SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kopieer de links in de adresbalk van je browser. Er gaan geruchten dat in IE de boel weleens vast kan lopen, probeer het dan nogmaals of probeer een andere browser.
Aangezien je geen activatiekey krijgt met deze methode, kan je één van deze activatiekeys gebruik om te activeren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht geen van beide methoden baat hebben, dan kan je altijd nog de RC verkrijgen via het bittorrent netwerk of nieuwsgroepen. Dit is natuurlijk volledig op eigen risico, maar de juist versies zwerven er wel rond. Je kan een activatiekey van hierboven gebruiken om te activeren. Let wel op dat er versies rondzwerven die botnets aanmaken. Het beste is de officiële weg te bewandelen. Voor meer informatie over de botnets kan je hier even kijken. Wees gewaarschuwd!
Volgens Microsoft is de Beta geldig tot en met 1 Augustus, 2009. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Juli, 2009.
Volgens Microsoft is de RC geldig tot en met 1 Juni, 2010. Het om het uur afsluiten van de PC begint op 1 Maart, 2010.Installeren: SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Release Candidate basics: SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Windows XP Mode De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken. ![]()
Deze links bevatten nuttige informatie voor als je wat meer wil weten over Windows 7:http://blogs.msdn.com/tim(...)ndows-7-secrets.aspx (erg nuttig) http://www.pcpro.co.uk/fe(...)es-of-windows-7.html (erg nuttig) http://i.gizmodo.com/5131(...)beats-mac-os-xs-dock http://gizmodo.com/506966(...)ideo-and-impressions http://gizmodo.com/507021(...)s-7-will-smash-vista http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=106237&pn=1 http://www.sevenforums.com/ http://www.optelsom.nl/windows-7-de-leukste-nieuwe-features.html http://tweakers.net/revie(...)een-eerste-blik.html
De OP is hier terug te vinden.![]()
lapo vorige topicquote:Eens in de zoveel tijd doe ik iets raars met mijn muis en kopjes wardoor Firefox langzaam weg 'fade' om binnen diezelfde seconde weer terug te komen. (tijdens het wegfaden worden de rest van de schermpjes ook doorzichtig maar je kan nog wel het venster zien.
Weten jullie hoe ik dit doe?![]()
Waarschijnlijk zit je met je muis even in de rechteronderhoek (bureaublad weergeven) zonder dat je het in de gaten hebtquote:Op maandag 21 september 2009 22:42 schreef IHVK het volgende:
Eens in de zoveel tijd doe ik iets raars met mijn muis en kopjes wardoor Firefox langzaam weg 'fade' om binnen diezelfde seconde weer terug te komen. (tijdens het wegfaden worden de rest van de schermpjes ook doorzichtig maar je kan nog wel het venster zien.
Weten jullie hoe ik dit doe?![]()
![]()
Ik heb alles op standaardwaarden gezet maar ook dat help niet. het probleem lijkt niet oplosbaar te zijn,helaas.quote:Op maandag 21 september 2009 22:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Bij videobestanden gewoon standaard, maar bij dvd's afspelen staat er ook 'geen actie ondernemen'.![]()
Waar kan ik hem kopen dan?quote:Op maandag 21 september 2009 22:46 schreef Ame_thyst het volgende:
echte release? Die is er al een maand
![]()
Oh blijkbaar nog niet in de winkels. Apart. Via school heb ik em.Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen![]()
* Wacht op mijn gratis update
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Na jaren op nero 6 te hangen is het nu tijd om over te gaan.
Nero6 had ik omdat het de laatste niet hele erg bloatware was van nero en het werkte gewoon goed.
Nero 6 en windows 7 zijn geen vrienden en de nieuwe nero's moet ik niet.
Iemand tips? Iso/Img branden, dvd files, mp3, etc de hele zooi met een prettige interface.![]()
Ik keek net even...quote:Op maandag 21 september 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:
Via school enzo kan je het al krijgen.
Consumer release is 22 Oktober.
Waarom Pro en niet meteen Ultimate?![]()
Er is een gratis versie van Nero 9 die geen bloatware is toch?quote:Op maandag 21 september 2009 22:55 schreef Godtje het volgende:
Na jaren op nero 6 te hangen is het nu tijd om over te gaan.
Nero6 had ik omdat het de laatste niet hele erg bloatware was van nero en het werkte gewoon goed.
Nero 6 en windows 7 zijn geen vrienden en de nieuwe nero's moet ik niet.
Iemand tips? Iso/Img branden, dvd files, mp3, etc de hele zooi met een prettige interface.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 23:00:31 ]![]()
TVPThere is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"![]()
Nouja, gratis...quote:Op maandag 21 september 2009 23:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is een gratis versie van Nero 9 die geen bloatware is toch?
Ik gebruik hier Nero v9.2.6.0 Micro build 2.0 NL.
Vast wel ergens vandaan te plukken....![]()
![]()
quote:Op maandag 21 september 2009 23:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nouja, gratis...
Ik gebruik hier Nero v9.2.6.0 Micro build 2.0 NL.
Vast wel ergens vandaan te plukken....
http://www.nero.com/enu/nero9-introduction.html.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 23:06:15 ]![]()
Ok nice, dat wist ik niet.quote:Op maandag 21 september 2009 23:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.nero.com/enu/nero9-introduction.html.
Ik gebruik zelf trouwens ook alleen maar Burning ROM, al die andere zooi kan me gestolen worden. Als dat gratis ding inderdaad alleen de compleet fucntionerende Burning ROM betreft, is dat best interessant!![]()
TVP'tje!
Draai het nu zelf ook al een aantal maanden en ik ben over. Was een echte XP fan, maar in Win7 heb ik een waardige opvolger gevonden.
Vooral die XP mode is grappig
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming![]()
Nooit geweten hoe dat werkte..quote:Op maandag 21 september 2009 23:25 schreef Adolecens het volgende:
TVP'tje!
Draai het nu zelf ook al een aantal maanden en ik ben over. Was een echte XP fan, maar in Win7 heb ik een waardige opvolger gevonden.
Vooral die XP mode is grappig
Hoe duur is die via school?![]()
Uit de OP:quote:Op maandag 21 september 2009 23:42 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Nooit geweten hoe dat werkte..
Hoe duur is die via school?quote:# Windows XP Mode De Windows XP Mode is hier te downloaden. Het vereist echter wel de functie "hardware virtualization". Deze functie moet je inschakelen in je BIOS. Kun je deze functie niet inschakelen? Jammer, maar dan kun je Windows XP Mode helaas niet gebruiken.Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming![]()
Trouwens als ik hem via de uni haal gewoon he Zargon, dan hoef ik toch helemaal niks te betalen (en ook niet die 20 euro voor die gratis update Home Premium..)
En dan heb je ook meteen Pro of Ultimate toch?
Of heeft zo een school download toch nadelen?![]()
Ik ben via mijn school aangemeld bij MSDN Academic Alliance (MSDNAA) en daar is het inderdaad gratis. Kan er misschien dus aanliggen waar je bent aangemeld, maar ik gok dat het gratis is. Probeer het anders te downloaden, ik zie dan namelijk FREE als prijs staan.quote:Op maandag 21 september 2009 23:49 schreef IHVK het volgende:
Trouwens als ik hem via de uni haal gewoon he Zargon, dan hoef ik toch helemaal niks te betalen (en ook niet die 20 euro voor die gratis update Home Premium..)
Of heeft zo een school download toch nadelen?
Ik heb Pro tot mijn beschikking, Ultimate is er (nog) niet. Op deze manier heeft geen nadelen. Gratis, legaal en snel,.
![]()
Hm ik denk dat Universiteit Leiden dat niet heeft want ze hebben surfspot, wat korting geeft en waar je het nog niet kan krijgen.![]()
![]()
Downloaden via andere wegen is ook een optiequote:Op dinsdag 22 september 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
Hm ik denk dat Universiteit Leiden dat niet heeft want ze hebben surfspot, wat korting geeft en waar je het nog niet kan krijgen.
![]()
![]()
Ja, bij SURFspot krijg je korting, maar is het niet gratis geloof ik.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
Hm ik denk dat Universiteit Leiden dat niet heeft want ze hebben surfspot, wat korting geeft en waar je het nog niet kan krijgen.
Downloaden op zich is het probleem meestal niet, een legale key wel.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:08 schreef editoor het volgende:
[..]
Downloaden via andere wegen is ook een optie
![]()
Dat is ook een optie maar het zuigt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:08 schreef editoor het volgende:
[..]
Downloaden via andere wegen is ook een optie
Op MSNDAA zie ik dat delen van de Leidse Universiteit wel de key hebben, geen idee of het voor heel de universiteit geldt dan. FF checken.![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dat is ook een optie maar het zuigt.
Op MSNDAA zie ik dat delen van de Leidse Universiteit wel de key hebben, geen idee of het voor heel de universiteit geldt dan. FF checken.
http://www.msdnaa.net/search/SchoolSearchIntl.aspx.
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2009 00:16:47 ]![]()
Ja niet mijn studie dus, maar ik heb de admin van Leiden een mailtje gestuurd of het kan.
Niet geschoten altijd mis.![]()
![]()
Gewoon een tooltje gebruiken. Je hebt helemaal geen key nodigquote:Op dinsdag 22 september 2009 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, bij SURFspot krijg je korting, maar is het niet gratis geloof ik.
[..]
Downloaden op zich is het probleem meestal niet, een legale key wel.
![]()
![]()
Wist je dat software fraude gewoon strafbaar is in Nederland?quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:32 schreef editoor het volgende:
[..]
Gewoon een tooltje gebruiken. Je hebt helemaal geen key nodig![]()
Wist je dat een mp3tje uploaden strafbaar is? Dat te hard rijden strafbaar is?quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:35 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wist je dat software fraude gewoon strafbaar is in Nederland?
![]()
En wie zegt dat ik 7 niet ga aanschaffen?
[ Bericht 4% gewijzigd door editoor op 22-09-2009 02:45:50 ]![]()
Ik heb wel W7 Enterprise via MSDNAA (TU Delft), maar nooit een key gekregen... Het is (naar mijn weten volkomen legaal) wel 3 keer te rekken met dat re-arm gebeuren, maar het houdt een keertje op.
Misschien die gasten van MA3D/Signpost eens mailen....
Het OS zelf bevalt me prima. Deze machine gebruik ik eigenlijk alleen voor het spelen van de game EVE-Online, en de performance in W7 is geweldig (MSI 8800 GTS 512MB videoplank).
Het geheel draait verder gewoon erg soepel. Ondanks mijn liefde voor het UNIX/Linux/Apple gebeuren heeft MS hiermee een prima OS afgeleverd vind ik. Ik merk eigenlijk geen verschil met XP qua performance, terwijl Vista toch wel erg lang deed over bepaalde zaken zoals Windows updates e.d.![]()
tvp. Nog meer mensen die 8 Oktober naar het launch event in Den Haag gaan?"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Binnenkort ook maar eens aan dit project beginnen
Is Windows 7 wel goed compatible met drivers voor bestaande hardware, etc? Zit 't er al ingebakken of zit er zo'n modus op om 't eventueel geïnstalleerd te krijgen?
Vista meteen naar de prullenmand als je eenmaal W7 gebruikt, hmm ik ben benieuwd
"If you're not a manc, you're a wank"![]()
Ik heb niks geen drivers te hoeven installeren. Doet ie allemaal zelf.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:14 schreef Eric_Cantona het volgende:
Binnenkort ook maar eens aan dit project beginnen
Is Windows 7 wel goed compatible met drivers voor bestaande hardware, etc? Zit 't er al ingebakken of zit er zo'n modus op om 't eventueel geïnstalleerd te krijgen?
Vista meteen naar de prullenmand als je eenmaal W7 gebruikt, hmm ik ben benieuwd![]()
Ik gebruik nu nog een betabuild van Windows 7 Ultimate x64 en werkt echt perfect voor de 3 maanden dat ik het nu gebruik. Ik wacht nog op de key die ik van MA3D zou moeten krijgen, dan ga ik over naar de final versie van Windows 7 Professional x64.Volgens mij moest je de keys altijd zelf aanvragen bij MA3D? Ik heb het 2 dagen geleden gedaan, maar nog geen antwoord gehad terwijl ze meestel wel snel zijn met antwoorden daarzo...quote:Op dinsdag 22 september 2009 04:16 schreef Henno het volgende:
Ik heb wel W7 Enterprise via MSDNAA (TU Delft), maar nooit een key gekregen... Het is (naar mijn weten volkomen legaal) wel 3 keer te rekken met dat re-arm gebeuren, maar het houdt een keertje op.
Misschien die gasten van MA3D/Signpost eens mailen....
Het OS zelf bevalt me prima. Deze machine gebruik ik eigenlijk alleen voor het spelen van de game EVE-Online, en de performance in W7 is geweldig (MSI 8800 GTS 512MB videoplank).
Het geheel draait verder gewoon erg soepel. Ondanks mijn liefde voor het UNIX/Linux/Apple gebeuren heeft MS hiermee een prima OS afgeleverd vind ik. Ik merk eigenlijk geen verschil met XP qua performance, terwijl Vista toch wel erg lang deed over bepaalde zaken zoals Windows updates e.d.
Hoe dik is dat dan wel niet?![]()
Ik heb nu een weekje Windows 7 ultimate (6.1.7600) draaien, maar het bevalt me erg goed moet ik zeggen. Ik vind hem vlotter aan voelen dan Vista. Installatie ging erg soepel. Daarna drivers voor de videokaart en de netwerkkaart geinstalleerd, werkt nu allemaal als een zonnetje!
Enige probleem is dat hij nog niet wil activeren![]()
![]()
hoe werkt dat dan, want hier op de unie hebben we wel programma servers waar je bijvoorbeeld Acad of PS vandaan kunt halen maar geen windows of iets dergelijks.quote:Op maandag 21 september 2009 23:49 schreef IHVK het volgende:
Of heeft zo een school download toch nadelen?
edit:
Ik zie nu dat we een msdnaa licence hebben (zelfs mijn eigen bouwkunde faculteit)
echter wanneer ik software centre doe krijg ik een foutmelding dat de site niet gevonden kan worden.
Zou ik perse op de TU moeten zijn om het te laten werken want via vpn werkt het blijkbaar niet.
[ Bericht 23% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 22-09-2009 13:52:34 ]1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
TU Delft? Dan gewoon aanmelden met je TU Delft email adres op www.ma3d.comquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe werkt dat dan, want hier op de unie hebben we wel programma servers waar je bijvoorbeeld Acad of PS vandaan kunt halen maar geen windows of iets dergelijks.
edit:
Ik zie nu dat we een msdnaa licence hebben (zelfs mijn eigen bouwkunde faculteit)
echter wanneer ik software centre doe krijg ik een foutmelding dat de site niet gevonden kan worden.
Zou ik perse op de TU moeten zijn om het te laten werken want via vpn werkt het blijkbaar niet.
Voor andere TUs weet ik het niet..Hoe dik is dat dan wel niet?![]()
TU eindhoven, ik zal het morgen eens navragenquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:57 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
TU Delft? Dan gewoon aanmelden met je TU Delft email adres op www.ma3d.com
Voor andere TUs weet ik het niet..1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ik draai Windows 7 nu een ruime week, en ik moet zeggen dat dit eigenlijk het eerste Microsoft OS is wat in een keer goed werkt. Heb nog nergens een probleem mee gehad. Alles werkt ook vlekkeloos, zonder patches of andere vormen van updates nodig te hebben.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
Hoezo aftellen
Win 7 enterprise is al uit sinds Augustus
Loopt als een trein.
Wel af en toe nog last van traag laden van de explorer
(Groene balk probleem)Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.![]()
Zoals vaker gezegd is, de RTM is uit. De versie die in de winkel ligt komt pas 22 oktober. Daar is het naar aftellen geblazen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:30 schreef desiredbard het volgende:
Hoezo aftellen
Win 7 enterprise is al uit sinds Augustus
Loopt als een trein.
Wel af en toe nog last van traag laden van de explorer
(Groene balk probleem)
Je bedoelt IE?
* Ezechielk gebruikt FF, heeft daar dus geen last van
nopequote:Op dinsdag 22 september 2009 18:33 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Zoals vaker gezegd is, de RTM is uit. De versie die in de winkel ligt komt pas 22 oktober. Daar is het naar aftellen geblazen.
Je bedoelt IE?
* Ezechielk gebruikt FF, heeft daar dus geen last van
explorer
je opent de netwerkomgeving of je root folder en het geopebnde vernster populeert niet en heeft alleen een hele trage timerbalk in de adresbar
Een redelijk goed gedocumenteerd verschijnsel met de prereleasesMuslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.![]()
Woa! doorzichtige taakbalk.. Is dat alles wat 7 meer heeft tov. XP-pro?heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Woa! doorzichtige taakbalk.. Is dat alles wat 7 meer heeft tov. XP-pro?
![]()
![]()
in dat geval kan je ook de re-arm optie gebruikenquote:Op dinsdag 22 september 2009 02:37 schreef editoor het volgende:
[..]
Wist je dat een mp3tje uploaden strafbaar is? Dat te hard rijden strafbaar is?![]()
En wie zegt dat ik 7 niet ga aanschaffen?![]()
![]()
Jep, dat is alles. Blijf jij dus maar mooi XP draaien tot 2040.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Woa! doorzichtige taakbalk.. Is dat alles wat 7 meer heeft tov. XP-pro?![]()
Was een tvp "fok-schtijl"
OT: the aeroshake!
is alt-tab / alt-space-x niet makkelijker?heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk![]()
can't waitquote:Op maandag 21 september 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:
Via school enzo kan je het al krijgen.
Consumer release is 22 Oktober.![]()
al kan ik em al via digitale download (officiele download van microsoft) krijgen voor 119 euro (ultimate engels)
iemand een idee wat de winkelprijzen zullen gaan doen..
zal de retail ultimate werkelijk voor de schamele 300 euro in de schappen liggen?![]()
Ik moet zeggen dat ik daar nog geen enkele keer last van heb gehad. Ik ken het wel vanuit Vista, hier ben ik het nog niet tegen gekomenquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nope
explorer
je opent de netwerkomgeving of je root folder en het geopebnde vernster populeert niet en heeft alleen een hele trage timerbalk in de adresbar
Een redelijk goed gedocumenteerd verschijnsel met de prereleases
Heb sinds Gister Windows 7 Enterprise 64Bit op me laptop geinstalleerd.
Na wat Drivertjes Zoeken op het internet die Windows 7 zelf niet had was alles in orde.
Loopt egt Heerlijk, Had eerst Vista op mn laptop maar was zo traag als wat.
Windows 7 > Windows Vista 4sure.
Voor de mensen die Problemen hebben met Drivers in Windows 7. Bij 90% van alle Drivers kan je de Drivers van Vista gebruiken alleen met je wel de zelfde Soort pakken dus:
Windows Vista Enterprise 64B Drivers = Windows 7 Enterprise 64B Drivers
Windows Vista Home Premium 32B Drivers = Windows 7 Home Premium 32B Drivers
etc etc..Jeweet!![]()
Er zijn geen drivers voor verschillende versies, alles is universeel. Er wordt alleen onderscheid gemaakt tussen x86 en x64.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:29 schreef Vengswiejj het volgende:
Voor de mensen die Problemen hebben met Drivers in Windows 7. Bij 90% van alle Drivers kan je de Drivers van Vista gebruiken alleen met je wel de zelfde Soort pakken dus:
Windows Vista Enterprise 64B Drivers = Windows 7 Enterprise 64B Drivers
Windows Vista Home Premium 32B Drivers = Windows 7 Home Premium 32B Drivers
etc etc..![]()
ik ga straks "even" de home premium x64 op m'n desktopserver (== htpc) gooien en kijken hoe dat draait..
alleen nog wat extra ram bijkopen zodat er 8GB in de htpc zit...![]()
8GB in een htpc? Heb jij een holodeck of zo?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef mschol het volgende:
ik ga straks "even" de home premium x64 op m'n desktopserver (== htpc) gooien en kijken hoe dat draait..
alleen nog wat extra ram bijkopen zodat er 8GB in de htpc zit...
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.![]()
hij is naast htpc ook server (virtueel windows 2003) dus dan is extra ram altijd handig, daarnaast snoept m'n onboard videokaart ook geheugen weg...quote:Op woensdag 23 september 2009 15:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
8GB in een htpc? Heb jij een holodeck of zo?
en dus om de boel soepel te laten draaien gaat er 8GB in...![]()
Misschien een noob vraag maar wat is het verschil tussen x64 en x86? Vraag me het al tijden af...We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight![]()
grootste verschil is de mogelijkheid om meer dan 4GB aan geheugen aan te spreken..quote:Op donderdag 24 september 2009 08:29 schreef chansadres het volgende:
Misschien een noob vraag maar wat is het verschil tussen x64 en x86? Vraag me het al tijden af...
X86 kan maximaal 4GB geheugen aanspreken, dus als je 4GB ram hebt en je hebt een videokaart met ook 1 GB zal je in het OS "slechts" 3GB RAM zien.
x64 kan theoretisch 16 Exabytes aan (dat is twee trappen hoger dan Terabytes)
voor het gehele specifieke verschil: http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64![]()
Heb sinds eergisteren Windows 7 Enterprise 64 Bit.
Gek is wel dat hij nu nog steeds maar 3 Gb Ram ziet zitten, ipv 4.
Terug naar de winkel met mn Ram?(phew for a minute there i lost myself i lost myself![]()
Idd, want hij hoort het te zien.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:41 schreef Jeeh het volgende:
Terug naar de winkel met mn Ram?
![]()
Voor zover mijn PC-kennis juist is. X86 verwijst naar de 80x86-processors waarbij de processor 32-bit woorden per cycle verwerkt. X64 verwijst naar de 64-bit processors, waarbij de processor 64-bit data/cycle verwerkt. Wat zoveel betekent dat 64-bit processors veel meer gegevens per keer van en naar de RAM kunnen wegschrijven. En nog meer geheugen-adressen kan aansturenquote:Op donderdag 24 september 2009 09:01 schreef mschol het volgende:
[..]
grootste verschil is de mogelijkheid om meer dan 4GB aan geheugen aan te spreken..
X86 kan maximaal 4GB geheugen aanspreken, dus als je 4GB ram hebt en je hebt een videokaart met ook 1 GB zal je in het OS "slechts" 3GB RAM zien.
x64 kan theoretisch 16 Exabytes aan (dat is twee trappen hoger dan Terabytes)
voor het gehele specifieke verschil: http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64
Nu mijn vraag, als ik Xp-Pro op een 64-bit dual-core systeem installeer. Zijn er dan nadelen kwa performance? of ben ik op de een of andere manier beter af met vista of Windows7?
[ Bericht 6% gewijzigd door Schenkstroop op 25-09-2009 13:07:43 ]heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
Het kan zijn dat je moederbord dat niet ondersteund. Kijk eens in het boekje van je moederbord om te zien welke geheugenconfiguraties er mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:41 schreef Jeeh het volgende:
Terug naar de winkel met mn Ram?Don't hurry, be crappy!![]()
Als je een 32-bits versie van XP-Pro installeert dan mis je de eventuele voordelen van 4 of meer GB aan geheugen. Tevens is de processor in theorie is *ietsje* trager dan een native 32-bits CPU omdat hij eigenlijk voor 64-bits geoptimaliseerd is. Maar dat is gezeik in de marge en zul je niet merken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Nu mijn vraag, als ik Xp-Pro op een 64-bit dual-core systeem installeer. Zijn er dan nadelen kwa performance? of ben ik op de een of andere manier beter af met vista of Windows7?
Met een 64-bits versie van XP heb je dat natuurlijk niet. Maar de 64-bits versie van XP is duidelijk geen consumentenversie (hij is ook nooit officieel voor de consument vrijgegeven), dus kan het nog wel eens zijn dat je een drivertje niet kunt vinden.
Ongeacht de versie van XP heb je ook nog een probleem dat je niet over de nieuwste DirectX kunt beschikken wat voor een aantal spellen wel vertragend zal kunnen werken.
Vista zou ik sowieso overslaan, dat is de Windows Millenium van de NT-kernels... leuk concept maar het sloeg niet echt aan. Ook niet zo gek, je wordt gek van UAC meldingen.
Bij een nieuwe PC zou ik Windows 7 gewoon afwachten (Of Vista met Windows 7 upgrade-voucher aanschaffen) en die gebruiken. Het is alleen wel dat Windows 7 ook nog nieuw is dus dat je voor een aantal exotische apparaten nog geen drivers kunt vinden. Maar Windows 7 draait wel *erg* lekker!
Ik krijg de releaseversie van Windows 7 Ultimate overigens al op 8 oktober
Don't hurry, be crappy!![]()
Naast het feit dat het 'Millennium' is, is dit natuurlijk compleet bullshit. Ten eerste praten mensen elkaar als kippen zonder kop na zonder dat ze zelf een idee hebben. Want Windows Vista is, zeker sinds de SP's, gewoon een prima OS. Vista is 'geflopt' omdat ze vanaf het begin af aan al de naam tegen had omdat mensen het niet aan de praat konden krijgen op hun Pentium II uit 1999 of dat ze een printer uit 1978 niet konden installeren.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef RiDo78 het volgende:
Vista zou ik sowieso overslaan, dat is de Windows Millenium van de NT-kernels... leuk concept maar het sloeg niet echt aan. Ook niet zo gek, je wordt gek van UAC meldingen.
Wanneer een OS eenmaal de naam tegen heeft bij de grote massa, is het al gedoemd te mislukken, ongeacht of het daadwerkelijk slecht of niet is.![]()
Het feit dat Windows 7 met een speciale Windows XP emulator wordt uitgerust is zeker ook alleen maar marketing? Ik heb Vista een poosje op mijn PC gedraaid en een aantal zaken waren duidelijk trager dan bij Windows XP. Laadtijden waren langer en framerates waren lager. Sommige software draaide in z'n geheel niet (ook niet onder de Compatibility Modus). En bovendien werd ik gillend gek van het eigenwijze gedrag van vista. Ik voeg een netwerkroute toe en Vista lijkt dat gewoon uit te voeren. Helaas is die route niet in de routingtabel terug te vinden. De enige oplossing is om die route er via de DHCP opties in te spelen. En de hostsfile is ook pleite. Die moet je er weer opnieuw in hacken. Oh en altijd en overal die UAC prompts en het nog meer gehate 'this command requiers elevation' commando in de shell.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:58 schreef Saekerhett het volgende:
Naast het feit dat het 'Millennium' is, is dit natuurlijk compleet bullshit. Ten eerste praten mensen elkaar als kippen zonder kop na zonder dat ze zelf een idee hebben. Want Windows Vista is, zeker sinds de SP's, gewoon een prima OS. Vista is 'geflopt' omdat ze vanaf het begin af aan al de naam tegen had omdat mensen het niet aan de praat konden krijgen op hun Pentium II uit 1999 of dat ze een printer uit 1978 niet konden installeren.
Wanneer een OS eenmaal de naam tegen heeft bij de grote massa, is het al gedoemd te mislukken, ongeacht of het daadwerkelijk slecht of niet is.
Zomaar eventjes wat puntjes waar ik bij Vista tegenaangelopen ben, de echte lijst is nog een aardig stuk langer.
Natuurlijk zitten er ook een paar minpunten die in Vista zaten ook in 7, maar een stuk minder. Zoals ik al zei, Windows 7 draait gewoon erg lekker. Het reageert op mijn PC ook een stuk soepeler dan Windows Vista en start een stuk sneller op. Vanaf het moment dat het bios de besturing aan het OS overdraagt is Windows 7 in 9 seconden gestart vanaf een MLC-SSD tegen 17 seconden bij Vista. Bij 2 harddisks in RAID1 doet 7 er 15 seconden over, en is vista met 23 seconden weer net iets trager.
Oh, en een klein detail, mijn pc is geen Pentium II uit 1999, maar bevat wel tamelijk wat idote hardware waardoor hij een leuke hardwarescore van 5,9 haalt onder Vista. Windows 7 vind hem zelfs een 6,4 waard. En met MCSE 2000/2003, MCTS:Vista Configuring op zak en onderweg naar MCITP-E/S, denk ik toch wel dat ik een beetje weet waar ik het over heb.
Misschien dat jij blij bent met je Vista installatie, ik ben alleen snel terug gegaan naar de 64-bits XP Pro. (Over een exotisch OS gesproken; daar in het begin drivers voor vinden was echt een hel!). Nu draai ik XP Pro alleen nog vanaf MLC-SSD voor World of Warcraft (die irritante loadingscreens zijn praktisch verleden tijd) en WoW gebruikt toch geen recentere Direct-XWindows 7 werkt voor mij prima, UAC is een stuk verbeterd en een aantal andere pijnpunten uit Vista zijn eveneens verdwenen. XP programma's lijken weer te draaien zoals het hoort... En dan te bedenken dat de Windows 7 versie die ik heb nog nieteens de genoemde XP-emulator bevat, die komen enkel in de Pro en Ultimate edities van de release versies, en mogelijk zitten ze ook in de RTM's, maar in elk geval niet in de Release Candidate die ik heb.
Nee, Windows Vista is wat dat aan gaat net zo'n flop als Windows ME. Natuurlijk was ME zo instabiel als een kaartenhuis en kun je niets verkeerds zeggen over de stabiliteit van Vista. Maar de overeenkomst is dat zowel de bluescreens van ME als het irritante eigenwijze gedrag van Vista allebei steeds het bloed onder je nagels vandaan weten te halen.Don't hurry, be crappy!![]()
windows 7 is voor 90% hetzelfde als windows vista, ik weet ook niet wat mensen altijd zitten te bitchen, het is veel stabieler dan xp en die uac meldingen kun je gewoon uitzetten.
Het is een nieuw os het is niet gek dat de laadtijden wat langer zijn.
vista is windows 2000
win7 = windows xp1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Door UAC uit te zetten sloop je een belangrijke beveiligingsfunctie uit Vista. Het probleem is niet UAC zelf, maar wel de manier waarop die in Vista aanwezig is. In Windows 7 is UAC ook aanwezig maar het is een heel stuk minder irritant. Mensen die bekend zijn met Linux/Unix kennen bijvoorbeeld het SUDO commando. Dat commando is gemeengoed en daar hoor je niemand over. Maar zelfs de mensen met Unix/Linux ervaring hoor je klagen over de manier waarop UAC geimplementeerd zit in Vista.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
windows 7 is voor 90% hetzelfde als windows vista, ik weet ook niet wat mensen altijd zitten te bitchen, het is veel stabieler dan xp en die uac meldingen kun je gewoon uitzetten.
vista is windows 2000
win7 = windows xp
Het klopt dat Windows 7 veel van Vista weg heeft, maar het werkt wel een stuk soepeler en vloeiender dan Vista. Dus die vergelijking die je maakt tussen Vista vs. W2k en W7 vs WXP gaat wat dat aan gaat mank, W2K voelt ook lichter aan door het gebrek van alle grafische 'teletubbie' zooi die XP rijk is. Dat is geheel in contrast met het meer-grafische W7 die gewoon soepeler lijkt te lopen dan Vista. En met soepeler heb ik het dan over het starten van applicaties, verschijnen en verdwijnen van vensters en dergelijke. Windows 7 is een stuk zwaarder dan Vista, maar pakt een aantal dingen veel efficienter aan dan Vista. Daardoor zijn de laadtijden van 7 ook een stuk korter dan die van Vista.Don't hurry, be crappy!![]()
Nou, nou... Zo erg als 2000 is Vista nou ook weer niet. Aan het begin was Vista nogal kut. Maar als je nu gewoon een normaal stabiel geupdate systeem hebt. Is het aardig snel en stabielquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vista is windows 2000
win7 = windows xp
![]()
Vista zou rare dingen doen mbt. content op je PC, het tegenhouden, verwijderen, je aanspreken op rechten, je dwingen iTunes te kopen, gegevens automatisch doorsturen etcetera, gedwongen auto-update. MS was in die tijd publiek aan het aankondigen dat ze nauw samenwerkten met NSA. Ik weet het niet precies en ben te lui om het opte zoeken. maar ik had zoiets van Steek die hele Vista maar in je reet Billquote:Op vrijdag 25 september 2009 19:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Naast het feit dat het 'Millennium' is, is dit natuurlijk compleet bullshit. Ten eerste praten mensen elkaar als kippen zonder kop na zonder dat ze zelf een idee hebben. Want Windows Vista is, zeker sinds de SP's, gewoon een prima OS. Vista is 'geflopt' omdat ze vanaf het begin af aan al de naam tegen had omdat mensen het niet aan de praat konden krijgen op hun Pentium II uit 1999 of dat ze een printer uit 1978 niet konden installeren.
Wanneer een OS eenmaal de naam tegen heeft bij de grote massa, is het al gedoemd te mislukken, ongeacht of het daadwerkelijk slecht of niet is.
Maarja als ik ooit nog nieuwe spullen koop wil ik wel een OS dat x64 goed benut. Als ik XP-32 draai op een X64 systeem, dan voert de computer toch gewoon 2 instructies van 32 uit per keer, dat kan toch? Ik dacht dta dat zo werkte namelijk.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
Ik draai nu al een tijdje W7 maar sinds een paar dagen is het echt opeens retetraag. Opstarten en alles gaat zoas het ging. Maar als ik een programma opent dan duurt dat langer dan eerst. Iemand een idee wat het kan zijn? Het is niet zo dat het veel processorkracht of geheugen inneemt niet meer dan anders. Het is gewoon super traag met dingen opstarten enz.
Systeem specs:
processor: Intel E8400 (2x 3ghz)
geheugen: 4gb
grafrische kaart: 9800gt
ik draai windows 7 ultimate x64![]()
Amen to that.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.![]()
Kijk om te beginnen eens in je resource monitor is of je iets kan vinden wat verantwoordelijk is voor de traagheid.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:31 schreef RichardRichard het volgende:
Ik draai nu al een tijdje W7 maar sinds een paar dagen is het echt opeens retetraag. Opstarten en alles gaat zoas het ging. Maar als ik een programma opent dan duurt dat langer dan eerst. Iemand een idee wat het kan zijn? Het is niet zo dat het veel processorkracht of geheugen inneemt niet meer dan anders. Het is gewoon super traag met dingen opstarten enz.
Systeem specs:
processor: Intel E8400 (2x 3ghz)
geheugen: 4gb
grafrische kaart: 9800gt
ik draai windows 7 ultimate x64![]()
Sinds vanmiddag Windows 7 draaiende op m'n laptop, alleen krijg ik m'n videokaart maar niet fatsoenlijk geïnstalleerd en ook nog geen directe oplossing gevonden.
Iemand 'n tip voor me die wellicht aanslaat?
Specs:
HP Pavilion DV 9000 serie
NVidia GeForce Go 7600
M'n schermbeveiliging kan niet eens draaien
De Nvidia drivers staat er al op?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:49 schreef Eric_Cantona het volgende:
Sinds vanmiddag Windows 7 draaiende op m'n laptop, alleen krijg ik m'n videokaart maar niet fatsoenlijk geïnstalleerd en ook nog geen directe oplossing gevonden.
Iemand 'n tip voor me die wellicht aanslaat?
Specs:
HP Pavilion DV 9000 serie
NVidia GeForce Go 7600
M'n schermbeveiliging kan niet eens draaien
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us![]()
Volgens mij begrijpen we elkaar nu even niet, er staat daar geen beta of niets tussen voor mijn kaart. Ik heb al verschillende versies geprobeerd. Ik ga nu nog eens proberen 'n Vista-driver te installeren in compatibiliteitsmodus. Zoals ik gelezen heb, zijn er meer notebooks met dit probleem.quote:"If you're not a manc, you're a wank"![]()
Ik bedoelde inderdaad meer of je het deed met de default driver van windows of dat je hem al van de nvidia site af had. gaf de default windows ook problemen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:02 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen we elkaar nu even niet, er staat daar geen beta of niets tussen voor mijn kaart. Ik heb al verschillende versies geprobeerd. Ik ga nu nog eens proberen 'n Vista-driver te installeren in compatibiliteitsmodus. Zoals ik gelezen heb, zijn er meer notebooks met dit probleem.![]()
Yup, maar ik heb 't nu dus op de manier gedaan zoals hierboven beschreven en nu werkt 't ineensquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad meer of je het deed met de default driver van windows of dat je hem al van de nvidia site af had. gaf de default windows ook problemen?Gelukkig maar
Even wennen zeg, kan ik trouwens gewoon 't klassieke startmenu instellen? Kan 't nergens vinden
Dat kan niet dus dat kan kloppen. Die is verdwenen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef Eric_Cantona het volgende:
kan ik trouwens gewoon 't klassieke startmenu instellen? Kan 't nergens vinden![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:
Wil niet lullig doen maar W2K Pro is verschrikkelijk veel gebruikt in het bedrijfsleven en ook bij de consument ook al kon die er eigenlijk niet aan komen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Kan wel alleen je moet daarvoor wat dieper in de instellingen graven....quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan niet dus dat kan kloppen. Die is verdwenen.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen![]()
Kun je me op weg helpen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:58 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kan wel alleen je moet daarvoor wat dieper in de instellingen graven....
knap.. de code van het oude startmenu is volledig weggehaald (en vervangen met de nieuwe code) als ik google moet gelovenquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:58 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kan wel alleen je moet daarvoor wat dieper in de instellingen graven....
enige wat ik kan vinden is de hele smerige hack CSmenu...
maar TS: leer gewoon leven met het veel betere W7 start menu...![]()
Ja hoor. Ik vind ze allemaal half en net niks maar als je graag een beetje wil klooien.quote:
2 methodes om iets te krijgen wat er een beetje op lijkt.
http://www.sevenforums.co(...)lable.html#post41112
http://win7vista.com/index.php?topic=1414.0
Voor de rest zijn er wat third party tools die via google makkelijk te vinden zijn.![]()
Ik krijg constant meldingen dat Internet Explorer 8 gesloten moet worden. En als ik daar dan op klik, dan blijft IE8 gewoon draaien. Meer mensen die hier last van hebben?Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!![]()
nieuwe look vind ik niet erg, maar was eigenlijk wel blij met de "classic 2000/xp look" mij intresseert de eyecandy niet. Meest irritante van vista vond ik naast de geroemde UAC de Explorer look .. dat was voor mij de killer.
Die library functie klinkt ook niet erg joy-jipp-![]()
Met XP waren er ook veel features die voor de leek het eerder lastiger maakte dan beter, hoewel een paar intressante toevoegingen waren. 99% van de features en gadgets/gimmicks zijn ronduit troep dat verwacht ik ook van windows 7
Ik hoef niet bij het oude te blijven maar als MS aan mijn bestanden gaat zitten en zelf wel gaat bepalen wat ik wil zien dan is het![]()
ik w8 wel lekker met aanschaf totdat er wat customizations zijn die het de moeite waard maken om W7 te draaien
Ander iets: Vista pakte standaard veel CPU dat is algemeen bekend, ook DRM en beeld kwaliteit werd nadeling beinvloed als je iets niet volgens MS *Standaard* mocht doen.. hoe zit dat nu met W7? in idle is je CPU dan bezig met op de achtergrond te "optimaliseren", "indexeren" en een lame bewegende achtergrond (funny maar)
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent![]()
Windows 7 is in Aero sneller dan in de classic look, maar dat wist je natuurlijk al?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:07 schreef mr4hughz het volgende:
nieuwe look vind ik niet erg, maar was eigenlijk wel blij met de "classic 2000/xp look" mij intresseert de eyecandy niet.![]()
Ik ben ook van plan om Vista helemaal over te slaan, en wacht daarom met het aanschaffen van mn nieuwe laptop tot ik W7 daarop geinstalleerd kan krijgen. Heeft iemand een idee wanneer dit is, dus niet Vista met een upgrade voucher oid, maar een laptop met W7 OEM versie oid...quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef RiDo78 het volgende:
Bij een nieuwe PC zou ik Windows 7 gewoon afwachten (Of Vista met Windows 7 upgrade-voucher aanschaffen) en die gebruiken. Het is alleen wel dat Windows 7 ook nog nieuw is dus dat je voor een aantal exotische apparaten nog geen drivers kunt vinden. Maar Windows 7 draait wel *erg* lekker!
Ik krijg de releaseversie van Windows 7 Ultimate overigens al op 8 oktober
Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part!
Zeetakje: "Smiles per gallon is more important than miles per gallon"
Hattrick: Raging Bulls United (764020)
HT jeugd: Dolle Stiertjes (1449195)![]()
22 oktquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:29 schreef NelisZ het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om Vista helemaal over te slaan, en wacht daarom met het aanschaffen van mn nieuwe laptop tot ik W7 daarop geinstalleerd kan krijgen. Heeft iemand een idee wanneer dit is, dus niet Vista met een upgrade voucher oid, maar een laptop met W7 OEM versie oid...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: