+ fietsenpomp!quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon een bahco en een reserve binnenband meenemen.
nee, voor zoiets heb je gewoon je hand. Je gaat toch niet lopen klooien met een voordrager, joh.quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Voor zoiets heb je gewoon een voordrager.
nooit last van dat een geplakte band weer lek raakt (daar waar 'ie geplakt is), tenzij er een braam in de velg zit, ofzo. En ik doe m'n tassen behoorlijk vol.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:05 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee gehad met het plakken van een band.
Gaat altijd weer kapot wanneer je je tassen enorm vol laad.Waarschijnlijk komt er zoveel druk op te staan dat het weer open springt. Ik doe er meestal meteen een nieuwe band in, geen zwakke plekken in de band meer
![]()
quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:42 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Wat?!? brommers??!?!
Nou ja zeg... bij ons staan fietsen die uit ellende bijna uit elkaar vallen die je mag gebruiken als je bv een lekke band hebt.
IK WIL OOK BROMMERS!!
Een voordrager is juist geen geklooi. Je kunt 'm voor veel dingen gebruiken. Een van de voornaamste voordelen is dat je fiets met post voor en achter beter op de weg ligt dan alleen post voor. Het scheelt mij veel terugrijden naar de zakkenadressen. Zeker omdat ik m'n lopen zelf voorbereid en er voor kan zorgen dat ik rodnes met 3 tassen maak, 2 achter en 1 voor. De weinige keren dat ik vanaf de fiets kan bestellen heb ik de bundel dan of los op de voordrager of bovenin de nabrengtas voorop liggen. Dan hoef ik de post pas op het laatste moment te pakken. Over de stoep rij je niet hard dus dan is alleen de voorrem (links) meer dan genoeg om te remmen, beter dan een terugtraprem.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee, voor zoiets heb je gewoon je hand. Je gaat toch niet lopen klooien met een voordrager, joh.
Ik heb een stevige herenfiets en die ligt prima op de weg als de tassen achter propvol zitten. Een voordrager (ik heb er toevallig een) met gewicht erop, beïnvloedt alleen maar het stuurgedrag van de fiets negatief (tenzij je een voordrager hebt die aan het frame bevestigd is, maar daar zijn er niet zoveel van). Ik heb bij een fietswijk de bundel post (evt met HAH) in de hand en het stuur tussen m'n ringvinger en pink. De bundel post rust half op m'n stuur. Met mijn vrije rechterhand pak ik tijdens het fietsen de post voor het volgende adres van de bundel (wel af-en-toe even naar de weg kijken) en mik het zo-goed-als bij het voorbijfietsen in de bus. Er zijn straten bij waarbij ik letterlijk niet één keer de voet aan de grond hoef te zetten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een voordrager is juist geen geklooi. Je kunt 'm voor veel dingen gebruiken. Een van de voornaamste voordelen is dat je fiets met post voor en achter beter op de weg ligt dan alleen post voor. Het scheelt mij veel terugrijden naar de zakkenadressen. Zeker omdat ik m'n lopen zelf voorbereid en er voor kan zorgen dat ik rodnes met 3 tassen maak, 2 achter en 1 voor. De weinige keren dat ik vanaf de fiets kan bestellen heb ik de bundel dan of los op de voordrager of bovenin de nabrengtas voorop liggen. Dan hoef ik de post pas op het laatste moment te pakken. Over de stoep rij je niet hard dus dan is alleen de voorrem (links) meer dan genoeg om te remmen, beter dan een terugtraprem.
ja. Gewoon een normaal formaat fietspomp (zo'n pomp voor aan je frame, that is). Nou ja, het is een fietspomp uit een oude kronan en die past precies onderin de fietstas.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:38 schreef Troeta het volgende:
heb jij altijd een fietspomp bij je dan?
Ik wel...quote:Op woensdag 30 september 2009 07:03 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan ken je idd de natuurkundige wetten niet. Zal na de dienst eens een linkje zoeken over fietsen en remmen.
Met de voorrem ben ik ook nooit onderuitgegaan.
Handremmen natuurlijkquote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Whaha vette discussie hier of je nou handremmen of een terugtraprem moet hebben![]()
In uiterste gevallen wel jaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Flinstones - remmethode is toch veel beter?!
Oh jaquote:Op woensdag 30 september 2009 12:27 schreef Viper86 het volgende:
[..]
De Flinstones - remmethode is toch veel beter?!
Ja, hier zijn twee bloedserieuze en fanatieke bestellers in de weer, dat kun je wel zien. En ik ga ook nog even een duit in het zakje doen.quote:Op woensdag 30 september 2009 11:55 schreef xxiessiexx het volgende:
Whaha vette discussie hier of je nou handremmen of een terugtraprem moet hebben![]()
Nice, ik gebruik um alleen als ik niet alles op mijn fiets kan mee krijgen. Vind het verrekte handige dingen, blijven tenminste altijd staan, itt mijn fiets.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik. Had eerst zo'n oranje, maar die had onderhoud nodig, dus voor mijn wijk is er nu een rode
Sheldon Brown (de fiets-goeroe bij uitstek) besteedt hier uitgebreid aandacht aan: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.htmlquote:Op woensdag 30 september 2009 07:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik wel...Wegbrekend voorwiel, gelijk plat op de grond. Een wegbrekend achterwiel kan je nog corrigeren door een beetje bij te sturen, een wegbrekend voorwiel niet of nauwelijks.
Ik had al een voordrager toen ik nog met terugtrapremmen werkte. Ik heb beide remtypes gebruikt als postbode. Zeker nu ik in de wat hogergelegen gedeeltes van de stad heb (en dus regelmatig hellingen af rij volbeladen met post) wil ik absoluut 2 remsystemen. Een remkabelbreuk heb ik nog nooit meegemaakt, een aflopende ketting vaker. De ketting slijt ook een stuk sneller dan de remkabel. Post van een stapel pakken doe ik zonder probleem, ik geld op het kantoor eerder als iemand die dingen uitspookt op een fiets die anderen neer laten vallen.quote:Maar om niet al te ver buiten de discussie te gaan of je nou handremmen of een terugtraprem zou moeten gebruiken, laat ik dit zeggen. Als jij alles vanuit jouw voordrager doet, snap ik ook wel dat je de voorkeur geeft aan handremmen. Jij hebt je werk aangepast aan jouw handremmen, in plaats van jouw fiets aan te passen aan je werk. Ik ken bij ons op kantoor eigenlijk niemand met een terugtraprem die te benauwd is om met post in de hand te fietsen en eventueel tijdens het fietsen de post van de stapel te pakken. Bij handremgebruikers is dat een compleet ander verhaal, want die hebben hun handen nou eenmaal nodig om te remmen. Mensen met een terugtraprem kunnen dus sneller werken.
Dan is jouw verkeer heel wat anders dan het verkeer hier. Met name op de Tongerseweg (een van de terugkeerroutes) af heb je regelmatig last van plotseling afslaande automobilisten. Dan ben je blij met remmen op 2 wielen.quote:Dat hele veiligheidsaspect van de remmen doet er eigenlijk niet echt toe, want je doet niet bij iedere bus een remtest waarbij je met gierende banden tot stilstand komt... mocht je een keer moeten remmen in het verkeer, sta je ook met een terugtraprem ruim op tijd stil.
Heeft hij vijftig kilo bagage boven z'n achterwiel hangen?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sheldon Brown (de fiets-goeroe bij uitstek) besteedt hier uitgebreid aandacht aan: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
Ik woon en werk in Assen, joh. Alles is vlak (op een enkel fietstunneltje na) en automobilisten rijden als bejaarden.quote:Ik had al een voordrager toen ik nog met terugtrapremmen werkte. Ik heb beide remtypes gebruikt als postbode. Zeker nu ik in de wat hogergelegen gedeeltes van de stad heb (en dus regelmatig hellingen af rij volbeladen met post) wil ik absoluut 2 remsystemen. Een remkabelbreuk heb ik nog nooit meegemaakt, een aflopende ketting vaker. De ketting slijt ook een stuk sneller dan de remkabel. Post van een stapel pakken doe ik zonder probleem, ik geld op het kantoor eerder als iemand die dingen uitspookt op een fiets die anderen neer laten vallen.
[..]
Dan is jouw verkeer heel wat anders dan het verkeer hier. Met name op de Tongerseweg (een van de terugkeerroutes) af heb je regelmatig last van plotseling afslaande automobilisten. Dan ben je blij met remmen op 2 wielen.
Yes, m'n favoriete post-vervoermiddeltjequote:Op woensdag 30 september 2009 18:05 schreef -Willempie- het volgende:
[ afbeelding ]
Gebruikt iemand van jullie wel eens zo'n karretje?
Jaquote:Op woensdag 30 september 2009 20:03 schreef greatchampion het volgende:
loop je dan niet enorm veel wanneer de huizen ver van elkaar liggen?
Dat moesten ze ook eens verbieden. Vet onhandig.quote:Op woensdag 30 september 2009 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja
Doe er in mijn wijk 3 uur over met zo'n ding als ik reclame heb. Zijn ongeveer 500 afgiftepunten. Niet dat het met de fiets veel sneller is denk ik, omdat ik veel straten de huizen maar aan een zijde van de weg staan
Fietsen met gewicht heeft hij vaak genoeg gedaan. Nu helaas niet meer.quote:Op woensdag 30 september 2009 19:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Heeft hij vijftig kilo bagage boven z'n achterwiel hangen?
[..]
Hmm...quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:02 schreef CHEVHB het volgende:
Ik ben vrij, dus ik bel op.. hebben ze geen wijk die open staat.. dat heb ik nog NOOIT gehoord
Eerst wilde je nog zo graag werken en nu niet meer (althans zo lees ik het). Lekker ben jij zeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 11:04 schreef CHEVHB het volgende:
Op me enigste vrij dag toch gebeld of ik a.u.b kon werken.
"Mijn naam is de Vries, Gammahydroxybutyraat de Vries.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:11 schreef Oldenzaal het volgende:
Vandaag wel even:![]()
![]()
gedaan ...
Daarna deed ikom mezelf omdat ik het triest vond dat ik er zoveel lol omhad!
Was een brief van de rabobank voor kinderen.
Dat kind had de voorletters G.H.B
Tja, die C1000 daar is geen peil op te trekken! Op sommige kantoren hebben ze dat ding iedere week, bij ons op het dorp hebben we 'm meestal ook, maar soms ook ineens weer niet. Het is elke keer weer 'n verrassing!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:53 schreef MissSpooky het volgende:
Om nog te reageren op de remdiscussie: Handrem FTW! Met achteruittraprem staan m'n trappers nooit goed en kun je je daardoor niet goed afzetten.
Zaterdag HAH? Zal wel de C1000 weer zijn ofzo, alhoewel dat vorige twee weken niet zo was.
Klachtje indienen dacht ik zo!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef CHEVHB het volgende:
Ik ben 20, hij is 32.. ik zo: NO FACKING WAY.. en toen ben ik weg gefietst.. later kwam ik hem nog tegen dus ik gewoon niet aankijken en door fietsen
Wtf!! Da's toch wel heel absurdquote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:23 schreef CHEVHB het volgende:
Oke.. ik heb vandaag iets mee gemaakt..
Ik was klaar, dus ik me tassen en alle dingen afzetten bij het depot. Andere collega waarmee ik opzich wel een goede vriendschap heb was ook bezig. Dus ik ben klaar ik zo tot morgen! Komt die naar me toe .. zegt die ' Wacht even' .. dus ik vroeg wat er was.. probeert die ineens te zoenen..
Ik ben 20, hij is 32.. ik zo: NO FACKING WAY.. en toen ben ik weg gefietst.. later kwam ik hem nog tegen dus ik gewoon niet aankijken en door fietsen
Maar die studentjes waren lekker!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:35 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Wtf!! Da's toch wel heel absurdSchiet je lekker mee op, nu kan je hem nooit meer serieus aan kijken als je moet werken en hangt er zo'n vreemde sfeer tussen jullie... Ik zou hem toch wel even om tekst en uitleg vragen, waarom hij denkt dat hij dat zomaar kan doen, op de werkvloer notabene! Anders gewoon naar TC stappen.
Btw, jij bent volgens mij te knap/leuk, je had laatst ook al die studentjes achter je aan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |