abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:25:31 #101
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73305476
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Interessant stuk op volkskrant.nl wat hier wel wat over zegt
[..]

Een keurig artikel, en in essentie ook wat Amerikaanse generaals en de NAVO sinds enige tijd roepen: het roer moet om naar een nieuwe koers, anders verliezen we de strijd. Dat is wat anders dan wat de anti-Afghanistan posters hier neerzetten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73305502
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 12:29 schreef RonaldV het volgende:Ik ben trouwens wel nieuwsgierig naar iets. Ik kom steeds weer 'dubieuze regering Karzai'(of woorden van gelijke strekking) tegen. 'Kan iemand mij eens vertellen wat er (behalve de verkiezingen, daar is geen discussie over) allemaal zo dubieus is aan die regering? Maar belangrijker nog: is deze regering een belangrijke verslechtering vergeleken met de situatie van 10 jaar of 20 jaar geleden?
In recente VN-rapporten wordt gemeld dat een meerderheid van de bevolking minder vertrouwen heeft in de rechtbanken die door de nieuwe regering ingesteld zijn dan in de rechtbanken van de Talibaan De laatste zouden veel minder corrupt zijn. Verder wordt melding gemaakt van het feit dat Karzai, zelf van de Popalzai stam, zijn eigen stam sterk bevoordeeld met goede baantjes en hoge overheidsposities, hetgeen bij veel andere stammen kwaad bloed zet.

Tenslotte is de regering Karzai natuurlijk niet democratisch gekozen maar door de VS in het zadel gezet. De afgelopen verkiezingen zijn iig nauwelijks democratich te noemen, volgens een VN-rapport zijn er meer dan 400 ernstige incidenten die die verkiezingen eigenlijk gewoon ongeldig zouden moeten maken (ware het niet dat de VS dat nu eenmaal niet wil, en er kan er maar één de baas zijn).
Mu!
pi_73305532
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Een keurig artikel, en in essentie ook wat Amerikaanse generaals en de NAVO sinds enige tijd roepen: het roer moet om naar een nieuwe koers, anders verliezen we de strijd. Dat is wat anders dan wat de anti-Afghanistan posters hier neerzetten.
Jij bent toch anti-afghanistan?Jij lijkt iig meer bloedvergieten daar wel prima te vinden...
Mu!
pi_73305545
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:16 schreef sp3c het volgende:
burgers kunnen ook gewoon op google
ja, kut hè?
Mu!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:29:12 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73305589
WTF LUL JE NOU!?!?!?!??!!!?!?!?!

omfok!king god!!!

ik ben klaar hier hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_73305702
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Maar denk je ook dat het mogelijk is? De taliban zijn tot nu toe altijd politiek buitengesloten en Karzai is gespekt door het westen. Dat draai je niet 1-2-3 terug.

Weggaan uit Afghanistan en de stammen het onderling laten oplossen is in mijn ogen het beste. Een harde oplossing, dat wel, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:58:55 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73306502
sterker nog er zal op een gegeven moment een reconcilliatie en amnestie programma gestart moeten worden
al een tijdje geleden zelfs, voor en tegenstanders om de tafel ... dat hele ´we onderhandelen niet met terroristen´ is leuk in de film maar het werkt niet in de echte wereld

de extremisten moeten gescheiden worden van de rest

zonder zo´n programma heeft het land geen enkele kans op een rustige toekomst
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:04:34 #108
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73306715
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:27 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Jij bent toch anti-afghanistan?Jij lijkt iig meer bloedvergieten daar wel prima te vinden...
Vind je het heel erg als ik even niet meer op jou reageer, tot je er duidelijk blijk van geeft dat je weer bijgelezen bent?
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Maar denk je ook dat het mogelijk is? De taliban zijn tot nu toe altijd politiek buitengesloten en Karzai is gespekt door het westen. Dat draai je niet 1-2-3 terug.

Weggaan uit Afghanistan en de stammen het onderling laten oplossen is in mijn ogen het beste. Een harde oplossing, dat wel, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Als je het nu aan de stammen over laat heb je weer een burgeroorlog, en dat is nou juist wat de wereld (via de VN) niet wil. Wat je wil kunt doen is Karzai lekker aan zijn lot over laten, en je aandacht focussen op de lokale leiders en de Loya Jirga. Dat is de traditionele manier in Afghanistan, en zo begon de wederopbouw ook tussen 2001 en 2004. Dat werkte. Het ging pas de verkeerde kant op toen de traditionele manier niet meer gevolgd werd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_73307244
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:16 schreef sp3c het volgende:
burgers kunnen ook gewoon op google
nog wel.

In sommige landen waar militairen de baas zijn kan dat niet
pi_73307332
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:04 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Vind je het heel erg als ik even niet meer op jou reageer, tot je er duidelijk blijk van geeft dat je weer bijgelezen bent?
[..]
sterker nog, het zou de kwaliteit van het topic ten goede komen!:)
quote:
Als je het nu aan de stammen over laat heb je weer een burgeroorlog, en dat is nou juist wat de wereld (via de VN) niet wil. Wat je wil kunt doen is Karzai lekker aan zijn lot over laten, en je aandacht focussen op de lokale leiders en de Loya Jirga. Dat is de traditionele manier in Afghanistan, en zo begon de wederopbouw ook tussen 2001 en 2004. Dat werkte. Het ging pas de verkeerde kant op toen de traditionele manier niet meer gevolgd werd.
Wellicht is een burgeroorlog juist wat daar nodig is, om de verstoorde verhoudingen weer op een sustainable level terug te brengen. Ik zie dat iig wel op andere plaatsen waar de Navo een kunstmatige oplossing heeft geimplementeerd. Het grote probleem is telkens weer het ontbreken van een echt draagvlak in de samenleving waar dat gebeurt, kijk naar Bosnië, kijk naar Rwanda...wij kunnen dan wel net doen of er geen ethnsiche tegenstellingen zijn en of die in de door ons zo bejubelde brave new world niet bestaan, maar de afghaanse realiteit is denk ik anders.
Mu!
pi_73307398
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:29 schreef sp3c het volgende:
WTF LUL JE NOU!?!?!?!??!!!?!?!?!

omfok!king god!!!

ik ben klaar hier hoor
Er zit vast ergens een knop waar je je Fok!-lidmaatschap kunt beëindigen, kijk anders ff in de faq...
Mu!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:25:47 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73307433
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:21 schreef henkway het volgende:

[..]

nog wel.

In sommige landen waar militairen de baas zijn kan dat niet
well check out the big brain on brett!!!
he´s one smart motherfok!ker ...

militairen moeten dan ook nergens de baas zijn, zie Afghanistan voor 2001
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:27:14 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73307485
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:23 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

sterker nog, het zou de kwaliteit van het topic ten goede komen!:)
[..]

Wellicht is een burgeroorlog juist wat daar nodig is, om de verstoorde verhoudingen weer op een sustainable level terug te brengen. Ik zie dat iig wel op andere plaatsen waar de Navo een kunstmatige oplossing heeft geimplementeerd. Het grote probleem is telkens weer het ontbreken van een echt draagvlak in de samenleving waar dat gebeurt, kijk naar Bosnië, kijk naar Rwanda...wij kunnen dan wel net doen of er geen ethnsiche tegenstellingen zijn en of die in de door ons zo bejubelde brave new world niet bestaan, maar de afghaanse realiteit is denk ik anders.
de NAVO in Rwanda
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:25 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Er zit vast ergens een knop waar je je Fok!-lidmaatschap kunt beëindigen, kijk anders ff in de faq...
je kunt je email wijzigen en de passmailer gebruiken maar een knop om het lidmaatschap te beeindigen is er niet

god wat ben ik onder de indruk van je capaciteiten om informatie te verzamelen zeg ... ik had geen pet op van de MIVD maar op deze manier word hij iig niet heel erg hoog
pi_73307763
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:30 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

ja, dát wordt wel vaak gevraagd, waarmee de onterechte indruk gewekt wordt dat er al een antwoord gegeven zou zjn...
De antwoorden zijn al meerdere malen gegeven (hier en in andere topics) Dat de antwoorden jou niet bevallen is niet ons probleem maar het jouwe.
Peace through power!!
pi_73310968
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:35 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

De antwoorden zijn al meerdere malen gegeven (hier en in andere topics) Dat de antwoorden jou niet bevallen is niet ons probleem maar het jouwe.
ik lig er echt niet wakker van hoor, geloof me...
Mu!
pi_73311068
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

de NAVO in Rwanda
[..]

je kunt je email wijzigen en de passmailer gebruiken maar een knop om het lidmaatschap te beeindigen is er niet

god wat ben ik onder de indruk van je capaciteiten om informatie te verzamelen zeg ... ik had geen pet op van de MIVD maar op deze manier word hij iig niet heel erg hoog
Jij was toch klaar hier? Doe mij een plezier en hou dan ook op met posten
Mu!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:05:59 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73316363
klaar met de discussie met jou ja

maar zolang je dingen zegt over geforceerde NAVO oplossingen in Rwanda vind ik het wel grappig, bovendien zijn er nog mensen die hier wel serieus over kunnen en willenpraten
pi_73317449
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:05 schreef sp3c het volgende:
klaar met de discussie met jou ja

maar zolang je dingen zegt over geforceerde NAVO oplossingen in Rwanda vind ik het wel grappig, bovendien zijn er nog mensen die hier wel serieus over kunnen en willenpraten
Nee, je was klaar hier, zei je.
Mu!
pi_73317532
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 15:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

de NAVO in Rwanda
Je hebt trouwens gelijk, ik bedoelde de VN.

Nog steeds grappig?
Mu!
  Moderator vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:30:40 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_73319161
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:35 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Nee, je was klaar hier, zei je.
nou dat was ik dus kennelijk nog niet he want jij maakt het met iedere post bonter
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:37 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Je hebt trouwens gelijk, ik bedoelde de VN.

Nog steeds grappig?
ja nog steeds grappig

de NAVO was er niet en de VN heeft er nu juist niet voor een kunstmatige oplossing gezorgd, die hebben zodra het er echt losging de boel de boel gelaten en het resultaat is bekend geloof ik

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 02-10-2009 22:14:53 ]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:37:19 #121
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73319336
http://en.wikipedia.org/wiki/Rwandan_Genocide voor degenen die het allemaal nog eens na willen lezen. Eén van de minder bekende VN missies van Nederland.
- Privacy Matters
pi_73383890
http://www.telegraaf.nl/b(...)ct_in_gevaar___.html

Misschien dat ze allemaal beter weg kunnen gaan
quote:
ma 05 okt 2009, 07:18 | 3 reacties 'Afghanistan niet direct in gevaar'
WASHINGTON - Er is geen direct gevaar dat Afghanistan in handen van de Taliban valt.
Dat heeft de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur, generaal James Jones, zondag tegen CNN gezegd.
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:53:05 #124
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_73391546
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 14:18 schreef henkway het volgende:

[..]

Hie ris nog een missie,
stoer hoor
[..]

Wat probeer je nou te bereiken met je posts? De ene keer moet defensie maar een bom op afghanistan gooien, dan weer moet defensie weg uit afghanistan, en nu zit je weer te doen alsof deze millitairen model staan voor alle Nederlandse militairen.

Moet ik een paar artikeltjes opzoeken waaruit (jouw logica volgend) blijkt dat alle Nederlandse burgers dronken dodelijke auto-ongelukken veroorzaken? Of dat alle Nederlandse burger-mannen pedofiel zijn? Of dat alle Nederlandse burgers corrupt zijn? Of dat ze zich standaard misdragen op Spaanse vakantiestranden?

Onzin post dus. Zoals eigenlijk altijd.

Edit: Ietsje meer info over de zaak vind je op Nu.nl

[ Bericht 7% gewijzigd door RonaldV op 05-10-2009 15:25:55 ]
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')