quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:33 schreef Maki-maki. het volgende:
En dat je het überhaupt nog wil proberen. Ik vind het dan oprecht jammer voor je dochter.
quote:
He ik sta onder je raam, voor de laaste keer het is de ENIGEquote:Heb maandag na deze escalatie ook voor het eerst een bericht gehad dat hij mij belazerd en voor de gek houdt en dat ik de enigste ben die het niet ziet.
Onzin!quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:29 schreef waterkip het volgende:
Als borderliner kan ik zeggen doe het niet ,
niet borderliners denken anders .
Proberen te begrijpen is dus onmogelijk
er is ook geen genezing mogelijk
wat leuk dat je gelijk zo zwart-wit reageert met onzin.Gevalletje ervaringsdeskundige ?of het boekkie van Marsha Linehan effe doorgebladert.quote:Op woensdag 30 september 2009 01:46 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Onzin!
Je zou kunnen zeggen dat je niet van borderline kan genezen. Het zit nou eenmaal in je persoonlijkheid, maar daar staan ook nog een heleboel goeie karaktereigenschappen tegenover. Iedereen kan leren anders met situaties om te gaan, dus ook iemand met borderline. Voor sommigen is dat inderdaad niet weggelegd; degenen die geen moeite doen naar zichzelf te kijken en geen moeite doen om ook maar te proberen dingen anders aan te pakken. Maar er zijn ook borderliners die wel erkennen dat ze problemen hebben en wel bereid zijn te leren anders met situaties om te gaan. Verandering gaat moeilijk, langzaam en met veel tegenslagen, maar het kan wel.
Borderliners denken vooral zwartwit. Iets is goed of iets is slecht. En ze reageren extreem omdat hun emoties heftiger zijn. Maar de gevoelens an sich zijn hetzelfde als bij ieder ander mens. Alleen kunnen mensen zonder psychische problemen het beter relativeren en hebben ze beter overzicht op de consequenties van hun gedrag.
Terug ontopic. Omgaan met iemand met borderline gaat niet zonder problemen. Het is aan jou of je dat ervoor overhebt en er moeite in wilt steken. Als je merkt dat die moeite beloond wordt, valt het te proberen. Maar als je merkt dat jij alleen degene bent die er energie in steekt en de borderliner maakt er alleen maar misbruik van, zou ik voor jezelf kiezen. Borderline of niet, hij moet wel respect voor je hebben.
Wat. Denk. Je. Zelf.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:
Zijn er relaties die stand houden of moet ik echt beslissen hem met rust te laten.
Precies. Uit alles blijkt dat de TS hem niet belangrijk genoeg vind.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:09 schreef mspoez het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik jouw gedrag ook niet echt tof. Samenwonen en dan toch vragen of ie een dag weg wil gaan. Als hij ergens van over zijn toeren is zeggen dat hij maar een eindje moet gaan rijden (??) omdat je bezoek hebt in plaats van hem op te vangen en zelfs zeggen dat je dat gedrag neit accepteert in jouw huis (jullie woonden toch samen, hij moest toch de sleutel van zijn huis weggooien?), als hij om half zes thuiskomt enkel zeggen dat je bang bent dat er een bui komt waar je dochter bij is, hem wegsturen naar een vriend en zijn spullen alvast inpakken en buiten zetten? Kom op zeg, ik zou ook over de rooie gaan van dat gedrag. Mijn reactie zou anders zijn, je vriend reageerde volkomen op de verkeerde manier, maar ik vind het ook bepaald geen fijne acties van jou hoor!
is die vraag soms wél een 'grapje' ...?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:
[...]
Mijn vraag?
Zijn er relaties die stand houden of moet ik echt beslissen hem met rust te laten.
Stel je niet aan zeg, ze had ff wat tijd voor zichzelf en haar dochter nodig. En toen 'ie over de rooie ging terwijl ze bezoek had, dat zou ik ook niet pikken. Ik zou alleen niet zeggen dat je een stukje mocht gaan rijden, je zou niet meer terug hoeven te komen.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:09 schreef mspoez het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik jouw gedrag ook niet echt tof. Samenwonen en dan toch vragen of ie een dag weg wil gaan. Als hij ergens van over zijn toeren is zeggen dat hij maar een eindje moet gaan rijden (??) omdat je bezoek hebt in plaats van hem op te vangen en zelfs zeggen dat je dat gedrag neit accepteert in jouw huis (jullie woonden toch samen, hij moest toch de sleutel van zijn huis weggooien?), als hij om half zes thuiskomt enkel zeggen dat je bang bent dat er een bui komt waar je dochter bij is, hem wegsturen naar een vriend en zijn spullen alvast inpakken en buiten zetten? Kom op zeg, ik zou ook over de rooie gaan van dat gedrag. Mijn reactie zou anders zijn, je vriend reageerde volkomen op de verkeerde manier, maar ik vind het ook bepaald geen fijne acties van jou hoor!
so fucking what?... na 6 maanden als je gewoon een dagje met je dochter alleen wil zijn en het eindigt in een compleet vernielde huisraad... uhmmmmquote:Op woensdag 30 september 2009 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Uit alles blijkt dat de TS hem niet belangrijk genoeg vind.
Ik heb anderhalve maand met een borderliner gescharreld, maar alleen maar gezeik om alles.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:10 schreef Synthesist het volgende:
Ik heb een borderliner gekend.
Makkelijk in bed te krijgen![]()
Maar je word knettergek van zo'n meisje. Wat een jaloezie, wat een overloos gezeik.
Never again
je hoopt dat men het allemaal hier met de mantel der liefde bedekt?quote:Op woensdag 30 september 2009 02:14 schreef geengrapje het volgende:
Ik heb pas één mildere reactie gehoord, hoop op meerdere, nu ik steeds meer de neiging krijg 'X' te zien als iemand die zo boos is geworden dat hij zich niet heeft kunnen beheersen.
Inderdaad zeg. Dat je uberhaupt overweegt bij 'em te blijven. Hoe fucked up ben je zelf danquote:Op woensdag 30 september 2009 10:24 schreef Re het volgende:
je hoopt dat men het allemaal hier met de mantel der liefde bedekt?
Ongelijkwaardigheid, inderdaad. Ik praat hiermee overigens de reactie van vriend niet goed, die is belachelijk, maar het komt niet uit het niets, dat is wat ik zeg.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Uit alles blijkt dat de TS hem niet belangrijk genoeg vind.
quote:Op woensdag 30 september 2009 10:53 schreef mspoez het volgende:
Ongelijkwaardigheid, inderdaad. Ik praat hiermee overigens de reactie van vriend niet goed, die is belachelijk, maar het komt niet uit het niets, dat is wat ik zeg.
Seriously? Wtf.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:09 schreef mspoez het volgende:
idd... het kort en klein slaan van een huisraad en het uitschelden van iemand voor hoer is izeker iets heel slechts ... maar als die persoon terwijl je een relatie hebt eventjes een avondje niet bij je wil zijn, kan dat inderdaad zulke represailles uitlokken....quote:Op woensdag 30 september 2009 10:53 schreef mspoez het volgende:
[..]
Ongelijkwaardigheid, inderdaad. Ik praat hiermee overigens de reactie van vriend niet goed, die is belachelijk, maar het komt niet uit het niets, dat is wat ik zeg.
dude...quote:Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef RM-rf het volgende:
maar als die persoon terwijl je een relatie hebt eventjes een avondje niet bij je wil zijn, kan dat inderdaad zulke represailles uitlokken....
Die borderline-trend versterkt die vooroordelen over borderline ook weer lekker, zodra je borderline hebt ben je meteen een niet functionerende slet die altijd emotionele uitbarstingen heeft.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:09 schreef RM-rf het volgende:ben benieuwd wat voor relaties mensen die dat soort onzin hier roepen zelf hebben... ook allemaal mensen die de populaire borderline-trend/hype netjes navolgen ....
vroeger, als je je als een klootzak gedroeg, was je gewoon een dikke lul en een klootzak ... tegenwoordig heb je dan ofwel 'Borderline' of je hebt 'Asperger' ...
Wat TS sowieso al goed doet, niets is de fout van haar vriend. Het is de borderline of ze is het zelf. Ik begin bijna te twijfelen dat de problemen echt bij TS liggen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:28 schreef Re het volgende:
mja, in geval van TS is het zelf plakken van een labeltje natuurlijk enigsins geruststellend, het ligt niet aan hem, het ligt aan de borderline...
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:16 schreef geengrapje het volgende:
Als ik enigszins zou denken dat hij zich niet zou kunnen inhouden waar mijn dochter bij was had ik de koffers al veel eerder bij de deur gezet. Dit is niet het geval. Hij heeft nog nooit een aanval of uitval gehad waaar dochter bij was en zou dat ook nooit doen. Ook is hij lief voor haar en doet hij er alles aan dat ik en mijn dochter tijd samen kunnen hebben.
en snel!quote:
Nee hoor, je gedrag is standaard voor vrouwen die jarenlang mishandeld worden.quote:
Ik had er (met 10 jaar) ook niets over gezegd: "Ze zoeken het maar uit."quote:Op woensdag 30 september 2009 12:31 schreef senesta het volgende:
De dochter is 10 jaar toch? Ik heb een zoon van 11 en ik weet zeker dat die daar ook zelf wel wat van gezegd zou hebben. Heeft je dochter nog niets zelf aangegeven TS?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef Troeta het volgende:
Bescherm je dochter liever, dat je zo van hem houd doet er niet zoveel toe...
Dat nog liever idd. Stom dat ik dat in mijn vorige post vergat.quote:
overigens, vind je werkelijk dat dat zo 'positief' is? geeft je dat werkelijk het idee dat dat iemand is die een solide basis voor een relatie neerlegt...?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:
Ik heb een relatie met een man (..) Bijna een half jaar is het één groot feest geweest. Trouwen, kindje krijgen, hondje erbij, mijn huis samen kopen is wat hij al snel voorstelde.
Er zitten uiteraard verschillende gradaties in de BPS. Je hebt lichte gevallen waar goed samen mee te leven valt en je hebt gevallen die je bedreigen met een mes uit angst om verlaten te worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:37 schreef HoneyPop het volgende:
Waarom meteen borderline?
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend, we woonden ook al snel samen maar we hebben er gewoon het beste van gemaakt, en nu willen we niet meer anders.
Misschien is die gast wel gewoon een klootzak..
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef Twin1983 het volgende:
Dat soort mensen als die vriend van jou, die leven puur voor zichzelf.
Echt een 100% egoïst. Alles wat hij voor jou lijkt te doen doet ie eigenlijk voor zichzelf. Jij geeft aan een avondje voor jezelf te willen, hij vat het op als ondankbaarheid/verraad en schaart jou meteen bij de categorie "Persona non grata" in zijn hoofd. Next comes agression.
Die mensen zijn niets dan 1 grote teleurstelling voor hun omgeving.
Paar kerncompetenties van soortgelijke mensen die ik uit mijn omgeving ken:
- Grootspraak
- Trekt iemand snel mee in een fake reality
- Gooit je dood met zielige verhalen en hoe benadeeld hij/zij wel niet is geweest.
- Kampen met een zwart gat waar bij normale mensen zelfvertrouwen zit, het zelfvertrouwen is bij hen meestal een onverschillige houding. Verder is er niets.
- Onrealistische perceptie van zichzelf in de wereld.
- Praten het liefst alleen over zichzelf.
- Hebben last van grootheidswaan.
- Zijn achterbaks, liegen en bedriegen.
Kiest u maar
Vaak hebben mensen die samenleven met een borderliner het gevoel die persoon te kunnen 'genezen' of te kunnen helpen. Daardoor komen die mensen ook steeds hechter bij elkaar. Op het laatst kun je niet meer zonder elkaar en ga je de borderliner haar gedrag overnemen. Hopelijk geld dat niet al te sterk voor jouw broer.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:40 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Mijn broer helaas leeft met een vrouwelijke borderliner, heb respect voor hem maar zal geen gas minderen voor haar als ze voor mijn auto loopt.
Ergste vind ik is dat hij alles voor haar doet, en meegaat in die waanbeelden, TS je kind loopt nog het grootste gevaar.
Scherpe analyse. Dat blijft dus zo. Altijd. Je zult je inmiddels wel realiseren dat je hem niet de warmte kunt geven die hij wil. Hij zal altijd meer blijven willen, en als hij het niet krijgt... dan heb jij het gedaan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:
Alles wat met afstand te maken heeft, ruimte voor mezelf of tijd voor mijn dochter ziet hij als aanval.
Zonder gigantische therapie voor hem: Wat denk je zelf?quote:Mijn vraag?
Nee. Ja.quote:p.s. moet ik hem vertrouwen of kunnen borderliners echt zo goed liegen?
Niet te zeggen. Borderliners zijn impulsief, maar dat wil niet zeggen dat hij meteen een ander scoort.quote:Is het echt zo erg met bordeliners????? Kan één ruzie ( donderdag) ervoor zorgen dat hij meteen tijdens een avondje stappen het bed in duikt met een ander.
Zo iemand ken ik ook. Een vreselijk egoistische, onverschillige zak die weinig idee heeft van wat hij voelt en waarom. Maar zeker geen borderliner, adhder, autist of weet ik wat. Zakelijk enorm succesvol. Functioneert alleen niet in relaties met vrouwen.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef Twin1983 het volgende:
Dat soort mensen als die vriend van jou, die leven puur voor zichzelf.
Echt een 100% egoïst. Alles wat hij voor jou lijkt te doen doet ie eigenlijk voor zichzelf. Jij geeft aan een avondje voor jezelf te willen, hij vat het op als ondankbaarheid/verraad en schaart jou meteen bij de categorie "Persona non grata" in zijn hoofd. Next comes agression.
Die mensen zijn niets dan 1 grote teleurstelling voor hun omgeving.
Paar kerncompetenties van soortgelijke mensen die ik uit mijn omgeving ken:
- Grootspraak
- Trekt iemand snel mee in een fake reality
- Gooit je dood met zielige verhalen en hoe benadeeld hij/zij wel niet is geweest.
- Kampen met een zwart gat waar bij normale mensen zelfvertrouwen zit, het zelfvertrouwen is bij hen meestal een onverschillige houding. Verder is er niets.
- Onrealistische perceptie van zichzelf in de wereld.
- Praten het liefst alleen over zichzelf.
- Hebben last van grootheidswaan.
- Zijn achterbaks, liegen en bedriegen.
Kiest u maar
Antisociale persoonlijkheidsstoornis?quote:Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Zo iemand ken ik ook. Een vreselijk egoistische, onverschillige zak die weinig idee heeft van wat hij voelt en waarom. Maar zeker geen borderliner, adhder, autist of weet ik wat. Zakelijk enorm succesvol. Functioneert alleen niet in relaties met vrouwen.
Waarom er gelijk een medische diagnose op klootzakken geplakt moet worden snap ik niet. Is het gedrag dan ineens anders of goed te praten? Je moet nog steeds kiezen of je er mee wilt leven of niet.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 01:05 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Antisociale persoonlijkheidsstoornis?
Bullshit, er bestaan ook gewoon klootzakken zonder psychische stoornissen hoor. En na het verbreken van een relatie ben je al helemaal de laatste die diagnoses moet gaan lopen stellen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:07 schreef geengrapje het volgende:
Waarschijnlijk heeft 99% op dit forum gelijk. Gisteren een poging gedaan om te verzoenen in alle rust gegeten, elkaar vastgehouden en gezegd dat we er het beste van maken.
Wel nog steeds de ruimte nodig om na te denken. Hij naar zijn eigen appartement. Stoppen doorgeslagen. De hele avond emotionele sms-jes, aangehoord, grenzen aangegeven, volgende dag. Hoef je nooit meer te zien, koelkast, kom mijn laatste spullen ophalen, sta bijna voor de deur. Ik tas voor de deur neer gezet en weggefietst, kom ik hem tegen. Weer uitgescholden voor kuthoer.
KLAAR ER MEE! Nu maar hopen dat het hier bij blijft.
Misschien toch gewoon een klootzak, maar absoluut een man met een spychische afwijking.
Kan niet alleen zijn, zich niet neer leggen bij het feit dat ik ruimte nodig heb, zich niet kan inhouden nu hij weet dat het voorgoed voorbij is. Word een complete freak in tegenstelling tot het afgelopen jaar.
Inderdaad weglopen en niet meer omkijken is het beste.
Ik zie 't inderdaad voor me dat het niet hierbij blijft. Wees op je hoede TS, verander sloten, doe je ramen en deuren dicht want: "HERE'S X!" middenin de nacht bij je deur om te schreeuwen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:08 schreef Copycat het volgende:
Hij heeft geen sleutels meer van jouw huis?
En nu de mening van jouw vriend? Jij hebt immers de borderline, niet hij.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:37 schreef HoneyPop het volgende:
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend...
het is ook erg vervelend, ik ken mensen met BPS en ze zijn niet makkelijk, maar vaak hebben ze een onwijs lieve kant ook. Maar t zijn niet allemaal klootzakken/bitches, vaak alleen als ze boos bang of verdrietig zijn. Maar zij lopen nu ook tegen een soort stigma op. Genoeg mensen die schamen omdat ze hetzelfde label hebben als de klootzakken/bitches, maar er ook niet eerlijk voor uit durven te komen omdat ze niet over een kam geschoren willen worden. Net als de TS van dit topic een goede verklaring zoekt voor het gedrag van haar vriend. Je vriend is gewoon een klootzak.quote:Waarom er gelijk een medische diagnose op klootzakken geplakt moet worden snap ik niet. Is het gedrag dan ineens anders of goed te praten? Je moet nog steeds kiezen of je er mee wilt leven of niet.
Ow naar zijn mening ben ik gewoon prettig gestoord, ik richt het vooral naar binnen en probeer hem er zo min mogelijk mee lastig te vallen. Ik krijg altijd te horen dat het nooit saai is met mij, ik heb een grote dosis humor + zelfspot en daar red ik me wel mee.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:22 schreef Coco98 het volgende:
Voor alle mensen die in aanraking zijn gekomen met een borderliner:
How a bpd love relationship evolves.
Zo herkenbaar...
[..]
En nu de mening van jouw vriend? Jij hebt immers de borderline, niet hij.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:22 schreef Coco98 het volgende:
Voor alle mensen die in aanraking zijn gekomen met een borderliner:
How a bpd love relationship evolves.
Zo herkenbaar...
[..]
En nu de mening van jouw vriend? Jij hebt immers de borderline, niet hij.
De topictitel is in dit kader ook niet al te slim bedacht ... Vandaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef geengrapje het volgende:
Hallo heb niet gezegd dat hij borderliner was, vroeg me het af!!!!!
Dat was geen reactie op jou, maar op deze post.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef geengrapje het volgende:
[..]
Hallo heb niet gezegd dat hij borderliner was, vroeg me het af!!!!!
Alle kenmerken waren aanwezig en ik hoopte dat ik daar iets van kon begrijpen door dit onderwerp te starten.
Nu ben ik de bordeliner?
quote:Op woensdag 30 september 2009 11:37 schreef HoneyPop het volgende:
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend, we woonden ook al snel samen maar we hebben er gewoon het beste van gemaakt, en nu willen we niet meer anders.
Misschien is die gast wel gewoon een klootzak..
Dit is echt t beste wat je kan doenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:53 schreef geengrapje het volgende:
Reageer nu ook niet meer op woede sms-jes, neem de telefoon niet meer op en zorg dat ik bij hem uit de buurt blijf.
dat dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:16 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik zie 't inderdaad voor me dat het niet hierbij blijft. Wees op je hoede TS, verander sloten, doe je ramen en deuren dicht want: "HERE'S X!" middenin de nacht bij je deur om te schreeuwen.
Goedzo!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:53 schreef geengrapje het volgende:
Nee hij heeft gelukkig de sleutels ingeleverd! ik hoop dat ik de hoofdstuk in alle rust kan afsluiten en dat het niet nog een staartje krijgt. Reageer nu ook niet meer op woede sms-jes, neem de telefoon niet meer op en zorg dat ik bij hem uit de buurt blijf. Hopelijk komt hij me ook niet meer opzoek.
Heftig hoor, als een man vorige week nog je ware is en na een escalatie onherkenbaar is.
Wil janken, maar kan niet omdat ik in shock ben.
Leven gaat gewoon door, dochter van school halen en naar danssles brengen. Doen of er niets aan de hand is. Kan haar dit niet vertellen, is te erg voor woorden.
bedankt in ieder geval voor alle reacties!!!!
Nogmaals sterkte gewenst.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:21 schreef geengrapje het volgende:
En toen was het stil. ....
sms'jes zijn opgehouden. Heb niet meer gereageerd. Dochter op bed, nog niks gezegd tegen haar.
Weet nog niet hoe ik haar moet vertellen dat hij niet meer hier woont en we elkaar nooit meer gaan zien.
Wil haar niet belasten met een ingewikkeld verhaal. Dit weekend is ze bij haar vader, kan ik even normaal gaan zitten janken om wat me is overkomen en even uitblazen bij vriendinnen.
Vanavond in ieder geval de kaarsje aan gestoken, gezellig gemaakt, kachel aangezet, lekker gekookt, morgenvroeg het wekkertje en dan maar zien.
bedankt iedereen
Volgens mij zijn die nummer 2 en 3 van de symptomen van een "loser" die in die link vermeld staan, helemaal van toepassing op de situatie van TS!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:40 schreef mgerben het volgende:
Misschien borderline, misschien wat Amerikanen een 'loser' noemen. Geen 100% match, maar kun je iets met die link?
In elk geval beschrijf je geen normale persoonlijkheid. Te opdringerig en slaat volledig door bij wat hij ervaart als afwijzing. Het erge is dat hij waarschijnlijkst het bangst is voor afwijzing en door zijn manier van doen zijn eigen angst werkelijkheid maakt.
Erg triest, maar medelijden is geen basis voor een relatie.
Wegblijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |