abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73447582
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 08:46 schreef Waterwereld het volgende:
Even over de president van Iran. Hij had het dus niet over het land, maar over de Joodse regering. De niet-moslim die daar regeerde. Letterlijk zei hij
[..]

Het dikgedrukte kan je dus ook vertalen als: Israël moet gewoon een Islamitisch land worden

I
Of als de zionistische stroming in Israel moet verdwijnen.
En vergeet niet dat menig Jood in Israel dat ook graag ziet gebeuren.
Deze vertaling word ondermeer ondersteund door het feit dat Iran schijnbaar niets tegen Joden lijkt
te hebben zoals sommige ons willen laten geloven.
Kijk maar hoe Joden die daar wonen denken bijvoorbeeld:
http://www.nytimes.com/2009/02/23/opinion/23cohen.html

Of een leuke foto:
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_73447916
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:00 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Of als de zionistische stroming in Israel moet verdwijnen.
En vergeet niet dat menig Jood in Israel dat ook graag ziet gebeuren.
Deze vertaling word ondermeer ondersteund door het feit dat Iran schijnbaar niets tegen Joden lijkt
te hebben zoals sommige ons willen laten geloven.
Kijk maar hoe Joden die daar wonen denken bijvoorbeeld:
http://www.nytimes.com/2009/02/23/opinion/23cohen.html

Of een leuke foto:
[ afbeelding ]
Foto's zeggen me juist niet zoveel. Mannen die elkaar kussen bij wijze van groet kan ook een judaskus zijn.

Ik denk dus dat in Iran alleen al je niet kunt spreken van gelijkheid van joden in Iran. Die mogen geen bestuurlijke functies vervullen.

Maar hoe en wat de inwoners daar zeggen en denken weet ik verder ook niet.(hoor wel geluiden vanuit Iran) Dit is wat ik lees uit de woorden van de Iraanse President. Hij zal joden ook niet wegjagen, maar de gelovige joden dus wel. Dat zijn wens is (en daar ook de moeite voor wil ondernemen) om het joodse geloof ondergeschikt te maken aan het Islamitische geloof in Jeruzalem en Israël, kan je lezen in die woorden van hem.

Ik vraag mij trouwens af. Moesten de joden niet alle stammen weer terug in Israël brengen? Is dat onderhand nu gelukt?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_73448098
Oh ja, en dat niet elke burger het met een beleid eens is, en dit kan vertellen is alleen maar mooi te noemen.
In Iran waren ook mensen die voor Irak waren tijdens de gevechten. Deze mensen worden nu overal in de wereld opgepakt
pi_73448190
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:18 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik denk dus dat in Iran alleen al je niet kunt spreken van gelijkheid van joden in Iran. Die mogen geen bestuurlijke functies vervullen.
En je bron hiervoor is?
Een Jood mag namelijk in Iran op een Jood stemmen hoor. Iedere minderheid heeft minimaal 1 persoon in het parlement.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:35:54 #55
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73460849
Ik volg Ron Paul ook al een jaar sporadisch. Hij blijft dezelfde dingen herhalen maar niemand bij de overheid schijnt gehoor te geven aan zijn viewpoints. Echt heel heel jammer.

@chooselife. Erg goed stukje. Wel wat lang maar wel goed

(verkapte tvp. )
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73462980
Ron Paul is the biggest puppet of all.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 02:08 schreef Salvad0R het volgende:
Die Ahmadinejad wilde ook kernwapens globaal afschaffen, maandje geleden.

En dan is Iran straks de enige met nukes.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73467232
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:30 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

En je bron hiervoor is?
Een Jood mag namelijk in Iran op een Jood stemmen hoor. Iedere minderheid heeft minimaal 1 persoon in het parlement.
Ik zal de bron gaan zoeken. Volgens mij kwam hij van een Islamitische site.

Het ging trouwens over overheidsfuncties. Ja, ze hebben 1 parlementslid per minderheid. In 2006 was er een stop op christenen in de kerken. Ging dan idd om vanuit moslim bekeerden. Dit moest gestopt worden.

Joden hebben geen kans op hoge functies in het leger, politie etc. En ik ben niet van plan om het hele Iraanse volk negatief weg te zetten, want heb niets tegen Iraniërs. Wel tegen hun regering, maar daar kiezen ze idd zelf voor.

Dat je denkt dat daar gelijkheid is? Is dus echt niet zo. Boeit me eerlijk gezegd ook niet, want het volk is intelligent genoeg om daar voor hun rechten op te komen.
quote:
.De Iraanse joden hebben weinig invloed op de politiek, ze nemen nauwelijks deel aan de macht, ze bekleden geen hoge posten in het leger of in de bureaucratie van Iran. Maar verder hebben ze een grote mate van vrijheid. Ze hebben een gekozen vertegenwoordiger in het parlement, ze mogen hun godsdienst openlijk beleiden, hun liefdadigheidsinstellingen worden ondersteund door joden in de diaspora, ze mogen vrij reizen, onder andere naar Israel. Er zijn in Teheran zes koshere slagers en dertig synagoges.
Vrijheid qua godsdienst oké, zolang het niet teveel zijn en vooral geen moslimoverstap naar jodendom of christendom. Uiteraard wel de joden stimuleren te vertrekken. Waarom? Waarom denk je?
quote:
Ondanks het feit dat de Iraanse joden helemaal niet vinden dat ze in Iran bedreigd worden, is de Israëlische regering al een hele tijd aan het werk om te proberen hen naar Israël te krijgen. Tot nu toe is het gelukt om 152 Iraanse joden naar Israël te laten verhuizen
Oh ja, en ik weet dat de Joodse regering de joden naar Israël wil laten verhuizen. Ik denk dat wanneer het om hun geloof gaat? Het moet van hun geloof? Was het niet zo dat wanneer iedere stam terug zou komen in het beloofde land en het getal voltallig zijn, de eindtijd er zou zijn? Weet zo niet meer precies of ze daarmee nog wachten op hun Jezus, of wat het dan zou kunnen zijn. Er was in ieder geval een opdracht om alle stammen weer te herenigen.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:07:31 #58
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73467238
Zal echt versteld staan als R.P. een puppet blijkt. Een soort Emperor Palpatine

Dat lijkt me echt niet. Alles wat hij zegt tot nu toe over vrijheid en verantwoordelijkheid.. Hij is geen puppet.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73467755
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 02:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Zeg, en niemand die het in het westen gehoord heeft, wat raaaaar. .
Op de FP wel Iran wil af van alle nucleaire wapens
En Overleg over nucleaire ambities Iran begonnen
We wachten wel af.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73467839
Ik geloof hem trouwens net zo min, als welke regering dan ook qua kernwapens. Ze zijn er nu eenmaal en niemand is te vertrouwen....dus plan B= kernwapens achterhouden
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_73475509
Ron Paul is een goede luis in de pels van neoconservatief Amerika. Hij wijst erop dat Amerikanen niet alleen andere overheden (die van Iran dus) als het grote kwaad moeten zien; ook de eigen overheid heeft bewezen dat men het niet altijd even nauw neemt met de waarheid als idealen in het geding raken. Dat is een goede zaak. Maar ik ben het ook wel een beetje eens met AryaMehr dat Paul zelf af en toe niet het hele verhaaltje vertelt, of zelfs met kromme redenaties aankomt. Het is een typisch stokpaardje om bij elke vorm van sanctie (waar het ook om gaat, eigenlijk) maar te roepen dat het averechts werkt. Dat leidt er weer toe dat we dus helemaal niks kunnen en mogen doen. En dat vind ik toch iets te simpel. Iran is een instabiel land. Als er eenmaal kernwapens zijn, is er ook een enorm risico dat ze ooit gebruikt worden. Is het niet door Ahmedinejad, dan is het wel door de volgende schurk die hem ongetwijfeld zal opvolgen. Iran zal dus hoe dan ook een zorgenkindje blijven en het is naïef daar de ogen voor te sluiten.

Maar wel vind ik het dus goed dat er tegenwicht is en dat meerde kanten belicht worden; want de regering Bush heeft zich op het wereldtoneel natuurlijk als een dolle stier gedragen.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:21:37 #62
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_73543820
Ze leren het ook nooit in de VS hè, wordt dit straks Vietnam nr. 4? En het is ook iederekeer het zelfde liedje.. begint een beetje verdacht te worden als je het mij vraagt. Het kan natuurlijk ook puur toeval zijn, verbeter me astublieft als dat niet zo is!

Het helegedoe daar in het middenoosten moet van twee kanten worde bekeken. het is allemaal begonnen met Israël na WOII. daarom zijn landen zoals Iran pissed op de VS, aangezien het voor hun ook "Heilig land is" en dat word dan gegeven aan de joodse gemeenschap door de VS. nou wil ik niet grof over komen maar ik zou ook gruwelijk pissig zijn als er ineens een heel volk wordt geïmporteerd en jouw grond word dan een eens van hun. hier ook verbeter me astublieft als het niet zo is!
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:35:00 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73544099
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:21 schreef Sayex het volgende:
Ze leren het ook nooit in de VS hè, wordt dit straks Vietnam nr. 4? En het is ook iederekeer het zelfde liedje.. begint een beetje verdacht te worden als je het mij vraagt. Het kan natuurlijk ook puur toeval zijn, verbeter me astublieft als dat niet zo is!

Het helegedoe daar in het middenoosten moet van twee kanten worde bekeken. het is allemaal begonnen met Israël na WOII. daarom zijn landen zoals Iran pissed op de VS, aangezien het voor hun ook "Heilig land is" en dat word dan gegeven aan de joodse gemeenschap door de VS. nou wil ik niet grof over komen maar ik zou ook gruwelijk pissig zijn als er ineens een heel volk wordt geïmporteerd en jouw grond word dan een eens van hun. hier ook verbeter me astublieft als het niet zo is!
Begint het nu pas verdach te worden wat de Amerikanen allemaal uitspoken? Overal waar zij hun voet aan grond zetten creeren zij conflicten. Dat grondgebied waar de Joden nu zitten was veroverd door de Engelsen en gegeven aan de Joden. En de rondzwervende nomaden verjaagd. Maar dat stinkt ook aan alle kanten. Ik heb het idee dat de Joden daar zijn geplaatst om de rest te irriteren ofzo. En onder Obama is het niet anders. Maar de hele wereld denkt dat Obama geen keus heeft en dat hij de troep van Bush moet opruimen. Tuurlijk. Ongelooflijk hoe mensen er altijd instinken. Hun verstandelijke vermogens worden altijd om de tuin geleid. Ik heb er geen kracht meer voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 10-10-2009 13:01:38 ]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:42:20 #64
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_73544241
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:35 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Begint het nu pas verdach te worden wat de Amerikanen allemaal uitspoken?

Ja je hebt gelijk maar ik wilde me een beetje voorzichtig uitdrukken
quote:
Overal waar zij hun voet aan grond zetten creeren zij conflicten.
ik ben het volledig met je eens. dat is al lang aan de gang. maar wie doet daar wat aan?
quote:
Dat grondgebied waar de Joden nu zitten was veroverd door de Engelsen en gegeven aan de Joden. En de rondzwervende nomaden verjaagd. Maar dat stinkt ook aan alle kanten. Ik heb het idee dat de Joden daar zijn geplaatst om de rest te irriteren ofzo.
Oké, dat wist ik dus niet..
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_73547489
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:35 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Begint het nu pas verdach te worden wat de Amerikanen allemaal uitspoken? Overal waar zij hun voet aan grond zetten creeren zij conflicten. Dat grondgebied waar de Joden nu zitten was veroverd door de Engelsen en gegeven aan de Joden. En de rondzwervende nomaden verjaagd. Maar dat stinkt ook aan alle kanten. Ik heb het idee dat de Joden daar zijn geplaatst om de rest te irriteren ofzo. En onder Obama is het niet anders. Maar de hele wereld denkt dat Obama geen keus heeft en dat hij de troep van Bush moet opruimen. Tuurlijk. Ongelooflijk hoe mensen er altijd instinken. Hun verstandelijke vermogens worden altijd om de tuin geleid. Ik heb er geen kracht meer voor.
De ellende is; sommigen zien overal een complot in, waar het joden en Amerika betreft. Net zo erg als sommige anderen er weer een complot in zien dat de moslims heel de wereld willen bezitten, en via negatieve publiciteit het joodse en christelijke geloof willen uitdrijven.

Eigenlijk precies hetzelfde. Vraagtekens stellen bij acties mag uiteraard. Denken dat de Joden heel de wereld in hun macht willen hebben is dus net zo zot als denken dat de moslims heel de wereld in hun macht willen hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Waterwereld op 10-10-2009 15:20:58 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:34:38 #66
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_73569142
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 20:07 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat lijkt me echt niet. Alles wat hij zegt tot nu toe over vrijheid en verantwoordelijkheid.. Hij is geen puppet.
Inderdaad, hij geniet de volledige vrijheid om te koketteren met racistisch gespuis, en die vrijheid grijpt hij met beide handen aan. Bepaald geen marionet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:40:55 #67
235357 TitusPullo
pi_73569312
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 12:42 schreef Sayex het volgende:
Oké, dat wist ik dus niet..
Zo is het dan ook niet.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:31:38 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73570729
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:34 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Inderdaad, hij geniet de volledige vrijheid om te koketteren met racistisch gespuis, en die vrijheid grijpt hij met beide handen aan. Bepaald geen marionet.
Wanneer heeft RP zich ooit racistisch uitgelaten dan? De idioten zijn echt te bizar tegenwoordig
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:37:02 #69
235357 TitusPullo
pi_73570898
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:31 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wanneer heeft RP zich ooit racistisch uitgelaten dan? De idioten zijn echt te bizar tegenwoordig
Uitstekend antwoord. Let wel: Schenkstroop, die zo briljant weet te deduceren dat Obama niet deugt vanwege z'n aanstellingen, is onbekend met het feit dat Ron Paul jarenlang opruiende nieuwsbrieven verstuurde (''Maar ik wist niet wat erin stond! Ik had het te druk met de politiek!'') en al geruime tijd banden onderhoudt met bij voorbeeld Willis Carto.
Om nog maar te zwijgen van z'n laffe weigering, de evolutietheorie te verdedigen. Z'n paranoide economische gezwam zal heel aanlokkelijk zijn voor sommigen.
pi_73571644
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:37 schreef TitusPullo het volgende:
Z'n paranoide economische gezwam zal heel aanlokkelijk zijn voor sommigen.
Absoluut. Verder wil ook ik gewoon dat mensen de vrijheid kunnen genieten racistisch te zijn of banden met racisten te houden; dat maakt iemand geen racist. De evolutietheorie is iets wat uberhaupt niet in de politiek thuishoort en daarom helemaal niet door politici verdedigd zou moeten worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2009 13:02:23 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:04:40 #71
235357 TitusPullo
pi_73571781
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:00 schreef beeer het volgende:
Verder wil ook ik gewoon de vrijheid kunnen genieten racistisch te zijn of banden met racisten te houden; dat maakt iemand geen racist.
Ik neem aan dat je met ''dat maakt iemand geen racist'' doelt op het tweede deel van de voorgaande zin.
quote:
De evolutietheorie is iets wat uberhaupt niet in de politiek thuishoort en daarom helemaal niet door politici verdedigd zou moeten worden.
Als een arts die president wil worden, niet bereid is te verklaren dat de wetenschap de voorkeur verdient boven creationisme, dan trek ik z'n karakter in twijfel.
pi_73572630
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:04 schreef TitusPullo het volgende:
Ik neem aan dat je met ''dat maakt iemand geen racist'' doelt op het tweede deel van de voorgaande zin.
Kromme zin inderdaad: als iemand vindt dat anderen de vrijheid moeten hebben om er een racistische denkwijze op na te houden dan maakt dat van diegene geen racist. Ik vind dat mensen gerust racistisch mogen zijn en op basis daarvan bijvoorbeeld werknemers mogen weigeren, maar ben zelf geen racist.
quote:
Als een arts die president wil worden, niet bereid is te verklaren dat de wetenschap de voorkeur verdient boven creationisme, dan trek ik z'n karakter in twijfel.
Dan heb je niet veel van zijn filosofie begrepen. Ron Paul vindt dat geloof in de evolutieleer of in een schepper of wat dan ook een persoonlijke zaak is. Het wordt pas een politieke zaak wanneer de politiek zich ermee gaat bemoeien door bijvoorbeeld één van de twee bij mensen op te dringen via het onderwijs, iets waar hij helemaal tegen is en daarom zal hij zich er ook niet politiek over uitspreken. Arts-zijn heeft trouwens niet veel met de ene of andere leer te maken, baby's blijven door dezelfde gaten naar buiten komen wat je ook gelooft. Om een soortgelijke reden heeft hij ook tegen Net Neutrality gestemd, omdat dat het internet een politieke zaak zou maken terwijl het in zijn ogen gewoon vrij van overheidsbemoeienis moet blijven en door de markt gereguleerd moet worden.
pi_73572930
Geloof in de evolutietheorie is net zo'n persoonlijke zaak als geloof in zwaartekracht, maar ik mag toch hopen dat ze op scholen de doodgewone werkelijkheid onderwijzen en niet vertellen dat de kwestie of je op de grond blijft als je springt een persoonlijke zaak is.
pi_73573061
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:43 schreef Monidique het volgende:
Geloof in de evolutietheorie is net zo'n persoonlijke zaak als geloof in zwaartekracht, maar ik mag toch hopen dat ze op scholen de doodgewone werkelijkheid onderwijzen en niet vertellen dat de kwestie of je op de grond blijft als je springt een persoonlijke zaak is.
Dan mag ik hopen dat je voor een samenleving bent waarin jij de vrije keuze hebt om je kinderen naar een school te sturen die de zwaartekrachtsleer onderwijst, en niet in een samenleving waar het aan de grillen van de meerderheid ligt welke leer als waarheid wordt gezien.
  zondag 11 oktober 2009 @ 13:48:13 #75
235357 TitusPullo
pi_73573096
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:34 schreef beeer het volgende:
Ik vind dat mensen gerust racistisch mogen zijn en op basis daarvan bijvoorbeeld werknemers mogen weigeren, maar ben zelf geen racist.
quote:
Het wordt pas een politieke zaak wanneer de politiek zich ermee gaat bemoeien door bijvoorbeeld één van de twee bij mensen op te dringen via het onderwijs, iets waar hij helemaal tegen is en daarom zal hij zich er ook niet politiek over uitspreken.
Ik vind dat twee beweringen die op zichzelf beschouwd al belachelijk zij, en elkaar ook nog eens tegenspreken.
quote:
Arts-zijn heeft trouwens niet veel met de ene of andere leer te maken, baby's blijven door dezelfde gaten naar buiten komen wat je ook gelooft.
En gelukkig verkeert het mensdom in de beste van alle mogelijke werelden en is een levend wezen z'n leven lang gezond en welvarend: het werk van een arts is dan ook beperkt tot het begeleiden van de bevalling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')