn rug.
Ik merk daarbij wel verschil dat jij er absoluut niet koud of warm van wordt dat elders in de wereld mensen kapot gaan aan onze luxe.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar in feite zijn we het dan net als eerder wel met elkaar eens, en vinden we het systeem an sich wel goed, alleen mankeert er wat aan bepaalde mensen en hoe ze denken om te moeten/kunnen gaan met deze grondstoffen, mensen en geldvoorraden.
Een beetje het DSB-bank voorbeeld die ik eerder al aandroeg, alleen is hij natuurlijk op wereldniveau nog maar een kleuter. Echter het principe lijkt me duidelijk
ONZ is verderop he?quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:05 schreef Matteüs het volgende:
Vermeng maar eens water met je stopcontact. Als er toch vochtige groene stroom uitloopt, heb ik het mis.
Maar wel eerlijk zeggen he?
Ik denk dat het persoonlijk is inderdaad, en dat is maar goed ook want het zou toch niet best zijn als alle neuzen altijd dezelfde kant op stondenquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:11 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik merk daarbij wel verschil dat jij er absoluut niet koud of warm van wordt dat elders in de wereld mensen kapot gaan aan onze luxe.
Ik ben daar de laatste jaren ook harder in geworden aangezien je daar druk om maken je eigen kop kost. Maar het is blijkbaar toch een stukje van mijn aard die ik niet zo makkelijk opzij kan schuiven als jij, of nonchalant over kan doen.
Het is ook heel erg dubbel allemaal. Als plots de zaken omdraaien en wij een land zijn die moeten vergelden voor de luxe van een ander, interesseert die ander zich er ook niet voor. Dat wil voor mij niet zeggen dat ik me als beest moet gedragen. Ik weet gelukkig beter.
TADA in- en uitadem belastingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:46 schreef koffiegast het volgende:
Direct van de frontpage:
De Europese Commissie wil een nieuw wapen inzetten in de strijd tegen klimaatverandering: een CO2-belasting. Dat is een heffing op het energieverbruik van huishoudens, landbouwbedrijven en de transportsector. Deze drie groepen zijn nu nog uitgezonderd van de beperkingen die opgelegd zijn door de CO2-emissierechten.
Europees Commissaris Kovács (belastingen) presenteerde het plan gisteren aan de Europese ministers van Financiën. Met de opbrengst van de belasting zouden ontwikelingslanden geholpen moeten worden met het terugdringen van de uitstoot van broeikasgassen. "Een nieuwe belasting is niet eenvoudig, maar de klimaatverandering is desastreuzer dan de economische crisis," aldus Kovács. "Er kwamen niet veel reacties, maar ze waren wel positief."
Zweden, Duitsland en Frankrijk zijn voorstanders van de belasting. Volgens de Zweedse minister Borg van Financiën dient de belasting een goed doel. Nederland ziet vooralsnog geen noodzaak voor de belasting.
Met hoeveel geld de EU arme landen gaat helpen is nog een twistpunt. Minister Bos van Financiën pleit voor een jaarlijks bedrag van twee miljard euro, maar de Oost-Europese lidstaten protesteren hiertegen. Zij vrezen dat zij dan minder geld krijgen van de EU. Eind deze maand moet er een akkoord bereikt worden over de Europese steun aan ontwikkelingslanden.
Leuk toch. Volgens mij had ik al wel eens geroepen dat over een paar jaar zijn mijn stellingen gewoon common knowledgequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:09 schreef YuckFou het volgende:
Vroeger zou ik zeggen [NWS]->[BNW] in conspiracy-land word al tijden geroepen dat ern een "carbon" tax gaat komen om de burger nog lammer te slaan en armer te maken, maar t is niet eens een speculatie maar een nieuwsbericht...zo worden onderhand de meest wilde conspiracies waarheid...bijna 2012 toch?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:37 schreef Nobu het volgende:
Ik zag Lambiekje in my AT, nu wordt het interessant.
Je weet dat elec autos er jaren eerder waren dan de benzine-auto.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:29 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En als dat extra geld dan gaat naar het stimuleren van zonnepanelen? Of bio-brandstof? Of in het goedkoper maken van het laten isoleren van je huis? Dan heeft het toch gewoon effect?
Stel dat je een benzine-auto 1000 euro duurder maakt, en een elektrische auto 1000 euro goedkoper, dan zullen mensen sneller een elektrische auto kopen, en heeft het toch gewoon effect?
Maar wel een veel hoger energie rekening. Je krijg een overdosis straling en krijgt migaraine van slechte epelepsie licht. Wederom is dit product milieuvriendelijk in tegen deel zelfs. Belastend is het.quote:[..]
Een spaarlamp gebruikt minder energie maar geeft dezelfde hoeveelheid licht. Je hebt er dus geen drie lampen voor nodig.
[..]
wat is duurzaam?quote:Duurzame dingen stimuleren, niet-duurzame zaken ontmoedigen. Da's ook al wat.
Bewijs het maar.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat elec autos er jaren eerder waren dan de benzine-auto.
Dat electro auto keer op keer tegen gewerkt wordt.
Je weet toch hoop ik ook dat de Hybride autos helemaal niet zuiniger en milievriendelijker zijn dan reguliere autos???
[..]
Maar wel een veel hoger energie rekening. Je krijg een overdosis straling en krijgt migaraine van slechte epelepsie licht. Wederom is dit product milieuvriendelijk in tegen deel zelfs. Belastend is het.
Het is gewoon een ordinaire OSRAM deal
[..]
wat is duurzaam?
Vleesch is een eerste levensbehoefte, die hoor je niet te belasten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:58 schreef hardromacore het volgende:
Jeuj belasting op vlees dus?
Dacht zuurstof .. maar wat ons lichaam er van maakt gaan ze belasten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:58 schreef Nobu het volgende:
[..]
Vleesch is een eerste levensbehoefte, die hoor je niet te belasten.
Poep.quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:15 schreef Lambiekje het volgende:
Dacht zuurstof .. maar wat ons lichaam er van maakt gaan ze belasten.
Hou je in! Straks gaan de vissen in de rvier dood omdat er teveel voedingsstoffen in zitten door jouw poep. Als ze gaan rotten dan komt er methaangas vrij wat nog veel erger is. Hoewel als ze dood zijn kunnen ze niet meer ademen en dat scheeld weer CO2... Ik ben nu trouwens onderweg naar de ''ring of fire'' om tegen alle vulkanen daar te zeggen dat ze niet lief zijn en nou echt moetten stoppen hoor. Tevens nu ik zo hoog vlieg praat ik met de zon of de zonnevlekken de komende 50 jaar weg kunnen blijven.quote:
Mijn hybride rijd toch echt 1:20 bij dagelijks gebruik. Doe dat eens na met conventionele benzine auto uit dezelfde klasse.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat elec autos er jaren eerder waren dan de benzine-auto.
Dat electro auto keer op keer tegen gewerkt wordt.
Je weet toch hoop ik ook dat de Hybride autos helemaal niet zuiniger en milievriendelijker zijn dan reguliere autos???
[..]
Maar wel een veel hoger energie rekening. Je krijg een overdosis straling en krijgt migaraine van slechte epelepsie licht. Wederom is dit product milieuvriendelijk in tegen deel zelfs. Belastend is het.
Het is gewoon een ordinaire OSRAM deal
[..]
wat is duurzaam?
Precies. Ik vroeg me al af wat je hier deed.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:23 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
ONZ is verderop he?
Net als BNW overigens...
Inderdaad, we betalen over energie al energiebelasting én btw in dit land en dan moeten we straks zeker ook nog een keer Co2 tax gaan betalen. Hoe ver gaan ze nog voor de pleuris echt uitbreekt overal. Straks voor autorijden heb je ook al tig belastingen. BPM, wegenbelasting, accijns, het kwartje van kok , btw en straks ook nog de kmheffing. 6 (!) belastingen over 1 dingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:49 schreef koffiegast het volgende:
Wat ik denk:
- nog een belasting over iets waar we al belasting/kosten over hebben. (Hoge accijns brandstof, vervolgens kilometerheffing en dan zeker ook nog CO2 uitstoot? En dan betaalt men al wegenbelasting?)
- doorvoeren -> mogelijk aanleiding tot meerdere dergelijke belastingen.
- Wanhopige poging tot nog meer mensen een poot uit te draaien onder het mom van "voor het milieu".
- Blijkbaar past "CO2/klimaatverandering" ook in het rijtje: "alles tegen terrorisme, pedofilie, copyrightschending is geoorloofd, ook al heeft dit tot gevolg dat meer wordt kapot gemaakt dan ons lief is."
- Dat de mensen in Brussel wel enorm balen dat ze niet belasting kunnen vragen van de bomen, zee en vulkanen.
Sorry, zo te zien is PUB beter voor jequote:Op maandag 5 oktober 2009 11:23 schreef Matteüs het volgende:
Precies. Ik vroeg me al af wat je hier deed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |