Daar kan ik je enkel gelijk in geven.quote:Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik bedoel maar dat we zeker niet alleen moeten focussen op het hoger onderwijs als het gaat om een kenniseconomie. Ten eerste laat je dan een hoop potentiële mankracht links liggen, en ten tweede stellen kundige metaalbewerkers de ingenieur in staat complexere ontwerpen te maken. Het is denk veel nuttiger om eens te gaan kijken of we wel alle studies moeten gaan sponsoren.
Inderdaad, als je 1800 netto verdient als HBO/WO starter mag je je handjes dichtknijpen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
3500 netto?!In wat voor wereld leef jij? De meeste academici zullen dat inkomen nooit bereiken.
Ik heb geen idee of sociaal geografen en gallologen zo slecht liggen op de arbeidsmarkt. Op mijn voormalige werk was praktisch de helft van het personeel sociaal geograaf; die hielden zich vooral bezig met klanttevredenheidsonderzoeken, en niet onverdienstelijk.quote:Op maandag 28 september 2009 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daar staat tegenover dat die bouwvakkers en ingenieur moeten betalen voor al die mensen die sociale geografie hebben gestudeerd, of franse literatuur en daar verder niets mee kunnen.
En verder natuurlijk voor al die pretstudies omdat men niet wilde gaan werken
nah wellicht als ze richting de 55 gaan wel. Niet in het begin nee, maar dat zal meneer ook wel niet bedoelen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
3500 netto?!In wat voor wereld leef jij? De meeste academici zullen dat inkomen nooit bereiken.
Nouja van fysieke arbeid slijt je letterlijk een beetje stratemaker is met 50 op en heeft geen gewrichten meer over. Wat ik wel raar vind is dat mensen moeten stoppen mijn promoter is net met pensioen maar hij is nog volop aan het werk en niet van plan te stoppen toch heeft hij officieel geen baan meer. Waarom dit soort mensen niet gewoon door laten werken.quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Geestelijke arbeid is meestal net zo zwaar. Ik erger me altijd zo aan die stukjes in de krant over het doorwerken tot '67. Het 'werkvolk', om ze even heel denigrerend zo te noemen, doet net alsof een minister helemaal niks doet. Of alsof academci niets doen. Volgens mij dat een arts in een werkweek geestelijk 10 keer zo veel arbeid verricht als een bouwvakker fysiek.
1800 netto is ook nog een behoorlijk leuk bedrag trouwensquote:Op maandag 28 september 2009 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad, als je 1800 netto verdient als HBO/WO starter mag je je handjes dichtknijpen.
-800 euro huurquote:Op maandag 28 september 2009 12:54 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
1800 netto is ook nog een behoorlijk leuk bedrag trouwens
Nee hoor. Door de ARBO-wetgeving kan zelfs een stratenmaker het tot zijn 65ste uithouden. Echter werken ze zich letterlijk kapot door het bijbeunen. Dat laatste zou ik hard moeten worden aangepakt, zeker omdat het 80% van de tijd ook nog eens zwart gebeurd.quote:Op maandag 28 september 2009 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja van fysieke arbeid slijt je letterlijk een beetje stratemaker is met 50 op en heeft geen gewrichten meer over. Wat ik wel raar vind is dat mensen moeten stoppen mijn promoter is net met pensioen maar hij is nog volop aan het werk en niet van plan te stoppen toch heeft hij officieel geen baan meer. Waarom dit soort mensen niet gewoon door laten werken.
800 huur? In wat voor villa woon je dan wel niet?quote:Op maandag 28 september 2009 12:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
-800 euro huur
-400 euro NS
met mijn 1600 netto hou ik dus maar 400 euro over gelukkig hoef ik niet af te lossen maar anders had ik het vrij lastig gehad.
Een hoogopgeleide kan vrijwel alleen particulier huren of kopen dus kom je wel aan zulke bedragen. Een hoogopgeleide starter heeft het niet bepaald makkelijk en wordt eigenlijk altijd gedwongen om op zijn studentenkamer te blijven zitten de eerste paar jaar.quote:Op maandag 28 september 2009 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
800 huur? In wat voor villa woon je dan wel niet?
dat verschilt natuurlijk per beroep maar sommige beroepen worden door de ARBO ook bijna onmogelijk gemaakt. Ik denk dat er weinig echt volgens de ARBO gaat als ze eens echt goed gaan controleren, en als het echt volgens de ARBO gaat gaat het vast niet bijster efficientquote:Op maandag 28 september 2009 12:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nee hoor. Door de ARBO-wetgeving kan zelfs een stratenmaker het tot zijn 65ste uithouden. Echter werken ze zich letterlijk kapot door het bijbeunen. Dat laatste zou ik hard moeten worden aangepakt, zeker omdat het 80% van de tijd ook nog eens zwart gebeurd.
Ja ik krijg 50 euro reiskosten vergoeding en ik woon inclusief gwe en gemeentelijke belasting met mijn vriendin in een 2 kamer appartementje in zwolle. En in utrecht krijg je het niet goedkoper heb overal gezocht!quote:Op maandag 28 september 2009 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
800 huur? In wat voor villa woon je dan wel niet?
En ik heb nog geen werkgever gehoord die reiskosten niet vergoed (vanuit gegaan dat het een meer als gemiddelde baan is).
Daar heb je wel een puntquote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat verschilt natuurlijk per beroep maar sommige beroepen worden door de ARBO ook bijna onmogelijk gemaakt. Ik denk dat er weinig echt volgens de ARBO gaat als ze eens echt goed gaan controleren, en als het echt volgens de ARBO gaat gaat het vast niet bijster efficient
Ik heb een prima appartement gekocht, waarbij me netto kosten 550 per maand zijn.quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een hoogopgeleide kan vrijwel alleen particulier huren of kopen dus kom je wel aan zulke bedragen. Een hoogopgeleide starter heeft het niet bepaald makkelijk en wordt eigenlijk altijd gedwongen om op zijn studentenkamer te blijven zitten de eerste paar jaar.
Dan nog. De meerderheid gaat dat bedrag niet halen, ook niet op 55 jarige leeftijd. 3500 netto is iets van 75.000 ¤/jaar.quote:Op maandag 28 september 2009 12:52 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah wellicht als ze richting de 55 gaan wel. Niet in het begin nee, maar dat zal meneer ook wel niet bedoelen.
Als je 350 euro per maand bij moet lappen dan heb je wel heel slecht onderhandeld, reiskosten vergoeding is iets wat elke werkgever normaal betaald.quote:Op maandag 28 september 2009 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik krijg 50 euro reiskosten vergoeding en ik woon inclusief gwe en gemeentelijke belasting met mijn vriendin in een 2 kamer appartementje in zwolle. En in utrecht krijg je het niet goedkoper heb overal gezocht!
ja kopen is voordeliger als huren tegenwoordig. En in utrecht moet je iets van 10 jaar zijn ingeschreven voordat je kans maakt op een redelijk geprijsd appartement.quote:Op maandag 28 september 2009 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een prima appartement gekocht, waarbij me netto kosten 550 per maand zijn.
Ik ben aio hè dus eigenlijk nog student wij hebben niet echt fijne secundaire arbeidsvoorwaarden en ik zit vast aan de caoquote:Op maandag 28 september 2009 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je 350 euro per maand bij moet lappen dan heb je wel heel slecht onderhandeld, reiskosten vergoeding is iets wat elke werkgever normaal betaald.
Ja, die kantoormensen krijgen namelijk ook een versleten kont van al dat zitten zeker?quote:Op maandag 28 september 2009 12:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Geestelijke arbeid is meestal net zo zwaar. Ik erger me altijd zo aan die stukjes in de krant over het doorwerken tot '67. Het 'werkvolk', om ze even heel denigrerend zo te noemen, doet net alsof een minister helemaal niks doet. Of alsof academci niets doen. Volgens mij dat een arts in een werkweek geestelijk 10 keer zo veel arbeid verricht als een bouwvakker fysiek.
Maar dan heb je toch nog een OV kaart?quote:Op maandag 28 september 2009 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben aio hè dus eigenlijk nog student wij hebben niet echt fijne secundaire arbeidsvoorwaarden en ik zit vast aan de cao
Nope.quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch nog een OV kaart?
We zijn dan ook geen kennisland maar een handelsland.quote:Op maandag 28 september 2009 13:03 schreef vijfhonderd het volgende:
Ik snap Nederland niet, dat op een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten (als kennisland).
Maar waarom dan toch mer last van chronische vermoeidheid, burn-outs, stress, etc? Omdat het allemaal maar lekker zitten is?quote:Op maandag 28 september 2009 13:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, die kantoormensen krijgen namelijk ook een versleten kont van al dat zitten zeker?
Ok, dan begrijp ik Plasterk verkeerd.quote:Op maandag 28 september 2009 13:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We zijn dan ook geen kennisland maar een handelsland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |