Eigenlijk is het heel simpel:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:53 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel
1) We willen wat
2) We willen meer
3) We willen nog meer
4) Het dreigt ons afgenomen te worden
5) Dat is niet onze schuld natuurlijk
6) Boeman: De bank natuurlijk
7) Klagen
Trouwens die vent die ze helpt...ene Jelle ofzo. Is zelf ook al 2x failliet gegaan en laat al die mensen geld betalen om ze vervolgens allemaal te vertellen dat hun hypo slecht is

quote:Op woensdag 8 juli 2009 12:53 schreef Stroekie het volgende:
En weer heeft Dirk een VVD kopstuk gevonden om hem te komen helpen
blijkbaar zitten er toch nog lijken in de kast en hebben ze meer behoefte aan een politiek netwerk dan iemand met kennis
http://www.telegraaf.nl/d(...)SB_Bank__.html?p=4,1
 Nu is het Robin Linschoten
  Nu is het Robin Linschoten   

in een debat over een rapport van de commissie-Van Zijl over het Ctsv (College van toezicht sociale zekerheid). De Kamer hield hem verantwoordelijk voor de bestuurlijke problemen bij dit College. Die problemen waren mede terug te voeren op de gevolgde - en als onvoldoende betitelde - selectieprocedure bij de benoeming van de Collegeleden (resp. zijn partijgenote Van Leeuwen-Schut, de P.v.d.A.'er Van Otterloo en de C.D.A.'er Van Rooijen). Bovendien verweet de Kamer hem het uitbrengen van een Ctsv-rapport over afschaffing van de Ziektewet te hebben vertraagd, waardoor de Kamer onvolledig was geïnformeerd.
 in een debat over een rapport van de commissie-Van Zijl over het Ctsv (College van toezicht sociale zekerheid). De Kamer hield hem verantwoordelijk voor de bestuurlijke problemen bij dit College. Die problemen waren mede terug te voeren op de gevolgde - en als onvoldoende betitelde - selectieprocedure bij de benoeming van de Collegeleden (resp. zijn partijgenote Van Leeuwen-Schut, de P.v.d.A.'er Van Otterloo en de C.D.A.'er Van Rooijen). Bovendien verweet de Kamer hem het uitbrengen van een Ctsv-rapport over afschaffing van de Ziektewet te hebben vertraagd, waardoor de Kamer onvolledig was geïnformeerd.  
   lekker door jongens
 lekker door jongens   

Overigens is Linschoten wel lid van de SER, best een gezaghebbend persoon is hij hoor, hij is zeker geen prutser als je dat denkt.
 Overigens is Linschoten wel lid van de SER, best een gezaghebbend persoon is hij hoor, hij is zeker geen prutser als je dat denkt.  

met DSB
  met DSB   

Mwa, hangt er ook een beetje vanaf hoeveel klachten een ING, Rabo of ABN-Amro krijgen natuurlijk. Zou niet weten of dit nu veel of weinig is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Honderduizende leningen verstrekken en "maar" 250 klachten ontvangen waarvan maar de helft gegrond of gedeeltelijk gegrond is, is niet veel.
Stomme Telegraaf topic titel.

Verhoudingsgewijs is het aantal klachten bij DSB erg hoogquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, hangt er ook een beetje vanaf hoeveel klachten een ING, Rabo of ABN-Amro krijgen natuurlijk. Zou niet weten of dit nu veel of weinig is.

Hoe liggen de verhoudingen dan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs is het aantal klachten bij DSB erg hoog

Eerste halve minuut van dit filmpjequote:Op donderdag 6 augustus 2009 22:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe liggen de verhoudingen dan?

Kan zo zijn, maar klachten zeggen niet alles. Ik denk dat de DSB genoeg mensen naait doordat mensen zo naief zijn geweest om goedkope leningen met dure verzekeringen te nemen. Als ze hierdoor problemen krijgen kunnen ze geen klachten indienen.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 07:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Honderduizende leningen verstrekken en "maar" 250 klachten ontvangen waarvan maar de helft gegrond of gedeeltelijk gegrond is, is niet veel.
Stomme Telegraaf topic titel.

door gedupeerden die menen dat ze met te hoge hypotheekschulden en ongewenste verzekeringen zijn opgezadeld
 door gedupeerden die menen dat ze met te hoge hypotheekschulden en ongewenste verzekeringen zijn opgezadeld  

Dat kan toch gewoon als de marktrente stijgt? Mijn ouders hebben in een ver verleden ook boven de 10% betaald (Rabo).quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:05 schreef ikweethetookniet het volgende: In het verleden hebben sommige mensen op basis van variabele rente wel tot 8,5% betaald.

Dat is toch veel beter dan uit huis zetten en gedwongen verkoop met restschuld?quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
DSB zet klant zwaar onder druk
AMSTERDAM - De DSB Bank dringt voor op andere schuldeisers door klanten met betalingsproblemen te dwingen een aflossingscontract te tekenen.

Misschien (waarschijnlijk) hebben ze gewoon veel notoire zeikerdjes als klant. Van die losertjes die niets te doen hebben de hele dag en dan maar gaan zeuren over diegene die hen destijds het geld heeft geleend om net zoals de buurman ook een dikke auto, overgehypothekeerde rijtjescontainer en flatscreen te kunnen kopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Verhoudingsgewijs is het aantal klachten bij DSB erg hoog

quote:Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien (waarschijnlijk) hebben ze gewoon veel notoire zeikerdjes als klant. Van die losertjes die niets te doen hebben de hele dag en dan maar gaan zeuren over diegene die hen destijds het geld heeft geleend om net zoals de buurman ook een dikke auto, overgehypothekeerde rijtjescontainer en flatscreen te kunnen kopen.

Drumroll........ IT'S ONEDIMENSIONAL MAN!quote:Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien (waarschijnlijk) hebben ze gewoon veel notoire zeikerdjes als klant. Van die losertjes die niets te doen hebben de hele dag en dan maar gaan zeuren over diegene die hen destijds het geld heeft geleend om net zoals de buurman ook een dikke auto, overgehypothekeerde rijtjescontainer en flatscreen te kunnen kopen.

Akte van Cessie gebruiken veel banken en is natuurlijk beter dan loonbeslag. Deze mensen kunnen niet met hun geld omgaan, de hypotheek moet toch betaald worden en dus kan die beter rechtstreeks worden ingehouden van het salaris. Als je dan moet kiezen tussen een akte van cessie of loonbeslag, is de keuze zo gemaakt natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:11 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat is toch veel beter dan uit huis zetten en gedwongen verkoop met restschuld?
Lijkt me juist heel behulpzaam, sociaal deze derde weg.

of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Sadet Karabulut van de SP.
  of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Sadet Karabulut van de SP.  Er gebeuren dingen die niet mogen, of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Karabulut. ''Het is heel brutaal om mensen zo onder druk te zetten, en bovendien is het in strijd met de zorgplicht van banken.''
  Er gebeuren dingen die niet mogen, of die in elk geval onwenselijk zijn,'' zegt Karabulut. ''Het is heel brutaal om mensen zo onder druk te zetten, en bovendien is het in strijd met de zorgplicht van banken.''   

quote:Op maandag 7 september 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
DSB is gewoon een criminele roversbende maar dat mag geen verrassing zijn voor degenen die de afgelopen jaren niet met hun hoofd in hun achterwerk zaten.

Vandaar ook:quote:Op dinsdag 8 september 2009 01:37 schreef waht het volgende:
Allemaal heel gezellig om de DSB bank als de grote boze corporatie aan te wijzen (en vast ook deels terecht) maar ik denk dat er hiet twee schuld hebben (zowel bank als lener).
quote:Op maandag 7 september 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
degenen die de afgelopen jaren niet met hun hoofd in hun achterwerk zaten.

En wat zullen we dan maar zeggen over Fortis ? ABN AMRO ? ING ? Goldman Sachs .... ?quote:Op maandag 7 september 2009 18:24 schreef Q. het volgende:
DSB is gewoon een criminele roversbende maar dat mag geen verrassing zijn voor degenen die de afgelopen jaren niet met hun hoofd in hun achterwerk zaten.

En hoeveel groter zijn die banken? En hoeveel problemen hebben die banken met NEderlandse hypotheken?quote:Op dinsdag 8 september 2009 13:33 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
En wat zullen we dan maar zeggen over Fortis ? ABN AMRO ? ING ? Goldman Sachs .... ?
Wat is nou belangrijk ?
die betalingsprobleempjes van 250 klantjes van DSB of die puinhoop van 42 miljard Euro staatssteun aan ING ?
Wat doet de Ombudsman voor mij als belastingbetaler bij die beerput van ING ?

Dus ..... wat is belangrijker om hard aan te pakkenquote:Op dinsdag 8 september 2009 17:04 schreef Freak187 het volgende:
[..]
En hoeveel groter zijn die banken? En hoeveel problemen hebben die banken met NEderlandse hypotheken?
Verhoudingsgewijs zijn er veel klachten over DSB terwijl die maar een redelijk kleine speler zijn.

DSB natuurlijk lekker klein en dus mooi als voorbeeld te stellenquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dus ..... wat is belangrijker om hard aan te pakken
de beerput bij ING
of
het akkefietje bij Dick Scheringa ?
 zonder dat het een systeembank is die in opspraak komt cq verdwijnt
  zonder dat het een systeembank is die in opspraak komt cq verdwijnt 

Tsja raar he voor dat salarisquote:Op dinsdag 8 september 2009 16:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even een citaatje uit een ander forum
Ik heb er gewerkt... Ik was geen ordinaire verkoper (want dat zijn de meeste "adviseurs" daar) en paste er dan ook totaal niet tussen.. Koopsommen zijn heel normaal daar terwijl dat duur is en je er rente over betaalt. Ze kijken er niet naar de klant en geven geen passend advies. Nee, ze verkopen koopsommen omdat ze daar zelf dikke bonussen op krijgen. Een salaris van 5000 euro bruto (basis is 1600) is niet ongewoon.
 waarschijnlijk nog op provisiebasis ook.
 waarschijnlijk nog op provisiebasis ook.

Scheringa, grootaandeelhouder van DSB-bank en eigenaar van de voetbalclub die net landskampioen is geworden, zat te glimmen op de eerste rij.
  Scheringa, grootaandeelhouder van DSB-bank en eigenaar van de voetbalclub die net landskampioen is geworden, zat te glimmen op de eerste rij.  sprak de minister-president. 'Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn trots op je!'
  sprak de minister-president. 'Je speelt een geweldige rol in de financiële sector, zet je in voor sport en cultuur. Ik vind dat fantastisch. We zijn trots op je!'  
  , behalve misschien in Myanmar of Trans-Nistrië, zou in zo'n situatie met de omstreden ondernemer gezien willen worden. Maar Jan Peter Balkenende, minister-president van Nederland, hoeder van waarden en normen, zegt verheugd dat Dirk een voorbeeld is voor ons allemaal.
 , behalve misschien in Myanmar of Trans-Nistrië, zou in zo'n situatie met de omstreden ondernemer gezien willen worden. Maar Jan Peter Balkenende, minister-president van Nederland, hoeder van waarden en normen, zegt verheugd dat Dirk een voorbeeld is voor ons allemaal.  

Ik vind de hele discussie te eenzijdig bekeken worden, alsof mensen geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Als een bedrijf de kleine lettertjes niet leest en daardoor slechte deals maakt, word deze toch ook afgestraft.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wegens moedwillige oplichting, bedrog en manipulatie van nietsvermoedende klanten , die zich vol vertouwen hebben laten vol stoppen met ongewenste producten en diensten.

quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:
Volgens mij is IKWEETHETNIET een DSB-klant geweest

gewoon een hele grote fan van Zalm
  gewoon een hele grote fan van Zalm   

Ik ben nog steeds een tevreden klant. Maar ik heb er alleen mijn spaargeld en een autoverzekering.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:20 schreef piepeloi55 het volgende:
Volgens mij is IKWEETHETNIET een DSB-klant geweest

Er ging wat mis bij een megamerge van:quote:

Die verklaringen zijn niet mis!quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Thanx remlof.
De Nova-uitzending van gister over DSB staat online, klik.

Eindelijk wakker gewordenquote:

doen we snachts en Dirk is een top crimineel
  doen we snachts en Dirk is een top crimineel   die gedekt wordt door AFM en DNB
 die gedekt wordt door AFM en DNB  en voorlopig nog door den Haag
  en voorlopig nog door den Haag   

Ik vind e.e.a. nogal weergegeven met de schijn van partijdigheid. Een citaat als "dat mag helemaal niet" nadrukkelijk oplezen maar dan niet toelichten van wie dat dan niet zou mogen, waar dat dan staat.quote:

toen hij in augustus verklaarde dat beboete kredietdossiers van DSB Bank uit een periode stammen waarin hij nog geen financieel directeur van deze bank was.
  toen hij in augustus verklaarde dat beboete kredietdossiers van DSB Bank uit een periode stammen waarin hij nog geen financieel directeur van deze bank was. voor de dossiers die tot de bestuurlijke boete hebben geleid. Maar volgens de AFM hadden de onderzochte dossiers betrekking op de periode 1 november 2007 tot 1 april 2008, toen Zalm dus al verantwoordelijkheid droeg.
 voor de dossiers die tot de bestuurlijke boete hebben geleid. Maar volgens de AFM hadden de onderzochte dossiers betrekking op de periode 1 november 2007 tot 1 april 2008, toen Zalm dus al verantwoordelijkheid droeg.  
   . Mei Li Vos noemt de vergissing van Zalm 'slordig'.
 . Mei Li Vos noemt de vergissing van Zalm 'slordig'.  'En nu maar hopen dat er niet nog meer uit die periode naar boven komt
  'En nu maar hopen dat er niet nog meer uit die periode naar boven komt 

Nu ja, één verklaring is geen verklaring. Maar veel volgt uit de zorgplicht. Mensen onnodige producten in de maag splitsen waardoor hun maandlasten te erg stijgen is twijfelachtig. En je moet ook meerekenen dat het drie afzonderlijke bronnen zijn (tenzij de redactie van het programma ons voorliegt). Al met al zeg ik niet dat men schuldig is, maar een onderzoek door de Afm lijkt mij gerechtvaardigd als mensen dit soort dingen gaan zeggen. Is het een lastercampagne dan merken we dat dan wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 08:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik vind e.e.a. nogal weergegeven met de schijn van partijdigheid. Een citaat als "dat mag helemaal niet" nadrukkelijk oplezen maar dan niet toelichten van wie dat dan niet zou mogen, waar dat dan staat.
Ja, ik weet het. 20% kickback voor de tussenpersoon op een grote polis is normaal. Dat vind ik nogal overdreven voor een beetje sales en moedigt ook het aansmeren van te dure verzekeringen aan. Dit verklaart ook waarom men bij mijn normale assurantiënkantoor zo in paniek raakte toen ik last minute mijn AOV-aanvraag daar cancelde om naar een partij te gaan die 20% goedkoper isquote:Dat gezegd hebbende, nu graag even doorpakken en ook alle pensioen&verzekeringsoplichters pakken want in die hele wereld blijft veels te veel aan de strijkstok hangen..
 "Ja maar u wilt toch kwaliteit!! We leggen het u graag nog een keer uit hoor!!" Gelukkig zijn er ook verzekeraars die de markt verpesten.
 "Ja maar u wilt toch kwaliteit!! We leggen het u graag nog een keer uit hoor!!" Gelukkig zijn er ook verzekeraars die de markt verpesten.  

quote:Op woensdag 30 september 2009 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
DSB heb ik daar ooit gewerkt
Oja nu weet ik het weer daar heb ik ijn zakken gevuld met 750.000 euro per jaar over de rug van andermans ellende HAHAHAHAHA
 heheheh soms weet je het bijzonder leuk te brengen...
 heheheh soms weet je het bijzonder leuk te brengen...

ok okquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef haatbaard het volgende:
[..]heheheh soms weet je het bijzonder leuk te brengen...
 omdat je het vraagt
  omdat je het vraagt   

quote:Op woensdag 30 september 2009 12:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Verkloot je eigen topic nou niet met vage plaatjes en oneliners.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |