nopequote:Op dinsdag 22 september 2009 18:33 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Zoals vaker gezegd is, de RTM is uit. De versie die in de winkel ligt komt pas 22 oktober. Daar is het naar aftellen geblazen.
Je bedoelt IE?
* Ezechielk gebruikt FF, heeft daar dus geen last van
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Woa! doorzichtige taakbalk.. Is dat alles wat 7 meer heeft tov. XP-pro?
in dat geval kan je ook de re-arm optie gebruikenquote:Op dinsdag 22 september 2009 02:37 schreef editoor het volgende:
[..]
Wist je dat een mp3tje uploaden strafbaar is? Dat te hard rijden strafbaar is?![]()
En wie zegt dat ik 7 niet ga aanschaffen?
Jep, dat is alles. Blijf jij dus maar mooi XP draaien tot 2040.quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Woa! doorzichtige taakbalk.. Is dat alles wat 7 meer heeft tov. XP-pro?
can't waitquote:Op maandag 21 september 2009 22:51 schreef IHVK het volgende:
Via school enzo kan je het al krijgen.
Consumer release is 22 Oktober.
Ik moet zeggen dat ik daar nog geen enkele keer last van heb gehad. Ik ken het wel vanuit Vista, hier ben ik het nog niet tegen gekomenquote:Op dinsdag 22 september 2009 18:55 schreef desiredbard het volgende:
[..]
nope
explorer
je opent de netwerkomgeving of je root folder en het geopebnde vernster populeert niet en heeft alleen een hele trage timerbalk in de adresbar
Een redelijk goed gedocumenteerd verschijnsel met de prereleases
Er zijn geen drivers voor verschillende versies, alles is universeel. Er wordt alleen onderscheid gemaakt tussen x86 en x64.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:29 schreef Vengswiejj het volgende:
Voor de mensen die Problemen hebben met Drivers in Windows 7. Bij 90% van alle Drivers kan je de Drivers van Vista gebruiken alleen met je wel de zelfde Soort pakken dus:
Windows Vista Enterprise 64B Drivers = Windows 7 Enterprise 64B Drivers
Windows Vista Home Premium 32B Drivers = Windows 7 Home Premium 32B Drivers
etc etc..
8GB in een htpc? Heb jij een holodeck of zo?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:58 schreef mschol het volgende:
ik ga straks "even" de home premium x64 op m'n desktopserver (== htpc) gooien en kijken hoe dat draait..
alleen nog wat extra ram bijkopen zodat er 8GB in de htpc zit...
hij is naast htpc ook server (virtueel windows 2003) dus dan is extra ram altijd handig, daarnaast snoept m'n onboard videokaart ook geheugen weg...quote:Op woensdag 23 september 2009 15:34 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
8GB in een htpc? Heb jij een holodeck of zo?
grootste verschil is de mogelijkheid om meer dan 4GB aan geheugen aan te spreken..quote:Op donderdag 24 september 2009 08:29 schreef chansadres het volgende:
Misschien een noob vraag maar wat is het verschil tussen x64 en x86? Vraag me het al tijden af...
Idd, want hij hoort het te zien.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:41 schreef Jeeh het volgende:
Heb sinds eergisteren Windows 7 Enterprise 64 Bit.
Gek is wel dat hij nu nog steeds maar 3 Gb Ram ziet zitten, ipv 4.
Terug naar de winkel met mn Ram?
Voor zover mijn PC-kennis juist is. X86 verwijst naar de 80x86-processors waarbij de processor 32-bit woorden per cycle verwerkt. X64 verwijst naar de 64-bit processors, waarbij de processor 64-bit data/cycle verwerkt. Wat zoveel betekent dat 64-bit processors veel meer gegevens per keer van en naar de RAM kunnen wegschrijven. En nog meer geheugen-adressen kan aansturenquote:Op donderdag 24 september 2009 09:01 schreef mschol het volgende:
[..]
grootste verschil is de mogelijkheid om meer dan 4GB aan geheugen aan te spreken..
X86 kan maximaal 4GB geheugen aanspreken, dus als je 4GB ram hebt en je hebt een videokaart met ook 1 GB zal je in het OS "slechts" 3GB RAM zien.
x64 kan theoretisch 16 Exabytes aan (dat is twee trappen hoger dan Terabytes)
voor het gehele specifieke verschil: http://en.wikipedia.org/wiki/X86-64
Het kan zijn dat je moederbord dat niet ondersteund. Kijk eens in het boekje van je moederbord om te zien welke geheugenconfiguraties er mogelijk zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:41 schreef Jeeh het volgende:
Heb sinds eergisteren Windows 7 Enterprise 64 Bit.
Gek is wel dat hij nu nog steeds maar 3 Gb Ram ziet zitten, ipv 4.
Terug naar de winkel met mn Ram?
Als je een 32-bits versie van XP-Pro installeert dan mis je de eventuele voordelen van 4 of meer GB aan geheugen. Tevens is de processor in theorie is *ietsje* trager dan een native 32-bits CPU omdat hij eigenlijk voor 64-bits geoptimaliseerd is. Maar dat is gezeik in de marge en zul je niet merken.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:02 schreef Schenkstroop het volgende:
Nu mijn vraag, als ik Xp-Pro op een 64-bit dual-core systeem installeer. Zijn er dan nadelen kwa performance? of ben ik op de een of andere manier beter af met vista of Windows7?
Naast het feit dat het 'Millennium' is, is dit natuurlijk compleet bullshit. Ten eerste praten mensen elkaar als kippen zonder kop na zonder dat ze zelf een idee hebben. Want Windows Vista is, zeker sinds de SP's, gewoon een prima OS. Vista is 'geflopt' omdat ze vanaf het begin af aan al de naam tegen had omdat mensen het niet aan de praat konden krijgen op hun Pentium II uit 1999 of dat ze een printer uit 1978 niet konden installeren.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef RiDo78 het volgende:
Vista zou ik sowieso overslaan, dat is de Windows Millenium van de NT-kernels... leuk concept maar het sloeg niet echt aan. Ook niet zo gek, je wordt gek van UAC meldingen.
Het feit dat Windows 7 met een speciale Windows XP emulator wordt uitgerust is zeker ook alleen maar marketing? Ik heb Vista een poosje op mijn PC gedraaid en een aantal zaken waren duidelijk trager dan bij Windows XP. Laadtijden waren langer en framerates waren lager. Sommige software draaide in z'n geheel niet (ook niet onder de Compatibility Modus). En bovendien werd ik gillend gek van het eigenwijze gedrag van vista. Ik voeg een netwerkroute toe en Vista lijkt dat gewoon uit te voeren. Helaas is die route niet in de routingtabel terug te vinden. De enige oplossing is om die route er via de DHCP opties in te spelen. En de hostsfile is ook pleite. Die moet je er weer opnieuw in hacken. Oh en altijd en overal die UAC prompts en het nog meer gehate 'this command requiers elevation' commando in de shell.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:58 schreef Saekerhett het volgende:
Naast het feit dat het 'Millennium' is, is dit natuurlijk compleet bullshit. Ten eerste praten mensen elkaar als kippen zonder kop na zonder dat ze zelf een idee hebben. Want Windows Vista is, zeker sinds de SP's, gewoon een prima OS. Vista is 'geflopt' omdat ze vanaf het begin af aan al de naam tegen had omdat mensen het niet aan de praat konden krijgen op hun Pentium II uit 1999 of dat ze een printer uit 1978 niet konden installeren.
Wanneer een OS eenmaal de naam tegen heeft bij de grote massa, is het al gedoemd te mislukken, ongeacht of het daadwerkelijk slecht of niet is.
Door UAC uit te zetten sloop je een belangrijke beveiligingsfunctie uit Vista. Het probleem is niet UAC zelf, maar wel de manier waarop die in Vista aanwezig is. In Windows 7 is UAC ook aanwezig maar het is een heel stuk minder irritant. Mensen die bekend zijn met Linux/Unix kennen bijvoorbeeld het SUDO commando. Dat commando is gemeengoed en daar hoor je niemand over. Maar zelfs de mensen met Unix/Linux ervaring hoor je klagen over de manier waarop UAC geimplementeerd zit in Vista.quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
windows 7 is voor 90% hetzelfde als windows vista, ik weet ook niet wat mensen altijd zitten te bitchen, het is veel stabieler dan xp en die uac meldingen kun je gewoon uitzetten.
Het is een nieuw os het is niet gek dat de laadtijden wat langer zijn.
vista is windows 2000
win7 = windows xp
Nou, nou... Zo erg als 2000 is Vista nou ook weer niet. Aan het begin was Vista nogal kut. Maar als je nu gewoon een normaal stabiel geupdate systeem hebt. Is het aardig snel en stabielquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
windows 7 is voor 90% hetzelfde als windows vista, ik weet ook niet wat mensen altijd zitten te bitchen, het is veel stabieler dan xp en die uac meldingen kun je gewoon uitzetten.
Het is een nieuw os het is niet gek dat de laadtijden wat langer zijn.
vista is windows 2000
win7 = windows xp
Vista zou rare dingen doen mbt. content op je PC, het tegenhouden, verwijderen, je aanspreken op rechten, je dwingen iTunes te kopen, gegevens automatisch doorsturen etcetera, gedwongen auto-update. MS was in die tijd publiek aan het aankondigen dat ze nauw samenwerkten met NSA. Ik weet het niet precies en ben te lui om het opte zoeken. maar ik had zoiets van Steek die hele Vista maar in je reet Billquote:Op vrijdag 25 september 2009 19:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Naast het feit dat het 'Millennium' is, is dit natuurlijk compleet bullshit. Ten eerste praten mensen elkaar als kippen zonder kop na zonder dat ze zelf een idee hebben. Want Windows Vista is, zeker sinds de SP's, gewoon een prima OS. Vista is 'geflopt' omdat ze vanaf het begin af aan al de naam tegen had omdat mensen het niet aan de praat konden krijgen op hun Pentium II uit 1999 of dat ze een printer uit 1978 niet konden installeren.
Wanneer een OS eenmaal de naam tegen heeft bij de grote massa, is het al gedoemd te mislukken, ongeacht of het daadwerkelijk slecht of niet is.
Amen to that.quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Kijk om te beginnen eens in je resource monitor is of je iets kan vinden wat verantwoordelijk is voor de traagheid.quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:31 schreef RichardRichard het volgende:
Ik draai nu al een tijdje W7 maar sinds een paar dagen is het echt opeens retetraag. Opstarten en alles gaat zoas het ging. Maar als ik een programma opent dan duurt dat langer dan eerst. Iemand een idee wat het kan zijn? Het is niet zo dat het veel processorkracht of geheugen inneemt niet meer dan anders. Het is gewoon super traag met dingen opstarten enz.
Systeem specs:
processor: Intel E8400 (2x 3ghz)
geheugen: 4gb
grafrische kaart: 9800gt
ik draai windows 7 ultimate x64
De Nvidia drivers staat er al op?quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:49 schreef Eric_Cantona het volgende:
Sinds vanmiddag Windows 7 draaiende op m'n laptop, alleen krijg ik m'n videokaart maar niet fatsoenlijk geïnstalleerd en ook nog geen directe oplossing gevonden.
Iemand 'n tip voor me die wellicht aanslaat?
Specs:
HP Pavilion DV 9000 serie
NVidia GeForce Go 7600
M'n schermbeveiliging kan niet eens draaien
Volgens mij begrijpen we elkaar nu even niet, er staat daar geen beta of niets tussen voor mijn kaart. Ik heb al verschillende versies geprobeerd. Ik ga nu nog eens proberen 'n Vista-driver te installeren in compatibiliteitsmodus. Zoals ik gelezen heb, zijn er meer notebooks met dit probleem.quote:
Ik bedoelde inderdaad meer of je het deed met de default driver van windows of dat je hem al van de nvidia site af had. gaf de default windows ook problemen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:02 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Volgens mij begrijpen we elkaar nu even niet, er staat daar geen beta of niets tussen voor mijn kaart. Ik heb al verschillende versies geprobeerd. Ik ga nu nog eens proberen 'n Vista-driver te installeren in compatibiliteitsmodus. Zoals ik gelezen heb, zijn er meer notebooks met dit probleem.
Yup, maar ik heb 't nu dus op de manier gedaan zoals hierboven beschreven en nu werkt 't ineensquote:Op dinsdag 29 september 2009 19:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik bedoelde inderdaad meer of je het deed met de default driver van windows of dat je hem al van de nvidia site af had. gaf de default windows ook problemen?
Dat kan niet dus dat kan kloppen. Die is verdwenen.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:27 schreef Eric_Cantona het volgende:
kan ik trouwens gewoon 't klassieke startmenu instellen? Kan 't nergens vinden
quote:
Kan wel alleen je moet daarvoor wat dieper in de instellingen graven....quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:38 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat kan niet dus dat kan kloppen. Die is verdwenen.
Kun je me op weg helpen?quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:58 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kan wel alleen je moet daarvoor wat dieper in de instellingen graven....
knap.. de code van het oude startmenu is volledig weggehaald (en vervangen met de nieuwe code) als ik google moet gelovenquote:Op dinsdag 29 september 2009 21:58 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kan wel alleen je moet daarvoor wat dieper in de instellingen graven....
Ja hoor. Ik vind ze allemaal half en net niks maar als je graag een beetje wil klooien.quote:
Windows 7 is in Aero sneller dan in de classic look, maar dat wist je natuurlijk al?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 13:07 schreef mr4hughz het volgende:
nieuwe look vind ik niet erg, maar was eigenlijk wel blij met de "classic 2000/xp look" mij intresseert de eyecandy niet.
Ik ben ook van plan om Vista helemaal over te slaan, en wacht daarom met het aanschaffen van mn nieuwe laptop tot ik W7 daarop geinstalleerd kan krijgen. Heeft iemand een idee wanneer dit is, dus niet Vista met een upgrade voucher oid, maar een laptop met W7 OEM versie oid...quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:59 schreef RiDo78 het volgende:
Vista zou ik sowieso overslaan, dat is de Windows Millenium van de NT-kernels... leuk concept maar het sloeg niet echt aan. Ook niet zo gek, je wordt gek van UAC meldingen.
Bij een nieuwe PC zou ik Windows 7 gewoon afwachten (Of Vista met Windows 7 upgrade-voucher aanschaffen) en die gebruiken. Het is alleen wel dat Windows 7 ook nog nieuw is dus dat je voor een aantal exotische apparaten nog geen drivers kunt vinden. Maar Windows 7 draait wel *erg* lekker!
Ik krijg de releaseversie van Windows 7 Ultimate overigens al op 8 oktober
22 oktquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:29 schreef NelisZ het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan om Vista helemaal over te slaan, en wacht daarom met het aanschaffen van mn nieuwe laptop tot ik W7 daarop geinstalleerd kan krijgen. Heeft iemand een idee wanneer dit is, dus niet Vista met een upgrade voucher oid, maar een laptop met W7 OEM versie oid...
Wanneer je een MSDN versie hebt kan je die gewoon gebruiken als normale install disk ipv een upgrade.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:38 schreef T-mo-T het volgende:
Ik ben van plan om van Vista home premium over te stappen op Windows 7 dmv een upgrade. Nu hou ik alleen niet zo van een geupgrade vista, maar liever doe ik dan een complete verse install. Kan ik dan wel gewoon in 1 keer W7 installeren (eventueel door middel van een MSDN iso?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |