1800 netto is ook nog een behoorlijk leuk bedrag trouwensquote:Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad, als je 1800 netto verdient als HBO/WO starter mag je je handjes dichtknijpen.
-800 euro huurquote:Op maandag 28 september 2009 12:54 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
1800 netto is ook nog een behoorlijk leuk bedrag trouwens
Nee hoor. Door de ARBO-wetgeving kan zelfs een stratenmaker het tot zijn 65ste uithouden. Echter werken ze zich letterlijk kapot door het bijbeunen. Dat laatste zou ik hard moeten worden aangepakt, zeker omdat het 80% van de tijd ook nog eens zwart gebeurd.quote:Op maandag 28 september 2009 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja van fysieke arbeid slijt je letterlijk een beetje stratemaker is met 50 op en heeft geen gewrichten meer over. Wat ik wel raar vind is dat mensen moeten stoppen mijn promoter is net met pensioen maar hij is nog volop aan het werk en niet van plan te stoppen toch heeft hij officieel geen baan meer. Waarom dit soort mensen niet gewoon door laten werken.
800 huur? In wat voor villa woon je dan wel niet?quote:Op maandag 28 september 2009 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
-800 euro huur
-400 euro NS
met mijn 1600 netto hou ik dus maar 400 euro over gelukkig hoef ik niet af te lossen maar anders had ik het vrij lastig gehad.
Een hoogopgeleide kan vrijwel alleen particulier huren of kopen dus kom je wel aan zulke bedragen. Een hoogopgeleide starter heeft het niet bepaald makkelijk en wordt eigenlijk altijd gedwongen om op zijn studentenkamer te blijven zitten de eerste paar jaar.quote:Op maandag 28 september 2009 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
800 huur? In wat voor villa woon je dan wel niet?
dat verschilt natuurlijk per beroep maar sommige beroepen worden door de ARBO ook bijna onmogelijk gemaakt. Ik denk dat er weinig echt volgens de ARBO gaat als ze eens echt goed gaan controleren, en als het echt volgens de ARBO gaat gaat het vast niet bijster efficientquote:Op maandag 28 september 2009 12:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee hoor. Door de ARBO-wetgeving kan zelfs een stratenmaker het tot zijn 65ste uithouden. Echter werken ze zich letterlijk kapot door het bijbeunen. Dat laatste zou ik hard moeten worden aangepakt, zeker omdat het 80% van de tijd ook nog eens zwart gebeurd.
Ja ik krijg 50 euro reiskosten vergoeding en ik woon inclusief gwe en gemeentelijke belasting met mijn vriendin in een 2 kamer appartementje in zwolle. En in utrecht krijg je het niet goedkoper heb overal gezocht!quote:Op maandag 28 september 2009 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
800 huur? In wat voor villa woon je dan wel niet?
En ik heb nog geen werkgever gehoord die reiskosten niet vergoed (vanuit gegaan dat het een meer als gemiddelde baan is).
Daar heb je wel een puntquote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat verschilt natuurlijk per beroep maar sommige beroepen worden door de ARBO ook bijna onmogelijk gemaakt. Ik denk dat er weinig echt volgens de ARBO gaat als ze eens echt goed gaan controleren, en als het echt volgens de ARBO gaat gaat het vast niet bijster efficient
Ik heb een prima appartement gekocht, waarbij me netto kosten 550 per maand zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een hoogopgeleide kan vrijwel alleen particulier huren of kopen dus kom je wel aan zulke bedragen. Een hoogopgeleide starter heeft het niet bepaald makkelijk en wordt eigenlijk altijd gedwongen om op zijn studentenkamer te blijven zitten de eerste paar jaar.
Dan nog. De meerderheid gaat dat bedrag niet halen, ook niet op 55 jarige leeftijd. 3500 netto is iets van 75.000 ¤/jaar.quote:Op maandag 28 september 2009 12:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah wellicht als ze richting de 55 gaan wel. Niet in het begin nee, maar dat zal meneer ook wel niet bedoelen.
Als je 350 euro per maand bij moet lappen dan heb je wel heel slecht onderhandeld, reiskosten vergoeding is iets wat elke werkgever normaal betaald.quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik krijg 50 euro reiskosten vergoeding en ik woon inclusief gwe en gemeentelijke belasting met mijn vriendin in een 2 kamer appartementje in zwolle. En in utrecht krijg je het niet goedkoper heb overal gezocht!
ja kopen is voordeliger als huren tegenwoordig. En in utrecht moet je iets van 10 jaar zijn ingeschreven voordat je kans maakt op een redelijk geprijsd appartement.quote:Op maandag 28 september 2009 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een prima appartement gekocht, waarbij me netto kosten 550 per maand zijn.
Ik ben aio hč dus eigenlijk nog student wij hebben niet echt fijne secundaire arbeidsvoorwaarden en ik zit vast aan de caoquote:Op maandag 28 september 2009 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je 350 euro per maand bij moet lappen dan heb je wel heel slecht onderhandeld, reiskosten vergoeding is iets wat elke werkgever normaal betaald.
Ja, die kantoormensen krijgen namelijk ook een versleten kont van al dat zitten zeker?quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Geestelijke arbeid is meestal net zo zwaar. Ik erger me altijd zo aan die stukjes in de krant over het doorwerken tot '67. Het 'werkvolk', om ze even heel denigrerend zo te noemen, doet net alsof een minister helemaal niks doet. Of alsof academci niets doen. Volgens mij dat een arts in een werkweek geestelijk 10 keer zo veel arbeid verricht als een bouwvakker fysiek.
Maar dan heb je toch nog een OV kaart?quote:Op maandag 28 september 2009 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben aio hč dus eigenlijk nog student wij hebben niet echt fijne secundaire arbeidsvoorwaarden en ik zit vast aan de cao
Nope.quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch nog een OV kaart?
We zijn dan ook geen kennisland maar een handelsland.quote:Op maandag 28 september 2009 13:03 schreef vijfhonderd het volgende:
Ik snap Nederland niet, dat op een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten (als kennisland).
Maar waarom dan toch mer last van chronische vermoeidheid, burn-outs, stress, etc? Omdat het allemaal maar lekker zitten is?quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, die kantoormensen krijgen namelijk ook een versleten kont van al dat zitten zeker?
Ok, dan begrijp ik Plasterk verkeerd.quote:Op maandag 28 september 2009 13:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We zijn dan ook geen kennisland maar een handelsland.
Mensen die denken dat alleen fysiek werk inspannend isquote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, die kantoormensen krijgen namelijk ook een versleten kont van al dat zitten zeker?
Ok ontopic, dan. Wat veel mensen hier ook even voor het gemak vergeten, is dat ze eigenlijk maar een fractie van hun studie terugbetalen, immers de prijs die ze betalen is al kunstmatig laag doordat wetenschappelijke instellingen naast de college kosten ook nog eens subsidie van de overheid krijgen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nope.
Nou ja wel dus maar een betaaldemaarja hier gaat het topic niet over het komt er op neer dat als je gaat promoveren je best wel screwed bent maar niet zo screwed als een paar jaar geleden. Ik ben best tevreden. Achja ik heb sowieso als AiO (PhD-student) geen tijd om geld uit te geven
AIO, is assistent in opleiding. Je bent dan al afgestudeerd, en zit in een traject dat moet leiden tot promotie. Recht op OV heb je uiteraard niet (en gelukkig maar, je bent immers gewoon in dienst).quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch nog een OV kaart?
Waarbij even vergeten wordt dat de ouders van de studenten dit natuurlijk dubbel en dwars betalen. Mijn ouders hebben niet alleen voor mij betaald, maar ook voor twintig anderen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok ontopic, dan. Wat veel mensen hier ook even voor het gemak vergeten, is dat ze eigenlijk maar een fractie van hun studie terugbetalen, immers de prijs die ze betalen is al kunstmatig laag doordat wetenschappelijke instellingen naast de college kosten ook nog eens subsidie van de overheid krijgen.
Wie verdienen er dan eigenlijk het geld in dit land? Ik dacht altijd dat dat de hogeropgeleiden waren, maar ik ben blijkbaar verkeerd geinformeerd.quote:Op maandag 28 september 2009 13:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok ontopic, dan. Wat veel mensen hier ook even voor het gemak vergeten, is dat ze eigenlijk maar een fractie van hun studie terugbetalen, immers de prijs die ze betalen is al kunstmatig laag doordat wetenschappelijke instellingen naast de college kosten ook nog eens subsidie van de overheid krijgen.
dat dusquote:Op maandag 28 september 2009 13:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
AIO, is assistent in opleiding. Je bent dan al afgestudeerd, en zit in een traject dat moet leiden tot promotie. Recht op OV heb je uiteraard niet (en gelukkig maar, je bent immers gewoon in dienst).
Toen gisteren een stucadoor met een Volkswagen Touareg voor de deur stond om wat geld op te halen wist ik dat ik toch ergens fout gegaan benquote:Op maandag 28 september 2009 13:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wie verdienen er dan eigenlijk het geld in dit land? Ik dacht altijd dat dat de hogeropgeleiden waren, maar ik ben blijkbaar verkeerd geinformeerd.
Oh, alsjeblieft zeg.quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eh, nee?quote:Op maandag 28 september 2009 13:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wie verdienen er dan eigenlijk het geld in dit land? Ik dacht altijd dat dat de hogeropgeleiden waren, maar ik ben blijkbaar verkeerd geinformeerd.
Weet je wat je aan IB etc. moet aftikken als je twee keer modaal verdient? En bedrijven (ook het MKB) profiteren net zo hard van goede opleidingen, waar halen ze anders gratis gekwalificeerd personeel vandaan.quote:
Gratis?quote:Op maandag 28 september 2009 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weet je wat je aan IB etc. moet aftikken als je twee keer modaal verdient? En bedrijven (ook het MKB) profiteren net zo hard van goede opleidingen, waar halen ze anders gratis gekwalificeerd personeel vandaan.
Gratis nog wel. Enig idee hoe hoog de loonkosten hier zijn? Dat ligt toch nog een stuk hoger dan de brutoinkomens die de arbeiders ontvangen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Weet je wat je aan IB etc. moet aftikken als je twee keer modaal verdient? En bedrijven (ook het MKB) profiteren net zo hard van goede opleidingen, waar halen ze anders gratis gekwalificeerd personeel vandaan.
En wie tikt dat af denk je? Dat MKB waar die hoogopgeleide in werkt. Heel goed jongenquote:Op maandag 28 september 2009 13:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gratis, in de zin dat ze het niet apart moeten betalen. Indirect dragen ze natuurlijk wel bij, middels belastingen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:23 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Gratis nog wel. Enig idee hoe hoog de loonkosten hier zijn? Dat ligt toch nog een stuk hoger dan de brutoinkomens die de arbeiders ontvangen.
Overigens verdienen artsen, apothekers, notarissen en dat soort ook vrij veel.
Dan moet jij maar eens kijken op de website voor bijbaantjes voor jeugdigen en studenten. Daar staat precies hoeveel uur je gewoon mag werken naast je school. Voor studenten is dit overigens helemaal los gelaten, maar om nou te beweren dat 40 uren per week het maximum is voor serieuze inspanning, slaat nergens op. Er zijn ook heel veel mensen die naast hun werk nog een studie volgen om hogerop te komen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:11 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Tof geredeneerd. Er is niet voor niks ooit een 40-urige werkweek ingevoerd. Dat is heus niet gedaan omdat het goed zou zijn voor de gemiddelde mens om 60 uur per week serieus bezig te zijn hoor. Dat betekent niet dat ik je ongelijk geef dat iemand die echt iets wil studeren daar ook voor zou willen werken. Ik vind t alleen een beetje lam dat je dat standaard gaat verwachten van mensen. Dat kan niet
Als je die 90 euro in de maan die je aan basisbeurs krijgt niet bij kunt verdienen, ziet het er slecht uit.quote:En ik weet niet onder welke steen jij leeft, maar er zijn heel veel ouders die niet kunnen bijdragen. Voorbeeld: mijn ouders hebben een hotelletje in Frankrijk gekocht waar al hun geld in stroomt. Ze zijn van bijzonder veel waarde voor de economie op dat moment, maar ondertussen kunnen ze mij en mn broertje en zusje niet ondersteunen. Prima, want ik red me wel, maar die theorie van jou gaat dan niet op.
Zonder werknemers produceert het MKB niks, en zonder goedverdienende klanten zet het MKB niks af, dus doe nu niet net alsof het MKB geld rondstrooit zonder eigenbelang.quote:Op maandag 28 september 2009 13:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
En wie tikt dat af denk je? Dat MKB waar die hoogopgeleide in werkt. Heel goed jongen
Inderdaad. Daarnaast kan ik me indenken dat een dergelijke maatregel ervoor zorgt dat studenten langer thuis blijven wonen. Die 80(?) euro basisbeurs voor een thuiswonende kun je best missen. De basisbeurs voor een uitwonende is natuurlijk helemaal een lachertje vergeleken met de kosten voor studie en levensonderhoud, maar het is tenminste nog iets.quote:Op maandag 28 september 2009 12:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Integendeel, zou ik zeggen; zonder verdere maatregelen ontstaat eerder een perverse prikkel om minder zware studies te kiezen, of om relatief weinig aandacht aan studeren te besteden; beiden geven meer ruimte voor een bijbaan. Het zou wellicht wel helpen als je het verbindt aan een voorwaardelijk beurzensysteem, waarbij excellerende studenten, of studenten die een erkende 'zware' opleiding volgen, een beurs krijgen.
Ik zeg toch niet dat dat het maximum is? (Naja misschien kwam het wel zo overquote:Op maandag 28 september 2009 13:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moet jij maar eens kijken op de website voor bijbaantjes voor jeugdigen en studenten. Daar staat precies hoeveel uur je gewoon mag werken naast je school. Voor studenten is dit overigens helemaal los gelaten, maar om nou te beweren dat 40 uren per week het maximum is voor serieuze inspanning, slaat nergens op. Er zijn ook heel veel mensen die naast hun werk nog een studie volgen om hogerop te komen.
Dan kun je naast je studie ook wel werken om die 90 euro bij te verdienen.
Ik ben uitwonend. En bovendien... dat is precies het standpunt dat ik verdedig. Je leent die 90 euro ook bij, niks mis mee. Indien jij het niet ziet zitten om te lenen werk je er 20 uur per week bij. Prima toch. Eigen keuze. Maar dring het niet op. Je kunt 800 euro per maand lenen tegen laag tarief en het is je eigen keuze hoe veel je leent en hoeveel je zelf inbrengtquote:[..]
Als je die 90 euro in de maan die je aan basisbeurs krijgt niet bij kunt verdienen, ziet het er slecht uit.
De rest moest je al lenen.
En je vriendin werkt niet?quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik krijg 50 euro reiskosten vergoeding en ik woon inclusief gwe en gemeentelijke belasting met mijn vriendin in een 2 kamer appartementje in zwolle. En in utrecht krijg je het niet goedkoper heb overal gezocht!
Er zijn ook mensen (waaronder ik mezelf reken) die puur hun kennis hebben opgedaan door zelfstudie, ik heb slechts HAVO, maar werk gewoon op HBO niveau. Kortom ik betaal de studie voor mensen waar ik straks mee moet concurreren.quote:Op maandag 28 september 2009 13:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedwongen. Je mag het ook lenen. Ik zeg alleen dat je naast 40 uur studie in de week, ook best nog 20 uur kunt werken. En dan houd je nog ruim 40 uur vrije tijd over om te relaxen, te shoppen, te stappen enz....quote:Op maandag 28 september 2009 13:37 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat dat het maximum is? (Naja misschien kwam het wel zo over). Het is de norm en niemand moet gedwongen worden om over die norm heen te komen. Als jij verstandig genoeg bent ga je wel over die 40 uur heen, uiteraard. Maar het is onzin dat je naast je studie mķet werken omdat er een aantal mensen zo stoer zijn dat zij dit wel doen. Uiteraard moet het wel gestimuleerd worden, maar niet gedwongen
Zoals gezegd, het wordt niet opgedrongen.quote:Ik ben uitwonend. En bovendien... dat is precies het standpunt dat ik verdedig. Je leent die 90 euro ook bij, niks mis mee. Indien jij het niet ziet zitten om te lenen werk je er 20 uur per week bij. Prima toch. Eigen keuze. Maar dring het niet op. Je kunt 800 euro per maand lenen tegen laag tarief en het is je eigen keuze hoe veel je leent en hoeveel je zelf inbrengt
Prima hoor, maar zelfstudie is voor een heleboel opleidingen bijzonder inefficiënt, en per saldo is het goed voor een land als er een goedopgeleide bevolking is. Het is een van de weinige zaken die uit de belastingen betaald worden en daadwerkelijk een investering genoemd mag worden.quote:Op maandag 28 september 2009 13:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen (waaronder ik mezelf reken) die puur hun kennis hebben opgedaan door zelfstudie, ik heb slechts HAVO, maar werk gewoon op HBO niveau. Kortom ik betaal de studie voor mensen waar ik straks mee moet concurreren.
Jawel ze heeft een bijbaantje en is studentquote:
Dat ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op maandag 28 september 2009 13:46 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Prima hoor, maar zelfstudie is voor een heleboel opleidingen bijzonder inefficiënt, en per saldo is het goed voor een land als er een goedopgeleide bevolking is. Het is een van de weinige zaken die uit de belastingen betaald worden en daadwerkelijk een investering genoemd mag worden.
De PVDA is alleen solidair met mensen die niks bijdragen aan de samenleving.quote:Op maandag 28 september 2009 13:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat ik niet snap: de PvdA schreeuwt moord en brand als iedereen in het land 1% aan koopkracht moet inleveren, en eist dan briesend compensatie voor de lage inkomens.
Maar voor studenten, die al onder bijstandsniveau leven, jaar na jaar koopkrachtdaling zien (nauwelijks inflatiecorrectie stufi), kan best de basisbeurs afgenomen worden. Dat is in veel gevallen een koopkrachtdaling van >30%! Waar is je solidariteit dan?
Ik kan het wel, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan dat opbrengenquote:Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedwongen. Je mag het ook lenen. Ik zeg alleen dat je naast 40 uur studie in de week, ook best nog 20 uur kunt werken. En dan houd je nog ruim 40 uur vrije tijd over om te relaxen, te shoppen, te stappen enz....
Jij bent echt een karikatuur he. Heb je weleens aan reistijd gedacht? Je zult meestal niet kunnen werken op je studieplek he. Tevens moet je ook nog eten e.d., dat wordt allemaal lastig inplannen met een gebroken rooster.quote:Op maandag 28 september 2009 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedwongen. Je mag het ook lenen. Ik zeg alleen dat je naast 40 uur studie in de week, ook best nog 20 uur kunt werken. En dan houd je nog ruim 40 uur vrije tijd over om te relaxen, te shoppen, te stappen enz....
[..]
Zoals gezegd, het wordt niet opgedrongen.
Ik heb zelf 2 tieners rondlopen, nog geen 18 dus. Die moeten straks ook maar gewoon werken voor hun studiekosten. Wij dragen bij wat we kunnen missen. Komen ze dan nog tekort, dan maar lenen. Als ze daarna gewoon een normale baan hebben, kunnen ze best aflossen. Dan wachten ze maar een paar jaar met een huis kopen.
Het is en blijft gewoon een keuze. Niemand zegt dat je dat moet. Je kunt het geld ook gewoon lenen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:50 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik kan het wel, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan dat opbrengen
dat is mijn ervaring ook. De meesten zijn uiteindelijk iets gaan doen wat niets met hun studie te maken had...quote:Op maandag 28 september 2009 13:52 schreef ASroma het volgende:
je zou ook hard kunnen stellen dat studeren zwaar overrated is. 80% zit er puur en alleen voor het papiertje, niet dat men daadwerkelijk wil gaan onderzoeken of leren. Vele komen op hele andere plekken terecht dan waarvoor ze daadwerkelijk hebben gestudeerd.
Dat betekent niet direct dat een studie dan nutteloos is geweest.quote:Op maandag 28 september 2009 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
dat is mijn ervaring ook. De meesten zijn uiteindelijk iets gaan doen wat niets met hun studie te maken had...
Dan doe je dat niet en ga je lenen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:50 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik kan het wel, maar ik ben het er absoluut niet mee eens. Niet iedereen kan dat opbrengen
Ik studeer omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik me op intellectueel vlak wil verrijken. Niet om rijk te worden of om gewoon een papiertje te halen. Als dat zo was had ik wel een HBO-opleiding gevolgd.quote:Op maandag 28 september 2009 13:52 schreef ASroma het volgende:
je zou ook hard kunnen stellen dat studeren zwaar overrated is. 80% zit er puur en alleen voor het papiertje, niet dat men daadwerkelijk wil gaan onderzoeken of leren. Vele komen op hele andere plekken terecht dan waarvoor ze daadwerkelijk hebben gestudeerd.
Vraag en aanbod denk ik. Het bedrijfsleven wil liever afgestudeerden dan niet-afgestudeerden.quote:Op maandag 28 september 2009 13:52 schreef ASroma het volgende:
Idd, maar ook niet dat het nuttig geweest is...tenzij je een betere moeder bent geworden door je studie pedagogiek...quote:Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat betekent niet direct dat een studie dan nutteloos is geweest.
Mja, of 3 jaar een studie volgen en dan ineens toch maar liever totaal iets anders willen studeren.quote:Op maandag 28 september 2009 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
dat is mijn ervaring ook. De meesten zijn uiteindelijk iets gaan doen wat niets met hun studie te maken had...
Tja, niks mis mee dan dat je dat zelf moet bekostigen.quote:Op maandag 28 september 2009 13:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik studeer omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik me op intellectueel vlak wil verrijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |