quote:Op woensdag 30 september 2009 11:16 schreef geengrapje het volgende:
Als ik enigszins zou denken dat hij zich niet zou kunnen inhouden waar mijn dochter bij was had ik de koffers al veel eerder bij de deur gezet. Dit is niet het geval. Hij heeft nog nooit een aanval of uitval gehad waaar dochter bij was en zou dat ook nooit doen. Ook is hij lief voor haar en doet hij er alles aan dat ik en mijn dochter tijd samen kunnen hebben.
en snel!quote:
Nee hoor, je gedrag is standaard voor vrouwen die jarenlang mishandeld worden.quote:
Ik had er (met 10 jaar) ook niets over gezegd: "Ze zoeken het maar uit."quote:Op woensdag 30 september 2009 12:31 schreef senesta het volgende:
De dochter is 10 jaar toch? Ik heb een zoon van 11 en ik weet zeker dat die daar ook zelf wel wat van gezegd zou hebben. Heeft je dochter nog niets zelf aangegeven TS?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef Troeta het volgende:
Bescherm je dochter liever, dat je zo van hem houd doet er niet zoveel toe...
Dat nog liever idd. Stom dat ik dat in mijn vorige post vergat.quote:
overigens, vind je werkelijk dat dat zo 'positief' is? geeft je dat werkelijk het idee dat dat iemand is die een solide basis voor een relatie neerlegt...?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:
Ik heb een relatie met een man (..) Bijna een half jaar is het één groot feest geweest. Trouwen, kindje krijgen, hondje erbij, mijn huis samen kopen is wat hij al snel voorstelde.
Er zitten uiteraard verschillende gradaties in de BPS. Je hebt lichte gevallen waar goed samen mee te leven valt en je hebt gevallen die je bedreigen met een mes uit angst om verlaten te worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:37 schreef HoneyPop het volgende:
Waarom meteen borderline?
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend, we woonden ook al snel samen maar we hebben er gewoon het beste van gemaakt, en nu willen we niet meer anders.
Misschien is die gast wel gewoon een klootzak..
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef Twin1983 het volgende:
Dat soort mensen als die vriend van jou, die leven puur voor zichzelf.
Echt een 100% egoïst. Alles wat hij voor jou lijkt te doen doet ie eigenlijk voor zichzelf. Jij geeft aan een avondje voor jezelf te willen, hij vat het op als ondankbaarheid/verraad en schaart jou meteen bij de categorie "Persona non grata" in zijn hoofd. Next comes agression.
Die mensen zijn niets dan 1 grote teleurstelling voor hun omgeving.
Paar kerncompetenties van soortgelijke mensen die ik uit mijn omgeving ken:
- Grootspraak
- Trekt iemand snel mee in een fake reality
- Gooit je dood met zielige verhalen en hoe benadeeld hij/zij wel niet is geweest.
- Kampen met een zwart gat waar bij normale mensen zelfvertrouwen zit, het zelfvertrouwen is bij hen meestal een onverschillige houding. Verder is er niets.
- Onrealistische perceptie van zichzelf in de wereld.
- Praten het liefst alleen over zichzelf.
- Hebben last van grootheidswaan.
- Zijn achterbaks, liegen en bedriegen.
Kiest u maar
Vaak hebben mensen die samenleven met een borderliner het gevoel die persoon te kunnen 'genezen' of te kunnen helpen. Daardoor komen die mensen ook steeds hechter bij elkaar. Op het laatst kun je niet meer zonder elkaar en ga je de borderliner haar gedrag overnemen. Hopelijk geld dat niet al te sterk voor jouw broer.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:40 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Mijn broer helaas leeft met een vrouwelijke borderliner, heb respect voor hem maar zal geen gas minderen voor haar als ze voor mijn auto loopt.
Ergste vind ik is dat hij alles voor haar doet, en meegaat in die waanbeelden, TS je kind loopt nog het grootste gevaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |