Que?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:24 schreef TeringHenkie het volgende:
Wordt de druk met vierkant CM niet hoger bij een gelijk gewicht/gelijke normaalkracht?
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo dan?
Fz,t = Zwaartekracht op de trein
Fn,t = Normaalkracht als gevolg van het gewicht van de trein (actie = - reactie)
Fm = Magneetkracht
Fn,m = Normaalkracht als gevolg van de magneetkracht (actie = - reactie)
Fw = Wrijvingskracht.
De wrijvingskracht is een constante fractie van de TOTALE normaalkracht en werkt naar rechts. Deze kracht zorgt voor de vertraging (negatieve versnelling) in de rijrichting van de trein, die immers naar links rijdt![]()
Hier maak je een denkfout:quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:26 schreef NikkelCobalt het volgende:
Wacht even hoor, welke stelling van mij ontkracht je nu?
Ik leg dat dan uit,quote:Op maandag 28 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Maar vind het maar vreemd. Hoe strakker 2 objecten op elkaar zitten, hoe lastiger het is om wrijving te veroorzaken immers.
En jij geeft aan het te begrijpenquote:Op maandag 28 september 2009 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nee. Wrijvingskracht is altijd een constante fractie van de normaalkracht. Dus hoe strakker dingen op elkaar gedrukt zitten (meer normaalkracht) hoe meer wrijving.
En later ga je toch weer de andere kant opquote:Op maandag 28 september 2009 23:02 schreef NikkelCobalt het volgende:
Oke, natuurkundiger beter verantwoorde reactie. Maar hoe meer wrijving hoe meer negatieve versnelling (vertraging) toch?
Dan ben je helemaal de weg kwijt:quote:Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Minder contactoppervlak is meer vertraging?
En tenslotte leg ik even uit, MET totaalplaatje, welke krachten er waarop en waarheen werkenquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik wil wel begrijpen maar ik begrijp je gewoon niet : ( Ik heb het totaalplaatje niet, het laatste puzzelstukje. Zonder kan ik niet. Als we het opeens hebben over wielen enzo dan raak ik verward
Jouw bron-artikel verwaarloost voor het gemak even de zwaartekracht die op de trein werkt. Ga maar eens in Barendrecht vragen of het klopt dat een trein echt niks weegtquote:Op dinsdag 29 september 2009 11:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ja dat is volgens mijn bron artikel dus niet zoDie stelt dat de normaalkracht die zorgt voor de wrijving geheel wordt veroorzaakt door de kleefkracht van de magneet.
Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Que?![]()
Druk = Kracht per oppervlakte ja. Hoe minder oppervlakte, hoe meer druk.
Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aanquote:
Nee. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk. de normaalKRACHT blijft hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:03 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Hoe minder oppervlakte, hoe hoger de druk of normaalkracht.
Oh okeequote:Op dinsdag 29 september 2009 16:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Oh, dat "Minder contactoppervlak is meer vertraging? " las ik een beetje vreemd op uit een van jouw reacties, maar dat nam ik niet voor waar aan
En weer een incident met een Railion / DB Schenker-trein..quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:18 schreef KapiteinT het volgende:
Toen ik vanmiddag op mijn trein stond te wachten op Utrecht Centraal kwam er een goederentrein langs waarvan 1 van de 3 locs brandde. Helaas was ik te laat om een foto te maken. Even later stopte de trein en is de machinist gaan blussen. Toen toch nog maar even wat foto's gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De brand is hier al grotendeels geblust, maar was alsnog groter dan ie hier lijkt.
De brandweer werd even later ook nog opgeroepen, maar toen moest ik weg. M'n trein vertrok, maar dan wel van een ander perron dan gepland...
Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:07 schreef trainfreak het volgende:
Blijkbaar is er vanavond geen Rail Away?
Kan iemand dit bevestigen?
Geen idee, ik volg het niet echt zo.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Rail away begint volgende week toch met een nieuwe (HD)-serie?
Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Kijk anders online treinprogramma's van BahnTV ( http://www.bahntv-online.de/btvo/site/ Webcast/podcast )
Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:28 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Geen idee, ik volg het niet echt zo.
Temeer omdat ik bijna nooit naar Nederlandse zenders kijk (ik ben van België).
[..]
Ik probeer alles van treinen te verzamelen wat op tv komt.
Aan Bahn TV heb ik niet zo veel, temeer omdat ik er bijna niets van versta
Pffff, daar val ik altijd van in slaapquote:Op dinsdag 29 september 2009 18:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Klik hier: http://www.bahntv-online.de/btvo/site/index.php?s=1000&idwc=5
Cabineritten, weinig gesproken woord.
Die varkensneuzen ga ik niet missen hoorquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:19 schreef Ireyon het volgende:
'k Stuitte laatst op deze pagina;
http://arnoverhagen.fotostop.be/Rsd/Int_Rsd.htm
en wat blijft ervan over.. helemaal niks'k Ben echt 20 jaar te laat geboren ofzo
Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:37 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Die varkensneuzen ga ik niet missen hoor
Das wel jammer dan.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou, gelukkig voor jou is dat dan weer waarschijnlijk het enige wat wél blijft rijden..
Daarnaast Varkensneus >> Mat '64
Hoi en welkom ^^.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:08 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wat dit voor iets is weet ik niet meer, volgens mij een Fyra
[ link | afbeelding ]
Woesh![]()
[ link | afbeelding ]
De Utrecht boog, Een van de meest intrigerende spoorweg projecten van Nederland IMO. Waaat overstappen in duivendrecht.. Mweh we pleuren er een brug neer, dat scheelt weer 7 minuten![]()
[ link | afbeelding ]
nog een keertje
[ link | afbeelding ]
en nog een Benelux loc op HS
Verkapt zelfportretquote:
Herstel: elk stel bestaat uit twee bakken. GVB werkt met maximaal 4 bakken, maar vanwege materieeltekort komen ze niet verder dan 3 (uitzonderingen daargelaten).quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:53 schreef Zug-Chef het volgende:
De Duivendrecht boog. Donderdag 24 september 2009
[ afbeelding ]
Het Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) van Amsterdam blinkt niet uit in een goede materieelinzet in de avondspits. Met slechts 2 bakken metrotype LHB (type M1) is deze metro als Lijn 54 van Gein onderweg naar Amsterdam Centraal, hier kort voor Duivendrecht.
Meestal rijden ze met drie gekoppelde stellen hoor.quote:[ afbeelding ]
Op lijn 50, eveneens uit Gein maar met eindpunt Isolatorweg, rijdt het type M4 van het Spaanse CAF. Deze metro kan maximaal uit vier bakken of twee stellen bestaan.
Of een testrit.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Er staat geen lijnnummer op de voorkant, dus het was een ledig-materieel-rit.
dat ligt aan de telefooncamera.. dat doet die van mij ook als ik liggend foto's neemquote:Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkapt zelfportret
Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Dat is de beeldsensor van de iPhone, die wordt linear uitgelezen ipv. integraal. Goed bedacht bij Apple hč?quote:Op dinsdag 29 september 2009 20:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Verkapt zelfportret
Heb je dat schuine effect bewust gedaan of is het toeval?
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:26 schreef Yreal het volgende:
Mmmm morgen dan maar eens een proberen een loc erop te zetten
Alleen zit ik op de HES in amsterdam, en het enige dat stopt in bijlmer zijn DD-AR en VIRM![]()
Over DD-AR. wat is nou eigelijk het verschil met DDM? De loc? ik zag trouwens vorige week een loc in het midden meerrijden :s zal morgen eens kijken of ik de foto daar van nog heb
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Pimpel idd, super trein!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:50 schreef James1988 het volgende:
Dan maak je na je studie een ommetje langs Amsterdam CS of Schiphol? Er stopt genoeg leuke meuk daar... CNL, ICE, Thalys, Benelux, Fyra, en dan nog VIRMs en Koplopers. En Mat '64 en DDM voor de liefhebbers.
Vanaf Schiphol vertrekt ook de Berlijntrein ("de pimpel") wat een erg fijn treintje is.
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Even wat verbeteren:quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Er zijn 3 series, DDM1, DDM2, DDM3. DDM2 en DDM3 worden DD-AR genoemd. Zijn moderne versies van DDM1, en hebben ook moderne toepassingen aan boord. 1700/1800 hingen/hangen ze aan alle series, mDDM motorbakken worden alleen op DD-AR's gebruikt.
En DDM1 had een rood interieur. DD-AR blauw/groen.
Zie boven.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:06 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Wat voor motorbakken hingen er dan aan de DDM1? Geen 2 1700/1800's toch?
Omdat alleen de mDDM moterbakken alleen bij DD-AR word gebruikt.
Want ik snap het verhaal met de DD-AR's ook niet echt
HUH?quote:Ik snap dat op de meeste van een DDM serie geen 2 mDDM motorbakken zitten, omdat ze niet op tijd konden worden geleverd.
Je bedoelt "of"?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Even wat verbeteren:
DDM-1-stammen worden door 1800's getrokken/geduwd en hebben stuurstandrijtuigen voorzien van een pantograaf. Alhoewel de pantograaf niet meer zoveel nut meer heeft, de 1800's worden niet net zoals de 1600's vroeger voor zowel passagiers- als cargodiensten gebruikt.
DDM-2- en DDM-3-stammen worden getrokken/geduwd door 1700's en hebben een mDDM-motorrijtuig. Stuurstandrijtuigen zijn niet voorzien van een pantograaf.
Misschien verkeerd omschreven, ik bedoel ditquote:
Maar ze zijn wel mooiquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
het zijn sowieso waardeloze graf treine, bah maak eens ruime stoelen
en de motorbakken maken een mooi geluid bij het afremmenquote:
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.quote:
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Duidelijk, en dus als ik een DD-AR zie, met een 1700/1800. Dan is dat de loc met de motor he? (eigenlijk wel logisch)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Heb het antwoord al hierboven gekregenquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)
Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)
Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Vroeger deden ze het met 1600'squote:Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Stoer ventquote:Op woensdag 30 september 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertragingquote:Op woensdag 30 september 2009 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoer ventAlleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen
Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs
![]()
Maar ik ben benieuwdEn al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
Wat is hier raar aan? Gebeurt meer hoor, een loc in het midden.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Zo zo. Dat ziet er wel erg ruimhartig uitquote:Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Ik heb het vroeger eenmaal mogen aanschouwen dat DDM-1 gekoppeld reed. Ik neem tenmiste aan dat het DDM-1 was, omdat het loc, 7 bakken dubbeldeks, loc, 7 bakken dubbeldeks was.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?![]()
Dit is dus een DDAR, daarvan kunnen er 2 gekoppeld rijden. En aangezien er DDAR's rondrijden met loc, bestaat dus de kans dat je een loc in het midden krijgt. Het kunnen zelfs 2 locs zijn, als ook de andere DDAR zijn loc aan de kant van de ene DDAR heeft zitten.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Twee 1(6/8)00'en leveren gekoppeld te veel 75Hz in de retourstroom, daarom mogen ze niet in dubbeltractie rijden.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.
Dat is het DDM-1quote:Op woensdag 30 september 2009 11:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:quote:Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Die regels geleden voor alle NS Hispeed treinen, dus ook de Thalys en ICE. Deze passeren wel overwegen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
O.a.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:57 schreef Alexxxxx het volgende:
BuzzyBee staat in de RAIL
http://img98.imageshack.us/img98/5584/scannen0005y.jpg
Kan ik die gewoon bij de Bruna kopen btw?
Boven je bed hangen, achter glas. EN dan fappen maarquote:Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
* Duvel checkt lectuurmand naast de bank...quote:Op woensdag 30 september 2009 17:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Zonet bij de bruna gekocht, pagina 71
[gnm*]Nee, wel boeken over het gebruik van bezittelijke voornaamwoorden.[/gnm]quote:Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greavy het volgende:
Zag even op bol.com bij me bestelling.
Me bestelde boek is onderweg![]()
![]()
"Spoorzoeken. Langs de littekens van een tijdperk."
Weet iemand nog wat goede boeken over (oude) spoorlijnen e.d.?
Vooralsnog kun je alleen nog maar hele reizen kopen dacht ik.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
Bron: NS Hispeed.nlquote:In verband met technisch onderzoek is het treinverkeer op de HSL-lijn per direct stil gelegd. FYRA zal op dit moment NIET rijden tussen Amsterdam en Rotterdam. Reizigers kunnen gebruik maken van de Beneluxtreinen of de binnenlandse intercities tussen Amsterdam en Rotterdam.
Wij houden u via deze site op de hoogte.
Ik ook.. hoelang het gaat duren en hoe die 10 reizigers in hemelsnaam nog in de Benelux moeten passen..quote:Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: NS Hispeed.nl
Ben benieuwd...
Ken je dat filmpje dan niet van die paperclips op de vloer van een trein/metro bij de elektromotor.quote:Op maandag 28 september 2009 21:56 schreef TeringHenkie het volgende:
Je zal waarschijnlijk krijgen dat alle passagiers met metalen objecten allemaal naar de vloer getrokken worden
Nee joh, machinisten zijn rondje om de kerk beu gewordenquote:Op woensdag 30 september 2009 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: NS Hispeed.nl
Ben benieuwd...
Ja, zo kan ik ook wel vette compensatie aanbieden bij een kwartiertje vertraging. Het geldt gewoon nooit. Faalhazen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:
Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
Erg dat ik eerder weet wat er met de HSL/Fyra aan de hand is dan een NS Hispeed-medewerkerquote:Op http://bit.ly/pp1zZ Prorail: Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Adam en Rdam geen Fyra-treinen. (dank @AlexMedia)
6 minutes ago from TweetDeck
Bron: prorail.nlquote:Technisch onderzoek op de HSL Amsterdam - Rotterdam
Tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door technisch onderzoek op het HSL trace rijden er tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal geen treinen.
* Reizigers tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal kunnen omreizen via Den Haag HS.
Prognose:
* Dit kan enkele dagen duren.
Dat vertel je het systeem de eerste keer als je je kaart activeert. (1e keer dus bij de servicebalie) Volgens mij kan dat nog niet bij de automaat (1e keer activeren). Daar kan je alleen saldo erop zetten. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar las ik ergens anders.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:11 schreef thatsme het volgende:
Hoe weet een OV Chipkaart paal eigelijk of je 2e of 1e klas reist?
NS:quote:Op woensdag 30 september 2009 23:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: prorail.nl
Uh oh... when the shit hits the fan, it hits the fan good.
quote:Schiphol-Rotterdam Centraal Donderdag 1 Oktober 00:02
Oorzaak
Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.
Juist. Al stukken beterquote:
Dan zou je dus nooit kunnen overwegen een keer eerste klas te reizen voor een lange reis of in de spits of zo, als je een tweedeklas chipkaart hebt?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 00:21 schreef rsmits het volgende:
[..]
Dat vertel je het systeem de eerste keer als je je kaart activeert. (1e keer dus bij de servicebalie) Volgens mij kan dat nog niet bij de automaat (1e keer activeren). Daar kan je alleen saldo erop zetten. Weet ik allemaal niet 100% zeker, maar las ik ergens anders.
Enquote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:
Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:
* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein
Bij de NS geldt alleen iets met landelijke uitslag, voor de rest krijg je geld terug.
Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
Ofwel iedereen met dure fyra tickets en abonnementen heeft vette pech. NSHispeed: niet goed? geld weg!quote:Schiphol-Rotterdam Centraal Donderdag 1 Oktober 00:02
Oorzaak
Tussen Rotterdam Centraal en Hoofddorp rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal reizen via D'Haag HS en Schiphol.
De voorwaarden zijn in vergelijking met NS juist erg uitgebreidquote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:
Hier staat dat het alsnog door ProRail, en niet door de politie is stilgelegd toch?quote:Fyra
Fyra Amsterdam-Rotterdam
Door technisch onderzoek van ProRail aan het spoor van de HSL kunnen wij helaas geen Fyra treinen rijden tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal.
Onze excuses voor de overlast. U kunt gebruik maken van de reguliere NS-dienstregeling.
Nadere informatie volgt zo spoedig mogelijk.
Informatie over restitutie
Yeahquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:18 schreef davidov2009 het volgende:
tussen Rsd en Antwerpen 300km/h
Eigenlijk zit ik ook op de SLT's te wachten.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:15 schreef Crientj het volgende:
Vandaag zag ik dr 2 op Amsterdam CS staan. ;o Very nice.
Dat hobbelend kutpaard hebben wij hier nu in het oostenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zit ik ook op de SLT's te wachten.
Ik heb er maar één keer mee gereisd en ik hoop dat het niet bij die ene keer blijft. De SGM blijft een hobbelend kutpaard.
Heb je enig idee of ze vaste diensten rijden? Ik moet namelijk ook maar eens een ritje in een SLT gaan maken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:01 schreef knars het volgende:
Ha! De SLeT rijdt weer! Gisteren met het gsansche gezin een ritje gemaakt. Knars jnuior was er erg blij mee, hij riep al een paar maanden dat hij met de "nieuwe witte sprinter" mee wilde. Toen we uitstapten was hij bezig met de rest van zijn wishlist: "Zo, en morgen gaan we met de thajies naar b'ussel!"
Klok/klepel.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:26 schreef James1988 het volgende:
Volgens de NOS ligt de HSL plat omdat de hoge bovenleidingspanning problemen zou geven met de sein- en wisselaansturing bij Hoofddorp... zoals men op OHIH al terecht opmerkte zijn deze problemen al vaker voorgekomen bij de Betuweroute en met de HSL bij Moerdijk geloof ik.
* James1988 mompelt iets over ezels en stenen
Misschien is een HLE11.8 ermee opgehouden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:32 schreef Yreal het volgende:
Tussen Essen (Belgie) en Roosendaal rijden minder treinen.
Later volgt meer informatie.
Vraag me af wat daar gebeurd is![]()
Goh, wat zou dat een verrassing zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien is een HLE11.8 ermee opgehouden.
Hmm de Beneluxtrein rijdt voor zover bekend nog wel, alleen de Stoptrein heeft er even geen zin in..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien is een HLE11.8 ermee opgehouden.
Zie http://www.brabantsdagbla(...)inongeluk-Boxtel.ecequote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een ontspoorde trein.
Een ontspoorde trein? Dat wordt nog flink doorwerken vannacht..
[..]
Hmm de Beneluxtrein rijdt voor zover bekend nog wel, alleen de Stoptrein heeft er even geen zin in..
Bij Boxtel is een trein op een auto gereden, toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Tussen Boxtel en Oisterwijk rijden geen treinen door een ontspoorde trein.
Een ontspoorde trein? Dat wordt nog flink doorwerken vannacht..
[..]
Hmm de Beneluxtrein rijdt voor zover bekend nog wel, alleen de Stoptrein heeft er even geen zin in..
Ja. En daardoor is hij ontspoord. 1 dode, de bestuurder van de auto.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij Boxtel is een trein op een auto gereden, toch?
Nog best heftigquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zie http://www.brabantsdagbla(...)inongeluk-Boxtel.ece
Misschien stond de zon laag, dat kan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef dennistd het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijker dat er nog altijd mensen zijn die niet goed opletten of zichzelf overschatten...
Vreemd, ik meende dat de laatste al voorzien was van signaleringquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nog best heftig.. onbegrijpelijk ook dat er nog altijd onbewaakte overwegen zijn
Maar dan moet je alsnog op je hoede zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Misschien stond de zon laag, dat kan.
Hmm nee, 'k rijd er elke dag langs en op een enkel kruis na is er niks wat duidt op een overweg.. verder zie je tegen de avond niks vanuit Tilburg aankomen door, inderdaad, laagstaande zon en niks vanuit Boxtel zie je niks vanwege de idiote begroeiing..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd, ik meende dat de laatste al voorzien was van signalering
Zelfs de meest goedwillende automobilist baseert zijn oordeel op alle informatie die hem op dat moment ter beschikking staat. Als iemand tegen de laagstaande zon in 5 minuten staat te wachten en besluit het erop te wagen, en het loopt verkeerd af, hoef je hem nog niet meteen als een mongool af te schilderen. Triest wel dat het een fout was, en een dure ook nog.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar dan moet je alsnog op je hoede zijn.
Sommige automobilisten hebben echt hun roze papiertje in de Aldi gekocht.
Eindelijk, het wordt eens tijd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:09 schreef trainfreak het volgende:
De 11.8 gaat vanaf december Piekuurtreinen doen.
Nu zijn er normaal minder beschikbaar omdat er opleidingen voor de TB' s aan de gang zijn...
Die wil ik wel zien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Was dit Railjet-promo filmpje al eens langsgekomen? Zitten best wat aardige birds-eye beelden tussen
Nou geniet er nog maar van, over 2 maanden is die hele treinserie opgetieft, zodat je als Hagenees, Dordtenaar of Roosendaler aanzienlijk meer tijd, geld en moeite kwijt bent om in Antwerpen te komen. Met dank aan de ontzettende achterlijke kansloze kutpaupers van NSHispeedquote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:04 schreef Gutz het volgende:
Verzoekje aan de NMBS/ NS
Kunenn jullie deze stellen:
[ afbeelding ]
(de eerste 2)
Vaker inzetten op de lijn Amsterdam - Brussel zuid?
Jezus, wat een stoelen. Wat een ruimte!
Heerlijke trein
Misschien kan de Hagenees met kleine opkosten nog direct naar Brussel, de Roosendaler kan op een P-trein stappen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou geniet er nog maar van, over 2 maanden is die hele treinserie opgetieft, zodat je als Hagenees, Dordtenaar of Roosendaler aanzienlijk meer tijd, geld en moeite kwijt bent om in Antwerpen te komen. Met dank aan de ontzettende achterlijke kansloze kutpaupers van NSHispeed
Die eerste 2 zijn I10!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja Belgie heDat is I6, en er zit altijd ook ergens een rijtuig I10 tussen vanwege de fietsenafdeling en het conducteursverblijf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |