abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 september 2009 @ 10:29:24 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73174088
Ze waren op de stations druk bezig uitdelen met zakdoekjes vanwege Mexicaanse griep. Alsof het wat helpt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 september 2009 @ 10:32:23 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73174153
Met +6 vanuit Rotterdam vertrokken met Fyra, met +12 in Amsterdam aangekomen... lang leve rijpaden...
pi_73175194
Hoezo, niet profielvrij?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73177892
quote:
Op maandag 28 september 2009 08:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, waar rijdt men dan 160 onder 1500 V? Ik weet dat ze in Frankrijk op de klassieke lijnen ook onder 1500 V rijden, maar of men daar 160 of 200 rijdt?
Tussen Den haag HS en Schiphol
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 28 september 2009 @ 13:14:58 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73177954
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:12 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Tussen Den haag HS en Schiphol
Hoewel het niet in Frankrijk ligt, beantwoordt dit antwoord keurig het eerste deel van de vraag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 september 2009 @ 13:15:33 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73177966
Wel alleen de Thalys natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73178942
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoewel het niet in Frankrijk ligt, beantwoordt dit antwoord keurig het eerste deel van de vraag.
Tussen Mariahoeve en Hoofddorp ja En tussen Helmond en Horst-Sevenum kan het ook. Maar goed, het blijven uitzonderingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73178972
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:15 schreef Peterselieman het volgende:
Wel alleen de Thalys natuurlijk
Met de wind mee?

-----

Geheel ander vraagje, las vandaag iets over magnetische remmen. Maakt dat zo'n groot verschil tussen de aantrekkingskracht tussen rails en remblok en de zwaartekracht van het gewicht dat al op de wielstellen drukt (en dus ook op de remblokken en de rails) dat dat nodig is? Is het rendement niet nihil?

Hoewel alle kleine beetjes bij een noodremming helpen zou het nog meer helpen als de rem de wielen van de rails tilt of niet? (De schade aan de rails ligt aanzienlijk lager dan bij een flink beschadigd treinstel + claims van gewonden) Al is het natuurlijk wel fijn dat je na een wat minder ingrijpende noodremming gewoon verder kan rijden.
hula
  maandag 28 september 2009 @ 13:57:31 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73179074
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:53 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Geheel ander vraagje, las vandaag iets over magnetische remmen. Maakt dat zo'n groot verschil tussen de aantrekkingskracht tussen rails en remblok en de zwaartekracht van het gewicht dat al op de wielstellen drukt (en dus ook op de remblokken en de rails) dat dat nodig is? Is het rendement niet nihil?

Hoewel alle kleine beetjes bij een noodremming helpen zou het nog meer helpen als de rem de wielen van de rails tilt of niet? (De schade aan de rails ligt aanzienlijk lager dan bij een flink beschadigd treinstel + claims van gewonden) Al is het natuurlijk wel fijn dat je na een wat minder ingrijpende noodremming gewoon verder kan rijden.
Het contactvlak tussen wiel en rail is ca. een rijksdaalder groot. Je kunt daar dus niet zo veel remkracht op uitoefenen voordat het wiel stilstaat en de trein doorglijdt. Dan is een railrem wel handig. Die maak je vervolgens magnetisch om nog wat extra wrijvingskracht te genereren.

Dat bedoel je toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 september 2009 @ 14:03:10 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73179228
Zojuist twee keer Protos door Utrecht Centraal richting Amersfoort.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73179264
Gaat het hier serieus om magnetische blokken staal die _KLOENK_ op de rails geplakt worden? Alle passagiers *SPLUDDER* tegen de voorruit aan natuurlijk

Of gaat het hier om remmen gebaseerd op magnetische inductie, zoals ook in vrachtwagens en bussen toegepast worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73179373
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat het hier serieus om magnetische blokken staal die _KLOENK_ op de rails geplakt worden? Alle passagiers *SPLUDDER* tegen de voorruit aan natuurlijk

Of gaat het hier om remmen gebaseerd op magnetische inductie, zoals ook in vrachtwagens en bussen toegepast worden?
Nee gaat om blokken die fysiek contact maken met de rails en ondertussen magnetisch zijn zodat ze wat harder op de rails "getrokken" worden.

De andere vorm, die niet fysiek contact maakt met de rails, is niet toegestaan vanwege verstoring van de ATB en het smelten van de spoorstaaf.
quote:
Op maandag 28 september 2009 13:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het contactvlak tussen wiel en rail is ca. een rijksdaalder groot. Je kunt daar dus niet zo veel remkracht op uitoefenen voordat het wiel stilstaat en de trein doorglijdt. Dan is een railrem wel handig. Die maak je vervolgens magnetisch om nog wat extra wrijvingskracht te genereren.

Dat bedoel je toch?
Nee, ik bedoel, wat heeft dat extra beetje magnetische kracht voor rendement bovenop de toch al vrij ingrijpende staaf die op de rails wordt gedrukt om af te remmen.
hula
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 september 2009 @ 14:11:22 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73179418
Ik weet van de ICM dat ze een blok hebben dat ze bij lange stilstand op de rails kunnen zetten, zodat de trein geen meter verrijdt. Lijkt me dat dat wel iets magnetisch is.

Lijkt me niet aan te bevelen om mee te remmen. Dan is ABS een stuk beter, als gaat de trein daar wel wat van schokken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 september 2009 @ 14:11:50 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73179431
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:09 schreef NikkelCobalt het volgende:

Nee, ik bedoel, wat heeft dat extra beetje magnetische kracht voor rendement bovenop de toch al vrij ingrijpende staaf die op de rails wordt gedrukt om af te remmen.
Je onderschat de kracht denk ik.

De railrem wordt niet op de rails gedrukt, want dan zou je de trein uit de rails kunnen duwen. Er zit een vrij ingewikkelde permanent-magneet in die elektrisch te activeren is (zoiets, het is dus geen elektromagneet). Ik heb dat ding wel eens een zware ijzeren plaat zien optillen bij een demonstratie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73179643
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:09 schreef NikkelCobalt het volgende:

De andere vorm, die niet fysiek contact maakt met de rails, is niet toegestaan vanwege verstoring van de ATB en het smelten van de spoorstaaf.
Het smelten van de spoorstaaf Zo'n vaart zal dat heus niet lopen lijkt me. En waarom zou jouw magnetische railrem de ATB niet verstoren en mijn magnetische schijfrem wel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73179760
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet van de ICM dat ze een blok hebben dat ze bij lange stilstand op de rails kunnen zetten, zodat de trein geen meter verrijdt. Lijkt me dat dat wel iets magnetisch is.

Lijkt me niet aan te bevelen om mee te remmen. Dan is ABS een stuk beter, als gaat de trein daar wel wat van schokken.
De magneetrem wordt ook alleen gebruikt voor noodremmingen en als parkeerrem
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:11 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je onderschat de kracht denk ik.

De railrem wordt niet op de rails gedrukt, want dan zou je de trein uit de rails kunnen duwen. Er zit een vrij ingewikkelde permanent-magneet in die elektrisch te activeren is (zoiets, het is dus geen elektromagneet). Ik heb dat ding wel eens een zware ijzeren plaat zien optillen bij een demonstratie.
Mijn vraag kwam nav een artikel in de railhobby. Voor een summiere uitleg zie de wiki
http://nl.wikipedia.org/wiki/Magneetrem

Nee hij wordt echt fysiek op de rails gedrukt, er zit een magneetstaaf (ICM heeft een elektrische, VIRM een permamente die wordt opgegeven door een andere staaf langs te schuiven). Onder de magneetstaaf zitten dan remschoenen. Om het uit de rails drukken te voorkomen is een vernuftige constructie bedacht, dat stuk moet ik nog even beter lezen over hoe dit werkt. Zie daarvoor ook het bronartikel. Als je interesse hebt (en geen abo) kan ik het stuk wel even opsturen.
hula
pi_73179791
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het smelten van de spoorstaaf Zo'n vaart zal dat heus niet lopen lijkt me. En waarom zou jouw magnetische railrem de ATB niet verstoren en mijn magnetische schijfrem wel?
Daarbij gebruikt men wervelstromen. Zie ook in mijn vorige post aangehaalde wikipedia artikel
hula
pi_73179816
oh ik had het dus niet over die wervelstroommagneetremmen waarover gesproken wordt in dat wiki-artikel
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Of gaat het hier om remmen gebaseerd op magnetische inductie, zoals ook in vrachtwagens en bussen toegepast worden?
Maar okee, daar wordt het contactoppervlak wiel-rail niet groter van natuurlijk...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73179874
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ik had het dus niet over die wervelstroommagneetremmen waarover gesproken wordt in dat wiki-artikel
Ja, maar gewone magneten zijn blijkbaar niet schadelijk, terwijl opgewekte wervelstromen dat wel zijn.

Volgens mij hetzelfde als dat een magneetje langs een draadje houden waar stroom door loopt niet zo'n probleem is, maar zodra je het door een spoel haalt dat dat wel invloed heeft
quote:
Maar okee, daar wordt het contactoppervlak wiel-rail niet groter van natuurlijk...
Ik begrijp je niet helemaal denk ik? Het heeft iig niks te maken met wielen. De magneetrem in deze is gewoon een anker
hula
pi_73180090
Ik doelde op een soort schijfrem-actig iets, alleen dan niet "aangedreven" door blokken, maar door magnetische inductie. Zeg maar een halfronde plaat die ronddraait tussen 2 magneten. Als je de magneten activeert zal de halfronde plaat ernstig gestimuleerd worden om tussen die 2 magneten in te blijven hangen. Natuurkundeproefje van vroegah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73180148
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik doelde op een soort schijfrem-actig iets, alleen dan niet "aangedreven" door blokken, maar door magnetische inductie. Zeg maar een halfrond plaat die ronddraait tussen 2 magneten. Als je de magneten activeert zal de halfronde plaat ernstig gestimuleerd worden om tussen die 2 magneten in te blijven hangen. Natuurkundeprofje van vroegah
Ah zo. Nee dat soort systemen zijn meer geschikt voor het rustig afremmen
hula
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 september 2009 @ 14:42:32 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73180173
Doet me denken aan de tweede commercial in dit filmpje:

Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 september 2009 @ 14:52:14 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73180399
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:31 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ja, maar gewone magneten zijn blijkbaar niet schadelijk, terwijl opgewekte wervelstromen dat wel zijn.
Wervelstromen wisselen en kunnen dus andere stromen induceren, dat kunnen gelijkstromen niet. Zie je natuurkundeboek van de middelbare school.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73180484
quote:
Het Centraal Station in Amsterdam is maandagmiddag gedeeltelijk ontruimd wegens een verdacht pakketje.
Š ANP

De perrons twee en drie zijn niet meer toegankelijk voor het publiek, liet een woordvoerster van het Korps landelijke politiediensten weten.

De melding van het verdachte pakketje kwam rond twintig over twee binnen. Het voorwerp ligt in een trein die bij een van de twee perrons stond. Een specialist van de politie is onderweg om het pakketje te onderzoeken.
nu.nl

Zeker weer eoa klapjosti die zijn broodtrommel vergeten is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73180574
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wervelstromen wisselen en kunnen dus andere stromen induceren, dat kunnen gelijkstromen niet. Zie je natuurkundeboek van de middelbare school.
Dat zeg ik. Maar weet je ook het antwoord op mijn orginele vraag?
hula
pi_73180984
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeker weer eoa klapjosti die zijn broodtrommel vergeten is
Inmiddels:
quote:
Op last van de politie is maandagmiddag al het treinverkeer rondom het Centraal Station stilgelegd, zo meldt AT5.
Als dat maar goed gaat als ik zometeen van Ede naar Utrecht wil.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 28 september 2009 @ 16:01:57 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73182287
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:58 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Maar weet je ook het antwoord op mijn orginele vraag?
Kun je die herformuleren zodat een eenduidig antwoord mogelijk is?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 september 2009 @ 16:02:14 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73182299
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Inmiddels:
[..]

Als dat maar goed gaat als ik zometeen van Ede naar Utrecht wil.....
Net op de radio: loos alarm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73182567
Ik las het ja. Nou gelukkig maar
quote:
Een bommenspecialist van de politie stelde rond tien voor drie vast dat er geen sprake was van een bom. Wat het dan voor pakketje was, kon de woorvoerster niet zeggen.
Hoewel ik dit soort passages ergens niet helemaal geruststellend vind, maar okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73183113
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kun je die herformuleren zodat een eenduidig antwoord mogelijk is?
Overwegende het feit dat een magneetrem (het onderdeel remschoen althans) in dagelijks gebruik bij de NS daadwerkelijk fysiek contact maakt met de rails.

Overwegende het feit dat een magneetrem alleen wordt gebruikt bij noodremmingen en parkeerstand.

Overwegende het feit dat wanneer je echt goed in de ankers wilt, je beter kan zorgen dat je het contact tussen de wielen en de rails opheft

Is de vraag: Geeft de magnetische aantrekking tussen rails en rem zoveel extra kracht dat dit echt rendabel is? Het gewicht van de trein zelf drukt hier immers ook al op.
hula
pi_73183299
Ik denk dat je iets essentieels mist tussen "drukken" en "trekken" Je drukt die balk dan niet tegen de rails, want dan zou je onderdruk op de wielen creëren en mogelijk de trein juist uit de rails duwen, zoals Duvel al aangaf. Je legt die balk op de rails, die zich er magnetisch hard aan vast zuigt. Denk ik dan Maar goed, het is niet mijn vakgebied

Overigens:
quote:
Overwegende het feit dat wanneer je echt goed in de ankers wilt, je beter kan zorgen dat je het contact tussen de wielen en de rails opheft


Whut?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73184153
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk dat je iets essentieels mist tussen "drukken" en "trekken" Je drukt die balk dan niet tegen de rails, want dan zou je onderdruk op de wielen creëren en mogelijk de trein juist uit de rails duwen, zoals Duvel al aangaf. Je legt die balk op de rails, die zich er magnetisch hard aan vast zuigt. Denk ik dan Maar goed, het is niet mijn vakgebied
Uit mijn artikelen begrijp ik dat het een samenwerking is tussen kracht van bovendruk (de wielstellen met de trein) en aantrekking naar de rails toe. Dubbelop zegmaar.
quote:
Overigens:
[..]

Whut?
Ja, geen contact met wielen, maar alleen een massief remblok
hula
  maandag 28 september 2009 @ 17:30:21 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73185134
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:27 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Overwegende het feit dat een magneetrem (het onderdeel remschoen althans) in dagelijks gebruik bij de NS daadwerkelijk fysiek contact maakt met de rails.

Overwegende het feit dat een magneetrem alleen wordt gebruikt bij noodremmingen en parkeerstand.

Overwegende het feit dat wanneer je echt goed in de ankers wilt, je beter kan zorgen dat je het contact tussen de wielen en de rails opheft

Is de vraag: Geeft de magnetische aantrekking tussen rails en rem zoveel extra kracht dat dit echt rendabel is? Het gewicht van de trein zelf drukt hier immers ook al op.
Jouw overwegingen in overweging nemende, overweeg ik het antwoord "ja" te geven. Daarbij in overweging nemende dat indien het niet rendabel zou zijn, men er niet hele materieelparken mee zou hebben uitgerust.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 28 september 2009 @ 17:30:44 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73185152
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:57 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Ja, geen contact met wielen, maar alleen een massief remblok
Ja, een ontsporing remt sneller dan met een railrem, en nu?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73186165
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jouw overwegingen in overweging nemende, overweeg ik het antwoord "ja" te geven. Daarbij in overweging nemende dat indien het niet rendabel zou zijn, men er niet hele materieelparken mee zou hebben uitgerust.
Ja misschien is rendabel niet helemaal het goede woord. Maar het moet ook in verhouding staan met de prijs die ervoor betaald word. Anders kan men net zo goed gevulde jerrycans aan een touwtje naar buiten gooien om af te remmen.
quote:
Op maandag 28 september 2009 17:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, een ontsporing remt sneller dan met een railrem, en nu?
Geen materiele schade hopen we
hula
pi_73189111
Gaaf. Een ontsporing zonder materiële schade
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73189922
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf. Een ontsporing zonder materiële schade
Nee goed, dat is onzin natuurlijk. Maar wat dacht je van een een remblok met een flens
hula
  maandag 28 september 2009 @ 19:49:38 #88
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73190025
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo, niet profielvrij?

[ afbeelding ]
Die beelden krijg je volgens mij om de paar maanden te zien.
pi_73190360
tvp
pi_73192730
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:46 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Nee goed, dat is onzin natuurlijk. Maar wat dacht je van een een remblok met een flens
Dit, deze of toch deze remmen vast ook goed
dag
pi_73193384
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit, deze of toch deze remmen vast ook goed
Zonder meer. "HC, noodremming, gooit u even een snel ankertje uit?"
hula
  maandag 28 september 2009 @ 21:22:56 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73193554
Over noodremmingen gesproken... de Fyra (V 17.45 Asd) maakte er daarstraks eentje, midden op de HSL-Zuid tussen wat kassen in (Zoetermeer, geloof ik). Een minuut of twee later reed de boel weer.

In Rotterdam even met de trainmanager staan praten (Hoi Arie :w) en hij wist mij te vertellen dat die loc wel vaker dat soort kuren heeft. Even de computer resetten en men kan weer verder...

Lijkt me niet de bedoeling, stel je voor dat een goederentrein Rotterdam - Milaan door een Traxx wordt gereden, en men iedere 20 minuten tot stilstand komt en de computer moet resetten... wordt een lang ritje dan
pi_73193916
Ik heb even twee dagen onder een steen gezeten, is er ergens een plek met foto's of beelden van de berging bij Barendrecht? Ik ben er zondag langsgereden maar ik zag alleen die Class 66 op zijn kant liggen, de rest werd verborgen achter een tactisch geplaatst treinstel.
pi_73194002
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:22 schreef James1988 het volgende:
Over noodremmingen gesproken... de Fyra (V 17.45 Asd) maakte er daarstraks eentje, midden op de HSL-Zuid tussen wat kassen in (Zoetermeer, geloof ik). Een minuut of twee later reed de boel weer.

In Rotterdam even met de trainmanager staan praten (Hoi Arie :w) en hij wist mij te vertellen dat die loc wel vaker dat soort kuren heeft. Even de computer resetten en men kan weer verder...

Lijkt me niet de bedoeling, stel je voor dat een goederentrein Rotterdam - Milaan door een Traxx wordt gereden, en men iedere 20 minuten tot stilstand komt en de computer moet resetten... wordt een lang ritje dan
Arie leest mee?

Resetten, dat moesten ze toch ook steeds met die railhoppers?
hula
  maandag 28 september 2009 @ 21:35:16 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73194052
Geen idee of Arie meeleest, maar mocht hij dat doen dan zwaai ik alvast naar 'm.

* James1988 zwaait ook naar railcateraar Daniël
  maandag 28 september 2009 @ 21:36:44 #96
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73194106
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:34 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Arie leest mee?

Resetten, dat moesten ze toch ook steeds met die railhoppers?
Als een doodnormale stoptrein of locomotief meer software benodigd dan een HSL-trein, dan doet de fabrikant iets fout.
pi_73194552
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Overwegende het feit dat wanneer je echt goed in de ankers wilt, je beter kan zorgen dat je het contact tussen de wielen en de rails opheft
Huh? Je wilt meer grip op rails, dus je het contact tussen de wielen en de rails opheffen? Leg mij dat eens uit?

[ Bericht 96% gewijzigd door TeringHenkie op 28-09-2009 21:53:08 ]
pi_73194778
Sowieso lijkt me zo'n magneetrem slecht voor de rails, vooral als je toevallig over een wissel rijdt. Rost de rem dan niet al het metaal door de ballast heen? De railstaven bij wissels lopen niet altijd even afgerond af, en lopen heel smal aan.
pi_73194838
quote:
Op maandag 28 september 2009 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Huh? Je wilt meer grip op rails, dus je het contact tussen de wielen en de rails opheffen? Leg mij dat eens uit?
Ja, het idee was wel dat dan de (magneet)remblokken het enige contact tussen rail en wielstel vormde
hula
pi_73195025
En dat een rem met magnetische wrijving de spoorstromen beīnvloedt lijkt me niet erg relevant, hoelang duurt zo'n snelremming nou? Je zal waarschijnlijk krijgen dat alle passagiers met metalen objecten allemaal naar de vloer getrokken worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')