Het gaat er om dat het beiden geweldsdelicten zijn, die niet verjaren.quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:40 schreef SicSicSics het volgende:
Ik wil het niet goedpraten hoor, maar de moord op 335 mensen als voorbeeld gebruiken in een verkrachtingszaak...![]()
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Frankrijk hem nooit opgepakt heeft... Waarom zo lang laten slepen? Waarom niet gewoon meteen opgepakt en teruggestuurd?
Edit:
Het uitleveringsverzoek kwam pas in 2005! Frankrijk heeft geen verdragen met de VS. Waarom pas zo laat?
Fritzl was nog bezig met zijn misdaad toen ie werd opgepaktquote:Op dinsdag 29 september 2009 10:34 schreef El_Matador het volgende:
Josef Fritzl was ook bejaard. Zijn dochter ook al 24.
quote:Op dinsdag 29 september 2009 10:40 schreef SicSicSics het volgende:
Ik wil het niet goedpraten hoor, maar de moord op 335 mensen als voorbeeld gebruiken in een verkrachtingszaak...![]()
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Frankrijk hem nooit opgepakt heeft... Waarom zo lang laten slepen? Waarom niet gewoon meteen opgepakt en teruggestuurd?
Edit:
Het uitleveringsverzoek kwam pas in 2005! Frankrijk heeft geen verdragen met de VS. Waarom pas zo laat?
http://www.msnbc.msn.com/(...)ainment-celebrities/quote:Prosecutors released a list of their efforts to nab the “Chinatown” director after he left the United States. Those efforts included requesting arrest warrants in England, Thailand, France and Israel since 1978.
Thx, maar echt duidelijk wordt het verhaal er ook niet van!quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:24 schreef nikk het volgende:
http://www.msnbc.msn.com/(...)ainment-celebrities/
quote:Roman, mijn held
Is het niet hartverwarmend om al die intellectuelen, artiesten en zelfs politici te zien opkomen voor de oude meester, mijn held.
En zeker niet aan iemand ?die al zoveel heeft doorgemaakt?. Denk aan de kleine Roman die als 10-jarige in het getto van Krakau moest zien te overleven en die later, als aanstaande vader, zijn zwangere vrouw Sharon Tate verloor. Bruut vermoord door de sekte van Charles Manson. Toen ik zondag het nieuws van de arrestatie van de bejaarde regisseur Roman Polanski hoorde, zag ik plots het hoofd van Macbeth aan de voeten van zijn camera rollen. Ik werd hier neerslachtig van. Ik zag de verfilming van Shakespeare?s meesterwerk door Polanski, vlak nadat hij werd uitgebracht in 1971. Van alle films van deze meester blijft voor mij ?Macbeth? de meest indrukwekkend. Een sombere, wrede en poëtische vertolking van het boek, maar waarin de messteken in het lijf van Sharon Tate bijna voelbaar zijn. En nu zit mijn held in een Zwitserse gevangenis. Voor een zaak, seks met een minderjarige, die in 1977 plaatsvond. Er zijn zo veel redenen te noemen om de pijnlijke affaire eindelijk te begraven. Natuurlijk de duur van 32 jaar. Maar ook de hardnekkigheid van de Amerikaanse justitie, destijds en nu weer, om een beroemdheid te vloeren. Het feit dat het slachtoffer, nu de 45 gepasseerd, allang heeft vergeven en zelf publiekelijk vraagt om de affaire te seponeren. En, natuurlijk, zijn er al die meesterwerken die Polanski, dankzij zijn vlucht uit de VS, ons de laatste 30 jaar heeft kunnen schenken. Gisteren las ik het getuigenis, daterend uit 1997, van Samantha Geimer. Een bijna klinisch relaas zonder wraakgevoelens en zelfs verwijten jegens de dader. Ik las en herlas en ontwaarde de schaduwkant van een onbekende. Deze man van 44 jaar die in een eerste fotosessie de geest van de 13-jarige Samantha begon te bewerken. En kind dat droomde van beroemdheid en filmcarrière en zich tot de eigenaardige wensen plooide van de beroemde regisseur die door haar moeder blind werd vertrouwd. Daarom trok Samantha haar T-shirt gedwee uit toen Polanski om een naakte foto vroeg. Er gebeurde toen nog verder niets. Pas 20 dagen later, bij een tweede sessie, werd het plan van de man van middelbare leeftijd tot uitvoering gebracht. Niet in een opwelling. Niet omdat hij zijn hoofd even had verloren. Nee, alles werd met akelige precisie voorbereid en uitgevoerd. De champagne die hij bleef inschenken, het kalmerende pilletje, de commando?s om naakt in de jacuzzi te gaan liggen. En zelfs toen de man van 44 het kind van 13 al in zijn macht had en door iemand die aan de deur klopte werd gestoord, kwam hij niet tot bezinning. Hij onderbrak alleen heel even zijn activiteit. Zie hier de daad van een slinkse en uitgekiende pedofiel. Roman Polanski, mijn held. Geen meesterwerk, geen status, geen verjaarstermijn kan dit goedmaken. Het wordt tijd dat Roman Polanski, na een lange en laffe vlucht van 30 jaar, eindelijk voor zijn rechters verschijnt.
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:09 schreef capricia het volgende:
Uiteindelijk kan alleen de rechter oordelen.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelukkig niet.![]()
Ik heb de rechter niet nodig om een oordeel te vellen. Net als dat ik geen dominee of imam nodig heb om me een mening over het gristendom of de islam te vormen.
in de States ken je het begrip plea bargaining, het maken van een deal, als je bekent krijg je minder straf. Niet bekennen en het aan laten komen op een proces leid er toe dat als je dan veroordeeld wordt je 2 tot 4 keer zo lang moet zitten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja en nee.
Als iemand zo duidelijk zijn misdaad bekent als Polanski, dan is er bijna geen rechter meer nodig om iemand schuldig te verklaren.
Maar toch heb ik liever dat een rechter dat wel doet...
Ik vind dat, eerlijk gezegd, meer de details van de strafmaat.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
in de States ken je het begrip plea bargaining, het maken van een deal, als je bekent krijg je minder straf. Niet bekennen en het aan laten komen op een proces leid er toe dat als je dan veroordeeld wordt je 2 tot 4 keer zo lang moet zitten.
En dat is voornamelijk omdat ze je het eigenlijk kwalijk nemen als je van mening bent dat je onschuldig bent. Dan halen ze echt het onderste uit de kan om je te straffen voor het feit dat ze aan het werk moeten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
in de States ken je het begrip plea bargaining, het maken van een deal, als je bekent krijg je minder straf. Niet bekennen en het aan laten komen op een proces leid er toe dat als je dan veroordeeld wordt je 2 tot 4 keer zo lang moet zitten.
Neuh, dan kom je vaak niet eens meer voor de rechter of alleen als hamerstuk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat, eerlijk gezegd, meer de details van de strafmaat.
Immers, je moet wel schuldig bevonden worden voordat... toch?
Ja, super idee...heb er niet meer aan gedacht...maar juist in deze tijd is dat helemaal geen echt slechte straf.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:27 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op zich zou verbanning trouwens best een leuke straf zijn om weer in te voeren.
Mag hij helemaal zelf bepalen. Verbanning tot buiten de landsgrenzen en of hij nou in zuid-zwalinezië gaat zitten of in oeigoeristanabië, Alaska of Wladiswostok, wat boeit het?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:29 schreef capricia het volgende:
Maar ja...of hij nou echt naar Australie mmoet of Alice Island...![]()
Wij kunnen, tot groot ongenoegen van zelfs Marcouch (NsdAP), niet eens Marokkanen die in Nederland hun verblijfsvergunning zijn vergeten te verlengen EN schuldig zijn aan gruwelijke misdaden uitzetten. Dus verbanning lijkt me geen optie binnen Nederland. Wat de Schweizers doen, weet ik niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mag hij helemaal zelf bepalen. Verbanning tot buiten de landsgrenzen en of hij nou in zuid-zwalinezië gaat zitten of in oeigoeristanabië, Alaska of Wladiswostok, wat boeit het?
quote:Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef Dagonet het volgende:
http://www.thesmokinggun.com/archive/polanskib1.html
Dat vind ik ook wel een groot gemis in de wetgeving. Je hoeft zo iemand dan ook niet de nationaliteit te ontnemen, alleen verbieden zich binnen de landsgrenzen te bevinden. Make it so.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:42 schreef El_Matador het volgende:
Wij kunnen, tot groot ongenoegen van zelfs Marcouch (NsdAP), niet eens Marokkanen die in Nederland hun verblijfsvergunning zijn vergeten te verlengen EN schuldig zijn aan gruwelijke misdaden uitzetten. Dus verbanning lijkt me geen optie binnen Nederland. Wat de Schweizers doen, weet ik niet natuurlijk.
Bravo!!quote:Op woensdag 30 september 2009 15:17 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij zijn de meeste mensen die het voor Polanski opnemen volledig niet op de hoogte van de feiten van die verkrachting óf ze reageren uit een anti-Amerikaanse reflex.
Polanski heeft een kind verkracht, niet in een opwelling, maar bewust en gepland. Het feit dat hij 30 jaar in luxe buiten de VS heeft moeten wonen is geen vervanging voor de straf die hij verdient. Ik ben eerlijk gezegd verbijsterd dat er zoveel mensen waren die bereid waren samen te werken met die kinderverkrachter.
Ergens , voor mij dan , heb je wel gelijk , ik ken deze zaak niet goed.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:17 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij zijn de meeste mensen die het voor Polanski opnemen volledig niet op de hoogte van de feiten van die verkrachting óf ze reageren uit een anti-Amerikaanse reflex.
Polanski heeft een kind verkracht, niet in een opwelling, maar bewust en gepland. Het feit dat hij 30 jaar in luxe buiten de VS heeft moeten wonen is geen vervanging voor de straf die hij verdient. Ik ben eerlijk gezegd verbijsterd dat er zoveel mensen waren die bereid waren samen te werken met die kinderverkrachter.
wat een simpele platvloerse post.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:17 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zit in dubio.
Ja, Polanski moet gestraft worden voor deze misdaad. Echter zijn slachtoffer vind dit inmiddels niet meer nodig en wil de hele zaak gewoon laten rusten. Ook is er tussen deze 2 partijen al een schikking gesloten die eigenlijk hetzelfde zegt.
Dan hebben we aan de andere kant de Amerikaanse Justitie die in mijn ogen niet meer doet dan zijn spierballen laten rollen en even aan Europa wil laten zien 'wie hier nu eigenlijk de baas is'. Dat is iets waar een schijthekel aan heb en wat mij betreft kunnen die mensen nul op request krijgen.
Dus ja, in het belang van de rechtvaardigheid moet hij uitgeleverd worden (ook al denkt het slachtoffer daar inmiddels anders over).
En nee, eigenlijk moeten we de Amerikanen niet tegemoet komen in hun geldingsdrang en overduidelijk haantjesgedrag.
Moeilijk
Dit is meer gevoelsmatig , lijkt mij , en jouw persoonlijke mening.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:17 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zit in dubio.
Ja, Polanski moet gestraft worden voor deze misdaad. Echter zijn slachtoffer vind dit inmiddels niet meer nodig en wil de hele zaak gewoon laten rusten. Ook is er tussen deze 2 partijen al een schikking gesloten die eigenlijk hetzelfde zegt.
Dan hebben we aan de andere kant de Amerikaanse Justitie die in mijn ogen niet meer doet dan zijn spierballen laten rollen en even aan Europa wil laten zien 'wie hier nu eigenlijk de baas is'. Dat is iets waar een schijthekel aan heb en wat mij betreft kunnen die mensen nul op request krijgen.
Dus ja, in het belang van de rechtvaardigheid moet hij uitgeleverd worden (ook al denkt het slachtoffer daar inmiddels anders over).
En nee, eigenlijk moeten we de Amerikanen niet tegemoet komen in hun geldingsdrang en overduidelijk haantjesgedrag.
Moeilijk
Inderdaad, ze is dronken gevoerd en gedrogeerd en vervolgens diverse malen verkracht. Dat is, zeker als het gaat om een meisje van 13 met een volwassen man, niet zomaar een uit de hand gelopen date.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:58 schreef kitao het volgende:
[..]
Ergens , voor mij dan , heb je wel gelijk , ik ken deze zaak niet goed.
Maar telt het dan niet meer mee dat het slachtoffer zelf geen vervolging wil ?
Zonder aanklacht is er toch geen rechtszaak , behalve bij moord dan , die doden praten immers zo moeilijk ?
En ik stond ook even vreemd op te kijken dat die jonge vrouw gedrogeerd schijnt te zijn.
Dat verandert voor mij de zaak wel.
In de USA en in velen andere landen geldt ( gelukkig ) niet dat er het slachtoffer aan moet klagen.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:45 schreef kitao het volgende:
[..]
Dit is meer gevoelsmatig , lijkt mij , en jouw persoonlijke mening.
Maar hoe zit het met de bewering : zonder aanklacht geen rechtszaak en hoe zit het met de internationale uitleveringsverdragen en verjaring van de zaak ?
Een beetje een politiek smerig spelletje gaan spelen over de rug van twee mensen schiet niet op.
Het gaat ook om het recht , bijvoorbeeld interpol e.d.
En van die schikkingen word ik ondertussen ook aardig doodziek , geen cel voor rijken en armen wel ?!
.
![]()
Ja en nee , ik wil graag zelf weten wie er opdraait voor evt. misdaden en misdrijven tegen mij begaan of niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:00 schreef CANARIS het volgende:
In de USA en in velen andere landen geldt ( gelukkig ) niet dat er het slachtoffer aan moet klagen.
Wanneer de officiele aanklager ( bij ons het OM in de USA de public prosecutor) denkt een misdaad te hebben ontdekt moet hij aanklagen. In de USA besluit dan een Grand Jury of de zaak solide genoeg voor een proces is.
Dit voorkomt dat wanneer slachtoffers bang zijn en niet klagen de misdadfiger vrij uit gaat.
In Nederland helaas niet het geval.
Dat moet ik voor waar aannemen? Nergens op de papieren staat ook maar iets van deptartment of justice fzo.. Lekker dubieus ook. Prullebak ermee.quote:Op maandag 28 september 2009 22:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.thesmokinggun.com/archive/polanskib1.html
Een 13-jarige die een verkrachting uitlokt? In praktisch alle delen van de VS is seks met een kind van die leeftijd ongeacht de omstandigheden verkrachting, daar kan geen advocaat iets aan veranderen. De enige hoop die de verdedigers van Polanski hebben is dat er fouten zijn gemaakt in de procedure.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:44 schreef Dagonet het volgende:
http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0302/24/lkl.00.html
Best interessant interview. Een beetje advocaat kan er zo een lolita scenario uitslepen waarin zij het uitlokte voor een forse schadevergoeding.
Wat dat betreft kan ik hem ook geen ongelijk geven , die lucky bastard.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:40 schreef HiZ het volgende:
Overigens is deze zaak niet het enige bewijs dat Polanski een pedo is, hij heeft ook een relatie aangegaan met Kinski toen die 15 jaar was.
Bijt ie haar hier niet in haar reet?quote:Op woensdag 30 september 2009 22:52 schreef kitao het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan ik hem ook geen ongelijk geven , die lucky bastard.
[ afbeelding ]
Klopt, maar als advocaat is het de bedoeling in de VS om de jury te beïnvloeden, niet aan professionals dus.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:40 schreef HiZ het volgende:
Een 13-jarige die een verkrachting uitlokt? In praktisch alle delen van de VS is seks met een kind van die leeftijd ongeacht de omstandigheden verkrachting, daar kan geen advocaat iets aan veranderen.
Ja , die zag ik ook staan , maar vanwege bans op vieze plaatjes , en ik had geen zin om uit te zoeken in hoeverre dat gaat , heb ik maar voor een ander plaatje gekozen.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Bijt ie haar hier niet in haar reet?
[ afbeelding ]
Dit is pas eenvoudige polemiek van een eenvoudige ziel. Er spelen hier meer zaken mee dan alleen de vraag of de USA een goed ontwikkeld rechtsysteem heeft. Daarnaast, als jij jury-rechtspraak vindt passen in een goed ontwikkeld rechtsysteem, mag ik je dan nog even wijzen op de schertsvertoning die de O.J. Simpson zaak heet.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:41 schreef CANARIS het volgende:
wat een simpele platvloerse post.
De USA zijn een ontwikkelde demokratie met een goed functionerend rechtstelsel en hebben op basis hiervan internationale accorden met bijna alle Europeese staten afgesloten.
Er bestaat een internationaal arrestatiebevel tegen Polanski en daar moet elk Europees land zich in principe aan houden. Wij willen ook dat de USA dat doet wanneer één van onze criminelen daar naar toe vlucht ( Wat meervoudig is bewezen dat de USA zich hieraan ook houdt)
Alles andere is eenvoudige polemiek voor eenvoudige zielen.
En dat is het enige wat telt.
grappig hoe je je domme antiamerikanisme boven alles laat gaanquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is pas eenvoudige polemiek van een eenvoudige ziel. Er spelen hier meer zaken mee dan alleen de vraag of de USA een goed ontwikkeld rechtsysteem heeft. Daarnaast, als jij jurie-rechtspraak vindt passen in een goed ontwikkeld rechtsysteem, mag ik je dan nog even wijzen op de schertsvertoning die de O.J. Simpson zaak heet.
En je moet je ook afvragen wie je hiermee helpt. Het slachtoffer in ieder geval niet (dit heeft ze zelf al aangegeven).
Grappig hoe je denkt dat ik anti-amerika benquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
grappig hoe je je domme antiamerikanisme boven alles laat gaan
Och gut, het jury sytseem is geen ontwikkeld systeem?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:12 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is pas eenvoudige polemiek van een eenvoudige ziel. Er spelen hier meer zaken mee dan alleen de vraag of de USA een goed ontwikkeld rechtsysteem heeft. Daarnaast, als jij jury-rechtspraak vindt passen in een goed ontwikkeld rechtsysteem, mag ik je dan nog even wijzen op de schertsvertoning die de O.J. Simpson zaak heet.
En je moet je ook afvragen wie je hiermee helpt. Het slachtoffer in ieder geval niet (dit heeft ze zelf al aangegeven).
Je moet die dingen afwegen. Slachtoffer schadeloos stellen of gevoel van rechtvaardigheid geven gaat je niet lukken. Het slachtoffer zelf heeft ook geen behoefte hieraan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:26 schreef CANARIS het volgende:
En nee , heet schijnt dat het slachtoffer deze zaak niet wil..... en wat is er met toekomstige slachtoffers? Willen die deze zaak ook niet? Of van Polanski of van andere zieke geesten die nu een cavaliersdelikt zien en door vooraanstaande Europeese politicie hierin ook nog worden versterkt?
Ten eerste weet jij helemaal niet of deze pedofiele verkrachter zich niet vaker schuldig heeft gemaakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je moet die dingen afwegen. Slachtoffer schadeloos stellen of gevoel van rechtvaardigheid geven gaat je niet lukken. Het slachtoffer zelf heeft ook geen behoefte hieraan.
Dan heb je vervolgens het argument dat de maatschappij moet worden beschermt tegen deze persoon. Hij loopt al 32 jaar vrij rond en heeft zich in die tijd niet nogmaals schuldig gemaakt aan een dergelijk vergrijp. Daar zou je al uit kunnen concluderen dat de kans op herhaling zo goed als nul is. Ja, hij houdt van jonge meisjes. Maar dat is niet strafbaar.
Dan hebben we nog het laatste argument. Het gevoel van rechtvaardigheid en het vertrouwen in de rechtstaat van de burger. Dat is het enige argument dat in dit verband nog overeind staat. En dat dient afgewogen te worden tegen de andere argumenten.
V.quote:GENEVE (ANP/RTR/AFP) - De Verenigde Staten hebben vrijdag de Zwitserse autoriteiten gevraagd de Frans-Poolse filmregisseur Roman Polanski uit te leveren. Dat maakten de Zwitserse autoriteiten bekend.
Polanski werd eind vorige maand gearresteerd toen hij een prijs op het filmfestival van Zürich wilde ophalen. De Amerikaanse justitie zoekt hem in verband met een zedenzaak uit 1977.
Zouden ze hem ook opsluiten in dezelfde gevangenis als waar Charles Manson zit?quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 09:58 schreef Verbal het volgende:
De VS heeft officieel om zijn uitlevering gevraagd:
[..]
V.
Dat hoeft van mij nou ook weer niet, maar hij is een kindermisbruiker en dient daarvoor te worden berecht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zouden ze hem ook opsluiten in dezelfde gevangenis als waar Charles Manson zit?Sharon Tate was de zwangere vrouw van Polanski toen ze werd vermoord door de Manson-familie
Verkrachters moeten eigenlijk wel gestraft worden, maar je anti-Amerikaanse gevoelens zijn sterker. Misschien moet je iets minder dogmatisch denken, in dit geval ben je het gewoon eens met de Amerikaanse justitie.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:17 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zit in dubio.
Moeilijk
quote:Roman Polanski biedt slachtoffer excuses aan
Roman Polanski heeft zijn excuses aangeboden aan de vrouw die hij 33 jaar geleden seksueel heeft misbruikt.
Dat schrijft het Amerikaanse entertainmenttijdschrift The Hollywood Reporter. "Ze is een dubbel slachtoffer: van mij en van de pers", zegt de filmmaker in de documentaire Roman Polanski: A Film Memoir.
Regisseur Lauren Bouzereau interviewde de Pools-Franse filmmaker tijdens zijn huisarrest in Zwitserland twee jaar geleden. In de documentaire vertelt Polanksi over zijn leven en hoe hij de rechtszaak in 1978 heeft beleefd.
Rechtszaak
Polanski was in 2009 in Zürich waar hij op het filmfestival een oeuvreprijs zou krijgen. Hij werd op het vliegveld opgepakt vanwege de rechtszaak die in de Verenigde Staten tegen hem loopt omdat hij in 1977 seks zou hebben gehad met de toen 13-jarige Samantha Geimer.
Hij kreeg huisarrest in afwachting van zijn uitlevering naar de VS, maar in juli 2010 hief Zwitserland het arrest weer op.
De 78-jarige filmmaker heeft de oeuvreprijs dinsdagavond in Zürich alsnog ontvangen. Tijdens zijn dankwoord kreeg hij een staande ovatie. Op het filmfestival is tevens Roman Polanski: A Film Memoir in première gegaan.
http://www.nu.nl/film/262(...)htoffer-excuses.html
Ja, 40 jaar geleden en zij wil zelf niet dat hij berecht wordt. Dus justitie gaat geheel voorbij aan de belangen van het meisje (ondertussen al lang een volwassen vrouw).quote:Op zondag 27 september 2009 20:26 schreef Strolie75 het volgende:
Sex met een 13 jarige...tering...hij mag zich wel eens vertegenwoordigen voor Justitie.
Ik hoop dat dit een breuk betekent tussen Frankrijk (en daarmee de EU) en de VS. De Fransen zelf haten alles wat Amerikaans is, dus wellicht dat de Franse ministers bij wijze van daadkracht, de Amerikaanse ambassadeur willen uitwijzen en alle Mc Donalds sluiten.quote:Op maandag 28 september 2009 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch merkwaardig dat als het Roman Polanski is, zelfs Franse ministers het betreuren dat hij is gearresteerd.
Ok, deze informatie was mij niet bekend. Dat is inderdaad niet erg fraai.quote:Op maandag 28 september 2009 20:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Hij had de moeder van het slachtoffer overgehaald om foto's te maken van haar 13 jarige dochter. Uiteindelijk heeft hij haar gedrogeerd, naaktfoto's gemaakt in een badkuip, haar meegenomen naar de slaapkamer en verkracht. Het was gewoon verkrachting maar om het slachtoffer te ontzien hebben ze hem uiteindelijk een deal aangeboden dat het seks met een minderjarige was zodat het slachtoffer niet in het getuigenbankje zou belanden. Hij heeft dus een 13 jarig meisje gedrogeerd en tegen haar wil geneukt.
Ik kreeg een virusmelding. Wat een kutsite dit.quote:Op maandag 28 september 2009 22:41 schreef moussie het volgende:
[..]
wat voor vage site is dit, dat die een inbound-verbinding wil maken naar een poort op mijn PC?
Dit meen je toch niet serieus?quote:Op woensdag 30 september 2009 17:41 schreef CANARIS het volgende:
[..]
wat een simpele platvloerse post.
De USA zijn een ontwikkelde demokratie met een goed functionerend rechtstelsel en hebben op basis hiervan internationale accorden met bijna alle Europeese staten afgesloten.
Er bestaat een internationaal arrestatiebevel tegen Polanski en daar moet elk Europees land zich in principe aan houden. Wij willen ook dat de USA dat doet wanneer één van onze criminelen daar naar toe vlucht ( Wat meervoudig is bewezen dat de USA zich hieraan ook houdt)
Alles andere is eenvoudige polemiek voor eenvoudige zielen.
En dat is het enige wat telt.
Allemaal leuk en aardig maar die man is gewoon een kinderverkrachter en dan lijkt me excuses aanbieden niet afdoende als boetedoeningquote:Op donderdag 29 september 2011 09:51 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus?![]()
De VS, waar mensen op basis van huidskleur al dan niet de doodstraf krijgen, waar pro-deo-advocaten in de rechtszaal in slaap vallen, waar gedetineerden andere gedetineerden vermoorden en verkrachten, waar de gevangenislobby ervoor zorgt dat hoge straffen opgelegd worden, opdat zij meer winst kunnen maken.
De VS, het land waar je gestraft wordt als je terrorisme tegenhoudt, waar de staat zijn eigen burgers doodt, waar democratie een lachertje is en de uitslag van de verkiezingen al vast staat en erg veel lijkt op de Russische Federatie in dat opzicht.
Waar mensenrechten geschonden worden, die het internationaal strafhof in Den Haag niet erkend. Die illegale oorlogen voert, zonder goedkeuring van de VN.
Die doodseskaders in Centraal-Amerika financiert en militaire junta's doet installeren. Tevens het land dat compleet bankroet is.![]()
De VS schurkenstaat #1. Met stip.
Die hele affaire met die dertienjarige starlet die door haar moeder gepusht werd is altijd schimmig geweest. Ik pleit Polanski niet onschuldig, maar zo zwart/wit is het allemaal niet geweest, toentertijd.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:42 schreef Tarado het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar die man is gewoon een kinderverkrachter en dan lijkt me excuses aanbieden niet afdoende als boetedoening
LBK is een trol die het graag opneemt voor Pedo's, Gadaffi, Chavez, Noord Korea, Mugabe en loopt te schelden op de VS en Nederland.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar die man is gewoon een kinderverkrachter en dan lijkt me excuses aanbieden niet afdoende als boetedoening
Ik ben gewoon een bazenuser en ik word geadoreerd op FOK! en jij niet.quote:Op donderdag 29 september 2011 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LBK is een trol die het graag opneemt voor Pedo's, Gadaffi, Chavez, Noord Korea, Mugabe en loopt te schelden op de VS en Nederland.
In de US is sex met een minderjarige sowieso een vorm van verkrachting "statutory rape" dat wist Polanski natuurlijk ook wel, hoe verzachtend de omstandigheden ook mogen zijnquote:Op donderdag 29 september 2011 10:45 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die hele affaire met die dertienjarige starlet die door haar moeder gepusht werd is altijd schimmig geweest. Ik pleit Polanski niet onschuldig, maar zo zwart/wit is het allemaal niet geweest, toentertijd.
De spagaat kwam er vooral toen het slachtoffer vroeg om te stoppen met het proces, omdat het haar meer kwaad als goed deed. Interessant interview met haar:quote:Op donderdag 29 september 2011 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
In de US is sex met een minderjarige sowieso een vorm van verkrachting "statutory rape" dat wist Polanski natuurlijk ook wel, hoe verzachtend de omstandigheden ook mogen zijn
Is wel begrijpelijk dat die vrouw verder wil met haar leven maar ik kan ook wel begrijpen dat justitie om die reden de zaak niet kan laten lopenquote:Op donderdag 29 september 2011 11:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De spagaat kwam er vooral toen het slachtoffer vroeg om te stoppen met het proces, omdat het haar meer kwaad als goed deed. Interessant interview met haar:
http://articles.nydailyne(...)anski-roman-polanski
Spagaat dus en dan moet je afwegen wat belangrijker is. De wens van het slachtoffer of de genoegdoening die de staat wil. Ik weet trouwens niet hoe het in Amerika juridisch zit met het kunnen vervolgen zonder aanklacht.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is wel begrijpelijk dat die vrouw verder wil met haar leven maar ik kan ook wel begrijpen dat justitie om die reden de zaak niet kan laten lopen
Ik weet niet of die aanklacht nog nodig is omdat hij schuld heeft erkend en daarna is gevluchtquote:Op donderdag 29 september 2011 11:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Spagaat dus en dan moet je afwegen wat belangrijker is. De wens van het slachtoffer of de genoegdoening die de staat wil. Ik weet trouwens niet hoe het in Amerika juridisch zit met het kunnen vervolgen zonder aanklacht.
quote:De Poolse filmmaker wordt al jaren gezocht door justitie in de Verenigde Staten, omdat hij in 1977 seks had met de op dat moment 13-jarige Samantha Geimer. Polanski erkende destijds schuld, maar sloeg vervolgens op de vlucht. De succesvolle regisseur heeft sindsdien geen voet meer gezet op Amerikaanse bodem.
Ik zou het ook niet weten. Daar heb je wrs. juristen voor nodig die bekend zijn met het Amerikaanse recht.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of die aanklacht nog nodig is omdat hij schuld heeft erkend en daarna is gevlucht
[..]
Jij kunt niet in het hoofd van anderen kijken.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Als het niet Roman Polanski was geweest maar een kalende vent met een pratende kut en een slecht gebit die worsten stopt voor de kost was hij jaren geleden al uitgeleverd. En indien niet had vrijwel iedereen die het hier loopt te nuanceren moord en brand lopen schreeuwen.
Als er een uitleveringsverdrag is zou dat moeten worden nageleefd zonder aanziens des persoons, het is dan aan justitie in de VS hoe ze de zaak verder behandelen ook met het oog op de wens van het slachtoffer.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij kunt niet in het hoofd van anderen kijken.
Als het een onbekende was geweest, had het veel minder publiciteit opgeleverd, maar ook dan zou het slachtoffer centraal moeten staan en niet de vergeldingswens van buitenstaanders.
Klopt. Ik snap dat rare gedrag ook niet waarin met het 'genuanceerd' noemt de meest walgelijke daden te downplayen en gewoon zeggen dat zo iets walgelijk is is 'tokkiegedrag van de Telegraaflezende onderbuiken'.quote:Op donderdag 29 september 2011 11:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Als het niet Roman Polanski was geweest maar een kalende vent met een pratende kut en een slecht gebit die worsten stopt voor de kost was hij jaren geleden al uitgeleverd. En indien niet had vrijwel iedereen die het hier loopt te nuanceren moord en brand lopen schreeuwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |