abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73228557
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:15 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel mooi
en de motorbakken maken een mooi geluid bij het afremmen
*brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrwrwrwrwrooeoeoeoeoemmmmmmmmdurdurdurdur*
pi_73228574
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:14 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Je bedoelt "of"?
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
pi_73228714
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
pi_73228811
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
Duidelijk, en dus als ik een DD-AR zie, met een 1700/1800. Dan is dat de loc met de motor he? (eigenlijk wel logisch)
pi_73228830
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
hula
pi_73228879
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Heb het antwoord al hierboven gekregen
  woensdag 30 september 2009 @ 00:51:35 #207
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_73230845
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)

Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden? Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Same shit, different day
SC hopper present
pi_73231087
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden? Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Vroeger deden ze het met 1600's Maar tegenwoordig idd niet meer nee.

Maar weet niet of ze gekoppeld konden rijden. Als het al kon, werd het wel een hele lange trein
hula
pi_73231917
ieder zijn ding
  woensdag 30 september 2009 @ 08:32:01 #210
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73232518
Ik wil niet veel zeggen, maar als je als NS Hispeed met veel bombarie een hogesnelheidsdienst (al rijdt hij maar 160 km/h) aankondigt over de HSL, en er een godsvermogen voor durft te vragen, dan lijkt het me wel de bedoeling om die trein ook daadwerkelijk te laten rijden?

In 7 dagen tijd is het mij nu al 3x gebeurd dat de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam niet reed. Een NS-medewerker te Rotterdam wist me zelfs te vertellen dat gedurende zijn achturige shift van gisteren, de Fyra 5x niet heeft gereden.

Ik reis inmiddels op de kop af al een jaar iedere dag met de trein naar m'n werk, en zulke ellende als ik in de afgelopen 3 weken met Fyra heb gezien, heb ik nog nooit gezien*. Dat noem ik niet slecht, dat noem ik heel slecht.

Ik heb een toeslagmaandabonnement gekocht, omdat ik meen te verwachten een goede betrouwbare snelle verbinding te krijgen. De prijs viel nu nog mee (¤ 64,-) maar ik vind het zijn geld absoluut niet waard: de verbinding is allesbehalve betrouwbaar te noemen.

Ik ben totnutoe redelijk aardig geweest voor NS - vind ik zelf - maar nu is de maat vol: er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.

*m.u.v. overmacht door een persoonsongeval
pi_73233013
quote:
Op woensdag 30 september 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.
Stoer vent Alleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs


Maar ik ben benieuwd En al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 30 september 2009 @ 09:09:22 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73233125
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stoer vent Alleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs


Maar ik ben benieuwd En al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
pi_73233268


De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
pi_73233377
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Wat is hier raar aan? Gebeurt meer hoor, een loc in het midden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73233395
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Zo zo. Dat ziet er wel erg ruimhartig uit Als ze dit volhouden gaat het helemaal nooit ene stuiver opbrengen natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 10:13:10 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73234503
quote:
Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?
Ik heb het vroeger eenmaal mogen aanschouwen dat DDM-1 gekoppeld reed. Ik neem tenmiste aan dat het DDM-1 was, omdat het loc, 7 bakken dubbeldeks, loc, 7 bakken dubbeldeks was.

Zal wel een test zijn geweest, want het ding reed op een ochtend begin jaren 90 naar Leeuwarden en zoals iedereen weet schiet de perroncapaciteit in Leeuwarden iets tekort om zoveel bakken in één keer aan te kunnen zonder grote verschuivingen te plegen.

Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.

[ Bericht 11% gewijzigd door Peterselieman op 30-09-2009 10:44:48 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 30 september 2009 @ 10:30:37 #217
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73234960
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]

De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Dit is dus een DDAR, daarvan kunnen er 2 gekoppeld rijden. En aangezien er DDAR's rondrijden met loc, bestaat dus de kans dat je een loc in het midden krijgt. Het kunnen zelfs 2 locs zijn, als ook de andere DDAR zijn loc aan de kant van de ene DDAR heeft zitten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73235259
Mkaaay dat wist ik niet
  woensdag 30 september 2009 @ 11:12:52 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73236173
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.
Twee 1(6/8)00'en leveren gekoppeld te veel 75Hz in de retourstroom, daarom mogen ze niet in dubbeltractie rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73237478
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 september 2009 @ 11:55:27 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73237544
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
Dat is het DDM-1
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73239275
Wat is eigenlijk het verschil tussen DDM-2 en DDM-3?
  woensdag 30 september 2009 @ 12:59:41 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73239364
Hooguit de kleur van de vloerbedekking bij aflevering of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73241003
quote:
Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:

Als de vertraging werd veroorzaakt door overmacht. Van overmacht is sprake in de volgende situaties:

* Extreme weersomstandigheden (storm, overstromingen enz.)
* Aanrijding met een persoon
* Aanrijding met wegverkeer op een overweg
* Door wegverkeer veroorzaakte versperringen
* Aan de noodrem trekken van een medereiziger
* Stilleggen van treinverkeer op last van overheidsdiensten (politie, brandweer)
* Activiteiten van douanepersoneel in de trein

Bij de NS geldt alleen iets met landelijke uitslag, voor de rest krijg je geld terug.

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
pi_73241590
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:

[..]

Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
Die regels geleden voor alle NS Hispeed treinen, dus ook de Thalys en ICE. Deze passeren wel overwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')