Of als de zionistische stroming in Israel moet verdwijnen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 08:46 schreef Waterwereld het volgende:
Even over de president van Iran. Hij had het dus niet over het land, maar over de Joodse regering. De niet-moslim die daar regeerde. Letterlijk zei hij
[..]
Het dikgedrukte kan je dus ook vertalen als: Israël moet gewoon een Islamitisch land worden
I
Foto's zeggen me juist niet zoveel. Mannen die elkaar kussen bij wijze van groet kan ook een judaskus zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:00 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Of als de zionistische stroming in Israel moet verdwijnen.
En vergeet niet dat menig Jood in Israel dat ook graag ziet gebeuren.
Deze vertaling word ondermeer ondersteund door het feit dat Iran schijnbaar niets tegen Joden lijkt
te hebben zoals sommige ons willen laten geloven.
Kijk maar hoe Joden die daar wonen denken bijvoorbeeld:
http://www.nytimes.com/2009/02/23/opinion/23cohen.html
Of een leuke foto:
[ afbeelding ]
En je bron hiervoor is?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:18 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ik denk dus dat in Iran alleen al je niet kunt spreken van gelijkheid van joden in Iran. Die mogen geen bestuurlijke functies vervullen.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:08 schreef Salvad0R het volgende:
Die Ahmadinejad wilde ook kernwapens globaal afschaffen, maandje geleden.
Ik zal de bron gaan zoeken. Volgens mij kwam hij van een Islamitische site.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:30 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
En je bron hiervoor is?
Een Jood mag namelijk in Iran op een Jood stemmen hoor. Iedere minderheid heeft minimaal 1 persoon in het parlement.
Vrijheid qua godsdienst oké, zolang het niet teveel zijn en vooral geen moslimoverstap naar jodendom of christendom. Uiteraard wel de joden stimuleren te vertrekken. Waarom? Waarom denk je?quote:.De Iraanse joden hebben weinig invloed op de politiek, ze nemen nauwelijks deel aan de macht, ze bekleden geen hoge posten in het leger of in de bureaucratie van Iran. Maar verder hebben ze een grote mate van vrijheid. Ze hebben een gekozen vertegenwoordiger in het parlement, ze mogen hun godsdienst openlijk beleiden, hun liefdadigheidsinstellingen worden ondersteund door joden in de diaspora, ze mogen vrij reizen, onder andere naar Israel. Er zijn in Teheran zes koshere slagers en dertig synagoges.
Oh ja, en ik weet dat de Joodse regering de joden naar Israël wil laten verhuizen. Ik denk dat wanneer het om hun geloof gaat? Het moet van hun geloof? Was het niet zo dat wanneer iedere stam terug zou komen in het beloofde land en het getal voltallig zijn, de eindtijd er zou zijn? Weet zo niet meer precies of ze daarmee nog wachten op hun Jezus, of wat het dan zou kunnen zijn. Er was in ieder geval een opdracht om alle stammen weer te herenigen.quote:Ondanks het feit dat de Iraanse joden helemaal niet vinden dat ze in Iran bedreigd worden, is de Israëlische regering al een hele tijd aan het werk om te proberen hen naar Israël te krijgen. Tot nu toe is het gelukt om 152 Iraanse joden naar Israël te laten verhuizen
Op de FP wel Iran wil af van alle nucleaire wapensquote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:09 schreef jogy het volgende:
[..]
Zeg, en niemand die het in het westen gehoord heeft, wat raaaaar..
Begint het nu pas verdach te worden wat de Amerikanen allemaal uitspoken? Overal waar zij hun voet aan grond zetten creeren zij conflicten. Dat grondgebied waar de Joden nu zitten was veroverd door de Engelsen en gegeven aan de Joden. En de rondzwervende nomaden verjaagd. Maar dat stinkt ook aan alle kanten. Ik heb het idee dat de Joden daar zijn geplaatst om de rest te irriteren ofzo. En onder Obama is het niet anders. Maar de hele wereld denkt dat Obama geen keus heeft en dat hij de troep van Bush moet opruimen. Tuurlijk. Ongelooflijk hoe mensen er altijd instinken. Hun verstandelijke vermogens worden altijd om de tuin geleid. Ik heb er geen kracht meer voor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:21 schreef Sayex het volgende:
Ze leren het ook nooit in de VS hè, wordt dit straks Vietnam nr. 4? En het is ook iederekeer het zelfde liedje.. begint een beetje verdacht te worden als je het mij vraagt. Het kan natuurlijk ook puur toeval zijn, verbeter me astublieft als dat niet zo is!
Het helegedoe daar in het middenoosten moet van twee kanten worde bekeken. het is allemaal begonnen met Israël na WOII. daarom zijn landen zoals Iran pissed op de VS, aangezien het voor hun ook "Heilig land is" en dat word dan gegeven aan de joodse gemeenschap door de VS. nou wil ik niet grof over komen maar ik zou ook gruwelijk pissig zijn als er ineens een heel volk wordt geïmporteerd en jouw grond word dan een eens van hun. hier ook verbeter me astublieft als het niet zo is!
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Begint het nu pas verdach te worden wat de Amerikanen allemaal uitspoken?
ik ben het volledig met je eens. dat is al lang aan de gang. maar wie doet daar wat aan?quote:Overal waar zij hun voet aan grond zetten creeren zij conflicten.
Oké, dat wist ik dus niet..quote:Dat grondgebied waar de Joden nu zitten was veroverd door de Engelsen en gegeven aan de Joden. En de rondzwervende nomaden verjaagd. Maar dat stinkt ook aan alle kanten. Ik heb het idee dat de Joden daar zijn geplaatst om de rest te irriteren ofzo.
De ellende is; sommigen zien overal een complot in, waar het joden en Amerika betreft. Net zo erg als sommige anderen er weer een complot in zien dat de moslims heel de wereld willen bezitten, en via negatieve publiciteit het joodse en christelijke geloof willen uitdrijven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Begint het nu pas verdach te worden wat de Amerikanen allemaal uitspoken? Overal waar zij hun voet aan grond zetten creeren zij conflicten. Dat grondgebied waar de Joden nu zitten was veroverd door de Engelsen en gegeven aan de Joden. En de rondzwervende nomaden verjaagd. Maar dat stinkt ook aan alle kanten. Ik heb het idee dat de Joden daar zijn geplaatst om de rest te irriteren ofzo. En onder Obama is het niet anders. Maar de hele wereld denkt dat Obama geen keus heeft en dat hij de troep van Bush moet opruimen. Tuurlijk. Ongelooflijk hoe mensen er altijd instinken. Hun verstandelijke vermogens worden altijd om de tuin geleid. Ik heb er geen kracht meer voor.
Inderdaad, hij geniet de volledige vrijheid om te koketteren met racistisch gespuis, en die vrijheid grijpt hij met beide handen aan. Bepaald geen marionet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat lijkt me echt niet. Alles wat hij zegt tot nu toe over vrijheid en verantwoordelijkheid.. Hij is geen puppet.
Zo is het dan ook niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:42 schreef Sayex het volgende:
Oké, dat wist ik dus niet..
Wanneer heeft RP zich ooit racistisch uitgelaten dan? De idioten zijn echt te bizar tegenwoordigquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:34 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Inderdaad, hij geniet de volledige vrijheid om te koketteren met racistisch gespuis, en die vrijheid grijpt hij met beide handen aan. Bepaald geen marionet.
Uitstekend antwoord. Let wel: Schenkstroop, die zo briljant weet te deduceren dat Obama niet deugt vanwege z'n aanstellingen, is onbekend met het feit dat Ron Paul jarenlang opruiende nieuwsbrieven verstuurde (''Maar ik wist niet wat erin stond! Ik had het te druk met de politiek!'') en al geruime tijd banden onderhoudt met bij voorbeeld Willis Carto.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:31 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wanneer heeft RP zich ooit racistisch uitgelaten dan? De idioten zijn echt te bizar tegenwoordig
Absoluut. Verder wil ook ik gewoon dat mensen de vrijheid kunnen genieten racistisch te zijn of banden met racisten te houden; dat maakt iemand geen racist. De evolutietheorie is iets wat uberhaupt niet in de politiek thuishoort en daarom helemaal niet door politici verdedigd zou moeten worden.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:37 schreef TitusPullo het volgende:
Z'n paranoide economische gezwam zal heel aanlokkelijk zijn voor sommigen.
Ik neem aan dat je met ''dat maakt iemand geen racist'' doelt op het tweede deel van de voorgaande zin.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:00 schreef beeer het volgende:
Verder wil ook ik gewoon de vrijheid kunnen genieten racistisch te zijn of banden met racisten te houden; dat maakt iemand geen racist.
Als een arts die president wil worden, niet bereid is te verklaren dat de wetenschap de voorkeur verdient boven creationisme, dan trek ik z'n karakter in twijfel.quote:De evolutietheorie is iets wat uberhaupt niet in de politiek thuishoort en daarom helemaal niet door politici verdedigd zou moeten worden.
Kromme zin inderdaad: als iemand vindt dat anderen de vrijheid moeten hebben om er een racistische denkwijze op na te houden dan maakt dat van diegene geen racist. Ik vind dat mensen gerust racistisch mogen zijn en op basis daarvan bijvoorbeeld werknemers mogen weigeren, maar ben zelf geen racist.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:04 schreef TitusPullo het volgende:
Ik neem aan dat je met ''dat maakt iemand geen racist'' doelt op het tweede deel van de voorgaande zin.
Dan heb je niet veel van zijn filosofie begrepen. Ron Paul vindt dat geloof in de evolutieleer of in een schepper of wat dan ook een persoonlijke zaak is. Het wordt pas een politieke zaak wanneer de politiek zich ermee gaat bemoeien door bijvoorbeeld één van de twee bij mensen op te dringen via het onderwijs, iets waar hij helemaal tegen is en daarom zal hij zich er ook niet politiek over uitspreken. Arts-zijn heeft trouwens niet veel met de ene of andere leer te maken, baby's blijven door dezelfde gaten naar buiten komen wat je ook gelooft. Om een soortgelijke reden heeft hij ook tegen Net Neutrality gestemd, omdat dat het internet een politieke zaak zou maken terwijl het in zijn ogen gewoon vrij van overheidsbemoeienis moet blijven en door de markt gereguleerd moet worden.quote:Als een arts die president wil worden, niet bereid is te verklaren dat de wetenschap de voorkeur verdient boven creationisme, dan trek ik z'n karakter in twijfel.
Dan mag ik hopen dat je voor een samenleving bent waarin jij de vrije keuze hebt om je kinderen naar een school te sturen die de zwaartekrachtsleer onderwijst, en niet in een samenleving waar het aan de grillen van de meerderheid ligt welke leer als waarheid wordt gezien.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:43 schreef Monidique het volgende:
Geloof in de evolutietheorie is net zo'n persoonlijke zaak als geloof in zwaartekracht, maar ik mag toch hopen dat ze op scholen de doodgewone werkelijkheid onderwijzen en niet vertellen dat de kwestie of je op de grond blijft als je springt een persoonlijke zaak is.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:34 schreef beeer het volgende:
Ik vind dat mensen gerust racistisch mogen zijn en op basis daarvan bijvoorbeeld werknemers mogen weigeren, maar ben zelf geen racist.
Ik vind dat twee beweringen die op zichzelf beschouwd al belachelijk zij, en elkaar ook nog eens tegenspreken.quote:Het wordt pas een politieke zaak wanneer de politiek zich ermee gaat bemoeien door bijvoorbeeld één van de twee bij mensen op te dringen via het onderwijs, iets waar hij helemaal tegen is en daarom zal hij zich er ook niet politiek over uitspreken.
En gelukkig verkeert het mensdom in de beste van alle mogelijke werelden en is een levend wezen z'n leven lang gezond en welvarend: het werk van een arts is dan ook beperkt tot het begeleiden van de bevalling.quote:Arts-zijn heeft trouwens niet veel met de ene of andere leer te maken, baby's blijven door dezelfde gaten naar buiten komen wat je ook gelooft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |