+ fietsenpomp!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een bahco en een reserve binnenband meenemen.
nee, voor zoiets heb je gewoon je hand. Je gaat toch niet lopen klooien met een voordrager, joh.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor zoiets heb je gewoon een voordrager.
nooit last van dat een geplakte band weer lek raakt (daar waar 'ie geplakt is), tenzij er een braam in de velg zit, ofzo. En ik doe m'n tassen behoorlijk vol.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:05 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee gehad met het plakken van een band.
Gaat altijd weer kapot wanneer je je tassen enorm vol laad.Waarschijnlijk komt er zoveel druk op te staan dat het weer open springt. Ik doe er meestal meteen een nieuwe band in, geen zwakke plekken in de band meer
![]()
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:42 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Wat?!? brommers??!?!
Nou ja zeg... bij ons staan fietsen die uit ellende bijna uit elkaar vallen die je mag gebruiken als je bv een lekke band hebt.
IK WIL OOK BROMMERS!!
Een voordrager is juist geen geklooi. Je kunt 'm voor veel dingen gebruiken. Een van de voornaamste voordelen is dat je fiets met post voor en achter beter op de weg ligt dan alleen post voor. Het scheelt mij veel terugrijden naar de zakkenadressen. Zeker omdat ik m'n lopen zelf voorbereid en er voor kan zorgen dat ik rodnes met 3 tassen maak, 2 achter en 1 voor. De weinige keren dat ik vanaf de fiets kan bestellen heb ik de bundel dan of los op de voordrager of bovenin de nabrengtas voorop liggen. Dan hoef ik de post pas op het laatste moment te pakken. Over de stoep rij je niet hard dus dan is alleen de voorrem (links) meer dan genoeg om te remmen, beter dan een terugtraprem.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee, voor zoiets heb je gewoon je hand. Je gaat toch niet lopen klooien met een voordrager, joh.
Ik heb een stevige herenfiets en die ligt prima op de weg als de tassen achter propvol zitten. Een voordrager (ik heb er toevallig een) met gewicht erop, beïnvloedt alleen maar het stuurgedrag van de fiets negatief (tenzij je een voordrager hebt die aan het frame bevestigd is, maar daar zijn er niet zoveel van). Ik heb bij een fietswijk de bundel post (evt met HAH) in de hand en het stuur tussen m'n ringvinger en pink. De bundel post rust half op m'n stuur. Met mijn vrije rechterhand pak ik tijdens het fietsen de post voor het volgende adres van de bundel (wel af-en-toe even naar de weg kijken) en mik het zo-goed-als bij het voorbijfietsen in de bus. Er zijn straten bij waarbij ik letterlijk niet één keer de voet aan de grond hoef te zetten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een voordrager is juist geen geklooi. Je kunt 'm voor veel dingen gebruiken. Een van de voornaamste voordelen is dat je fiets met post voor en achter beter op de weg ligt dan alleen post voor. Het scheelt mij veel terugrijden naar de zakkenadressen. Zeker omdat ik m'n lopen zelf voorbereid en er voor kan zorgen dat ik rodnes met 3 tassen maak, 2 achter en 1 voor. De weinige keren dat ik vanaf de fiets kan bestellen heb ik de bundel dan of los op de voordrager of bovenin de nabrengtas voorop liggen. Dan hoef ik de post pas op het laatste moment te pakken. Over de stoep rij je niet hard dus dan is alleen de voorrem (links) meer dan genoeg om te remmen, beter dan een terugtraprem.
ja. Gewoon een normaal formaat fietspomp (zo'n pomp voor aan je frame, that is). Nou ja, het is een fietspomp uit een oude kronan en die past precies onderin de fietstas.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:38 schreef Troeta het volgende:
heb jij altijd een fietspomp bij je dan?
Ik wel...quote:Op woensdag 30 september 2009 07:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan ken je idd de natuurkundige wetten niet. Zal na de dienst eens een linkje zoeken over fietsen en remmen.
Met de voorrem ben ik ook nooit onderuitgegaan.
Handremmen natuurlijkquote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Whaha vette discussie hier of je nou handremmen of een terugtraprem moet hebben![]()
In uiterste gevallen wel jaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Flinstones - remmethode is toch veel beter?!
Oh jaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Flinstones - remmethode is toch veel beter?!
Ja, hier zijn twee bloedserieuze en fanatieke bestellers in de weer, dat kun je wel zien. En ik ga ook nog even een duit in het zakje doen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Whaha vette discussie hier of je nou handremmen of een terugtraprem moet hebben![]()
Nice, ik gebruik um alleen als ik niet alles op mijn fiets kan mee krijgen. Vind het verrekte handige dingen, blijven tenminste altijd staan, itt mijn fiets.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik. Had eerst zo'n oranje, maar die had onderhoud nodig, dus voor mijn wijk is er nu een rode
Sheldon Brown (de fiets-goeroe bij uitstek) besteedt hier uitgebreid aandacht aan: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.htmlquote:Op woensdag 30 september 2009 07:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik wel...Wegbrekend voorwiel, gelijk plat op de grond. Een wegbrekend achterwiel kan je nog corrigeren door een beetje bij te sturen, een wegbrekend voorwiel niet of nauwelijks.
Ik had al een voordrager toen ik nog met terugtrapremmen werkte. Ik heb beide remtypes gebruikt als postbode. Zeker nu ik in de wat hogergelegen gedeeltes van de stad heb (en dus regelmatig hellingen af rij volbeladen met post) wil ik absoluut 2 remsystemen. Een remkabelbreuk heb ik nog nooit meegemaakt, een aflopende ketting vaker. De ketting slijt ook een stuk sneller dan de remkabel. Post van een stapel pakken doe ik zonder probleem, ik geld op het kantoor eerder als iemand die dingen uitspookt op een fiets die anderen neer laten vallen.quote:Maar om niet al te ver buiten de discussie te gaan of je nou handremmen of een terugtraprem zou moeten gebruiken, laat ik dit zeggen. Als jij alles vanuit jouw voordrager doet, snap ik ook wel dat je de voorkeur geeft aan handremmen. Jij hebt je werk aangepast aan jouw handremmen, in plaats van jouw fiets aan te passen aan je werk. Ik ken bij ons op kantoor eigenlijk niemand met een terugtraprem die te benauwd is om met post in de hand te fietsen en eventueel tijdens het fietsen de post van de stapel te pakken. Bij handremgebruikers is dat een compleet ander verhaal, want die hebben hun handen nou eenmaal nodig om te remmen. Mensen met een terugtraprem kunnen dus sneller werken.
Dan is jouw verkeer heel wat anders dan het verkeer hier. Met name op de Tongerseweg (een van de terugkeerroutes) af heb je regelmatig last van plotseling afslaande automobilisten. Dan ben je blij met remmen op 2 wielen.quote:Dat hele veiligheidsaspect van de remmen doet er eigenlijk niet echt toe, want je doet niet bij iedere bus een remtest waarbij je met gierende banden tot stilstand komt... mocht je een keer moeten remmen in het verkeer, sta je ook met een terugtraprem ruim op tijd stil.
Heeft hij vijftig kilo bagage boven z'n achterwiel hangen?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sheldon Brown (de fiets-goeroe bij uitstek) besteedt hier uitgebreid aandacht aan: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
Ik woon en werk in Assen, joh. Alles is vlak (op een enkel fietstunneltje na) en automobilisten rijden als bejaarden.quote:Ik had al een voordrager toen ik nog met terugtrapremmen werkte. Ik heb beide remtypes gebruikt als postbode. Zeker nu ik in de wat hogergelegen gedeeltes van de stad heb (en dus regelmatig hellingen af rij volbeladen met post) wil ik absoluut 2 remsystemen. Een remkabelbreuk heb ik nog nooit meegemaakt, een aflopende ketting vaker. De ketting slijt ook een stuk sneller dan de remkabel. Post van een stapel pakken doe ik zonder probleem, ik geld op het kantoor eerder als iemand die dingen uitspookt op een fiets die anderen neer laten vallen.
[..]
Dan is jouw verkeer heel wat anders dan het verkeer hier. Met name op de Tongerseweg (een van de terugkeerroutes) af heb je regelmatig last van plotseling afslaande automobilisten. Dan ben je blij met remmen op 2 wielen.
Yes, m'n favoriete post-vervoermiddeltjequote:Op woensdag 30 september 2009 18:05 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Gebruikt iemand van jullie wel eens zo'n karretje?
Jaquote:Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greatchampion het volgende:
loop je dan niet enorm veel wanneer de huizen ver van elkaar liggen?
Dat moesten ze ook eens verbieden. Vet onhandig.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja
Doe er in mijn wijk 3 uur over met zo'n ding als ik reclame heb. Zijn ongeveer 500 afgiftepunten. Niet dat het met de fiets veel sneller is denk ik, omdat ik veel straten de huizen maar aan een zijde van de weg staan
Fietsen met gewicht heeft hij vaak genoeg gedaan. Nu helaas niet meer.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heeft hij vijftig kilo bagage boven z'n achterwiel hangen?
[..]
Hmm...quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef CHEVHB het volgende:
Ik ben vrij, dus ik bel op.. hebben ze geen wijk die open staat.. dat heb ik nog NOOIT gehoord
Eerst wilde je nog zo graag werken en nu niet meer (althans zo lees ik het). Lekker ben jij zeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:04 schreef CHEVHB het volgende:
Op me enigste vrij dag toch gebeld of ik a.u.b kon werken.
"Mijn naam is de Vries, Gammahydroxybutyraat de Vries.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:11 schreef Oldenzaal het volgende:
Vandaag wel even:![]()
![]()
gedaan ...
Daarna deed ikom mezelf omdat ik het triest vond dat ik er zoveel lol omhad!
Was een brief van de rabobank voor kinderen.
Dat kind had de voorletters G.H.B
Tja, die C1000 daar is geen peil op te trekken! Op sommige kantoren hebben ze dat ding iedere week, bij ons op het dorp hebben we 'm meestal ook, maar soms ook ineens weer niet. Het is elke keer weer 'n verrassing!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:53 schreef MissSpooky het volgende:
Om nog te reageren op de remdiscussie: Handrem FTW! Met achteruittraprem staan m'n trappers nooit goed en kun je je daardoor niet goed afzetten.
Zaterdag HAH? Zal wel de C1000 weer zijn ofzo, alhoewel dat vorige twee weken niet zo was.
Klachtje indienen dacht ik zo!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef CHEVHB het volgende:
Ik ben 20, hij is 32.. ik zo: NO FACKING WAY.. en toen ben ik weg gefietst.. later kwam ik hem nog tegen dus ik gewoon niet aankijken en door fietsen
Wtf!! Da's toch wel heel absurdquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef CHEVHB het volgende:
Oke.. ik heb vandaag iets mee gemaakt..
Ik was klaar, dus ik me tassen en alle dingen afzetten bij het depot. Andere collega waarmee ik opzich wel een goede vriendschap heb was ook bezig. Dus ik ben klaar ik zo tot morgen! Komt die naar me toe .. zegt die ' Wacht even' .. dus ik vroeg wat er was.. probeert die ineens te zoenen..
Ik ben 20, hij is 32.. ik zo: NO FACKING WAY.. en toen ben ik weg gefietst.. later kwam ik hem nog tegen dus ik gewoon niet aankijken en door fietsen
Maar die studentjes waren lekker!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wtf!! Da's toch wel heel absurdSchiet je lekker mee op, nu kan je hem nooit meer serieus aan kijken als je moet werken en hangt er zo'n vreemde sfeer tussen jullie... Ik zou hem toch wel even om tekst en uitleg vragen, waarom hij denkt dat hij dat zomaar kan doen, op de werkvloer notabene! Anders gewoon naar TC stappen.
Btw, jij bent volgens mij te knap/leuk, je had laatst ook al die studentjes achter je aan![]()
Ik moet er ook niet aan denken, 12 jaar ouder!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:41 schreef CHEVHB het volgende:
Ik denk dat het lastig is om hem te blijven negeren.. maar ik laat het even vanuit hem komen.. tot die tijd durf ik gewoon even niets tegen hem te zeggen. Nogal geschrokken
Hoe wist hij dat dan?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:59 schreef CHEVHB het volgende:
Het is nogal prive, maar heb een verleden en hij wist dat. Het enigste wat hij nog smsde.. Jij lokte het uit.. En heb totaal geen gevoelens op dat gebied! Whatever
Ik vind dit echt een kansloze reactie. Alsof het alleen om lekkere mensen draait en de minder lekkere voor jou niet meetellen. Het lijkt wel alsof jezelf gewoon erg lekker vind en bij TNT post bent gaan werken om de mannen achter je kont aan te krijgen. Uit de reacties die ik tot nu toe van je heb gelezen lijkt het daar in ieder geval wel op.quote:
Ik dacht precies hetzelfde. Posts hebben een nogal hoogquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 01:54 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een kansloze reactie. Alsof het alleen om lekkere mensen draait en de minder lekkere voor jou niet meetellen. Het lijkt wel alsof jezelf gewoon erg lekker vind en bij TNT post bent gaan werken om de mannen achter je kont aan te krijgen. Uit de reacties die ik tot nu toe van je heb gelezen lijkt het daar in ieder geval wel op.
Uiteraard kan ik het bij het verkeerde eind hebben...
Hmmz.... hier juist wel, op enige 200m de enige Jumbo van héél NoordHolland, maar idd nu je 't zegt, nog nóóit reclame via de post van ze gehad. Gaan ze er nu wel mee beginnen dan? :|quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:57 schreef gelebeer het volgende:
Wij hebben zaterdag de Jumbo, terwijl er hier in geen velden of wegen een Jumbo te bekennen is...
Overal waar ze moeilijk doen, flikker ik niets in de bus.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:35 schreef gelebeer het volgende:
Kan iemand me precies vertellen waar ik nu wel en geen huis en huis in de bus moet doen. Er zijn namelijk ook brievenbussen met vage stickers als "Plakatieren verboten" en "Als u geen reclame in mijn bus doet, zal ik uw vingers niet afhakken".
Ach, in de wijk. Ooit een brief moeten bezorgen aan Boris Boef in de " Je Moederlaan". Lang leve de verslavingszorg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:21 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik verbaas me elke keer weer als ik post voor mevrouw Pik tegenkom, die getrouwd is met de heer Kip, en dus aangeschreven wordt als Mevrouw Kip-Pik. Hoe die ooit bij elkaar terecht gekomen zijn...
En er zijn vrij veel Turken die Kutlu van de achternaam heten
Zo heeft iedereen wel leuke namen in z'n wijken denk ik, de voorletters G.H.B. was ik trouwens nog nooit tegengekomen
Die geruchten gingen bij ons ook de ronde, alhoewel de Veronica een stuk zekerder was dan de kampioen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb in de wandelgangen gehoord dat Veronica Magazine en de ANWB Kampioen per 01/01/2010 overgaan naar Selektmail. Is er iemand die dit verhaal kan bevestigen?
Hangt van het soort HAH af. C1000 bezorg je hopelijk niet bij winkels en bedrijven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:03 schreef MissSpooky het volgende:
WTf? Mooie stikkers
Officieel moet je toch overal ingooien waar geen sticker zit, neem ik aan.
Ja, natuurlijk. Gewoon C1000.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:54 schreef greatchampion het volgende:
HAH morgen?
Nee, alleen bij particulieren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:03 schreef MissSpooky het volgende:
WTf? Mooie stikkers
Officieel moet je toch overal ingooien waar geen sticker zit, neem ik aan.
Hier niet iig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:54 schreef greatchampion het volgende:
HAH morgen?
die hufter moet gewoon met zijn poten van je af blijvenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 08:59 schreef CHEVHB het volgende:
Dan is het totaal verkeerd gedacht. Ik werk bij de TNT om totaal andere redenen, bijvoorbeeld: het buiten zijn, gezond bezig zijn en om wat extra te verdienen. Daarnaast heb ik gewoon een vaste relatie. Dus als het zo overkwam sorry.
Geen HAH? Dat tref je dan welquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef MissSpooky het volgende:
Hier ook, maar niks weggevlogen
En geen HAH vandaag, yay!
En hoevaak heb je "wat ben je laat vandaag!" gehoord..? Dat vind ik altijd één van de irritantste opmerkingen, het liefst ben ik ook overal lekker vroeg, maarja, er zitten nou eenmaal maar 60 minuten in een uurquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:17 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Zal wel vreemd aanvoelen om om 3 uur 's middags in een dorp te bestellen terwijl ik daar normaal 's ochtends 10 uur ben bv.
Ja inderdaad zoooo irritant. Zolang alles voor 5 uur in je bus ligt ben ik op tijdquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:51 schreef Ohrpolster. het volgende:
[..]
En hoevaak heb je "wat ben je laat vandaag!" gehoord..? Dat vind ik altijd één van de irritantste opmerkingen, het liefst ben ik ook overal lekker vroeg, maarja, er zitten nou eenmaal maar 60 minuten in een uur
Vandaag 2x HAH (Jumbo en C1000), dat was wel even jammer want die twee is niet echt een fijne combi. Maar qua post was het niet zo veel...
Klopt. Was in drie uur klaar met mijn wijk met reclame erbij. En dat inclusief een lunch van een kwartiertje thuisquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:32 schreef Jojoortje het volgende:
Als er geen Makro was geweest, was er echt niets geweest
Ik hew geen folders hat vandaag. Terwijl jim zeiden dat er jumbo folders bij suuden zitten. Der zit namelijk wel een jumbo bij ons inne stad. Ik had al sien oppe lijst van dizze week, maar der stond niks bij voor dizze zaterdag. Dus hewwen we weer mazzel hat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb m er gewoon standaard bij zitten helaas
Hahaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 21:58 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik hew geen folders hat vandaag. Terwijl jim zeiden dat er jumbo folders bij suuden zitten. Der zit namelijk wel een jumbo bij ons inne stad. Ik had al sien oppe lijst van dizze week, maar der stond niks bij voor dizze zaterdag. Dus hewwen we weer mazzel hat.
Iemand mag helemaal niet in de post neuzen, dus gewoon even melden. Als je weet waar hij woont, dan kan hij misschien zelfs bezoek verwachten van de TNT, omdat zulke praktijken ongeoorloofd zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:14 schreef CHEVHB het volgende:
Ik heb weer iets mee gemaakt hoor...
Heb al een langere tijd dat een man steeds achter mij aan fietst in een bepaalde wijk. Hij zegt dan niets, maar blijft achter me aan fietsen..
Vandaag stopte hij ineens toen ik bezig was met het begin van mijn wijk ( wijk van 3 uur, en hij is echt bijna bij de laatste straat) dus hij zei iets en ik kon hem gewoon NIET VERSTAAN... geen buitenlands maar ook geen Nederlands. Dus ik zei maar ' Ja, ik kom straks ook naar de de Berkenlaan' Dus hij knikte nee.. hij maakte een gebaar dat hij de post NU wou hebben..
Dus ik nog me best doen om te kijken of hij in de tas zat .. maar die zat dus HELEMAAL onder .. en alles zou door elkaar gaan als ik zijn brieven eruit zou halen. Dus ik zei maar dat hij even moest wachten toen zei hij iets wat ik weer niet kon verstaan en fietste verder.
Dus ik verder met mijn wijk.. kom ik hem 3 minuten later weer wachtend tegen bij mijn fiets en nu zat hij dus gewoon IN MIJN FIETSTASSEN te zoeken naar zijn post. Ik heb deze wijk vaker op Zaterdag, toch even bij me baas melden? Die man is best eng!
Dat noemen ze stadsfriesquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:50 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
HahaIk dacht dus even dat je beschonken achter de computer zat.
Meteen rapporteren bij je teamcoach dit voorval. Wij hebben ook zo'n man gehad. Die zocht je op in je wijk en sommeerde je dan om zijn post te overhandigen. Weigerde je dat, dan ging hij je zodanig voor de voeten lopen dat je je werk niet kon doen. En omdat het een enorme reus van een vent was, kwam dit tamelijk intimiderend over. Deze meneer heeft toen een bezoekje gekregen van onze teamcoach, die voor de zekerheid maar even een postbode van 2.10 en 130 kg had meegenomen. Hij heeft toen te verstaan gekregen dat als dit nog 1x zou gebeuren er meteen aangifte van bedreiging gedaan zou worden en hij z'n post voortaan maar op het kantoor zou moeten ophalen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:14 schreef CHEVHB het volgende:
Ik heb weer iets mee gemaakt hoor...
Heb al een langere tijd dat een man steeds achter mij aan fietst in een bepaalde wijk. Hij zegt dan niets, maar blijft achter me aan fietsen..
Vandaag stopte hij ineens toen ik bezig was met het begin van mijn wijk ( wijk van 3 uur, en hij is echt bijna bij de laatste straat) dus hij zei iets en ik kon hem gewoon NIET VERSTAAN... geen buitenlands maar ook geen Nederlands. Dus ik zei maar ' Ja, ik kom straks ook naar de de Berkenlaan' Dus hij knikte nee.. hij maakte een gebaar dat hij de post NU wou hebben..
Dus ik nog me best doen om te kijken of hij in de tas zat .. maar die zat dus HELEMAAL onder .. en alles zou door elkaar gaan als ik zijn brieven eruit zou halen. Dus ik zei maar dat hij even moest wachten toen zei hij iets wat ik weer niet kon verstaan en fietste verder.
Dus ik verder met mijn wijk.. kom ik hem 3 minuten later weer wachtend tegen bij mijn fiets en nu zat hij dus gewoon IN MIJN FIETSTASSEN te zoeken naar zijn post. Ik heb deze wijk vaker op Zaterdag, toch even bij me baas melden? Die man is best eng!
Ja, maar vooral de eerste zin was misleidend, vooral op dit tijdstipquote:
Dat wist ik al. Schijn het wel eens uitgeprobeerd te hebbenquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja, maar vooral de eerste zin was misleidend, vooral op dit tijdstipNouja, weet je meteen hoe Fries overkomt op een Zuid-Hollander he
Hehe, ja, blijft leuk al die talen en dialecten in zo'n klein landje.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja, maar vooral de eerste zin was misleidend, vooral op dit tijdstipNouja, weet je meteen hoe Fries overkomt op een Zuid-Hollander he
Hebben wij ook.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:29 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hehe, ja, blijft leuk al die talen en dialecten in zo'n klein landje.
Echter, wat ik typte is dan stadsfries wat peterselieman al zei, en dat is volgens mij een mengelmoesje tussen oud - Hollands en Fries. Het is zo'n lekker ons-kent-ons dialect wat je spreekt met Bolswarders, Snekers, Leeuwarders onderling.![]()
Ons kantoor is dan ook echt multi - talig, haha.
We hebben:
- Fries ( voornamelijk zuidwesthoeks )
- Nederlands
- Bolswards
- Snekers
- Leeuwarders ( waaronder ik )
- Wâldfrysk ( een persoon komt uit de Wâlden, een apart taalgebied in Fryslân )
Wij moeten het zonder het Snekers en Bolswarders stellenquote:Op zondag 4 oktober 2009 00:29 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hehe, ja, blijft leuk al die talen en dialecten in zo'n klein landje.
Echter, wat ik typte is dan stadsfries wat peterselieman al zei, en dat is volgens mij een mengelmoesje tussen oud - Hollands en Fries. Het is zo'n lekker ons-kent-ons dialect wat je spreekt met Bolswarders, Snekers, Leeuwarders onderling.![]()
Ons kantoor is dan ook echt multi - talig, haha.
We hebben:
- Fries ( voornamelijk zuidwesthoeks )
- Nederlands
- Bolswards
- Snekers
- Leeuwarders ( waaronder ik )
- Wâldfrysk ( een persoon komt uit de Wâlden, een apart taalgebied in Fryslân )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |