Daar ben ik het volledig mee eens hoor, het was dan ook meer als generale uitspraak bedoeld en niet specifiek op Shell gebaseerd. Als ik volledig eerlijk moet zijn dan kan me die hele milieu-heisa weinig schelen, en ik let er niet eens op.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar daar is Shell niet de enige mee! Elektriciteitsbedrijven doen hetzelfde ("meld je aan voor groene stroom"; als het ze echt om het milieu ging zou aanmelden niet nodig zijn!), wasmiddelfabrikanten ("was op 30 graden, goed voor het milieu"), etc.
Je weet dat je met geld geld kunt maken?quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik ben het met je post eens, op dit stukje na.
Ik ben van mening dat geld an sich geen ziekte is, maar dat het wel zwakzinnigen aanzet tot manipulatie en misbruik van middelen die niet voor iedereen weggelegd zijn.
Zeker. Dat kan ook zonder alle die grote verschillen van armoede en rijkdom die we kennen. Maar die ziekte blijft dit systeem in stand houden.quote:Geld zelf kan je van genieten en het kan leiden tot een leuk en zorgeloos leven, iets wat ik zo niet als ziekte zou kunnen classificeren.
Tja, en als je de gewone gang van zaken van hebberigheid blijft hanteren maar wel de besodermieteraars veroordeeld, blijf je toch zitten met dit systeem. Het helpt geen flikker om een schifting te maken.quote:Echter als je het hebt over mensen als Dirk Schieringa en hoe hij met geld omgaat dan kan ik zeggen dat het aanzet tot een vorm van, tja ziekte zou ik het niet noemen, maar misbruik wellicht.
Laten we wel wezen, ik ben voor een vrije economie en liberalisme, en versoepeling van ontslagrecht en meer vrijheid voor bedrijven om zich te profileren en geld te verdienen. En ik schaam me er niet voor dat ik zelf ook veel waarde hecht aan kapitalisme en geld bij elkaar harken, maar zoals sommigen er mee omgaan en moedwillig mensen dikke schulden aanpraten, of oude mensen bedonderen aan de deur om een paar cent, die mogen van mij oprotten.
Geldt voor alle grote bedrijven he? Je moet toch je voorbeelden beperken tot een paar. Anders worden je posts zo groot.quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar daar is Shell niet de enige mee! Elektriciteitsbedrijven doen hetzelfde ("meld je aan voor groene stroom"; als het ze echt om het milieu ging zou aanmelden niet nodig zijn!), wasmiddelfabrikanten ("was op 30 graden, goed voor het milieu"), etc.
Ik weet niet, ik vind het huidige systeem (op wat uitzonderingen na natuurlijk) wel voldoen moet ik zeggen, het bevalt me redelijk goed hoe het nu is qua verdienen en uitgeven van geld. En daarmee vind ik het verschil in rijkdom tussen de continenten ook niet een probleem, noch onze schuld.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je moet eens en altijd van het principe geld af. Ik weet, ik ga dat nooit meemaken. Dat kost veel tijd en inzicht die wij beesten nog lang niet bezitten. Maar stel je eens voor hoe mooi zon wereld eruit kan zien.
Omdat jij het niet slecht hebt in dit westerse land...quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik vind het huidige systeem (op wat uitzonderingen na natuurlijk) wel voldoen moet ik zeggen, het bevalt me redelijk goed hoe het nu is qua verdienen en uitgeven van geld. En daarmee vind ik het verschil in rijkdom tussen de continenten ook niet een probleem, noch onze schuld.
Correct, maar ook door hun eigen regering die het toch wel erg voordelig houdt voor onze bedrijven om zich daar te vestigen en de mensen daar te gebruiken als werknemers. Natuurlijk krijgt deze regering er ook veel 'compensatie' (net woord dan maar) om dit zo te houden, maar in feite is het niet direct mijn schuld dat deze regelingen er zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Omdat jij het niet slecht hebt in dit westerse land...
Maar weet wel dat arme landen niet zomaar arm zijn. Die zijn bewust armer dan ons opdat wij rijk kunnen blijven. (niet alle, zal je daarin gelijk toegeven)
Leerzaam en leuk filmpje: http://www.storyofstuff.com/
Filmpje bekeken? Moet je echt eens doen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Correct, maar ook door hun eigen regering die het toch wel erg voordelig houdt voor onze bedrijven om zich daar te vestigen en de mensen daar te gebruiken als werknemers. Natuurlijk krijgt deze regering er ook veel 'compensatie' (net woord dan maar) om dit zo te houden, maar in feite is het niet direct mijn schuld dat deze regelingen er zijn.
Als bedrijf zijnde maak je hier dan gretig gebruik van, en wij dus als westerse burgers ook. Ik vind het dus eigenlijk wel best, zolang ik m'n handen maar in onschuld kan wassen en kan genieten van een mooi huis, dikke auto en een leuk gezin dan vind ik het wel best. Ik heb zelf eigenlijk niet de noodzaak om de wereld te verbeteren, zolang er maar wat op de rekening komt en een vette bonus ben ik blij.
Klinkt wellicht wat hard en koud, maar het doen en laten of de welvaart van mensen in Afrika daar kan ik weinig mee, dus ik sta er ook niet echt bij stil.
Zal het even doen, tot over 20 minquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Filmpje bekeken? Moet je echt eens doen.
Ga ik ff verder met de kippensoep. Die is verdomd lekker.quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zal het even doen, tot over 20 min
Ze zijn knettergek. Als ze eens die verhuizing tussen Straatsburg en Brussel stop zouden zetten, hoeveel Co2 uitstoot zou dat schelen. Of al die reisjes in Business Class. Laat ze zelf maar eens het goede voorbeeld geven..quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Moet ik belasting betalen omdat ik een huishouden heb?
Nee.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We krijgen een belasting vanwege het feit dat we uitademen?
Jij doet te lang met je soepquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ga ik ff verder met de kippensoep. Die is verdomd lekker.
Ja ik ben ook redelijk immuun voor dat soort filmpjes, ook al zegt ze 10 jaar te hebben rondgereisd. Ik snap haar boodschap wel, maar ik ben het niet eens met haar uitleg er van.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij doet te lang met je soep![]()
Ook een leuke om over na te denken, in het kader van de ongezonde ingredienten in levensmiddelen, vervuiling van het milieu, etc.: wij mensen worden ouder dan ooit!
Het feit dat je er niets aan kunt doen maakt het ook volkomen zinloos om er belasting over te heffen. Je reinste uitknijperij is het.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ze zijn knettergek. Als ze eens die verhuizing tussen Straatsburg en Brussel stop zouden zetten, hoeveel Co2 uitstoot zou dat schelen. Of al die reisjes in Business Class. Laat ze zelf maar eens het goede voorbeeld geven..
Maar het ergste vind ik dat er geen alternatief is, want zoals ik al eerder zei, ik leef al zuinig. Stel ik gooi een paar zonnepanelen op mn dak en ik ben geheel zelfvoorzienend, krijg ik dan ook een rekening in mijn bus? Ik gebruik al groene stroom dus wat dat betreft zou ik zelfs gloeilampen moeten kunnen gebruiken.
Komt omdat we stijf staan van de conserveringsmiddelen...quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Jij doet te lang met je soep![]()
Ook een leuke om over na te denken, in het kader van de ongezonde ingredienten in levensmiddelen, vervuiling van het milieu, etc.: wij mensen worden ouder dan ooit!
Dat je het niet eens bent mag. Toch neem ik haar verhaal serieuzer dan de jouwe. 10 jaar, kom op... ze weet echt wel waarover ze praat.quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja ik ben ook redelijk immuun voor dat soort filmpjes, ook al zegt ze 10 jaar te hebben rondgereisd. Ik snap haar boodschap wel, maar ik ben het niet eens met haar uitleg er van.
Mooi filmpje hoor, maar ze geeft geen antwoord op de vraag hoe ernstig die uitstoot van CO2 is. Logisch natuurlijk, ze is planoloog. Dat betekent dat ze zelfs van de meest basic scheikunde en natuurkunde geen kaas gegeten heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat je het niet eens bent mag. Toch neem ik haar verhaal serieuzer dan de jouwe. 10 jaar, kom op... ze weet echt wel waarover ze praat.
Mensen die echt denken dat groene stroom echt bestaat en "groen" zou zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:45 schreef DennisMoore het volgende:
Vreselijk, wat een hersenloos BNW-gehalte van de posters hiero.
CO2-tax is prima, mits we netto niet meer gaan betalen.
Dat stimuleert de keuze voor duurzamer energie. Gooi de prijs van grijze elektra maar omhoog en maak daarmee de groene nog aantrekkelijker. Niks mis mee. Nederland loopt al schandálig achter op 't gebied van duurzame energie...
Oh ja dat zal best wel, alleen ik hecht geen waarde aan haar invulling ervan, en de gevolgen die ze in haar verhaaltje creëert. Ze gaat namelijk compleet aan het feit voorbij wat er zou gebeuren als het er niet was, en als wat zij wil, deze cirkel van consumeren doorbroken wordt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat je het niet eens bent mag. Toch neem ik haar verhaal serieuzer dan de jouwe. 10 jaar, kom op... ze weet echt wel waarover ze praat.
zo eenvoudig is dat ook niet. De huidige situatie is zo enorm als een olievlek in onze samenleving door geslopen dat je dat niet eventjes doorbreekt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Oh ja dat zal best wel, alleen ik hecht geen waarde aan haar invulling ervan, en de gevolgen die ze in haar verhaaltje creëert. Ze gaat namelijk compleet aan het feit voorbij wat er zou gebeuren als het er niet was, en als wat zij wil, deze cirkel van consumeren doorbroken wordt.
Ze heeft goed nagedacht over de huidige situatie, daar geef ik je meteen gelijk in, maar heeft ze dat ook als het gaat om de gevolgen overzien van het doorbreken van de huidige situatie, en of die situatieschets wel zo geweldig is als zij denkt dat 't is?
Daar zet ik m'n vraagtekens bij, en ik blijf er bij dat het huidige systeem tot nu toe nog een van de besten is.
Ah op die manier, ja de boodschap die jij er uit haalt en de conclusies die jij er aan verbind kan ik me wel indenken. Ik vind echter dat haar boodschap zelf een beetje vreemd over komt, alsof het doorbreken van de cirkel van consumeren het walhalla is, daar had ze wel wat meer aandacht aan mogen schenken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:43 schreef Matteüs het volgende:
[..]
zo eenvoudig is dat ook niet. De huidige situatie is zo enorm als een olievlek in onze samenleving door geslopen dat je dat niet eventjes doorbreekt.
Maar zoals mensen enorm veel tijd en geld steken in het "Co2-probleem" lijkt me dit een item wat hoger op de lat mag. En dan bedoel ik niet doorbreken, maar de bagger die eruit voortvloeit, die we niet zien, beetje opruimen. Ik neem aan dat je thuis ook je rommel achter je opruimt? (zeg geen NEE want ik geloof je direct)
Nou, vertel eens, waarom is groene stroom niet groenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die echt denken dat groene stroom echt bestaat en "groen" zou zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |