en de motorbakken maken een mooi geluid bij het afremmenquote:
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.quote:
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Duidelijk, en dus als ik een DD-AR zie, met een 1700/1800. Dan is dat de loc met de motor he? (eigenlijk wel logisch)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Aan één kant zit een altijd stuurstandrijtuig, daar zit geen motor in.
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:26 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
Een DD-AR (of dus DDM-2 en DDM-3) hebben 2 motorbakrijtuigen OF 1 motorbakrijtuig en een 1700/1800 loc.
Klopt dit zoals ik het zeg?
Heb het antwoord al hierboven gekregenquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)
Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:34 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een DD-AR of DDM gezien met 2 aandrijfrijtuigen, tenzij aan elkaar gekoppeld (daardoor onstaan ook die 16/17/1800's die midden in zo'n trein opduiken.)
Misschien zit ik fout, maar Ofyles2 moet maar even toelichten
Vroeger deden ze het met 1600'squote:Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?Zoniet dan kan dus slechts een 1700 midden in een trein (DDM-2/3) opduiken. 1600 locs zal je, met Raillon als eigenaar, niet snel tegenkomen aan een DDM-1
Stoer ventquote:Op woensdag 30 september 2009 08:32 schreef James1988 het volgende:
er gaan zometeen 5 GtbV-formulieren ingevuld worden en richting zowel NSR als NS Hispeed.
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertragingquote:Op woensdag 30 september 2009 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stoer ventAlleen heeft het niet zo veel zin gok ik, aangezien ze naar elkaar gaan wijzen
Althans: NS zegt: doei, je moet niet bij ons zijn. HiSpeed zegt: Doei, wij hebben nog geen compensatieregeling, en bovendien betaal je toch maar de actieprijs
![]()
Maar ik ben benieuwdEn al klinkt het wat smalend, ik wens je serieus alle succes
Wat is hier raar aan? Gebeurt meer hoor, een loc in het midden.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Zo zo. Dat ziet er wel erg ruimhartig uitquote:Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Ik heb het vroeger eenmaal mogen aanschouwen dat DDM-1 gekoppeld reed. Ik neem tenmiste aan dat het DDM-1 was, omdat het loc, 7 bakken dubbeldeks, loc, 7 bakken dubbeldeks was.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:51 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kunnen DDM-1 stammen eigenlijk gekoppeld rijden?![]()
Dit is dus een DDAR, daarvan kunnen er 2 gekoppeld rijden. En aangezien er DDAR's rondrijden met loc, bestaat dus de kans dat je een loc in het midden krijgt. Het kunnen zelfs 2 locs zijn, als ook de andere DDAR zijn loc aan de kant van de ene DDAR heeft zitten.quote:Op woensdag 30 september 2009 09:17 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
De loc staat er deze keer goed op , maar je kan niet precies zien wat ik nou bedoel. Deze loc En de treinstellen voor en achter reden samen
. Hij kwam binnen met passagier en vertrok ook weer met..... Vreeeeemd
Twee 1(6/8)00'en leveren gekoppeld te veel 75Hz in de retourstroom, daarom mogen ze niet in dubbeltractie rijden.quote:Op woensdag 30 september 2009 10:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Edit: Een 1600/1800-loc kan niet gekoppeld rijden met een soortgenoot, omdat ze te veel stroom uit de bovenleiding trekken. Alleen daarom al is gekoppeld rijden van DDM-1 onmogelijk. DD-AR met 1700 heeft hier geen last van vanwege een ingebouwde beveiliging.
Dat is het DDM-1quote:Op woensdag 30 september 2009 11:53 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zag een week of 2 geleden in het weekend 6 bakken DD-AR rijden: motorwagen, 5 tussenbakken en een loc. Dus niet 2 gekoppelde 3-stammen, maar echt 6 bakken als 1 stam.
Deze reed voorbij Woerden (stopte niet), eerst richting Utrecht en later richting Den Haag/Rotterdam. Dat is dus niet gebruikelijk?
Iemand een idee wat de reden van die 'vreemde' combinatie was?
Vergeleken met de NS erg summiere voorwaarden, wanneer je geen compensatie krijgt:quote:Op woensdag 30 september 2009 09:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
De NS-GtbV is nog voor eerdere vertraging, en NS Hispeed heeft wel een compensatieregeling, ook voor Fyra. Vanaf +15 krijg je met Fyra al geld terug: http://www.nshispeed.nl/nl/na-de-reis/compensatie-bij-vertraging
Die regels geleden voor alle NS Hispeed treinen, dus ook de Thalys en ICE. Deze passeren wel overwegen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:51 schreef Brembo het volgende:
[..]
Hoe kan dat ding een Aanrijding met wegverkeer krijgen als hij tussen Brussel - Amsterdam geen overweg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |