Sheldon Brown (de fiets-goeroe bij uitstek) besteedt hier uitgebreid aandacht aan: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.htmlquote:Op woensdag 30 september 2009 07:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik wel...Wegbrekend voorwiel, gelijk plat op de grond. Een wegbrekend achterwiel kan je nog corrigeren door een beetje bij te sturen, een wegbrekend voorwiel niet of nauwelijks.
Ik had al een voordrager toen ik nog met terugtrapremmen werkte. Ik heb beide remtypes gebruikt als postbode. Zeker nu ik in de wat hogergelegen gedeeltes van de stad heb (en dus regelmatig hellingen af rij volbeladen met post) wil ik absoluut 2 remsystemen. Een remkabelbreuk heb ik nog nooit meegemaakt, een aflopende ketting vaker. De ketting slijt ook een stuk sneller dan de remkabel. Post van een stapel pakken doe ik zonder probleem, ik geld op het kantoor eerder als iemand die dingen uitspookt op een fiets die anderen neer laten vallen.quote:Maar om niet al te ver buiten de discussie te gaan of je nou handremmen of een terugtraprem zou moeten gebruiken, laat ik dit zeggen. Als jij alles vanuit jouw voordrager doet, snap ik ook wel dat je de voorkeur geeft aan handremmen. Jij hebt je werk aangepast aan jouw handremmen, in plaats van jouw fiets aan te passen aan je werk. Ik ken bij ons op kantoor eigenlijk niemand met een terugtraprem die te benauwd is om met post in de hand te fietsen en eventueel tijdens het fietsen de post van de stapel te pakken. Bij handremgebruikers is dat een compleet ander verhaal, want die hebben hun handen nou eenmaal nodig om te remmen. Mensen met een terugtraprem kunnen dus sneller werken.
Dan is jouw verkeer heel wat anders dan het verkeer hier. Met name op de Tongerseweg (een van de terugkeerroutes) af heb je regelmatig last van plotseling afslaande automobilisten. Dan ben je blij met remmen op 2 wielen.quote:Dat hele veiligheidsaspect van de remmen doet er eigenlijk niet echt toe, want je doet niet bij iedere bus een remtest waarbij je met gierende banden tot stilstand komt... mocht je een keer moeten remmen in het verkeer, sta je ook met een terugtraprem ruim op tijd stil.
Heeft hij vijftig kilo bagage boven z'n achterwiel hangen?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sheldon Brown (de fiets-goeroe bij uitstek) besteedt hier uitgebreid aandacht aan: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
Ik woon en werk in Assen, joh. Alles is vlak (op een enkel fietstunneltje na) en automobilisten rijden als bejaarden.quote:Ik had al een voordrager toen ik nog met terugtrapremmen werkte. Ik heb beide remtypes gebruikt als postbode. Zeker nu ik in de wat hogergelegen gedeeltes van de stad heb (en dus regelmatig hellingen af rij volbeladen met post) wil ik absoluut 2 remsystemen. Een remkabelbreuk heb ik nog nooit meegemaakt, een aflopende ketting vaker. De ketting slijt ook een stuk sneller dan de remkabel. Post van een stapel pakken doe ik zonder probleem, ik geld op het kantoor eerder als iemand die dingen uitspookt op een fiets die anderen neer laten vallen.
[..]
Dan is jouw verkeer heel wat anders dan het verkeer hier. Met name op de Tongerseweg (een van de terugkeerroutes) af heb je regelmatig last van plotseling afslaande automobilisten. Dan ben je blij met remmen op 2 wielen.
Yes, m'n favoriete post-vervoermiddeltjequote:Op woensdag 30 september 2009 18:05 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Gebruikt iemand van jullie wel eens zo'n karretje?
Jaquote:Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greatchampion het volgende:
loop je dan niet enorm veel wanneer de huizen ver van elkaar liggen?
Dat moesten ze ook eens verbieden. Vet onhandig.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja
Doe er in mijn wijk 3 uur over met zo'n ding als ik reclame heb. Zijn ongeveer 500 afgiftepunten. Niet dat het met de fiets veel sneller is denk ik, omdat ik veel straten de huizen maar aan een zijde van de weg staan
Fietsen met gewicht heeft hij vaak genoeg gedaan. Nu helaas niet meer.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heeft hij vijftig kilo bagage boven z'n achterwiel hangen?
[..]
Hmm...quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef CHEVHB het volgende:
Ik ben vrij, dus ik bel op.. hebben ze geen wijk die open staat.. dat heb ik nog NOOIT gehoord
Eerst wilde je nog zo graag werken en nu niet meer (althans zo lees ik het). Lekker ben jij zeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:04 schreef CHEVHB het volgende:
Op me enigste vrij dag toch gebeld of ik a.u.b kon werken.
"Mijn naam is de Vries, Gammahydroxybutyraat de Vries.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:11 schreef Oldenzaal het volgende:
Vandaag wel even:![]()
![]()
gedaan ...
Daarna deed ikom mezelf omdat ik het triest vond dat ik er zoveel lol omhad!
Was een brief van de rabobank voor kinderen.
Dat kind had de voorletters G.H.B
Tja, die C1000 daar is geen peil op te trekken! Op sommige kantoren hebben ze dat ding iedere week, bij ons op het dorp hebben we 'm meestal ook, maar soms ook ineens weer niet. Het is elke keer weer 'n verrassing!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:53 schreef MissSpooky het volgende:
Om nog te reageren op de remdiscussie: Handrem FTW! Met achteruittraprem staan m'n trappers nooit goed en kun je je daardoor niet goed afzetten.
Zaterdag HAH? Zal wel de C1000 weer zijn ofzo, alhoewel dat vorige twee weken niet zo was.
Klachtje indienen dacht ik zo!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef CHEVHB het volgende:
Ik ben 20, hij is 32.. ik zo: NO FACKING WAY.. en toen ben ik weg gefietst.. later kwam ik hem nog tegen dus ik gewoon niet aankijken en door fietsen
Wtf!! Da's toch wel heel absurdquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef CHEVHB het volgende:
Oke.. ik heb vandaag iets mee gemaakt..
Ik was klaar, dus ik me tassen en alle dingen afzetten bij het depot. Andere collega waarmee ik opzich wel een goede vriendschap heb was ook bezig. Dus ik ben klaar ik zo tot morgen! Komt die naar me toe .. zegt die ' Wacht even' .. dus ik vroeg wat er was.. probeert die ineens te zoenen..
Ik ben 20, hij is 32.. ik zo: NO FACKING WAY.. en toen ben ik weg gefietst.. later kwam ik hem nog tegen dus ik gewoon niet aankijken en door fietsen
Maar die studentjes waren lekker!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wtf!! Da's toch wel heel absurdSchiet je lekker mee op, nu kan je hem nooit meer serieus aan kijken als je moet werken en hangt er zo'n vreemde sfeer tussen jullie... Ik zou hem toch wel even om tekst en uitleg vragen, waarom hij denkt dat hij dat zomaar kan doen, op de werkvloer notabene! Anders gewoon naar TC stappen.
Btw, jij bent volgens mij te knap/leuk, je had laatst ook al die studentjes achter je aan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |