Grapje over moslims = grapje over genocidequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Want een bevolkingsgroep is wat anders dan een volkerenmoord?
Oh, een grap over joden mag van mij ook, net zoals over moslims. Waarom nu allerlei andere dingen erbij worden gehaald weet ik niet, maar dat is standaard bij moslims. Meteen met de hakken in het zand en naar andere dingen gaan wijzen. Het gaat over satire over moslims, als je het over de holocaust wilt hebben open je maar je eigen topic.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Grapje over moslims = grapje over genocide
Wat een wiskunde toch weer van ome Meki.
Misschien moet jij ook wennen aan satire?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
maar om nou de spot te gaan drijven met een genocide?
Er wordt over alle bevolkingsgroepen wel grappen gemaakt, de enige die er altijd moeilijk om doen zijn moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:59 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook wennen aan satire?
Waarom is het nou not-done om grappen te maken over bijvoorbeeld de holocaust?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er wordt over alle bevolkingsgroepen wel grappen gemaakt, de enige die er altijd moeilijk om doen zijn moslims.
Die voelen zich meteen gediscimineerd. Eerste woord wat ze leren als ze geboren worden lijkt het wel.
Sorry, gemist. Welke cartoon zou dat dan zijn? Heb je ergens een bron?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vreemd dat hij zich niet meer druk maakt om zijn eerder geweigerde cartoon over Christenen. Of zou dat artikel niet zoveel omzet geven?
Ik struikelde even over je lange tenen, sorry hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:00 schreef motorbloempje het volgende:
heb je mijn andere posts hier wel gelezen? vast niet
Is toch leuk!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:58 schreef motorbloempje het volgende:
joden an sich, daar zijn best leuke plaatjes over, net als over moslims, jehova's en christenen, oh, en Darwin
maar om nou de spot te gaan drijven met een genocide?
Ik zie daar geen probleem in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom is het nou not-done om grappen te maken over bijvoorbeeld de holocaust?
Jij moet dus blijkbaar nog wennen aan satire.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:05 schreef motorbloempje het volgende:
volkerenmoord goedkeuren of er gekscherend mee omgaan, los van de aard van de slachtoffers (of het nou moslims, christenen, indianen of joden zijn) vind ik niet kunnen.
Zeg ik dat ergens? Ik vind het nu alleen appels met peren vergelijken. We hebben het hier over een bevolkingsgroep, dat zich altijd verzet tegen satire. Dus moet je dat vergelijken met andere bevolkingsgroepen. Over de holocaust wordt genoeg satire gemaakt. En natuurlijk stuit je mensen tegen de borst, maar dat doe je altijd met satire.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom is het nou not-done om grappen te maken over bijvoorbeeld de holocaust?
Jij maakt er zelf een appels en peren-verhaal van. De holocaust is in dit voorbeeld het onderwerp van satire. Als je daar perse een bevolkingsgroep aan wil plakken kan je het bijvoorbeeld over joden hebben, die zullen holocaust-grappen het minst kunnen waarderen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens? Ik vind het nu alleen appels met peren vergelijken.We hebben het hier over een bevolkingsgroep, dat zich altijd verzet tegen satire. Dus moet je dat vergelijken met andere bevolkingsgroepen. Over de holocaust wordt genoeg satire gemaakt. En natuurlijk stuit je mensen tegen de borst, maar dat doe je altijd met satire.
Ik zie niets anders dan wat ik net zeg. Het is bijna onmogelijk om met satire bepaalde mensen niet tegen de borst te stuiten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij maakt er zelf een appels met peren-verhaal van. De holocaust is in dit voorbeeld het onderwerp van satire. Als je daar perse een bevolkingsgroep aan wil plakken kan je het bijvoorbeeld over joden hebben, die zullen holocaust-grappen het minst kunnen waarderen.
Er is veel geaccepteerd, maar het is dus niet zo dat andere groepen er geen moeite mee hebben hoor. Des te minder aandacht je er aan besteed, des te minder aandacht krijgt het. Hoe meer aandacht je die spottende satire geeft, des te meer komt het in de pers en heeft de bedenker alleen maar meer inkomen en aandacht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er wordt over alle bevolkingsgroepen wel grappen gemaakt, de enige die er altijd moeilijk om doen zijn moslims.
Die voelen zich meteen gediscimineerd. Eerste woord wat ze leren als ze geboren worden lijkt het wel.
Het is eerder omgekeerd, de AEL wordt vervolgd voor het plaatsen van holocaust-cartoons op hun website en het is bij wet strafbaar gesteld om de holocaust te ontkennen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:14 schreef Pheno het volgende:
Ik zie niets anders dan wat ik net zeg. Het is bijna onmogelijk om met satire bepaalde mensen niet tegen de borst te stuiten.
Geef eens antwoord op het andere gedeelte? Waarom mogen zij wel satire maken over een "zwaar" onderwerp en mag de rest van de wereld dat niet over hen? Ik ben er wel benieuwd naar. Moslims voelen zich Calimero lijkt het wel, terwijl ze toch een grote groep zijn. Ik vraag me af waar dat gevoel vandaan komt.
Nee, dat klopt, elke groep die op de hak wordt genomen heeft er problemen mee. Dat is niet te vermijden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:14 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is veel geaccepteerd, maar het is dus niet zo dat andere groepen er geen moeite mee hebben hoor. Des te minder aandacht je er aan besteed, des te minder aandacht krijgt het. Hoe meer aandacht je die spottende satire geeft, des te meer komt het in de pers en heeft de bedenker alleen maar meer inkomen en aandacht.
Persoonlijk vind ik het dus een beetje dom om er kwaad om te worden. Ze weten je mening en toch zal niemand daar rekening mee willen houden. Het is alleen maar gratis reclame voor degene die de onderwerpen bedenkt, wanneer je er als besproken persoon aandacht aan gaat schenken.
En de selectiviteit van het klagen is weer van de krommeMaar dat is niets nieuws.
DE MOORD OP 6 MILJOEN(!!!!) MENSEN is dan ook wat anders dan een grapje over een profeet, waar je alleen een gezicht getekend is. Het zijn complete idioten die dat met elkaar gaan vergelijken, en ook maar durven op één lijn met elkaar te zetten. Kom op zeg, het verschil tussen een genocide en een tekeningetje lijkt me overduidelijk, zelfs voor moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is eerder omgekeerd, de AEL wordt vervolgd voor het plaatsen van holocaust-cartoons op hun website en het is bij wet strafbaar gesteld om de holocaust te ontkennen.
Ontkennen is heel wat anders dan er grappen over maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is eerder omgekeerd, de AEL wordt vervolgd voor het plaatsen van holocaust-cartoons op hun website en het is bij wet strafbaar gesteld om de holocaust te ontkennen.
Er zijn genoeg mensen die het tweede veel erger vinden dan het eerste. Wat is voor jou het onderscheidende punt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
DE MOORD OP 6 MILJOEN(!!!!) MENSEN is dan ook wat anders dan een grapje over een profeet, waar je alleen een gezicht getekend is. Het zijn complete idioten die dat met elkaar gaan vergelijken, en ook maar durven op één lijn met elkaar te zetten. Kom op zeg, het verschil tussen een genocide en een tekeningetje lijkt me overduidelijk, zelfs voor moslims.
Je kan het ontkennen grappig vinden en daar een grap over maken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ontkennen is heel wat anders dan er grappen over maken.
Dat is alsnog wat anders dan het ontkennen an sich.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:22 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je kan het ontkennen grappig vinden en daar een grap over maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |