abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73236741
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:16 schreef geengrapje het volgende:

Als ik enigszins zou denken dat hij zich niet zou kunnen inhouden waar mijn dochter bij was had ik de koffers al veel eerder bij de deur gezet. Dit is niet het geval. Hij heeft nog nooit een aanval of uitval gehad waaar dochter bij was en zou dat ook nooit doen. Ook is hij lief voor haar en doet hij er alles aan dat ik en mijn dochter tijd samen kunnen hebben.

ooooh, héél overtuigend hoor ... je vertrouwd hem vooral 'omdat hij dat nog nooit eerder gedaan heeft'

tegenvraagje ... had hij voor zn 'uitbarsting' al eens eerder je huisraad kort-en-klein geslagen en je vor 'hoer' utgemaakt ...?
nee toch? en was hij juist tegenover jou ook niet altijd zo 'verschrikkelijk lief en aardig geweest'....?

Overigens, laat je vooral nu in de rol gaan dringen waar je zij gedrag gaat ''rechtvaardigen' ... en alles wat hij doet gaat 'goedpraten'..., wat vooral een vorm lijkt te zijn van 'jezelf naar de mond praten'.
daarmee voldoe je voor 100% aan het aloude cliche van vrouwen die mishandeld worden of in een verschrikkelijk slechte relatie vast-zitten en eigenlijk wel weten dat deze slecht voor hen is ...

maar als ze er openlijk over gaan praten, nemen ze de terechte opmerking heel snel op als 'kritiek op henzelf' en gaan ze juist heel hardnekkig pogen alles 'recht te praten', omdat ze denken dat ze daarmee ook hun eigen keuzes kunnen 'goedmaken'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_73236927
Waarom meteen borderline?
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend, we woonden ook al snel samen maar we hebben er gewoon het beste van gemaakt, en nu willen we niet meer anders.

Misschien is die gast wel gewoon een klootzak..
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 11:49:31 #53
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73237302
Het borderliner gedeelte is ook gewoon een zelfdiagnose van TS en een vriendin toch?

En ik heb het idee dat TS zelf al een keuze heeft gemaakt
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 30 september 2009 @ 11:54:13 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73237488
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:36 schreef TGVkopper het volgende:
Rennen
en snel!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 30 september 2009 @ 11:54:37 #55
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73237510
En je denkt dat je dochter niet merkte dat er een "hoop poeha" was toen mama even een avondje alleen met haar wilde zijn? Dat ze niet merkte dat ome Henk om half 6 ´smorgens dronken thuis kwam. Dat er wat huisraad verplaatst was en dat mama overstuur was en ome Henk opeens helemaal niet meer thuis kwam? Dat de buren raar kijken vanwege de aso scene die zich op straat heeft afgespeeld.
Dat mama nu om de haverklap smsjes krijgt met" het spijt me" en dat mama dan vertwijfeld voor zich uit gaat zitten staren.

Denk je dat je dochter dat niet merkt?

Als ik jou was zou ik me niet afvragen wat er met hem aan de hand is en of je met hem verder kan. Jij moet je af gaan vragen wat er met jou mis is waarom je uberhaupt bij iemand wil zijn die zo onberekenbaar is.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:29:58 #56
pi_73238528
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:16 schreef geengrapje het volgende:
Iedereen verklaard me voor gek
Nee hoor, je gedrag is standaard voor vrouwen die jarenlang mishandeld worden.

Je kan gewoon een goed en normaal leven eisen. Je kan dat in je eentje doen, of met een partner die goed voor je is. Iemand die de boel kort en klein slaat en de buurt bij elkaar schreeuwt als hij een keer zijn zin niet krijgt of een beetje werk-gerelateerde stress heeft, is geen positieve toevoeging aan jouw leven en dat van je dochter.

Kies voor jezelf. Neuk hem af en toe als het persé moet, maar ga niet met hem samenwonen. Als hij geen rekening met jou en je leven kan houden, moet je hem dumpen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Moderator woensdag 30 september 2009 @ 12:31:41 #57
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_73238571
De dochter is 10 jaar toch? Ik heb een zoon van 11 en ik weet zeker dat die daar ook zelf wel wat van gezegd zou hebben. Heeft je dochter nog niets zelf aangegeven TS?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 30 september 2009 @ 12:46:44 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73239020
Zit er vandaag iets in het water of zo?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 30 september 2009 @ 12:48:32 #59
pi_73239065
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:31 schreef senesta het volgende:
De dochter is 10 jaar toch? Ik heb een zoon van 11 en ik weet zeker dat die daar ook zelf wel wat van gezegd zou hebben. Heeft je dochter nog niets zelf aangegeven TS?
Ik had er (met 10 jaar) ook niets over gezegd: "Ze zoeken het maar uit."
pi_73243532
Wat ik eigenlijk niet snap is dat topicstarter zich meer druk maakt en bang is dat die vreemd gaat dan dat die zo agressief is.

En inderdaad dit is een zelfdiagnose misschien is het gewoon een eikel maar doordat jij er borderline op plakt heb je voor jezelf een excuus bedacht.

Om heel eerlijk te zijn een zo'n uitbarsting die zo extreem is al te veel en ik zou per direct de sloten op de deur vervangen.
In zo'n situatie stel jezelf voor de keuze van wil ik zo behandeld worden en daar handel je naar.

Als je besluit zelf in deze situatie te zitten is het nare dat niet alleen jij de dupe word maar ook je dochter en persoonlijk vind ik het welzijn van jezelf en je dochter belangrijker dan een relatie die zo is.

Wil je jaren later hebben dat je eigen dochter je op een gegeven moment niet meer moet omdat je besloot deze man in je leven te houden ?? Dat is namelijk een heel groot risico dat je neemt .
  woensdag 30 september 2009 @ 15:08:32 #61
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73243695
Ik zou het risico niet eens meer durven nemen met zo'n gast.
Borderline of niet, weg ermee. Of houd eens een tijdje afstand en kijk hoe hij reageert. Als hij een doorsnee borderliner zou zijn dan zul je het op zo'n moment wel merken.

Sterkte iig. Ik zou mij knap beroerd voelen in jouw situatie.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73243878
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:43 schreef Troeta het volgende:
Bescherm je dochter liever, dat je zo van hem houd doet er niet zoveel toe...
  woensdag 30 september 2009 @ 15:27:14 #63
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73244325
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:13 schreef Logician het volgende:

[..]

Dat nog liever idd. Stom dat ik dat in mijn vorige post vergat.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73244469
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:

Ik heb een relatie met een man (..) Bijna een half jaar is het één groot feest geweest. Trouwen, kindje krijgen, hondje erbij, mijn huis samen kopen is wat hij al snel voorstelde.
overigens, vind je werkelijk dat dat zo 'positief' is? geeft je dat werkelijk het idee dat dat iemand is die een solide basis voor een relatie neerlegt...?
Iemand die binnen de kortste keren de meest verregaande voorstellen doet (trouwen, kinderen krijgen, 'jouw huis kopen') en zich schijnbaar direkt geheel wil vastleggen?

Juist dat soort lange termijn keuzes zijn niet hetzelfde als dingen die je in een opwelling roept, of tegen personen die je net hebt leren kennen; en als je dat niet doorhebt, is het een beetje ook het onheil dat je over jezelf oproept...
zonder enige skeptische blik zo'n persoon geheel vertrouwen is een teken voor een overmaat aan 'goedgelovigheid' en misschien ook 'wensdenken'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 30 september 2009 @ 15:33:05 #65
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73244518
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:37 schreef HoneyPop het volgende:
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend, we woonden ook al snel samen maar we hebben er gewoon het beste van gemaakt, en nu willen we niet meer anders.

Er zitten uiteraard verschillende gradaties in de BPS. Je hebt lichte gevallen waar goed samen mee te leven valt en je hebt gevallen die je bedreigen met een mes uit angst om verlaten te worden.

Als ik zo een beetje de OP bekijk, dan zie ik toch wel een groot probleem bij X wat verlatingsangst betreft en het reguleren van zijn emoties en grenzen.

Maar goed, laten we het stickertjes plakken maar aan de shrink over.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_73244631
Dat soort mensen als die vriend van jou, die leven puur voor zichzelf.
Echt een 100% egoïst. Alles wat hij voor jou lijkt te doen doet ie eigenlijk voor zichzelf. Jij geeft aan een avondje voor jezelf te willen, hij vat het op als ondankbaarheid/verraad en schaart jou meteen bij de categorie "Persona non grata" in zijn hoofd. Next comes agression.

Die mensen zijn niets dan 1 grote teleurstelling voor hun omgeving.
Paar kerncompetenties van soortgelijke mensen die ik uit mijn omgeving ken:
- Grootspraak
- Trekt iemand snel mee in een fake reality
- Gooit je dood met zielige verhalen en hoe benadeeld hij/zij wel niet is geweest.
- Kampen met een zwart gat waar bij normale mensen zelfvertrouwen zit, het zelfvertrouwen is bij hen meestal een onverschillige houding. Verder is er niets.
- Onrealistische perceptie van zichzelf in de wereld.
- Praten het liefst alleen over zichzelf.
- Hebben last van grootheidswaan.
- Zijn achterbaks, liegen en bedriegen.

Kiest u maar
pi_73244746
Dat stickertje is een excuus voor de topicstarter om zich achter te verschuilen.
Bij de weg hoeft niet eens borderline te zijn , want voor hetzelfde geld is het een psychopaat , vele stoornissen hebben dingen die op elkaar lijken en op een lapje tekst te beoordelen wat iemand mankeert is heel erg kort door de bocht.

Trouwens groot misverstand heel vaak kan je mensen met borderline niet allemaal in een apart hokje plaatsen omdat er vaak grote verschillen zijn niet elke borderline is agressief, losbandig ect.
Je hebt ook de introverte gevallen die zichzelf in de weg zitten.
Het scheelt ook of de persoon in wil zien dat die borderline heeft maar ook of degene behandelbaar is.

Maar eerlijk gezegd vind ik in dit geval of degene borderline heeft er niet toedoen, het is meer dat ze zichzelf af moet gaan vragen wat zij met deze situatie doet dan of diegene borderline is of niet.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:40:36 #68
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_73244758
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef Twin1983 het volgende:
Echt een 100% egoïst. Alles wat hij voor jou lijkt te doen doet ie eigenlijk voor zichzelf. Jij geeft aan een avondje voor jezelf te willen, hij vat het op als ondankbaarheid/verraad en schaart jou meteen bij de categorie "Persona non grata" in zijn hoofd. Next comes agression.

- Grootspraak
- Gooit je dood met zielige verhalen en hoe benadeeld hij/zij wel niet is geweest.
- Kampen met een zwart gat waar bij normale mensen zelfvertrouwen zit, het zelfvertrouwen is bij hen meestal een onverschillige houding. Verder is er niets.

Kiest u maar

Mijn broer helaas leeft met een vrouwelijke borderliner, heb respect voor hem maar zal geen gas minderen voor haar als ze voor mijn auto loopt.
Ergste vind ik is dat hij alles voor haar doet, en meegaat in die waanbeelden, TS je kind loopt nog het grootste gevaar.
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  woensdag 30 september 2009 @ 15:42:47 #69
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73244841
nee
  woensdag 30 september 2009 @ 15:48:03 #70
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73245033
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:40 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

Mijn broer helaas leeft met een vrouwelijke borderliner, heb respect voor hem maar zal geen gas minderen voor haar als ze voor mijn auto loopt.
Ergste vind ik is dat hij alles voor haar doet, en meegaat in die waanbeelden, TS je kind loopt nog het grootste gevaar.
Vaak hebben mensen die samenleven met een borderliner het gevoel die persoon te kunnen 'genezen' of te kunnen helpen. Daardoor komen die mensen ook steeds hechter bij elkaar. Op het laatst kun je niet meer zonder elkaar en ga je de borderliner haar gedrag overnemen. Hopelijk geld dat niet al te sterk voor jouw broer.
It's fun to lose.
And to pretend.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:10:43 #71
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_73245888
Goed topic. En TS heeft zelf ook een flinke steek los, volgens mij.
Resistance is futile
pi_73246051
Om heel eerlijk te zijn zelf heb ik borderline, maar ik moet er zelf niet aan denken om samen te wonen omdat ik gewoon ruimte voor mezelf nodig heb en als ik een onenigheid heb met iemand dat ik het even moet laten bezinken en ook even afkoelen en dat kan voor mij niet als ik samen woon.

Bij mij is er redelijk mee om te gaan, maar dat is omdat ik een therapie heb gevolgd en inzicht in mezelf heb gekregen en ook meer leer op lang termijn kijken.

Relaties zijn wat moeilijk soms , vriendschappen ditto maar dat is gewoon ook omdat ik soms extreem koppig kan zijn en inderdaad moeilijker kan relativeren. Bij mij is wel dat ik soms heftiger op iets kan reageren, maar niet echt agressief ben, en dus geen ruzies (wel woordenwisselingen maar ik merk van mezelf al dat als ik merk dat ik in verleiding kom om te gaan schelden, etc dat ik niet de situatie en de lange termijn reactie ook niet help ( denk wel dat het door de therapie komt dat ik mezelf kan corrigeren)

Wel blijf ik dit zeggen , een boel beelden die mensen van Borderline hebben hoeven niet altijd te kloppen, kan wel maar soms uit het zich ook heel anders.
pi_73246619
p.s. Ik heb geen tramatische jeugd gehad zelf, ook geen rare relaties met mannen en nee hij heeft mij nooit op een verkeerde manier aangeraakt. Mag dit gezegd worden. Ben nog nooit in mijn leven mishandeld geweest. Als dit het geval was, dan had ik de vraag niet eens gesteld op dit forum en hem gewoonweg nooit mee willen zien.

Ik probeer het alleen maar te begrijpen!
Ken dit niet, heb dit nog nooit meegemaakt en weet nog niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik ben echt wel verstandig genoeg om te bepalen of hij een gevaar voor mijn dochter is. Ook als dat het geval was, maakte ik me nu niet meer druk om hem en was mijn oordeel snel geveld.

Het stickertje borderliner heb ik niet geplakt, maar wel me afgevraagd of dit zou kunnen.

Stel dat hij het niet is, dan blijft de vraag, kun je iemand vergeven?
Het wordt voor mij in de loop van de week steeds duidelijker dat dit niet gaat.
Wat ik ook wens of hij, mijn gevoel blijft steken bij zijn histerische actie.

Jammer, als ik zie dat zo iets moois in één uur wordt weggevaagd.
Iedereen vraagt zich toch dan af, waar is het mis gegaan?
  woensdag 30 september 2009 @ 16:33:06 #74
259412 Seven.of.Nine
pi_73246738
Natuurlijk is het jammer. Maar dat neemt niet weg dat hij gewoon een steekje los heeft en dat dat geen goede perspectieven biedt voor jou en je dochter.
Resistance is futile
pi_73247001
Als ik het goed begrijp is het hysterische vriendje helemaal nooit gediagnosticeerd als borderliner? Da's dan een goeie manier om iedereen hier op het verkeerde been te zetten

Heeft hij wel borderline, dan vraag ik me af of je je ooit hebt verdiept in deze stoornis. Relatie met een borderliner is een recept voor de hel. Voor jezelf en voor je kind.

Ik vraag me eerder af wat er in godsnaam mis is met TS dat nog overweegt door te gaan met deze relatie, en zelfs haar kind hieraan bloot te stellen. Zoek alsjeblieft hulp want jouw reactie is echt niet normaal.
pi_73247034
Sorry hoor maar dan gebruik je het wel als excuus.

Als iemand je bij wijze van spreken keihard in je gezicht slaat en zegt oh sorry hoor dat komt door de borderline (voorbeeld dus) maakt het niet goed.
Borderline is geen excuus en het maakt het ook niet makkelijker om te vergeven.
Je kan iemand pas echt vergeven als die echt spijt heeft ( wat ik in dit verhaal betwijfel juist als iemand oprecht spijt heeft laat die je in je waarde en geeft die je ruimte om het bezinken wat ik uit jou verhaal niet begrijp)

En om heel eerlijk te zijn voor zulk extreem geweld als ik al las is geen excuus, dan kan je beter voor jezelf kiezen want je weet gewoon dat dit vaker gaat voorkomen .
Om heel eerlijk te zijn waar is je eigenwaarde als je dit al toelaat.

Recentelijk heb ik zelf in een situatie gezeten met een vriend met een agressieve dronk die dingen zei waar ik echt zoiets had van dat laat ik me niet zeggen.
Die vriend is nu foetsie omdat ik weet 1x is te veel. En ik mezelf te veel waardeer om me steeds aan die situatie bloot te stellen.

Ik denk echt dat ik je heel duidelijk moet maken 1x is te veel en er zijn dingen die je als vrouw echt niet moet laten zeggen of laat doen en dan moet je voor jezelf opkomen.
Je kan zeggen oh hij is zo lief , maar zo lief is die niet want dan was die niet tot zulke dingen in staat.
Sommige mensen hebben 2 gezichten en op het moment dat ze dat 2e gezicht laten zien is al duidelijk dat je schijnbaar een vergissing heb gemaakt, de persoon loslaten en kiezen voor positievere mensen.

Eerlijk gezegd word ik een beetje kwaad dat je dit als vrouw toelaat , een beetje eigenwaarde kan geen kwaad.
  woensdag 30 september 2009 @ 16:43:03 #77
259412 Seven.of.Nine
pi_73247089
TS, ik denk dat dit in de toekomst vaker zal gebeuren. Het is niet maar een incident he? Er komt hier een dieperliggend probleem bloot te liggen.
Resistance is futile
pi_73251165
met een bordeliner een relatie hebben? kan
met een borderliner die zichzelf niet in de hand heeft? geen goeie zet, niet voor jou en zeker niet voor je dochter.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_73253478
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:28 schreef geengrapje het volgende:
Alles wat met afstand te maken heeft, ruimte voor mezelf of tijd voor mijn dochter ziet hij als aanval.
Scherpe analyse. Dat blijft dus zo. Altijd. Je zult je inmiddels wel realiseren dat je hem niet de warmte kunt geven die hij wil. Hij zal altijd meer blijven willen, en als hij het niet krijgt... dan heb jij het gedaan.
quote:
Mijn vraag?
Zijn er relaties die stand houden of moet ik echt beslissen hem met rust te laten.
Zonder gigantische therapie voor hem: Wat denk je zelf?
Met therapie kan er een hoop. Maar wat jij schrijft is vrij extreem. Dat kan gewoon echt niet. En je kunt hem niet geven wat hij eist om hem rustig te houden.
quote:
p.s. moet ik hem vertrouwen of kunnen borderliners echt zo goed liegen?
Nee. Ja.
quote:
Is het echt zo erg met bordeliners????? Kan één ruzie ( donderdag) ervoor zorgen dat hij meteen tijdens een avondje stappen het bed in duikt met een ander.
Niet te zeggen. Borderliners zijn impulsief, maar dat wil niet zeggen dat hij meteen een ander scoort.
Jij bent belangrijker voor hem dan wie dan ook. Een one-night-stand betekent niets voor hem: jij betekent alles. Daarom probeert hij jou te raken met zijn uitspraken. Hij weet heel goed waar jij bang voor bent en wat hij moet zeggen.
Hij is niet op zoek naar een ander; het gaat om jou. Lief he?
  woensdag 30 september 2009 @ 20:06:56 #80
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73253657
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef Twin1983 het volgende:

- Grootspraak

Kiest u maar
Zo iemand ken ik ook. Een vreselijk egoistische, onverschillige zak die weinig idee heeft van wat hij voelt en waarom. Maar zeker geen borderliner, adhder, autist of weet ik wat. Zakelijk enorm succesvol. Functioneert alleen niet in relaties met vrouwen.

Waarom er gelijk een medische diagnose op klootzakken geplakt moet worden snap ik niet. Is het gedrag dan ineens anders of goed te praten? Je moet nog steeds kiezen of je er mee wilt leven of niet.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 01:05:18 #81
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_73263510
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:06 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Zo iemand ken ik ook. Een vreselijk egoistische, onverschillige zak die weinig idee heeft van wat hij voelt en waarom. Maar zeker geen borderliner, adhder, autist of weet ik wat. Zakelijk enorm succesvol. Functioneert alleen niet in relaties met vrouwen.

Waarom er gelijk een medische diagnose op klootzakken geplakt moet worden snap ik niet. Is het gedrag dan ineens anders of goed te praten? Je moet nog steeds kiezen of je er mee wilt leven of niet.
Antisociale persoonlijkheidsstoornis?
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 05:26:30 #82
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73264314
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 01:05 schreef TGVkopper het volgende:

[..]

Antisociale persoonlijkheidsstoornis?

Als je niet 100% happy, stabiel en übersociaal bent ten alle tijden en in elk aspect van het leven, dan heb je gelijk een ernstige, ongeneeslijke psychiatrische aandoening?

Waar hebben jullie last van? Een compulsieve ordening- en etiketplakstoornis?

Je kan ook gewoon door het leven getekend zijn en er minder gezellige overlevingsstrategieen op na houden die in dit geval prima werken in het dagelijks leven en niet erg functioneel zijn in intieme relaties. Niks wat een beetje therapie niet oplost en is van een hele andere orde dan een persoonlijkheidsstoornis.
pi_73264720
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand zo door het lint kan gaan. Overspannen, misschien gebruikt ie drugs, of heeft ie een alcoholprobleem? Ik kan echt niet opmaken dat hij Borderline heeft. Alleen een proffesionel kan na onderzoek een diagnose stellen, en als vriendin en op internet kan dat niet.
pi_73266848
Waarschijnlijk heeft 99% op dit forum gelijk. Gisteren een poging gedaan om te verzoenen in alle rust gegeten, elkaar vastgehouden en gezegd dat we er het beste van maken.
Wel nog steeds de ruimte nodig om na te denken. Hij naar zijn eigen appartement. Stoppen doorgeslagen. De hele avond emotionele sms-jes, aangehoord, grenzen aangegeven, volgende dag. Hoef je nooit meer te zien, koelkast, kom mijn laatste spullen ophalen, sta bijna voor de deur. Ik tas voor de deur neer gezet en weggefietst, kom ik hem tegen. Weer uitgescholden voor kuthoer.

KLAAR ER MEE! Nu maar hopen dat het hier bij blijft.
Misschien toch gewoon een klootzak, maar absoluut een man met een spychische afwijking.
Kan niet alleen zijn, zich niet neer leggen bij het feit dat ik ruimte nodig heb, zich niet kan inhouden nu hij weet dat het voorgoed voorbij is. Word een complete freak in tegenstelling tot het afgelopen jaar.

Inderdaad weglopen en niet meer omkijken is het beste.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:08:40 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73266871
Hij heeft geen sleutels meer van jouw huis?
pi_73266928
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:07 schreef geengrapje het volgende:
Waarschijnlijk heeft 99% op dit forum gelijk. Gisteren een poging gedaan om te verzoenen in alle rust gegeten, elkaar vastgehouden en gezegd dat we er het beste van maken.
Wel nog steeds de ruimte nodig om na te denken. Hij naar zijn eigen appartement. Stoppen doorgeslagen. De hele avond emotionele sms-jes, aangehoord, grenzen aangegeven, volgende dag. Hoef je nooit meer te zien, koelkast, kom mijn laatste spullen ophalen, sta bijna voor de deur. Ik tas voor de deur neer gezet en weggefietst, kom ik hem tegen. Weer uitgescholden voor kuthoer.

KLAAR ER MEE! Nu maar hopen dat het hier bij blijft.
Misschien toch gewoon een klootzak, maar absoluut een man met een spychische afwijking.
Kan niet alleen zijn, zich niet neer leggen bij het feit dat ik ruimte nodig heb, zich niet kan inhouden nu hij weet dat het voorgoed voorbij is. Word een complete freak in tegenstelling tot het afgelopen jaar.

Inderdaad weglopen en niet meer omkijken is het beste.
Bullshit, er bestaan ook gewoon klootzakken zonder psychische stoornissen hoor. En na het verbreken van een relatie ben je al helemaal de laatste die diagnoses moet gaan lopen stellen.

Maar, goed dat je weg gaat.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 10:16:37 #87
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_73267042
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:08 schreef Copycat het volgende:
Hij heeft geen sleutels meer van jouw huis?
Ik zie 't inderdaad voor me dat het niet hierbij blijft. Wees op je hoede TS, verander sloten, doe je ramen en deuren dicht want: "HERE'S X!" middenin de nacht bij je deur om te schreeuwen.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  Moderator donderdag 1 oktober 2009 @ 10:22:02 #88
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_73267164
Voor alle mensen die in aanraking zijn gekomen met een borderliner:

How a bpd love relationship evolves.

Zo herkenbaar...
quote:
Ik heb het, en ik ben al 2 jaar dolgelukkig met mn vriend...
En nu de mening van jouw vriend? Jij hebt immers de borderline, niet hij.
What can change the nature of a man?
pi_73267233
Het kan natuurlijk. Maar een borderliner zal altijd een karakter hebben dan hem/haar doet denken en doen op een bepaalde manier. Er is therapie voor borderliners zodat ze leren omgaan met zichzelf. Maar het zal een deel van hun karakter blijven.

Dus het is maar net hoe graag je zelf die relatie wil.
Daar zit je dan.
pi_73268073
quote:
het is ook erg vervelend, ik ken mensen met BPS en ze zijn niet makkelijk, maar vaak hebben ze een onwijs lieve kant ook. Maar t zijn niet allemaal klootzakken/bitches, vaak alleen als ze boos bang of verdrietig zijn. Maar zij lopen nu ook tegen een soort stigma op. Genoeg mensen die schamen omdat ze hetzelfde label hebben als de klootzakken/bitches, maar er ook niet eerlijk voor uit durven te komen omdat ze niet over een kam geschoren willen worden. Net als de TS van dit topic een goede verklaring zoekt voor het gedrag van haar vriend. Je vriend is gewoon een klootzak.

Overigens, een relatie met een borderliner is te doen!
Mits;
de persoon het weet van zichzelf en het onderkent
de persoon therapie (heeft ge)volgt
de persoon snapt dat zijn/haar gevoelens niet minder waar, maar wel heftiger zijn dan die van 'normale' mensen.
pi_73269686
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:22 schreef Coco98 het volgende:

Zo herkenbaar...
[..]

Ow naar zijn mening ben ik gewoon prettig gestoord, ik richt het vooral naar binnen en probeer hem er zo min mogelijk mee lastig te vallen. Ik krijg altijd te horen dat het nooit saai is met mij, ik heb een grote dosis humor + zelfspot en daar red ik me wel mee.
Nadeel (voor mij) is wel dat ik altijd vreselijk zorgzaam ben en begaan met alles dat leeft, daardoor heb vind ik het vaak moeilijk te begrijpen waardoor de wereld zo "gemeen" in elkaar zit, een daar val ik mn vriend soms wel mee lastig, bijv. als ik de elektrische vliegenvanger weer eens bij het vuilnis gooi
pi_73269751
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:22 schreef Coco98 het volgende:

Zo herkenbaar...
[..]

Hallo heb niet gezegd dat hij borderliner was, vroeg me het af!!!!!

Alle kenmerken waren aanwezig en ik hoopte dat ik daar iets van kon begrijpen door dit onderwerp te starten.
Nu ben ik de bordeliner?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 11:50:46 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73269868
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef geengrapje het volgende:
De topictitel is in dit kader ook niet al te slim bedacht ... Vandaar.
pi_73269950
Nee hij heeft gelukkig de sleutels ingeleverd! ik hoop dat ik de hoofdstuk in alle rust kan afsluiten en dat het niet nog een staartje krijgt. Reageer nu ook niet meer op woede sms-jes, neem de telefoon niet meer op en zorg dat ik bij hem uit de buurt blijf. Hopelijk komt hij me ook niet meer opzoek.

Heftig hoor, als een man vorige week nog je ware is en na een escalatie onherkenbaar is.
Wil janken, maar kan niet omdat ik in shock ben.

Leven gaat gewoon door, dochter van school halen en naar danssles brengen. Doen of er niets aan de hand is. Kan haar dit niet vertellen, is te erg voor woorden.

bedankt in ieder geval voor alle reacties!!!!
pi_73269972
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef geengrapje het volgende:

[..]

Alle kenmerken waren aanwezig en ik hoopte dat ik daar iets van kon begrijpen door dit onderwerp te starten.
Nu ben ik de bordeliner?
Dat was geen reactie op jou, maar op deze post.
quote:

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_73270368
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:53 schreef geengrapje het volgende:
Reageer nu ook niet meer op woede sms-jes, neem de telefoon niet meer op en zorg dat ik bij hem uit de buurt blijf.

Dit is echt t beste wat je kan doen veel succes in ieder geval!
pi_73272808
Hoe is je dochter eronder?
pi_73273205
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 10:16 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik zie 't inderdaad voor me dat het niet hierbij blijft. Wees op je hoede TS, verander sloten, doe je ramen en deuren dicht want: "HERE'S X!" middenin de nacht bij je deur om te schreeuwen.
dat dus.

en niet meer al na een paar weken gaan samenwonen. is ook niet goed voor je dochter lijkt me.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_73274210
Goed dat je het inziet en zorg dat je de sleutel terug krijgt. Zou als ik jou was nummer politie noteren en mocht het uit de hand lopen een straat verbod aanvragen.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:07:57 #100
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_73277650
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 11:53 schreef geengrapje het volgende:
Nee hij heeft gelukkig de sleutels ingeleverd! ik hoop dat ik de hoofdstuk in alle rust kan afsluiten en dat het niet nog een staartje krijgt. Reageer nu ook niet meer op woede sms-jes, neem de telefoon niet meer op en zorg dat ik bij hem uit de buurt blijf. Hopelijk komt hij me ook niet meer opzoek.

Heftig hoor, als een man vorige week nog je ware is en na een escalatie onherkenbaar is.
Wil janken, maar kan niet omdat ik in shock ben.

Leven gaat gewoon door, dochter van school halen en naar danssles brengen. Doen of er niets aan de hand is. Kan haar dit niet vertellen, is te erg voor woorden.

bedankt in ieder geval voor alle reacties!!!!
Goedzo!
It's fun to lose.
And to pretend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')