Vreemd dat hij zich niet meer druk maakt om zijn eerder geweigerde cartoon over Christenen. Of zou dat artikel niet zoveel omzet geven?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 16:46 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Mee eens, hoewel het niet alleen op gaat voor moslims. Ik herinner me nog die serie van Rob Muntz ''God bestaat niet'' waarin Jezus werd afgebeeld als hond. Na aanleiding hiervan kwamen er kamervragen. Alleen gaan bepaalde moslims nog een stapje verder door ambassades in de fik te steken en mensen te bedreigen.
Wat vinden jullie?
Ik vind dat Kurt Westergaard wel recht van spreken heeft. Hij moet nog steeds beveiligd worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen hoor, daarom is het een beetje een nutteloze uitspraak. Mensen moeten tegen satire kunnen, wat is dat nou voor statement ? Als mensen satire niet leuk vinden is dat net zo goed een uiting van de vrijheid van meningsuiting. Ook niet iedereen lust boerenkool.
Het probleem is natuurlijk vooral het gebrek aan welvaart, scholing en relativeringsvermogen. Moslims in Nederland reageren ook niet op elke satirische scheet. Het heeft alles te maken met de situatie waarin mensen zich bevinden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:50 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Alleen gaat de een iets volwassener/verantwoorder om met dat niet leuk vinden dan de ander. Dát is het probleem.
Had niet anders verwacht, vond al dat je lang wegbleefquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vond het best lachwekkend eigenlijk.
Ik vind het vreemd dat je gebeurtenissen in het midden-oosten direct op de Nederlandse situatie projecteert. Hoeveel ambassades zijn hier in de fik gegaan, hoeveel moslims zijn hier uberhaupt de straat op gegaan ? Het lijkt mij iets relevanter om gekwetsten en hun reacties hier in Nederland met elkaar te vergelijken. En wat is dan het verschil ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die geen boerenkool lusten bestormen niet uit kwaadheid een ambassade omdat het die avond op tafel kwam.
Kurt Westergaard is een Deen en de Deense cartoon-affaire strekte zich iets verder dan enkel Nederland.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je gebeurtenissen in het midden-oosten direct op de Nederlandse situatie projecteert. Hoeveel ambassades zijn hier in de fik gegaan, hoeveel moslims zijn hier uberhaupt de straat op gegaan ? Het lijkt mij iets relevanter om gekwetsten hier in Nederland met elkaar te vergelijken. En wat is dan het verschil ?
Maar geen argument voor censuur of een verbod.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:49 schreef gelly het volgende:
. Als mensen satire niet leuk vinden is dat net zo goed een uiting van de vrijheid van meningsuiting.
Precies.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar geen argument voor censuur of een verbod.
Of een (religieus geïnspireerd) motief voor het hanteren van geweld en bedreiging.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar geen argument voor censuur of een verbod.
Punt is natuurlijk dat moslims hier in Nederland onder dezelfde noemer worden geschaard als degenen die in het midden-oosten ambassades in de fik steken. Da's nogal debiel nietwaar ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kurt Westergaard is een Deen en de Deense cartoon-affaire strekte zich iets verder dan enkel Nederland.
Dat las ik niet uit die zin.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat moslims hier in Nederland onder dezelfde noemer worden geschaard als degenen die in het midden-oosten ambassades in de fik steken. Da's nogal debiel nietwaar ?
Heb je er dan ook geen bezwaar tegen als de AEL een cartoon maakt over de Holocaust?quote:
Nee totaal niet. Abslotue vrijheid van meningsuiting, de grens ligt bij geweld.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb je er dan ook geen bezwaar tegen als de AEL een cartoon maakt over de Holocaust?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben tegen dat verbod.quote:Want dat is wel verboden, en daar hoor ik bijzonder weinig mensen over, en al helemaal geen politici meer.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Abslotue vrijheid van meningsuiting, de grens ligt bij geweld. mNatuurlijk prima dat je tegen een verbod bent, maar voor Moslims is het natuurlijk wat anders, vooral die in het Midden-Oosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
Ik ben tegen dat verbod.
Zo leven ze eerst honderden jaren naast elkaar; Moslims en Joden naast elkaar. Dan besluit een stel Christenen en een enkele atheïst miljoenen Joden uit te moorden, om vervolgens een groot deel van de overgeblevenen midden in de voortuin van het Midden-Oosten te dumpen. De overgebleven Joden zijn er maar wat blij mee.
Vervolgens gaan diezelfde Christenen satirische grapjes maken over Moslims, en dat moet dan volgens die Christenen allemaal kunnen, -tegelijkertijd schreeuwende over vrijheid van meningsuiting-, maar als Moslims het dan even over de Holocaust willen hebben, staat er ineens een verbod.
Dat jij en anderen tegen dat verbod zijn is relatief irrelevant ten opzichte van de huidige situatie, waar Moslims ineens wat meer tegen satire zouden moeten kunnen, terwijl er wetten bestaan om Joden te beschermen tegen hetzelfde.In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
Nee, zeker geen bezwaar , er zijn toch al vele cartoons over gemaakt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb je er dan ook geen bezwaar tegen als de AEL een cartoon maakt over de Holocaust?
Want dat is wel verboden, en daar hoor ik bijzonder weinig mensen over, en al helemaal geen politici meer.
Er zijn enkele cartoons over gemaakt ja, maar de AEL wordt momenteel door het OM aangeklaagd vanwege een cartoon over de Holocaust.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, zeker niet, en er zijn toch al vele cartoons daarover gemaakt?
Nou, ik vind dat satire moet kunnen, overal, altijd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Er zijn enkele cartoons over gemaakt ja, maar de AEL wordt momenteel door het OM aangeklaagd vanwege een cartoon over de Holocaust.
Dat is leuk, maar ik verwijs maar even naar deze post: 'Moslims moeten maar wennen aan satire'quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat satire moet kunnen, overal, altijd.
Ja? Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:27 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar ik verwijs maar even naar deze post: 'Moslims moeten maar wennen aan satire'
Iedereen moet leren dat je eigen vrijheden nauw samenhangen met de vrijheden van anderen. Als jij iets wilt kunnen zeggen, moet iemand anders dat ook mogen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:22 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Natuurlijk prima dat je tegen een verbod bent, maar voor Moslims is het natuurlijk wat anders, vooral die in het Midden-Oosten.
Misdaden van andere gelovigen zijn niet mijn probleem. Ik ben Atheïst en [dus] nergens verantwoordelijk voor. Ik laat mij dan ook niet beperken vanwege misdaden door anderen gepleegd in andere tijden.quote:Zo leven ze eerst honderden jaren naast elkaar; Moslims en Joden naast elkaar. Dan besluit een stel Christenen en een enkele atheïst miljoenen Joden uit te moorden, om vervolgens een groot deel van de overgeblevenen midden in de voortuin van het Midden-Oosten te dumpen. De overgebleven Joden zijn er maar wat blij mee.
Ik ben voor het afschaffen van dat soort verboden, heb ik dat al gezegd?quote:Vervolgens gaan diezelfde Christenen satirische grapjes maken over Moslims, en dat moet dan volgens die Christenen allemaal kunnen, -tegelijkertijd schreeuwende over vrijheid van meningsuiting-, maar als Moslims het dan even over de Holocaust willen hebben, staat er ineens een verbod.
Dat is helemaal niet relevant. Ik ben tegen dat soort wetten en ik ben tegen extra rechten voor welke religieuze groep dan ook.quote:Dat jij en anderen tegen dat verbod zijn is relatief irrelevant ten opzichte van de huidige situatie, waar Moslims ineens wat meer tegen satire zouden moeten kunnen, terwijl er wetten bestaan om Joden te beschermen tegen hetzelfde.
Daar ben ik tegen. Het AEL Iedereen mag alles zeggen, waarmee ze kunnen aantonen hoe debiel of intelligent ze zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Er zijn enkele cartoons over gemaakt ja, maar de AEL wordt momenteel door het OM aangeklaagd vanwege een cartoon over de Holocaust.
Nee als satire mag, en als satire over moslims wel mogenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:47 schreef RAVW het volgende:
ja maar ik vind zelf dat de grappen over de Moslims gewoon gemaakt kunnen worden omdat dit iets is wat van uit mijn ogen gewoon als het zelfde gezien wordt als een sprookjes figuur.. geen tastbaar iets maar het zit tussen de oren ..
Maar daarin tegen de Holocaust is iets wat echt gebeurd is en daar kan je dus niets aan veranderen plus dat er veel leed is aan gedaan bij een hele bevolking groep.
Want een bevolkingsgroep is wat anders dan een volkerenmoord?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee als satire mag, en als satire over moslims wel mogen
dan zie ik ik geen reden om de holocaust eens op de korrel nemen..
Grapje over moslims = grapje over genocidequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Want een bevolkingsgroep is wat anders dan een volkerenmoord?
Oh, een grap over joden mag van mij ook, net zoals over moslims. Waarom nu allerlei andere dingen erbij worden gehaald weet ik niet, maar dat is standaard bij moslims. Meteen met de hakken in het zand en naar andere dingen gaan wijzen. Het gaat over satire over moslims, als je het over de holocaust wilt hebben open je maar je eigen topic.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Grapje over moslims = grapje over genocide
Wat een wiskunde toch weer van ome Meki.
Misschien moet jij ook wennen aan satire?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
maar om nou de spot te gaan drijven met een genocide?
Er wordt over alle bevolkingsgroepen wel grappen gemaakt, de enige die er altijd moeilijk om doen zijn moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook wennen aan satire?
Waarom is het nou not-done om grappen te maken over bijvoorbeeld de holocaust?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er wordt over alle bevolkingsgroepen wel grappen gemaakt, de enige die er altijd moeilijk om doen zijn moslims.
Die voelen zich meteen gediscimineerd. Eerste woord wat ze leren als ze geboren worden lijkt het wel.
Sorry, gemist. Welke cartoon zou dat dan zijn? Heb je ergens een bron?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vreemd dat hij zich niet meer druk maakt om zijn eerder geweigerde cartoon over Christenen. Of zou dat artikel niet zoveel omzet geven?
Ik struikelde even over je lange tenen, sorry hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:00 schreef motorbloempje het volgende:
heb je mijn andere posts hier wel gelezen? vast niet
Is toch leuk!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
joden an sich, daar zijn best leuke plaatjes over, net als over moslims, jehova's en christenen, oh, en Darwin
maar om nou de spot te gaan drijven met een genocide?
Ik zie daar geen probleem in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom is het nou not-done om grappen te maken over bijvoorbeeld de holocaust?
Jij moet dus blijkbaar nog wennen aan satire.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:05 schreef motorbloempje het volgende:
volkerenmoord goedkeuren of er gekscherend mee omgaan, los van de aard van de slachtoffers (of het nou moslims, christenen, indianen of joden zijn) vind ik niet kunnen.
Zeg ik dat ergens? Ik vind het nu alleen appels met peren vergelijken. We hebben het hier over een bevolkingsgroep, dat zich altijd verzet tegen satire. Dus moet je dat vergelijken met andere bevolkingsgroepen. Over de holocaust wordt genoeg satire gemaakt. En natuurlijk stuit je mensen tegen de borst, maar dat doe je altijd met satire.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom is het nou not-done om grappen te maken over bijvoorbeeld de holocaust?
Jij maakt er zelf een appels en peren-verhaal van. De holocaust is in dit voorbeeld het onderwerp van satire. Als je daar perse een bevolkingsgroep aan wil plakken kan je het bijvoorbeeld over joden hebben, die zullen holocaust-grappen het minst kunnen waarderen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Ik vind het nu alleen appels met peren vergelijken.We hebben het hier over een bevolkingsgroep, dat zich altijd verzet tegen satire. Dus moet je dat vergelijken met andere bevolkingsgroepen. Over de holocaust wordt genoeg satire gemaakt. En natuurlijk stuit je mensen tegen de borst, maar dat doe je altijd met satire.
Ik zie niets anders dan wat ik net zeg. Het is bijna onmogelijk om met satire bepaalde mensen niet tegen de borst te stuiten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij maakt er zelf een appels met peren-verhaal van. De holocaust is in dit voorbeeld het onderwerp van satire. Als je daar perse een bevolkingsgroep aan wil plakken kan je het bijvoorbeeld over joden hebben, die zullen holocaust-grappen het minst kunnen waarderen.
Er is veel geaccepteerd, maar het is dus niet zo dat andere groepen er geen moeite mee hebben hoor. Des te minder aandacht je er aan besteed, des te minder aandacht krijgt het. Hoe meer aandacht je die spottende satire geeft, des te meer komt het in de pers en heeft de bedenker alleen maar meer inkomen en aandacht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er wordt over alle bevolkingsgroepen wel grappen gemaakt, de enige die er altijd moeilijk om doen zijn moslims.
Die voelen zich meteen gediscimineerd. Eerste woord wat ze leren als ze geboren worden lijkt het wel.
Het is eerder omgekeerd, de AEL wordt vervolgd voor het plaatsen van holocaust-cartoons op hun website en het is bij wet strafbaar gesteld om de holocaust te ontkennen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:14 schreef Pheno het volgende:
Ik zie niets anders dan wat ik net zeg. Het is bijna onmogelijk om met satire bepaalde mensen niet tegen de borst te stuiten.
Geef eens antwoord op het andere gedeelte? Waarom mogen zij wel satire maken over een "zwaar" onderwerp en mag de rest van de wereld dat niet over hen? Ik ben er wel benieuwd naar. Moslims voelen zich Calimero lijkt het wel, terwijl ze toch een grote groep zijn. Ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt.
Nee, dat klopt, elke groep die op de hak wordt genomen heeft er problemen mee. Dat is niet te vermijden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is veel geaccepteerd, maar het is dus niet zo dat andere groepen er geen moeite mee hebben hoor. Des te minder aandacht je er aan besteed, des te minder aandacht krijgt het. Hoe meer aandacht je die spottende satire geeft, des te meer komt het in de pers en heeft de bedenker alleen maar meer inkomen en aandacht.
Persoonlijk vind ik het dus een beetje dom om er kwaad om te worden. Ze weten je mening en toch zal niemand daar rekening mee willen houden. Het is alleen maar gratis reclame voor degene die de onderwerpen bedenkt, wanneer je er als besproken persoon aandacht aan gaat schenken.
En de selectiviteit van het klagen is weer van de krommeMaar dat is niets nieuws.
DE MOORD OP 6 MILJOEN(!!!!) MENSEN is dan ook wat anders dan een grapje over een profeet, waar je alleen een gezicht getekend is. Het zijn complete idioten die dat met elkaar gaan vergelijken, en ook maar durven op één lijn met elkaar te zetten. Kom op zeg, het verschil tussen een genocide en een tekeningetje lijkt me overduidelijk, zelfs voor moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is eerder omgekeerd, de AEL wordt vervolgd voor het plaatsen van holocaust-cartoons op hun website en het is bij wet strafbaar gesteld om de holocaust te ontkennen.
Ontkennen is heel wat anders dan er grappen over maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is eerder omgekeerd, de AEL wordt vervolgd voor het plaatsen van holocaust-cartoons op hun website en het is bij wet strafbaar gesteld om de holocaust te ontkennen.
Er zijn genoeg mensen die het tweede veel erger vinden dan het eerste. Wat is voor jou het onderscheidende punt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
DE MOORD OP 6 MILJOEN(!!!!) MENSEN is dan ook wat anders dan een grapje over een profeet, waar je alleen een gezicht getekend is. Het zijn complete idioten die dat met elkaar gaan vergelijken, en ook maar durven op één lijn met elkaar te zetten. Kom op zeg, het verschil tussen een genocide en een tekeningetje lijkt me overduidelijk, zelfs voor moslims.
Je kan het ontkennen grappig vinden en daar een grap over maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ontkennen is heel wat anders dan er grappen over maken.
Dat is alsnog wat anders dan het ontkennen an sich.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je kan het ontkennen grappig vinden en daar een grap over maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |