Dat betekent niets.quote:
Dat klopt, hoor. Maar ik vind het pervers om het ene vrijheid te noemen en het andere onderdrukking.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:12 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat is het ook, al moet daarbij wel vermeld worden dat het ook de andere kant kan opgaan; de 'positieve discriminatie' is daar een voorbeeld van, maar denk ook aan het slachtoffer gedrag van mensen die hun maatschappelijke achterstand als rechtvaardiging zien voor hun achterblijven. Daarnaast is het ook nog 'ns zo, dat als het verboden is (waar op zich dus veel voor te zeggen valt), dat het vervolgens lastig te controleren is. Dat vergt draconische, bureaucratische maatregelen. Op papier verbieden is prima, en als het overduidelijk gaat om ordinair en openlijk racisme is het prima mensen terug te fluiten. Maar veel verder moet je niet willen gaan.
Dit soort zinnetjes kan ik echt niets mee. Ze zeggen weinig meer dan dat je de inhoud van de tekst mogelijk niet begrijpt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:20 schreef TitusPullo het volgende:
Dat betekent niets.
Dat komt voort uit de filosofie van de vrijheid. Je bent als individu vrij om te bepalen met wie je samenwerkt. Maar je bent niet vrij om anderen te dwingen om met elkaar samen te werken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:21 schreef TitusPullo het volgende:
Maar ik vind het pervers om het ene vrijheid te noemen en het andere onderdrukking.
Een veronderstelling die je bijzonder onaangenaam vindt:quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:39 schreef beeer het volgende:
[..]
Dit soort zinnetjes kan ik echt niets mee. Ze zeggen weinig meer dan dat je de inhoud van de tekst mogelijk niet begrijpt.
quote:Ik benijd je onwetendheid
quote:Ben jij dom?
quote:Al uitgelegd dat zijn persoonlijke mening er niet toe doet als je Ron Pauls filosofie (libertarisme) begrijpt
quote:Dan heb je niet veel van zijn filosofie begrepen.
Ja, en dat vind ik grote onzin. Zoals ik z´n hele Jeffersoniaanse denken grote onzin vind. Stel je voor dat iemand zich verkiesbaar stelt als burgemeester van Athene en belooft de stad te zullen hervormen volgens de constitutie van Pericles, dat zou belachelijk zijn. Hier gaat het om een gigantisch land dat volgens de constitutie van Pericles zou moeten fungeren.quote:filosofie van de vrijheid. Je bent als individu vrij om te bepalen met wie je samenwerkt. Maar je bent niet vrij om anderen te dwingen om met elkaar samen te werken.
quote:Als de overheid het maar niet regelt, betaalt of opdringt.
Selectief quoten is een vak. De onwetendheid opmerking was een antwoord op je zoveelste one-liner en de rest is selectief. Ik geef er een argument bij waarom ik dat zo vindquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:50 schreef TitusPullo het volgende:
Een veronderstelling die je bijzonder onaangenaam vindt:
Daar valt veel over te zeggen. Ik hoop dat je dan ook niet principieel gaat doen over bijvoorbeeld het ophangen van demonstranten in Iran, het afwijzen van de democratie in Afghanistan door de Taliban, het ontkennen van de holocaust door de Iraanse leiders en het niet erkennen van de staat Israel. Het gaat immers over gigantische landen die niet zomaar volgens de waarden van het Westen kunnen fungerenquote:Ja, en dat vind ik grote onzin. Zoals ik z´n hele Jeffersoniaanse denken grote onzin vind. Stel je voor dat iemand zich verkiesbaar stelt als burgemeester van Athene en belooft de stad te zullen hervormen volgens de constitutie van Pericles, dat zou belachelijk zijn. Hier gaat het om een gigantisch land dat volgens de constitutie van Pericles zou moeten fungeren.
Eén youtube-filmpje is strooien? Dat duidt inderdaad op een zeer pragmatische denkwijze over de betekenis van woorden.quote:Ik begrijp die zogenaamde filosofie wel, want die is niet bijzonder moeilijk. In plaats van met andermans geschriften en YouTubefilmpjes te strooien, kun je je best beperken tot:
Met voortdurende aanname van onbegrip. Maar het is inderdaad erg vervelend, onbegrip te ondervinden. Ik zal er nu een voorbeeld van geven:quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef beeer het volgende:
[..]
Selectief quoten is een vak. De onwetendheid opmerking was een antwoord op je zoveelste one-liner en de rest is selectief. Ik geef er een argument bij waarom ik dat zo vind.
Je hebt heel goed begrepen dat ik sprak over de omvang van de te besturen staat. Ik sprak echter niet over het invoeren van Westerse waarden, maar over het vasthouden aan overgeleverde staatsinrichting. Dat zou in beide gevallen juist een vermindering van burgerrechten betekenen, want in het Athene van Pericles waren vrouwen en vreemdelingen niet gelijk aan mannelijke burgers, en in het Amerika van Jefferson waren de meeste zwarten slaaf.quote:Daar valt veel over te zeggen. Ik hoop dat je dan ook niet principieel gaat doen over bijvoorbeeld het ophangen van demonstranten in Iran, het afwijzen van de democratie in Afghanistan door de Taliban, het ontkennen van de holocaust door de Iraanse leiders en het niet erkennen van de staat Israel. Het gaat immers over gigantische landen die niet zomaar volgens de waarden van het Westen kunnen fungeren
Ik wilde je daarvoor behoeden.quote:Eén youtube-filmpje is strooien? Dat duidt inderdaad op een zeer pragmatische denkwijze over de betekenis van woorden.
De teleurstelling is wederzijds, hoor. Zoals er een Raad je Plaatje voor Dummies is en een echt Raad je Plaatje, zo is er een fontein voor blanken en een fontein voor zwarten. En wie daaraan een einde wil maken, is een tiran als-ie toevallig overheidsplunje draagt.quote:Jammer Sports. Ik heb je altijd hoger ingeschat
Zonder de missing link kan men de evolutietheorie nooit en te nimmer bewijzen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 14:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Evolutie en intelligent design, waar het in dit geval over ging, sluiten elkaar uit. Hij heeft niet gezegd dat ze elkaar niet uitsluiten, hij heeft gezegd dat evolutie maar een theorie is waarin hij niet gelooft. Zo'n man is een gevaar voor de redelijke samenleving. Want wat Europa én Amerika juist tot niet-achterlijke samenlevingen maakt, is de waarde die gehecht wordt aan objectieve wetenschap, aan wetenschap loyaal aan de werkelijkheid, en niet aan sprookjes als creationisme of intelligent design of het idee dat er geen broeikaseffect is of de vermeende gelijkwaardigheid van zulke fantasieën.
Diezelfde mening heb je dan , neem ik aan teminste, ook over Balkenende?quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:21 schreef Monidique het volgende:
Daarnaast is hij van mening dat de scheiding van kerk en staat een oorlogsverklaring is van Het Seculiere Linksendom aan het christendom. Wel, ik weet in ieder geval wel in welk hoekje ik hem gemakkelijk kan plaatsen, mocht dat nodig zijn. Anti-abortus, creationist/ID-er, anti-homohuwelijk en tegen de scheiding van kerk en staat. Veel plezier. En zo'n man moet federale rechters aanwijzen? Hij is een gevaar voor de redelijke samenleving.
Er is een missing link in de hele evolutietheorie? Dat moet een bijzonder belangrijk en bijzonder merkwaardig dier zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:11 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Zonder de missing link kan men de evolutietheorie nooit en te nimmer bewijzen.
Je weet best wat ik bedoel, ik heb het dan puur over de mens aangezien er getwijfeld word over een politicus op basis van geloof over de oorsprong van mensen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:55 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Er is een missing link in de hele evolutietheorie? Dat moet een bijzonder belangrijk en bijzonder merkwaardig dier zijn.
Kijk eens na wat geloof en theorie zoal betekenen.
Dan moet je het beter formuleren. Ik begrijp niet waarom je het ''puur over de mens'' hebt: zijn er redenen om aan te nemen dat mensen niet onderhevig zijn aan evolutie?quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:30 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel, ik heb het dan puur over de mens aangezien er getwijfeld word over een politicus op basis van geloof over de oorsprong van mensen.
De evolutietheorie verwerpen op basis van een missing link is onzin, zoals ik al schreef.quote:Maar goed volgens jou klopt dat niet?
Intressant dan zou ik graag weten van welke primaat wij afstammen met onze 46 chromosomen ipv de 48 die iedere primaat heeft.
Dat is op zich wel knap dat 2 wezens met afwijkend chromosomen aantal op een natuurlijke manier van 1 en dezelfde voorouder afstammen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:59 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dan moet je het beter formuleren. Ik begrijp niet waarom je het ''puur over de mens'' hebt: zijn er redenen om aan te nemen dat mensen niet onderhevig zijn aan evolutie?
[..]
De evolutietheorie verwerpen op basis van een missing link is onzin, zoals ik al schreef.
Wat de afstamming van de mens betreft: de ''ontbrekende schakel'' is niet een volledig juist begrip, omdat het, evenals indeling in soorten, kunstmatig is. Maar de laatste voorouder die mensen en apen gemeenschappelijk hadden, leefde zo'n vijf tot tien miljoen jaar geleden. Welk dier dit precies was, zou ik je niet kunnen vertellen.
Met ''gezamenlijke voorouder'' bedoel ik niet een aap, maar een soort: zoals men met ''de mens'' ook de hele soort bedoelt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Dat is op zich wel knap dat 2 wezens met afwijkend chromosomen aantal op een natuurlijke manier van 1 en dezelfde voorouder afstammen.
Wat heeft het recht van de sterkste ermee te maken? De genetische variatie in het mensdom is bijzonder klein.quote:Met ook nog eens 4000 afwijkingen in onze genenpool. Zoveel heeft geen enkel levend wezen behalve de mens, juist door evolutie worden die afwijkingen eruit gefilterd en mede door het recht van de sterkste.
Een theorie bewijst men niet. Je verplaatst de moeilijkheid alleen maar, want wat kan nu dat beginpunt zijn als het geen buiten-evolutionair moment is?quote:Trouwens mijn mening ontkent evolutie niet an sich maar puur het beginpunt van de mens, die ook niet door de evolutietheorie aanhagners bewezen kan worden.
Je zegt zelf de gemeenschappelijke voorouder van de aap en de mens een post eerder. Ik geef enkel aan dat dat gezien het aantal chromosomen niet logisch is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:14 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Met ''gezamenlijke voorouder'' bedoel ik niet een aap, maar een soort: zoals men met ''de mens'' ook de hele soort bedoelt.
[..]
Wat heeft het recht van de sterkste ermee te maken? De genetische variatie in het mensdom is bijzonder klein.
[..]
Een theorie bewijst men niet. Je verplaatst de moeilijkheid alleen maar, want wat kan nu dat beginpunt zijn als het geen buiten-evolutionair moment is?
De laatste voorouder die de aap en de mens gemeenschappelijk hebben, ja.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:26 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Je zegt zelf de gemeenschappelijke voorouder van de aap en de mens een post eerder.
Ik begrijp daar niets van.quote:Ik geef enkel aan dat dat gezien het aantal chromosomen niet logisch is.
Die vierduizend fouten, zijn dat allemaal fouten die direct aan de dag treden?quote:4000 fouten in het dna van een soort is extreem veel, niet bijzonder klein.
Het recht van de sterkste zoals dat bij dieren is dat een afwijkend dier verstoten word door de moeder/groep.
Het defect zal zich dus niet verder in de genenpool verspreiden.
Ik hoef dat niet nog eens te lezen, ik heb dat namelijk zelf geschreven. Een theorie kan men niet bewijzen. Wel kan men een theorie als verklaring beter achten dan een religieuze leerstelling: veel beter, zelfs.quote:En als men een theorie niet kan bewijzen waarom dan zo een fanatieke aanhang en het als waarheid zien?
Lees de posts hierboven nog eens door, er word een politicus als onbetrouwbaar bestempelt omdat hij iets anders aanhangt dan de evolutietheorie.
Nogmaals: een theorie kan men niet bewijzen. Wel kan een theorie veel beter als verklaring fungeren dan een dogma. Heb je enig idee hoeveel sporen de evolutie heeft nagelaten?quote:Dan neem ik aan dat je die theorie dus ook met bewijzen kunt onderbouwen? Of is dat een vreemde aanname?
Die theorie heeft op z'n minst een voordeel: hij is gedeeltelijk veranderlijk. Wie de wetten van Newton bestudeert, hoeft ook niet te weten dat Newton allerlei hersenschimmige voorstellingen had. De monotheistische godsdiensten hebben nu eenmaal meer slagkracht dan occulte onderzoekers, vandaar de rampzalige invloed van hun soort geneuzel in het onderwijs.quote:Het geloof omver werpen omdat er geen bewijs voor is maar ondertussen zelf een theorie aanhangen die je niet hoeft te bewijzen, lekker simpel.
Graan is het niet met je eens.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:09 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Dat is op zich wel knap dat 2 wezens met afwijkend chromosomen aantal op een natuurlijke manier van 1 en dezelfde voorouder afstammen.
Hij is het niet met graan eens:quote:
Jij hoeft dat niet te lezen dus jij bent een kloon van Monidique?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:38 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De laatste voorouder die de aap en de mens gemeenschappelijk hebben, ja.
[..]
Ik begrijp daar niets van.
[..]
Die vierduizend fouten, zijn dat allemaal fouten die direct aan de dag treden?
[..]
Ik hoef dat niet nog eens te lezen, ik heb dat namelijk zelf geschreven. Een theorie kan men niet bewijzen. Wel kan men een theorie als verklaring beter achten dan een religieuze leerstelling: veel beter, zelfs.
[..]
Nogmaals: een theorie kan men niet bewijzen. Wel kan een theorie veel beter als verklaring fungeren dan een dogma. Heb je enig idee hoeveel sporen de evolutie heeft nagelaten?
[..]
Die theorie heeft op z'n minst een voordeel: hij is gedeeltelijk veranderlijk. Wie de wetten van Newton bestudeert, hoeft ook niet te weten dat Newton allerlei hersenschimmige voorstellingen had. De monotheistische godsdiensten hebben nu eenmaal meer slagkracht dan occulte onderzoekers, vandaar de rampzalige invloed van hun soort geneuzel in het onderwijs.
Nou, als een of andere crackpot, die denkt dat de moderne mens een door aliens gemodificeerde versie van eerdere hominiden is, het zegt, dan zal het wel waar zijn.quote:
Voorlopig klinkt het plausibeler dan die geile missing linkquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, als een of andere crackpot, die denkt dat de moderne mens een door aliens gemodificeerde versie van eerdere hominiden is, het zegt, dan zal het wel waar zijn.
Nee hoor:quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:44 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Jij hoeft dat niet te lezen dus jij bent een kloon van Monidique?
Nee, dat is klinkklare onzin.quote:Geloof, evolutie, interventie, ID het zijn allemaal theorieen.
Ik zou niet weten waarom dat jouw weerzin zou moeten wekken: ik vind het een uitstekende graadmeter van kundigheid en gezond verstand.quote:Mijn probleem in dit hele topic is daar een politicus op te beoordelen.
Nee helaas en ook niet zwakzinnigquote:Op maandag 12 oktober 2009 16:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben jij toevallig het zwakzinnige broertje van Johndope?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |