abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:22:38 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73408878
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht maar op een bedreigende PM van jablan
Wie? Wat?

En ik denk wel dat ie woensdag weer rijdt. Ze zouden wel gek zijn om nu te verklaren dat ie woensdag weer rijdt, om dat morgen te herroepen. Of woensdagochtend.

Dat is althans mijn verwachting.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:24:42 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73408954
Eerst zeiden ze dat hij maandag waarschijnlijk weer zou rijden, toen werd 't dinsdag, nu dus woensdag...
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:30:50 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73409216
Wat was er aan de hand rond schiphol dan??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:32:38 #204
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73409289
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:22 schreef Duvel het volgende:
En ik denk wel dat ie woensdag weer rijdt. Ze zouden wel gek zijn om nu te verklaren dat ie woensdag weer rijdt, om dat morgen te herroepen. Of woensdagochtend.

Dat is althans mijn verwachting.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:33:15 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:35:51 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73409422
Alex donder ff op wil je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:36:24 #207
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73409445
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Alex donder ff op wil je


Kon 't niet laten
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:38:14 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73409525
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:36 schreef James1988 het volgende:

[..]



Kon 't niet laten
Yeah yeah I knew it. Nou wegggg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:40:12 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73409600
Nee. Hier een Velaro om het goed te maken:



Zijn we nu weer vriendjes?
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:46:19 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73409835
Oh kut ik zit heul in het verkeerde topic
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:48:26 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73409927
Prutser... waar dacht je dan dat ik zat?
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:48:53 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73409956
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Prutser... waar dacht je dan dat ik zat?
Wat luister je nu? #1879

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:51:01 #213
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73410042
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat was er aan de hand rond schiphol dan??
Een wisselstoring.
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:51:56 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73410077
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:24 schreef James1988 het volgende:
Eerst zeiden ze dat hij maandag waarschijnlijk weer zou rijden, toen werd 't dinsdag, nu dus woensdag...
Hoe lang nog?
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:54:27 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73410169
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat luister je nu? #1879

Prutser
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:58:10 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73410331
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Prutser
Zoiets zei je al ja. Virmhoer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73414389
Heb zojuist vet reisje geboekt.

Zondag 6 december 2009:
30140: Harlingen 10.31 - Leeuwarden 10.55 (GTW)
IC 10740: Leeuwarden 11.04 - Zwolle 12.09 (ICM)
IC 3647: Zwolle 12.18 - Arnhem 13.20 (ICRm)
ICE 125: Arnhem 13.37 - Duisburg Hbf 14.32 (ICE 3)
ICE 641: Duisburg Hbf 15.10 - Berlin Hbf 19.08 (ICE 2)

Maandag 7 december 2009:
ICE 796: Berlin Hbf (tief) 11.25 - Hamburg Hbf 13.01 (ICE 1)
ICE 1025: Hamburg Hbf 13.46 - Köln Hbf 17.46 (ICE 1)
ICE 104: Köln Hbf 19.17 - Arnhem 20.53 (ICE 3)
IC 3672: Arnhem 21.10 - Zwolle 22.14 (ICRm/ VIRM)
IC 10577: Zwolle 22.20 - Leeuwarden 23.15 (ICM)
30177: Leeuwarden 23.23 - Harlingen 23.46 (GTW)

Totaal 1.967 kilometer (waarvan 1.573 in de ICE).

Wel lachen, 80% van de reis is met ICE. Zowel ICE 1, 2 als 3. En alleen het traject Grens - Duisburg Hbf en het stukje Dortmund Hbf - Hamm(Westf) leg ik dubbel af in Duitsland.



[ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 06-10-2009 03:16:33 ]
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 06:48:46 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_73414718
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is.

"Reist u met FYRA? dan bla bla"

Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra.

Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden
Is dat zo...?

Volgens mij spreekt het NS persoon over ICE, en niet 'de' ICE. Terwijl er wel gesproken worden over 'de' intercity uiteraard. Ook EuroNight en CityNightLight hebben geen lidwoord volgens mij.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:17:16 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73414798
"ICE International naar Düsseldorf, Keulen en Frankfurt vertrekt van spoor 4b. Voor deze trein is een toeslag verplicht."
"Thalys naar Antwerpen, Brussel en Parijs vertrekt van spoor 13b. Voor deze trein is een reservering verplicht."
"CityNightLine naar Wenen vertrekt over ongeveer 10 minuten. Voor deze trein is een reservering verplicht."
"Fyra naar Schiphol en Rotterdam rijdt vandaag helaas niet."

Merken zonder lidwoord dus.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:27:13 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73414851
Klikje voor een paar foto's van een ontspoorde trein in Thailand
quote:
BANGKOK (ANP) - In Thailand zijn zondagavond (plaatselijke tijd) zeker zeven mensen omgekomen, toen in hevige regen een trein ontspoorde. Het ongeval vond plaats op ongeveer 13 kilometer ten zuiden van het toeristenoord Hua Hin. Alle slachtoffers zijn Thai. Dat hebben regeringsfunctionarissen maandag laten weten.


De trein was onderweg van de provincie Trang in het zuiden van Thailand naar de hoofdstad Bangkok. Onder de doden is een meisje van 2 jaar. 45 mensen, onder wie zes buitenlanders, zijn voor behandeling van hun verwondingen naar een nabijgelegen ziekenhuis gebracht. Een van de buitenlanders is een Brit. De nationaliteit van de anderen is nog onbekend.

De autoriteiten onderzoeken de oorzaak van het ongeluk. Mogelijk was sprake van een menselijke fout of een verkeerd sein.
Bron: omroepbrabant
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:01:52 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73420064
quote:
Machinisten Arriva op achterste benen over werkplek

De machinisten van Arriva staan op hun achterste benen. Ze klagen al lange tijd over hun werkplek in de nieuwe treinen, maar vinden bij het management naar eigen zeggen geen gehoor. De zitpositie en de airco in de cabines zorgt voor lichamelijke klachten.

De leiding van het bedrijf doet daar in de ogen van het personeel niets aan en wordt arrogantie verweten. "We worden als vuil behandeld", hebben de machinisten vakbond VVMC laten weten.

Ook zouden er een aantal onveilige situaties zijn op het noordelijk spoor, waar de Arriva-directie de ogen voor zou sluiten. VVMC-bestuurder Wim Eilert denkt dat er acties in de lucht hangen. Arriva zegt nog in gesprek te zijn met de VVMC en verwonderd zich over het feit dat de discussie nu via de media wordt gevoerd.
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)+benen+over+werkplek
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:04:48 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73420159
VVMC.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:29:01 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73420750
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:51 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoe lang nog?
Inmiddels op teletekst dat de problemen opgelost zouden zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73429490
Stond net toen ik naar huis ging dat ze aan het praktijk rijden waren over de HSL
pi_73429890
Opbokken met die Fyra. Gewoon VIRM ombouwen tot 200km/hVmax, ATB niet toestaan door te rijden onder de 40 km/h bij rood en blokken van 3 kilometer invoeren.
pi_73430538
opbokken met de fyra, okeee...

Maar Virm? _ !!!



Dat is een trein
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:48:19 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73430615
Velaro

Net nog eentje aan horen komen te Amsterdam...
quote:
Enveloppen voor de Fyra-klant van morgen worden gevuld. http://twitpic.com/khb6a
(NS Hispeed op Twitter)
pi_73430694
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef TeringHenkie het volgende:
Opbokken met die Fyra. Gewoon VIRM ombouwen tot 200km/hVmax, ATB niet toestaan door te rijden onder de 40 km/h bij rood en blokken van 3 kilometer invoeren.
Opbokken met Fyra en het traject opnemen in de gewone dienstregeling bedoel je?

Ohja en VIRM is max 160, maar jij ziet ze liever met gepantserde ramen rondrijden?
hula
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:59:57 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73430909
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen.

Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit.
pi_73431011
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:59 schreef James1988 het volgende:
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen.

Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit.
Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.

Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen
hula
pi_73431648
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:03 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen.

Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen
Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen .
pi_73432163
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:27 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen .
Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen
pi_73432367
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:00:30 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73432571
Vandaag beroerd treinverkeer tussen Dordrecht en Rotterdam gehad
Kwam door een in de fik staande transformator hierzo in Zwijndrecht..
Ik dacht toch echt dat de NS een eigen elektriciteitsnet had?

Goedereverkeer was vanmiddag nog ontregeld rond Zwijndrecht
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:28:07 #235
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73433412
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen?
Niet overal in Nederland ligt klei.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_73436551
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
Hooray for beer.
pi_73436758
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:45 schreef Zyron het volgende:
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/
De kans om zoveel mogelijk mat. in zo min mogelijk kilometers te doen!
dag
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51:28 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73436780
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:54 schreef TeringHenkie het volgende:
de klei moet altijd even inzakken.
Veen, da's pas een drama...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51:47 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73436793
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:22 schreef TeringHenkie het volgende:
blokken van 3 kilometer invoeren.
Waarom?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73437814
Morgen dat nieuwe stationnetje in Luik maar eens bekijken
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23:07 #241
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73437958
Vandaag zag ik zelfs een ICM-koppelstel de IC Amsterdam-Dordrecht verzorgen.
pi_73438470
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:49:57 #243
136283 knars
Teethgrinder
pi_73438994
zo, weer even bijgelezen. Mooi FAIL logo, goed plan voor een rondje met z'n allen en laten we hopen dat de 300 idd gehaald wordt. Kan nog een drukke pimpel worden dan.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:01:47 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73439430
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas.

Meteen even een vraag gesteld bij de Belgen (volledige post hier) met de vraag waarom ze zeggen dat het door de Nederlandse machinisten komt dat die 11.8'jes zo zijn versleten. Ik heb een tweetal treinen erbijgepakt (ICRm Zl - Rsd en Vl - Gvc) en wat rijtijden enzo erbijgezet... en gevraagd waarom 11.8 dan al versleten is terwijl de 1700's en 1800's vrolijk door blijven werken.
pi_73439648
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:35 schreef Gutz het volgende:
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal?
Wat the hell moeten die hier nu weer...
Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zetten
pi_73439774
Even de nederlander uithangen: mijn netkaart is te klein! Veel te bang dat ik dat ding verlies in mijn portemonnee. Heb maar een plastic hoesje gehaald ter grootte van een OV studentenkaart om 'm in te stoppen. Beetje sentiment ook.
pi_73439779
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom?
Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03:06 #248
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73441979
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:11 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80.
Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73442436
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking.
Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvak
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:42:43 #250
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73443530
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist.

Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')