Jawel, alle kinderen, tenminste op vrijwel elke school, vieren sinterklaas en krijgen kadootjes.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar niet alle kindertjes vieren het dus krijgen ook niet alle kindertjes cadeautjes. Of was dat niet waar de PVV over viel?
Je zegt het zelf al. Niet alle kinderen dus.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, alle kinderen, tenminste op vrijwel elke school, vieren sinterklaas en krijgen kadootjes.
Als ik met kleine kinderen in marokko zou wonen en kinderen zouden daar op school met suikerfeest kadootjes krijgen, dan krijgen ook niet-marokkaanse kinderen een kadootje.
Ah mooi, ik hoef dus lekker niks te doen met 5 december.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, want dat is de waarheid. Sinterklaas bezoekt alle scholen en kinderen krijgen dan allemaal een kadootje.
Tja, misschien dat Islamitische scholen het sinterklaasfeest overslaan, maar dat is dan hun keuze.
Verder krijgen gewoon ALLE kinderen minimaal één kadootje.
Overigens staan bij de diverse sinterklaas intochten de moslimjongens en meisjes maar wat graag om Zwarte Piet te roepen voor een handje snoep. De moslimkindjes die bij mijn kinderen in de klas zaten, mochten ook hun schoen zetten en kregen ook kadootjes.
Als ik met kleine kinderen in een Islamitisch land zou gaan wonen, stel hè, dan zou ik met onze kinderen ook een soort van suikerfeest gevierd hebben, met kadootjes, zodat ze op school niet buiten de boot zouden vallen. En ik zou gewoon ook het Sinterklaasfeest vieren, om de eigen cultuur te bewaren. Maar ik zou niet op de Marokkaanse tv gaan verkondigen dat met Sinterklaas alle kindjes kadootjes krijgen.
Terecht! Als 1 op de 500 mensen in Marokko van Nederlandse afkomst is, gaan we toch ook niet daar het suikerfeest afschaffen!! Omdat er rekening gehouden moet worden met de nieuwkomers.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:50 schreef DrDentz het volgende:
Het Sinterklaasfeest is al het stokpaardje van TON
Kun je ook antwoord geven op mijn vraag indien het andersom is.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Ah mooi, ik hoef dus lekker niks te doen met 5 december..
Rot toch op, ik ben opgegroeid in Amsterdam. Er werd gestrooid in de klassen en ook kreeg ieder kind een chocoladeletter maar er was al verdomd veel onderscheid in de cadeautjes op Sinterklaasavond en ik was echt wel lief hoor maar mijn ouders hadden het met een studiebeurs niet breed en dat dikke pleurisjong uit de klas kreeg een radiografisch bestuurbare auto.
Wie zoet is krijgt lekkers, toch?.
Maar ja, ik kreeg meer dan een moslimkind, zoveel is wel zeker. Wat wil je nu?
Jij negeert mij , niet weer de boel omdraaien he?quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:47 schreef Gia het volgende:
Je leest waarschijnlijk mijn aanvulling hierboven niet, dus nogmaals.
Wat zou je ervan vinden als een Nederlandse Marokkaan in marokko een kinderprogramma maakt, in het Marokkaans waarin verteld wordt dat alle kinderen met Sinterklaas kadootjes krijgen?
Je gaat niet op mij in he? Glimpiepertje, dat je er toch bent.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je ook antwoord geven op mijn vraag indien het andersom is.
Op de Marokkaanse tv, in Marokko dus, gaan verkondigen dat op 5 december Sinterklaas jarig is en dat dan alle kinderen kadootjes krijgen. Dat moet gewoon ook kunnen?
Ik heb je niet genegeert, heb je al meerdere malen hetzelfde antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij negeert mij , niet weer de boel omdraaien he?
Nee, wat ik schrijf komt jou niet uit. Ook bij Moslims zullen er wel verschillen zitten tussen de grootte en de hoeveelheid kadootjes van het ene kind en het andere. Daar gaat het dus niet om.quote:Ik heb je genoeg gescheven en dat komt je allemaal niet uit.
Nee, jij niet, maar de marokkanen aldaar?quote:In antwoord op jouw vraag, ik zou daar niet over janken, zie mijn andere posts..
Sinterklaas komt langs op de scholen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar niet alle kindertjes vieren het dus krijgen ook niet alle kindertjes cadeautjes. Of was dat niet waar de PVV over viel?
Op Islamitische scholen ook? Dat weet ik dus niet zeker.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinterklaas komt langs op de scholen.
Je bent een glimpiepertje tot en met he.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb je niet genegeert, heb je al meerdere malen hetzelfde antwoord gegeven.
Als islamitische scholen ervoor kiezen zich verwijderd te houden van een Nederlands cultureel feest, moeten ze dat zelf weten. De intentie van de Goedheiligman is goed. Hij wil alle kindjes graag kadootjes geven.
[..]
Nee, wat ik schrijf komt jou niet uit. Ook bij Moslims zullen er wel verschillen zitten tussen de grootte en de hoeveelheid kadootjes van het ene kind en het andere. Daar gaat het dus niet om.
[..]
Nee, jij niet, maar de marokkanen aldaar?
Schopje naar KPD.quote:bij de Smurfen grote Smurf de sharia invoert en smurfin vervolgens stokslagen krijgt?
Behalve in Grou.quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sinterklaas komt langs op de scholen.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:24 schreef DrDentz het volgende:
bij de Smurfen 'Grote Smurf de sharia invoert en Smurfin vervolgens stokslagen krijgt'.
![]()
Ik geloof niet dat dat het punt is van Bosma.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:22 schreef Hexagon het volgende:
Hexagon als huisvader
"Papa, wat is dat feest dat Samira en Hassan morgen vieren. Waarom vieren wij dat nie"?"
"Sorry lieve meid. Dat mag ik je niet vertellen. Volgens een blonde meneer in Den Haag moet ik net doen of dat feest niet bestaat zodat jij dat ook denkt"
Daar ging het al misquote:Op zaterdag 26 september 2009 02:52 schreef Stali het volgende:
Rot toch op, ik ben opgegroeid in Amsterdam.
Doen die kinderen dat nou niet dan?quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
Ja WANT STEL JE NOU EENS VOOR.
Dat ze het suikerfeest accepteren en normaal doen tegen moslims als ze later wat ouder zijn.
Neuh. Maar wel typisch dat jij zaken uit verband trekt op kinderlijk niveau.quote:Of was er een boodschap in dit programma dat je de sharia moest invoeren en gebouwen moest torpederen? Volgens mij niet..
Waar slaat dit op?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:03 schreef IHVK het volgende:
zijn de moslims een keer in hun zandbak aan het spelen is het weer niet goed.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 02:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Terecht! Als 1 op de 500 mensen in Marokko van Nederlandse afkomst is, gaan we toch ook niet daar het suikerfeest afschaffen!! Omdat er rekening gehouden moet worden met de nieuwkomers.
De andere kant op moet jij ook je kinderen uitleggen waarom de Markokaantjes enzo zwarte piet en sinterklaas aanvallenquote:Op zaterdag 26 september 2009 12:22 schreef Hexagon het volgende:
Hexagon als huisvader
"Papa, wat is dat feest dat Samira en Hassan morgen vieren. Waarom vieren wij dat nie"?"
"Sorry lieve meid. Dat mag ik je niet vertellen. Volgens een blonde meneer in Den Haag moet ik net doen of dat feest niet bestaat zodat jij dat ook denkt"
quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De andere kant op moet jij ook je kinderen uitleggen waarom de Markokaantjes enzo zwarte piet en sinterklaas aanvallen
Wanneer?quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De andere kant op moet jij ook je kinderen uitleggen waarom de Markokaantjes enzo zwarte piet en sinterklaas aanvallen
quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wanneer? Gemiddeld Sinterklaasfeest
Waar? in kanswijken in de randstad
Bron? De media (zelfs de NOS)
Lijkt me juist hilarisch, vooral als Moppersmurf dan zegt "Ik haat stokslagen".quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:12 schreef Duikelaar het volgende:
(waarin bijvoorbeeld bij de Smurfen 'Grote Smurf de sharia invoert en Smurfin vervolgens stokslagen krijgt'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |