Die credits kunnen naar Shi.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 15:31 schreef pea4fun het volgende:
Iemand hier op fok schreef eens een leerzame tutorial voor PS, deze vergt enige oefening, maar kan ook tot mooi resultaat leiden, die heb ik in een word documentje opgeslagen en vind je hier verzachten van de huid
Helaas weet ik niet meer wie het schreef en kan ik dus geen credits geven
Misschien kun je een printscreen maken van het lagenvenster, zodat we kunnen zien wat voor laag het probleem geeft. Het is zo een beetje moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:59 schreef eNGine10 het volgende:
Ik heb even een vraagje. Ik probeer een layer te openen in de filter gallery maar die optie is niet beschikbaar bij die laag. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt.
Leuk maar je hebt een paar kleine schoonheidsfoutjes waardoor ik al zag dat de onderste foto een photoshop was terwijl ik van onderen naar boven scrollde.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:25 schreef JDx het volgende:
Vandaag ook even aan het kloten geweest:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Grote versie op: JayNL.com
Heb het inmiddels uitgevogeld. Toch bedankt.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Misschien kun je een printscreen maken van het lagenvenster, zodat we kunnen zien wat voor laag het probleem geeft. Het is zo een beetje moeilijk te zeggen.
Lens blur.quote:Op woensdag 17 november 2010 21:11 schreef Keios het volgende:
Is er een manier om te blurren zoals een radial blur maar dan niet met de focus in het midden maar bevoorbeeld ergens links, waar hetgene staat waar je de focus op wil leggen?
Ik vind het maar niet.
THX
bij de functie radial blur kan je gewoon het punt verplaatsen in het popup schermpjquote:Op woensdag 17 november 2010 22:15 schreef Keios het volgende:
Kun je iets meer uitleg geven please? Hoe kun je uw focuspunt kiezen (of zoiets)?
oh dank je! dit is fantastisch!quote:Op woensdag 17 november 2010 23:17 schreef Kamermans het volgende:
[..]
bij de functie radial blur kan je gewoon het punt verplaatsen in het popup schermpj
voorbeeld van google:
[ afbeelding ]
Volgens mij klopt de maat van die Deagle wel hoor.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
En het pistool ziet te groot uit op de foto. Een desert eagle is volgens mij wat kleiner.
alle foto's in een nieuw bestand in een laag slepenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:40 schreef Mirjam het volgende:
vraagje!
ik heb 16 foto's geopend in photoshop, en ik wil ze allemaal zien als layer in die rechtrbalk, maar dat doet photoshop niet
hij laat enkel de foto zien die ik op dat moment geselecteerd heb
hoe krijg ik PS zo ver dat ik dus al die 16 geopende foto's in die zijbalk zie, en ze dus tegelijk kan selecteren?
hoe doe ik dat precies?quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
alle foto's in een nieuw bestand in een laag slepen
open al je bestandenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoe doe ik dat precies?(ik snap het niet, sorry)
thanks!quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:45 schreef Ynske het volgende:
[..]
open al je bestanden
zet ze zo dat je kleine schermpjes hebt
pak t pijltjestool
en sleep de ene foto van t ene scherm naar het andere scherm
en doe de rest ook naar dat andere scherm slepen
dan heb je ze allemaal in 1 bestand als lagen
Het is een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je ze ondertussen natuurlijk al geopend hebt, maar voor de volgende keer (of als je een keer enorm veel foto's als individuele layers in één bestand wilt openen) is dit een snellere manier:quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:40 schreef Mirjam het volgende:
vraagje!
ik heb 16 foto's geopend in photoshop, en ik wil ze allemaal zien als layer in die rechtrbalk, maar dat doet photoshop niet
hij laat enkel de foto zien die ik op dat moment geselecteerd heb
hoe krijg ik PS zo ver dat ik dus al die 16 geopende foto's in die zijbalk zie, en ze dus tegelijk kan selecteren?
dat is wat ik eigenlijk zocht, haske bedanktquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:38 schreef Omniej het volgende:
[..]
Het is een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je ze ondertussen natuurlijk al geopend hebt, maar voor de volgende keer (of als je een keer enorm veel foto's als individuele layers in één bestand wilt openen) is dit een snellere manier:
Als je naar File -> Scripts -> 'Load Files into Stack' gaat kom je in een schermpje waar je de bestanden kunt selecteren. Bij Browse zoek je uiteraard alle foto's op die je wilt openen. Wel even zorgen dat 'Attempt to automatically align' uitgevinkt staat, anders gaat 'ie de verschillende layers zitten mergen.
Hoe dan ook, als je dan op OK klikt zullen alle bestanden die je daar geselecteerd hebt als individuele layers worden geopend. Hoef je dus niet handmatig te gaan zitten slepen.
Ik heb thuis wel een action die er filmstrips van maakt, misschien dat je zoiets bedoelt. Ik kijk vanavond even voor je.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:54 schreef MaximumRush het volgende:
Even een kick.
Ik ben op zoek naar tutorial van hoe ik foto's eruit kan laten zien als echte foto's. Dus een glansje overheen, schaduw ed.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Crossprocessen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:24 schreef Kuhly het volgende:
Hoi,
Ik had even een vraagje.
Ooit vertelde mij iemand een naam van een techniek, waardoor je foto's als deze kreeg: http://hardsoftgeek.com.a(...)sunset_1680x1050.jpg
Het was iets met meerdere foto's maken en dan over elkaar heen "leggen". (Of gewoon een naam voor deze style van bewerken?)
Toen fijn googlen en vond ik dan ook een hoop mooie foto's. Alleen nu heb ik geen idee meer hoe dat heet. Weet iemand dat?
HDR?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:24 schreef Kuhly het volgende:
Hoi,
Ik had even een vraagje.
Ooit vertelde mij iemand een naam van een techniek, waardoor je foto's als deze kreeg: http://hardsoftgeek.com.a(...)sunset_1680x1050.jpg
Het was iets met meerdere foto's maken en dan over elkaar heen "leggen". (Of gewoon een naam voor deze style van bewerken?)
Toen fijn googlen en vond ik dan ook een hoop mooie foto's. Alleen nu heb ik geen idee meer hoe dat heet. Weet iemand dat?
Komt het misschien omdat het je background-layer is?quote:Op zondag 3 juli 2011 22:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Mijn clone stamp functie doet vreemd. Doet z'n werk wel, maar maakt het donkerder. Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Nee, doet het ook met losse bestanden.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:59 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Komt het misschien omdat het je background-layer is?
Wat je kan doen is de correctielaag die je wilt toepassen voorzien van een masker, met daarin de selectie van je hond.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Hallo!
Ik ben weer eens met photoshop aan het spelen, en ik kom ergens niet uit.
Ik wil een deel van mijn foto anders aanpassen dan de rest.
Op de foto staat mijn hond in het kreupel hout, de kleur van de hond komt niet zo mooi uit, dus ik wil wat aan de kleurbalans doen. Nou kan ik de hond selecteren met mijn magic wand, en dan?
Hoe was ik dan alleen mijn hond aan?
Heb het zo net geprobeerd, maar toen ging ie alles eromheen aanpassen, en niet de hond. Heb ik alles eromheen geselcteerd met de magic wand, maar ook dat mocht niet baten.
Help...
hoe heb je het nu opgelost dan?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:15 schreef Lonaa het volgende:
Haha, ja sorry.![]()
Dankjewel in ieder geval.Ik ga daar ook eens mee spelen.
Hond selecteren met magic wand. Layer -> New adjustment layer -> color balance. Rood omhoog, geel omlaag. En daar kwam mijn hondje.quote:
De omgeving heb ik ook nog helemaal niks aan gedaan, dat komt zo. Ik wilde eerst het hondje er uit laten springen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:24 schreef JDx het volgende:
Jammer dat de omgeving nu wel heel kleurloos is.
Ooh! Dat ga ik inderdaad eens proberen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef very het volgende:
Selectie werkte hier wel lekker. Maar als je ECHT goed wilt selecteren, moet je dit eens proberen:
Wowquote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:37 schreef very het volgende:
Selectie werkte hier wel lekker. Maar als je ECHT goed wilt selecteren, moet je dit eens proberen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |