SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, dat een aflevering als deze nodig is, is misschien het resultaat van slecht schrijverschap (al vind ik van niet, maar dat is weer een andere discussie) maar dan kan deze aflevering zelf toch nog wel goed geschreven zijn?quote:Op woensdag 23 september 2009 08:15 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat stukje briljante tv heb ik met veel plezier gekeken, maar eigenlijk vind ik het het resultaat van slecht schrijversschap, niet goed.
Hij had zelf een zeldzame ziekte waardoor er in zijn dijbeen spieren afstorven. Andere dokters wisten niet wat het was en House is er zelf achter gekomen. Het been had eigenlijk geamputeerd moeten worden, maar dat wilde House niet. En nu zit hij met een been waar hij niet veel mee kan doen en dat chronisch pijn doet.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:43 schreef tonja het volgende:
Ik kijk de serie nog niet zo lang.
Wat heeft ie eigenlijk aan zijn been?
Tnxquote:Op woensdag 23 september 2009 09:50 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Hij had zelf een zeldzame ziekte waardoor er in zijn dijbeen spieren afstorven. Andere dokters wisten niet wat het was en House is er zelf achter gekomen. Het been had eigenlijk geamputeerd moeten worden, maar dat wilde House niet. En nu zit hij met een been waar hij niet veel mee kan doen en dat chronisch pijn doet.
Vond ik ook. Alhoewel dit al 2 afleveringen waren natuurlijk. Maar ik had er 6 verwacht totaal.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Geweldige seizoensopener alleen ergens wel jammer dat ie nu alweer weg is uit die kliniek had best nog een afleveringetje of 2 mogen duren
Look! Down on the Ground! It's Heroes!quote:Op woensdag 23 september 2009 13:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens vind ik het wel weer een beetje kut dat ie niet langer in het Mental Institution zat. Leek me nog wel leuk dat ie andere dingen kon doen. Zeg maar, een afleverinkje of 3 oid. Nu is het gewoon 1 lange episode, maar ik vond het stiekem ook een beetje makkelijk dat ie ineens weg mocht.. de personages waren ook wel goed in dat ziekenhuis.
En is die Duitse "Lydia" niet van Bourne Identity
Ja, en van Lola Rennt, maar toen had ze opvallender haar.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
En is die Duitse "Lydia" niet van Bourne Identity
Welk gedeelte van zijn houding vond je onprofessioneel? Ben serieus benieuwd...quote:Op woensdag 23 september 2009 13:43 schreef Mavro het volgende:
Als psycholoog vond ik de houding van de psychiater wel een beetje onprofessioneel.En ik ben het ook eens met de opmerking dat House wel heel makkelijk daar weg kan. Aan de andere kant was de rest van de groep daar een stuk gestoorder en kwam House bijna normaal over
Ik weet niet of onorthodoxe methoden in Amerika vaker voorkomen, of dat dit alleen komt omdat normale methoden niet leuk genoeg zijn om op tv te laten zien, maar dat zou natuurlijk een manier kunnen zijn voor die dokter om House hem te laten vertrouwenquote:Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef Mavro het volgende:
Het stuk waar hij zijn priveleven bloot stelt aan een patiënt. Zoals House al zegt: hij weet heel best dat zijn pa dood gaat maar hij heeft een excuus nodig om het te doen. Om daarbij een patiënt te betrekken vind ik niet professioneel. Op dat moment is er geen sprake van een dokter/patiënt verhouding. Het gaat hier toch om het betrekken van een patiënt bij je eigen problemen? Dat lijkt me totaal niet wenselijk.
In de preview na afgelopen aflevering vond ik hem toch gewoon behoorlijk de oude House hoor. Maar ik ben ook benieuwd.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:52 schreef Aestivate het volgende:
Goéie seizoensopener!
Ben alleen wel benieuwd hoe het verder gaat, denk dat weinig mensen House als good-guy dokter lang interessant vinden.
Zo zeldzaam zijn infarcten toch niet?quote:Op woensdag 23 september 2009 09:50 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Hij had zelf een zeldzame ziekte waardoor er in zijn dijbeen spieren afstorven. Andere dokters wisten niet wat het was en House is er zelf achter gekomen. Het been had eigenlijk geamputeerd moeten worden, maar dat wilde House niet. En nu zit hij met een been waar hij niet veel mee kan doen en dat chronisch pijn doet.
Zeldzame ziekte? Was toch gewoon een bloedprop?quote:Op woensdag 23 september 2009 09:50 schreef Luiheid het volgende:
[..]
Mag er ook nog wel uit:quote:
Hij is in de OP al aangepastquote:Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef banananasi het volgende:
[..]
Mag er ook nog wel uit:
House is niet meer verslaafd aan Vicodin (hopen we dan).
Cuddy wil geen moeder meer worden; is ze al.
Hmmm zijn persoonlijkheid was denk ik niet verbonden aan de drugs hoor. Het was altijd al een eikel. Denk niet dat hij opeens lief wordt. Misschien wel ietsjes minder egoistisch en inlevendiger... Wat ik me afvraag is heeft hij nog poot-pijn zonder drugs???quote:Op woensdag 23 september 2009 15:52 schreef Aestivate het volgende:
Goéie seizoensopener!
Ben alleen wel benieuwd hoe het verder gaat, denk dat weinig mensen House als good-guy dokter lang interessant vinden.
Hij heeft nieuwe pijnstillers en die maakten het "bearable" als ik het goed heb onthouden. Of "managable". Iets in die richting.quote:Op woensdag 23 september 2009 23:35 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Hmmm zijn persoonlijkheid was denk ik niet verbonden aan de drugs hoor. Het was altijd al een eikel. Denk niet dat hij opeens lief wordt. Misschien wel ietsjes minder egoistisch en inlevendiger... Wat ik me afvraag is heeft hij nog poot-pijn zonder drugs???
De eerste negatieve reply in 100 posts. Ik denk dat je mening afwijktquote:Op donderdag 24 september 2009 02:53 schreef Merkie het volgende:![]()
Volgende week weer normale House hopelijk.
http://ausiellofiles.ew.c(...)ive-wilson-moves-on/quote:House: Wilson moves on
Wilson will at long last exorcise the ghost of ex-girlfriend Amber this season on House. According to executive producer Katie Jacobs, Robert Sean Leonard’s long-grieving alter ego will sever his final tie to Amber by year’s end.
“Wilson is still living in Amber’s apartment,” Jacobs points out. “And we said to ourselves, ‘How long can he live in the shadow of that relationship?’”
Apparently about a year-and-a-half, since, per Jacobs, “He’s actually going to move out of Amber’s apartment and into a new place way down the line in episode 8 or 9.”
Where does this leave House, who beginning next week starts crashing with his BFF? In what will no doubt be a boon to the burgeoning Hilson movement, Jacobs says they’ll get a new pad together.
Ik denk dat je neit echt hebt opgeletquote:Op donderdag 24 september 2009 15:56 schreef Merkie het volgende:
Nou, wat House betreft ben ik nooit tegendraads hoor. Ik vond het alleen nogal saai en bij vlagen zelfs slecht geacteerd van ons aller Hugh.
Ook dat dat die vrouw ineens weer ging praten omdat ze een muziekdoosje kreeg, dat daar toevallig zomaar zichtbaar vanuit de ward achter de balie lag. Beetje Prison Break-toevalligheid vond ik dat.
Wat ik begrepen heb: stille vrouw kijkt door het raam achter de balie, Freedom Master (quote:Op donderdag 24 september 2009 16:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik denk dat je neit echt hebt opgelet
Plat gezegd is dat het welquote:Op donderdag 24 september 2009 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb: stille vrouw kijkt door het raam achter de balie, Freedom Master () ziet waar ze naar kijkt, House onthoudt en zorgt dat zij het doosje uiteindelijk krijgt en ze kan weer praten. Wat mis ik?
De rest van de aflevering? Waarom House daar zit, hoe hij er mee om gaat. Dat hij contact legt met iemand, zonder al te veel sarcasme. Dat hij inziet een probleem te hebben.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb: stille vrouw kijkt door het raam achter de balie, Freedom Master () ziet waar ze naar kijkt, House onthoudt en zorgt dat zij het doosje uiteindelijk krijgt en ze kan weer praten. Wat mis ik?
Je mist gevoel voor subtiliteit, ijzersterke dialogen, ongekende karakterdiepgang en zeer goed acteerwerk.quote:Op donderdag 24 september 2009 16:06 schreef Merkie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 september 2009 15:56 schreef Merkie het volgende:
Nou, wat House betreft ben ik nooit tegendraads hoor. Ik vond het alleen nogal saai en bij vlagen zelfs slecht geacteerd van ons aller Hugh.
Ook dat dat die vrouw ineens weer ging praten omdat ze een muziekdoosje kreeg, dat daar toevallig zomaar zichtbaar vanuit de ward achter de balie lag. Beetje Prison Break-toevalligheid vond ik dat.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:05 schreef Butterfly91 het volgende:Niet het sterkste karakter, can be missedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
Ik vind de scènes met House en zijn muziek altijd prachtig. Piano, mondharmonica, gitaar, het enige waar hij zichzelf echt in kwijt kanquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:28 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Was vergeten te melden dat ik die pianoscene waar House voor zijn chickie (weet niet meer hoe ze heet) speelt ook mooi vond.Wil ook een piano pingelend vriendje!
Ja idd dat had ik ook wel prettig gevonden! Hoewel het eigenlijk 2 episodes waren natuurlijk.. Ik vond House in de kliniek toch wel erg tof, zagen toch een andere kant van hem, vooral het eind met die taart vond ik echt prachtigquote:Op woensdag 23 september 2009 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:
Geweldige seizoensopener alleen ergens wel jammer dat ie nu alweer weg is uit die kliniek had best nog een afleveringetje of 2 mogen duren
quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:30 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind de scènes met House en zijn muziek altijd prachtig.
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:05 schreef Butterfly91 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:52 schreef wonderer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was je erbij?
quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:55 schreef Luiheid het volgende:
[..]Die bedoelde ik jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:28 schreef banananasi het volgende:Echt nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
quote:Op donderdag 24 september 2009 12:31 schreef Richardfun het volgende:
Ok, for the record: Merkie is een trieste pauper
Anybody?quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:53 schreef Richardfun het volgende:
Vraagje: wanneer House net begint 'mee te werken', staat hij vlak daarna nou buiten een jointje te roken? Prima pijnmedicatie hoor, daar niet van, maar je ziet het niet goed. Eén korte shot zie je in ieder geval dat er geen filter opzit...
Zo cool dat jij probeert van de massa af te wijken. En dan nog wel in dit topic, jij durft!quote:Op zaterdag 26 september 2009 11:15 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vond de opening weinig speciaal eerlijk gezegd. Zeer voorspelbaar en gewoon niet erg boeiend.
Wonderer, jij let altijd goed op. Enig idee? Niks gezien?quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:53 schreef Richardfun het volgende:
Vraagje: wanneer House net begint 'mee te werken', staat hij vlak daarna nou buiten een jointje te roken? Prima pijnmedicatie hoor, daar niet van, maar je ziet het niet goed. Eén korte shot zie je in ieder geval dat er geen filter opzit...
Ik vond het vreemd dat hij ineens stond te roken, maar ik heb verder weinig verstand van sigaretten enzo dus enig verschil is me niet opgevallen. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het een joint is, overigens, vanwege de anti-drugs wetten en het feit dat er echt wel aandacht aan besteed zou zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:20 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Wonderer, jij let altijd goed op. Enig idee? Niks gezien?
Nee, New Jersey is best wel een zeik-staat geloof ik, je mag er ook al niet zelf tankenquote:Op zaterdag 26 september 2009 17:30 schreef wonderer het volgende:
Van Wiki: In the United States, 13 states have recognized medical marijuana: Alaska, California, Colorado, Hawaii, Maine, Maryland, Michigan, Montana, Nevada, New Mexico, Oregon, Rhode Island, Vermont and Washington;[6][7] although California, Colorado, New Mexico and Rhode Island are currently the only states to utilize "dispensaries" to sell medical cannabis.
New Jersey dus niet
quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vond het vreemd dat hij ineens stond te roken, maar ik heb verder weinig verstand van sigaretten enzo dus enig verschil is me niet opgevallen. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het een joint is, overigens, vanwege de anti-drugs wetten en het feit dat er echt wel aandacht aan besteed zou zijn.
Ik vraag me af of Laurie zelf rookt en of het een neppe sigaret was. Het enige andere moment dat House rookt is tijdens zijn rehab in seizoen 3 en daar zag het er ook al zo fake uit![]()
Ja, dat wel. En volgens mij rookt hij zelf ook wel, meen ik ergens gelezen te hebben, maar goed. Ik denk niet dat het een joint wasquote:Op zaterdag 26 september 2009 18:09 schreef Richardfun het volgende:
Dat andere rookmoment kan ik me niet herinneren, maar ik vond het in deze ep er in ieder geval wel uitzien alsof hij inhaleerde...
Ja, want de aflevering is natuurlijk helemaal real timequote:Op zondag 27 september 2009 16:59 schreef Tazmaniac het volgende:
Als een opzich staande episode was het vrij briljant
maar qua storyline die een vervolg geeft op de SF van vorig seizoen was het nogal triest.. jezus
Na 3 minuten is meneer al afkickt en nog voor het einde van de episode is hij de kliniek alweer uit.. erg slecht
die 3 minuten is gewoon ff een paar weken of zo in elkaar , je ken niet anderhalf uur constant die pijn laten zien, het kotsen e.d.quote:Op zondag 27 september 2009 17:25 schreef Tazmaniac het volgende:
Het gaat zich erom dat ze er een drama van maken dat House naar de kliniek gaat... huilende mensen tijdens de SF.. onze arme House... wat een hartverscheurend seizoenseinde!!!
En dan is hij na 3minuten al afgekickt.. waarom zit hij niet lekker 7 episodes in de kliniek
Precies! En wie zegt dat het einde kliniek is na deze aflevering? Wacht het lekker af.quote:Op zondag 27 september 2009 17:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
die 3 minuten is gewoon ff een paar weken of zo in elkaar , je ken niet anderhalf uur constant die pijn laten zien, het kotsen e.d.tis TV , daar gaat de tijd nogal sneller
Dat dus. Ik vond het juist zo enorm treffend hoe ze die pijn in de eerste minuten wisten weer te geven, vooral toen je hem van bovenaf zwetend van de pijn naar zijn been zag grijpen.quote:Op zondag 27 september 2009 17:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
die 3 minuten is gewoon ff een paar weken of zo in elkaar , je ken niet anderhalf uur constant die pijn laten zien, het kotsen e.d.tis TV , daar gaat de tijd nogal sneller
En in het volgende shot hadden ze hem vastgeketend. Dat vond ik wel heftig, zo veel pijn en geen bewegingsvrijheid om iets te doen. Wat een martelingquote:Op zondag 27 september 2009 20:31 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vond het juist zo enorm treffend hoe ze die pijn in de eerste minuten wisten weer te geven, vooral toen je hem van bovenaf zwetend van de pijn naar zijn been zag grijpen.
Ja dat doet veel voor het verhaal. 2 seizoenen House de hele aflevering in pijn laten zien. Leuke verhaallijn is datquote:Op zondag 27 september 2009 17:25 schreef Tazmaniac het volgende:
Het gaat zich erom dat ze er een drama van maken dat House naar de kliniek gaat... huilende mensen tijdens de SF.. onze arme House... wat een hartverscheurend seizoenseinde!!!
En dan is hij na 3minuten al afgekickt.. waarom zit hij niet lekker 7 episodes in de kliniek
Eensch. Ik vind het ook jammer dat de afleveringen nu weer volgens het vaste schema lijken te gaan lopen.quote:Op maandag 28 september 2009 16:04 schreef Tazmaniac het volgende:
laat maar zitten.. ik snap ook wel dat hij er geen 2 dagen heeft gezeten
maar ik vind het dus erg dom dat ze er geen langer lopende storyline van maken als ze er een heel drama van maken in de SF.. maar goed schijnbaar stoort het alleen mij
Maar dat IS House (de serie) toch? Ze werken tegenwoordig al veel meer met arcs in plaats van zo episodisch als in het begin (hoewel, zelfs met Vogler was het al een beetje een arc) en die wekelijkse ziekte-van-de-week hoort gewoon in het stramien. Niet zo gek dat ze daar weinig van afwijken, dan blijft er van het systeem niks meer over en wordt het een dramaserie in plaats van een detective.quote:Op maandag 28 september 2009 16:36 schreef Mavro het volgende:
[..]
Eensch. Ik vind het ook jammer dat de afleveringen nu weer volgens het vaste schema lijken te gaan lopen.
Ik heb altijd het idee dat die schrijvers of onder druk staan of zelf commercieel zijn. Kijkcijfers gaan vaak namelijk voor een echt diepgaand verhaal, kijk naar Firefly als serie. Natuurlijk hebben ze bij House veel krediet, maar de vraag is of de schrijvers veel aandurven qua verhaal of dat weer wordt teruggevallen op de oude formule.quote:Op maandag 28 september 2009 17:00 schreef Richardfun het volgende:
Ik denk toch echt dat de progressie die we in House gezien hebben in de premiere, wel doorgezet wordt in de rest van het seizoen. Zoveel vertrouwen heb ik wel in de schrijvers na zo'n top season premiere.
Die twee zijn niet mutually exclusive. Ze kunnen best een ziekte van de week doen, en daar omheen de ontwikkeling van House. Het is toch nooit zo geweest dat er helemaal niks gebeurde in een ep behalve de patient?quote:Op maandag 28 september 2009 17:19 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat die schrijvers of onder druk staan of zelf commercieel zijn. Kijkcijfers gaan vaak namelijk voor een echt diepgaand verhaal, kijk naar Firefly als serie. Natuurlijk hebben ze bij House veel krediet, maar de vraag is of de schrijvers veel aandurven qua verhaal of dat weer wordt teruggevallen op de oude formule.
Ik vond het zo wel goed met dat psychiatrische ziekenhuis. House kan altijd zijn psychiater nog bezoeken en veel meer zat er ook niet in de karakters van Alvie of Freedom Master.quote:Op maandag 28 september 2009 17:34 schreef Mavro het volgende:
Ja maar... waarom dat stramien dan niet nog een paar afleveringen doorzetten in bijv. het asylum? Dat je dus een soort van asylum-arc krijgt? Dat had me wel leuk geleken. Ik bedoel het meet op die manier.
Ik ben er van overtuigd dat we idd wel weer een overkoepelend verhaal krijgen dit seizoen, maar nu weten we nog niet wat dat is toch?
Nee, Chase krijgt een buitenechtelijke affaire met Foreman, waarna House de PI betaalt om te kijken of Wilson ook weleens meedoet. Intussen gaat hij met Cameron en Cuddy naar bed, net als Taub, waarna Thirteen moet testen van wie Cameron zwanger is geraakt. Vanwege de onmogelijke situatie schrijven de schrijvers iedereen eruit en eindigt de serie in aflevering 8 met House die sterft aan lupus.quote:Op maandag 28 september 2009 17:37 schreef Mr.Noodle het volgende:
Het verhaal verloopt als volgt. House krijgt z'n Medical License niet terug, gaat uiteindelijk sadistische neigingen krijgen van Cuddy en Co en belandt uiteindelijk weer terug in het Mental Asylum..
But... but... it's NEVER lupusquote:Op maandag 28 september 2009 17:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
House die sterft aan Lupus, dat zal toch wel het ultieme einde zijn. How Ironic..
"I fínally have a case of lupus!"quote:Op maandag 28 september 2009 19:45 schreef Merkie het volgende:
Het is toch wel een keer lupus geweest?
Ben je serieus? Heb ik op je ballen getrapt door de aflevering niet geweldig te noemen?quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:50 schreef NvM het volgende:
[..]
Zo cool dat jij probeert van de massa af te wijken. En dan nog wel in dit topic, jij durft!
Goedkope aannames mag je voor jezelf houden. Wat vond je niet goed aan de eerste twee afleveringen van seizoen 6? En wat vond je wél goede afleveringen van House?quote:Op maandag 28 september 2009 20:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ben je serieus? Heb ik op je ballen getrapt door de aflevering niet geweldig te noemen?
Jij begon ermee, of ben je dat alweer vergeten?quote:Op maandag 28 september 2009 20:11 schreef NvM het volgende:
[..]
Goedkope aannames mag je voor jezelf houden.
Dat gaf ik al aan, ik vond het ontzettend voorspelbaar. Ze hadden best wat originelers kunnen doen met een psychiatrische inrichting als setting, maar het leek gewoon een slap aftreksel van andere films, series en boeken die dat onderwerp hebben behandeld, maar dit keer met een vleugje House.quote:Wat vond je niet goed aan de eerste twee afleveringen van seizoen 6?
Een hoop, maar vooral de finale van vorig seizoenquote:En wat vond je wél goede afleveringen van House?
Voor degene die niet kunnen wachten...quote:House.An.Insiders.Guide.WS.PDTV.XviD-aAF
Release Date: 2009.09.28
Genre: Documentary
Behind-the-scenes look at the US medical drama, featuring an
interview with creator David Shore and a tour of the Los
Angeles-based set
Inderdaad, vond het erg goed en "in character" allemaal. Alleen dat lachje bij die gehaktballen vond ik raarquote:Op dinsdag 29 september 2009 03:13 schreef OMG het volgende:
Leuke aflevering weer, goed dat het niet meteen weer een standaard House aflevering was. De patiënt kon ik eigenlijk niet uitstaan..
Het obsessieve koken van House kon ik wel waarderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar we zullen zien.
Link is vannacht al gepost hierquote:Op dinsdag 29 september 2009 15:28 schreef Aestivate het volgende:
Voor de belangstellenden, er is sinds gisteren een House Season 6 "Insiders Guide" te zien, een soort achter de schermen van House met interviews met de acteurs en makers (22 minuten). Volgens mij voorafgaand aan seizoen 6. Wellicht niet leuk voor mensen die er niet van houden de acteurs/makers zo te zien.
Ik kwam hem toevallig tegen, heb hem nog niet gezien. Link mag ik hier niet plaatsen volgens mij, maar via google/torrents/nieuwsgroepen prima te vinden:
House.S06.An.Insiders.Guide.WS.PDTV.XviD-aAF
Thanks voor de bestandsnaam!quote:Op dinsdag 29 september 2009 15:28 schreef Aestivate het volgende:
Voor de belangstellenden, er is sinds gisteren een House Season 6 "Insiders Guide" te zien, een soort achter de schermen van House met interviews met de acteurs en makers (22 minuten). Volgens mij voorafgaand aan seizoen 6. Wellicht niet leuk voor mensen die er niet van houden de acteurs/makers zo te zien.
Ik kwam hem toevallig tegen, heb hem nog niet gezien. Link mag ik hier niet plaatsen volgens mij, maar via google/torrents/nieuwsgroepen prima te vinden:
House.S06.An.Insiders.Guide.WS.PDTV.XviD-aAF
quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:13 schreef Mavro het volgende:
Fijn dat ze die shrink erin hebben gehouden. En dat House nu 25.000 dollar rijker is omdat hij meedeed aan de online competitie. Verder hoop ik dat hij nog even bij Wilson blijft wonen. Het zorgt voor erg leuke situaties
Dat zag ik mijlenver aankomen eigenlijk, maar verder was het een mooie aflevering inderdaadquote:Op dinsdag 29 september 2009 17:09 schreef marientje het volgende:
Dat House uiteindelijk de case nog oplost, geweldig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.lache gedaan![]()
En komt die jood ook terug dan? kan ff niet op z'n naam komen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef BrainOverfloW het volgende:
Als House terug is zal Foreman weer zijn oude positie krijgen en kan 13 gewoon terugkomen.
Insgelijks. In het begin was het nog wel interessant met die ziekte van d'r en dat House het probeerde uit te vogelen, maar erg veel diepte zit er niet in. 't Is echt een kijker-trekker.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:45 schreef OMG het volgende:
Het enige leuke aan 13 vind ik de opmerkingen die over haar gemaakt worden. Voor de rest vind ik het geen leuk personage en zou ik het ook niet erg vinden als ze zou verdwijnen.
Misschien, die ging ook weg omdat hij niet meer met House kon werken. (Taub)quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:52 schreef Burdie het volgende:
[..]
En komt die jood ook terug dan? kan ff niet op z'n naam komen.
't kan natuurlijk wel interessant worden als ze harder begint af te takelenquote:Op dinsdag 29 september 2009 23:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Insgelijks. In het begin was het nog wel interessant met die ziekte van d'r en dat House het probeerde uit te vogelen, maar erg veel diepte zit er niet in. 't Is echt een kijker-trekker.
Die verhaallijn zie ik ook nog wel terugkomen inderdaad.quote:Op woensdag 30 september 2009 00:18 schreef Adelante het volgende:
[..]
't kan natuurlijk wel interessant worden als ze harder begint af te takelen
Als je de promo van volgende week bekijkt zie je dat Cameron en Chase weer terug op het oude nest komenquote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef BrainOverfloW het volgende:
Als House terug is zal Foreman weer zijn oude positie krijgen en kan 13 gewoon terugkomen.
Dat zijn nu van die dingen die je wel in een spoiler mag zettenquote:Op woensdag 30 september 2009 10:06 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Als je de promo van volgende week bekijkt
quote:Op woensdag 30 september 2009 10:06 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Als je de promo van volgende week bekijktRot op met je spoilersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik kijk geen promo's
lekker faxen heel de dag echt genot
Inderdaad, ik snap dat ook niet. In die promo's komen beelden waardoor je vrijwel alle belangrijke stukken van de komende aflevering al hebt gezien, het schept en verwachtingspatroon en dan kan het alleen maar tegenvallen en zijn er ook weinig verrassingen meer. Gelieve ook die info niet hier te plaatsen.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:02 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Rot op met je spoilers![]()
Ik kijk geen promo's
Hij had het niet in een spoiler gezet.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Je hoeft de spoiler niet te lezen
quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:20 schreef BrainOverfloW het volgende:
AlsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat wilde ik nog niet weten
Was je erbij?
mee eens, maar het zal ehct niet geheel bewust gebeurt zijn, en om dan iemand gelijk af te fikken vind ik ook weer jammer.quote:Op woensdag 30 september 2009 13:32 schreef TNA het volgende:
[..]
Hij had het niet in een spoiler gezet.
Simpele regels in FTR:
- Uitgezonden = praten zonder spoilers (dus lees het topic niet als je nog niet hebt gekeken).
- Nog niet uitgezonden (promo's en speculaties): spoilertags.
Iedereen kijkt afleveringen, niet iedereen kijkt promo's. Ergo: teksten over promo's in spoilertags.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef banananasi het volgende:
Inderdaad, over de promo's/teasers van de eerste ep werd gewoon gepraat.
Ik vind dat ook voor promo's geldt: Uitgezonden = geen spoilertags.
Blijkbaarquote:Op woensdag 30 september 2009 15:47 schreef Mr.Noodle het volgende:
Was de Titel "Epic Fail", alleen maar omdat het om een computerspelletjes-programmeur ging die bijdehand was om zijn eigen diagnoses te stellen?
Ik weet anders niet waar de titel betrekking tot had..quote:
quote:Op woensdag 30 september 2009 15:36 schreef banananasi het volgende:
Inderdaad, over de promo's/teasers van de eerste ep werd gewoon gepraat.
Ik vind dat ook voor promo's geldt: Uitgezonden = geen spoilertags.
Wat is het nou?quote:Iedereen kijkt afleveringen, niet iedereen kijkt promo's. Ergo: teksten over promo's in spoilertags.
al na de eerste 2 promos van seizoen 1quote:Op woensdag 30 september 2009 18:28 schreef wonderer het volgende:
Zijn jullie er na vijf seizoenen nou nog niet achter dat de fragmenten in de promo's zo uit hun verband zijn getrokken dat je na die dertig seconden nog steeds geen idee hebt van hoe de aflevering er ECHT uit gaat zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Engaging Infinite Improbability Drive..
Wilson woont toch ook bij House en niet vice versaquote:Op woensdag 30 september 2009 19:40 schreef Imperfect-Angel het volgende:
Mooie aflevering!
House & Wilson living together!Raakte wel door de war van dat huis van Wilson. Is gewoon House zijn huis maar dan ietsje anders. Die kookscenes, plasscenes, eetscenes, wasgoedscenes!
Foreman die meteen geilt op de baan van House!En Cuddy die hem niet net zo goed als House vindt.
![]()
Dat videospelletjes intro vond ik irritant. Die patient was ook een eikeltje met te veel zeggenschap.
Mooi hoe ze zijn verslaving realistisch doorvoeren door de aflevering heen.
Nope. House ging immers terug naar zijn eigen appartement voor dat potje pillen in zijn schoen. Wilson woont nog steeds in Ambers appartement.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:14 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Wilson woont toch ook bij House en niet vice versa
Downloaden in 720p en afspelen op je tv should do the trick? Hoewel ik altijd op mijn pc kijk.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:16 schreef NvM het volgende:
En breng die troep verdomme eens uit op blu-ray!
quote:
Klopt, maar zelfs dan is de kwaliteit nog abominabel, niet te vergeten het FOX logo onderin, of het slechte knippen met reclames.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:28 schreef TNA het volgende:
[..]
Downloaden in 720p en afspelen op je tv should do the trick? Hoewel ik altijd op mijn pc kijk.
quote:
Beetje verwend ofniet... die 720p versie komt dicht in de buurt van een normale HD blu-ray. En dat logo, tja, ik zie het al niet eens meer. Moet je maar voor lief nemen het is gratis! Wel irritant zijn die kleine reclames onderin over welke show er daarna komt. Slechte knippen met reclames heb ik nog nooit last van gehad.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:03 schreef NvM het volgende:
[..]
Klopt, maar zelfs dan is de kwaliteit nog abominabel, niet te vergeten het FOX logo onderin, of het slechte knippen met reclames.
Whehehequote:
Wat Aestivate zegt: 720p komt aardig in de buurt van blu-ray. Als je dat 'abominabel' noemt ben je m.i. wel heel kritisch. Te kritisch, zou ik bijna zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:03 schreef NvM het volgende:
[..]
Klopt, maar zelfs dan is de kwaliteit nog abominabel, niet te vergeten het FOX logo onderin, of het slechte knippen met reclames.
quote:Op woensdag 30 september 2009 20:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zat daarstraks trouwens die Sky special te kijken en daar zaten twee clipjes in van een geschoren House, dat zag er echt raar uit en ik kon me ook niet herinneren uit welk seizoen/aflevering die kwamen.
Normaal ben ik echt blind voor de cinematografie maar dit viel me echt wel op. Bleh.quote:
Vooral dat trieste hoofd als het team ernaast zat, geniaalquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:31 schreef banananasi het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Chase heeft utilistisch gezien goed gehandeld, in de zin dat de dood van de man het geluksniveau in de wereld sterk verhoogt. Toch zit het er moreel gezien zo ontzettend sterk in dat je mensen niet mag doden, dat ik niet weet of ik het gekund zou hebben. Then again, zie je emoties maar eens onder controle te houden als je net van een slachtoffer al die gruwelijkheden en toekomstscenario's hebt aangehoord.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Richardfun het volgende:
Vond het echt een geweldige aflevering. Vooral James Earl Jones, die toch meestal de grijze, knuffelbare neger is, of een generaal of zo. Vond hem uitstekend als geschifte dictator. Kleine gewetensvraag voor de anderen: zou je, als je zelf doktor was, hem behandeld hebben zo goed als je kan of zou je Chase zn route gevolgd hebben?
Vind het moeilijk, maar denk het tweede...
Z'n zoon kwam aan het einde het lijk bekijken. Die kerel die hem probeerde te vermoorden maakte deel uit van zo'n youth labour league. Die had dus in opdracht mensne vermoord, en voelde zich daar niet al te best over nu. Volgens mijquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:05 schreef banananasi het volgende:
Was het nou zijn zoon die hem probeerde te vermoorden (die je aan het einde zag)?
Chase heeft verkeerd gehandeld. Hij is arts, het is zijn taak om mensen ongeacht hun achtergrond, denkwijzen of wat dan ook medische hulp te verlenen, daar heeft hij zelfs een eed voor afgelegd. Als je het als arts verwerpelijk vindt om zo iemand te helpen, dan moet je dat niet doen. Maar iemand "vermoorden" die zijn leven in jouw artsenhanden heeft gelegd is moreel verwerpelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:34 schreef Richardfun het volgende:
Vond het echt een geweldige aflevering. Vooral James Earl Jones, die toch meestal de grijze, knuffelbare neger is, of een generaal of zo. Vond hem uitstekend als geschifte dictator. Kleine gewetensvraag voor de anderen: zou je, als je zelf doktor was, hem behandeld hebben zo goed als je kan of zou je Chase zn route gevolgd hebben?
Vind het moeilijk, maar denk het tweede...
^Goed verwoord.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Chase heeft verkeerd gehandeld. Hij is arts, het is zijn taak om mensen ongeacht hun achtergrond, denkwijzen of wat dan ook medische hulp te verlenen, daar heeft hij zelfs een eed voor afgelegd. Als je het als arts verwerpelijk vindt om zo iemand te helpen, dan moet je dat niet doen. Maar iemand "vermoorden" die zijn leven in jouw artsenhanden heeft gelegd is moreel verwerpelijk.
Taub was één van de weinige personen na die hele kandidaten selectie die ik wel uit kon staan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:51 schreef Imperfect-Angel het volgende:
O.a. omdat hij Taub-loos was. Kon die druiloor nooit echt goed hebben. Laten we hopen dat hij wegblijft!
In wezen zijn we het er waarschijnlijk allemaal over eens dat het erg fijn zou zijn als die man ter plekke op natuurlijke wijze een hartaanval had gekregen: dood. Maar zodra we zoiets zelf induceren mag het niet meer. Ik vind de redenering "arts, eed, mag niet" veel te simpel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Chase heeft verkeerd gehandeld. Hij is arts, het is zijn taak om mensen ongeacht hun achtergrond, denkwijzen of wat dan ook medische hulp te verlenen, daar heeft hij zelfs een eed voor afgelegd. Als je het als arts verwerpelijk vindt om zo iemand te helpen, dan moet je dat niet doen. Maar iemand "vermoorden" die zijn leven in jouw artsenhanden heeft gelegd is moreel verwerpelijk.
In de preview na de aflevering was in ieder geval te zien dat deze verhaallijn nog doorgaat volgende week, dus er zal vast nog wel iets mee gebeuren... ooit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Foreman verbrandde toch het bewijs aan het einde van de aflevering? Het lijkt me sterk dat het nog een vervolg krijgt, Chase en Foreman zijn de enige die er van af wisten...
Ah, die kijk ik nooit. Nouja, we zien het wel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:28 schreef OMG het volgende:
[..]
In de preview na de aflevering was in ieder geval te zien dat deze verhaallijn nog doorgaat volgende week, dus er zal vast nog wel iets mee gebeuren... ooit.
Chase krijgt vast berouw en vertelt het zijn lieftallige vrouwtje ..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Foreman verbrandde toch het bewijs aan het einde van de aflevering? Het lijkt me sterk dat het nog een vervolg krijgt, Chase en Foreman zijn de enige die er van af wisten...
Ben het niet oneens met je, maar in zo'n situatie kan je er niet van uit gaan dat het alleen de ratio in een mens is die de beslissing neemt. Ik zou me goed voor kunnen stellen dat ik dezelfde beslissing zou nemen, wetende dat ik een gigantische 'zonde' bega...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Heb dat Tru Blood stukje 3x teruggespoeld. Wilson die met diepe stem zegt 'Sookie'quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:37 schreef Merkie het volgende:
Geniale aflevering. Eerste generatie Ducklings terug, House in topvorm, leuke grapjes van Wilson (hij deed Bill van True Blood na), interessante case (hoewel Afrikaanse accenten altijd enorm irritant zijn om aan te horen). Zo'n aflevering als deze is toch 1000x interessanter en vermakelijker dan House een beetje gekkigheden zien uithalen in een inrichting met een stel psychisch gestoorde mensen
.
ik vind ze juist mooi engels praten, ik vind nederlanders die engels praten juist lelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:37 schreef Merkie het volgende:
hoewel Afrikaanse accenten altijd enorm irritant zijn om aan te horen
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:26 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Z'n zoon kwam aan het einde het lijk bekijken. Volgens mij
Onder het motto: Alle negers lijken op elkaarquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:05 schreef banananasi het volgende:
Was het nou zijn zoon die hem probeerde te vermoorden (die je aan het einde zag)?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was je erbij?
Beter bekend van "Luke, I am your father"quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
^Goed verwoord.
Op het moment dat het idee alleen al in z'n hoofd kroop had hij er goed aan gedaan zichzelf van de zaak af te laten halen.
Dit verhaal krijgt vast nog een staartje in een toekomstige aflevering.
oh en.. James Earl "This is CNN" Jones
Alleen is dat een foute quote.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Beter bekend van "Luke, I am your father"
Die afrikanen nemen het lichaam mee om zelf een autopsie uit te voeren. Dan kan er wellicht ineens aan het licht komen dat er 'fouten' zijn gemaakt en gaan ze daar onderzoek naar doen? Kan dus ook zonder het verbrande bewijs best wel 'n staartje krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:20 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ach als in 1944 en een of andere arts Hitler een dodelijk spuitje had gegeven dan had de wereld gejuiched en was die arts een held geweest. Ik vind Chase ook een held op kleiner niveau.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:34 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Hij had ook zichzelf van de zaak af kunnen halen en de boel vervolgens kunnen saboteren. Of be a guy, kom voor je principes op en vermoord die man gewoon. Maar als iemand jou als arts om hulp vraagt en je hebt hem toegezegd deze hulp als arts te geven, dan kun je hem echt niet vermoorden, das moreel gewoon nog verwerpelijker. Als arts heb je een redelijk unieke vertrouwensband met je patient, je kunt dit niet zomaar schenden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:07 schreef TNA het volgende:
[..]
In wezen zijn we het er waarschijnlijk allemaal over eens dat het erg fijn zou zijn als die man ter plekke op natuurlijke wijze een hartaanval had gekregen: dood. Maar zodra we zoiets zelf induceren mag het niet meer. Ik vind de redenering "arts, eed, mag niet" veel te simpel.
Dat is helemaal hypocrietquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:47 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Hij had ook zichzelf van de zaak af kunnen halen en de boel vervolgens kunnen saboteren.
Of iemand anders had het overgenomen en had een nog agressievere strategie gevoerd, waarbij veel meer doden waren gevallen. Zo ook hier, Chase vermoordt deze gast, en de gematigden nemen het over. Maar het had net zo goed kunnen zijn dat er nu burgeroorlog uitgebroken zou zijn en dat daardoor het dodental niet 2 maar 4 miljoen geworden zou zijn. Was hij dan nog steeds een held?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:38 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Ach als in 1944 en een of andere arts Hitler een dodelijk spuitje had gegeven dan had de wereld gejuiched en was die arts een held geweest. Ik vind Chase ook een held op kleiner niveau.
Nee, natuurlijk niet, maar als de consequenties geheel onduidelijk zijn kun je beter geen moord plegen (dat scheelt tenminste nog één leven). Dat maakt de morele discussie direct dood.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:51 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Of iemand anders had het overgenomen en had een nog agressievere strategie gevoerd, waarbij veel meer doden waren gevallen. Zo ook hier, Chase vermoordt deze gast, en de gematigden nemen het over. Maar het had net zo goed kunnen zijn dat er nu burgeroorlog uitgebroken zou zijn en dat daardoor het dodental niet 2 maar 4 miljoen geworden zou zijn. Was hij dan nog steeds een held?
Wat is erger, een totale vreemde die je een mes in de rug steekt, of je vader die dat doet? Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, maar ik denk dat de meeste mensen het verwerpelijker vinden dat een vader zijn zoon vermoordt dan dat een vreemde dat doet. Waarom? Omdat in het 2e geval een stuk vertrouwen geschonden wordt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:48 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat is helemaal hypocriet"Hey, ik wil een gast vermoorden. Oh wacht, ik ben z'n dokter, eed enzo. Hey Cameron, neem jij de case over? Kan ik in mijn nieuwe rol als toevallige passant die gast afmaken. Maakt uiteindelijk niets uit of ik dat als arts of 'bijstander' doe, maar dit voelt toch een stuk fijner"
Ja, maar je kunt niet zomaar uit de rol van vader stappen. Dat is heel iets anders dan een arts die hoe dan ook een patiënt wil vermoorden, maar voor de vorm de patiënt eerst nog even doorgeeft aan een andere arts.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:56 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Wat is erger, een totale vreemde die je een mes in de rug steekt, of je vader die dat doet? Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, maar ik denk dat de meeste mensen het verwerpelijker vinden dat een vader zijn zoon vermoordt dan dat een vreemde dat doet. Waarom? Omdat in het 2e geval een stuk vertrouwen geschonden wordt.
Je schetst een totaal andere situatie met totaal andere gevolgen dus verandert mijn mening dan ook: ja Chase blijft in mijn ogen een held maar de gevolgen ervan zijn zo dramatisch slecht dus kan hij het maar beter niet doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:51 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Of iemand anders had het overgenomen en had een nog agressievere strategie gevoerd, waarbij veel meer doden waren gevallen. Zo ook hier, Chase vermoordt deze gast, en de gematigden nemen het over. Maar het had net zo goed kunnen zijn dat er nu burgeroorlog uitgebroken zou zijn en dat daardoor het dodental niet 2 maar 4 miljoen geworden zou zijn. Was hij dan nog steeds een held?
Als ik doodga door een mes in mijn rug, heb ik weinig tijd meer om erover na te denken verder, dus dat zou me niet zo uit makenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:56 schreef Ayurvedwa het volgende:
[..]
Wat is erger, een totale vreemde die je een mes in de rug steekt, of je vader die dat doet? Het resultaat is in beide gevallen hetzelfde, maar ik denk dat de meeste mensen het verwerpelijker vinden dat een vader zijn zoon vermoordt dan dat een vreemde dat doet. Waarom? Omdat in het 2e geval een stuk vertrouwen geschonden wordt.
Wel geniaal dat 'ie niet gewoon tegen die man zegt dat 'ie 'm kan genezen, maar 'm ontvoert en vastbindtquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:03 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vond het verhaal met die buurman ook mooi. Ik dacht eerst, wtf gaat ie nou doen??? Maar zooo mooi hoe het eindigde
is idd wel charismatischquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:47 schreef Woodpecker het volgende:
Fijn om James Earl Jones weer eens in actie te zien. En vooral te horen, wat een machtige stem heeft die man toch!
En tussen Chase en Cameron. Ze werd op het eind voor de 2e keer alleen wakker....quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:23 schreef TNA het volgende:
Prima aflevering. Niet zo indrukwekkend als de eerdere afleveringen dit seizoen, maar dat wordt ook wel erg lastig. De vader die zijn vermogen weggaf vond ik enigszins moralistisch, maar het einde waar hij met zijn zoontje lachend pizza zat te eten had toch ook wel weer een goede kern. Verhaallijn met Thirteen wist met niet zo erg te boeien. Maar goed, het is ook geen schande dat er weer eens een meer 'standaard' aflevering tussen zit na de seizoensopening en de ijzersterke aflevering van vorige week.
Ik voelde wel de hele aflevering die spanning rondom Chase en ForemanWel tof hoe House die case 'oploste', net als vorige week de man met de fantoompijn. Al met al vond ik het geen topaflevering, maar wel een gewoon goede.
Promo voor volgende week belooft weer een meer speciale aflevering.
Ray Lamontagnequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
Dat nummer op het einde vond ik erg mooi
Dat schreef ik. Dat heb je toch gezien? Dat is mijn mening na het zien van die scene tussen House en Foreman en de scene tussen House en Wilson. House is wel eens lief, het komt alleen vaak anders over...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Mavro het volgende:
Promo ziet er supertof uit!
Wie zegt trouwens dat House 13 er weer bij probeert te krijgen omdat hij niet wil dat Foreman zoals hem eindigt? Hij wil 13 er toch gewoon bij omdat Foreman én 13 beter presteren als ze samen in 1 team zitten zonder dat de een over de ander de baas speelt?
Sowieso, als je ziekenhuisseries volgt (House, Grey's Anatomy) herken je echt zoveel acteurs die weleens patiënt zijn geweestquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:25 schreef Sjowhan het volgende:
Gisteren een oude aflevering van Scrubs gezien op Comedy Central, bleek dat Dr. Taub in die aflevering meespeelde. Vond het wel grappig hem nu te herkenen.
Ben trouwens nu bij S05xE19. Het duurt dus nog wel even voordat ik helemaal bij ben, maar heb de nieuwe afleveringen al mooi op de harde schijf staan
Ja!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:40 schreef TNA het volgende:
[..]
Sowieso, als je ziekenhuisseries volgt (House, Grey's Anatomy) herken je echt zoveel acteurs die weleens patiënt zijn geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voorspel een 'load' aan woordgrappen
Lijkt een beetje op die gast die even technische natuurkunde ging studeren omdat hij nog geen buschauffeur kon worden.quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:14 schreef TNA het volgende:
a brilliant physicist who has rejected his intellect to work as a courier.
Volgens tv.com is er op 2-11 weer een nieuwe aflevering?quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:19 schreef banananasi het volgende:
Btw volgende week én de week daarna geen ep. Pas om 09-11-2009 weer.
Volgens TVcountdown ook. Heel handige site, vink je series aan en je ziet precies wanneer er weer een aflevering aankomt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:00 schreef TNA het volgende:
[..]
Volgens tv.com is er op 2-11 weer een nieuwe aflevering?
Haha ja die einddialoog! Daar schrok ik wel ff van!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:59 schreef TNA het volgende:
Toffe aflevering, goede case met een sterk einddialoog. En toch wel een geniaal einde van de afleveringIk kon me al haast niet voorstellen dat House daadwerkelijk even met zijn vader ging bijpraten
Overigens ging hij toch wel echt heel hard de grens over door Wilson zo te pakken met zijn 'gesprekken' met Amber nu hij daar al weken in huis blijft, maar goed, daar is het House voor
En ik ben benieuwd naar het vervolg van de acties van Chase.
Tijd voor een pauze, over twee (of drie?) weken weer een nieuwe House.
Words can hurt you know![]()
Ik juist wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:46 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
House die die katheter uit die patient rukte vond ik echt niet cool!
Ach ja, Wilson, ik kan me wel voorstellen dat hij haar oude kamer in ere houdt en 's avonds met haar 'praat', zie het als een alternatief voor bidden. Toen House zo zachtjes de deur dicht deed dacht (check die alliteratiequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:46 schreef Imperfect-Angel het volgende:
[..]
Haha ja die einddialoog! Daar schrok ik wel ff van!Maar meende hij ook wat hij zei? Dat zijn vader niet altijd een lul was???? Dat Wilson zo tegen Amber lag te praten vond ik 1st ook erg psycho overkomen maar daarna weer niet meer.
Die intro met die achtervolging vond ik heftig en die cop die zo jumped daar kreeg ik echt de bibbers van.
House die met zichzelf lag te spelen op Wilsons bank!![]()
Wilson had wel veel freaky fotoframes van Amber zeg!Houd die dan in je eigen slaapkamer. Heb je nog een beeld om tegen te kletsen.
House die die katheter uit die patient rukte vond ik echt niet cool!
Ik hoopte dat House ook in dat hokje zou zittenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:08 schreef TNA het volgende:
Trouwens, Chase bij die pastoor, dan zou ik me toch eerst wel even afvragen of er niet een camera in de kerk hangt.
Waren al die freaky fotoframes dan van haar? Hmmm leek ze me niet het type voor...quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:05 schreef TNA het volgende:
[..]
Ach ja, Wilson, ik kan me wel voorstellen dat hij haar oude kamer in ere houdt en 's avonds met haar 'praat', zie het als een alternatief voor bidden. Toen House zo zachtjes de deur dicht deed dacht (check die alliteratie) ik dat hij het erbij zou laten, maar hij moest Wilson toch weer even naaien
Eerlijk gezegd was dat een van de eerste keren dat ik dacht: gast, hier is de grens
Tsja maar jij denkt helder en die Chase niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:08 schreef TNA het volgende:
Trouwens, Chase bij die pastoor, dan zou ik me toch eerst wel even afvragen of er niet een camera in de kerk hangt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |