Dat kan toch gewoon als de marktrente stijgt? Mijn ouders hebben in een ver verleden ook boven de 10% betaald (Rabo).quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:05 schreef ikweethetookniet het volgende: In het verleden hebben sommige mensen op basis van variabele rente wel tot 8,5% betaald.

Dat is toch veel beter dan uit huis zetten en gedwongen verkoop met restschuld?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
DSB zet klant zwaar onder druk
AMSTERDAM - De DSB Bank dringt voor op andere schuldeisers door klanten met betalingsproblemen te dwingen een aflossingscontract te tekenen.

Misschien (waarschijnlijk) hebben ze gewoon veel notoire zeikerdjes als klant. Van die losertjes die niets te doen hebben de hele dag en dan maar gaan zeuren over diegene die hen destijds het geld heeft geleend om net zoals de buurman ook een dikke auto, overgehypothekeerde rijtjescontainer en flatscreen te kunnen kopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs is het aantal klachten bij DSB erg hoog

quote:Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien (waarschijnlijk) hebben ze gewoon veel notoire zeikerdjes als klant. Van die losertjes die niets te doen hebben de hele dag en dan maar gaan zeuren over diegene die hen destijds het geld heeft geleend om net zoals de buurman ook een dikke auto, overgehypothekeerde rijtjescontainer en flatscreen te kunnen kopen.

Drumroll........ IT'S ONEDIMENSIONAL MAN!quote:Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien (waarschijnlijk) hebben ze gewoon veel notoire zeikerdjes als klant. Van die losertjes die niets te doen hebben de hele dag en dan maar gaan zeuren over diegene die hen destijds het geld heeft geleend om net zoals de buurman ook een dikke auto, overgehypothekeerde rijtjescontainer en flatscreen te kunnen kopen.

Akte van Cessie gebruiken veel banken en is natuurlijk beter dan loonbeslag. Deze mensen kunnen niet met hun geld omgaan, de hypotheek moet toch betaald worden en dus kan die beter rechtstreeks worden ingehouden van het salaris. Als je dan moet kiezen tussen een akte van cessie of loonbeslag, is de keuze zo gemaakt natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat is toch veel beter dan uit huis zetten en gedwongen verkoop met restschuld?
Lijkt me juist heel behulpzaam, sociaal deze derde weg.

of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Sadet Karabulut van de SP.
  of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Sadet Karabulut van de SP.  Er gebeuren dingen die niet mogen, of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Karabulut. ''Het is heel brutaal om mensen zo onder druk te zetten, en bovendien is het in strijd met de zorgplicht van banken.''
  Er gebeuren dingen die niet mogen, of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Karabulut. ''Het is heel brutaal om mensen zo onder druk te zetten, en bovendien is het in strijd met de zorgplicht van banken.''   

quote:Op maandag 7 september 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
DSB is gewoon een criminele roversbende maar dat mag geen verrassing zijn voor degenen die de afgelopen jaren niet met hun hoofd in hun achterwerk zaten.

Vandaar ook:quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:37 schreef waht het volgende:
Allemaal heel gezellig om de DSB bank als de grote boze corporatie aan te wijzen (en vast ook deels terecht) maar ik denk dat er hiet twee schuld hebben (zowel bank als lener).
quote:Op maandag 7 september 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
degenen die de afgelopen jaren niet met hun hoofd in hun achterwerk zaten.

En wat zullen we dan maar zeggen over Fortis ? ABN AMRO ? ING ? Goldman Sachs .... ?quote:Op maandag 7 september 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
DSB is gewoon een criminele roversbende maar dat mag geen verrassing zijn voor degenen die de afgelopen jaren niet met hun hoofd in hun achterwerk zaten.

En hoeveel groter zijn die banken? En hoeveel problemen hebben die banken met NEderlandse hypotheken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
En wat zullen we dan maar zeggen over Fortis ? ABN AMRO ? ING ? Goldman Sachs .... ?
Wat is nou belangrijk ?
die betalingsprobleempjes van 250 klantjes van DSB of die puinhoop van 42 miljard Euro staatssteun aan ING ?
Wat doet de Ombudsman voor mij als belastingbetaler bij die beerput van ING ?

Dus ..... wat is belangrijker om hard aan te pakkenquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:04 schreef Freak187 het volgende:
[..]
En hoeveel groter zijn die banken? En hoeveel problemen hebben die banken met NEderlandse hypotheken?
Verhoudingsgewijs zijn er veel klachten over DSB terwijl die maar een redelijk kleine speler zijn.

DSB natuurlijk lekker klein en dus mooi als voorbeeld te stellenquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dus ..... wat is belangrijker om hard aan te pakken
de beerput bij ING
of
het akkefietje bij Dick Scheringa ?
 zonder dat het een systeembank is die in opspraak komt cq verdwijnt
  zonder dat het een systeembank is die in opspraak komt cq verdwijnt 

Tsja raar he voor dat salarisquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een citaatje uit een ander forum
Ik heb er gewerkt... Ik was geen ordinaire verkoper (want dat zijn de meeste "adviseurs" daar) en paste er dan ook totaal niet tussen.. Koopsommen zijn heel normaal daar terwijl dat duur is en je er rente over betaalt. Ze kijken er niet naar de klant en geven geen passend advies. Nee, ze verkopen koopsommen omdat ze daar zelf dikke bonussen op krijgen. Een salaris van 5000 euro bruto (basis is 1600) is niet ongewoon.
 waarschijnlijk nog op provisiebasis ook.
 waarschijnlijk nog op provisiebasis ook.

Scheringa, grootaandeelhouder van DSB-bank en eigenaar van de voetbalclub die net landskampioen is geworden, zat te glimmen op de eerste rij.
  Scheringa, grootaandeelhouder van DSB-bank en eigenaar van de voetbalclub die net landskampioen is geworden, zat te glimmen op de eerste rij.  sprak de minister-president. 'Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn trots op je!'
  sprak de minister-president. 'Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn trots op je!'  
  , behalve misschien in Myanmar of Trans-Nistrië, zou in zo'n situatie met de omstreden ondernemer gezien willen worden. Maar Jan Peter Balkenende, minister-president van Nederland, hoeder van waarden en normen, zegt verheugd dat Dirk een voorbeeld is voor ons allemaal.
 , behalve misschien in Myanmar of Trans-Nistrië, zou in zo'n situatie met de omstreden ondernemer gezien willen worden. Maar Jan Peter Balkenende, minister-president van Nederland, hoeder van waarden en normen, zegt verheugd dat Dirk een voorbeeld is voor ons allemaal.  

Ik vind de hele discussie te eenzijdig bekeken worden, alsof mensen geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Als een bedrijf de kleine lettertjes niet leest en daardoor slechte deals maakt, word deze toch ook afgestraft.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wegens moedwillige oplichting, bedrog en manipulatie van nietsvermoedende klanten , die zich vol vertouwen hebben laten vol stoppen met ongewenste producten en diensten.

quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:
Volgens mij is IKWEETHETNIET een DSB-klant geweest

gewoon een hele grote fan van Zalm
  gewoon een hele grote fan van Zalm   

Ik ben nog steeds een tevreden klant. Maar ik heb er alleen mijn spaargeld en een autoverzekering.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:
Volgens mij is IKWEETHETNIET een DSB-klant geweest

Er ging wat mis bij een megamerge van:quote:

Die verklaringen zijn niet mis!quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Thanx remlof.
De Nova-uitzending van gister over DSB staat online, klik.

Eindelijk wakker gewordenquote:

doen we snachts en Dirk is een top crimineel
  doen we snachts en Dirk is een top crimineel   die gedekt wordt door AFM en DNB
 die gedekt wordt door AFM en DNB  en voorlopig nog door den Haag
  en voorlopig nog door den Haag   

Ik vind e.e.a. nogal weergegeven met de schijn van partijdigheid. Een citaat als "dat mag helemaal niet" nadrukkelijk oplezen maar dan niet toelichten van wie dat dan niet zou mogen, waar dat dan staat.quote:

toen hij in augustus verklaarde dat beboete kredietdossiers van DSB Bank uit een periode stammen waarin hij nog geen financieel directeur van deze bank was.
  toen hij in augustus verklaarde dat beboete kredietdossiers van DSB Bank uit een periode stammen waarin hij nog geen financieel directeur van deze bank was. voor de dossiers die tot de bestuurlijke boete hebben geleid. Maar volgens de AFM hadden de onderzochte dossiers betrekking op de periode 1 november 2007 tot 1 april 2008, toen Zalm dus al verantwoordelijkheid droeg.
 voor de dossiers die tot de bestuurlijke boete hebben geleid. Maar volgens de AFM hadden de onderzochte dossiers betrekking op de periode 1 november 2007 tot 1 april 2008, toen Zalm dus al verantwoordelijkheid droeg.  
   . Mei Li Vos noemt de vergissing van Zalm 'slordig'.
 . Mei Li Vos noemt de vergissing van Zalm 'slordig'.  'En nu maar hopen dat er niet nog meer uit die periode naar boven komt
  'En nu maar hopen dat er niet nog meer uit die periode naar boven komt 

Nu ja, één verklaring is geen verklaring. Maar veel volgt uit de zorgplicht. Mensen onnodige producten in de maag splitsen waardoor hun maandlasten te erg stijgen is twijfelachtig. En je moet ook meerekenen dat het drie afzonderlijke bronnen zijn (tenzij de redactie van het programma ons voorliegt). Al met al zeg ik niet dat men schuldig is, maar een onderzoek door de Afm lijkt mij gerechtvaardigd als mensen dit soort dingen gaan zeggen. Is het een lastercampagne dan merken we dat dan wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik vind e.e.a. nogal weergegeven met de schijn van partijdigheid. Een citaat als "dat mag helemaal niet" nadrukkelijk oplezen maar dan niet toelichten van wie dat dan niet zou mogen, waar dat dan staat.
Ja, ik weet het. 20% kickback voor de tussenpersoon op een grote polis is normaal. Dat vind ik nogal overdreven voor een beetje sales en moedigt ook het aansmeren van te dure verzekeringen aan. Dit verklaart ook waarom men bij mijn normale assurantiënkantoor zo in paniek raakte toen ik last minute mijn AOV-aanvraag daar cancelde om naar een partij te gaan die 20% goedkoper isquote:Dat gezegd hebbende, nu graag even doorpakken en ook alle pensioen&verzekeringsoplichters pakken want in die hele wereld blijft veels te veel aan de strijkstok hangen..
 "Ja maar u wilt toch kwaliteit!! We leggen het u graag nog een keer uit hoor!!" Gelukkig zijn er ook verzekeraars die de markt verpesten.
 "Ja maar u wilt toch kwaliteit!! We leggen het u graag nog een keer uit hoor!!" Gelukkig zijn er ook verzekeraars die de markt verpesten.  

quote:Op woensdag 30 september 2009 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
DSB heb ik daar ooit gewerkt
Oja nu weet ik het weer daar heb ik ijn zakken gevuld met 750.000 euro per jaar over de rug van andermans ellende HAHAHAHAHA
 heheheh soms weet je het bijzonder leuk te brengen...
 heheheh soms weet je het bijzonder leuk te brengen...

ok okquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef haatbaard het volgende:
[..]heheheh soms weet je het bijzonder leuk te brengen...
 omdat je het vraagt
  omdat je het vraagt   

quote:Op woensdag 30 september 2009 12:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Verkloot je eigen topic nou niet met vage plaatjes en oneliners.

Komop zeg, laat die kerel lekker een beetje prutsen. Waarom zo kritisch op elkaar?quote:Op woensdag 30 september 2009 12:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Verkloot je eigen topic nou niet met vage plaatjes en oneliners.

. Hij pleit voor transparantie.
 . Hij pleit voor transparantie.  

22.15 uur
    22.15 uur  

Het gaat hier om verzekeringen, de premie werd in een koopsompolisvorm gegoten. Deze verzekeringen betaalden ook bijna NOOIT uit. De provisie van de premie was voor de bank 80 a 90% blijkt dus nu.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:49 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb een beetje het idee dat het oneerlijk is.
DSB Bank word negatief in het nieuws gebracht terwijl alle banken koopsompolissen hebben verkocht. En in de basis een koopsompolis helemaal geen slecht product is.

Waarom zou je een lager tarief rekenen als je daarmee lagere winsten maakt (overigens toch nog wel groot) dan als je dat niet had gedaan? Het is net als bij die hoge rentes op IJsland, Kaupthing en consorten gaven echt niet voor de lol hogere rentes op spaartegoeden, dat deden zij omdat zij daar door de markt toe gedwongen werden omdat zij minder kredietwaardig waren. Zo is het ook in dit geval, maar dan vanuit de consument gezien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 01:30 schreef antonwachter het volgende:
Met een substantieel lager tarief kun je nog grote winsten maken, het is niet zo dat geld werd weggegeven.

ken jij veel banken die winst maken als ze een hoger tarief vergoeden dan waarvoor ze uitlenen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 01:30 schreef antonwachter het volgende:
Met een substantieel lager tarief kun je nog grote winsten maken, het is niet zo dat geld werd weggegeven. Kijk eens naar 'money is debt' en tier-1 ratio. Ik had je toch slimmer ingeschat.

da's een kortlopende tijdelijke faciliteit. Loop je inmens rente risico. Als de kortlopende funding duurder wordt, terwijl de te ontvangen rente fixed is voor 10 jaar. Dat kan je wel doen op hypotheken met een kortlopende looptijd. Dan is het renterisico een stuk beperkter, of gematched. Voor lange looptijden gedlt: ook al leen je het bij de ECB, dan nog zal je het (langlopende) renterisico moeten swappen, en betaal je alsnog het verschil tussen korte en kapitaalsrente bij. Bovendien heb je nog even los van het renterisico ook nog een fundingsrisico. Op het moment dat de ECB kortlopende faciliteiten niet verlengt, moet je met z'n allen opeens de markt op. Dat wordt dringen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk met zo'n hypotheek? Worden die verstrekt vanuit de spaartegoeden? Je kan toch ook gewoon geld bij de centrale bank vandaan trekken met staatsobligaties als onderpand etc.

Dat is het geldscheppend vermogen van banken, dat mogen ze vanuit bijna niets creeeren. Bijvoorbeeld vanuit 3.000 euro aan spaartegoeden mag 100.000 euro aan hypotheek worden verstrekt, gewoon met een druk op de knop. Dat noem je tier 1 ratio en die is gewoon de laatste jaren veel te laag geworden, dit is in een notedop ook de kredietcrisis.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 02:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hoe doen ze dat eigenlijk met zo'n hypotheek? Worden die verstrekt vanuit de spaartegoeden? Je kan toch ook gewoon geld bij de centrale bank vandaan trekken met staatsobligaties als onderpand etc.

Bronquote:Gedupeerden willen DSB failliet
AMSTERDAM - Spaarders bij DSB Bank moeten hun geld zo snel mogelijk van hun rekening afhalen om de bank om zeep te helpen.
Die oproep deed voorzitter van Stichting Hypotheekleed Pieter Lakeman donderdagochtend in het televisieprogramma Goedemorgen Nederland.
Het failliet van de bank is volgens hem de enige manier voor gedupeerden om nog wat van hun geld terug te zien. Door een failliet is een bedrijf verplicht zoveel mogelijk schulden af te betalen.
Idioot
Minister van Financiën Wouter Bos (PvdA) noemde de hoge provisies die de bank zijn klanten in rekening heeft gebracht voor koopsompolissen woensdag nog 'idioot'. Hij liet in de Tweede Kamer weten dat de Autoriteit Financiële Markten onderzoek doet naar de DSB.
In een recente uitzending van Nova vertelden oud-medewerkers dat zij opdracht hadden om klanten bij leningen zoveel mogelijk dure koopsompolissen aan te smeren.
 ?
?

Hun bankbedrijf zal het ongetwijfeld volgens de regels doen, want daar kan je niet al teveel aan rommelen. Het is ook bekend dat DSB geen rooie cent verdiend aan hun bankzaken. Het geld wordt verdiend met de hypotheken incl. koopsompolissen. DSB verkwanselt zijn zorgplicht en laat daardoor mensen met een dergelijke lening kapot gaan. Dat mag niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:49 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb een beetje het idee dat het oneerlijk is.
DSB Bank word negatief in het nieuws gebracht terwijl alle banken koopsompolissen hebben verkocht. En in de basis een koopsompolis helemaal geen slecht product is.
Er worden kamervragen gesteld over DSB Bank, ik krijg steeds meer het idee dat dit ook word gedaan om de andere banken zoals Fortis en ABN in een beter daglicht te stellen. Het komt allemaal wel mooi uit
De publieke omroep, gedreven door de politiek, zijn de enige die er continu over berichten hetgeen bovenstaand weer steunt.
De presentatrice van de 'objectieve' programma's verdient zelf 3 ton....en dat kom uit onze zak. Pot verwijt ketel
Je op anonieme bronnen berusten is nou niet echt een journalistiek wonder.
Bos is boos en moet maatregelen verzinnen. Is de baas van fortis en abn en indirect ook van de AFM. Immers een overheidsinstantie.
Bovenstaand doet mij vermoeden dat er op hoger niveau een spel word gespeeld wat mijn inziens niet ten goede komt van evt. gedupeerde klanten.
Ik lees ook veel reacites van mensen die vinden dat we DSB moeten opdoeken. Raar eigenlijk dat die meningen er niet waren over de 'systeembanken'. Daar draaien wij met zijn allen voor op. Die rijkman groeningk strijkt ontzettend veel geld op. Terwijl ik niet eens klant ben bij deze bank..... dat vind ik wel raar hoor.
DSB Bank is mijn inziens een prima bank. Voldoen aan alle voorwaarden daar ze een banklicentie hebben. Verlopers zijn allemaal hetzelfde, willen nml verkopen. Dat zie je in elke retailomgeving. Dus ook bij consumentenbanken.
Laatst zag ik in de krant een artikel over dat banken de ondernemers laten stikken door ze geen lening te geven. Een groot logo van DSB Bank erbij.... maar.... DSB doet helemaal niet aan leningen voor ondernemers, nog nooit gedaan ook naar mijn weten.
Het is media en stemmingmakerij.
Youp van het hek bracht buckler om zeep
en nog een mooi voorbeeld uit 1970. De tv-ombudsman laat een exota priklimonda fles 'ontploffen' in de vertraging is een kogel te zien en alles is dus nep. De vara moet rectificeren maar het is al te laat. De leverancier gaat failliet.
http://www.volkskrant.nl/(...)_is_de_kogel_te_zien
Ik heb het idee dat radar en nova samen proberen DSB geheel op de knieen te brengen.
En op het moment dat Hans van Goor haar in de tang heeft bij NOVA http://zappen.blog.nl/pub(...)-op-eigen-forum-nova zorgen daags erop haar vriendjes van de SP ervoor dat er kamervragen worden gesteld. Immers is mevrouw Polak zeer goed bevriend met iemand van de top van de SP....oh ja... uit anonieme bron

quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef lutser.com het volgende:
Op het moment kan er ook niet meer worden ingelogd op de dsb site.

dat gaat wel erg snel!
 dat gaat wel erg snel!

Die kerel is echt niet goed snik. Wat een complete geschifte logica.quote:

Inderdaad, Lakeman is doorgeschoten. Zijn oproep is linksom of rechtsom volstrekt onverantwoordelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:46 schreef lutser.com het volgende:
Op het moment kan er ook niet meer worden ingelogd op de dsb site.
Vraag me af of de dsb preventief de site dicht heeft gezet of dat iedereen tegelijk zijn geld weg wil boeken. Het icesave scenario lijkt zich opnieuw voor te doen.
De oproep tot een bankrun is ook wel erg onverantwoordelijk. Veel mensen zullen alleen al door de angst dat anderen hier gehoor aangeven hun geld weghalen.

Hoezo dat niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 01:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ken jij veel banken die winst maken als ze een hoger tarief vergoeden dan waarvoor ze uitlenen?
Op dit moment: 10 jaar vast spaardeposito bij DSB 5,25%
hypotheekrente 10 jaar vast eveneens 5,25%
Een jaar geleden lag de vergoede rente zelfs hoger dan de hypotheekrente.
Zelfs met een leverage van oneindig gaat DSB hier geen winst op behalen.

Waarom? Heel veel mensen gaat dat geld kosten. Momenteel zijn er 2 a 300 mensen met problemen bij dsb bank maar er werkt 2200 man. Is dat dan wel eerlijk?quote:

Dat hij krijgt wat hij wil! .. namelijk dat DSB groot in de media door de strontmolen wordt gehaald, en dat er wordt vermeld dat hij degene was die het gestart was!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Inderdaad, Lakeman is doorgeschoten. Zijn oproep is linksom of rechtsom volstrekt onverantwoordelijk.
Daarnaast: wat wil hij ermee bereiken?

"wel wat kosten vanaf"quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoezo dat niet.
Als ik het geod begrepen heb krijg een bank 1* een X bedrag binnen als spaargeld van mensen hierop moet deze dan 5.25% rente betalen, en mogen hun 10* zoveel geld minimaal uitlenen en krijgen hun dus ook die 5.25% rente weer op. Dat is een winst van 9* 5.25% (ok daar gaan dan nog wel wat kosten vanaf)

Och, maak je niet zo druk. De buren hebben vast ook wel een boterham voor je. Maar heb je dan helemaal geen buffer opgebouwd???quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:21 schreef R16 het volgende:
En hoeveel meer gedupeerden krijg je met een faillisement? Ik heb een gewone betaalrekening bij DSB, heb helemaal niks te maken met koopsompolissen etc. Maar ik kan nu niet inloggen. Als het echt fout gaat, hoe moet mijn gezin met 3 kinderen dan de rest van de maand eten?

De nederlandse regering staat garandeert toch voor een ton max per rekening mocht een bank omvallen? Dan is er in wezen toch nog niks aan de hand?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:21 schreef R16 het volgende:
En hoeveel meer gedupeerden krijg je met een faillisement? Ik heb een gewone betaalrekening bij DSB, heb helemaal niks te maken met koopsompolissen etc. Maar ik kan nu niet inloggen. Als het echt fout gaat, hoe moet mijn gezin met 3 kinderen dan de rest van de maand eten?
Ik vraag me ook af in hoeverre die Lakeman denkt dat 'gedupeerden' hun geld terugkrijgen. Als je zo'n koopsompolis zelf hebt getekend is dat volgens mij rechtsgeldig en kun je niet zomaar aanspraak maken op het geld. Zeker niet bij een faillisement.
Daar komt nog bij dat er inderdaad veel meer banken en financiele instellingen dit soort produkten heeft verkocht. DSB krijgt nu de stront over zich heen, de rest van de banken houden zich wijselijk stil...

Als DSB failiet gaat kan iedereen met zo'n koopsompolis simpelweg fluiten naar z'n geld. Als de curator klaar is met de belangrijkste (c.q. preferente) schuldeisers - denk aan personeel, de belastingdienst, andere banken - mag men zich in de handjes knijpen als er nog een grote zak geld staat. Afgezien daarvan: er is nog helemaal geen uitspraak beschikbaar waarop Lakeman een claim bij de curator kan baseren. Misschien vermoed hij dat de claims weinig kans maken en probeert hij op deze manier zijn smoelwerk te redden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:21 schreef R16 het volgende:
Ik vraag me ook af in hoeverre die Lakeman denkt dat 'gedupeerden' hun geld terugkrijgen. Als je zo'n koopsompolis zelf hebt getekend is dat volgens mij rechtsgeldig en kun je niet zomaar aanspraak maken op het geld. Zeker niet bij een faillisement.
Daar komt nog bij dat er inderdaad veel meer banken en financiele instellingen dit soort produkten heeft verkocht. DSB krijgt nu de stront over zich heen, de rest van de banken houden zich wijselijk stil...

Hoe bedoel je, "nog gezien"? Wou je daarmee zeggen dat de DSB zich tegenwoordig niet meer schuldig maakt aan dergelijke praktijken? Becam.nl, postkrediet.nl, lenen.nl, ze bestaan allemaal nog hoor. Scheringa blijft z'n uiterste best doen om mensen die het vaak toch al moeilijk hebben te lokken en uit te zuigen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De nederlandse regering staat garandeert toch voor een ton max per rekening mocht een bank omvallen? Dan is er in wezen toch nog niks aan de hand?
En het klopt ook wel dat DSB, meer gemekker over zich heen krijgt dan andere banken, maar vind ook wel dat het een stuk makkelijker is om te zeiken over DSB dan andere banken, puur media gericht dan. Ik bedoel, DSB wordt door velen nog gezien als die rotte eikels die mensen proberen te paaien met becam.nl, lenen.nl etc. etc.

Hoe kun je het eens zijn met iemand die welwillend een bank wil laten omvallen!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:38 schreef haatbaard het volgende:
Ik ben het overigens voor de volle 100% met Lakeman eens. Als de autoriteiten falen in het aanpakken van de DSB, dan worden alle andere manieren om deze boevenbende aan te pakken geoorloofd.
Dit geldt overigens ook voor andere zaken: de tijd dat de burger gelaten het constante falen van onze overheid accepteert is definitief voorbij. De crisis maakt primaire gevoelens in mensen los en dat werd gelukkig ook wel eens tijd. Want we hebben veel misstanden al veel te lang getolereerd.
Die man is overigens bijzonder slim, ik las 20 jaar geleden al boekjes (Failliet op krediet etc.) van hem die bijzonder interessant waren. En als beleidsmakers ook maar één van die boekjes gelezen hadden, waren we nooit in de huidige situatie terecht gekomen.

quote:Klanten DSB kunnen niet bij hun geldDONDERDAG 1 OKTOBER 2009, 12:39 | 4 keer gelezen
WOGNUM (AFN) - Klanten van DSB Bank kunnen donderdag rond het middaguur geen geld overboeken via de website omdat die overbelast is geraakt. Dat zei een medewerkster van de bank desgevraagd.
Volgens haar had dit te maken met een oproep op televisie donderdagochtend aan klanten van DSB om massaal hun geld weg te halen bij de bank. De oproep werd gedaan door de voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, Pieter Lakeman. ,,Een heleboel mensen proberen nu hun geld weg te halen'', zei de DSB-medewerkster.

Ik heb natuurlijk grote buffers, maar allemaal op spaarrekeningen. De betaalrekening bij DSB is de enige met een bankpas, dus als die omvalt heb ik een acuut probleem ja. Ik denk niet dat mijn buurman even 600 euro voorschiet voor de boodschappen de rest van de maand en nog eens een bedrag voor brandstof...quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:29 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Och, maak je niet zo druk. De buren hebben vast ook wel een boterham voor je. Maar heb je dan helemaal geen buffer opgebouwd???
Dat hopen we dan maar. Wel een toevallig computerstorinkje...quote:Afijn, zonder gekheid, er is heus niks aan de hand. Waarschijnlijk gewoon een computerstorinkje.

oneens. Bij DSB werken ook een paar duizend mensen. De hebben dan ook geen werk meer. Is dat minder erg?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:52 schreef haatbaard het volgende:
Eigen schuld dikke bult hoor hé. No mercy voor deze uitzuigers van DSB. Wat mij betreft gaat de hele boel op de fles.
En roepen dat die mensen die nu al door DSB gedupeerd zijn hier geen baat bij hebben, is echt klinkklare onzin. Als de DSB valt, vervalt ook de akte van sessie. En dat geld voor die koopsommen zijn ze toch wel kwijt.
We hebben het hier soms over jonge gezinnen met kinderen en hier moet gewoon een fatsoenlijke, nette oplossing voor komen. Geef die mensen hun leven weer terug, in plaats van hen nog verder uit te zuigen.

Snel een nieuwe betaalrekening openen dus.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:50 schreef R16 het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk grote buffers, maar allemaal op spaarrekeningen. De betaalrekening bij DSB is de enige met een bankpas, dus als die omvalt heb ik een acuut probleem ja. Ik denk niet dat mijn buurman even 600 euro voorschiet voor de boodschappen de rest van de maand en nog eens een bedrag voor brandstof...
[..]
Dat hopen we dan maar. Wel een toevallig computerstorinkje...

Ik zou niet weten waarom niet. Een bank is geen onaantastbaar instituut ofzo. Niets is in deze wereld heilig, en al helemaal een bank niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe kun je het eens zijn met iemand die welwillend een bank wil laten omvallen!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |