quote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef iBenny het volgende:
Zwieber_de_vos(aangezien die bovenaan de lijst staat) als je ff je mail PM't dan kan ik invite naar je sturen
Hmmmm.quote:
welke heb je?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:59 schreef Chahid het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Google Wave, vooral op mijn android toestel.
Kan deze maand mijn telefoonabo weer verlengen, dus ook even kijken naar een nieuwe telefoonquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:59 schreef Chahid het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Google Wave, vooral op mijn android toestel.
gewoon kopieren en je naam erbij plaatsenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:47 schreef gebruikersnaam het volgende:
mag ik op nummer 85 op de lijst ?
Lijst met users die een Google Wave invite vragen:quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:49 schreef iBenny het volgende:
[..]
gewoon kopieren en je naam erbij plaatsen
Zit al te F5en in mijn mailbox (ondanks dat je al aangegeven hebt dat je vorige invites een dag later pas hun invite kregen)quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Lijst met users die een Google Wave invite vragen:
1. Zwieber_de_vos
2. sanderrrr
3. jakkop
4. Chahid
5. blrrrt
6. tiemie
7. crossover
8. arn0
9. JuiceJuice
10. borisz
11. Joene
12. MJay1
13. J.A.N.A.
14. Mr.Noodle
15. Mr. DD
16. SKa_BoSS (skabaas [at] gmail [punt] com)
17. DutchErrorist
18. keijz
19. Eierbal
20. gerbenp
21. InTrePidIvity
22. BluesRebel
23. Katth
24. __Saviour__
25. Fluxi
26. Svyagator
27. mwaterl
28. Sigg
29. Againzender
30. elfzesendertig
31. Incolumis
32. lcvdb
33. MissMSX
34. donderopman
35. Bowlingbal
36. new_guy1
37. Rasher
38. MoneyTalks
39. sunmoonstar
40. ReWout
41. fespo
42. Tonio-mcdo
43. Jowblow
44. zestienmeter
45. Codorz
46. marty26
47. _dirkjan_
48. Frederick_Blah
49. marcusa
50. Falco
51. Christiaan
52. PietjePuk007
53. ALTF4
54. Fryst
55. TC03
56. Panoptis
57. jslavenburg
58. kabbie_kabbie
59. Sc00p
60. mighty_myte
61. magnifor
62. Junkie
63. dikkemongul
64. kiekert
65. Freemann
66. Bosbeetle
67. ruudjuh31
68. Darkomen
69. _mark_
70. Araphor
71. Crazy_mania
72. Nobono
73. franktic
74. fyah
75. Don-Leon
76. Amonl
77. Yomamma
78. bbfakir
79. prima
80. Errrwin
81. Renesite
82. inschrijven_valt_niet_mee
83. Merkie
84. bluebit
85. gebruikersnaam
85. PiRANiA
ah die heeft mijn vriendin besteldquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:18 schreef Chahid het volgende:
[..]
HTC Magic, het is wel een aanrader. Zou nu echter wel voor de Hero gaan denk ik.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:35 schreef NoBoNo het volgende:
1. Zwieber_de_vos
2. sanderrrr
3. jakkop
4. Chahid
5. blrrrt
6. tiemie
7. crossover
8. arn0
9. JuiceJuice
10. borisz
11. Joene
12. MJay1
13. J.A.N.A.
14. Mr.Noodle
15. Mr. DD
16. SKa_BoSS
17. DutchErrorist
18. keijz
19. Eierbal
20. gerbenp
21. InTrePidIvity
22. BluesRebel
23. Katth
24. __Saviour__
25. Fluxi
26. Svyagator
27. mwaterl
28. Sigg
29. Againzender
30. elfzesendertig
31. Incolumis
32. lcvdb
33. MissMSX
34. donderopman
35. Bowlingbal
36. new_guy1
37. Rasher
38. MoneyTalks
39. sunmoonstar
40. ReWout
41. fespo
42. Tonio-mcdo
43. Jowblow
44. zestienmeter
45. Codorz
46. marty26
47. _dirkjan_
48. Frederick_Blah
49. marcusa
50. Falco
51. Christiaan
52. PietjePuk007
53. ALTF4
54. Fryst
55. TC03
56. Panoptis
57. jslavenburg
58. kabbie_kabbie
59. Sc00p
60. mighty_myte
61. magnifor
62. Junkie
63. dikkemongul
64. kiekert
65. Freemann
66. Bosbeetle
67. ruudjuh31
68. Darkomen
69. _mark_
70. Araphor
71. Crazy_mania
72. Nobono
73. franktic
74. fyah
75. Don-Leon
76. Amonl
77. Yomamma
78. bbfakir
79. prima
80. Errrwin
81. Renesite
82. inschrijven_valt_niet_mee
83. Merkie
84. bluebit
85. gebruikersnaam
85. PiRANiA
86. IQM
87. Fliepke
Done, en neu. Te lui om sig aan te passenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:39 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
[..]
Moet je ff de lijst kopieëren en jezelf toevoegen ;-)
loopt jouw minicity nog?
bij 2 van de 8 mensen die ik heb uitgenodigd is de invite wel al doorgekomen... waarschijnlijk gaan ze uit van een bepaalde volgorde ofzo...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:59 schreef Jo0Lz het volgende:
Ehm, ik vraag me af of je uberhaupt wel melding krijgt van je 'invite'.
Voor zover ik het begrepen heb, kunnen mensen die invites kunnen uitdelen, mensen alleen 'nomineren' voor een invite. (Ik heb gisteren 2x een invite gekregen, maar beide keren geen mail ervan. De mensen die de invite naar mij hadden gedaan, constateerden dat ze me genomineerd hadden, ipv geinvite. Er zijn geen andere opties...)
Iemand hier, die door een invite wel een koppeling gekregen aan het google account?
IE blijft gewoon een kutbrowser, wordt nog leuk met HTML5 support..quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 19:44 schreef iBenny het volgende:
Wave zal naar alle waarschijnlijkheid aan het eind van het jaar openbaar en te vinden zijn bij google labs![]()
En je kan het niet gebruiken in IE zonder het chrome frame![]()
Halloquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:48 schreef iBenny het volgende:
Verrek je hebt gelijk :x
dan is het nu de beurt aan
[..]
Mijn mailbox is nog leegquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:23 schreef araphor het volgende:
Kunnen de eerste twee van de lijst inmiddels van Wave gebruikmaken of wachten zij nog op hun invite?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 45% gewijzigd door Tazar_Yoot op 03-10-2009 22:27:44 ]
sowietsquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:15 schreef Arn0 het volgende:
Zou trouwens misschien handiger zijn moest de lijst in een spoiler gekopieerd worden, anders moet je zolang scrollen
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Frederick_Blah het volgende:
Maat van me heeft een invite gekocht via eBay, dus hopelijk ben ik dan ook spoedig van eentje voorzien
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Frederick_Blah het volgende:
Maat van me heeft een invite gekocht via eBay, dus hopelijk ben ik dan ook spoedig van eentje voorzien
8 nominaties om precies te zijn. Maar het idee dat je een nominatie (nog niet eens een invite!!) koopt op ebay is een beetje..quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:22 schreef Frederick_Blah het volgende:
Niet?
Ik heb geen idee, hij krijgt dan toch ook weer 5 invites?
Groningen ook.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Even iets heel anders.....
Dat Google streetview. Is daar een soort roadmap voor. Welke plaatsen ze nog gaan doen en welke gedaan zijn.
Vind het wel grappig, maar volgens mij zijn alleen Rotterdam en Amsterdam gedaan, toch?
Den Haag is ook geweest:quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Even iets heel anders.....
Dat Google streetview. Is daar een soort roadmap voor. Welke plaatsen ze nog gaan doen en welke gedaan zijn.
Vind het wel grappig, maar volgens mij zijn alleen Rotterdam en Amsterdam gedaan, toch?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:17 schreef magnifor het volgende:
[..]
Den Haag is ook geweest:
http://www.westonline.nl/nieuwsitem/32633?rss=true
Jammer...quote:Het plaatsen van de foto’s van Den Haag laat nog wel enkele maanden op zich wachten, zo laat het bedrijf weten.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:31 schreef Sander het volgende:
Lees even de OP, mensen!
Dat is slecht nieuws, dan hebben ze nog flink wat werk te verrichten voordat ze meer invites gaan sturen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens eerste indruk, buggyveel unsynced messages (oftewel wave'jes die niet bij de andere persoon aankomen)
quote:... has invited you to preview Google Wave!
Google Wave is a new online tool for real-time communication and collaboration. A wave can be both a conversation and a document where people can discuss and work together using text, photos, videos, maps, and more. Learn more at wave.google.com.
This is still an early preview of Google Wave, so you may run into some bumps along the way but we look forward to your feedback.
To accept your invitation, sign into Google Wave at the following link*:
<link>
(If you do not have a Google account, you will be prompted to create one)
Once you've signed in:
* Check out the videos and example waves
* Update your profile
* Start waving!
Happy waving!
The Google Wave Team
For help, please visit http://www.google.com/support/wave
* This link will only work for one invitation to Google Wave, it cannot be shared!
Copyright 2009. Google Inc, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043.
Mijn eerste invite heb ik donderdag verstuurd en gister kreeg die persoon een mailtje van google binnen.quote:
Matigquote:# Recent invitees do not get to invite others. We will grow from sign-ups and the invite queue. Active users might get invite wave later ...about 8 hours ago from TweetDeck
graag gedaanquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:15 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
iBenny, bedankt!!!!![]()
[ afbeelding ]
I'm in!
En hoe vind ik die?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:33 schreef iBenny het volgende:
Fok! heeft ook een eigen (publieke) wave
quote:
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:32 schreef Danny het volgende:
[..]
kun je mij ook in de juiste richting sturen? I'm in (en mag dus van het lijstje af...)
Ja als het met deze snelheid doorgaat verwacht ik in 2011 een keer Wave te kunnen previewen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:49 schreef MissMSX het volgende:
Jeeee, ik sta al op plaats 30. Zo ergens volgend jaar rond deze tijd moet het wel gelukt zijn denk ik
quote:Op zondag 11 oktober 2009 03:30 schreef GekkeGast het volgende:
Hoe lang duurt het voordat iemand een invites naar ander kan sturen.![]()
Of waar kan hij die pagina vinden??
nu pas?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:13 schreef Incolumis het volgende:
iBenny bedankt, heb em sinds vandaag binnen
ik denk dat dat snel komt... afbeeldingen heeft dat (namelijk) inmiddels wel alquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:35 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom heeft Google.nl eigenlijk geen "Show options" zoals Google.com dat heeft?
Vind dat zo'n handige functie!
Jammer alleen dat je dan weer geen optie hebt om snel even alleen naar Nederlandstalige pagina's te zoeken als je de .com gebruikt. Moet je dan weer helemaal voor naar de .nl-versie.
Wat waar slaat dat nu op...quote:
Ik zag het al, maar voor de andere uitverkorenen die het nog niet is gelukt (Incolumnisquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:32 schreef Danny het volgende:
[..]
kun je mij ook in de juiste richting sturen? I'm in (en mag dus van het lijstje af...)
hmm krijg niks te zien danquote:Op zondag 11 oktober 2009 19:30 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Ik zag het al, maar voor de andere uitverkorenen die het nog niet is gelukt (Incolumnis)
Een zoekopdacht met de volgende query maken: with:public Fok!
Dan krijg je de publiek toegankelijke Fok! Wave.
bij een contactpersoon kan dat wel. als je dat dan bij meerdere doet(uit je groep contactpersonen dus), dan komt het dmv een omweg wel op hetzelfde neerquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:01 schreef n8n het volgende:
Echt een gemiste kans dat je in gMail geen filters op basis van groepen in je contactlijst kan maken
accountlogin is hetzelfde als bij gmail, etcquote:Op maandag 12 oktober 2009 17:52 schreef Arn0 het volgende:
Geef jouw account dan aan hem? Lijkt me wel zo eerlijk
Denk niet dat hij [mijnnaam]@googlewave.com wil hebben, ben namelijk gewoon ingelogd met mijn Google account.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:52 schreef Arn0 het volgende:
Geef jouw account dan aan hem? Lijkt me wel zo eerlijk
Ja, bedacht het ook al, enkel net iets te laat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:54 schreef Frederick_Blah het volgende:
[..]
Denk niet dat hij [mijnnaam]@googlewave.com wil hebben, ben namelijk gewoon ingelogd met mijn Google account.
Het vreemde is dat vriend 2 en ik via dezelfde link ons account kunnen activeren. Vriend 1 heeft gewoon de fout gemaakt dat hij nog geen Google account had, die nog aan het aanmaken was maar tegen mij beweerde dat hij al geactiveerd had. Een beetje in de war ofzo. Ik was in de veronderstelling dat hij gewoon al Google Wave voor zich had in zijn browser, anders had ik nooit op zijn link geklikt uiteraard.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:56 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, bedacht het ook al, enkel net iets te laat.Wel rare bug iig.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:50 schreef Frederick_Blah het volgende:
Nou ja, sinds gisteren dus Wave, maar echt blij ben ik er niet mee. Een vriend van me had een invite op eBay gekocht en kreeg die na lang wachten gisteren.
Vriend 1: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Vriend 1: motherfucker Waaaaaveeee
Ik: Serieus?!
Vriend 1: ja echt
Ik: AWESOME!
Vriend 1: je hebt NU het bewijs
Hij stuurt me de mail door van de invite
Ik: Dude
Ik: Ik kan nu zó je link jatten![]()
Vriend 1: ik heb 'm al geactiveerd
Ondanks dat er duidelijk staat...
This link will only work for one invitation to Google Wave, it cannot be shared!
...klikte ik toch nog even op de link
Ik: W8 ff![]()
Ik: NEE WTF!
Ik: WTF!
Ik: Ik heb ook Google Wave
Vriend 1: ?????
Ik: Serieus
Ik: Ik zit er nu ook in!
Ik was nog met een tweede - wederzijdse vriend in gesprek..
Ik: Ik heb het nu ook!
Ik: Ik heb op hem zijn link geklikt
Ik: En zit er nu ook in!!!!
Vriend 2: geef me die link!!!
Vriend 2:nu
Ik: w8
Ik: [link]
Ik: Ik klik op die link en zit opeens in Google Wave man![]()
Vriend 2:![]()
Vriend 2: ik ook
Ik: Briljant man
Vriend 2: hendig:D
Terwijl wij tweeën in Wave verder zaten te lullen..
Vriend 1: great
Vriend 1: werkt dus mooi niet he
Vriend 1: geeft "invalid request" aan en nu werkt de link niet meer
Vriend 1: fijn dat jullie 'm hebben
Vriend 1: ik nog niet
Ik: Jezus
Vriend 1: GODVERDOMME
TL;DR Vreemd genoeg kunnen zowel vriend 2 als ik via dezelfde link ons Wave-account activeren, maar diegene die een invite heeft gekocht heeft nu nog geen WaveNu voelen wij ons rot
Dan moet het handmatig, dat is het hele probleem, ik vind het trouwens ook jammer dat contacten niet gelabeld kunnen wordenquote:Op maandag 12 oktober 2009 14:19 schreef iBenny het volgende:
[..]
bij een contactpersoon kan dat wel. als je dat dan bij meerdere doet(uit je groep contactpersonen dus), dan komt het dmv een omweg wel op hetzelfde neer
niet automatisch, maar wel handmatig.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:32 schreef jakkop het volgende:
Vraagje over Google Calendar: is het mogelijk dat items die in andere calendars die je kan zien automatisch gekopieerd worden naar je main-calendar?
Je kunt bepaalde labels je inbox laten skippen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:05 schreef jakkop het volgende:
Nog een vraagje, dit maal over Gmail: is het mogelijk om mail onder een bepaald label niet weer te geven in je inbox? Net als in Calendar, dat je bepaalde kleuren uit kan schakelen.
yup.. maar je kan ze ook een label meegeven, dan hoef je niet helemaal te scrollen door al je mailquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:05 schreef jakkop het volgende:
En als ze de inbox skippen, waar komen ze dan terecht? Zie ik ze dan als ik op All Mail klik ofzo?
Netjesquote:Hi,
To protect your privacy we would like you to know that Google Latitude is running on your Android-powered device and reporting your location.
If you didn't enable this or want to stop reporting your location please open the Maps app on your device. Go to 'Menu' > 'Latitude' > 'Privacy' and change your privacy settings.
Thanks,
Google Latitude Team
idd vind ik ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:30 schreef jakkop het volgende:
Beetje overdreven lijkt me. kan toch prima in deze Google SC?
EDIT: Geldt dus ook voor Wave-topic, Chrome-topic, etc. Zoveel is er ook weer niet over te praten, dat kan beter allemaal in 1 topic lijkt me.
mee eens...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:30 schreef jakkop het volgende:
Beetje overdreven lijkt me. kan toch prima in deze Google SC?
EDIT: Geldt dus ook voor Wave-topic, Chrome-topic, etc. Zoveel is er ook weer niet over te praten, dat kan beter allemaal in 1 topic lijkt me.
zullen we eens effe waven? om het te testenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:29 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Ja, ik heb nu wave, dat vervangt het forum...
nee heb het niet kunnen vindenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:45 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Heb je de fok! wave al gevonden, anders sleep ik je daar gelijk ook in?
denk het wel, duurt wel een weekje ongeveerquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:36 schreef kikoooooo het volgende:
Als het goed is, ben ik genomineerd door iemand. Krijgen alle nominees nou een invite? Of gaat dat niet zo?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:16 schreef basst2005 het volgende:
Kan iemand me toevoegen aan de Fok! wave (indien aanwezig) ? bastiaan85 [at] googlewave.com
Had ik ook een invite voor gehad, jammer dat het nog niet in Nederland is inderdaad,quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:42 schreef iBenny het volgende:
Ik heb trouwens ook wel een uitnodiging gekregen voor Google Voice(meteen de eerste dag), maar dat is (nog) niet in Nederland...
wordt ook wel eens tijd dat dat hier komt
die heeft al een invite toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef araphor het volgende:
Zojuist heb ik mijn invite ontvangen, zonder dat iemand mij heeft genomineerd. Google stuurt dus nog steeds zelf invites. Helaas heb ik niet de mogelijkheid mensen te nomineren. Sanderrrrr krijgt een invite!
Oeh tof. Een fok! wave :pquote:
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:30 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Oeh tof. Een fok! wave :p
evil.jo0lz [at] googlewave.com ^^ Pretty please, with sugar on top, add me?
Waar kan je zien of je invites kunt weggeven?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:36 schreef iBenny het volgende:
Ik heb er opeens 2 nieuwe invite mogelijkheden bij
...?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:36 schreef iBenny het volgende:
Ik heb er opeens 2 nieuwe invite mogelijkheden bij
je bedoelt voor Google Calendar? je zou eens op flogs.nl kunnen kijkenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bestaan er agenda's voor series? Ik zou best een mailtje willen ontvangen wanneer Lost weer begint.
edit - hmm, 'calendar for tv', vanavond ff in verdiepen
jakkop kan van de lijst af dus?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:35 schreef araphor het volgende:
[..]
Je krijgt van mij een invite, PM me je emailadres maar.
Bedanktquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:31 schreef araphor het volgende:
Zojuist heb ik mijn invite ontvangen, zonder dat iemand mij heeft genomineerd. Google stuurt dus nog steeds zelf invites. Helaas heb ik niet de mogelijkheid mensen te nomineren. Sanderrrrr krijgt een invite!
zoeken op invite... maar omdat ik jou heb uitgenodigd, kan jij weer neit uitnodigenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:22 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
[..]
Waar kan je zien of je invites kunt weggeven?
Dat zei ik voor als iemand een invite kon sturen zodat ie m'n email wist, maar had er nog geen reactie op gehadquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:38 schreef jakkop het volgende:
Oh, dat dacht ik, naar aanleiding van deze quote:
[..]
quote:Vroege versie Chrome OS lekt uit
Door: Xander Hoose
Google heeft per ongeluk een vroege build van zijn Chrome OS-besturingssysteem uit laten lekken. De build was te vinden op de ftp-server van Google, waar normaliter de developerversies van de Chrome-browser te vinden zijn.
Hoewel Google meteen na de ontdekking de betreffende map verwijderde was het leed al geschied. Na installatie van de Chrome OS-bestanden is een soort aangepaste versie van de Google Chrome-browser te zien. Er zijn een aantal verschillen; zo is het logo anders en zijn er een klok-, batterij- en netwerkstatusindicator te zien. Wie op het logo klikt zal vermoedelijk straks doorverwezen worden naar de andere Google-applicaties. De eerste laptops met Chrome OS komen dit jaar nog op de markt.
Een namaak Chrome OS (van Linux) is zo'n 500 MB, misschien is het echte OS ook zoiets, geen idee.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:19 schreef Incolumis het volgende:
vraag me af hoe groot zo'n file is, paar honderd MB?
denk persoonlijk dat het heel licht gaat worden, moet ook wel als je heel snel wilt opstarten e.d.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Een namaak Chrome OS (van Linux) is zo'n 500 MB, misschien is het echte OS ook zoiets, geen idee.
Idd, en als het meteen verwijderd is door Google, zal het downloaden ervan niet lang hebben geduurd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:23 schreef Incolumis het volgende:
[..]
denk persoonlijk dat het heel licht gaat worden, moet ook wel als je heel snel wilt opstarten e.d.
quote:
Danny, waar kan je zien of je iemand kan uitnodigen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:34 schreef Danny het volgende:
[..]
je hebt een pm met een link van me. daarmee zou je direct binnen moeten kunnen komen
Thanks voor de PM, de URL doet het niet helemaal denk ik. Ik kom uit bij een fobidden 403 error pagina.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:34 schreef Danny het volgende:
[..]
je hebt een pm met een link van me. daarmee zou je direct binnen moeten kunnen komen
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:42 schreef Chahid het volgende:
[..]
Thanks voor de PM, de URL doet het niet helemaal denk ik. Ik kom uit bij een fobidden 403 error pagina.
Groeten!
quote:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naarquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:50 schreef koele het volgende:
Zijn een paar mooie screens niet op z'n plek hier!? Om ons nóg lekkerder te maken zeg maar
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:01 schreef Sanderrrr het volgende:
Vanochtend ook een invite binnen gekregenEven ingelogd thuis, verder niks. En op stage kan ik Chrome Frame niet installeren
OK, ik zal even mijn eerste bevindingen neerzetten:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:37 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Sowieso.. wat vinden de gebruikers er hier van? Is het wat?
Ik sta op nummertje 106.
Totaal oninteressant op dit moment.. Was 1 dagje leuk om te proberen wat mogelijk was maar maak er nu geen enkel gebruik meer van.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:37 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Sowieso.. wat vinden de gebruikers er hier van? Is het wat?
Ik sta op nummertje 106.
Het gaat volgens mij ook pas leven als meerdere vrienden, familie en collega's er ook op zitten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:33 schreef Frederick_Blah het volgende:
[..]
Totaal oninteressant op dit moment.. Was 1 dagje leuk om te proberen wat mogelijk was maar maak er nu geen enkel gebruik meer van.
ja wtf wave is ook niet bedoelt als een forumquote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:48 schreef araphor het volgende:
Vooruit, een screenshot:
klik voor grote versie
[ link | afbeelding ]
Het nadeel is dat zo'n wave snel onoverzichtelijk wordt, vooral wanneer er veel mensen in zitten. Je ziet niet gemakkelijk wat er nieuw is in zo'n wave, zonder er helemaal doorheen te scrollen. Het valt me op dat veel mensen het lijken te gebruiken als een soort forum, verschillende public waves met verschillende topics. Heeft ook iets weg van nieuwsgroepen.
Zoeken met:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:15 schreef kikoooooo het volgende:
Waar en hoe vind ik die public waves, zoals de fok wave??
heb niet eens rechten om usb drivers te installerenquote:
Alleen VS en grote steden de komende jaren zeker...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:37 schreef iBenny het volgende:
Binnenkort komen er ook 3D gebouwen voor Google Maps... heb het de afgelopen dagen mogen testen
Edit: Zie hier voorbeeld
quote:
Gefikstquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:02 schreef Danny het volgende:
[..]
ik hoop dat je die al hebt geactiveerd? zo niet dan was het plaatsen van die screenshot niet handig
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gefikst
Maar ik had al geactiveerd
voorlopig lijkt het vooral een grote chatroom dat hele wave
Er kunnen best tientallen mensen aan werken hoor, alleen niet met de HTML user-interface van Google. Je kunt ook een Wave-client bouwen in een andere programmeertaal.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 11:35 schreef Danny het volgende:
[..] dat dat geen tientallen mensen moeten gaan zijn is duidelijk![]()
quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:27 schreef mahlah het volgende:
[..]
Er kunnen best tientallen mensen aan werken hoor, alleen niet met de HTML user-interface van Google. Je kunt ook een Wave-client bouwen in een andere programmeertaal.
quote:http://www.jasonkolb.com/(...)ce-sliced-bread.html
In a nutshell, this is the next revolutionary leap in Internet application architecture. Maybe the first truly revolutionary leap since HTTP itself.
[..]
XMPP is so versatile that if it becomes widely adopted it will be to the Internet what HTTP was: a platform for new types of applications. And where HTTP as a platform is a server-centric model, XMPP is capable of peer-to-peer communication.
Remember what happened when everyone got HTTP clients (they're called browsers)? The Internet exploded. Well, if everyone gets a full-fledged XMPP client I think you can expect roughly the same thing to happen.
One of the most fascinating features of XMPP is the way things are addressed. EVERYTHING is addressable over the network. You can talk directly to ANYTHING, and ANYONE. I can't stress how big of a shift that would be from the current model. It's HUGE. I wrote a whole series of posts on this a few years ago, and it's just as exciting now as it was then.
quote:Why is this important? Because as applications are becoming capable of doing more and more on their own, they’re turning into participants in a conversation, not a destination in and of themselves. The fundamental way you interact with your applications is changing--you’re working WITH them, not IN them. You are collaborating with your applications, perhaps even multiple applications, in a conversation.
Haven’t you ever thought of a new system you'd like to build and thought that there has to be a better way to interact with the users themselves, at a fundamental level? Creating a new account in a system and then logging into that system as one of 500 different URL’s that you’re required to remember is just stupid. It flat doesn’t work. Turning the application into a participant in the conversation changes that dynamic. The federation aspect of Google’s extension to the XMPP protocol handles this magnificently,
XMPP
The second thing Google did right is build on top of the XMPP protocol. (The protocol is an XMPP extension, look it up. It runs on an XMPP server, look it up. 'Nuff said.) This is important because in order to participate in a conversation with someone or something you need to be able to talk to it. Right now, we are in a world of walled gardens:
* Myspace
* Enterprise applications
* Home applications
These are very proprietary systems and you certainly cannot talk between them without something translating in the middle. If you wanted to write an application that worked across Facebook and Linkedin, for example, you'd have to write it twice, and translate in the middle. And then there is still no standardized way to talk with OTHER applications.
But once you can talk directly with someone or something, bypassing the proprietary gatekeepers, the value of the entire network grows exponentially with each new connection. Go look at Metcalfe's Law. I would argue that not only does the value of the network grow exponentially with the number of connected users, but also with the capabilities that those users have when interacting with each other.
The point of the whole thing is that endpoints on the network—whether it’s your phone, a Web site, a client in the browser, can talk directly with each other. Now, I am quite obviously abstracting away some details here, thanks to everyone who pointed that outYour phone and my phone obviously do not have a direct IP connection to each other. But think about this: If a message is *routed* directly to the other device, doesn’t that have the same effect? That’s what XMPP enables.
Dat is slechts 1 voorbeeld.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:32 schreef Danny het volgende:
[..] Dat verandert niet zoveel aan de overzichtelijkheid. Tenzij daar iets op wordt gevonden natuurlijk,
[quote]maar ik kan me zo even niets bedenken dat een document van 20 a4'tjes lang waarin tig threads door elkaar lopen en waar nieuwe replies ergens bovenaan of halverwege kunnen opduiken ooit makkelijk gaat werken.
Als je een wave server gaat draaien @ Fok, kun je private messages sturen via waves, reacties op het forum en de frontpage (eigenlijk alle communicatie-systemen op Fok!) kunnen werken via waves .. en je kunt ook mensen zonder Fok! account toelaten van partijen die "trusted" zijn (zoals OpenId-providers) en iedereen kan vervolgens in één user-interface zien of de waves zijn aangepast.quote:Bij beknopte zaken kan het wel fijn werken, maar vooralsnog is mijn initiële laaiende enthousiasme flink getemperd.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:51 schreef mahlah het volgende:
[..]
Dat is slechts 1 voorbeeld.
[..]
Als je een wave server gaat draaien @ Fok, kun je private messages sturen via waves, reacties op het forum en de frontpage (eigenlijk alle communicatie-systemen op Fok!) kunnen werken via waves .. en je kunt ook mensen zonder Fok! account toelaten van partijen die "trusted" zijn (zoals OpenId-providers) en iedereen kan vervolgens in één user-interface zien of de waves zijn aangepast.
Ik zeg toch net: dat is slechts 1 voorbeeld.quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
ik snap hoe waves werken. ik moet alleen niet denken aan een op wave gebaseerd forum, waar nieuwe posts ergens halverwege geplaatst worden, iedereen elkaar's bericht kan aanpassen, er zestigduizend gadgets op een pagina geflikkerd worden etc. Voor PM zou het wellicht handig kunnen zijn. Voor overleg tussen crew misschien ook. Maar verder is het - hoe krachtig het ook is - vooral onoverzichtelijk.
..dan zou ook Fok leeg kunnen lopen.quote:Remember what I was saying about the existing social networks becoming dumb pipes? If they don't support wave they bleed users. But in order to let their users participate in a wave they’ll have to open up the XMPP floodgates. They will no longer control the conversation between their users end-to-end, in fact users from multiple *social* networks are free to communicate freely amongst themselves. This relegates the *social* network to a “dumb pipe”, and I’m sure they will fight this tooth and nail. For everyone else it’s a flat-out win, because they can do more, everywhere.
quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:04 schreef DennisMoore het volgende:
Maar als de blogger gelijk krijgt met..
[..]
..dan zou ook Fok leeg kunnen lopen.
Als de meeste grote sociale netwerk sites gaan overstappen, kan ik me voorstellen dat de rest van de wereld gaat volgen en bestaande sites die niet overstappen worden een dinosaurus. Maar zover is het nog lang niet. OpenID is ook heeeeeeeeel langzaam aan het integreren, terwijl het een geweldige oplossing voor gebruikers leek te zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Niet echt...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:53 schreef magnifor het volgende:
Hoe gaat het met de invites? Loopt het een beetje?
Dan zijn er geen kloteregeltjes meerquote:Op zondag 18 oktober 2009 11:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
mja in feite werkt een forum ook al zo, dmv een quote tag (zie bijv. tweakers nieuws waar je direct achter 1 persoon kunt reply-en ipv achteraan de topic.)quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:54 schreef Danny het volgende:
[..]
ik snap hoe waves werken. ik moet alleen niet denken aan een op wave gebaseerd forum, waar nieuwe posts ergens halverwege geplaatst worden
dat zal wel in te stellen zijn dat alleen mods dat kunnenquote:iedereen elkaar's bericht kan aanpassen,
daar zijn de mods voorquote:er zestigduizend gadgets op een pagina geflikkerd worden etc.
het is nu ook nog onoverzichtelijk, maar weet je er een goeie UI overheen te zetten, dan zou het al een stuk beter zijn.quote:Voor PM zou het wellicht handig kunnen zijn. Voor overleg tussen crew misschien ook. Maar verder is het - hoe krachtig het ook is - vooral onoverzichtelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |