quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:37 schreef Mordreth het volgende:[..]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar

. Sowieso.. wat vinden de gebruikers er hier van? Is het wat?
Ik sta op nummertje 106

.
OK, ik zal even mijn eerste bevindingen neerzetten:
Momenteel zit ik in een aantal public waves met een aantal mensen. Deze waves zijn erg generiek, namelijk de Fok!- en de Nederland-wave. Deze waves zijn door het grote aantal deelnemers en de diversiteit aan onderwerpen die daar langs komen erg onoverzichtelijk, maar volgens mij is wave daar ook niet voor gemaakt.
Als je de vergelijking maakt met het forum, dan zou het forum maar uit 1 topic bestaan waar iedereen zijn eigen vraag neerzet.
Je kunt wel je reply direct onder een vraag zetten, zodat het gegroepeerd blijft, maar het wordt al snel een erg lange wave.
Je zou eigenlijk voor elk onderwerp een aparte wave op moeten zetten, daar is het volgens mij ook voor bedoeld.
Zo zit ik met een klein groepje mensen in een testwave voor Gadgets. Het aantal deelnemers is < 10, dus is het makkelijker iedereen gestructureerd te laten reageren en de wave blijft overzichtelijk.
Aantekeningen maken op een gedeelde Google map, embedded video's, poll's, image sharing zijn echt handige dingen die je via de mail niet zo mooi voor elkaar kunt krijgen als wave dit doet.
Ik vind het dan vooral een mooie vervanging van de "Reply all" in je mailclient.
Ook het samen werken aan een document vind ik een sterke functie (heb ik nog niet geprobeerd overigens).
Ideaal voor projectgroepjes, want je hebt altijd de laatste versie open en kunt zien of er andere mensen op het zelfde moment ook aanwezig zijn.
Er zijn nog wel wat bugs in deze versie. Wat is storend vind is dat het soms nogal traag is en dat je niet kunt zien wie er online is (zit er overigens wel in, in de sandbox, maar nog niet in de preview).
Conclusie: Los van elkaar zijn de mogelijkheden niet wereldschokkend, want eigenlijk bestaat alles al.
Maar vooral de combinatie van dit alles maakt het erg interessant. Ik zal er, mits mijn vrienden, familie en collega's er ook in mee gaan, waarschijnlijk veel gebruik van maken.
Ik zal kijken of ik ook nog wat interessante screens kan posten.