abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2009 @ 11:52:20 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73175904
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:49 schreef kitao het volgende:

[..]

Dus als alternatief nemen we maar een energievorm die bij een ongeluk half Europa kanker kan bezorgen ?

[..]
Er gaan veel meer mensen dood aan kolencentrales dan aan kerncentrales.
quote:
Dan maar miljoenen werklozen erbij , als jouw bewering waar is. We zijn geen slaven die de Porches voor de rijken gaan aanslepen voor nog geen ijsje per uur.
En Duitsland echt de vernieling in helpen?
Mensen die in de auto industrie werken hebben trouwens een keurige CAO.
quote:

Wat is tegen SS-blitzkrieg ?
Wil jij de VN echt vergelijken met de Nazi oorlogsmachine?
quote:
Het is aan de bevolking om te bepalen in hoeverre instellingen en bedrijven hun belangen dienen.
Waar haal je dat Absurde idee vandaan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 september 2009 @ 12:17:55 #152
262650 kitao
prikplaatje
pi_73176549
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

Er gaan veel meer mensen dood aan kolencentrales dan aan kerncentrales.
Daar zijn ze vast ook voor die FDP , meer open mijnbouw met hun door één man bediende megavretende graafmachines.
quote:
En Duitsland echt de vernieling in helpen?
Mensen die in de auto industrie werken hebben trouwens een keurige CAO.
Nee , je draait de zaak om , door onder het minimumloon te blijven breng je de jeugd de vernieling in.
quote:
Wil jij de VN echt vergelijken met de Nazi oorlogsmachine?
Ten eerste meen ik dat bijv. Irak geeneens een VN-mandaat had ; dus voor de rest : ja
quote:
Waar haal je dat Absurde idee vandaan?
Vind jij dan dat er bedrijven moeten bestaan die het gros van alle middelen opslokken om hun managers te belonen waar het overgrote deel van de mensen geen enkel profijt van hebben?
Is het reëel om 80 soorten appels op de markt te brengen met gigantische transportkosten vanuit Kiwi-land
terwijl appels ook hier groeien ?
Neem de stelling : als we niet hadden ingegrepen was de bank gevallen.
Nou en , laat die bank afzinken , de meeste mensen hebben er geen 100.000 euro of meer op staan , laat de kapitalisten maar eens bloeden voor hun pokerspel op de beurs.
Beter nog , laat ze maar leegbloeden.
megalomaniac
pi_73176598
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:49 schreef kitao het volgende:

[..]

Dus als alternatief nemen we maar een energievorm die bij een ongeluk half Europa kanker kan bezorgen ?
Ja, dan liever nog meer van die extreem milieu-onvriendelijke bruinkoolcentrales. Zoals daar bij Garzweiler enzo. Waarbij niet alleen de uitstoot van CO2 en andere stoffen idioot hoog is, maar waarbij ook voor het delven van de bruinkool hele landstreken in onherkenbare maanlandschappen worden veranderd.

Want dát is in de praktijk het alternatief voor kernenergie.

Het is gewoon een kiezen tussen twee kwaden.
pi_73176643
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:17 schreef kitao het volgende:

Nou en , laat die bank afzinken
, de meeste mensen hebben er geen 100.000 euro of meer op staan , laat de kapitalisten maar eens bloeden voor hun pokerspel op de beurs.
Je bent dus voor de echte vrije markt, dank je wel.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  maandag 28 september 2009 @ 12:31:12 #155
262650 kitao
prikplaatje
pi_73176830
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:21 schreef Igen het volgende:

Ja, dan liever nog meer van die extreem milieu-onvriendelijke bruinkoolcentrales. Zoals daar bij Garzweiler enzo. Waarbij niet alleen de uitstoot van CO2 en andere stoffen idioot hoog is, maar waarbij ook voor het delven van de bruinkool hele landstreken in onherkenbare maanlandschappen worden veranderd.

Want dát is in de praktijk het alternatief voor kernenergie.

Het is gewoon een kiezen tussen twee kwaden.
Dat hebben ze je wijs gemaakt omdat er veel aan te verdienen is ; net zo als bij het Kennedy-ruimtevaartprogramma zijn er bij voldoende inspanningen ook betere energiemiddelen te ontwikkelen.
En zo niet dan gaat de knop maar terug op nachtstand , beter als dit lemminggedrag.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 12:40:01 #156
45206 Pietverdriet
pi_73177068
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:17 schreef kitao het volgende:

[..]

Daar zijn ze vast ook voor die FDP , meer open mijnbouw met hun door één man bediende megavretende graafmachines.
Heb je een idee hoe smerig veel troep er de lucht in wordt geblazen bij het stroom opwekken door Bruin of steenkool? De hoeveelheden zware metalen als kwik, de hoeveelheden radioactiviteit?
Nee dus.
quote:
Nee , je draait de zaak om , door onder het minimumloon te blijven breng je de jeugd de vernieling in.
Met een minimum loon nu invoeren veroordeel je mensen tot levenslange werkeloosheid en komt de economie nooit uit het slop
quote:
Ten eerste meen ik dat bijv. Irak geeneens een VN-mandaat had ; dus voor de rest : ja
[..]
De VN is dus net zo erg als de Nazi oorlogsmachine volgens jou.
Sorry, maar dan val je bij mij in het hoekje verknipte wereldbeschouwing
quote:
Vind jij dan dat er bedrijven moeten bestaan die het gros van alle middelen opslokken om hun managers te belonen waar het overgrote deel van de mensen geen enkel profijt van hebben?
KPN is bijvoorbeeld een bedrijf dat door een duurbetaalde topmanager Ad Scheepbouwer uit de blubber is getrokken.
quote:
Is het reëel om 80 soorten appels op de markt te brengen met gigantische transportkosten vanuit Kiwi-land
terwijl appels ook hier groeien ?
Oh, je wilt geen vrije markt maar een geleide economie? Gek genoeg zijn de landen die daarmee experimenteerde allemaal failliet gegaan.
quote:
Nou en , laat die bank afzinken , de meeste mensen hebben er geen 100.000 euro of meer op staan , laat de kapitalisten maar eens bloeden voor hun pokerspel op de beurs.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, als de banken geklapt waren, was het betalingsverkeer geklapt en was de crisis van de jaren 20 een lachertje bij de ellende waar we dan in hadden gezeten
  maandag 28 september 2009 @ 12:40:45 #157
45206 Pietverdriet
pi_73177091
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:23 schreef axis303 het volgende:

[..]

Je bent dus voor de echte vrije markt, dank je wel.
LOL
  maandag 28 september 2009 @ 13:01:57 #158
262650 kitao
prikplaatje
pi_73177633
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb je een idee hoe smerig veel troep er de lucht in wordt geblazen bij het stroom opwekken door Bruin of steenkool? De hoeveelheden zware metalen als kwik, de hoeveelheden radioactiviteit?
Nee dus.
Je verdraait woorden , omdat ik tegen kernenergie ben , ben ik dus voor kolencentrales ?
Niet dus.
quote:
Met een minimum loon nu invoeren veroordeel je mensen tot levenslange werkeloosheid en komt de economie nooit uit het slop
Belachelijke onzin , er is poen zat en die valt te halen bij de superrijken met hun bankgeheimen en frauduleuze praktijken.
quote:
De VN is dus net zo erg als de Nazi oorlogsmachine volgens jou.
Sorry, maar dan val je bij mij in het hoekje verknipte wereldbeschouwing
Jij hebt weer naar voren gebracht , dat omdat ik tegen Wehrmacht interventies bent , ik daarmee ook tegen de VN-ben. Waar haal je die bochtafsnijdende beweringen vandaan?
quote:
KPN is bijvoorbeeld een bedrijf dat door een duurbetaalde topmanager Ad Scheepbouwer uit de blubber is getrokken.
Big deal , en die voorbeelden van bedrijven die volledig naar de klote zijn geholpen door mismanagement?
Maar het is hun bedrijf , geen enkel maatschappelijk belang , dus ze mogen er toch zeker zelf wel weten wat ze ermee doen ?
quote:
Oh, je wilt geen vrije markt maar een geleide economie? Gek genoeg zijn de landen die daarmee experimenteerde allemaal failliet gegaan.
Vanwege appelmoes ?
quote:
Je hebt geen idee waar je het over hebt, als de banken geklapt waren, was het betalingsverkeer geklapt en was de crisis van de jaren 20 een lachertje bij de ellende waar we dan in hadden gezeten
Jammer dan , conflict is nu eenmaal pijnlijk , dit is uitstel van executie.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 13:08:20 #159
262650 kitao
prikplaatje
pi_73177785
quote:
Op maandag 28 september 2009 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

Bizar , je bent dus wel voor overheidssteun aan miljardenbanken maar bent tegen sociale afspraken zoals een minimumloon ?
Echt kotsmisselijk word ik daar van , van die redenaties.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 13:08:23 #160
45206 Pietverdriet
pi_73177787
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:01 schreef kitao het volgende:

[..]

Je verdraait woorden , omdat ik tegen kernenergie ben , ben ik dus voor kolencentrales ?
Niet dus.
Je hebt geen alternatief genoemd
quote:
Belachelijke onzin , er is poen zat en die valt te halen bij de superrijken met hun bankgeheimen en frauduleuze praktijken.
doe eens voorrekenen
quote:
Jij hebt weer naar voren gebracht , dat omdat ik tegen Wehrmacht interventies bent , ik daarmee ook tegen de VN-ben. Waar haal je die bochtafsnijdende beweringen vandaan?
Geef dan duidelijk antwoord, ik vroeg je het duidelijk genoeg.
Wat heb je tegen BUNDESWEHR (niet wehrmacht) interventies (die altijd onder VN mandaat plaatsvinden)
quote:
Big deal , en die voorbeelden van bedrijven die volledig naar de klote zijn geholpen door mismanagement?
Maar het is hun bedrijf , geen enkel maatschappelijk belang , dus ze mogen er toch zeker wel zelf wel weten wat ze ermee doen ?

[..]
Dus je bent toch voor een volledig vrije markt?
quote:
Vanwege appelmoes ?
Ik neem aan dat je niet alleen de appelmarkt wilt reguleren, maar dat het een voorbeeld was?
quote:
Jammer dan , conflict is nu eenmaal pijnlijk , dit is uitstel van executie.
Dus je bent tegen elke vorm van overheids interventie in de markt?
  maandag 28 september 2009 @ 13:14:01 #161
45206 Pietverdriet
pi_73177928
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:08 schreef kitao het volgende:

[..]

Bizar , je bent dus wel voor overheidssteun aan miljardenbanken maar bent tegen sociale afspraken zoals een minimumloon ?
Echt kotsmisselijk word ik daar van , van die redenaties.
Nee, ik ben daar niet echt voor, maar zie ook in dat het laten klappen van de banken ernstiger is dan het overeind houden ervan.
Voor een autofabriek als Opel bijvoorbeeld is dat niet zo
  maandag 28 september 2009 @ 13:34:23 #162
262650 kitao
prikplaatje
pi_73178462
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt geen alternatief genoemd
Jawel , meer onderzoek of anders de nachtknop.
quote:
doe eens voorrekenen
At the same time, however, those who caused the crisis are celebrating new levels of wealth and profits. The ruling elite sees the crisis as an opportunity to roll back all the social gains won by the working class over generations of struggle. While workers face a permanent state of economic insecurity, the Deutsche Bank is making record profits and the executives at the companies listed on the DAX stock exchange pocketed an average of ¤3.8 million last year. In same year, the Wall Street banks, which have received a massive taxpayer-funded bailout—granted management bonuses of $33 billion.
http://www.gleichheit.de/(...)laufruf/english.html
quote:
Geef dan duidelijk antwoord, ik vroeg je het duidelijk genoeg.
Wat heb je tegen BUNDESWEHR (niet wehrmacht) interventies (die altijd onder VN mandaat plaatsvinden)
En waar haal jij het idee vandaan dat als er een VN-zegen aan vast hangt dat er dan gerechtvaardigd 8 jaar lang een land wordt genapalmd ?
quote:
Dus je bent toch voor een volledig vrije markt?
Derde keer dat ik dit tegen kom , iets meer specifieker graag , ik weet niet waar je op doel.
quote:
Ik neem aan dat je niet alleen de appelmarkt wilt reguleren, maar dat het een voorbeeld was?
Hoeveel bedrijven hebben de globaliseringshandel in handen denk je , en nochthans wordt het gepresenteerd als de wereldoplossing die de aarde uit de armoede en hongersnood zal halen , inclusief zijn bewoners.
quote:
Dus je bent tegen elke vorm van overheids interventie in de markt?
Lastige vraag , het valt me op dat er vaak tegen overheidssteun aan sociale projecten wordt geageerd terwijl er miljarden steun aan gokverslaafde beurshandelaren wordt gegeven om hun op het rechte spoor te brengen en zij er dan ook nog eens voor beloond worden door hun bonussen gewoon doorgang te laten vinden.
Bewijs voor mij dat de overheid onder één hoed speelt met de grootaandeelhouders en tegelijkertijd afgezonken dient te worden.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 14:12:49 #163
45206 Pietverdriet
pi_73179465
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:34 schreef kitao het volgende:

[..]

Jawel , meer onderzoek of anders de nachtknop.
Daar maak je nu geen stroom mee.
quote:
At the same time, however, those who caused the crisis are celebrating new levels of wealth and profits. The ruling elite sees the crisis as an opportunity to roll back all the social gains won by the working class over generations of struggle. While workers face a permanent state of economic insecurity, the Deutsche Bank is making record profits and the executives at the companies listed on the DAX stock exchange pocketed an average of ¤3.8 million last year. In same year, the Wall Street banks, which have received a massive taxpayer-funded bailout—granted management bonuses of $33 billion.
http://www.gleichheit.de/(...)laufruf/english.html
Dat is kopie plakken van een vage uitspraak
Doe eens voorrekenen wat je plan is en wat het opleverd.
quote:
En waar haal jij het idee vandaan dat als er een VN-zegen aan vast hangt dat er dan gerechtvaardigd 8 jaar lang een land wordt genapalmd ?
Wat heeft dat met de Bundeswehr te maken? Waar heb je het in godesnaam over?
quote:
Derde keer dat ik dit tegen kom , iets meer specifieker graag , ik weet niet waar je op doel.
[..]

Hoeveel bedrijven hebben de globaliseringshandel in handen denk je , en nochthans wordt het gepresenteerd als de wereldoplossing die de aarde uit de armoede en hongersnood zal halen , inclusief zijn bewoners.
[..]
Waar heb je het in godesnaam over?
quote:
Lastige vraag , het valt me op dat er vaak tegen overheidssteun aan sociale projecten wordt geageerd terwijl er miljarden steun aan gokverslaafde beurshandelaren wordt gegeven om hun op het rechte spoor te brengen en zij er dan ook nog eens voor beloond worden door hun bonussen gewoon doorgang te laten vinden.
Bewijs voor mij dat de overheid onder één hoed speelt met de grootaandeelhouders en tegelijkertijd afgezonken dient te worden.
Het uitbetalen van de bonussen van de geredde banken is een andere discussie als het redden van de banken op zich
  maandag 28 september 2009 @ 14:30:38 #164
262650 kitao
prikplaatje
pi_73179857
megalomaniac
pi_73179886
Hooi Piet

Het was een mooie dag gisteren. Voor mij , voor jou , voor heel Europa.
Ik heb zo genoten van het succes van de FDP dat zelfs het succes van de Linke mijn worst was.

IN tijden waarin elke boerelul naar meer staat roept, om maximum salarissen en nog meer zinloos gefrutsel, wint toch waarlijk een neo LIberale partij de verkiezingen. Ik was al blij met / na de EU verkiezingen , maar nu nog meer. Het volk blijkt toch niet zo stomzinnig als de meeste journalisten.

Die Linke en de SPD zijn communiceerende vaten , en wanneer de oude garde Communisten in Brandenburg en Pommeren eindelijk verrekt, blijft er van die partei niets over. Dat is een questie van 20 jaar.

Wat mij wel zorgen maakt is dat de SPD nu in de handen komt van de Dietmar Gabriels en Nahlesse. Links als de pest en rethorisch ook nog heel goed.

Het gaat wel spannend worden , want als ik hoor dat Duitsland volgend jaar waarschijnlijk een begrotings tekort van 100 milliard ¤ zal hebben , vraag ik me af waar Guido een belastingsverlaging ziet zitten.
  maandag 28 september 2009 @ 14:33:12 #166
45206 Pietverdriet
pi_73179925
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:30 schreef kitao het volgende:
Equality for all human beings.

Het grote gelijkmaken.

Bedoel je daarmee dat je een bijstandstrekker ook kan dwingen 60 uur te gaan werken, net als ik?
pi_73179964
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het grote gelijkmaken.

Bedoel je daarmee dat je een bijstandstrekker ook kan dwingen 60 uur te gaan werken, net als ik?
autsch.. LIke a knife !!!
  maandag 28 september 2009 @ 14:35:11 #168
45206 Pietverdriet
pi_73179980
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:31 schreef CANARIS het volgende:
#
Het gaat wel spannend worden , want als ik hoor dat Duitsland volgend jaar waarschijnlijk een begrotings tekort van 100 milliard ¤ zal hebben , vraag ik me af waar Guido een belastingsverlaging ziet zitten.
Ik zou beginnen met het afschaffen van de soli en alle daarmee verbonden uitgaven.
pi_73180042
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met het afschaffen van de soli en alle daarmee verbonden uitgaven.
Dat is überhaupt het beste verhaal

Links Duitsland schreeuwt moord en brand omdat zoveel geld in de hand is genomen om de banken te redden,.

wanneer we echter kjken naar hoeveel geld is vernietigd om het volledig Bankrotte Oost Duitsland te redden , ga je echt huilen.

Tot 3 jaar geleden waren dat 1200 Milliard!!!!
  maandag 28 september 2009 @ 14:43:10 #170
45206 Pietverdriet
pi_73180189
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:37 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Dat is überhaupt het beste verhaal

Links Duitsland schreeuwt moord en brand omdat zoveel geld in de hand is genomen om de banken te redden,.

wanneer we echter kjken naar hoeveel geld is vernietigd om het volledig Bankrotte Oost Duitsland te redden , ga je echt huilen.

Tot 3 jaar geleden waren dat 1200 Milliard!!!!
in 2004 was het al 1500 miljard, extrapoleer je dat, zitten we nu op 2.000.000.000.000 Euro.
Dat is 25.000 euro per inwoner van de BRD ofwel
140.000 euro per inwoner van de nieuwe bundesländer

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietverdriet op 28-09-2009 14:52:29 ]
  maandag 28 september 2009 @ 14:47:13 #171
45206 Pietverdriet
pi_73180276
En let wel, dat geld wat in de banken gepompt wordt, moeten de banken terugbetalen met rente.
  maandag 28 september 2009 @ 14:51:29 #172
262650 kitao
prikplaatje
pi_73180383
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar maak je nu geen stroom mee.
Ben jij een witte kat ? Eet jij voltamperes?
quote:
Dat is kopie plakken van een vage uitspraak
Doe eens voorrekenen wat je plan is en wat het opleverd.
Allemachtig . jij zit op het verkeerde forum . ga naar een academisch forum man.
quote:
Wat heeft dat met de Bundeswehr te maken? Waar heb je het in godesnaam over?
Ik krijg rillingen van een verenigd Duitsland in samenwerking met England en de VS.
Ik ben gelijk anti-Nato geworden.
quote:
Waar heb je het in godesnaam over?
Kom ik later op terug , zit ook in een video in een ander topic. Beetje om je heen kijken dan hoef je niet zo veel onwetende vragen te stellen.
quote:
Het uitbetalen van de bonussen van de geredde banken is een andere discussie als het redden van de banken op zich
Ontwijkend antwoord , je gaat niet op het argument in.
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 14:57:53 #173
45206 Pietverdriet
pi_73180545
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:51 schreef kitao het volgende:

[..]

Ben jij een witte kat ? Eet jij voltamperes?
[..]

Allemachtig . jij zit op het verkeerde forum . ga naar een academisch forum man.
[..]
Ik denk eigenlijk dat jij verkeerd zit.
Gewoon wat roepen maakt het nog niet waar. Je hebt uitgesproken meningen, maar geen idee waar je die op baseerd.
quote:
Ik krijg rillingen van een verenigd Duitsland in samenwerking met England en de VS.
Ik ben gelijk anti-Nato geworden.
Duitsland is in haar buitenlandse politiek uitermate integer, daar kunnen we in NL nog wat van leren
quote:
[..]

Kom ik later op terug , zit ook in een video in een ander topic. Beetje om je heen kijken dan hoef je niet zo veel onwetende vragen te stellen.
[..]

Ontwijkend antwoord , je gaat niet op het argument in.
Volgens mij ontwijk jij vooral, heb je nog niets hard zien maken.
  maandag 28 september 2009 @ 16:16:38 #174
262650 kitao
prikplaatje
pi_73182766
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:

Volgens mij ontwijk jij vooral, heb je nog niets hard zien maken.
Zwak , neem een boek , een krant , een tijdschrift of een internet filmpje en je ziet wat er verkeerd gaat.
Volgens jou moet ik dat gaan aantonen.
Een driehoek is 180 graden , heb jij dat zelf bewezen of een ander ?
Mag jij daarom niet zeggen dat een driehoek 180 graden is ? Onzin natuurlijk , dat is allang aangetoond.

Ik kon die video over het beperkte aantal multi-nationals die de mondiale handel in handen hebben niet zo gauw terugvinden.
Daarom heb ik maar een andere gezocht ; dat duurde ongeveer 10 seconden.

3 min.

[ Bericht 13% gewijzigd door kitao op 28-09-2009 16:36:25 ]
megalomaniac
  maandag 28 september 2009 @ 16:19:27 #175
104871 remlof
Europees federalist
pi_73182860
quote:
Kees de Vries niet in Bondsdag

De oud-Nederlander Kees de Vries is gisteren toch niet verkozen in de Duitse Bondsdag. Dat heeft hij maandagochtend gezegd in het Radio1-programma Dit is de Dag.

Duitse kiezers gaven direct mandaat aan vier autochtone Duitse kandidaten op de kieslijst onder hem, waardoor De Vries naast een zetel grijpt. Hij zei op Radio 1 "knap teleurgesteld" te zijn. “Ik ben blijkbaar niet in staat geweest genoeg mensen te mobiliseren.”

Onjuist

De Vries stond als CDU-kandidaat derde op de lijst voor de Oost-Duitse deelstaat Sachsen-Anhalt. Hij kwam 326 stemmen tekort voor een zetel. De Nederlandse en Duitse media brachten gisteravond het nieuws dat De Vries gekozen was in de Bondsdag. Dat bericht blijkt onjuist, bevestigde De Vries vanochtend in Dit is de Dag.

De Vries is landbouwer en wil graag politicus worden. Hij verhuisde in 1992 naar Duitsland en nam de Duitse nationaliteit aan.
bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')