quote:Op zondag 20 september 2009 13:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk dat Wilders niet eens wil kan regeren
Kap eens met het wijzigen van mijn post. Ga er gewoon tegenin of post datquote:
Iedere politicus zal stennis schoppen als dat hem of haar electoraal uitkomt. En op zich is het niet erg als er een paar figuren in de kamer zitten die herrie maken. De SP doet dat ook al decennia lang. Hun 'oplossingen' ontberen ook vaak iedere vorm van realisme, wat niet wegneemt dat ze een goede signalerende functie vertolken in de kamer. En dat is ook nuttig. Zonder dit soort schobbejakken kakt de boel in; de PVV en de SP houden de boel een beetje scherp. Of ze dan zoveel zetels moeten krijgen, is natuurlijk een tweede. Maar dat is ook aan de kiezer.quote:Op zondag 20 september 2009 12:57 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Die doen hun werk (beleidsplannen, wetten etc, de core-business van een kamerlid dus) . Wilders zit alleen maar in de kamer om stennis te schoppen en is contraproductief.
Het is niet gewijzigd, maar verquotedquote:Op zondag 20 september 2009 13:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Kap eens met het wijzigen van mijn post. Ga er gewoon tegenin of post dat
Ja, het is zeker nuttig om aan de boom te schudden, welke oppositiepartij het ook doet.quote:Op zondag 20 september 2009 13:40 schreef justanick het volgende:
[..]
Iedere politicus zal stennis schoppen als dat hem of haar electoraal uitkomt. En op zich is het niet erg als er een paar figuren in de kamer zitten die herrie maken. De SP doet dat ook al decennia lang. Hun 'oplossingen' ontberen ook vaak iedere vorm van realisme, wat niet wegneemt dat ze een goede signalerende functie vertolken in de kamer. En dat is ook nuttig. Zonder dit soort schobbejakken kakt de boel in; de PVV en de SP houden de boel een beetje scherp. Of ze dan zoveel zetels moeten krijgen, is natuurlijk een tweede. Maar dat is ook aan de kiezer.
Hmm goed punt denk ik. Het kan zelfs zo zijn dat hij bij verkiezingen een ander naar voren zal schuiven om zijn zetel(s) in te nemenquote:Op zondag 20 september 2009 13:36 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk werkelijk dat Wilders niet eens wil regeren
Wel eens naar gemeentevergaderingen geweest. Zolang iemand niet de beslissende factor is, kan men trappen tegen elk besluit of actie. Wanneer ze zelf de beslissende factor worden zijn zij degene waar tegenaan getrapt wordt. Zo gaat het heel wat jaren
Bij de SP zag je dan ook dezelfde spanning, toen ze opeens veel zetels kregen. Die waren ook alleen maar gewend om actie te voeren en media-aandacht te krijgen. Maar toen moesten ze opeens verantwoordelijkheid nemen!quote:Op zondag 20 september 2009 13:40 schreef justanick het volgende:
[..]
Iedere politicus zal stennis schoppen als dat hem of haar electoraal uitkomt. En op zich is het niet erg als er een paar figuren in de kamer zitten die herrie maken. De SP doet dat ook al decennia lang. Hun 'oplossingen' ontberen ook vaak iedere vorm van realisme, wat niet wegneemt dat ze een goede signalerende functie vertolken in de kamer. En dat is ook nuttig. Zonder dit soort schobbejakken kakt de boel in; de PVV en de SP houden de boel een beetje scherp. Of ze dan zoveel zetels moeten krijgen, is natuurlijk een tweede. Maar dat is ook aan de kiezer.
Ten eerste hoe kunnen mensen nou steeds weer stemmen op de partijen die in het verleden al veel te vaak bewezen hebben dat ze er een puinhoop van maken?quote:Op zondag 20 september 2009 13:49 schreef Asgard het volgende:
Ik vind 28 zetels voor Wilders nog steeds 28 teveel. Hoe kan je nou iemand 28 zetels geven zonder dat je ook maar één onderbouwing voor zijn plannen hebt gehoord? Ja, er zijn problemen met groepen moslims waaronder veel Marokkanen, dat ontkent niemand, maar om nou te stemmen op iemand met zulke achterlijke plannen en die alleen inspeelt op onderbuikgevoelens is ook weer iets te. :/
Die krakers met die rare kapsels worden door Wilders netzo goed aangepakt.quote:Op zondag 20 september 2009 13:51 schreef klappernoot2000 het volgende:
Mijn buurman van 84 zei vorige week: Ik heb nooit meegemaakt dat een vrouw met een hoofdoekje mij iets heeft misdaan, er is me vroeger wel wat aangedaan door een man met een raar kapsel..
De SP komt er wel. Ze moeten nog hun intellectualistische PR beter doen.quote:Op zondag 20 september 2009 13:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij de SP zag je dan ook dezelfde spanning, toen ze opeens veel zetels kregen. Die waren ook alleen maar gewend om actie te voeren en media-aandacht te krijgen. Maar toen moesten ze opeens verantwoordelijkheid nemen!
Het verschil tussen de twee is dat de SP er wél voor heeft gekozen om die handschoen op te pakken. En daar hoorden dan ook pijnlijke concessies bij, zoals het instemmen met het NAVO-lidmaatschap.
Wilders tiert welig op die vooroordelen.quote:Op zondag 20 september 2009 13:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die krakers met die rare kapsels worden door Wilders netzo goed aangepakt.
Nou, ik zie dat hier met grote regelmaat gebagatelliseerd dan wel goedgepraat worden.quote:Op zondag 20 september 2009 13:49 schreef Asgard het volgende:
Ik vind 28 zetels voor Wilders nog steeds 28 teveel. Hoe kan je nou iemand 28 zetels geven zonder dat je ook maar één onderbouwing voor zijn plannen hebt gehoord? Ja, er zijn problemen met groepen moslims waaronder veel Marokkanen, dat ontkent niemand, maar om nou te stemmen op iemand met zulke achterlijke plannen en die alleen inspeelt op onderbuikgevoelens is ook weer iets te. :/
waarom? omdat ze huizen die aan het volk toebehoren kraken omdat ze ongebruikt worden en er mee gespeculeerd wordt? Dankzij die kraker ZIJN er nog steeds sociale woningen. Op het moment worden veel mensen gedwongen om een hypotheek aan te schaffen (schulden bij een bank maken dus) ..quote:Op zondag 20 september 2009 13:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die krakers met die rare kapsels worden door Wilders netzo goed aangepakt.
Wilders is nu juist zo groot geworden omdat de problemen hier en daar nog steeds worden ontkend. Tegelijkertijd zijn de oplossingen die wel worden verzonnen klaarblijkelijk niet effectief.quote:Op zondag 20 september 2009 13:49 schreef Asgard het volgende:
Omdat krakers voornamelijk buitenlanders zijn die hier illegaal verblijven en soms zelfs internationaal gezocht worden.quote:
Wilders blaast, dankzij en met behulp van de media de problemen ook ontzettend op. Niet ten gunste van de samenleving, maar ten gunste van zichzelf en zijn gedachtegoed.quote:Op zondag 20 september 2009 13:59 schreef justanick het volgende:
[..]
Wilders is nu juist zo groot geworden omdat de problemen hier en daar nog steeds worden ontkend. Tegelijkertijd zijn de oplossingen die wel worden verzonnen klaarblijkelijk niet effectief.
Nee, dat snap ik ook niet. Maar denk je nou echt dat Wilders het beter zal doen?quote:Op zondag 20 september 2009 13:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ten eerste hoe kunnen mensen nou steeds weer stemmen op de partijen die in het verleden al veel te vaak bewezen hebben dat ze er een puinhoop van maken?
Ten tweede onderbouwt Wilders zijn plannen goed.
En zoals ik al eerder zei: geef die Wilders gewoon een kans en als hij er ook een potje van maakt, kan je hem gewoon weer weg stemmen.
Natuurlijk en dat lees ik ook. Maar aan de andere kant van de weegschaal heb je weer een aantal xenofoben hier die nog nooit een allochtoon hebben gezien, maar tegelijkertijd wel doen alsof elke allochtoon een crimineel is.quote:Op zondag 20 september 2009 13:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, ik zie dat hier met grote regelmaat gebagatelliseerd dan wel goedgepraat worden.
Ja, klopt. De fout ligt dan ook bij de huidige partijen.quote:Op zondag 20 september 2009 13:59 schreef justanick het volgende:
[..]
Wilders is nu juist zo groot geworden omdat de problemen hier en daar nog steeds worden ontkend. Tegelijkertijd zijn de oplossingen die wel worden verzonnen klaarblijkelijk niet effectief.
De huidige regeringspartijen (en D66, GroenLinks, VVD, etc) zouden de opkomst van Wilders dan ook als waarschuwing moeten interpreteren. Het feit dat zelfs het volstrekt absurde, onuitvoerbare, belachelijke en debiele plan van zijn hoofddoekjesbelasting nauwelijks een deuk in zijn populariteit veroorzaakt, geeft aan dat de woede / ergernis onder 'het volk' blijkbaar gevaarlijk groot begint te worden. In ieder geval is het een teken aan de wand dat mensen zich niet afkeren van Wilders.
Hoe heb ik de plannen van Wilders ook alweer omschreven? Lees dat even, dan weet je meteen hoe ik er persoonlijk over denk.quote:Op zondag 20 september 2009 14:19 schreef Asgard het volgende:
Ja, klopt. De fout ligt dan ook bij de huidige partijen.
Ik ben het met jullie eens dat de huidige coalitie zijn hoofd diep in het zand steekt, maar je hoeft niet meteen de stap van coalitie naar Wilders te maken, daartussen zitten ook partijen.
Wilders heeft misschien een punt als het gaan om problemen met moslims, maar daar houdt het dan ook op. Wil je echt iemand aan de macht die alleen op één punt het licht heeft gezien en voor de rest niet weet waar hij het over heeft?
O ja ?quote:Op zondag 20 september 2009 12:33 schreef klappernoot2000 het volgende:
[..]
Hij kost ons nu al 91.000 per jaar, en hoe langer hij in de kamer zit hoe meer het de belastingbetaler kost
Vinden de tegenstanders van Wilders, omdat die stiekem bang zijn dat het nu toch wel erg serieus begint te worden.quote:Op zondag 20 september 2009 13:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Precies, tijd voor de PVV om zich daar dan ook naar te gedragen. Wilders en zijn aanhangers gedragen zich nog steeds als underdogs, wiens enige taak het is om 'de macht' wakker te schudden. Maar als je op 30 zetels staat, heb je ook zelf een verantwoordelijkheid.
Moslims mogen hun religieuze identiteit niet tonen, maar keppeltjes mogen blijven. Dat heet discriminatie vriend.quote:Op zondag 20 september 2009 12:29 schreef JohnDope het volgende:
Wilders kan door deze opmerking alleen maar gestegen zijn.
En men doet alsof zijn voorstel zo belachelijk is, maar het valt natuurlijk totaal in het niet bij al die belachelijke voorstellen van die linkse criminelenknuffelende theedrinkers.
Ja, en vrouwen mogen niet op het herentoilet komen, boehoequote:Op zondag 20 september 2009 17:36 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Moslims mogen hun religieuze identiteit niet tonen, maar keppeltjes mogen blijven. Dat heet discriminatie vriend.
Waarbij je je af kan vragen of die peilingen ook daadwerkelijk representatief zijn voor het aantal stemmen wat Wilders zal gaan trekken. Ik krijg nog wel eens de indruk dat de doelgroep van WIlders doorgaans niet stemt omdat 'het toch allemaal geen zin heeft'. Waarom zouden ze nu dan wel gaan stemmen.quote:Op zondag 20 september 2009 16:35 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Vinden de tegenstanders van Wilders, omdat die stiekem bang zijn dat het nu toch wel erg serieus begint te worden.
De aanhang van Wilders daarintegen, degenen die die 30 zetels mogelijk maken, vinden dat hij het momenteel prima doet, anders zouden ze niet op hem (gaan) stemmen.
Mensen hebben ook massaal op een lijk gestemd.quote:Op zondag 20 september 2009 17:42 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik krijg nog wel eens de indruk dat de doelgroep van WIlders doorgaans niet stemt omdat 'het toch allemaal geen zin heeft'. Waarom zouden ze nu dan wel gaan stemmen.
Voorbeelden graagquote:Op zondag 20 september 2009 12:29 schreef JohnDope het volgende:
Wilders kan door deze opmerking alleen maar gestegen zijn.
En men doet alsof zijn voorstel zo belachelijk is, maar het valt natuurlijk totaal in het niet bij al die belachelijke voorstellen van die linkse criminelenknuffelende theedrinkers.
Oh nee? Hoeveel hebben die er nu nog over dan??quote:Op zondag 20 september 2009 17:31 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Een realistischer scenario bij de PvdA.
Oh nee: die hebben allang geen 28 zetels meer!!![]()
![]()
Jawel, maar mensen die normaal niet stemmen zouden nu wel op Wilders gaan stemmen.quote:Op zondag 20 september 2009 17:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Mensen hebben ook massaal op een lijk gestemd.
Hier zit (helaas) een kern van waarheid in. Ik ken mensen die zich normaliter verre van de stembussen houden, maar ditmaal wel gaan stemmen omdat Wilders 'hun taal' spreekt.quote:Op zondag 20 september 2009 17:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel, maar mensen die normaal niet stemmen zouden nu wel op Wilders gaan stemmen.
En daarom moeten we op de SP stemmen, en als ze er een potje van maken stemmen we ze ook gewoon weer weg.quote:Op zondag 20 september 2009 13:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En daarom moet je dus ook op Wilders stemmen en als Wilders er ook een potje van maakt, dan stem je die ook gewoon weer weg.
En daar zit de crux ook mi, dat ze het met Wilders eens zijn wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk allemaal naar de stembus gaan als het zover is.quote:Op zondag 20 september 2009 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hier zit (helaas) een kern van waarheid in. Ik ken mensen die zich normaliter verre van de stembussen houden, maar ditmaal wel gaan stemmen omdat Wilders 'hun taal' spreekt.
Zoals ook duidelijk in de peilingen zichtbaar is sinds het vertrek van Jan.quote:Op zondag 20 september 2009 18:04 schreef Zith het volgende:
[..]
En daarom moeten we op de SP stemmen, en als ze er een potje van maken stemmen we ze ook gewoon weer weg.
Eh, nee, want dat zou hij nu álle stemmers kwijt zijn.quote:Op zondag 20 september 2009 12:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik denk dat hij is bestraft door de mensen die niet verder kijken dan de media-hypes,
Godzijdank is dit forum jouw enige mogelijkheid om jouw frustratie te uiten, en oh ja, via je stemrecht helaas.quote:Op zondag 20 september 2009 12:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Idd. Als het aan mij ligt heeft hij 150 zetels straks.
Daar kunnen we nog weing zinnigs over zeggen. We zullen het af moeten wachten, al moet ik zeggen dat de uitslag van de Europese verkiezingen mij enigszins verbaasde.quote:Op zondag 20 september 2009 18:05 schreef Hukkie het volgende:
[..]
En daar zit de crux ook mi, dat ze het met Wilders eens zijn wil nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk allemaal naar de stembus gaan als het zover is.
Waarom helaas? Omdat zijn keuze jou niet aanstaat?quote:Op zondag 20 september 2009 18:26 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Godzijdank is dit forum jouw enige mogelijkheid om jouw frustratie te uiten, en oh ja, via je stemrecht helaas.
Het zijn er nog steeds een hoopquote:Op zondag 20 september 2009 12:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach bij zo'n hoog aantal zetels mis je 1 of 2 niet
Ik gun geen enkele partij 150 zetels, zelfs degene waar ik op stem niet.quote:Op zondag 20 september 2009 18:29 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Waarom helaas? Omdat zijn keuze jou niet aanstaat?
Het ging mij ook niet om de opmerking over 150 zetels, wel dat iemand meentquote:Op zondag 20 september 2009 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik gun geen enkele partij 150 zetels, zelfs degene waar ik op stem niet.
Wat een vreemde reactiequote:Op zondag 20 september 2009 18:26 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Godzijdank is dit forum jouw enige mogelijkheid om jouw frustratie te uiten, en oh ja, via je stemrecht helaas.
Iedereen heeft recht om te stemmen in mijn optiek. In het geval van bijvoorbeeld een referendum (ook een mooi staaltje van een democratisch stelsel) vind ik eerlijk gezegd niet dat iedereen stemrecht heeft. Tenzij het referendum heel triviale zaken behandelt.quote:Op zondag 20 september 2009 18:34 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Het ging mij ook niet om de opmerking over 150 zetels, wel dat iemand meent
te vinden dat andersdenkenden "helaas" stemrecht hebben.
Kan het ook verkeerd interpreteren.
En wat is dan voor jou het criterium?quote:Op zondag 20 september 2009 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen heeft recht om te stemmen in mijn optiek. In het geval van bijvoorbeeld een referendum (ook een mooi staaltje van een democratisch stelsel) vind ik eerlijk gezegd niet dat iedereen stemrecht heeft. Tenzij het referendum heel triviale zaken behandelt.
Ik vind referenda in het algemeen onzinquote:Op zondag 20 september 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wat is dan voor jou het criterium?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |