Uiteraard is het mijn verantwoordelijkheid om zo helder mogelijk te communiceren. Ik geef toe dat dergelijke principes niet eenvoudig in een paar regels te zijn uitleggen, daar zijn wel een paar colleges voor nodig....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Als jij iets wil onderbouwen moet je dat zodanig doen dat de ander (uitgaande van normale intelligentie, dan wel een gelijke bij bepaalde wetenschappelijke discussies, hoewel ook voor een wetenschapper het van belang is om iets aan leken uit te kunnen leggen) dat kan begrijpen.
Wat daarvan ook moge zijn: dit is niet de eerste keer dat jij claimt dat de andere jou niet snapt en dat het dus aan de ander ligt en jij gewoon gelijk hebt. Dat is het grootste zwaktebod wat je kan doen.
Ik raad je aan om uit een ander vaatje te tappen, want zo is aflevering 46 nog overbodiger dan dit draadje eigenlijk al is. En dat is voorwaar knap!
(en ik accepteer mijn eigen schuld bij dit draadje)
Ik volg je niet. Leg eens uit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Dan herverdeel je niet, maar dan doe je aan verdwijnen. Dat is toch echt heel wat anders.
Volgaarne!quote:Maar toon dat dan eens aan.
Nee: teveel overheidsingrijpen. Dat stond er overigens gewoon!quote:Stel je nu impliciet dat een stabiele economie per definitie iedereen armer maakt![]()
Het meeste niet. Nogmaals: een feit van algemene bekendheid. Denk aan het regelen van het klimaat. Er zijn malloten die denken dat we dat kunnen, maar echt... dat kunnen we niet. Zo kunnen we ook niet over water lopen. Of de economie controleren (hoogstens een beetje bijsturen). De lijst wat mensen niet kunnen is eindeloos!quote:Een mens is niet perfect en kan dus niet alles.
Het gaat niet om willen, maar om acceptatie van mijn beperkingen. Alleen dan kun je wat bereiken. Het is zinloos om je tijd te besteden aan zaken die toch niet gaan lukken. Dat wil overigens niet zeggen dat je niet ambitieus mag zijn. Maar om tegen windmolens te gaan vechten...?quote:Maar waarom wil jij zo primitief mogelijk bij de natuur blijven?
Nee. Hoezo? De mens wil alleen de dalen tegengaan, maar bij het leven horen nu eenmaal toppen en dalen. En dan heb ik het vooral niet over de economie, want geld is bepaald niet het belangrijkste in het leven.quote:Trouwens is het niet gewoon de mens de natuur om grilligheden glad te willen strijken?
Nee, belangrijke zaken moet je dan aan de EU laten. Afzien van een deel van je soevereiniteit. Maar goed, dan komt weer een natuur van de mens om de hoek: angst voor verandering.quote:Dat maakt het gedrocht niet minder erg, integendeel. Dat betekent dat de essentiële taken gebukt moeten gaan onder de stroperigheid. En dat is dodelijk voor responstijden van het beleid. Devastating in het kwadraat.
Nee, want met een linkdump van een theorie die helemaal niet gaat om hetgeen van je wordt verlangd te bewijzen kun je helemaal niet aantonen dat een door jou geopperd verband in de praktijk bestaat.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar je vroeg me iets aan te tonen. Dat deed ik dan ook.
Dit is nu precies waarom ik jou een wetenschapper van niets vind, althans, ik de stellige overtuiging krijg in deze discussie dat je als wetenschapper niet verder bent gekomen dan het halen van een paar tentamens en het schrijven van een scriptie: je toont niets aan, je redeneert niet, je komt niet met bewijzen... je lult goedkoop overal omheen en knalt dan een conclusie daarachter in de hoop dat de ander het gelooft.quote:Toch zou ik het zeer wenselijk vinden, dat bij studies als economie - en nog eerder bij econometrie - de stof gewoon wordt behandeld. Misschien niet op het niveau van een TU, dat zou ook doorslaan. Maar het maakt hierdoor gemakkelijker om een visionair als Keynes te begrijpen.
Want ik blijf erbij dat die echt het bij het goede end heeft.
Ja, waarom ook niet voor Keynes spreken...quote:Het is jammer dat die persoon zo is afgebrand. Zeer onterecht. En zeer schadelijk. Die beter weet, zou nooit die extra bestuurslaag als EU willen.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Trap ik op een gevoelig teentje, DS4?
Minderwaardigheidscomplexje
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
.... en als ik jou om een onderbouwing vraag je met een onzinnige link komt en vervolgens roept dat ik het niet begrijp?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Nog afgezien van het feit dat een linkdump iha een waardeloze manier van onderbouwen is
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Jouw reactie is tekenend. Een linkdump die geen donder aantoont ter zake.
Kortom: jouw verhaal wordt zwakker en zwakker.
[..]
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dan herverdeel je niet, maar dan doe je aan verdwijnen. Dat is toch echt heel wat anders.
Maar toon dat dan eens aan.
[..]
En dat "volgaarne" is dan eventjes maar geen linkdump (en wat voor ene). En ja, deze toont- itt tot die van mij- geen donder aan, om in jouw woorden te spreken. De prof. in kwestie stelt hier immers slechts. Niks meer dan dat.quote:
Als jij een onderzoek had kunnen tonen waaruit het verband hoogte bonus en nemen risico bleek was dat natuurlijk prima geweest, want dat behoeft geen toelichting.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:47 schreef EchtGaaf het volgende:
En dat "volgaarne" is dan eventjes maar geen linkdump (en wat voor ene).
Nee, hij baseert zich op recente wetenschappelijke inzichten, maar als jij vindt dat dit niet telt: prima. Dan is die Tilburgse prof. ook aan de kant geschoven, want die lulde gewoon maar wat raak en gaf maar een mening (waarbij jij toen nog zei: het is een prof., dus we moeten het maar voor waar houden... enige hypocretie en draaikontgedrag blijft jou niet vreemd...).quote:En ja, deze toont- itt tot die van mij- geen donder aan, om in jouw woorden te spreken. De prof. in kwestie stelt hier immers slechts. Niks meer dan dat.
Ik verzoek je om nader te onderbouwen. Dat weiger je. En daar zit jouw zwakte. Je bent niet in staat om een goed verhaal hier neer te zetten welke gewoon op de casus is gebaseerd. Integendeel: je komt met een algemene theorie waarvan jij claimt dat die op alles toepasbaar is. En dat moeten we dan maar geloven, punt.quote:Maar goed. Steeds als je mijn inbreng niet begrijpt, want dat toon je wederom klip en klaar aan, dan ga je schoppen en slaan om vervolgens de ander proberen te kleineren, hetgeen overigens op geen enkele manier indruk op mij maakt.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Anders gezegd: deze link komt tot exact dezelfde conclusie en kan dus gewoon WEL als substituut gelden.
Afgezien dat citaten op z'n zacht gezegd tegenstrijdig zijn, laat je de onderbouwing van het gestelde maar gewoon aan een ander over... (want ik vroeg niet om een conclusie, maar om een onderbouwing). En nogmaals de link STELT slechts en de onderbouwing moet ik dan maar uitvogelen? Om het maar in je eigen woorden te zeggen....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:23 schreef DS4 het volgende:
Nog afgezien van het feit dat een linkdump iha een waardeloze manier van onderbouwen is:
Of je zoekt even op waar "iha" voor staat...quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Afgezien dat citaten op z'n zacht gezegd tegenstrijdig zijn,
Er staat meer dan alleen die conclusie, maar kennelijk is je dat niet opgevallen en voorts heb ik het gewoon nader onderbouwd, in plaats van zeggen "je begrijpt het niet".quote:laat je de onderbouwing van het gestelde maar gewoon aan een ander over... (want ik vroeg niet om een conclusie, maar om een onderbouwing).
Het hele stukje mag je daarvoor nemen. Het is geen essay...quote:En nogmaals de link STELT slechts en de onderbouwing moet ik dan maar uitvogelen? Om het maar in je eigen woorden te zeggen....
Sterk. Maar niet heus.
Ik had natuurlijk kunnen weten dat die link van jou uiteraard niet onder de noemer "in het algemeen" kon worden geschaard.quote:Op maandag 12 oktober 2009 16:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je zoekt even op waar "iha" voor staat...
[..]
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:31 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuw hoeveel bonus Hans van Goor mee gaat krijgen.
Het lijkt mij een hele aardige man.....Ik kan mij haast niet indenken dat zo'n iemand achter zo'n beleid had kunnen staan.quote:
Check hier zijn trouwfoto's...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het lijkt mij een hele aardige man.....Ik kan mij haast niet indenken dat zo'n iemand achter zo'n beleid had kunnen staan.
Tja. Mijn vader zei altijd "kijk uit met mensen die 9te) vriendelijk zijn/overkomen.....
Ik denk dat hij wel een behoorlijk hoge salaris opstreek....Vast met auto en chauffeur.
Als ik bestuurder word, dan wil ik uiteraard ook een auto met chauffeur![]()
(bijv. DS4, dat is een fervente automobilist
)
Ik denk eerder dat Van Dijk en Co. te weinig te doen heeft...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 11:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ben benieuwd of er eindelijk, eindelijk eens bestuurders daadwerkelijk voor een claim gaat opdraaien voor de shit die ze hebben aangericht.
Weet ik niet. Niettemin moedig dat ze het gaan proberen. Want het is gewoon van de gekke dat rampbestuurders voor hun daden worden beloond in plaats van te worden beboet. Het is toch geen wonder dat het systeem toch kasverrot is ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Van Dijk en Co. te weinig te doen heeft...
Omdat jij hiervan walgt?quote:Sowieso walg ik een beetje van die kantoren die massaclaims uitlokken. Zou de Orde eens iets aan moeten doen.
Lulkoek. Het is een zinloze procedure als je het mij vraagt. Of er moet iets zijn wat ik niet weet, maar dan mag dat kantoor wel even duidelijker zijn in de communicatie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet ik niet. Niettemin moedig dat ze het gaan proberen.
Nee, om dezelfde reden als dat ik er van walg: het lokt onzinnige procedures uit. Het is een beetje als de ambulance-chasers. Problemen maken die er niet zijn.quote:Omdat jij hiervan walgt?
Bron: National Reviewquote:Citigroup has unloaded its proprietary trading division, Phibro, for a song: $250 million for a business with an average annual net income of $372 million. Have these bankers lost the ability to do basic math? No, but they probably have lost count of the number of members of Congress and the Obama administration who were breathing down their white collars about bonuses at Phibro: The sale was clearly a political decision, not a business call. Citigroup came in for particularly harsh denunciation for compensation owed to Phibro’s most successful trader, an eccentric art collector named Andrew J. Hall, whose performance-based pay was directly related to the profits he generated for the bank. Having earned Citigroup more than $2 billion over five years, Mr. Hall was entitled by contract to collect $100 million. Hall’s tiny trading group was at one point responsible for generating 10 percent of Citigroup’s net income. Obviously, Citigroup needs more Andrew J. Halls, not fewer. It takes a politician to see spending $100 million to make $2 billion as a bad investment.
Klopt.quote:It takes a politician to see spending $100 million to make $2 billion as a bad investment.
Nee hoor. In de goede tijden zat men op 12 miljard. Men is dus niet op de oude voet verder aan het gaan. Net als 2008 is 2009 een jaar waarin het salaris lager is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Vandaag in het nieuws: in Engeland wordt niet minder dan een kleine 7 miljard aan bonussen in de banksector betaald, tegen zo'n vier miljard vorig jaar.
Ze gaan gewoon weer op de oude voet verder.
Nee mensen moeten eens kritisch zijn waar ze hun geld dumpen.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:15 schreef henkway het volgende:
[..]
Systeemmaatschappijen, zoals City en GM, want GM was ook een systeemmaatschappij, moeten worden ontmanteld en dan in stukken verkocht worden door de overheid, zowel de negatieve als de positieve delen.
Er moeten wel richtlijnen komen wereldwijd, want het volpompen met publiek geld van schadelijke banken zoals Lehmann zou erg dom zijn geweest.
En ook City had moeten vallen
Nee, het komt omdat Q1 bij veel banken veel minder winstgevend was dan in 2007, ook werken er fors minder mensen in de financiële sector doordat er veel ontslagen zijn gevallen. Daarom is het totaal aan bonus uitgekeerde bedrag lager maar is het goed mogelijk dat de bonussen, zeker als Q1 een goed kwartaal zou zijn geweest, in 2009 hoger liggen dan in 2007 wat het absolute topjaar was. Niet dat ik er problemen mee heb, ik ben noch aandeelhouder noch klant van deze bedrijven.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. In de goede tijden zat men op 12 miljard. Men is dus niet op de oude voet verder aan het gaan. Net als 2008 is 2009 een jaar waarin het salaris lager is.
Het is alleen duidelijk dat de hele wereld uit oplichters bestaat, en alleen de oude sok nog gegarandeerd isquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee mensen moeten eens kritisch zijn waar ze hun geld dumpen.
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat als je 2000 netto verdiend, je niet effe 50.000 leent voor een auto/boot? Die huilies die ik zag waren allemaal zelfde soort types, allemaal vinex volk wat een grotere auto als de buurman wil hebben, en een wijf wat ook net zo een keuken wil als haar buurvrouw.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is alleen duidelijk dat de hele wereld uit oplichters bestaat, en alleen de oude sok nog gegarandeerd is
Het bestelen van de gewone man is tot cultuur verheven, door hem steeds meer leningen in de mik te duwen, tot hij het niet meer kan betalen, en banken of regeringen gaan omvallen, je kunt het marktwerking noemen of bovengrondse maffia
Tja, EG heeft sowieso moeite om dingen in perspectief te zienquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. In de goede tijden zat men op 12 miljard. Men is dus niet op de oude voet verder aan het gaan. Net als 2008 is 2009 een jaar waarin het salaris lager is.
Grappig eigenlijk, toen je met dit draadje begon was je tegen de stijgingen van 30% en wilde je dat men gelijk op ging met de gewone werknemer. Nu men in de min schiet vind je dat ze verder de min in moeten.
Wat ik dus altijd zei komt uit: jij hebt gewoon iets tegen de hoogte van het salaris. En dat omdat het jouw salaris niet is.
Niet verbazingwekkend deze ontmaskering, maar toch...
De volgende stap van de regering is om alle studenten vanaf Middelbaar onderwijs de studiebijdrage te ontzeggen en de kosten van de studie te laten betalen en ze van jongsafaan helemaal vol te stoppen met leningen, zodat ze als ze willen gaan werken al 100.000 euro schuld meenemenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat als je 2000 netto verdiend, je niet effe 50.000 leent voor een auto/boot? Die huilies die ik zag waren allemaal zelfde soort types, allemaal vinex volk wat een grotere auto als de buurman wil hebben, en een wijf wat ook net zo een keuken wil als haar buurvrouw.
Dat is speculatie. Mag, maar EG beroept zich op de getallen en op basis van de getallen merk ik op dat het idioot is om te vergelijken met alleen het jaar daarvoor (het absolute dieptepunt) en het jaar 2007 buiten beschouwing te laten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
maar is het goed mogelijk dat de bonussen, zeker als Q1 een goed kwartaal zou zijn geweest, in 2009 hoger liggen dan in 2007 wat het absolute topjaar was.
Ik ben niet op de hoogte van de praktijk dat er ineens iemand aan je deur staat met een mooi praatje en dat je een uur later er weer een lening bij hebt.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:30 schreef henkway het volgende:
Het bestelen van de gewone man is tot cultuur verheven, door hem steeds meer leningen in de mik te duwen,
Trickle down economics (TD effect is nl. een marketingterm!) wordt heden ten dage aan Ronald Reagan, of beter Reaganomics toegeschreven. Het is zelfs een oudere term, maar dat terzijde.quote:De westerse wereld gaat ten onder aan de graaicultuur van de superrijken, die gezamenlijk de mensheid naar de armoede drijven, trickle down effect noemde Bush het
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |