http://www.nuzakelijk.nl/(...)en-in-notariaat.htmlquote:Deze neergang wijten de notarissen aan de felle prijzenslag door de tien jaar oude marktwerking en de economische crisis op de onroerendgoedmarkt. Door deze marktwerking verloedert het notariaat, menen de briefschrijvers en roepen de KNB op zich hard te maken voor een noodverordening die bepaalde basistarieven garandeert.
En laat me raden: dat minimumtarief moet 200+ euro per uur zijn? Nogal veel geld voor een papiertjesschuiver...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:53 schreef kitao het volgende:
Ze gaan voor een basistarief , op teletekst wordt gesproken van een minimumtarief , dus niet het minimumloon.
Ha Haquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:14 schreef kitao het volgende:
Notarissen sturen een brandbrief aan hun vakbond KNB dat ze af willen van de vrije markt omdat ze doodgeconcurreerd worden en eisen een minimumloon.
Simpelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:14 schreef kitao het volgende:
Nu , als zelfs notarissen voor een minimumloon gaan dan vraag ik me af wat de voorstanders van afschaffing van het minimumloon hierover te zeggen hebben en hoe ze dit verenigen met de vrije markt werking.
.
Vind je het gek? Je hoeft er niet slim voor te zijn, je hoeft er geen moeilijk werk voor te doen, je hoeft er niet hard voor te werken en je hebt er niet hard voor hoeven studeren. Maar je mag wel 200 euro per uur in rekening brengen terwijl je de klanten aangeleverd krijgt omdat ze dat wettelijk moeten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan zijn er blijkbaar teveel notarissen als ze niet rond kunnen komen.
precies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vind je het gek? Je hoeft er niet slim voor te zijn, je hoeft er geen moeilijk werk voor te doen, je hoeft er niet hard voor te werken en je hebt er niet hard voor hoeven studeren. Maar je mag wel 200 euro per uur in rekening brengen terwijl je de klanten aangeleverd krijgt omdat ze dat wettelijk moeten.
Dat makkelijke cashen op de huizenmarkt is nu even voorbij. Maar ze hebben natuurlijk geen reserves aangelegd voor moeilijker tijden. Het is 20 jaar lang feest, en na een half jaartje kateren trekken ze het al niet meer. Dat is gewoon slecht ondernemerschap, laat maar failliet gaan. Dan moeten ze nu maar even iets anders gaan doen, en als de markt weer aantrekt zijn er vast genoeg kantoren over om bij te solliciteren.
quote:Aanstelling en taak van de notaris
Om tot notaris in Nederland te kunnen worden benoemd moet diegene aan bepaalde in de wet omschreven eisen voldoen. De belangrijkste eisen zijn:
* dat diegene Nederlander is;
* dat diegene de bij de wet voorgeschreven notariële examens met goed gevolg heeft afgelegd;
* dat de betrokkene daarna tenminste zes jaar als kandidaat-notaris praktijk heeft opgedaan op één of meer notariskantoren;
* dat de kandidaat-notaris met goed gevolg de examens van de Notariële Beroepsopleiding heeft afgelegd en
* in het bezit is van een ondernemingsplan dat aan de daarvoor gestelde eisen voldoet.
Na zijn benoeming door de Koningin moet de notaris een drieledige eed afleggen, waarvan voor het publiek de beroepseed het belangrijkste onderdeel is. Daarin zweert (belooft) de notaris dat hij:
* de door hem aanvaarde taak eerlijk, nauwgezet en onpartijdig zal uitvoeren;
* zich zal gedragen naar de wetten, reglementen en de verordeningen die op het notarisambt betrekking hebben;
* geheimhouding zal betrachten ten aanzien van alles waarvan hij door zijn ambt kennis neemt.
Door het afleggen van de eed is de notaris niet alleen bevoegd, maar (behoudens enkele uitzonderingen) ook verplicht zijn diensten aan het publiek te verlenen.
Ach je hebt gelijk. Als de vrije markt zorgt voor concurrentie en lagere prijzen dan moet men zich inderdaad afvragen of die vrije markt wel wenselijk is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:14 schreef kitao het volgende:
Nu , als zelfs notarissen voor een minimumloon gaan dan vraag ik me af wat de voorstanders van afschaffing van het minimumloon hierover te zeggen hebben en hoe ze dit verenigen met de vrije markt werking.
Mwah, het duurt toch iets van 13 jaar voordat je jezelf notaris mag noemen? Volgens mij zit er nog best een aardig lange studie achter hoor, en dat mag ook best in de prijs verrekend worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vind je het gek? Je hoeft er niet slim voor te zijn, je hoeft er geen moeilijk werk voor te doen, je hoeft er niet hard voor te werken en je hebt er niet hard voor hoeven studeren. Maar je mag wel 200 euro per uur in rekening brengen terwijl je de klanten aangeleverd krijgt omdat ze dat wettelijk moeten.
Wellicht zit daar dan het probleem: kunstmatig interessant doen voor iets wat in feite niet meer is dan voorgekauwde papiertjes archiveren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, het duurt toch iets van 13 jaar voordat je jezelf notaris mag noemen? Volgens mij zit er nog best een aardig lange studie achter hoor, en dat mag ook best in de prijs verrekend worden.
Dan zal de vrije markt dat wel doen, maar geen vastgeteld uitkleden van gewone mensen, dat doen de doktoren al en tandartsen en makelaars vroegerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wellicht zit daar dan het probleem: kunstmatig interessant doen voor iets wat in feite niet meer is dan voorgekauwde papiertjes archiveren.
Er zitten wel een klein beetje meer verantwoordelijkheden aan het vak vast natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wellicht zit daar dan het probleem: kunstmatig interessant doen voor iets wat in feite niet meer is dan voorgekauwde papiertjes archiveren.
Studie duurt maar iets van 6 jaar. Daarna ben je kandidaat-notaris en doe je nog 3 jaar wat cursussen en daarna moet je wachten tot dat een collega van verveling doodgaat, en je zijn wijkje van de Koningin toegedeelt krijgt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, het duurt toch iets van 13 jaar voordat je jezelf notaris mag noemen? Volgens mij zit er nog best een aardig lange studie achter hoor, en dat mag ook best in de prijs verrekend worden.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij is die vervolgopleiding iets wat je doet terwijl je kandidaat-notaris bent. Dat kan ook haast niet anders, want zoveel er is er niet meer te leren als je thuis bent in de relevante gedeelten van het burgerlijk recht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Gewoonlijk wordt men kandidaat-notaris ergens, en dan na een aantal jaar ervaring koopt men de praktijk en volgt een benoeming automatisch, het is gewoon het verkopen van de stoel met vaak meer dan een miljoen waarde, en de bank gaf daar automatisch royaal krediet op om het pand te kopenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Studie duurt maar iets van 6 jaar. Daarna ben je kandidaat-notaris en doe je nog 3 jaar wat cursussen en daarna moet je wachten tot dat een collega van verveling doodgaat, en je zijn wijkje van de Koningin toegedeelt krijgt.
http://www.notaris.nl/page.asp?id=924
Dat zegt iedereen die te veel verdient voor wat ie doet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zitten wel een klein beetje meer verantwoordelijkheden aan het vak vast natuurlijk.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen die te veel verdient voor wat ie doet.
In dat geval: waarom zit er een limiet aan het aantal notarissen? Vrije markt en zo ...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Studie duurt maar iets van 6 jaar. Daarna ben je kandidaat-notaris en doe je nog 3 jaar wat cursussen en daarna moet je wachten tot dat een collega van verveling doodgaat, en je zijn wijkje van de Koningin toegedeelt krijgt.
http://www.notaris.nl/page.asp?id=924
Precies.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat makkelijke cashen op de huizenmarkt is nu even voorbij. Maar ze hebben natuurlijk geen reserves aangelegd voor moeilijker tijden. Het is 20 jaar lang feest, en na een half jaartje kateren trekken ze het al niet meer. Dat is gewoon slecht ondernemerschap, laat maar failliet gaan. Dan moeten ze nu maar even iets anders gaan doen, en als de markt weer aantrekt zijn er vast genoeg kantoren over om bij te solliciteren.
Kloptquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen die te veel verdient voor wat ie doet.
Maar als je er bij stil staat ; dan is het toch een zotte situatie. Uitkeringen en lonen voor minima zijn al tijden onderwerp van discussie : ze moeten niet klagen , niemand komt om van de honger , afschaffing geeft meer banen enzovoort.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:08 schreef henkway het volgende:
Simpel
Minimuloon geld alleen voor stratemakers en schoonmakers en niet voor chirurgen en tandartsen en notarissen en makelaars en verzekeraars
die hebben minimaal een ton nodig
Ik vrees dat de notarissen een beter kans hebben op gehoor bij de regering dan de boeren en de vissersquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:13 schreef kitao het volgende:
En nu dus ook de notarissen die een minimumtarief opeisen ; dag concurrentie.
Er wordt gewoon met twee maten gemeten en de schaal slaat zoals bijna altijd door naar de elite en ze worden nog gesteund door de bevolking en regering ook , vaak dan.
.
Wel als die markt doorslaat en mensen tegen elkaar op moeten boksen om voor 3 euro per uur te gaan werken. We hebben niet voor niets ruim een eeuw gevochten in dit land voor betere sociale omstandigheden. Voorstanders voor een teruggang in de tijd wil ik ook adviseren om een Greencard aan te vragen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef beeer het volgende:
Ach je hebt gelijk. Als de vrije markt zorgt voor concurrentie en lagere prijzen dan moet men zich inderdaad afvragen of die vrije markt wel wenselijk is.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:35 schreef kitao het volgende:
Nu betwijfel ik dat een notaris met zijn minimumtarief uit wil komen op 1300 euro per maand , maar een minimumtarief wordt dus wel door deze elitaire beroepsgroep geëist.
Dus kapitalisme is prima en uitstekend , totdat de grote jongens ineens hun Mercedes 6000 niet meer kunnen betalen en dan wordt er ineens wel om werkregels en overheidsbemoeienis gevraagd.
Hypocriete bende dus.
.
De VVD is daar een voorvechter van met met het zorgkartel en de corporatiekoningenquote:Op zondag 4 oktober 2009 01:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Helemaal mee eens
Corporatisme![]()
En ook tevens de reden dat veel (grote) bedrijven helemaal niet zo pro-vrije markt zijn. Waarom moeite doen om klanten binnen te halen als je ze, met de overheid als dekking, kunt dwingen.
Klopt,quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:44 schreef henkway het volgende:
[..]
De VVD is daar een voorvechter van met met het zorgkartel en de corporatiekoningen
En de huizenmarkt... En het ontslagrecht... Etc.quote:Op zondag 4 oktober 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
In een vrije markt straft de keuze van de consument onnodige BS. Daarom wil de overheid overal en alles reguleren en een vinger in de pap. Dan zijn ze voorzien van inkomsten en hebben ze nvloed. Niks mis met vrije markt dus het mag zelfs meer en echt open en vrij. Nu ook effe met die zorgverzekeringen en energie-handelaren.
Vrije markt heeft ons rijkdom, mercedes en BMW gebracht, de laptop en internet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:35 schreef kitao het volgende:
[..]
Wel als die markt doorslaat en mensen tegen elkaar op moeten boksen om voor 3 euro per uur te gaan werken. We hebben niet voor niets ruim een eeuw gevochten in dit land voor betere sociale omstandigheden. Voorstanders voor een teruggang in de tijd wil ik ook adviseren om een Greencard aan te vragen.
Nu betwijfel ik dat een notaris met zijn minimumtarief uit wil komen op 1300 euro per maand , maar een minimumtarief wordt dus wel door deze elitaire beroepsgroep geëist.
Dus kapitalisme is prima en uitstekend , totdat de grote jongens ineens hun Mercedes 6000 niet meer kunnen betalen en dan wordt er ineens wel om werkregels en overheidsbemoeienis gevraagd.
Hypocriete bende dus.
.
Notarissen zullen heus niet failliet gaan als ze i.p.v. 800 euro nog "maar" 400 euro per A4tje kunnen vragen. Concurrentie is gewoon gunstig, en wat mij betreft is er juist veel te weinig concurrentie bij notarissen... "Doe het zelf notarissen" vragen alsnog 75% van het "normale" tarief, als de klant vrijwel alles zelf moet doen...quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrije markt heeft ons rijkdom, mercedes en BMW gebracht, de laptop en internet.
De door jou schijnbaar zo geliefde geleide economie bracht de trabant en brakke kerncentrales voort, en de DDR ging failliet aan de ontwikkeling van de 8 Megabit chip.
als de notarissen een minimum gaat geven, blijven er teveel notarissen en zullen ze blijven kwakkelen, kijk naar de melkveehouders. Er moeten gewoon flink wat notarissen failliet dan stijgen de prijzen wel weer.
nee, ze zullen gedwongen worden efficienter te gaan werken. Grotere kantoren, samenwerken met advocaten, bedrijfsadviesbureaus etc.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Notarissen zullen heus niet failliet gaan als ze i.p.v. 800 euro nog "maar" 400 euro per A4tje kunnen vragen. Concurrentie is gewoon gunstig, en wat mij betreft is er juist veel te weinig concurrentie bij notarissen... "Doe het zelf notarissen" vragen alsnog 75% van het "normale" tarief, als de klant vrijwel alles zelf moet doen...
De meerwaarde van de notaris is, dat ze de aktes voor je bewaren.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:51 schreef longinus het volgende:
Notarissen zijn achterhaald, bj een auto kopen heb je ze ook niet nodig, dus waarom wel bij een huis ?
Bij nalatenschappen kunnen ze een bemiddelende functie hebben, maar niet als het ten koste gaat van de nalatenschap.
Maar tegen welke prijs... Iets dergelijks kan ook door de gemeente geregeld worden, of vergelijkbaar met het kadaster.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De meerwaarde van de notaris is, dat ze de aktes voor je bewaren.
Ik zeg niet dat hun prijs ervoor okay is, maar dat dit is wat ze aan meerwaarde leverenquote:Op zondag 4 oktober 2009 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar tegen welke prijs... Iets dergelijks kan ook door de gemeente geregeld worden, of vergelijkbaar met het kadaster.
Veel innovaties komen van het leger of Nasa (internet) , heeft dus weinig met vrije markt te maken , komt van belastinggeld.quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Vrije markt heeft ons rijkdom, mercedes en BMW gebracht, de laptop en internet.
De door jou schijnbaar zo geliefde geleide economie bracht de trabant en brakke kerncentrales voort, en de DDR ging failliet aan de ontwikkeling van de 8 Megabit chip.
als de notarissen een minimum gaat geven, blijven er teveel notarissen en zullen ze blijven kwakkelen, kijk naar de melkveehouders. Er moeten gewoon flink wat notarissen failliet dan stijgen de prijzen wel weer.
Ik kan hun functie wat betreft huizen wel begrijpen echter de prijzen die ze daarvoor vragen zijn gewoon absurdquote:Op zondag 4 oktober 2009 10:51 schreef longinus het volgende:
Notarissen zijn achterhaald, bj een auto kopen heb je ze ook niet nodig, dus waarom wel bij een huis ?
Bij nalatenschappen kunnen ze een bemiddelende functie hebben, maar niet als het ten koste gaat van de nalatenschap.
Wie claimt maakt hardquote:Op zondag 4 oktober 2009 13:32 schreef kitao het volgende:
[..]
Veel innovaties komen van het leger of Nasa (internet) , heeft dus weinig met vrije markt te maken , komt van belastinggeld.
Waarom is het oostblok van nooit in staat geweest met doorslaggevende producten te komen en hun welvaardsniveau ook maar in de buurt kwam van het onze?quote:Algehele "rijkdom" is verkregen door maatschappelijke (vakbonds)protesten , dit hebben we niet van de kapitalisten op een plaatje gekregen , anders hadden we hier nu nog kinderarbeid zoals nu bij Nike.
Nogmaals wie claimt maakt hardquote:Schijnbaar , inderdaad , ik had het over een doorgeslagen vrije markt en nu zitten we gelijk in Tjernobyle , kun je wel relativeren? En wat is er vrij aan prijsafspraken , die niet gericht zijn op een redelijk minimumbestaan? Deze week weer vliegmaatschappijen in onderzoek.
Notarissen failliet en banken betalen we miljarden aan ?
"Jouw" vrije markt is een illusie.
Ik heb je al eerder verteld dat je geen propaganda video als antwoord moet komen maar zelf met argumenten moet komen.quote:
Het is toch gewoon een standaard wordmacro waarop ze wat namen invullen. Ik doe het voor 50 euro. (Alleen is het dan niet rechtsgeldig)quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Notarissen zullen heus niet failliet gaan als ze i.p.v. 800 euro nog "maar" 400 euro per A4tje kunnen vragen. Concurrentie is gewoon gunstig, en wat mij betreft is er juist veel te weinig concurrentie bij notarissen... "Doe het zelf notarissen" vragen alsnog 75% van het "normale" tarief, als de klant vrijwel alles zelf moet doen...
Vrees dat er heel wat Notarissen zijn die nog WP gebruiken (of nog ouder). Er speelt in de automatisering al jaren het issue dat de notarissen duizenden standaard documenten hebben die ze nog in zeer oude formats hebben. Aanpassen is duur en dat willen ze niet, conversie is problematisch.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een standaard wordmacro waarop ze wat namen invullen. Ik doe het voor 50 euro. (Alleen is het dan niet rechtsgeldig)
Ja, innoveren is idd beslist niet nodig, als je een kartel hebt en van staatswege werk naar je hoofd krijgt.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrees dat er heel wat Notarissen zijn die nog WP gebruiken (of nog ouder). Er speelt in de automatisering al jaren het issue dat de notarissen duizenden standaard documenten hebben die ze nog in zeer oude formats hebben. Aanpassen is duur en dat willen ze niet, conversie is problematisch.
Satellieten ? Er stond trouwens veel , niet meer, en wat jij vraagt vereist een studie van jaren.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Wie claimt maakt hard
Maak maar eens hard dat meer innovaties daar van komen dan uit de vrije markt.
Ik heb al voorspeld dat ik als communist bestempeld zou worden en hoewel ik dat niet direkt zie als scheldwoord , ga je er dingen bij halen alsof ik een DDR-voorstander ben.quote:Waarom is het oostblok van nooit in staat geweest met doorslaggevende producten te komen en hun welvaardsniveau ook maar in de buurt kwam van het onze?
Die illusie , zoals ik schreef , is overdreven van mij , de NMA doet onderzoek naar die prijsafspraken ; ik bedoelde eigenlijk dat het niet zo vrij is als voorondersteld wordt.quote:Nogmaals wie claimt maakt hard
Verrek , dat was dezelfde video die jij niet wilde zien.quote:Ik heb je al eerder verteld dat je geen propaganda video als antwoord moet komen maar zelf met argumenten moet komen.
Waarom zijn en waren er constant onderhandelingen nodig voor o.a. vrouwenrechten , voor WAO-AOW-leeftijd , voor minimumloon, voor prijscompensatie ?quote:Neem een boek , een krant , een tijdschrift of een internet filmpje en je ziet wat er verkeerd gaat.
Volgens jou moet ik dat gaan aantonen.
Een driehoek is 180 graden , heb jij dat zelf bewezen of een ander ?
Mag jij daarom niet zeggen dat een driehoek 180 graden is ? Onzin natuurlijk , dat is allang aangetoond.
Duitsland kiest #2 Ganz knapp für Schwarz-Gelb
De VOC met de drugsimport, uit zuidamerika en Java, toen verdiende de VOC goud, goud, dat waren pas mannen volgens Balkenendequote:Op maandag 5 oktober 2009 01:16 schreef kitao het volgende:
[..]
Bedoel je de vrije markt van de VOC soms met het kanon?
Vergeet de Zilvervloot niet , gejat van hardwerkende Spanjolen......quote:Op maandag 5 oktober 2009 01:22 schreef henkway het volgende:
De VOC met de drugsimport, uit zuidamerika en Java, toen verdiende de VOC goud, goud, dat waren pas mannen volgens Balkenende
Als we geen minimumloon hebben en bijstand dan komt er een groep op straat net als in Thailand en Vietnam en nu ook in de USA.
Die gasten leven ook in tunnels , ik vroeg me al af wanneer die opstand kwam. Tunnels onder Las Vegas massaal bewoondquote:Op maandag 5 oktober 2009 01:22 schreef henkway het volgende:
Als we geen minimumloon hebben en bijstand dan komt er een groep op straat net als in Thailand en Vietnam en nu ook in de USA.
Dit is een 2:30 min propaganda video met prachtige Spaanse muziek dat helaas de gewapende strijd verheerlijkt :quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb je al eerder verteld dat je geen propaganda video als antwoord moet komen maar zelf met argumenten moet komen.
http://www.coldtype.net/Assets.07/Essays/0707.Parenti.pdfquote:In a similar vein, the WTO ruled that the U.S. corporation RiceTec has the patent
rights to all the many varieties of basmati rice, grown for centuries by India’s farmers.
It also ruled that a Japanese corporation had exclusive rights in the world to grow and
produce curry powder. As these instances demonstrate, what is called “free trade”
amounts to international corporate monopoly control. Such developments caused
Malaysian prime minister Mahathir Mohamad to observe:
We now have a situation where theft of genetic resources by western biotech TNCs
[transnational corporations] enables them to make huge profits by producing patented
genetic mutations of these same materials. What depths have we sunk to in the global
marketplace when nature’s gifts to the poor may not be protected but their modifications
by the rich become exclusive property?
If the current behavior of the rich countries is anything to go by, globalization simply
means the breaking down of the borders of countries so that those with the capital and
the goods will be free to dominate the markets.[vi]
Under free-trade agreements like General Agreements on Trade and Services (GATS)
and Free Trade Area of the Americas (FTAA), all public services are put at risk. A public
service can be charged with causing “lost market opportunities” for business, or creating
an unfair subsidy.
Hoezo doorschieten? In een vrije markt wordt altijd de meest eerlijke prijs betaald die mogelijk is, namelijk datgene wat de consument over heeft voor een dienst, goede zaak dus!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:53 schreef kitao het volgende:
Ze gaan voor een basistarief , op teletekst wordt gesproken van een minimumtarief , dus niet het minimumloon.
In Duitsland bestaat geen minimumloon en in dat topic waren er nogal wat voorstanders daarvan ivm vrije marktwerking ( lees kapitalisme).
Ik denk niet dat zij in het onroerend goed zitten , zo te zien , en ik vraag me nu af of die vrije markt niet aan het doorschieten is. Het is niet zo dat ik een notaris geen inkomen gun.
VIVA LA QUINCE BRIGADA (English Translation)quote:Two Songs Of The Spanish Civil War: "Viva La Quince Brigada" And "El Paso Del Ebro"
“ĦViva La Quince Brigada!” (Long Live the Fifteenth Brigade!) and “El Paso del Ebro” (Crossing the Ebro) are two songs of the Spanish Civil War (1936-1939) sung to the same melody. The original version of the song goes back to the time of the Napoleonic Wars.
Goeiemorgen !quote:Op maandag 5 oktober 2009 04:34 schreef raptorix het volgende:
Hoezo doorschieten? In een vrije markt wordt altijd de meest eerlijke prijs betaald die mogelijk is, namelijk datgene wat de consument over heeft voor een dienst, goede zaak dus!
Lees je wel wat ik schrijf? En wie bepaald wat een maximum is? Jij?quote:Op maandag 5 oktober 2009 04:42 schreef kitao het volgende:
[..]
Goeiemorgen !
Tot aan een minimum en een maximum bestaan ga ik daarmee akkoord ; mensen daarentegen als goden levend en tegelijkertijd mensen kreperend van honger en ellende zie ik als een (moord)misdaad.
Zeker als die zgn. "vrije markt" wordt gepropageerd terwijl er duizenden regels zijn om de handelsbelangen van de grote corporaties te beschermen.
Zoveel heb je niet geschreven , maar als ik het volgens jou niet goed begrepen heb....corrigeer dan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 04:53 schreef raptorix het volgende:
Lees je wel wat ik schrijf? En wie bepaald wat een maximum is? Jij?
Voor 1 euro doe ik het niet, moet je het zelf maar doenquote:Op maandag 5 oktober 2009 05:02 schreef kitao het volgende:
[..]
Zoveel heb je niet geschreven , maar als ik het volgens jou niet goed begrepen heb....corrigeer dan.
Ik heb het ervoor over als jij mijn ramen lapt voor 1 euro , op vier hoog.
Zelf materiaal meenemen aub.
Kun je toch mooi een BigMac kopen en mag je zelfs je hond houden.
.
![]()
Fascist , communist , Pol Potter , wat volgt er nog meer ?
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |