abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73210381
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Wordt de druk met vierkant CM niet hoger bij een gelijk gewicht/gelijke normaalkracht?
Que?

Druk = Kracht per oppervlakte ja. Hoe minder oppervlakte, hoe meer druk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73212002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo dan?

Fz,t = Zwaartekracht op de trein
Fn,t = Normaalkracht als gevolg van het gewicht van de trein (actie = - reactie)
Fm = Magneetkracht
Fn,m = Normaalkracht als gevolg van de magneetkracht (actie = - reactie)
Fw = Wrijvingskracht.

De wrijvingskracht is een constante fractie van de TOTALE normaalkracht en werkt naar rechts. Deze kracht zorgt voor de vertraging (negatieve versnelling) in de rijrichting van de trein, die immers naar links rijdt
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?
hula
  dinsdag 29 september 2009 @ 15:29:04 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73212107
echt serius, kan dat geloot ff ophouden...
pi_73212502
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?
Hier maak je een denkfout:
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar vind het maar vreemd. Hoe strakker 2 objecten op elkaar zitten, hoe lastiger het is om wrijving te veroorzaken immers.
Ik leg dat dan uit,
quote:
Op maandag 28 september 2009 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nee. Wrijvingskracht is altijd een constante fractie van de normaalkracht. Dus hoe strakker dingen op elkaar gedrukt zitten (meer normaalkracht) hoe meer wrijving.
En jij geeft aan het te begrijpen
quote:
Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
Oke, natuurkundiger beter verantwoorde reactie. Maar hoe meer wrijving hoe meer negatieve versnelling (vertraging) toch?
En later ga je toch weer de andere kant op
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Minder contactoppervlak is meer vertraging?
Dan ben je helemaal de weg kwijt:
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik wil wel begrijpen maar ik begrijp je gewoon niet : ( Ik heb het totaalplaatje niet, het laatste puzzelstukje. Zonder kan ik niet. Als we het opeens hebben over wielen enzo dan raak ik verward
En tenslotte leg ik even uit, MET totaalplaatje, welke krachten er waarop en waarheen werken Ik ontkracht geen stelling misschien, ik probeer je duidelijk te maken hoe het zit. En als ik al iets ontkracht dan is het je bron-artikel:
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ja dat is volgens mijn bron artikel dus niet zo Die stelt dat de normaalkracht die zorgt voor de wrijving geheel wordt veroorzaakt door de kleefkracht van de magneet.
Jouw bron-artikel verwaarloost voor het gemak even de zwaartekracht die op de trein werkt. Ga maar eens in Barendrecht vragen of het klopt dat een trein echt niks weegt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73213057
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Que?

Druk = Kracht per oppervlakte ja. Hoe minder oppervlakte, hoe meer druk.
Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.
pi_73213163
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aan
hula
pi_73213232
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.
Nee. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk. de normaalKRACHT blijft hetzelfde.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73213247
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 16:05 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aan
Oh okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 29 september 2009 @ 16:51:47 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73214636
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ik vanmiddag op mijn trein stond te wachten op Utrecht Centraal kwam er een goederentrein langs waarvan 1 van de 3 locs brandde. Helaas was ik te laat om een foto te maken. Even later stopte de trein en is de machinist gaan blussen. Toen toch nog maar even wat foto's gemaakt:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De brand is hier al grotendeels geblust, maar was alsnog groter dan ie hier lijkt.

De brandweer werd even later ook nog opgeroepen, maar toen moest ik weg. M'n trein vertrok, maar dan wel van een ander perron dan gepland...
En weer een incident met een Railion / DB Schenker-trein..
pi_73215626
Paar plaatjes van afgelopen week:


Een buffel wat uit Almelo verdiept komt.


Lint 41 en de Berlijn trein te Hengelo.


Strukton loc te Almelo

pi_73216772
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
pi_73216871
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?
dag
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:14:21 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73216957
Het gaat vandaag trouwens lekker met Fyra *ahum*: vanochtend al een paar treinen die niet reden (7.45 uit Amsterdam, 8.00 uit Rotterdam), en nu zit ik in een rijtuig waar de verlichting is uitgevallen en die krijgt men niet meer aan.

Ach, men rijdt tenminste... dat scheelt. En het is lekker spooky in tunnels enzo
pi_73217009
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )
dag
pi_73217347
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?
Geen idee, ik volg het niet echt zo.
Temeer omdat ik bijna nooit naar Nederlandse zenders kijk (ik ben van België).
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )
Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.
Aan Bahn TV heb ik niet zo veel, temeer omdat ik er bijna niets van versta
pi_73217705
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:28 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Geen idee, ik volg het niet echt zo.
Temeer omdat ik bijna nooit naar Nederlandse zenders kijk (ik ben van België).
[..]

Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.
Aan Bahn TV heb ik niet zo veel, temeer omdat ik er bijna niets van versta
Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Cabineritten, weinig gesproken woord .
dag
pi_73217800
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 18:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Cabineritten, weinig gesproken woord .
Pffff, daar val ik altijd van in slaap
BTW: op Duitsland 1 geven ze 's nachts ook stukjes, die neem ik altijd op en zet ze vervolgens op DVD.
pi_73218759
'k Stuitte laatst op deze pagina;
http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Int_Rsd.htm

en wat blijft ervan over.. helemaal niks 'k Ben echt 20 jaar te laat geboren ofzo
pi_73219344
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Stuitte laatst op deze pagina;
http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Int_Rsd.htm

en wat blijft ervan over.. helemaal niks 'k Ben echt 20 jaar te laat geboren ofzo
Die varkensneuzen ga ik niet missen hoor
hula
pi_73219431
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:37 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Die varkensneuzen ga ik niet missen hoor
Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..

Daarnaast Varkensneus >> Mat '64
pi_73219763
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 19:40 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..

Daarnaast Varkensneus >> Mat '64
Das wel jammer dan.

Varkensneus >> Mat'64, wat betekend dat?
hula
pi_73219851
Mooie plaatjes van een beginnend treinofiel


Een ICM 4(Zo heten deze toch?) als IC van gouda naar rotterdam



12 Bakken ICM als Intercity naar Den haag





Een belgenloc.. Die hebben toch wel wat
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:57:00 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73219896
Hallo en welkom, Yreal.
pi_73220220


Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra



Woesh



De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten



nog een keertje



en nog een Benelux loc op HS

pi_73220275
Excuus voor het formaat van deze pics, volgende keer ga ik wel resizen voordat ik ze upload
pi_73220558
Probeer hele treinen erop te krijgen, ipv alleen de neus. En probeer borden enzo van de foto te vermijden.
Voor de rest ziet er leuk uit

Zoals die groene traxx loc, probeer de hele loc (+bakken) erop te krijgen!

Bv: http://img4.imageshack.us/img4/3497/buffel.jpg

[ Bericht 16% gewijzigd door Heracles25 op 29-09-2009 20:22:26 ]
pi_73220915
Kent iemand de fotograaf David Hockney?

Well. Ik moest een favoriete foto uitkiezen en deze verknippen op de manier dat Hockney deed.
Dus ik zou gek zijn als ik geen foto zou hebben gekozen van een trein.

Maargoed, tijd voor een fototje.
Orgineel;

Mijn Hockney variant;


Ik vind hem aardig gelukt. Maar ben benieuwd ;o
pi_73221006
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra

[ link | afbeelding ]

Woesh

[ link | afbeelding ]

De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten

[ link | afbeelding ]

nog een keertje

[ link | afbeelding ]

en nog een Benelux loc op HS

Hoi en welkom ^^.
Ik vind de 2e foto het leukste ^^/

Verder als tip voor je foto's; Probeer inderdaad objecten die niet in de foto horen te staan te vermijden (Of snij ze later weg)
Bijvoorbeeld een foto van een trein die veraf is, snij de omgeving dan ietwat weg. Dan gaat de aandacht meer uit naar de trein ipv de rails ofzo.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:29:52 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73221034
Nooit gehoord van David Hockney, maar nu heb ik wel weer andere special effect gezien.
pi_73221811
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009


Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.


Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.


Over het buitenste spoor is NS Hispeed ICE 4654 onderweg van Utrecht naar eindbestemming Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.


Op de achtergrond zien we het station Amsterdam Bijlmer-Arena, waar nog per richting 2 NS en 1 metrospoor liggen. De Intercity's tussen Utrecht en Schiphol takken hier af en zij rijden over de flyover eveneens te zien op de achtergrond. Vanaf het Arenastation voegen de beide NS-sporen zich samen, waardoor je deze opvallende situatie krijgt. De twee middelste sporen worden gebruikt door de metro's van de GVB, terwijl de buitenste sporen voor het reguliere treinverkeer gebruikt wordt. Ook goederentreinen maken gebruik van deze buitenste sporen. Met 90 minuten vertraging aan de broek passeren R4C 2004 en 2003 met de lege kolentrein 47722 uit Möllen de bijzondere sporensituatie ter hoogte van Duivendrecht.
  dinsdag 29 september 2009 @ 20:56:43 #182
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73221920
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Verkapt zelfportret

Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:02:00 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73222112
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Herstel: elk stel bestaat uit twee bakken. GVB werkt met maximaal 4 bakken, maar vanwege materieeltekort komen ze niet verder dan 3 (uitzonderingen daargelaten).
pi_73222168
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009

[ afbeelding ]
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
quote:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Meestal rijden ze met drie gekoppelde stellen hoor.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2009 21:04:30 ]
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:04:38 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73222207
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
Of een testrit.
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:04:43 #186
86072 thatsme
and That's you!
pi_73222208
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verkapt zelfportret

Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
dat ligt aan de telefooncamera.. dat doet die van mij ook als ik liggend foto's neem
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_73222334
Is het trouwens ooit iemand opgevallen, dat bij de Amsterdamse metro's richting CS altijd het verkeerde lijnnummer op de achterkant staat?

Als op de voorkant "54 Centraal Station" staat, dan zie je aan de achterzijde "53 Centraal Station". En omgekeerd.

pi_73223352
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Verkapt zelfportret

Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Dat is de beeldsensor van de iPhone, die wordt linear uitgelezen ipv. integraal. Goed bedacht bij Apple hč?
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:58:05 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73224405
Dat over die lijnnummers op Amsterdamse metrostellen is me nooit opgevallen... maar van mij mogen ze i.i.g. die 'zilvermeeuwen' (zoals ze genoemd worden) stuk voor stuk in een diepe afgrond laten rijden en vervangen door modern materieel zoals die RandstadRail-stellen van Bombardier (FLEXITY's geloof ik).

De Rotterdammers hebben in ieder geval wel begrepen dat metro niet synoniem staat aan "oude smerige rotzooi".

Mooie foto's verder, en welkom Yreal! Leuke foto's, maar jammer dat je ze van zo dichtbij hebt genomen. Dat is leuk voor een detailshot (zoals het Bombardier-logo op de zijkant of de infostrip), maar als je een loc wil fotograferen, dan is het mooier om de hele loc te nemen

De foto met de schuine CNL vind ik leuk! Die doet me denken aan deze:

credits + groter
pi_73225732
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten

Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM

Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
pi_73227005
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:26 schreef Yreal het volgende:
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten

Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM

Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
hula
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:50:48 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73227062
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.

Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
pi_73227582
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
pi_73227691
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:50 schreef James1988 het volgende:
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.

Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
Pimpel idd, super trein!
Lekker relaxte stoelen, en nog een stopcontact ook in enkele bakken. En de bar niet te vergeten
pi_73227791
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.

Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt

Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:10:50 #196
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73227970
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.

En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Even wat verbeteren:

DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.

DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
  dinsdag 29 september 2009 @ 23:12:49 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73228050
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:06 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.

Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt
Zie boven.
quote:
Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
HUH?
pi_73228101
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Even wat verbeteren:

DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.

DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
Je bedoelt "of"?
hula
pi_73228119
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zie boven.
[..]

HUH?
Misschien verkeerd omschreven, ik bedoel dit

Eigenlijk had men meteen dubbeldekstreinstellen willen laten bouwen, maar de ontwikkeling van motorrijtuigen zou te lang gaan duren. Door materieelschaarste, mede naar aanleiding van de OV-studentenkaart in 1991, was NS genoodzaakt toch op korte termijn te bestellen. Daartoe werden alle stammen tijdelijk voorzien van een elektrische locomotief serie 1700, een gemodificeerde versie van de 1600. Later zouden dan alsnog motorrijtuigen gebouwd worden om de locomotieven af te lossen.
pi_73228152
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
Maar ze zijn wel mooi
hula
pi_73228557
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:15 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel mooi
en de motorbakken maken een mooi geluid bij het afremmen
*brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwrwrwrwrooeoeoeoeoemmmmmmmmdurdurdurdur*
pi_73228574
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:14 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Je bedoelt "of"?
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
pi_73228714
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
pi_73228811
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
Duidelijk, en dus als ik een DD-AR zie, met een 1700/1800. Dan is dat de loc met de motor he? (eigenlijk wel logisch)
pi_73228830
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
hula
pi_73228879
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Heb het antwoord al hierboven gekregen
  woensdag 30 september 2009 @ 00:51:35 #207
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_73230845
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden? Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Same shit, different day
SC hopper present
pi_73231087
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden? Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Vroeger deden ze het met 1600's Maar tegenwoordig idd niet meer nee.

Maar weet niet of ze gekoppeld konden rijden. Als het al kon, werd het wel een hele lange trein
hula
pi_73231917
ieder zijn ding
  woensdag 30 september 2009 @ 08:32:01 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73232518
Ik wil niet veel zeggen, maar als je als NS Hispeed met veel bombarie een hogesnelheidsdienst (al rijdt hij maar 160 km/h) aankondigt over de HSL, en er een godsvermogen voor durft te vragen, dan lijkt het me wel de bedoeling om die trein ook daadwerkelijk te laten rijden?

In 7 dagen tijd is het mij nu al 3x gebeurd dat de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam niet reed. Een NS-medewerker te Rotterdam wist me zelfs te vertellen dat gedurende zijn achturige shift van gisteren, de Fyra 5x niet heeft gereden.

Ik reis inmiddels op de kop af al een jaar iedere dag met de trein naar m'n werk, en zulke ellende als ik in de afgelopen 3 weken met Fyra heb gezien, heb ik nog nooit gezien*. Dat noem ik niet slecht, dat noem ik heel slecht.

Ik heb een toeslagmaandabonnement gekocht, omdat ik meen te verwachten een goede betrouwbare snelle verbinding te krijgen. De prijs viel nu nog mee (¤ 64,-) maar ik vind het zijn geld absoluut niet waard: de verbinding is allesbehalve betrouwbaar te noemen.

Ik ben totnutoe redelijk aardig geweest voor NS - vind ik zelf - maar nu is de maat vol: er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.

*m.u.v. overmacht door een persoonsongeval
pi_73233013
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.
Stoer vent Alleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs


Maar ik ben benieuwd En al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 09:09:22 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73233125
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stoer vent Alleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs


Maar ik ben benieuwd En al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
pi_73233268


De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
pi_73233377
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Wat is hier raar aan? Gebeurt meer hoor, een loc in het midden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73233395
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Zo zo. Dat ziet er wel erg ruimhartig uit Als ze dit volhouden gaat het helemaal nooit ene stuiver opbrengen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 10:13:10 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73234503
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?
Ik heb het vroeger eenmaal mogen aanschouwen dat DDM-1 gekoppeld reed. Ik neem tenmiste aan dat het DDM-1 was, omdat het loc, 7 bakken dubbeldeks, loc, 7 bakken dubbeldeks was.

Zal wel een test zijn geweest, want het ding reed op een ochtend begin jaren 90 naar Leeuwarden en zoals iedereen weet schiet de perroncapaciteit in Leeuwarden iets tekort om zoveel bakken in één keer aan te kunnen zonder grote verschuivingen te plegen.

Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.

[ Bericht 11% gewijzigd door Peterselieman op 30-09-2009 10:44:48 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 30 september 2009 @ 10:30:37 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73234960
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Dit is dus een DDAR, daarvan kunnen er 2 gekoppeld rijden. En aangezien er DDAR's rondrijden met loc, bestaat dus de kans dat je een loc in het midden krijgt. Het kunnen zelfs 2 locs zijn, als ook de andere DDAR zijn loc aan de kant van de ene DDAR heeft zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73235259
Mkaaay dat wist ik niet
  woensdag 30 september 2009 @ 11:12:52 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73236173
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.
Twee 1(6/8)00'en leveren gekoppeld te veel 75Hz in de retourstroom, daarom mogen ze niet in dubbeltractie rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73237478
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 11:55:27 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73237544
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
Dat is het DDM-1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73239275
Wat is eigenlijk het verschil tussen DDM-2 en DDM-3?
  woensdag 30 september 2009 @ 12:59:41 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73239364
Hooguit de kleur van de vloerbedekking bij aflevering of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73241003
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:

Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:

* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein

Bij de NS geldt alleen iets met landelijke uitslag, voor de rest krijg je geld terug.

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
pi_73241590
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
Die regels geleden voor alle NS Hispeed treinen, dus ook de Thalys en ICE. Deze passeren wel overwegen.
pi_73245405
Berlijn - Nachttreinen

Zo hierbij het laatste deel foto's van mijn vakantie in Berlijn


De Ludmilla's van de Deutsche Bahn worden nog veelvuldig ingezet rondom Berlijn, en niet alleen voor goederentreinen. Dagelijks wordt de nachttrein van/naar Warszawa over de ongeelektrificeerde Ostbahn via Kostrzyn geleid, waardoor een dieselloc benodigd is. De 232 384 staat met D449 op het station van Berlin-Gesundbrunnen te wachten op het vertreksein. De trein heeft doorgaande rijtuigen naar Krakow, Gdynia en Kalingrad. Dinsdag 11 augustus 2009


Ruim een kwartier later staat de volgende nachttrein op Gesundbrunnen op het programma, de nachttrein naar Kiev Pass. Deze trein rijdt via Frankfurt/Oder waardoor een oudgediende van lokserie 115 mag opdraven. De DB 115 209 staat met een sleep Russische slaaprijtuigen te wachten op vertrek. Dinsdag 11 augustus 2009


Vanuit München Ost is City Night Line 1210 zojuist in Berlin Ostbahnhof aangekomen. DB 101 108 brengt de trein nu leeg naar station Lichtenberg, hier gefotografeerd op de brug bij S-Bahnhof Warschauer Strasse. Vanaf station Lichtenberg zal een DB 232 de trein ophalen en naar de Talgo-werkplaats bij de Warschauer Strasse brengen. Vanaf december 2009 zal deze trein en dit treintype ophouden te bestaan! Donderdag 13 augustus 2009


Vanuit Budapest rijdt dagelijks een nachttrein naar Berlin Wannsee. Op het Duitse traject wordt deze trein getrokken door een lok van de serie 115. De DB 115 448 is met Euro Night 448 inclusief zogenaamde "Autobeforderung" op weg naar Berlin Hauptbahnhof en Wannsee als het oude station van Berlin Schönefeld Flughafen gepasseerd wordt. Vrijdag 14 augustus 2009


De zaterdagse nachttrein richting Rusland is de mooiste van de week, aangezien hij bijna in zijn geheel bestaat uit prachtige blauwwitte slaaprijtuigen. De trein heeft als eindbestemming het Russische Saratov, maar heeft tevens doorgaande rijtuigen naar Adler, Novosibirsk, Astana, Tscheljabinsk, Ufa, Omsk en Sverdlovsk Pass. Railion verzorgd de tractie in de vorm van de 145 035 en zal de trein tot Frankfurt/Oder brengen. Het gehele circus rijdt tot de Pools/Wit-Russische grens onder treinnummer D1249 en passeert hier de overbekende stek nabij de Jannowitzbrücke gelegen tussen de Alexanderplatz en Ostbahnhof. Zaterdag 15 augustus 2009


Het station van Erkner, het eindpunt van de S3 aan de verre oostkant van Berlijn, wordt momenteel grondig gerenoveerd. Toch is er nog een redelijk plaatje te maken van doorgaande treinen, met rechts in beeld het nog steeds in gebruik zijnde Stellwerk. Het is ondertussen 16:00, maar hier staat de zon nog net goed voor treinen naar het oosten. De DB 145 035 is met de D441 naar Moskou Belorusskaja en rijtuigen naar Minsk en St. Petersburg op weg naar grensstation Frankfurt/Oder, waar de PKP de trein overneemt. Zondag 16 augustus 2009


De nachttrein uit Berlijn naar Rusland, welke al om 15:00 uit Berlijn vertrekt, heeft een lokwissel van DB 145 naar PKP SU45 in het grensstation van Frankfurt/Oder. De PKP SU45-164 voert het rangeersein als de kop van de trein genaderd wordt. Rechts daarvan het Stellwerk van Frankfurt. Dinsdag 18 augustus 2009



Afwijkende nachttrein betreft de Euro Night naar het Zweedse Malmö Central. Doordat de oude "Holzroller" van Scandlines al enkele weken defect aan de kant staat, heeft men HGK gevraagd tractie te leveren voor de rit vanaf Berlin Hbf tot aan de boot bij Sassnitz. HGK's 185 584 zal met EuroNight 210 over enkele ogenblikken vertrekken vanuit het tiefbahnhof van Berlin Hbf. De trein is samengesteld uit louter uit Zweedse slaaprijtuigen. Dinsdag 11 augustus 2009


Nog een nachtplaat van de nachttrein naar Warschau. Op het station van Berlin Lichtenberg heeft de trein een 2e stop, alvorens de DB 232 205 de trein via de ongeelectrificeerde Ostbahn naar Kostrzyn zal brengen. Daar neemt de PKP de trein over. Vrijdag 21 augustus 2009
pi_73245657
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73247610
BuzzyBee staat in de RAIL

http://img98.imageshack.us/img98/5584/scannen0005y.jpg


Kan ik die gewoon bij de Bruna kopen btw?
  woensdag 30 september 2009 @ 17:19:03 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73248239
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:
BuzzyBee staat in de RAIL

http://img98.imageshack.us/img98/5584/scannen0005y.jpg


Kan ik die gewoon bij de Bruna kopen btw?
O.a.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73249161
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
pi_73251304
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
Boven je bed hangen, achter glas. EN dan fappen maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 19:11:00 #232
86072 thatsme
and That's you!
pi_73251700
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 30 september 2009 @ 20:03:32 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73253543
Zag even op bol.com bij me bestelling.
Me bestelde boek is onderweg
"Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk."

Weet iemand nog wat goede boeken over (oude) spoorlijnen e.d.?
  woensdag 30 september 2009 @ 20:24:56 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73254365
quote:
Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
* Duvel checkt lectuurmand naast de bank...

Hier ook!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 30 september 2009 @ 20:26:29 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73254418
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greavy het volgende:
Zag even op bol.com bij me bestelling.
Me bestelde boek is onderweg
"Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk."

Weet iemand nog wat goede boeken over (oude) spoorlijnen e.d.?
[gnm*]Nee, wel boeken over het gebruik van bezittelijke voornaamwoorden.[/gnm]

*(Grammatica-Nazi-Modus)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73254440
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
Vooralsnog kun je alleen nog maar hele reizen kopen dacht ik.
  woensdag 30 september 2009 @ 21:38:08 #237
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73257172
quote:
In verband met technisch onderzoek is het treinverkeer op de HSL-lijn per direct stil gelegd. FYRA zal op dit moment NIET rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Reizigers kunnen gebruik maken van de Beneluxtreinen of de binnenlandse intercities tussen Amsterdam en Rotterdam.

Wij houden u via deze site op de hoogte.
Bron: NS Hispeed.nl

Ben benieuwd...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 21:40:22 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73257253
Ze gaan onderzoeken waar het lawaai vandaan komt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73257292
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: NS Hispeed.nl

Ben benieuwd...
Ik ook.. hoelang het gaat duren en hoe die 10 reizigers in hemelsnaam nog in de Benelux moeten passen..
pi_73257323
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:56 schreef TeringHenkie het volgende:
Je zal waarschijnlijk krijgen dat alle passagiers met metalen objecten allemaal naar de vloer getrokken worden
Ken je dat filmpje dan niet van die paperclips op de vloer van een trein/metro bij de elektromotor.
Die werkt al genoeg als magneet.
............................
pi_73257428
quote:
Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: NS Hispeed.nl

Ben benieuwd...
Nee joh, machinisten zijn rondje om de kerk beu geworden
  woensdag 30 september 2009 @ 21:44:59 #242
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_73257438
Mooie serie platen Zug!

Morgen begint het chipkaart gebeuren voor de NS? Moet je dan weer iets activeren zeker 'k Heb het nu al compleet met dat ding gehad, Bork jr heeft al 2 brieven gehad en we zijn al 2 x voor Jan lul bij de GVU geweest. Daar sturen ze je van het kastje naar de muur, ik heb nu wel gehoord dat de GVU het zelf doet, dus niet heeft geleerd van de vorige uitrol, lijers!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 30 september 2009 @ 21:57:18 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73257906
Ik zie een item "Technisch onderzoek op de HSL" staan op Acturail.nl, dus het zal wel een probleem zijn met de baan en niet met de treinen, maar die locs mogen ze ook wel eens goed nakijken. Ben benieuwd hoe snel ze de boel goed krijgen...

Ik ga het risico niet nemen, ik pak morgen een klassieke intercity... 30 minuten eerder. Ben deze week al 3x te laat gekomen op m'n werk dankzij die onbetrouwbare Fyra... vandaag een opmerking over gekregen en dat was niet leuk.
pi_73258186
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:

Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:

* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
Ja, zo kan ik ook wel vette compensatie aanbieden bij een kwartiertje vertraging. Het geldt gewoon nooit. Faalhazen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 22:13:09 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73258426
quote:
Op http://bit.ly/pp1zZ Prorail: Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Adam en Rdam geen Fyra-treinen. (dank @AlexMedia)
6 minutes ago from TweetDeck
Erg dat ik eerder weet wat er met de HSL/Fyra aan de hand is dan een NS Hispeed-medewerker
  woensdag 30 september 2009 @ 23:31:22 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73261148
quote:
Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam
Tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal geen treinen.
* Reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Haag HS.
Prognose:
* Dit kan enkele dagen duren.
Bron: prorail.nl

Uh oh... when the shit hits the fan, it hits the fan good.
pi_73261596


zo dan?

En de fyra had de laatste dagen constant +10 , minimaal. \

En klasgenoten zagen vandaag foto's van locomotieven op mijn iphone, nu ben ik autist Overigens mag ik nog steeds iedereen vertellen hoe hij moet reizen met het OV, en ben de enige die er nog een beetje wat van bakt op school.. dus aaaach
pi_73262848
quote:
Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
Dat vertel je het systeem de eerste keer als je je kaart activeert. (1e keer dus bij de servicebalie) Volgens mij kan dat nog niet bij de automaat (1e keer activeren). Daar kan je alleen saldo erop zetten. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar las ik ergens anders.
pi_73262996
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: prorail.nl

Uh oh... when the shit hits the fan, it hits the fan good.
NS:
quote:
Schiphol-Rotterdam Centraal Donderdag 1 Oktober 00:02

Oorzaak
Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.

Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.
dag
pi_73263084
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

zo dan?
Juist. Al stukken beter Mooi de gehele loc erop!
Probeer de volgende keer die CTA er niet op te krijgen! (of helemaal)

En je krijgt scherpere foto's als je buiten foto's maakt



[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 00:38:24 ]
pi_73263132
-dubbel-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 00:37:54 ]
pi_73263641
ben ik ff blij dat ik nog 1.5 week vakantie heb
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 07:08:25 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73264480
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:28 schreef Peter het volgende:

[..]

NS:
[..]
Raar, het lijkt me niet dat dat meerdere dagen zou duren
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:01:56 #254
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73265390
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 00:21 schreef rsmits het volgende:

[..]

Dat vertel je het systeem de eerste keer als je je kaart activeert. (1e keer dus bij de servicebalie) Volgens mij kan dat nog niet bij de automaat (1e keer activeren). Daar kan je alleen saldo erop zetten. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar las ik ergens anders.
Dan zou je dus nooit kunnen overwegen een keer eerste klas te reizen voor een lange reis of in de spits of zo, als je een tweedeklas chipkaart hebt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73265401
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:

Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:

* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein

Bij de NS geldt alleen iets met landelijke uitslag, voor de rest krijg je geld terug.

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
En
quote:
Schiphol-Rotterdam Centraal Donderdag 1 Oktober 00:02

Oorzaak
Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.

Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.
Ofwel iedereen met dure fyra tickets en abonnementen heeft vette pech. NSHispeed: niet goed? geld weg!


Volgende week kan ik mijn eerste maandnetkaart gaan ophalen. D'n Baasch betaald Werkt dat nog steeds met stamkaarten enzo? Of wordt dat ding op mijn Chipkaart geladen ('k heb al een voordeelurenabo)
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:04:21 #256
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73265428
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:
De voorwaarden zijn in vergelijking met NS juist erg uitgebreid
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73265589
Ik heb een maandnetabonnement tot 7 oktober.
Van mijn werkgever kreeg ik een nieuwe, vanaf vandaag. 7 dagen overlap dus. Heeft iemand enig idee of ik van mijn eigen maandnetabo nog wat centen terug kan zien? Of is dit onmogelijk?

Ze hebben hetzelfde stamkaartnummer.
pi_73265721
Zoals Brembo al zij, geldt de geld-terug regeling niet op wanneer de dienst op last van de politie, brandweer e.d. stil wordt gelegd. Ze hebben zich er nu mooi uitgekletst, want de dienst is namelijk stilgelegd door ProRail (niks politie), omdat er problemen zijn tussen de link van de trein met het spoor. Dit technisch onderzoek gaat enkele dagen duren. Zo spaart NSHispeed mooi geld uit: mensen hebben wel betaald, maar ze hoeven niet eens te rijden

Aanvankelijk zouden er zaterdag en zondag op het noordelijk deel van de HSL (Asd-Rtd) proefritten plaatsvinden met Thalys @ 300km/h, ten behoeve van instructies voor machinisten en haalbaarheid van de rijtijden. Of die nu doorgaan is nu zeer de vraag.

Verder was er geloof ik wat verwarring wanneer de Thalys nu welke reistijd heeft:
tot 13 december: 4:09, geheel via normaal spoor
vanaf 13 december 2009: 3.18, geheel via de HSL, maar tussen Asd en Rtd maar 160km/h, tussen Rtd en Antwerpen 300km/h
Als Traxx is aangepast voor ERTMS Level 2 of als de V250's er zijn: 2.57, waarschijnlijk ergens tussen wijzigingsbladen april en september 2010 rijdt Thalys ook 300 op het noordelijk deel.

Waarom kan Thalys nog niet 300 tussen Asd en Rtd?: Traxx (de Fyra's) zijn momenteel alleen geschikt voor Level 1 ERTMS, dat het IVW (Inspectie verkeer en waterstaat) beperkt tot max. 160. Je kan niet Level 1 en 2 tegelijk actief hebben, dus is Thalys ook geforceerd op dat deel van de lijn 160 te rijden. In China rijdt men overigens 300 op Level 1, maar goed

Edit: Ja ik ben nieuw Goeiemorgen iedereen

[ Bericht 3% gewijzigd door davidov2009 op 01-10-2009 10:43:14 ]
Killing as few patients as possible.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 09:40:08 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73266190
quote:
Fyra
Fyra Amsterdam-Rotterdam

Door technisch onderzoek van ProRail aan het spoor van de HSL kunnen wij helaas geen Fyra treinen rijden tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal.
Onze excuses voor de overlast. U kunt gebruik maken van de reguliere NS-dienstregeling.

Nadere informatie volgt zo spoedig mogelijk.

Informatie over restitutie
Hier staat dat het alsnog door ProRail, en niet door de politie is stilgelegd toch?
pi_73266358
Gaat weer lekker met die fyra. Ik kom wel een keer kijken als er normaal gedaan kan worden, voor een normale prijs. Waarschijnlijk nooit dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73266893
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 09:18 schreef davidov2009 het volgende:
tussen Rsd en Antwerpen 300km/h
Yeah


Was 't maar zo'n feest..
pi_73267729
^^
Haha Ik bedoelde natuurlijk Rtd
Killing as few patients as possible.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 17:01:05 #263
136283 knars
Teethgrinder
pi_73279215
Ha! De SLeT rijdt weer! Gisteren met het gsansche gezin een ritje gemaakt. Knars jnuior was er erg blij mee, hij riep al een paar maanden dat hij met de "nieuwe witte sprinter" mee wilde. Toen we uitstapten was hij bezig met de rest van zijn wishlist: "Zo, en morgen gaan we met de thajies naar b'ussel!"
pi_73279332
Ik kan niet wachten tot 'ie (in de spits) Den Haag - Utrecht gaat doen! Dan ben ik eindelijk verlost van die Mat'64 rommel
pi_73280632
Gisteren maakte de SLT ook even een (proef)ritje naar Leeuwarden heen en weer. Zag ´m zowel in Zwolle als Leeuwarden.
pi_73281139
Vandaag zag ik dr 2 op Amsterdam CS staan. ;o Very nice.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:17:35 #267
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73281198
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:15 schreef Crientj het volgende:
Vandaag zag ik dr 2 op Amsterdam CS staan. ;o Very nice.
Eigenlijk zit ik ook op de SLT's te wachten.

Ik heb er maar één keer mee gereisd en ik hoop dat het niet bij die ene keer blijft. De SGM blijft een hobbelend kutpaard.
pi_73281408
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Eigenlijk zit ik ook op de SLT's te wachten.

Ik heb er maar één keer mee gereisd en ik hoop dat het niet bij die ene keer blijft. De SGM blijft een hobbelend kutpaard.
Dat hobbelend kutpaard hebben wij hier nu in het oosten
Ze hadden beter die slt's hier in het oosten kunnen neer planten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 18:25:33 ]
  donderdag 1 oktober 2009 @ 18:26:18 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73281438
Volgens de NOS ligt de HSL plat omdat de hoge bovenleidingspanning problemen zou geven met de sein- en wisselaansturing bij Hoofddorp... zoals men op OHIH al terecht opmerkte zijn deze problemen al vaker voorgekomen bij de Betuweroute en met de HSL bij Moerdijk geloof ik.

* James1988 mompelt iets over ezels en stenen
pi_73283330
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 17:01 schreef knars het volgende:
Ha! De SLeT rijdt weer! Gisteren met het gsansche gezin een ritje gemaakt. Knars jnuior was er erg blij mee, hij riep al een paar maanden dat hij met de "nieuwe witte sprinter" mee wilde. Toen we uitstapten was hij bezig met de rest van zijn wishlist: "Zo, en morgen gaan we met de thajies naar b'ussel!"
Heb je enig idee of ze vaste diensten rijden? Ik moet namelijk ook maar eens een ritje in een SLT gaan maken.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:14:18 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73287252
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 18:26 schreef James1988 het volgende:
Volgens de NOS ligt de HSL plat omdat de hoge bovenleidingspanning problemen zou geven met de sein- en wisselaansturing bij Hoofddorp... zoals men op OHIH al terecht opmerkte zijn deze problemen al vaker voorgekomen bij de Betuweroute en met de HSL bij Moerdijk geloof ik.

* James1988 mompelt iets over ezels en stenen
Klok/klepel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73287996
Tussen Essen (Belgie) en Roosendaal rijden minder treinen.
Later volgt meer informatie.

Vraag me af wat daar gebeurd is
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:34:04 #273
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73288044
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:32 schreef Yreal het volgende:
Tussen Essen (Belgie) en Roosendaal rijden minder treinen.
Later volgt meer informatie.

Vraag me af wat daar gebeurd is
Misschien is een HLE11.8 ermee opgehouden.
pi_73288135
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien is een HLE11.8 ermee opgehouden.
Goh, wat zou dat een verrassing zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73288272
Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een ontspoorde trein.


Een ontspoorde trein? Dat wordt nog flink doorwerken vannacht..
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Misschien is een HLE11.8 ermee opgehouden.
Hmm de Beneluxtrein rijdt voor zover bekend nog wel, alleen de Stoptrein heeft er even geen zin in..
pi_73288315
Ik hoopte toch wat spectaculairs
  Redactie Sport donderdag 1 oktober 2009 @ 21:40:51 #277
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73288331
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een ontspoorde trein.


Een ontspoorde trein? Dat wordt nog flink doorwerken vannacht..
[..]

Hmm de Beneluxtrein rijdt voor zover bekend nog wel, alleen de Stoptrein heeft er even geen zin in..
Zie http://www.brabantsdagbla(...)inongeluk-Boxtel.ece
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:40:54 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73288337
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een ontspoorde trein.


Een ontspoorde trein? Dat wordt nog flink doorwerken vannacht..
[..]

Hmm de Beneluxtrein rijdt voor zover bekend nog wel, alleen de Stoptrein heeft er even geen zin in..
Bij Boxtel is een trein op een auto gereden, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73288410
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij Boxtel is een trein op een auto gereden, toch?
Ja. En daardoor is hij ontspoord. 1 dode, de bestuurder van de auto.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73288577
quote:
Nog best heftig .. onbegrijpelijk ook dat er nog altijd onbewaakte overwegen zijn
  Redactie Sport donderdag 1 oktober 2009 @ 21:47:11 #281
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73288623
Ik vind het onbegrijpelijker dat er nog altijd mensen zijn die niet goed opletten of zichzelf overschatten...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73288648
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef dennistd het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijker dat er nog altijd mensen zijn die niet goed opletten of zichzelf overschatten...
Misschien stond de zon laag, dat kan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73288881
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 oktober 2009 @ 21:54:24 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73288921
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nog best heftig .. onbegrijpelijk ook dat er nog altijd onbewaakte overwegen zijn
Vreemd, ik meende dat de laatste al voorzien was van signalering
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 1 oktober 2009 @ 21:54:35 #285
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73288929
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Misschien stond de zon laag, dat kan.
Maar dan moet je alsnog op je hoede zijn.

Sommige automobilisten hebben echt hun roze papiertje in de Aldi gekocht.
pi_73289397
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vreemd, ik meende dat de laatste al voorzien was van signalering
Hmm nee, 'k rijd er elke dag langs en op een enkel kruis na is er niks wat duidt op een overweg.. verder zie je tegen de avond niks vanuit Tilburg aankomen door, inderdaad, laagstaande zon en niks vanuit Boxtel zie je niks vanwege de idiote begroeiing..

Maar achja, investeren in Brabant staat nou niet bepaald hoog op het lijstje bij Prorail/NS..
pi_73289542
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar dan moet je alsnog op je hoede zijn.

Sommige automobilisten hebben echt hun roze papiertje in de Aldi gekocht.
Zelfs de meest goedwillende automobilist baseert zijn oordeel op alle informatie die hem op dat moment ter beschikking staat. Als iemand tegen de laagstaande zon in 5 minuten staat te wachten en besluit het erop te wagen, en het loopt verkeerd af, hoef je hem nog niet meteen als een mongool af te schilderen. Triest wel dat het een fout was, en een dure ook nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73289569
De 11.8 gaat vanaf december Piekuurtreinen doen.
Nu zijn er normaal minder beschikbaar omdat er opleidingen voor de TB' s aan de gang zijn...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:13:59 #289
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73289732
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:09 schreef trainfreak het volgende:
De 11.8 gaat vanaf december Piekuurtreinen doen.
Nu zijn er normaal minder beschikbaar omdat er opleidingen voor de TB' s aan de gang zijn...
Eindelijk, het wordt eens tijd.
pi_73290004
Was dit Railjet-promo filmpje al eens langsgekomen? Zitten best wat aardige birds-eye beelden tussen

pi_73290610
België was een defecte trein idd. Alles al weer gefixt
  donderdag 1 oktober 2009 @ 22:42:06 #292
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73290898
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Was dit Railjet-promo filmpje al eens langsgekomen? Zitten best wat aardige birds-eye beelden tussen

Die wil ik wel zien.
pi_73291929
Verzoekje aan de NMBS/ NS

Kunenn jullie deze stellen:

(de eerste 2)
Vaker inzetten op de lijn Amsterdam - Brussel zuid?

Jezus, wat een stoelen. Wat een ruimte!
Heerlijke trein
pi_73292030
Mja Belgie he Dat is I6, en er zit altijd ook ergens een rijtuig I10 tussen vanwege de fietsenafdeling en het conducteursverblijf.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73292207
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:04 schreef Gutz het volgende:
Verzoekje aan de NMBS/ NS

Kunenn jullie deze stellen:
[ afbeelding ]
(de eerste 2)
Vaker inzetten op de lijn Amsterdam - Brussel zuid?

Jezus, wat een stoelen. Wat een ruimte!
Heerlijke trein
Nou geniet er nog maar van, over 2 maanden is die hele treinserie opgetieft, zodat je als Hagenees, Dordtenaar of Roosendaler aanzienlijk meer tijd, geld en moeite kwijt bent om in Antwerpen te komen. Met dank aan de ontzettende achterlijke kansloze kutpaupers van NSHispeed
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:14:34 #296
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73292276
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Nou geniet er nog maar van, over 2 maanden is die hele treinserie opgetieft, zodat je als Hagenees, Dordtenaar of Roosendaler aanzienlijk meer tijd, geld en moeite kwijt bent om in Antwerpen te komen. Met dank aan de ontzettende achterlijke kansloze kutpaupers van NSHispeed
Misschien kan de Hagenees met kleine opkosten nog direct naar Brussel, de Roosendaler kan op een P-trein stappen.

Voor de Dordtenaar wordt het wel fucked up.
pi_73292508
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja Belgie he Dat is I6, en er zit altijd ook ergens een rijtuig I10 tussen vanwege de fietsenafdeling en het conducteursverblijf.
Die eerste 2 zijn I10!
I6 is 'dicht onderaan'
I10 is onderaan 'open'
Het gaat hem over wel of niet afdekplaten.
Er zijn ook verschillen binnenin en op het dak, maar het duidelijkste zijn toch wel die platen onderaan.
pi_73292798
Oh okee, ook best
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73292972
lekker is dit moet morgen met mijn vriendin van tilburg naar eindhoven voor een of andere studie beurs...
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:38:04 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73293017
Vandaag me lang gezochte boek Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk ontvangen @ huis.

Kan iemand me het boek van Guus Veenendaal welke de naam Spoorwegen in Nederland draagt, ook aanraden?
Of is dit zeker af te raden?
pi_73294017
Vol!
en we gaan gewoon verder in deel 185
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')