Bewijs word geleverd bij aflopen ministerschap en aannemen van leuke commesaariaten. Maar dan is het te laat.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:16 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb nog steeds geen spoortje bewijs gezien waaruit blijkt dat Klink een handpop is van de farma-industrie
Ik kwam laatst in een kroeg:quote:Op woensdag 30 september 2009 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ooh in mijn woonplaats zijn er inmiddels meer kroegen waar wel mag worden gerookt, dan niet. Ik ondervind dus weinig last van het verbod.
Kijk, en zo hoort hetquote:Op woensdag 30 september 2009 13:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kwam laatst in een kroeg:
"Sorry, maar je mag hier niet roken."
"Maar er is toch niemand?"
"Mmm, ja. Nou steek dan maar op, pak ik ook een sigaar."
Hij laat zich bij uitsluiting adviseren door mensen die op de loonlijst staan van de farmaceutische industrie of die daar aandeelhouder in zijn. En die bewezen leugenachtig zijn, terwijl Klink ook bewezen leugenachtig is. En de hele gezondheidsindustrie profiteert financieel, niet alleen big pharma. Ik zeg niet dat hij corrupt is in de enge zin van het woord, ik zeg dat zijn beleid gecorrumpeerd wordt door financiele belangen, terwijl hij liegt met wellicht andere motieven. Maar als je dan later mee gaat graaien uit die bak met centen die je zelf hebt lopen creeeren, dan is dat een soort corruptie 'after the fact'.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:16 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb nog steeds geen spoortje bewijs gezien waaruit blijkt dat Klink een handpop is van de farma-industrie
Bron: http://www.nu.nl/gezondhe(...)r-hartaanvallen.htmlquote:Rookverbod zorgt voor minder hartaanvallen
AMSTERDAM - Het verbieden van het roken in openbare gelegehenheden zorgt ervoor dat het aantal hartaanvallen in Europa en Noord-Amerika met ruim 30 procent is gedaald, zo wijst onderzoek uit. Dat is aanzienlijk meer dan de gecalculeerde daling van 10 procent die in Engeland verwacht werd, zo schrijft de BBC maandag.
In Groot-Brittanië krijgen naar schatting jaarlijks 275.000 mensen een hartaanval, waarvan er 146.000 overlijden. Een jaar nadat het rookverbod in juli 2007 in het Verenigd Koninkrijk van kracht ging daalde het aantal hartaanvallen meteen met 10 procent. In de jaren daarna steeg dat cijfer naar ruim 30 procent.
Tweedehands rook
De resultaten, gepubliceerd in de vakbladen Circulation en het American College of Cardiology, bewijzen ook dat de ‘tweedehands’ rook, de rook die niet-rokers inademen, drastisch verminderd is. Die ‘tweedehands’ rook zorgt er bij niet-rokers vermoedelijk voor dat het bloed een grotere kans heeft op stollen. Ook kan de ‘goede’ cholesterol teruggedrongen worden en kunnen er hartritmestoornissen voorkomen. Ook in Europa en Noord-Amerika daalt het aantal mensen met hartklachten met vergelijkbare cijfers na de invoering van het rookverbod, zo meldt de BBC.
Logisch. Veel minder mensen gaan stappen, dus kunnen ze daar ook geen hartaanval krijgenquote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef isogram het volgende:
Het belangrijkste rook-nieuws van de afgelopen week is in dit topic nog niet vermeld:
[..]
Bron: http://www.nu.nl/gezondhe(...)r-hartaanvallen.html
Kijk... en HIER gaat het dus allemaal om.
Propaganda van de anti-rookmaffiaquote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef isogram het volgende:
Het belangrijkste rook-nieuws van de afgelopen week is in dit topic nog niet vermeld:
[..]
Heb je al bewijs gevonden voor de gezondheidsschade door meeroken?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:46 schreef MikeyMo het volgende:
agossie, zulke berichten zijn propaganda en Klink staat praktisch op de loonlijst van de farmaceutische industrie.
Het is allemaal een groot complot en daar zijn rokers de dupe van. Dat nieuwsbericht over die meppende duiker zal vast ook wel verzonnen zijn door een niet-rokende journalist...
bah humbug
Nee, daar gaat het helemaal niet om. Je kunt het hooguit een gunstig neveneffect noemen (als de oorzaak van de daling al goed wordt geidentificeerd) en dat is an sich nog steeds geen legitimatie voor een maatregel die mensen hun vrije keus ontneemt.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef isogram het volgende:
[..]
Nee, kom maar met het bewijs. Een studie die claimt bij te dragen aan het toch al sterke bewijs is geen bewijs. Of deze studie bewijst iets, of een eerdere studie bewijst iets, en dan was deze studie overbodige onzin. Waar is de studie waarvan de betrokken wetenschapper durft te claimen dat die het bewijst?quote:Op woensdag 30 september 2009 16:06 schreef isogram het volgende:
Dus aan degenen die "propaganda" roepen: kom maar met bewijzen waaruit het tegendeel van de onderzoeksconclusies blijkt.
roep dat nou maar niet te hard, voor je het weet wordt je door zo een Van Nelle rokende schobbejak op je bek geramdquote:Op woensdag 30 september 2009 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
Als ik de discussie zo lees is het net of ik niet ben weg geweest.
Vanavond naar de kroeg, met dit weer waarschijnlijk niet op het terras. Heerlijk dat het binnen rookvrij is.
Breaking News: Een antiroker uit dit topic gaat daadwerkelijk naar de kroeg! Als er niks tussenkomt tenminste.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:34 schreef Schanulleke het volgende:
Als ik de discussie zo lees is het net of ik niet ben weg geweest.
Vanavond naar de kroeg, met dit weer waarschijnlijk niet op het terras. Heerlijk dat het binnen rookvrij is.
Ahhh, daar is drogreden #1 weer. Mensen wordt geen vrije keus ontnomen. Je mag je nog steeds helemaal te pletter roken. Er is alleen restrictie van kracht: het mag niet in alle ruimtes. Maar het mag bijvoorbeeld wel thuis, of in de buitenlucht.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:16 schreef Metatron het volgende:
Nee, daar gaat het helemaal niet om. Je kunt het hooguit een gunstig neveneffect noemen (als de oorzaak van de daling al goed wordt geidentificeerd) en dat is an sich nog steeds geen legitimatie voor een maatregel die mensen hun vrije keus ontneemt.
Je kunt toch gewoon cijfers over het aantal hartaanvallen (melding, ziekenhuisopnames, doden, etc.) bestuderen en daaruit conclusies trekken? Hoe moeilijk kan het zijn, hoe moeilijk wil je het maken.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, kom maar met het bewijs. Een studie die claimt bij te dragen aan het toch al sterke bewijs is geen bewijs. Of deze studie bewijst iets, of een eerdere studie bewijst iets, en dan was deze studie overbodige onzin. Waar is de studie waarvan de betrokken wetenschapper durft te claimen dat die het bewijst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |