abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:43:16 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73286098
Buma/Stemra wil geld voor muziekfilmpjes op blogs

AMSTERDAM - Buma/Stemra wil dat webloggers gaan betalen als ze een filmpje van bijvoorbeeld Youtube op hun site zetten waarin muziek is te horen.

Dat blijkt uit een brochure (PDF) waarin Buma/Stemra - dat de rechten int voor muzikanten, componisten en muziekuitgevers - de tarieven voor 2010 uiteenzet. Voor 130 euro per jaar kunnen websites bijvoorbeeld zes filmpjes met muziek op hun website posten. Wie meer muziek plaatst, moet ook meer betalen.

De organisatie maakt daarbij geen onderscheid tussen commerciële websites en amateurs die geen winstoogmerk hebben, zoals webloggers.

Licentie

''Iedereen met beschermde muziek op zijn website ontvangt vanaf vandaag eerst een brief waarin de eigenaar van de website wordt gevraagd een licentie af te sluiten bij Buma/Stemra voor het gebruik van de muziek op zijn site", zegt een woordvoerster.

"De eigenaar wordt ook de mogelijkheid gegeven om de muziek van zijn site te verwijderen. Wanneer hij dit aan ons aangeeft en de muziek wordt daadwerkelijk van de website gehaald, verstuurt Buma/Stemra geen factuur'', legt de woordvoester uit. Als de eigenaar van de site wel doorgaat met de muziek, volgt dus het nieuwe regime.

Ophef

In 2008 ontstond op internet veel onrust toen webloggers rekeningen van Buma/Stemra ontvingen voor het gebruik van muziek op hun sites. Die waren 'prematuur', liet de organisatie destijds weten.

Buma/Stemra zei toen nog niet van plan te zijn weblogs aan te pakken. Wel zei de organisatie toen te onderzoeken hoe met de opkomst van verschijnselen als Youtube om te moeten gaan.

Bron NU.NL

Zijn ze helemaal gek geworden daar even 130 euro vragen voor een paar filmpjes.
En trouwens waren hun niet die gasten die het geld niet over maakte naar de artiesten maar zelf in dure auto's rijden ....
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:45:12 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_73286171
Heeft hosten in het buitenland zin?
  Donald Duck held donderdag 1 oktober 2009 @ 20:46:44 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73286221
Lekker absurd weer
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:47:19 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_73286244
Stelletje gieren zijn het
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_73286257
Youtube verzorgt de hosting en de software om het beeldmateriaal af te spelen. Hoe durven ze in vredesnaam maar te overwegen om de weblogs een rekening te presenteren.
pi_73286264
stelletje gierige zeikerds
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:48:03 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73286271
Vraag me dan af hoe dat gaat met bijvoorbeeld Hyves, waar iedere gebruiker vrij is om naar youtube te linken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73286429
Wat een onzin weer
Betalen om you tube fimpjes op je site te mogen zetten.

dit is duidelijk een gevalletje van Gaaiers mentaliteit
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 1 oktober 2009 @ 20:52:17 #9
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73286442
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:48 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me dan af hoe dat gaat met bijvoorbeeld Hyves, waar iedere gebruiker vrij is om naar youtube te linken.
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:54:21 #10
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73286527
maar ik vraag me ook af hoe komen ze aan iemand zijn of haar adres .. als ze mij een brief willen versturen .. deze wordt dan niet legaal gekregen ..
want dat zou dan altijd via derde moeten gaan ..
Dus dan begaan hun zelf een strafbaar feit en ik denk niet dat het toe gestaan is ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:55:35 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286587
quote:
Hetzelfde als CU2 te horen kreeg toen gebruikers auteursrechterlijk beschermd beeldmateriaal toonden: een brief met opdracht om te verwijderen of te betalen.
Hetzelfde als discussieplatforms te horen krijgen wanneer gebruikers racistisch of discriminerend posten: een brief met opdracht om te verwijderen of een aanklacht tegemoet te zien.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:56:05 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73286607

Wat een volk die "belangenbehartigers" Nog even en ze gaan elke horende Nederlander een factuur sturen voor supermarkt muziekjes en andere liedjes die je buiten de deur hoort.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:56:28 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286625
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef RAVW het volgende:
maar ik vraag me ook af hoe komen ze aan iemand zijn of haar adres .. als ze mij een brief willen versturen .. deze wordt dan niet legaal gekregen ..
Dus dan begaan hun zelf een strafbaar feit en ik denk niet dat het toe gestaan is ..
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=nu.nl&zoek.x=0&zoek.y=0
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_73286643
Dat ze lekker afsterven, smerige wanhopige winstbeluste fossielen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:57:35 #15
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73286666
quote:
Daar is de uploader voor verantwoordelijk. Als hij/zij niet akkoord gaat met 'doorlinken' kan dat worden aangegeven en dan is het ook niet mogelijk om zo'n video in te sluiten op je Hyves pagina.
De uploader verklaart namelijk zelf kennis te hebben genomen van de voorwaarden, autuersrechten e.d.
Je moeder is een hamster
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:58:31 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73286704
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:54 schreef RAVW het volgende:
Volgens mij is het vrij makkelijk te achterhalen welke NAW gegevens er bij een website horen. Dus als je een weblog host, en de BUMA komt achter je gegevens, dan mag je betalen voor ieder filmpje wat een ander op je website plaatst.
DeviantArt
pi_73286724
Je vraagt je echt af hoevaak die lui nou op internet zitten
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 1 oktober 2009 @ 20:59:13 #18
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286734
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:57 schreef Crutch het volgende:

[..]

Daar is de uploader voor verantwoordelijk. Als hij/zij niet akkoord gaat met 'doorlinken' kan dat worden aangegeven en dan is het ook niet mogelijk om zo'n video in te sluiten op je Hyves pagina.
Maar op youtube staat ook een hoop muziek die wel te embedden is en niet is geüpload door de rechthebbende.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:00:06 #19
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73286766
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Volgens mij is het vrij makkelijk te achterhalen welke NAW gegevens er bij een website horen. Dus als je een weblog host, en de BUMA komt achter je gegevens, dan mag je betalen voor ieder filmpje wat een ander op je website plaatst.
ja maar ik zit alleen op sites zo als Hyves en andere van dat soort dingen ..
Die mogen toch niet vrij geven waar ik woon ..
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:01:18 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73286815
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:00 schreef RAVW het volgende:

[..]

En of ze dat weten bepaal jij helemaal zelf natuurlijk.
Maar de site-eigenaar is verantwoordelijk voor de acties van de gebruikers van die site. Dus Hyves krijgt dan de rekening.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:01:46 #21
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_73286828
Onbegrijpelijk, als er een schending is kunnen ze makkelijk youtube een dergelijk filmpje ofline laten halen.
Laat ze dat geld dus maar ophalen bij google.
Wat een onzin weer.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:02:15 #22
118585 Crutch
pi_73286846
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar op youtube staat ook een hoop muziek die wel te embedden is en niet is geüpload door de rechthebbende.
Dan is de uploader in overtreding. Youtube verwijdert regelmatig dat soort inzendingen of haalt de audio weg.
Je moeder is een hamster
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:02:18 #23
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73286851
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:00 schreef RAVW het volgende:

[..]

Nee, en ze weten ook niet waar je woont. Gevolg zou dan kunnen zijn dat Hyves de rekening krijgt voor jouw filmpjes. Of -en dat lijkt me waarschijnlijker- gaat Hyves het embedden van youtubes onmogelijk maken.
DeviantArt
pi_73286889
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 20:56 schreef Buschetta het volgende:

Wat een volk die "belangenbehartigers" Nog even en ze gaan elke horende Nederlander een factuur sturen voor supermarkt muziekjes en andere liedjes die je buiten de deur hoort.
Ja en het geincasseerde geld zelf lekker oppotten. Het zijn clubjes die er zelf vooral rijk van worden, ten kosten van de gebruiker EN de artiest.
pi_73287015
Ik voorzie de opkomst van NL blogs die in het buitenland gehost worden.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:08:23 #26
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73287058
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:03 schreef kopvoddentax het volgende:

[..]

Ja en het geincasseerde geld zelf lekker oppotten. Het zijn clubjes die er zelf vooral rijk van worden, ten kosten van de gebruiker EN de artiest.
ja dat zeg ik ook al jaren ....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:09:55 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73287114
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:02 schreef Crutch het volgende:

[..]

Dan is de uploader in overtreding. Youtube verwijdert regelmatig dat soort inzendingen of haalt de audio weg.
Maar dat maakt Buma/Stemra niet uit, die pakken de verspreider, in dit geval een gebruiker van Hyves en dus krijgt Hyves dan de rekening.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:11:36 #28
118585 Crutch
pi_73287156
Eigenlijk zou Buma/Stemra zelf eens onderzocht moeten worden. Er klopt vast geen reet van die organisatie aangezien het wel heel makkelijk is geld achter te houden.
Je moeder is een hamster
pi_73287159
Ik vraag me serieus af wanneer er een meesterbrein opstaat en die tent van Brein/Buma in de fik steekt of opblaast.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:13:35 #30
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73287221
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar dat maakt Buma/Stemra niet uit, die pakken de verspreider, in dit geval een gebruiker van Hyves en dus krijgt Hyves dan de rekening.
Wat vervolgens voor Hyves van korte duur zal zijn, neem ik aan. Ik heb geen idee hoeveel youtubes er gelinkt worden via Hyves, maar 6 filmpjes voor 130 euro? Die kosten zullen aardig uit de klauwen gaan lopen denk ik.
DeviantArt
pi_73287276
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:11 schreef Crutch het volgende:
Eigenlijk zou Buma/Stemra zelf eens onderzocht moeten worden. Er klopt vast geen reet van die organisatie aangezien het wel heel makkelijk is geld achter te houden.
Dat doen ze ook, of in ieder geval BREIN. Dit hebben tientallen miljoenen in kas en hebben veel dikbetaalde lieden op de payrol staan. Het is gewoon baantjes maken.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:15:58 #32
118585 Crutch
pi_73287315
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Zou dat? Zou Hyves geen 'Gebruiksvoorwaarden' hebben waarin dat onderdeel gedekt wordt?
Volgens mij kunnen ze op z'n hoogst IP-gegevens van de user opvragen.
Maar om mezelf nog even in verwarring te brengen; wat is dan het verschil tussen torrent sites en hyves?
Je moeder is een hamster
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:18:27 #33
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_73287403
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:03 schreef kopvoddentax het volgende:

[..]

Stel dat je weigert om geld af te dragen voor dit soort kneuterige regeltjes, en je laat het voorkomen met het argument dat je met alle liefde de betreffende artiesten wilt steunen, maar dat je ernstige twijfels hebt of jouw geld ook daadwerkelijk bij de artiesten terecht komt vanwege de negatieve berichtgeving omtrent het al dan niet uitbetalen door Buma/Stemra en hoeveel er naar vermeend aan de strijkstok blijft hangen.

Zou je dan een punt hebben?
Vast niet... want ik ben vast niet de eerste die dit bedenkt
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_73287601
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:18 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Stel dat je weigert om geld af te dragen voor dit soort kneuterige regeltjes, en je laat het voorkomen met het argument dat je met alle liefde de betreffende artiesten wilt steunen, maar dat je ernstige twijfels hebt of jouw geld ook daadwerkelijk bij de artiesten terecht komt vanwege de negatieve berichtgeving omtrent het al dan niet uitbetalen door Buma/Stemra en hoeveel er naar vermeend aan de strijkstok blijft hangen.

Zou je dan een punt hebben?
Vast niet... want ik ben vast niet de eerste die dit bedenkt
Nee, want ze "beschermen" het intellectueel eigendomsrecht. Ze hebben in die zin "gelijk" en daar maken ze op schandalige wijze misbruik van. Ze weten ook dat niemand ze tegen kan houden en blijven zoeken naar niches waar ze geld vandaan kunnen harken. Want, Kees de nieuwe medewerker bij P&O had een mooie Audi zien staan bij de dealer.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:25:55 #35
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73287697
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:15 schreef Crutch het volgende:

[..]

Zou dat? Zou Hyves geen 'Gebruiksvoorwaarden' hebben waarin dat onderdeel gedekt wordt?
Maakt niet uit, ze kunnen niet met gebruiksvoorwaarden hun wettelijke verantwoordelijkheid afwimpelen. Hun site, hun verantwoordelijkheid. Net zoals Danny verantwoordelijk is voor wat hier gepost wordt en dus ook af en toe een rekening op de mat krijgt (al kan Danny die vaak nog ontlopen door de gewraakte post te verwijderen en dus de moderatie alsnog uitvoeren, dat is voor een rechter vaak al afdoende).
quote:
Volgens mij kunnen ze op z'n hoogst IP-gegevens van de user opvragen.
Nope, dat is namelijk een persoonsgegeven en die mág hyves niet eens afstaan zonder opdracht van justitie.
  FOK!fossiel donderdag 1 oktober 2009 @ 21:27:49 #36
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:31:36 #37
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73287954
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maakt niet uit, ze kunnen niet met gebruiksvoorwaarden hun wettelijke verantwoordelijkheid afwimpelen. Hun site, hun verantwoordelijkheid. Net zoals Danny verantwoordelijk is voor wat hier gepost wordt en dus ook af en toe een rekening op de mat krijgt (al kan Danny die vaak nog ontlopen door de gewraakte post te verwijderen en dus de moderatie alsnog uitvoeren, dat is voor een rechter vaak al afdoende).
[..]
En dan gaan ze achter google aan. En dan achter de providers want ja die zorgen voor de echte verspreiding.

Dan gaan ze achter pc boeren aan ?

Zit er trouwens al een heffing op flash kaartjes en HD's in NL ? Zou me niets verbazen Nog even en ze gaan heffen over de ingebouwde opslag op telefoons.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:32:55 #38
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_73288005
Op welke grond mag de buma/stemra dit eigenlijk ? Zijn hun hiervoor benaderd door al die artiesten, of al die artiesten door hun ? Of door de overheid aangewezen ? Of kan ik ook zo'n organisatie beginnen (bij wijze van spreken) ?

Hoe zit dat nou eigenlijk ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:34:18 #39
118585 Crutch
pi_73288060
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[..]

Nope, dat is namelijk een persoonsgegeven en die mág hyves niet eens afstaan zonder opdracht van justitie.
Okay, dan zou Hyves zelf de inhoud moeten modereren of het gebruik van youtube afschaffen.
Ik neem aan dat jij doelt op de filmpjes hier op fok?

Je moeder is een hamster
  FOK!fossiel donderdag 1 oktober 2009 @ 21:35:39 #40
8443 cptmarco
it's captain...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:38:07 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73288215
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:35 schreef cptmarco het volgende:
dat filmpje is niet ge-embed...
Mwach, en die overlay dan? Zo makkelijk kom je er niet vanaf, FOK! toont de filmpjes op hun site tenslotte.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:41:22 #42
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_73288357
Buma/Stemra.

Niemand heeft daar ooit iets aan gehad.

OOIT.

Probeer het tegendeel maar te bewijzen, je kunt het niet.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:46:47 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73288602
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Crutch het volgende:

[..]

Okay, dan zou Hyves zelf de inhoud moeten modereren of het gebruik van youtube afschaffen.
Precies.
quote:
Ik neem aan dat jij doelt op de filmpjes hier op fok?
Neuij, ook voor foto's bijvoorbeeld of artikelen. Eigenlijk alles waar auteursrecht op rust.
Zoals dit mailtje uit 2006:
quote:
Subject: copyright infringement
Date: Sun, 28 May 2006 18:12:25 -0400
>Dear Fok, I discovered a photograph of mine on your site. This image
> is being used illegally and I want it removed immediately.
>Especially so because I am very concerned that my image is being
>used to spread a racist message. This image is copyright registered
>to me, so this illegal use is a serious violation of copyright law.
>I would like to know who posted this image on your site and why.
>This is the link to my image on your site:
>http://forum.fok.nl/topic/XXXX
>Please contact me as soon as possible about this matter.
>Regards, XXXXXXXXXXXXXXXXX
Dat ging over een topic dat in 2004 al binnen tien minuten dicht was.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:47:37 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73288644
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:41 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Buma/Stemra.

Niemand heeft daar ooit iets aan gehad.

OOIT.

Probeer het tegendeel maar te bewijzen, je kunt het niet.
De directeur en ander personeel dat z'n geld verdient bij Buma/Stemra.
pi_73288756
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De directeur en ander personeel dat z'n geld verdient bij Buma/Stemra.
Zij hebben er een lekkere boterham aan, dus het is in die zin logisch dat ze dat met geweld verdedigen. Een soort gelegaliseerde roof.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:51:36 #46
118585 Crutch
pi_73288813
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef Dagonet het volgende:
Neuij, ook voor foto's bijvoorbeeld of artikelen. Eigenlijk alles waar auteursrecht op rust.
Zoals dit mailtje uit 2006:
[..]

Dat ging over een topic dat in 2004 al binnen tien minuten dicht was.
En is daar voor betaald?

Eigenlijk is Stichting BREIN de rotte appel.
Je moeder is een hamster
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:57:14 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73289054
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:51 schreef Crutch het volgende:

[..]

En is daar voor betaald?
Neuh, de img tags zijn weggehaald zodat het alleen nog maar een deeplink was, klaar.
pi_73290018
quote:

En dan hebben we het nog niet over neurie-tax.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:35:46 #49
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73290638
stuur een tegenfactuur:

Voor de ondersteuning van de artiest door de verspreiding van zijn muziek in lo-fi (hetgeen Brein e.a. waarschijnlikk onterecht gelijkstellen aan hi-fi opnames) reken je een vast bedrag per klik + arbeidsloon voor het beheer van de faciliterende website.

Fijne dag nog.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:36:49 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73290672
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
stuur een tegenfactuur:

Voor de ondersteuning van de artiest door de verspreiding van zijn muziek in lo-fi (hetgeen Brein e.a. waarschijnlikk onterecht gelijkstellen aan hi-fi opnames) reken je een vast bedrag per klik + arbeidsloon voor het beheer van de faciliterende website.

Fijne dag nog.
En jij betaalt altijd facturen voor ongevraagd geleverde diensten? Veel tuinmannen en glazenwassers op bezoek?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:37:59 #51
118585 Crutch
pi_73290717
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:21 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet over neurie-tax.
Ja, dan moeten ze met een dictafoon rond gaan lopen. Overigens zouden ze dan ook moeten gaan betalen voor het ten gehore brengen van het bewijsmateriaal.
Je moeder is een hamster
pi_73290928
Het "if you can't beat them, join them" is bij Buma en Brein nog niet helemaal doorgedrongen geloof ik. Ipv internet als medium te zien, zien ze het als het grote kwaad
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:51:58 #53
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73291393
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En jij betaalt altijd facturen voor ongevraagd geleverde diensten? Veel tuinmannen en glazenwassers op bezoek?
Dat is de issue niet zozeer. Die muziek daar zit ook niets van die stichtingen bij. Dat ik hen iets verschuldigd ben is net zo'n sterk verhaal, los van het feit dat de genoemdd bedragen iedere feitelijke grondslag missen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:11:37 #54
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73292183
Brein/Buma:

the internets, ze stelen van ons

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_73294550
Het houd ook niet op met die idioten he.

Nog even en je mag gaan betalen omdat je muziek hoort door de muur van je buurman. Want je hoort muziek.

Die hele club moet je opdoeken en afschaffen en liefst ook schieten.
pi_73294707
Nou, ik zie de factuur wel verschijnen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:55:10 #57
3542 Gia
User under construction
pi_73296220
Dus, als je als koor, de muziekfiles die in je repertoire zitten, op je site zet, dan mag je lekker driedubbel gaan betalen? En voor de partituren én voor het uitvoeren tijdens een optreden én voor de muziek op de site.
pi_73297078
Tsja, als je miljoenen verliest met speculeren op de beurs moet je toch wat, niet dan?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  FOK!fossiel vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:21:20 #59
8443 cptmarco
it's captain...
pi_73298582
als je een filmpje met muziek upload naar YouTube... wie zou dan de rekening krijgen? de uploader of YT?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:25:31 #60
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73298701
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:21 schreef cptmarco het volgende:
als je een filmpje met muziek upload naar YouTube... wie zou dan de rekening krijgen? de uploader of YT?
Youtube, want de uploader is niet te achterhalen.
DeviantArt
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:38:17 #61
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73299019
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:52 schreef McKillem het volgende:

Nog even en je mag gaan betalen omdat je muziek hoort door de muur van je buurman. Want je hoort muziek.

Het kan nog leuker: http://www.haarlemsdagbla(...)te+voor+eigen+muziek
quote:
Shantykoor Nortada heeft een bekeuring van 400 euro gekregen van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra. Reden is dat het koor haar eigen muziek op haar eigen website heeft gezet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73300288
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:52 schreef McKillem het volgende:

En wat te denken van de bouwvakkers met hun radiootje op de steiger .. die moeten voortaan maar in stilte werken, of na werktijd met de hoed rond en storten op de rekening van Buma/Stemra?
En rijden ze al mee met het OV, waar je om de haverklap mee mag genieten van muziek waar je niet om gevraagd hebt? En zo kan je nog wel tig voorbeelden bedenken ..

Maar idd, die club moet opgedoekt, dat hele copyright gebeuren is niet meer van deze tijd, dat is nog gebaseerd op regelgeving uit de tijd dat je met je microfoon en je Refox voor de radio zat ..
pleased to meet you
pi_73300319
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[..]

Hoe de fack kan dat een boete opleveren??? ____!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_73300445
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:38 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

[..]

Sinds wanneer heeft de Buma / Stemra de bevoegdheid om bekeuring uit te schrijven?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:30:22 #65
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73300465
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Omdat het vooronderzoek van B/S bestaat uit 'staat er muziek op de site? Ja? Kassa.'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73301288
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze liedjes van anderen zingen.
pi_73301290
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:24 schreef moussie het volgende:

[..]

En wat te denken van de bouwvakkers met hun radiootje op de steiger .. die moeten voortaan maar in stilte werken, of na werktijd met de hoed rond en storten op de rekening van Buma/Stemra?
En rijden ze al mee met het OV, waar je om de haverklap mee mag genieten van muziek waar je niet om gevraagd hebt? En zo kan je nog wel tig voorbeelden bedenken ..

Maar idd, die club moet opgedoekt, dat hele copyright gebeuren is niet meer van deze tijd, dat is nog gebaseerd op regelgeving uit de tijd dat je met je microfoon en je Refox voor de radio zat ..
Dit is je eerste zinnige post in jaren.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:01:26 #68
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_73301298
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:11 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik vraag me serieus af wanneer er een meesterbrein opstaat en die tent van Brein/Buma in de fik steekt of opblaast.
Dat zou indd ns tijd worden, of een grote artiest die zich loswrikt van heel dat auteursrechtgezeik, waarna er een kettingreactie volgt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:05:28 #69
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_73301390
quote:

[..]

Bedrijven betalen in de meeste gevallen al voor muziek op de werkvloer, en dus is er grote kans dat dat bij bouwbedrijven net zo is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:09:57 #70
3542 Gia
User under construction
pi_73301520
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:01 schreef Tokamak het volgende:

[..]

Dat zou indd ns tijd worden, of een grote artiest die zich loswrikt van heel dat auteursrechtgezeik, waarna er een kettingreactie volgt.
Precies. Artiesten moeten blij zijn als hun muziek gezongen, danwel gedraaid wordt. Dan horen anderen dat en die willen misschien wel een cd hebben!!

Als muziekvereniging betaal je overigens niet alleen aan Buma/Stemra, maar ook nog eens aan musicopy, om werkkopieën te mogen maken! Muziek maken is op die manier echt niet leuk meer.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:55:54 #71
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_73302835
Maar wat gebeurt er als je linkt naar een video van iemand die b.v. aan het fietsen is en een week later zet de eigenaar/beheerder van dat filmpje een muziekje onder dat filmpje?

Dan zijn we weer helemaal terug naar wie er inbreuk maakt als iemand linkt naar een bestand maar het bestand niet zelf op zijn server heeft staan.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:59:06 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73302916
De werkwijze van Buma/Stemra, en Brein, passen gewoon totaal niet meer binnen de huidige (internet)cultuur. En als je verouderde regels op dit soort concepten wilt gaan toepassen kom je altijd dit soort enorm vreemde constructies tegen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:42:54 #73
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_73304153
quote:

[..]

is nu al in dergelijke mate... de zussen van een vriend van mij hebben een kapsalon, waar de radio aanstaat... kwam er dus een buma/breinkerel (of wat dan ook) lang om ze er op te wijzen dat ze moesten betalen voor het gebruik van de radio tijden werk.
put
your
clothes
on!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:47:18 #74
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_73304280
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

is nu al in dergelijke mate... de zussen van een vriend van mij hebben een kapsalon, waar de radio aanstaat... kwam er dus een buma/breinkerel (of wat dan ook) lang om ze er op te wijzen dat ze moesten betalen voor het gebruik van de radio tijden werk.
dit heb ik altijd al raar gevonden je betaald toch in de belasting luister en kijk geld ?
Dit is al jaren zo dat het niet apart berekend wordt.
Wat vroeger wel het geval was.
Waarom dan nu nog eens extra betalen voor als je muziek of wat dan ook ergens wil beluisteren?
pi_73304583
Dus als ik het goed interpreteer mag Danny zometeen minimaal 10% van de Fok! omzet gaan afdragen aan die buma stemra hoeren??

Bron (pdf)
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:59:05 #76
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73304681
Ik denk dat dat eerder gaat betekenen dat YouTube embedden niet langer toegestaan wordt op Fok. B/S geeft sites immers eenmalig de optie om alle linkjes te verwijderen en geen muziek meer te plaatsen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73305547
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ik denk dat dat eerder gaat betekenen dat YouTube embedden niet langer toegestaan wordt op Fok. B/S geeft sites immers eenmalig de optie om alle linkjes te verwijderen en geen muziek meer te plaatsen.
Lijkt me grappig om dit tot een proefproces te laten komen. Want bij buma stemra begrijpen ze overduidelijk geen fuck van hoe het internet werkt.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:29:11 #78
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73305587
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Lijkt me grappig om dit tot een proefproces te laten komen. Want bij buma stemra begrijpen ze overduidelijk geen fuck van hoe het internet werkt.
Ik weet niet of dat zo grappig is, kan een hoop gedoe zijn. Maar je zou een FB topic kunnen openen, of misschien is dat slapende honden wakker maken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73305775
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:28 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het probleem is dat rechters ook vaak niet echt een boodschap lijken te hebben aan 'hoe internet werkt'.
pi_73305879
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is dat rechters ook vaak niet echt een boodschap lijken te hebben aan 'hoe internet werkt'.
Dan moet je zorgen voor een advocaat die dat wel weet en het goed kan uitleggen. Het is namelijk echt een gotspe. Youtube betaalt al rechten, als je dan ook nog moet betalen als je er naar linkt dan is dat een wel heel erg dubieus businessmodel van de buma. Zeg maar gerust misdadige verlakkerij en oplichting. Vergelijkbaar met twee keer een uitkering ontvangen omdat je ook twee namen hebt.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:40:27 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73305936
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:38 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen voor een advocaat die dat wel weet en het goed kan uitleggen. Het is namelijk echt een gotspe. Youtube betaalt al rechten, als je dan ook nog moet betalen als je er naar linkt dan is dat een wel heel erg dubieus businessmodel van de buma.
Ergens anders gelezen: de radio betaalt ook al rechten, toch betaal je als bedrijf ook nog eens als je muziek draait in een openbare ruimte of zelfs gewoon je bedrijfskantine.

Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar blijkbaar mag het wel..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73306454
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ergens anders gelezen: de radio betaalt ook al rechten, toch betaal je als bedrijf ook nog eens als je muziek draait in een openbare ruimte of zelfs gewoon je bedrijfskantine.
Dat is inderdaad ook debiel. Bedenk je dan ook dat je ook nog eens kijk en luistergeld via de belastingen betaalt.
quote:
Ik ben het er ook niet mee eens hoor, maar blijkbaar mag het wel..
Ja dat is zo maar wat ik bedoel te zeggen: als niemand het aanvecht zal er ook niks veranderen en worden we steeds verder kaalgeplukt!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:05:16 #83
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73306744
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:57 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook debiel. Bedenk je dan ook dat je ook nog eens kijk en luistergeld via de belastingen betaalt.
[..]

Ja dat is zo maar wat ik bedoel te zeggen: als niemand het aanvecht zal er ook niks veranderen en worden we steeds verder kaalgeplukt!
Helaas: http://www.bumastemra.nl/nl-NL/Pers/Actueel/ZaakBijvoet.htm
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73306897
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:38 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan moet je zorgen voor een advocaat die dat wel weet en het goed kan uitleggen. Het is namelijk echt een gotspe. Youtube betaalt al rechten, als je dan ook nog moet betalen als je er naar linkt dan is dat een wel heel erg dubieus businessmodel van de buma. Zeg maar gerust misdadige verlakkerij en oplichting. Vergelijkbaar met twee keer een uitkering ontvangen omdat je ook twee namen hebt.
Daar kan een advocaat weinig aan doen. De bezwaren die jij hebt, zijn technisch van aard. Op het moment dat jij een Youtube filmpje embed, dan staat dat inderdaad niet op jouw server en wordt het eigenlijk door Youtube zelf aangeboden. Conceptueel gezien heb jij echter een filmpje op jouw website staan.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:14:03 #85
241662 Jian
Well, well, well
pi_73307061
Mocht het zover komen dan wens ik de Buma vast veel "succes" tegen de advocaten van Google ....... en dat ze maar failliet mogen gaan aan de proceskosten
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:23:43 #86
241662 Jian
Well, well, well
pi_73307344
CDA wil geen 'Hyves-muziektax'

2 oktober 2009

DEN HAAG (ANP) - CDA-Kamerleden Pieter Omtzigt en Nicolien van Vroonhoven zijn verbaasd over de plannen van auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra om muziekrechten op internet anders te innen. Ze hebben hierover vragen gesteld aan staatssecretaris Frank Heemskerk (Economische Zaken) en minister Ernst Hisch Ballin (Justitie).

Het tweetal vindt het namelijk absurd dat blijkens de nieuwe opzet van Buma/Stemra ook muziekfragmenten op bijvoorbeeld Hyves-pagina's kunnen worden gefactureerd.

,,Elke Hyves-pagina heeft tegenwoordig wel (muziek)fragmenten'', schetst Omtzigt. ,,Leuk om met je vrienden je favoriete muziek te delen of te laten zien waar je van houdt. Tot mijn verrassing zie ik dat Buma/Stemra geld hiervoor wil vragen. Het minimumtarief is 130 euro, zie ik in het foldertje. Als ze dit echt van plan zijn, dan komen veel ouders nog voor een vervelende verrassing te staan.''

http://www.bnr.nl/artikel/13344846/cda-wil-geen-hyves-muziektax
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:24:15 #87
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73307372
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook dat maakt niet uit hoor. Meen dat de Osdorp Posse eenzelfde akkefietje had in 2003. Aantal eigen nummers werd gratis ter download aangeboden en toen kwam er ook een mooie brief van de Buma of dat even gestaakt kon worden of anders betalen.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73308582
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:24 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Ook dat maakt niet uit hoor. Meen dat de Osdorp Posse eenzelfde akkefietje had in 2003. Aantal eigen nummers werd gratis ter download aangeboden en toen kwam er ook een mooie brief van de Buma of dat even gestaakt kon worden of anders betalen.
Ik meende inderdaad ook ooit eens iets gelezen te hebben over artiesten die door een auteursrechtenorganisatie waren aangeklaagd / teruggefloten vanwege het gratis online aanbieden van eigen werk. Volgens mij is het dit:
quote:
Voorafgaand aan het festival was met de optredende artiesten, waaronder Osdorp Posse en Eboman, overeengekomen dat alles zou worden opgenomen en gratis op internet gepubliceerd. De mp3's zijn gereed, maar ze zijn nog niet te downloaden omdat Buma/Stemra problemen veroorzaakt.

Buma/Stemra claimt namelijk dat de betreffende artiesten de inning van auteursrechten heeft uitbesteed aan de organisatie en niet het recht hebben op eigen initiatief overeenkomsten te sluiten met derden waarin wordt afgezien van de incassering van de royalities.
Dat is wat mij betreft een belachelijke actie van de Buma / Stemra, maar het betekent natuurlijk niet dat Buma / Stemra zomaar een koor kan sommeren eigen liedjes van een website te verwijderen wanneer dat koor geen lid is van Buma / Stemra.
pi_73308932
quote:
Ai

Uitspraak komt er van wat ik lees op neer: "wet is wet, niet miepen, muil houwe!"
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:45:56 #90
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73310279
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:57 schreef Monolith het volgende:
Dat is wat mij betreft een belachelijke actie van de Buma / Stemra, maar het betekent natuurlijk niet dat Buma / Stemra zomaar een koor kan sommeren eigen liedjes van een website te verwijderen wanneer dat koor geen lid is van Buma / Stemra.
Je zou zeggen van wel he.. Ik geloof er eerlijk gezegd ook geen klap van, maar als je iets als dit leest zou je bijna denken dat koren per definitie maar dienen af te dragen aan de buma.
quote:
De drie soorten auteursrecht waar u als bestuur mee te maken heeft zijn de rechten voor het uitvoeren van uw muziek (BUMA), voor het eventuele gebruik van geluidsdragers en -files (STEMRA) en voor het gebruik van bladmuziek en songteksten (Uitgeverijen). Hierna leest u hoe als bestuur u aan uw wettelijke verplichtingen kunt voldoen.

1 BUMA: Uitvoeringen en repetities
Elk koor betaalt BUMA-rechten om het repertoire legaal openbaar te kunnen maken, d.w.z. tijdens repetities en uitvoeringen. U kunt de afdracht regelen rechtstreeks via de BUMA, maar ook (met korting) via de Zing.nl
http://www.zing.nl/articles/oz_aut_korenenauteursrecht.asp

Volgens mij vergeten ze daar echter nog wel even te melden dat de auteur van die muziek dan wel aangesloten moet zijn bij BUMA maar goed..
Maar zelfs dan nog. Na 70 jaar vervallen de rechten sowieso. En aangezien dit koor een shanty koor is had ik die liedjes lekker laten staan.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_73311002
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Belachelijk, what's next? Een vrachtwagenchaffeur die zijn radio niet aan mag tijdens het rijden? Een fietskoerier die een boete krijgt voor het luisteren naar zijn iPod?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:20:11 #92
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73311274
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat gewoon.

Happy Birthday is volgens mij bezit van Disney (I shit you not).
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:30:09 #93
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73311567
En als je nou je eigen werk ergens op een site zet? Krijg je dan ook een mooie factuur?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:15:10 #94
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73318615
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:
En als je nou je eigen werk ergens op een site zet? Krijg je dan ook een mooie factuur?
Als jij als artiest aangesloten bent bij BUMA zeker weten ja.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:15:28 #95
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_73322575
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:20 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat gewoon.

Happy Birthday is volgens mij bezit van Disney (I shit you not).
Van Warner. En zo gek is dat toch niet? Zo oud is dat liedje niet hoor.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:52:32 #96
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73323629
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Van Warner. En zo gek is dat toch niet? Zo oud is dat liedje niet hoor.
Valt mee. Het liedje is uit 1890, de eerste Happy Birthday-tekst op die melodie is al van voor 1912. Het is sowieso een dubieus geval, want die eerste teksten hadden niet eens copyright. Pas in 1935 heeft iemand er copyright onder gezet, en sindsdien heeft die partij copyright op dat liedje. Happy Birthday is dus juist een mooi voorbeeld van wat er zoal niet klopt aan de huidige copyright-wetgeving.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73323678
BUMA STEMRA
het zou verboden moeten worden!!!!!!!!!!!!

wat een vuige neuckers
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73323713
Nou dat wordt weer zelf zinguh zucht
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:50 #99
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_73324308
Ik heb me altijd afgevraagd waar het scheldwoord 'zakkenwasser' vandaan kwam., tót ik kennis nam van de meninkjes en praktijken van BUMA STEMRA en Brein.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:44:03 #100
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73328429
quote:

Je moet ook strikt genomen melden als je met 10 (12?) man een film gaat kijken thuis.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')